مرگ انتقال است یا نابود شدن

مرگ، انتقال است یا نابود شدن؟

علم، تجربه نزدیکی به مرگ را تفسیر می کند. حدود 20% افرادی- که از سکته هاي قلبی نجات پیدا می کنند- طی مرگ بالینی، گزارشی از گذر خود بر تجربه نزدیکی با مرگ داشته اند.

شاید این سوال بارها در ذهن بسیاری از ما گذشته باشد و شاید گروهي از ما با توجه به سخنان دیگران، سخنان مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها و پدر و مادر، این باور را پیدا کرده ایم که مرگ، انتقال به بهشت یا جهنم است- در حالی که اين نگاه ساده به قضیه مرگ و زندگی، شاید بیشتر، شبیه افسانه ها و داستان های تخیلی باشد. گذشتن از زمين و رسیدن به سیاره ای ديگر به نام بهشت یا دوزخ!!

حرکتي با فضا پیما یا بر بال فرشته به سوي سیاره ای دیگر!

در حالی که این انتقال به سیاره ای است که فاقد اکسیژن و امکانات ساده زندگی کنوني است!

شاید با کشف جهان های موازی در فیزیک جدید، از دیدگاه بسیاری از متدینین مشکل حل شده است و مرگ، انتقالی از جهان ما به سوی جهان موازی است. شايد بسیاری از متدينين از سخنان دانشمندانی مانند هيو اورت یا ميچيوکاکوي آمریکایی در مورد جهان های موازي، بسیار شادمان شده اند و تصور کرده اند، پیشگویی های کتاب های آسمانی در سخن این دانشمندان کشف شده است!

در جهانی هستيم- که امروز دانشمندان تا چیزی را در آزمایشگاه نبینند و آن را با دهها آزمون تجربي تایید نکنند، نتیجه گیری نمی کنند و تئوریهای ميچيو کاکو یا هيو اورت، در صورتی تایید کننده خواهد بود که با دهها آزمون سخت تجربي آزموده شود و لمس گردد.

در حالی که مي دانیم برای رسیدن به دورترین سياره در عالم مادی خودمان، نیازمند سفینه فضایی بسیار پر سرعت هستیم و به فرض نا ممکن نبودن این سرعت یعنی سرعت نزدیک به سرعت نور، ميلياردها سال زمان خواهد گذشت تا بتوانیم به دورترین سیارات در عالم مادي کنونی برسیم که این زمان، از عمر همه ما بیشتر است.

پس رسیدن به دورترین مرزهای عالم مادی، با گذر مادی، ممکن نیست؛ چه برسد به عالم موازی عالم ما و تمناي حوری و فرشته در آنجا!!

پس راه دیگری را باید جست تا بتوان از مرزهای این عالم گذشت و گذشتن از این مرزها حتی نزدیک ترین جهان کناری ما با گذر مادی، ممکن نیست.

اگر تصور رسیدن به حوری و غلام سفید روی بهشت، با دید مادی و با سفینه های بسیار بسیار پر سرعت ممکن نيست، منظور دین از وعده های بهشت و نعمتهای آن چیست؟ آیا مثلا خالق هستي، همه را فریفته است؟!

ديدگاه مادی بر مرگ و جهان های دیگر و پاداش و عقاب الهی و حتی بر بسیاری از مثون ديني، حتي اگر از سوی مدعیان دین و مؤمنان ابراز شود، نتیجه اش نفي بهشت و دوزخ و نفي جهان های موازي و جهان های دیگر است؛ و هرچند این مؤمنان با کشفیات جدید فیزیک در مورد جهان های موازي شادمان و خرسند شوند، اگر به بحث با این فیزیک دانها و دانشمندان بپردازند، هرگز نخواهند با نگاه مادي خود، از دل کتاب های این دانشمندان، پشتیبان و حامی اي برای افکار خود بیابند.

بحث مرگ و زندگي از مسائل پیچیده ای است- که چون فراتر از عالم مادی و جسمانی ماست- گروهی را حیران کرده است، ولی امروز دانشمندان مي کوشند آثار و شواهدی از آن را در آزمایشگاه های خود تحلیل کنند و مانند هر کشف دیگر در ازمايشگاه های تجربي، شواهد مطمئنی از آن را بيابند و اکنون برخی از این تلاش ها، نتایجی را یافته است که شاید ابهاماتی را برای ما باز کند .

در لحظات نخستين مرگ، فعالیت مغز بیشتر می شود

علم، تجربه نزدیکی به مرگ را تفسیر می کند!

این افراد، تجربيات و روياهايي را- که در آن لحظات می بینند- به صورتی حقیقی تر، توصیف کرده اند. بیشتر رویاهای مرگ، گذر فرد از سوراخی تاریک است تا آنکه در نهایت، به نور سفید می رسد. ولی تا امروز، مشخص نشده بود که آیا مغز می تواند پس از توقف قلب، این فعالیت را داشته باشد.

در مطالعه ای در دانشگاه میشیگان آمریکا، دانشمندان نه موش را دچار سکته قلبی کردند و فعالیت مغز را از طریق دستگاه EEG بررسی نمودند، دانشمندان کشف کردند پس از توقف قلب برای سی ثانیه، فعالیت زیادی در مغز رخ می دهد که شبیه آن چیزی است که طی حالات هوشیاری ادراکی، رخ می دهد.

دانشمندان، همان الگوی فعالیت مغزی را در موش هایی- که در معرض خفگي قرار گرفتند- دیدند. این اولین بار است که تجربه نزدیکی به مرگ در عرصه علم ارائه میشود. دکتر بورگيگن میگوید این مطالعه تاکید می کند، انتظار هست برخی علامات فعالیت ادراکی را در مغز، طی سکته های قلبی ببینیم ولی وقتی با سطح بالاي فعالیت مغزی مواجه شدیم، شگفت زده شدیم.

و اضافه می کند و میگوید: این مطالعه ثابت می کند کمبود اکسیژن یا گلوکز یا هر دو- که همراه با سکته های قلبی است- میتواند باعث ایجاد فعالیت مغزی، شبیه حالات هوشیاری و ادراک شد

(زیاد شدن فعالیت هوشيار مغز، آن هم در لحظه ای که خون به آن نمیرسد، شاید نشانه ای است از این که مرگ، چیزی جز انتقال از یک مرحله به مرحله بعد و دیدن دیدنی هاي بیشتر و ادراکات عمیق تر نيست!

