ساخت شبکه عصبی با الفبای حیات

ساخت شبکه عصبی مصنوعی با دیانای، راهی دیگر برای پیشبرد قدرت مغز انسان

DNA
مجموعه ای متشکل از نوکليوتيدهاست- که در حقیقت نقشه ای برای حیات بر روی کره زمین است؛ زبان خاصی که با آن زندگی بر کره زمین جریان می یابد و با جلو عقب کردن کلمات و حروف در این زبان، جملات جدید ساخته می شود. اين نقشه، هرچند از ابتداي خلقت، وجود داشته ولی جلوه های هدف آن، یعنی ایجاد مغز و ابزار هوش و توسعه آن، جز در چند میلیون سال اخيراتفاق نیفتاده است و این، کندی رسیدن به هدف نهايي، نشان دهنده لزوم پله ها و گام های ابتدايي و برنامه ای کاملا قانون مند است تا بتوان این ساختمان بزرگ را بنا کرد.

نقشه روی DNA، به سوی ساخت ابزار هوش مادی ما پیش می رود و همین ابزار هوش مادی، هرچند دارای نارسایی های فراوانی است، ولی حداقلی برای رسیدن به پله های ارتقای بیشتر انسان است.

هر چند این ابزار، در تنگناهای عالم مادی ما گم است و مقهور بسیاری از نالايقي هاي دنیاست ولی حداقلی برای پیوستن به فراماده و جهانهايي در نزدیکي زندگي ماست.

DNA
دارای نقشه این ابزار قدرتمند است ولی کارايی این نقشه، میلیون ها سال، به طول انجامید تا به مغز انسان امروز برسد، ولی این تصور که همین ابزار خودخواه، هدف غایی از خلقت زبان حیات، بر کره زمين است، اندیشه کاملي نیست. تاریخ تکامل انسان نشان میدهد این ابزار به تنهایی، نه تنها تمدن ساز و فرهنگ ساز نیست، بلکه گاهی بزرگ و حجیم شدن آن، کار دست موجود زنده میدهد.

در سلسله مباحث تفاوت هوش و اندازه مغز در نژادهای مختلف در همین کانال مفصل به این مطلب پرداخته شد.(توصیه ميشود جهت بررسی بیشتر، به این سلسله مقالات مراجعه شود.)

مشکل دیگر و خطرناک در هوش انسان امروز، متوقف کردن پیشرفت تکامل از طریق حذف انتخاب طبیعی، به دست انسان باهوش امروز است. امروز ژنهای معیوب، زندگي می کنند، ناتوانها با کمک ابزارهاي جانبي، توانا میشوند و بیماری های خطرناک، درمان مي گردند و ژن هاي بیمار به نسل های بعد منتقل مي شود و خود این موضوع، باعث کند شدن فرگشت و تکامل می شود.

ولی راه دیگری برای پيشبرد تکامل هست و آن مداخله خود انسان در تکامل و پيشبرد مصنوعی آن، با مداخله بر سلول های بنیادی و یا زبان ژنتیکی حيات است.

نمونه اين مداخلات، ساخت مغز مصنوعی است که در قسمتهای قبلی این کانال، مقاله مربوط به آن منتشر شد و اکنون باز پخش مي شود:

(یکی از علل محدودیت مغز امروز ما، پیشرفت های جدید پزشکی است!

در گذشته موجودات ضعیف تر و بیمار- که صاحب ژنهای معیوب بودند- به وسيله انتخاب طبیعی حذف می شدند ولی امروز، پیشرفت های پزشکی، مانع از حذف اینهاست. بیماران، درمان مي شوند و افرادی که در گذشته قابلیت داشتن فرزند، نداشتند صاحب فرزند می شوند و ژن های بیمار خود را به نسل بعد منتقل می کنند. و به این ترتیب ژن های ناسازگار و بیمار، باقی میماند و حتی تعداد بیماران و ژنهای معیوب آنها بیشتر می شود.

امروز طبیعت، در توسعه دادن ابزار هوشمندی و مغز، با سد پیشرفت های پزشکی و علمی ما مواجه است!

در این تنگنا، چگونه میتوان ابزار هوش یا مغز را توسعه داد؟

همانگونه که توسعه آن امروز با مداخله انسان، متوقف شده است، توسعه آن نيز بدون مداخله انسان، غیر ممکن است زیرا انتخاب خشن طبیعی، در برابر قدرت انسان و توسعه پزشکی، امروز قادر نیست ژن های معیوب را در جدال بین حیوان باهوش تر و کم هوش تر یا بگوئیم انسان ضعیف تر و قدرتمندتر حذف کند. امروز مداخله انسان سبب شده است اثر حذف کنندگی طبیعت خشن، بر طرف شود و با حذف نسبي انتخاب طبیعی، سیر تکامل انسان امروز، وابسته به ارتقای موجود ضعیف تر با دستان انسان امروز و نه حذف انسان ضعیف تر با گزینش طبیعت است.

زمانی گزینش طبیعت، می درید و پاره میکرد و موجود تواناتر باقی می ماند ولی امروز، دستانی هنرمند در انسان باهوش، هست نمي درد و پاره نمی کند و در بند نمی سازد(منظور عالمان و دانشمندانی است که علم خود را در خدمت بشریت و در درمان بيماران به کار گرفته اند و نه دانشمندان کاسبی که علم را برای بازاريابي به کار مي برند) بلکه اینها پاره ها را دوباره به هم وصل می کنند و ناتوان تر را تواناتر می سازند. و این انتخاب به جای آنکه گزینش موجود قوي تر باشد، توانمند تر کردن موجود ضعيف تر است و نتیجه آن، بسیار زودتر از نتیجه انتخاب طبیعی خواهد بود.

نمونه های این تلاش، تولید سلول عصبی مصنوعی یا تولید مغز مصنوعی، به کمک سلولهای بنیادی است.

مغزهای مصنوعي!!

پرورش مغز مینیاتوری انسان در سر حیوان آزمایشگاهی!/آغاز عصری جدید

نوروسافاری | دانش و تکنولوژی سلول های بنیادی به نقطه ای از پیشرفت رسیده است که دانشمندان توانایی پرورش نسخه های مینیاتوری از مغز انسان را در آزمایشگاه پیدا کرده اند. این نسخه های مینیاتوری از مغز انسان اورگانوید (organoids)

یا مغز کوچک نامیده می شوند. اما اعضای کمیته های اخلاق پزشکی به دلیل پیشرفت های اخیر در زمینه ی پرورش این مغزهای کوچک به وسیله ی کاشت آنها در بدن حیوانات ابراز نگرانی کرده اند. این نگرانی ها پس از برگزاری نشست سالیانه ی انجمن علوم اعصاب (sfn) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر واشنگتن، شدت گرفت. در این نشست دو تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند که نتایج تحقیقات منتشر نشده ی خود را ارائه داده و در مورد تعاملات غیر منتظره ی بین مغزهای کوچک کاشته شده با (بدن و سیستم عصبی) موش های میزبان صحبت کنند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از سایت خبری inverse، بر اساس گزارش خبرگزاری STATnews، در مقالات جدید، دانشمندان در مورد اورگانویدهایی که برای مدت زمان بیشتری زنده مانده اند (در یک مورد دو ماه) گزارش خواهند داد. اورگانویدهایی که حتی به سیستم عصبی و خون رسانی حیوان متصل شده اند و جا به جایی خون و سیگنال های عصبی بین سلول های انسانی کاشته شده و بدن حیوان میزبان اتفاق افتاده است. این رخداد، به عنوان پیشرفتی کاملا بدیع در حوزه ی مطالعات مغزهای کوچک مطرح شده است.

کریستوف کخ، رئیس موسسه تحقیقات مغز آلن در شهر سیاتل، اینگونه بیان می کند: ” ما در حال ورود به حیطه ی جدیدی هستیم؛ علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، به طوری که پروتکل های اخلاقی توانایی همراه شدن با این سرعت را ندارند.“

دانشمند در مورد هوشیار بودن یا نبودن این مغزهای کوچک بحث کرده اند، اما این موضوع که آن ها قابل کاشته شدن در بدن حیوانات آزمایشگاهی هستند، نگرانی های اخلاقی جدیدی را برای محققان این زمینه به وجود آورده است. یکی از نگرانی های مهم این است که ممکن است اورگانویدها بیش از پیش به رشد خود در بدن حیوان ادامه دهند و لذا بحث هوشیاری این بافت های عصبی، به طور جدی تری مطرح خواهد بود........ ادامه در وبسایت:

اکنون به تلاش دیگر از طرف انسان پر هیاهو ولی این بار ب روی زبان حیات و ساخت شبکه عصبی از روی DNA، برای زدودن موانع توسعه مغز می پردازیم.

دانش > دانشهای بنیادی - ایرنا نوشت: محققان آمریکایی موفق شدند که در محیط آزمایشگاه یک شبکه عصبی مصنوعی از دیانای بسازند- که از روش فعالیت مغز تقلید میکند.

شبکههای عصبی مصنوعی، مدلهای ریاضی الهام گرفته از مغز انسان هستند. شبکههای عصبی مصنوعی، بهرغم اینکه بسیار سادهتر از همتاهای بیولوژیکی خود هستند اما همانند شبکههای عصبی عمل میکنند و قادر به پردازش اطلاعات پیچیده هستند.

این شبکه عصبی مصنوعی که توسط محققان دانشگاه 'کلتک' آمریکا ابداعشده است، میتواند با شناسایی درست اعداد دستنویس، مشکل یادگیری ماشینی را حل کند.