در زندگی ما طی روز، مغز به فعالیت می پردازد و حتی طی خواب این فعاليت ها متوقف نیست و محققان مغز و اغضاب، با این فعالیت خاص در خواب، آشنا هستند و شرایطی مانند اضطراب و دلهره یا تشنج های مغزي می تواند منجر به تغییر شديد در نوار مغزEEG شود.

سلول های مغزي طی کاهش خون رسانی، تا مدت مشخصی می توانند به فعالیت ادامه دهند و حتی این احتمال هست که طی این مدت، به دلیل کم شدن خون یا کم شدن قند خون، دچار فعالیت های شدید تشنجی شوند. ولی یافته های جدید نشان داد پس از مرگ با یک وضعیت کاملا هوشیار مواجيهم!

وضعیت هوشیار در نوار مغزEEG، وضعیتی مشخصی است که در آن امواج خاص با ویژگی های خاص، ایجاد مي شود و بروز حالتی مشابه در مرگ و در زمانی- که انتظار هست فعالت هاي مغز متوقف شده باشد- شايد نشانه ای از مواجهه با دیدنی های بیشتر و ادراکی بیشتر از ادراک عالم مادی ما باشد.

منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتای آنکه نامش درمان و یادشروزه داری و بیمار ی ام اس از نخستین همانند سازها تنقش مهاجرت در توسعه نسل اسربازان ما محققا غلبه می با هوش مصنوعی خودکار روبچرا حیوانات سخن نمی گوینتوصیه های غیر دارویی در سواکسن کرونا ساخته شده توجهان ما میتواند به اندازپروژه ی ژنوم انسانیديدن با چشم بسته در خواب منبع خواب و رویاریاضیات یک حس جدید استایرادهای موجود در خلقت باز تکینگی تا مغز و از مغز نقش حفاظتی مولکول جدید دشواهدی از دنیسوان(شبه نئبحثی در مورد نقش کلسیم و نظریه ی ریسمانتکامل زبانجهانی که از یک منبع، تغذیورزش در کمر دردآینده ی علم و فیزیک در60 ثدانشمندان تغییر میدان مغابزار بقا از نخستین همانمیدازولام در درمان تشنج راز تغییراز تکینگی تا مغز از مغز تشباهت زیاد بین سلول هاي عبرنامه و ساختار پیچیده مهندسه زبانِ زمان استتاثیر ویتامین دی بر بیماژن هوش و ساختارهای حیاتی جستجوی متن و تصویر به صورفرایند پیچیده ی خونرسانیآیا امکان بازسازی اندامهداستانها و مفاهیمی اشتباابزار بقا از نخستین همانماده ی خالیزندگی بی دوداز تکینگی تا مغز- از مغز نقش زنجبیل در جلوگیری از علایم کمبود ویتامین E را برخی اختلالات عصبی مثانههوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وکنگره بین المللی سردرد دحوادث روزگار از جمله ویرقارچ بی مغز در خدمت موجودآیا رژیم غذایی گیاهی سلادرمان های جدید میگرنابزار بقای موجود زنده از مروری بر تشنج و درمان هایزبان و بیان نتیجه ساختمااستفاده از هوش مصنوعی در چه زیاد است بر من که در ایعضلانی که طی سخن گفتن چقدبزرگ شدن مغز محدود به دورهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر درجه حرارت بر عملککاهش مرگ و میر ناشی از ابحس و ادراک قسمت نهملزوم سازگاری قانون مجازاآغاز فصل سرما و دوباره تکدرک و احساساتفاق و تصادفمسئولیت جدیدسفرنامه سفر به بم و جنوب اصول سلامت کمرنوعی سکته مغزی ، وحشتناک تفاوتهای جنسیتی راهی براهوشیاری کوانتومیتاثیر درجه حرارت بر عملککریستال هاحس و ادراک قسمت بیست و سومنابع انرژی از نفت و گاز امیوتروفیک لترال اسکلرودغدغه نتیجه ی نادانی استاختلال در شناسایی حروف و مغز ما کوچکتر از نیم نقطهسندرم گیلن باره به دنبال به دنبال رستگاری باشچگونه تکامل مغزهای کنونیتمساح حد واسط میان مغز کوهزاران سال چشم های بینا وتری فلوپرازینگیاه خواری و گوشت خوار کدخفاش با شیوع همه گیری جدیمنبع هوشیاری کجاست قسمت انسان یک کتابخانه استرمز بقای جهش ژنتیکیارتباط ماده و انرژیمغز از بسیاری حقایق می گرسیاره ابلهانبیماری اضطراب عمومیچاالش ها در تعیین منبع هوتولید سلولهای جنسی از سلویروس مصنوعیتظاهری از ماده است که بیدپیموزایدخدا موجود استخطا در محاسبات چیزی کاملمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتایمپلانت مغزی کمک میکند روزه داری سلول های بنیاداز نخستین همانند سازها تنقش میدان مغناطیسی زمین سردرد میگرن در کودکانبا تعمق در اسرار ابدیت و چرا حجم مغز گونه انسان درتوصیه هایی در مصرف ماهیواکسن ایرانی کرونا تولیدجهان مادی، تجلی فضا در ذهپروژه ی ژنوم انسانیدی متیل فومارات(زادیوا)(منحنی که ارتباط بین معرفریسدیپلام تنها داروی تایاکسی توسین و تکامل پیش ااز تکینگی تا مغز از مغز تنقش حیاتی تلومر دی ان آ دشکل های متفاوت پروتئین هنظریه تکامل در درمان بیمتکامل زبانجهانی در ذهنوزن حقیقی معرفت و شناختآیا ممکن است موش کور بی مدانشمندان روش هاي جدیدی ابزار بقا از نخستین همانمکانیک کوانتومی بی معنی راست دستی و چپ دستیاز تکینگی تا مغز از مغز تشرکت نورالینک ویدیویی ازبرنامه ی مسلط ژنها در اختهنر حفظ گرهتاثیر ویروس کرونا بر مغز ژن یا نقشه توسعه مغز و نقجستجوی هوشیاری در مغز مافرایند تکامل و دشواری هاآیا انسان با مغز بزرگش اخدخالت در ساختار ژنهاابزار بقا از نخستین همانماده، چیزی بیش از یک خلا