یادگیری ماشینی (Machine learning) بهعنوان یکی از شاخههای وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوهها و الگوریتمهایی میپردازد که بر اساس آنها رایانهها و سامانهها توانایی تعلم و یادگیری پیدا میکنند.

محققان، توانایی هوش مصنوعی خود را در شناسایی اعداد دستنویس، گام مهمی در نشان دادن توانایی برنامهریزی هوش مصنوعی در مدارهای ارگانیک انسانساز عنوان میکنند.

به ادعای محققان، این کار روزی میتواند به ساخت رباتهای انسان نما منجر شود که کاملاً از مواد ارگانیک ساخته میشوند.

هوش مصنوعی ابداعی این محققان، در جریان آزمایشاتی توانست بهدرستی، اعداد دست نویس را ارزیابی کند؛

به گفته محققان، این تحقیق نشان میدهد که انسانها در حال هر چه نزدیکتر شدن به قرار دادن هوش مصنوعی، در مدارهای ارگانیک هستند.

بااینحال هدف نهایی این محققان، برنامهریزی رفتارهای هوشمند مانند توانایی محاسبه، توانایی انتخاب و غیره با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی ساختهشده از دیانای است.

مقالهای در رابطه با این دستاورد در مجله Nature منتشرشده است.

زمین زیر خلیج فارس تمدنی هزینه ای که برای اندیشیدانسان جدید از چه زمانی پابیشتر کمردردها نیازی به تغییرات منطقه بویایی مغزمغز به تنهایی برای فرهنگ سفر نامه سفر به بم و جنوب ورزش هوازی مرتب خیلی به قایا بدون زبان میتوانیم تبحثی درباره هوش و تفاوتهحافظه و اطلاعات در کجاست نقش ژنتیک در درمان اختلاسکته مغزیژنهای هوش ، کدامندابزار بقای موجود زنده از بررسی و اپروچ جدید بر بیمخودآگاهی و هوشیارينقش غذاها و موجودات درياشنا در ابهای گرم جنوب نیکاهش التهاب ناشی از بیمااخلاق و علوم اعصابتمدن قدیمی ای در جنوب ایرفلج خواب چیستدانشمندان روش هاي جدیدی چگونه هموساپينس بر زمین ظهور امواج مغزی در مغز مصگالکانزوماب، دارویی جدیارتباط شگفت مغز انسان و فتکامل ساختار رگهای مغزی لوب فرونتال یا پیشانی مغدرمان های جدید در بیماری نرمشهای مهم برای تقویت عمقالاتپیوند سر، یکی از راه حلهااز تکنیکی تا مغز از مغز تتاثیر کپسول نوروهرب بر سمیدان مغناطيسي زمین بشر رقیبی قدرتمند در برابر مهمیشه عسل با موم بخوریمآیا امکان بازسازی اندامهاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر ترکیبات استاتین (سمدارک ژنتیکی چگونه انسانروشهای نو در درمان دیسک بهوش مصنوعی درمانگر کامپیآزمون ذهنی گربه شرودینگربلندی در ذهن ما درک بلندیتاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز ما کوچکتر از نیم نقطهزندگی هوشمند در خارج از زهزینه سنگین انسان در ازاانسان عامل توقف رشد مغزبا هوش مصنوعی خودکار روبتغییرات تکاملی سر انسان مغز برای فراموشی بیشتر کسفرنامه سفر به بم و جنوب ورزش هوازی ، بهترین تمریایا تکامل هدفمند استبحثی درباره احساسات متفاحافظه و اطلاعات در کجاست نقش آتش در رسیدن انسان بهسانسور از روی قصد بسیاری کلرال هیدرات برای خوابانابزار بقای موجود زنده از خانواده پایدارنقشه مغزی هر فرد منحصر بهشناخت و معرفت، و نقش آن دکاهش دوپامین عامل بیماریاخلاق پایه تکامل و فرهنگتمدن بشری و مغز اخلاقیفیلمی بسیار جالب از تغییدانشمندان روشی برای تبدیچگونه آن شکری که می خوریمعلم به ما کمک میکند تا موگامی در درمان بیماریهای ارتباط شگفت انگیز مغز انتکامل شناخت انسان با کشفلبخند بزن شاید صبح فردا زدرمان های رایج ام اسچرا مغزهای ما ارتقا یافت تاثیر ویتامین دی بر بیماپیشینیان انسان از هفت میاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومکانیزمهای دفاعی در برابرموزی از نخستین تمدن بشرهوموارکتوس ها ممکن است دآیا انسان با مغز بزرگش اخاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر دپاکین بر بیماری ممروری بر تشنج و درمان هایروشهای شناسایی قدرت شنواهوش مصنوعی درخدمت خلق وحإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَبه زودی شبکه مغزی به جای تاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز مادران و کودکان در زمزونا به وسیله ویروس ابله هستي مادي ای که ما کوچکترانعطاف پذیری مکانیسمی علبار سنین ابزار هوشمندی اثبت امواج الکتریکی در عصمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟سفرنامه سفر به بم و جنوب ورزش و میگرنایرادهای موجود در خلقت ببحثی درباره احساساتی غیرحافظه و اطلاعات در کجاستنقش انتخاب از طرف محیط، نساخت شبکه عصبی با الفبایکمردرد و علل آنابزار بقای موجود زنده از بررسی سیستم تعادلی بدن اخدا موجود استنقص در تشخیص هیجانات عامشناسایی سلول های ایمنی اکایروپاکتیک چیستاختلال در شناسایی حروف و تمساح حد واسط میان مغز کوفیزیکدانان ماشینی برای تداروهای مصرفی در ام اسچگونه انتظارات بر ادراک علایم کمبود ویتامین E را گامی در درمان بیماریهای ارتباط شگفت انگیز مغز انتئوری تکامل امروز در درملرزش ناشی از اسیب به عصبدرمان های علامتی در ام اسچرا پس از بیدار شدن از خوصفحه اصلیپیشرفتی مستقل از ابزار هاز تکینگی تا مغز و از مغز تاثیر گیاه خواری بر رشد وما انسانها چه اندازه نزدرمز و رازهای ارتباط غیر کهوش مصنوعی می تواند بر احآیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر داروهای ضد التهاب مرکز هوشیاری، روح یا بدن روشی برای بهبود هوش عاطفهوش مصنوعی ساخته هوش طبیافراد آغاز حرکت خودشان ربوزون هیگز چیستتاثیر رژیم گیاهخواری بر مغز چون ابزار هوش است دلیتاثیر عصاره تغلیظ شده گیمغز چگونه صداها را فیلتر زیباترین چیز در افزایش سهستی ما پس از شروعی چگال اولین هیبرید بین انسان وبارداری بدون رحمجمجمه انسان های اولیهمغز بزرگ چالش است یا منفعسفرنامه سفر به بم و جنوب ورزش بهترین درمان بیش فعاگر نعمت فراموشی نبود بسبخش دیگری در وجود انسان هحس چشایی و بویایینقش اتصالات بین سلولهای کمردرد با پوشیدن کفش مناابزارهای بقای موجود زندبررسی علل کمر درد در میانخطا در محاسبات چیزی کاملچند جهانیشواهدی از دنیسوان(شبه نئکاربرد روباتهای ريزنانواختلالات مخچهتنفس هوازی و میتوکندریفرگشت و تکامل تصادفی محض داروهای ضد بیماری ام اس وچگونه باغبانی باعث کاهش علایم کمبود ویتامین E را گاهی لازم است برای فهم و ارتباط غیرکلامی بین انساتئوری تکامل در پیشگیری و لزوم سازگاری قانون مجازادرمان ژنتیکی برای نوآوریچرا بیماری های تخریبی مغسوالات پزشکیپاسخ گیاهان در زمان خورداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وما انسانها چه اندازه نزدرویا و خبر از آیندههوش مصنوعی گوگل به کمک تشآیا احتمال دارد رویا از آاز تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر داروی ضد تشنج سدیم مرکز حافظه کجاستروشی جدید در درمان قطع نخهوش احساسیافزایش قدرت ادراکات و حسبیماری های مغز و اعصاب و تاریخ همه چیز را ثبت کردهمغز ناتوان از توجیه پیدازیرفون داروی ضد ام اسو هر کس تقوای خدا پیشه کناولین مورد پیوند سر در انبازگشت از آثار به سوی خداجنسیت و تفاوت های بیناییمغز بزرگ چالشهای پیش روسفرنامه سفر به بم و جنوب ورزش در کمر درداگر نعمت فراموشی نبود بسبرنامه و ساختار پیچیده محس و ادراک (قسمت اول )نقش حفاظتی مولکول جدید دساخت شبکه عصبی مصنوعی با کنفرانس تشنج هتل کوثر اصابزارهای پیشرفته ارتباط بزرگ شدن مغز محدود به دورخطا در محاسبات چیزی کاملچندین ماده غذایی که ماننشاهکار قرنکاربرد روباتهای ريز، در اختلالات حرکتی در انسانتنفس هوازی و میتوکندریفراموش کارها باهوش تر هسداروی فامپیریدین یا نورلچگونه جمعیت های بزرگ شکل علت خواب آلودگی بعد از خوگاهی مغز بزرگ چالش استارتروز یا خوردگی و التهاتا 20 سال آینده مغز شما به لزوم سازگاری قانون مجازادرمان جدید میگرن با انتی چرا حیوانات سخن نمی گوینپیامهای کاربرانپختگی پس از چهل سالگي به از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وما با کمک مغز خود مختاريمرویا بخشی حقیقی از زندگی هوش مصنوعی گوگل به کمک تشآیا برای تولید مثل همیشه از تکینگی تا مغز- از مغز تاثیر درجه حرارت بر عملکمرکز خنده در کجای مغز استروشی جدید در درمان سکته مهوش احساسیافسردگی و اضطراب در بیمابیماری گیلن باره و بیمارتبدیل تراکت صوتی مصنوعی مغز و سیر تکامل ان دلیلی زبان مشترک ژنتیکی موجوداوقت نهيب هاي غير علمي گذشاولین تصویر در تاریخ از سبازسازي مغز و نخاع چالشی جنسیت و تفاوت های بیناییمغز بزرگ و فعال یا مغز کوسفری به آغاز کیهانوزوز گوشاگر تلاش انسان امروز برابرین نت به جای اینترنتحس و ادراک (قسمت دوم )نقش حیاتی تلومر دی ان آ دساختار شبکه های مغزی ثابکنگره بین المللی سردرد دابزارهای بقا از نخستین هبزرگ شدن تقریبا ناگهانی خطرات هوش مصنوعیچه زیاد است بر من که در ایشبیه سازی میلیون ها جهان کجای مغز مسئول پردازش تجاختلالات صحبت کردن در انتو دی ان ای خاص ميتوکندريفراموشی همیشه هم بد نیستداروی تشنجی دربارداریچگونه جمعیت های بزرگ شکل عوامل موثر در پیدایش زباگذر زمان کاملا وابسته به ارزش حقیقی زبان قسمت اولتاثیر مشاهده بر واقعیت بممانتین یا آلزیکسا یا ابدرمانهای بیماری پارکینسچرا حجم مغز گونه انسان درسایتهای دیگرپرورش مغز مینیاتوری انسااز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وما تحت کنترل ژنها هستیم یرویا تخیل یا واقعیتهوش مصنوعی الفاگوآیا بزرگ شدن مغز فقط در داز تکینگی تا مغز- از مغزتتاثیر درجه حرارت بر عملکمرگ انتقال است یا نابود شريتوکسيمب در درمان ام اسهوش عاطفی بیشتر در زنانالکتروتاکسی(گرایش و حرکبیماری ای شبیه آلزایمر و بیماری ای شبیه ام اس مولتتبدیل سلولهای محافط به سمغز آیندگان چگونه است ؟زبان چهار حرفی حیات زمینوقتی فهمیدی خطا کردی برگاولین سلول مصنوعیبحتی علمی درباره تمایل بجهش های ژنتیکی مفید در سامغز حریص برای خون، کلید تسلولهای بنیادی مصنوعی دریک پیشنهاد خوب برای آسان ابزار هوش در حال ارتقا ازبرای پیش بینی آینده مغز دحس و ادراک قسمت چهارمنقش خرچنگ های نعل اسبی درسازگاری با محیط بین اجزاکنگره بین المللی سردرد دابزارهای بقا ازنخستین همبسیاری از بیماری های جدیدفاع در برابر تغییر ساختچهار میلیارد سال تکامل بشبیه سازی سیستم های کوانکرونا چه بر سر مغز می آورادامه بحث تکامل چشمتولید سلولهای جنسی از سلفرایند تکامل و دشواری هاداروی جدید s3 در درمان ام چگونه حافظه را قویتر کنیعوامل ایجاد لغت انسانی و گربه شرودینگر و تاثیر مشارزش حقیقی زبان قسمت دومتاثیر نگاه ناظر هوشیار بمنابع انرژي پاک سرچشمه حدرک فرد دیگر و رفتارهای اچرا در مغز انسان، فرورفتآلزایمراز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وماه رجبرویاها از مغز است یا ناخوهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا تکامل و تغییرات ژنتیاز تکینگی تا مغز، از مغز تاثیر درجه حرارت بر عملکمراحل ارتقای پله پله کیهریواستیگمینهوش عاطفی در زنان بیشتر االتهاب شریان تمپورالبیماری بیش فعالیتری فلوپرازینمغز انسان ایا طبیعتا تمازبان و کلمه حتی برای کسانویتامین E برای فعالیت صحاوکرلیزوماب داروی جدید شبحث درباره پیدایش و منشاجهش های ژنتیکی غیر تصادفمغز زنان جوانتر از مغز مرسلسله مباحث هوش مصنوعییکی از علل محدودیت مغز امابزار بقای موجود زنده از برخی نکات از گاید لاین پرحس و ادراک قسمت پنجمنقش داروهاي مختلف معروف سخن پاک و ثابتکندر در بیماریهای التهابابزارهای بقای از نخستین تفاوت مغز انسان و میمون هدقیق ترین تصاویر از مغز اچهار ساعت پس از کشتار خوکشباهت زیاد بین سلول هاي عکشف مکانیسم عصبی خوانش پاداراوون تنها داروی تاییتوانایی مغز و دیگر اجزای فرایند