زندگی در جمع مواردی را براز تکینگی تا مغز- از مغز نقش زبان در سلطه و قدرت اعلایم کمبود ویتامین E را برخی اصول سلامت کمرهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وکنگره بین المللی سردرد دحافظه و اطلاعات در کجاست قبل از آغازآیا راهی برای رفع کم آبی درمان های جدید در بیماری ابزار بقای موجود زنده از مرکز هوشیاری، روح یا بدن زبان و بیان، در سایه پیشراستفاده از انرژی خلانه عدم مطلق بلکه عدم با قغیرقابل دیدن کردن مادهبزرگ شدن تقریبا ناگهانی هوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر درجه حرارت بر عملککاهش التهاب ناشی از بیماحس و ادراک قسمت چهارملزوم سازگاری قانون مجازاإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَدرک کنیم ما همه یکی هستیماتوبان اطلاعات و پلِ بینمسئولیت در برابر محیط زیسفرنامه سفر به بم و جنوب اضطراب و ترسنیکولا تسلاتقلید مرحله ای نسبتا پیشهوش، ژنتیکی است یا محیطیتاثیر رو ح و روان بر جسمکریستال زمان(قسمت اولحس و ادراک قسمت بیستممنابع انرژی از نفت و گاز امید نیکو داشته باش تا آنذهن ما از در هم شکستن منباختلال در شناسایی حروف و مغز مادران و کودکان در زمسندرم پیریفورمیسبه زودی شبکه مغزی به جای چگونه جمعیت های بزرگ شکل تنفس هوازی و میتوکندریهستي مادي ای که ما کوچکترتری فلوپرازینگالکانزوماب، دارویی جدیخلاصه ای از مطالب همایش ممنبع هوشیاری کجاست قسمت انسان جدید از چه زمانی پارمز جهانارتباط متقابل با همه ی حیمغز به تنهایی برای فرهنگ سیر آفرینش از روح تا مغز بیماری بیش فعالیناتوانی از درمان برخی ویتولترودینویرایش DNA جنین انسان، برتعداد کلی ذهن ها در جهان پیچیدگی های مغزمگسپیچیدگی های مغزی در درک زخطا در محاسبات چیزی کاملمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتایمپلانت نخاعی میتواند دروش مقابله مغز با محدودیاز نخستین همانند سازها تنقش محیط زندگی و مهاجرت دسردرد و علتهای آنباهوش ترین و با کیفیت تریچرا خشونت و تعصبتوضیحی ساده در مورد هوش مواکسن اسپایکوژنجهان هوشیارپرواز از نیویورک تا لوس آدین، اجباری نیستمنشأ اطلاعات و آموخته ها ریشه های مشترک حیاتاگر فقط مردم میفهمیدند کاز تکینگی تا مغز از مغز تنقش خرچنگ های نعل اسبی درشکل پنجم مادهنظریه تکامل در درمان بیمتکامل زبان انسان از پیشیجهش های ژنتیکی مفید در ساوزوز گوشفلج نخاعی با الکترودهای آیا ما تنها موجودات زنده دانشمندان روشی برای تبدیابزار بقا از نخستین همانمکانیزمهای دفاعی در برابرجزخوانی هایی که امروز باز تکینگی تا مغز از مغز تشش مرحله تکامل چشمبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱هنر رها شدن از وابستگیتاثیر ژنها بر اختلالات خژنها نقشه ایجاد ابزار هوحفره در مغزفرایند حذف برخی اجزای مغآیا احتمال دارد رویا از آدر مانهای کمر دردابزار بقا از نخستین همانمبانی ذهنی سیاه و سفیدزندگی زمینی امروز بیش از از تکینگی تا مغز- از مغزتنقش زبان در سلطه و قدرت اعلت خواب آلودگی بعد از خوبرخی بیماری ها که در آن بهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وکنترل همجوشی هسته ای با هحافظه و اطلاعات در کجاست قبل از انفجار بزرگآیاما مقهور قوانین فیزیکدرمان های رایج ام اسابزار بقای موجود زنده از مرکز حافظه کجاستزبان و تکلم برخی بیماریهاستفاده از سلول های بنیانهایت معرفت و شناخت درک عمقالاتبزرگترین خطایی که مردم مهوش مصنوعی به کمک هوش طبیتاثیر درجه حرارت بر عملککاهش حافظه هرچند فرایندیحس و ادراک قسمت نوزدهممقاومت به عوارض فشار خون افت فشار خون ناگهانی در ودرک احساسات و تفکرات دیگاتوسوکسیمایدمستند جهان متصلسفرنامه سفر به بم و جنوب اطلاع رسانی اینترنتینیاز به آموزش مجازی دیجیتقلید از روی طبیعتهیچ کاری نکردن به معنی چیتاثیر رژیم گیاه خواری بر کریستال زمان(قسمت دوم)حس و ادراک قسمت دهممنابع انرژی از نفت و گاز امید درمان کرونا با همانذهن چند جانبه نیازمند نگاختلالات مخچهمغز چون ابزار هوش است دلیسندرم پس از ضربه به سربه زیر پای خود نگاه نکن بچگونه جمعیت های بزرگ شکل تنفس هوازی و میتوکندریهستی ما پس از شروعی چگال ترکیب حیوان و انسانگامی در درمان بیماریهای خلاصه ای از درمان های جدیمنبع هوشیاری کجاست قسمت انسان خطرناکترین موجودرمز جهان خاصیت فراکتالارتباط چاقی و کاهش قدرت بمغز برای فراموشی بیشتر کسیستم تعادلی بدنبیماری تی تی پیناتوانی در شناسایی چهره تومورها و التهاب مغزی عاواقعیت فیزیکی، تابعی از تغییر الگوی رشد مغزی با زتغییر زودتر اتصالات مغزیپیوند قلب خوک، به فرد دچاخطر آلودگی هوامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاین پیوند نه با مغز بلکه روش های صرفه جویی در ایجااز نخستین همانند سازها تنقش نگاه از پایین یا نگاهسردرد تنشنباد غرور و سر پر از نخوت وچرا در مغز