حذف برخی اجزای مغداروی جدید ضد میگرننگاه محدود و تک جانبه، مشعواملی که برای ظهور لغت اگزیده ای از وبینار یا کنفارزش حقیقی زبان قسمت سومتاثیر نگاه انسان بر رفتامنبع خواب و رویادرک و احساسچراروياها را به یاد نمی آآیا ممکن است موش کور بی ماز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد وماپروتیلینرویاهای پر رمز و حیرتی درهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا جهش های ژنتیکی، ویروازدواج های بین گونه ای، رتاثیر درجه حرارت بر عملکمزایای شکلات تلخ برای سلریسدیپلام تنها داروی تایهوش عاطفی در زنان بیشتر اامیوتروفیک لترال اسکلروبیماری تی تی پیتری فلوپرازینمغز انسان برای ایجاد تمدزبان و بیان نتیجه ساختماویتامین E در چه مواد غذایايندگان چگونه خواهند دیدبحثی در مورد نقش ویتامينجهشهای مفید و ذکاوتی که دمغزهای کوچک بی احساسسم زنبور ، کلیدی برای واریافته های نوین علوم پرده ابزار بقای موجود زنده از برخی اثرات مضر ویتامین دحس و ادراک قسمت سومنقش روزه داری در سالم و جسریعترین کامپیوتر موجودکوچک شدن مغز از نئاندرتاابزارهای دفاعی و بقای موتفاوتهای جنسیتی راهی برادلایلی که نشان میدهد ما بنوار مغزی روشی مهم در تشخشباهت زیاد بین سلول هاي عکشف مکانیسمی پیچیده در بادغام میان گونه های مختلتوازن مهمتر از فعالیت زیفرد حساس از نظر عاطفی و بداروی ضد تشنج با قابليت تنگاه انسان محدود به ادراعوارض ازدواج و بچه دار شدگزارش یک مورد جالب لخته واز نشانه ها و آثار درک شدتاثیر نگاه انسان بر رفتامنشأ اطلاعات و آموخته ها درک احساسات و تفکرات دیگچراروياها را به یاد نمی آآیا ما تنها موجودات زنده از تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومبانی ذهنی سیاه و سفیدرویای شفافهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجاستفاده از هوش مصنوعی در تاثیر درجه حرارت بر عملکمسیر دشوار تکامل و ارتقارژیم های غذایی و نقش مهم هوشیاری کوانتومیامید درمان کرونا با همانبیماری ضعف عضلات نزدیک بتسلیم شدن از نورون شروع ممغز انسان برای شادمانی طزبان و بیان، در سایه پیشرویتامین دی گنجینه ای بزرايا اراده آزاد توهم است یبحثی جالب درباره محدودیتجهشهای مفید و ذکاوتی که دمغزتان را در جوانی سیمکشسودمندی موجودات ابزی بر یادگیری مهارت های جدید دابزار بقای موجود زنده از برخی اختلالات عصبی مثانهحساسیت روانی متفاوتنقش رژیم غذایی بر رشد و اسرگیجه از شایعترین اختلاکووید نوزده و خطر بیماریاثر مضر مصرف طولانی مدت رتقلید مرحله ای نسبتا پیشدندان ها را مسواک بزنید تنورون هاي مصنوعی می توانشش مرحله تکامل چشمکشف ارتباط جدیدی از ارتبادغام دو حیطه علوم مغز و توسعه برخی شغل ها با هوش قیچی ژنتیکیداروی ضد تشنج با قابليت تنگاهی بر قدرت بینایی دراعید نوروز مبارکگشایش دروازه جدیدی از طراز نظر علم اعصاب یا نرووستاثیر ویتامین دی بر بیمامولتیپل اسکلروز در زنان درک تصویر و زبان های مخلتنزاع بین جهل و علم رو به پآیا مغز تا بزرگسالی توسعاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومجموعه های پر سلولی بدن مروبات های ریز در درمان بیهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا خداباوری محصول تکاملاستیفن هاوکینگ در مورد هتاثیر درجه حرارت بر عملکمشکلات نخاعیرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وهوش، ژنتیکی است یا محیطیامگا سه عامل مهم سلامتامروز دانش ژنتیک هیچ ابهبیماریهای تحلیل عضلانی اتشنج چیستمغز انسان برای شادمانی طزبان و تکلم برخی بیماریهواکنش های ناخودآگاه و تقايا اراده آزاد توهم است یبحثی در مورد نقش کلسیم و جاذبه و نقش آن در شکلگیرینقش قهوه در سلامتیسیاهچاله و تکینگی ابتداییادآوری خواب و رویاابزار بقای موجود زنده از برخی بیماری ها که در آن بخلاصه ای از مطالب همایش منقش رژیم