انسان، فرورفتتیوتیکسن داروی ضد جنونواکسن اسپایکوژن ضد کروناجهان یکپارچهپرورش مغز مینیاتوری انسادید تو همیشه محدود به مقدمنشاء کوانتومی هوشیاری ارژیم های غذایی و نقش مهم اگر میدانی مصیبت بزرگتر از تکینگی تا مغز از مغز تشگفت انگیز بودن کیهانبحثی در مورد حقیقت فضا و نظریه تکامل در درمان بیمتکامل ساختار رگهای مغزی جهش های ژنتیکی غیر تصادفیک پیام منفرد نورون مغزی فلج بل، فلجی ترسناک که آنآیا مغز تا بزرگسالی توسعداروهای مصرفی در ام اسابزار بقا از نخستین همانما انسانها چه اندازه نزدرساناها و ابر رساناها و عاز تکینگی تا مغز از مغز تششمین کنگره بین المللی سبرین نت به جای اینترنتهوموارکتوس ها ممکن است دتاثیر کلام در آیات کلام بژنها ، مغز و ارادهحقیقت قربانی نزاع بین بی فراتر از دیوارهای باورآیا احتمال دارد رویا از آدر محل کار ارزش خودت را بابزار بقا از نخستین همانمباحث مهم حس و ادراکزندگی زودگذراز تکینگی تا مغز، از مغز نقش سجده بر عملکرد مغزعماد الدین نسیمی قربانی برخی بیماری های خاص که بدهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وکنترل جاذبهحافظه و اطلاعات در کجاستقدم زدن و حرکت دید را تغیآب زندگی است قسمت چهارمدرمان های علامتی در ام اسابزار بقای موجود زنده از مرکز حافظه کجاستزبان و شناخت حقیقت قسمت چاستفاده از سلول های بنیانهایت در بی نهایتتاثیر ویتامین دی بر بیمابزرگترین درد از درون است هوش مصنوعی به شناسایی کاتاثیر درجه حرارت بر عملککاهش دوپامین عامل بیماریحس و ادراک قسمت هفتممقابله با کرونا با علم اسافت هوشیاری به دنبال کاهدرک تصویر و زبان های مخلتاثر مضر مصرف طولانی مدت رمشکلات نخاعیسفرنامه سفر به بم و جنوب اطلاعات حسی ما از جهان، چچیزی منتظر شناخته شدنتقویت استخوان در گرو تغذهیچ کس مانند تو نگاه نمیکتاثیر رژیم گیاه خواری بر کریستال زمان(قسمت سوم)حس و ادراک قسمت دوازدهممنابع انرژی از نفت و گاز امیدی تازه در درمان سرطاذهن هوشیار در پس ماده ی ماختلالات حرکتی در انسانمغز چگونه صداها را فیلتر سندرم سردرد به دلیل افت فبوزون هیگز چیستچگونه حافظه را قویتر کنیتنفس بدون اکسیژنو هر کس تقوای خدا پیشه کنترازودونگامی در درمان بیماریهای خم شدن فضا-زمانمنبع هوشیاری کجاست قسمت انسان عامل توقف رشد مغزرنگ کردن، حقیقت نیستارتباط هوش ساختار مغز و ژمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟سیستم دفاعی بدن علیه مغز بیماری دویکنادانی در قرن بیست و یکم،تومورهای ستون فقراتواقعیت چند سویهواقعیت چیستتغییر عمودی سر انسان از پپیوند مغز و سر و چالشهای خطرات هوش مصنوعیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاین ایده که ذرات سیاهچالروش هایی ساده برای کاهش ااز نشانه ها و آثار درک شدنقش نظام غذایی در تکامل مسردرد سکه ایبار بزرگ ایستادن بر دو پاچرا ذرات بنیادی معمولاً تکنولوژی جدید که سلول هاواکسن دیگر کرونا ساخته شپرتوهای صادر شده از سیاهدیدن خدا در همه چیزمهندسی ژنتیک در حال تلاش رژیم های غذایی و نقش مهم اگر نیروی مغناطیس نباشد از تکینگی تا مغز از مغز تشگفت زده و حیران باشبحثی در مورد عملکرد لوب فهفت چیز که عملکرد مغز تو تکامل شناخت انسان با کشفجهشهای مفید و ذکاوتی که دیک پیشنهاد خوب برای آسان فلج خوابآیا همه جنایت ها نتیجه بیداروهای ام اسابزار بقا از نخستین همانما انسانها چه اندازه نزدرشته نوروایمونولوژی و نقاز تکینگی تا مغز از مغز تصرع و درمان های آنبرای پیش بینی آینده مغز دهوش مصنوعی می تواند بر احتاثیر کپسول نوروهرب بر نژنهای مشترک بین انسان و وحقیقت آنطور نیست که به نظفرد حساس از نظر عاطفی و بآیا برای تولید مثل همیشه در چه مرحله ای از خواب ، رابزار بقا از نخستین همانمجموعه های پر سلولی بدن مزندگی، مدیریت انرژیاز تکینگی تا مغز، از مغز نقش غذاها و موجودات درياعوامل موثر در پیدایش زبابرخی توجهات در ببمار پارهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وکندر در بیماریهای التهابحباب های کیهانی تو در توقدرت انسان در نگاه به ابعآب زندگی است قسمت اولدرمان ژنتیکی برای نوآوریابزار بقای موجود زنده از مرکز خنده در کجای مغز استزبان و شناخت حقیقت قسمت ااستفاده از سلول های بنیاچهار میلیارد سال تکامل بصفحه اصلیبسیاری از بیماری های جدیهوش مصنوعی در کامپیوترهاتاثیر درجه حرارت بر عملککاهش سن بیولوژیکی، تنها حس و ادراک قسمت هفدهمملاحظه های اخلاقی دربارهافتخار انساندرک حقیقت نردبان و مسیری اثرات فشار روحی شدیدمشکلات بین دو همسر و برخیسفری به آغاز کیهاناطلاعاتی عمومی در مورد مچیزی خارج از مغزهای ما نیتقویت سیستم ایمنیهیچگاه از فشار و شکست نترتاثیر رژیم گیاه خواری بر کشف مکانیسم عصبی خوانش پحس و ادراک قسمت سوممنابع انرژی از نفت و گاز امگا سه عامل مهم سلامتذهن تو همیشه به چیزی اعتقاختلالات صحبت کردن در انمغز ناتوان از توجیه پیداسوپاپ ها یا ترانزیستورهابوزون هیگز جهان را از متلنگاه محدود و تک جانبه، مشتنها مانع در زندگی موارد وفور و فراوانیتراشه ی بیولوژِیکگاهی لازم است برای فهم و خونریزی مغز در سندرم کوومنبع هوشیاری کجاست قسمت انسانیت در هم تنیده و متصروی و منیزیم در تقویت استارتباط انسانی، محدود به مغز بزرگ چالش است یا منفعسکته مغزیبیماری دیستروفی میوتونینبرو و انرژی مداومتوهم فضای خالی یا توهم فضواقعیت چیستتغییرات منطقه بویایی مغزپیوند اندام از حیوانات بدفاع در برابر تغییر ساختمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاینکه به خاطرخودت زندگی روش صحبت کردن در حال تکاماز نظر علم اعصاب یا نرووسنقش نظریه تکامل در شناساسردرد عروقی میگرنبار سنین ابزار هوشمندی اچراروياها را به یاد نمی آتکنولوژی جدید که سلول هاواکسن دیگری ضد کرونا از دآلودگی هوا چالش قرن جدیددژا وو یا اشنا پنداریمولتیپل اسکلروز در زنان رژیم ضد التهابیاگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز از مغز تشگفتی های زنبور عسلبحثی درباره هوش و تفاوتههفت سین یادگاری از میراث تأثیر نگاه انسان بر رفتاجهشهای مفید و ذکاوتی که دیک آلل ژنتیکی که از نئاندفلج خواب چیستآیا هوش مصنوعی می تواند نداروهای تغییر دهنده ی سیابزار بقا از نخستین همانما اکنون میدانیم فضا خالرشد مغز فرایندی پیچیده ااز تکینگی تا مغز از مغز تضررهای مصرف شکر و قند بر برای اولین بار دانشمندانهوش مصنوعی و کشف زبان هایتاثیر کپسول نوروهرب بر تژنهای هوش ، کدامندحقیقت اشیافرضیه ای جدید توضیح میدهآیا بزرگ شدن مغز فقط در ددر هم تنیدگی مرزها و بی مابزار بقا از نخستین همانمحل درک احساسات روحانیزونیسومایداز تکینگی تا مغز، از مغز نقش غذاها و موجودات درياعوامل ایجاد لغت انسانی و برخی توصیه ها برای واکسیهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وکوچک شدن مغز از نئاندرتاحد و مرزها توهم ذهن ماستقدرت عشقآب زندگی است قسمت دومدرمان ام اس(مولتیپل اسکلابزار بقای موجود زنده از مرگ چیستزبان و شناخت حقیقت قسمت داستیفن هاوکینگ در مورد هچهار ساعت پس از کشتار خوکسوالات پزشکیبسیاری از بیماری های جدیهوش مصنوعی در خدمت خلق وحتاثیر درجه حرارت بر عملککایروپاکتیک چیستحس و ادراک قسمت هجدهمملاحظات بیهوشی قبل از جرافراد آغاز حرکت خودشان ردرک درست از خود و هوشیاریاثرات مفید قهوهمشکلات روانپزشکی پس از سسقوط درون جاذبه ای خاص، چاطلاعاتی عمومی در مورد مچیزی شبیه نور تو نیستتلقین اطلاعات و حافظههیپرپاراتیروئیدیسمتاثیر رژیم گیاهخواری بر کشف مکانیسمی پیچیده در بحس و ادراک قسمت سی و هشتممنابع انرژی از نفت و گاز امروز دانش ژنتیک هیچ ابهذهن خود را مشغول هماهنگیاختلالات عضلانی ژنتیکمغز و سیر تکامل ان دلیلی سوپاپ ها یا ترانزیستورهابی نهایت در میان مرزهانگاه انسان محدود به ادراتو یک معجزه ایوقت نهيب هاي غير علمي گذشتربیت کودکان وظیفه ای مهگاهی مغز بزرگ چالش استخواندن ، یکی از شستشو دهنمنبع هوشیاری کجاست قسمت انعطاف پذیری مکانیسمی علرویا و خبر از آیندهارتباط از بالا به پایین ممغز بزرگ چالشهای پیش روسانسور از روی قصد بسیاری بیماری ضعف عضلات نزدیک بنخاع ما تا پایین ستون فقرتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)واقعیت های متفاوتتغییرات آب و هوایی که به پیوند سر آیا ممکن استدقیق ترین تصاویر از مغز امنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاینکه خانواده ات سالم باروشهای نو در درمان دیسک باز نظر علم اعصاب اراده آزنقش هورمون های تیروئید دسرعت فکر کردن چگونه استبارداری بدون رحمچراروياها را به یاد نمی آتکامل مادی تا ابزار هوشمجهان یکپارچهواکسن سرطانآلودگی هوا و ویروس کرونادژاوو یا آشناپنداریمواد کوانتومی جدید، ممکنرژیم غذایی حاوی تخم مرغ واگر نعمت فراموشی نبود بساز تکینگی تا مغز از مغز تشاهکار قرنبحثی درباره هوش و تفاوتههم نوع خواری در میان پیشیتئوری تکامل امروز در درمجواب دانشمند سوال کننده یک جهش ممکن است ذهن انسانفلج دوطرفه عصب 6 چشمآیا هوش مصنوعی زندگی بشرداروهای ضد بیماری ام اس وابزار بقا از نخستین همانما اشیا را آنطور که هستندرشد مغز علت تمایل انسان باز تکینگی تا مغز از مغز تضررهای شکر بر سلامت مغزبرای تمدن سازی، باید در بهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتاثیر کپسول نوروهرب بر سژنهای حاکم بر انسان و انسحقیقت تنها چیزی است که شافضای قلب منبع نبوغ استآیا تکامل و تغییرات ژنتیدر هم تنیدگی کوانتومیابزار بقا از نخستین همانمحل درک احساسات روحانی دزونا به وسیله ویروس ابله از تکینگی تا مغز، از مغز نقش غذاها و موجودات درياعواملی که برای ظهور لغت ابرخی درمان های Spinal Muscular Atهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاهخواری بر رشد و کوچکترین چیز یک معجزه اسحرکت چرخشی و دائمی کیهانلمس کوانتومیآب زندگی است قسمت سومدرمان تومورهای مغزی با اابزار بقای موجود زنده از مرگ و میر پنهانزبان و شناخت حقیقت قسمت ساستیفن هاوکینگ در تفسیر نوآوری ای شگفت انگیز دانپیامهای کاربرانبعد از کروناهوش مصنوعی در خدمت خلق وحتاثیر درجه حرارت بر عملککار با یگانگی و یکپارچگیحس و ادراک قسمت هشتمممانتین یا آلزیکسا یا ابافزایش قدرت ادراکات و حسدرک عمیق در حیواناتاثرات مضر ماری جوانامشکلات روانپزشکی در عقب سلول های بنیادی منابع و ااعداد بینهایت در دنیای منکاتی در مورد تشنجتلاش ها برای کشف منابع جدهاوکينگ پیش از مرگش رسالتاثیر عصاره تغلیظ شده گیکشف ارتباط جدیدی از ارتبحس و ادراک قسمت سی و ششممنابع انرژی از نفت و گاز انفجار و توقف تکاملی نشاذهن سالماختراع جدید اینترنت کوانمغز آیندگان چگونه است ؟سوپاپ ها یا ترانزیستورهابی عدالتی در توزیع واکسن نگاه از بیرون مجموعهتو یک جهان در مغز خودت هسوقتی فهمیدی خطا کردی برگترجمه ای ابتدایی از اسراگذر زمان کاملا وابسته به خواب سالم عامل سلامتیمنبع هوشیاری کجاست قسمت اولین مورد PML به دنبال تکرویا بخشی حقیقی از زندگی ارتباط بین هوش طبیعی و هومغز بزرگ و فعال یا مغز کوسانسور بر بسیاری از حقایبیماریهای تحلیل عضلانی انخستین تصویر از سیاهچالهتوهم چیستتوهم بی خداییواقعیت و مجازتغییرات تکاملی سر انسان پیوند سر، یکی از راه حلهادلایلی که نشان میدهد ما بمنبع هوشیاری کجاست؟(قسماینترنت بدون فیلتر ماهوااز نظر علم اعصاب اراده آزنقش هورمون زنانه استروژنسعی کن به حدی محدود نشویبازگشت از آثار به سوی خدانزاع بین جهل و علم رو به پتکامل مداومجهان کنونی و مغز بزرگتریواکسن سرطانآلزایمردگرگونی های نژادی و تغییموجود بی مغزی که می تواندرژیم غذایی ضد التهابیاگر با مطالعه فیزیک کواناز تکینگی تا مغز از مغز تشاهکار شش گوشبحثی درباره هوش و تفاوتههمه چیز در زمان کنونی استتئوری تکامل در پیشگیری و جوسازی مدرنیک رژیم غذایی جدید، می توفناوری هوش مصنوعی نحوه خآیا هوش ارثی دریافتی از پداروی فامپیریدین یا نورلابزار بقا از نخستین همانما به جهان های متفاوت خودزمین در برابر عظمت کیهاناز تکینگی تا مغز از مغز تطلای سیاهبرای خودآگاه بودن تو بایهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتاثیر کپسول نوروهرب بر سکل اقیانوس در یک ذرهحقیقت خواب و رویاقلب و عقلآیا جنین انسان، هوشمندی در هم تنیدگی کوانتومی و پابزار بقا از نخستین همانمحدودیت های حافظه و حافظزیباترین چیز در پیر شدناز تکینگی تا مغز، از مغز نقشه مغزی هر فرد منحصر بهعوارض ازدواج و بچه دار شدبرخی روش های تربیتی کودکهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر انتخاب از طرف محیط کووید نوزده و خطر بیماری حس چشایی و بویاییلوب فرونتال یا پیشانی مغآب، زندگی است(قسمت پنجم)درمان تشنجابزار بقای موجود زنده از مرگ و میر بسیار بالای ناشزبان ریشه هایی شناختی اساستخوان های کشف شده، ممکنوار مغز مشاهده ی غیر مستسایتهای دیگربعد از کروناهوش مصنوعی درمانگر کامپیتاثیر درجه حرارت بر عملککاربرد روباتهای ريزنانوحس و ادراک قسمت پنجممن کسی در ناکسی دریافتم افزایش مرگ و میر سندرم کودرگیری قلب در بیماری ویراجزای پر سلولی بدن انسان مشاهده گر جدای از شیء مشاسلول های بدن تو پیر نیستنبقای حقیقی در دور ماندن اچگونه مولکول های دی ان ایتلاش هایی در بیماران قطع هاوکينگ پیش از مرگش رسالتاریکی من و تو و گرد و غباکشف جمجمه ای درکوه ایرهوحس و ادراک قسمت سیزدهممنابع انرژی از نفت و گاز انواع سکته های مغزیذخیره ی شگفت انگیز اطلاعادامه بحث تکامل چشممغز انسان ایا طبیعتا تماسودمندی موجودات ابزی بر بیمار 101 ساله، مبتلا به سنگاه از درون مجموعه با نگتو پیچیده ترین تکنولوژی وقتی تو از یاد گرفتن باز تسلیم شدن از نورون شروع مگربه شرودینگر و تاثیر مشخواب سالم عامل سلامتی و یمنبع هوشیاری کجاست قسمت اولین مورد پیوند سر در انرویا تخیل یا واقعیتارتباط شگفت مغز انسان و فمغز بزرگترین مصرف کننده ساخت شبکه عصبی مصنوعی با بیهوش کردن در جراحی و بیمنخستین روبات های زنده ی جنرمش های مفید برای درد زاتوهم جدایی و توهم علمواقعیت خلا و وجود و درک مثبت امواج الکتریکی در عصپیوستگی همه ی اجزای جهاندنیای شگفت انگیز کوانتوممنبع هوشیاری کجاست؟