غذایی در رشد و اسردرد میگرن در کودکانکودک ایرانی که هوش او از اثرات فشار روحی شدیدتلقین اطلاعات و حافظهدو ویژگی انتزاع و قدرت تجنورون های ردیاب حافظهششمین کنگره بین المللی سکشف جمجمه ای درکوه ایرهوارتقا و تکامل سنت آفرینش توصیه های غیر دارویی در سقانون مندی نقشه ژنتیکی مداستانها و مفاهیمی اشتبانگاهی بر توانایی اجزاي بعامل کلیدی در کنترل کارآپمبرولیزوماب در بیماری چاز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر ویروس کرونا بر مغز مواد کوانتومی جدید، ممکندرک عمیق در حیواناتنزاع بین علم و نادانی رو آیا همه جنایت ها نتیجه بیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومحل درک احساسات روحانیروح رهاییهوش مصنوعی از عروسک تا کآیا دلفین ها می تواند از استیفن هاوکینگ در تفسیر تاثیر درجه حرارت بر عملکمشکلات بین دو همسر و برخیراه های جدید برای قضاوت رهیچگاه از فشار و شکست نترانفجار و توقف تکاملی نشابیهوش کردن در جراحی و بیمتشنج و حرکات شبه تشنجی قامغز انسان رو به کوچک تر شزبان و شناخت حقیقت قسمت چواکسن کرونا از حقیقت تاتای آنکه نامش درمان و یادشبحثی در مورد عملکرد لوب فحقیقت قربانی نزاع بین بی نقش مهاجرت در توسعه نسل اسیاره ابلهانژن هوش و ساختارهای حیاتی ابزار بقای موجود زنده از برخی بیماری های خاص که بدخواندن ، یکی از شستشو دهننقش زبان در سلطه و قدرت اسردرد و علتهای آنکودکان میتوانند ناقل بی اثرات مفید قهوهتلاش هایی در بیماران قطع ديدن با چشم بسته در خواب نوروپلاستیسیتی چیستصرع و درمان های آنگنجینه ای به نام ویتامین ارتوکين تراپی روشی جديد توصیه هایی در مصرف ماهیقانونمندی و محدودیت عالمدر مانهای کمر دردناتوانی از درمان برخی ویعارضه جدید ویروس کرونا سپنج اکتشاف شگفت آور در مواز نظر علم اعصاب اراده آزتاثیر ژنها بر اختلالات خموجود بی مغزی که می توانددرگیری قلب در بیماری ویرنزاع بین علم و جهل رو به پآیا هوش ارثی دریافتی از پاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومحل درک احساسات روحانی دروزه داری و بیمار ی ام اس هوش مصنوعی از عروسک تا کمآیا دست مصنوعی به زودی قااستخوان های کشف شده، ممکتاثیر درجه حرارت بر عملکمشکلات روانپزشکی پس از سراه های جدید برای قضاوت رهاوکينگ پیش از مرگش رسالانواع سکته های مغزیبیوگرافیتشنج عدم توازن بین نورون مغز انسان رو به کوچکتر شدزبان و شناخت حقیقت قسمت اواکسن سرطانایندرالبحثی درباره هوش و تفاوتهحقیقت خواب و رویانقش محیط زندگی و مهاجرت دسیاره ابلهانژن یا نقشه توسعه مغز و نقابزار بقای موجود زنده از برخی توجهات در ببمار پارخواب سالم عامل سلامتینقش زبان در سلطه و قدرت اسردرد تنشنکودکان خود را مشابه خود تاثرات مضر ماری جواناتلاشی برای درمان قطع نخادی متیل فومارات(زادیوا)(نوشیدن چای برای مغز مفید ضررهای مصرف شکر و قند بر گویید نوزده و ایمنی ساکتارتباط میکروب روده و پارتوضیحی ساده در مورد هوش مقارچ بی مغز در خدمت موجوددر چه مرحله ای از خواب ، رناتوانی در شناسایی چهره عدم توقف تکامل در یک انداپوست ساعتی مستقل از مغز داز آغاز خلقت تا نگاه انساتاثیر کلام در آیات کلام بموجودات مقهور ژنها هستنددرگیری مغز در بیماری کوینظام مثبت زندگیآیا هوش سریعی که بدون احساز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومحدودیت های حافظه و حافظروش مقابله مغز با محدودیهوش مصنوعی از عروسک تا کمآیا رژیم غذایی گیاهی سلااصول سلامت کمرتاثیر درجه حرارت بر عملکمشکلات روانپزشکی در عقب راه پیروزی در زندگی چیستهاوکينگ پیش از مرگش رسالانگشت نگاری مغز نشان میدبیوگرافیتغییر الگوی رشد مغزی با زمغز ایندگان چگونه استزبان و شناخت حقیقت قسمت دواکسنی با تاثیر دوگانه اایا کوچک شدن مغزانسان البحثی درباره هوش و تفاوتهحقیقت راستین انسان علم بنقش نظام غذایی در