(قسمایندرالاز واقعیت امروز تا حقیقتنقش ویتامین K در ترمیم اسشلیک فراموشیبازگشت به ریشه های تکاملنزاع بین علم و نادانی رو تکامل چشمجهان کاملی در اطراف ما پرواکسنی با تاثیر دوگانه اآملودیپین داروی ضد فشار دانش محدود به ابعاد چهارموجودات مقهور ژنها هستندرژیم غذایی ضد درداگر تلاش انسان امروز برااز تکینگی تا مغز از مغز تشاید درست نباشدبحثی درباره هوش و تفاوتههمه ی سردردها بی خطر نیستتئوری جدید، ویران کردن گجاودانگی مصنوعییکی از علل محدودیت مغز امفیلمی بسیار جالب از تغییآیا هوش سریعی که بدون احسداروی لیراگلوتیدابزار بقا از نخستین همانما با کمک مغز خود مختاريمزمین زیر خلیج فارس تمدنی از تکینگی تا مغز از مغز تطوفان فقر و گرسنگی و بی سبرای زندگی سالم، یافتن تهوش مصنوعی الفاگوتاثیر کتامین در درمان پاکلمات بلند نه صدای بلندحقیقت در علم، هرگز نهایی قلب دروازه ی ارتباطآیا جهان ذهن و افکار ما مدر هم تنیدگی کوانتومی و دابزار بقا از نخستین همانمخچه فراتر از حفظ تعادلزیباترین چیز در افزایش ساز تکامل تا مغز از مغز تا نقشه های مغزی جدید با جزیعید نوروز مبارکبرخی سلولهای عصبی در تلاهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر احتمالی عصاره تغلیکودک ایرانی که هوش او از حس و ادراک (قسمت اول )لوتیراستامآثار باستانی تمدن های قددرمان جدید ALSابزار بقای موجود زنده از مرگ انتقال است یا نابود شزبان شناسی مدرن در سطح سلاستروژن مانند سپر زنان دنوار مغز در فراموشی هابعد از کرونا دلخوشی بیهوهوش مصنوعی درخدمت خلق وحتاثیر درجه حرارت بر عملککاربرد روباتهای ريز، در حس و ادراک قسمت پنجاهمنابع انرژي پاک سرچشمه حافزایش سرعت پیشرفت علوم درگیری مغز در بیماری کویاجزایی ناشناخته در شکل گمشاهده آینده از روی مشاهسلول عصبی شاهکار انطباق بلندی در ذهن ما درک بلندیچگونه مغز پیش انسان یا همتلاشی برای درمان قطع نخاهدف یکسان، در مسیرهای متتاریخ همه چیز را ثبت کردهگل زندگیحس و ادراک قسمت ششممنابع انرژی از نفت و گاز انگشت ماشه ایذره ی معین یا ابری از الکاداراوون تنها داروی تاییمغز انسان برای ایجاد تمدسیلی محکم محیط زیست بر انبیماری های مغز و اعصاب و نگاه حقیقی نگاه به درون اتو افق رویداد جهان هستیویتنام نوعی کرونا ویروس تشنج چیستگزیده ای از وبینار یا کنفخواب عامل دسته بندی و حفطمنبع هوشیاری کجاست قسمت اولین هیبرید بین انسان و رویا حقی از طرف خداارتباط شگفت انگیز مغز انمغز حریص برای خون، کلید تساخت شبکه عصبی با الفبای بیهوشی در بیماران دچار ابیوگرافینرمش های مفید در سرگیجهتوهمات و شناخت حقیقتوالزارتان داروی ضد فشار جلوتر را دیدنپیام های ناشناخته بر مغز دندان ها را مسواک بزنید تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمروشهای شناسایی قدرت شنواایا کوچک شدن مغزانسان الاز کجا آمده ام و به کجا مینقش ژنتیک در درمان اختلاشلیک فراموشیبازخورد یا فیدبکنزاع بین علم و جهل رو به پتکامل و ارتقای نگاه تا عمجهان پیوستهواسطه ها د رمسیر ایجاد مغآمارهای ارائه شده در سطح دانش بی نهایتمیهمانهای ناخوانده عامل راه فراری نیستاگر خواهان پیروزی هستیاز تکینگی تا مغز از مغز تشبیه سازی میلیون ها جهان بحثی درباره هوش و تفاوتههمیشه اطمینان تو بر خدا بتا 20 سال آینده مغز شما به جایی خالی نیستیافته های نوین علوم پرده فیزیک مولکولها و ذرات در آیا هشیاری کوانتومی وجودداروی تشنجی دربارداریابزار بقا از نخستین همانما بخشی از این جهان مرتبطزمان چیستاز تکینگی تا مغز از مغز تطی یکصد هزار سال اخیر هرچبرخی ملاحظات در تشنج های هوش مصنوعی از عروسک های بتاثیر گیاه خواری بر رشد وکلام و زبان، گنجینه ای بسحقیقت راستین انسان علم بقلب را نشکنآیا جهش های ژنتیکی، ویرودر یک فراکتال هر نقطه مرکابزار بقا از نخستین همانمخچه ، فراتر از حفظ تعادلزیر فشار کووید چه باید کراز تکامل تا مغز، از مغز تنقص در تشخیص هیجانات عامعامل کلیدی در کنترل کارآبرخی سيناپسها طی تکامل و هوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر ترکیبات استاتین (سکودکان میتوانند ناقل بی حس و ادراک (قسمت دوم )لوزالمعده(پانکراس)مصنوعآرامش(سکوت) stillness و تکاپودرمان جدید میگرن با انتی ابزارهای پیشرفته ارتباط مراحل ارتقای پله پله کیهزبان شناسی نوین نیازمند اسرار آفرینش در موجنوار مغز در تشخیص بیماری بعد از کرونا دلخوشی بیهوهوش مصنوعی ساخته هوش طبیتاثیر درجه حرارت بر عملککتاب گران و پرهزینه شد ولحس و ادراک قسمت پنجاه و یمنابع انرژی از نفت و گاز افسردگی و اضطراب در بیمادرگیری مغز در بیماران مباحیای بینایی نسبی یک بیممطالعه ای بیان میکند اهدسلولهای ایمنی القا کنندهبلعیدن ستاره توسط سیاهچاچگونه هموساپينس بر زمین تلاشی تازه برای گشودن معهدف از تکامل مغزتازه های اسکیزوفرنی(جنوگلوئونحس و ادراک قسمت شصت و دومنابع بی نهایت انرژی در دانگشت نگاری مغز نشان میدذرات کوانتومی زیر اتمی قادب برخورد با دیگرانمغز انسان برای شادمانی طسیگار عامل افزایش مرگ ومبیماری وسواسنگاهی بر قدرت بینایی دراتو انسانی و انسان، شایستویتامین E برای فعالیت صحتشنج و حرکات شبه تشنجی قاگزارش یک مورد جالب لخته وخودآگاهی و هوشیاريمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسماولین تصویر در تاریخ از سرویاها از مغز است یا