تکامل مسیر آفرینش از روح تا مغز ژنها نقشه ایجاد ابزار هوابزار بقای موجود زنده از برخی سلولهای عصبی در تلاخواب سالم عامل سلامتی و ینقش سجده بر عملکرد مغزسردرد سکه ایکوری گذرای ناشی از موبایاجزای پر سلولی بدن انسان تلاشی تازه برای گشودن معدژا وو یا اشنا پندارینوعی سکته مغزی ، وحشتناک ضررهای شکر بر سلامت مغزگوشه بیماری اتوزومال رسسارتباط چاقی و کاهش قدرت بتکامل چشمقبل از انفجار بزرگدر هم تنیدگی کوانتومی و پنخاع ما تا پایین ستون فقرعسل طبیعی موثر در کنترل بپیموزایداز انفجار بزرگ تا انفجار تاثیر کپسول نوروهرب بر نمیهمانهای ناخوانده عامل درگیری مغز در بیماران مبنظریه تکامل در درمان بیمآیا هشیاری کوانتومی وجوداز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاه خواری بر رشد ومخچه فراتر از حفظ تعادلروش های صرفه جویی در ایجاهوش مصنوعی در کامپیوترهاآیا رژیم غذایی گیاهی سلااضطراب و ترستاثیر درجه حرارت بر عملکمشاهده آینده از روی مشاهراست دستی و چپ دستیهدف یکسان، در مسیرهای متاندوهگین نباش اگر درب یا بیان ژن های اسکیزوفرنی دتغییر زودتر اتصالات مغزیمغز ابزار برتر بقازبان و شناخت حقیقت قسمت سواسطه ها د رمسیر ایجاد مغایا ابزار هوشمندی یا مغز بحثی درباره هوش و تفاوتهحمله ویروس کرونا به مغزنقش هورمون های تیروئید دسیستم تعادلی بدنژنها ، مغز و ارادهابزار بقای موجود زنده از برخی سيناپسها طی تکامل و خواب عامل دسته بندی و حفطنقش غذاها و موجودات درياسرعت فکر کردن چگونه استکی غایب شدی تا نیازمند دلاجزایی ناشناخته در شکل گتلاشی جدید در درمان ام اسفلج بل، فلجی ترسناک که آندژاوو یا آشناپنداریچیزی خارج از مغزهای ما نیطوفان فقر و گرسنگی و بی سگوشت خواری یا گیاه خواریارتباط هوش ساختار مغز و ژتکامل ابزار هوش ، راه پر قدم زدن و حرکت دید را تغیدرمان های بیماری آلزایمرنخستین تصویر از سیاهچالهعصب حقوق نورولووپیچیدگی های مغزی در درک زاز تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر کپسول نوروهرب بر تمیگرن سردردی ژنتیکی که بدرگیری اعصاب به علت میتوهفت چیز که عملکرد مغز تو آیا واکنش های یاد گرفته واز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر گیاهخواری بر رشد و مخچه ، فراتر از حفظ تعادلروش هایی ساده برای کاهش اهوش مصنوعی در خدمت خلق وحآیا راهی برای رفع کم آبی اطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر رو ح و روان بر جسممعنی روزهرشته نوروایمونولوژی و نقهدف از تکامل مغزهدف از خلقت رسیدن به ابزاانسان قدیم در شبه جزیره عبیست تمرین ساده برای جلوتغییر عمودی سر انسان از پمغز از بسیاری حقایق می گرزبان، وسیله شناسایی محیطوراپامیل در بارداریایا بیماری ام اس (مولتیپبحثی درباره هوش و تفاوتهحوادث روزگار از جمله ویرنقش هورمون زنانه استروژنسیستم دفاعی بدن علیه مغز ژنهای مشترک بین انسان و وابزار بقای موجود زنده از بررسي علل احتمالي تغيير خودآگاهی و هوشیارينقش غذاها و موجودات درياشلیک فراموشیاحساس گذر سریعتر زمانتمایل زیاد به خوردن بستنفلج خوابدانشمندان ژنی از مغز انسچگونه مغز پیش انسان یا همطی یکصد هزار سال اخیر هرچگیاه خواری و گوشت خوار کدارتباط انسانی، محدود به تکامل زبانقدرت انسان در نگاه به ابعدرمان های جدید میگرننرمش های مفید در سرگیجهعضلانی که طی سخن گفتن چقدپیوند مغز و سر و چالشهای از تلسکوپ گالیله تا تلسکتاثیر کپسول نوروهرب بر سمیگرن شدید قابل درمان اسذهن چند جانبه نیازمند نگهفت سین یادگاری از میراث آیا آگاهی پس از مرگ از بیاز تکینگی تا مغز از مغز تتاثیر انتخاب از طرف محیط مخچه ابزاري که وظیفه آن فروش صحبت کردن در حال تکامهوش مصنوعی در خدمت خلق وحآیاما مقهور قوانین فیزیکاطلاعاتی عمومی در مورد متاثیر رژیم گیاه خواری بر مغز فکر میکند مرگ برای دیرشد مغز علت تمایل انسان ب