ناخوارتباط شگفت انگیز مغز انمغز در تنهایی آسیب میبینساختار شبکه های مغزی ثاببیوگرافینرمشهای مهم برای تقویت عتوپیراماتواکنش های ناخودآگاه و تقجمجمه انسان های اولیهپیشینیان انسان از هفت میدو ویژگی انتزاع و قدرت تجمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمروشی برای بهبود هوش عاطفایا این جمله درست است کسیاز آغاز خلقت تا نگاه انسانقش گرمایش آب و هوا در همشنا در ابهای گرم جنوب نیابازسازي مغز و نخاع چالشی نسبت طلایی، نشانه ای به ستکامل ابزار هوش ، راه پر جهان پیوستهوبینار اساتید نورولوژی دآن چیزی که ما جریان زمان دانشمندان موفق به بازگردمیوتونیک دیستروفیراه های جدید برای قضاوت راپی ژنتیکاز تکینگی تا مغز از مغز تشبیه سازی سیستم های کوانبحثی درباره احساسات متفاهمیشه عسل با موم بخوریمتا بحر یفعل ما یشاجاذبهیادگیری مهارت های جدید دفیزیک و هوشیاریآیا واکنش های یاد گرفته وداروی جدید s3 در درمان ام ابزار بقا از نخستین همانما تحت کنترل ژنها هستیم یزمان و مکان، ابعاد کیهان از تکینگی تا مغز از مغز تنقش داروهاي مختلف معروف ظهور امواج مغزی در مغز مصبرخی مرزهای اخلاق و علوم هوش مصنوعی از عروسک های بتاثیر گیاه خواری بر رشد وکلرال هیدرات برای خوابانحقیقت غیر فیزیکیقیچی ژنتیکیآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجدر کمتر از چند ماه سوش جدابزار بقای موجود زنده از مخچه ابزاري که وظیفه آن فزیرفون داروی ضد ام اساز تکامل تا مغز، از مغز تنقطه بی بازگشتعادت کردن به نعمتبرداشت مغز ما از گذر زمانهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر حرکات چشم بر امواج کودکان خود را مشابه خود تحس و ادراک قسمت 67لیس دگرامفتامین یا ویاسآزمون تجربی، راهی برای ردرمان جدید کنترل مولتیپلابزارهای بقا از نخستین همرز مرگ و زندگی کجاستزبان، نشان دهنده ی سخنگو اسرار بازسازی اندام هانوار مغزی روشی مهم در تشختفکر خلا ق در برابر توهم هوش احساسیتاثیر درجه حرارت بر عملککتاب زیست شناسی باورحس و ادراک قسمت پنجاه و دمنابع انرژی از نفت و گاز الکترومغناطیس شنوایی و هدرگیری مغزی در سندرم کوواحیای بینایی نسبی یک بیممعنی روزهسلولهای بنیادی مصنوعی دربه قفس های سیاهت ننازچگونه هوشیاری خود را توستلاشی جدید در درمان ام اسهدف از خلقت رسیدن به ابزاتازه های بیماری پارکینسوگمان میکنی جرمی کوچکی در حس و ادراک قسمت شصت و ششمنابع جدید انرژیاندوهگین نباش اگر درب یا ذرات کوانتومی زیر اتمی قادراک ما درک ارتعاشی است مغز انسان برای شادمانی طسیاهچاله های فضایی منابعبیماری گیلن باره و بیمارنگاهی بر توانایی اجزاي بتو با همه چیز در پیوندیویتامین E در چه مواد غذایتشنج عدم توازن بین نورون گشایش دروازه جدیدی از طرخودآگاهی و هوشیاريمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاولین سلول مصنوعیرویاهای پر رمز و حیرتی درارتباط غیرکلامی بین انسامغز را از روی امواج بشناسسازگاری با محیط بین اجزاستون فقرات انسان دو پا جلبیان ژن های اسکیزوفرنی دچرا مغز انسان سه هزار سالتوانایی مغز و دیگر اجزای واکنش به حس جدیدجنبه های موجی واقعیتپیشرفت های جدید علوم اعصدو برابر شدن خطر مرگ و میمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمروشی جدید در درمان قطع نخایا ابزار هوشمندی یا مغز از انفجار بزرگ تا انفجار نقش پیش زمینه ها و اراده شناخت و معرفت، و نقش آن دبحتی علمی درباره تمایل بنشانه های گذشته در کیهان تکامل جریان همیشگی خلقتجهان پر از چیزهای اسرار آوراپامیل در بارداریآنچه واقعیت تصور میکنیم دانشمندان نورون مصنوعی سمیگرن و پروتئین مرتبط با راه های جدید برای قضاوت رابتدایی که در ذهن دانشمناز تکینگی تا مغز از مغز تشبکه های مصنوعی مغز به دربحثی درباره احساساتی غیرهمراهی نوعی سردرد میگرنیتاثیر مشاهده بر واقعیت بجاذبه و نقش آن در شکلگیریفیزیکدانان ماشینی برای تآیا یک، وجود داردداروی جدید میاستنی گراویابزار بقا از نخستین همانمانند آب باشزمان واقعیت است یا توهماز تکینگی تا مغز از مغز تنقش ذهن و شناخت در حوادث عقل مجادله گربرخی نکات از گاید لاین پرهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وکمردردحقیقت غیر قابل شناختقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصآیا خداباوری محصول تکاملدر آستانه ی موج پنجم کوویابزار بقای موجود زنده از مدل همه جانبه نگر ژنرالیزیست، مرز افق رویداد هستاز روده تا مغزچند نرمش مفید برای کمردرعارضه جدید ویروس کرونا سبررسي علل احتمالي تغيير هوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر دوپامین و سروتونینکوری گذرای ناشی از موبایحس و ادراک قسمت چهللا اکراه فی الدینآزمون ذهنی گربه ی شرودیندرمان جدید سرطانابزارهای بقا ازنخستین هممرز بین انسان و حیوان کجازبان، وسیله شناسایی محیطاصل بازخوردنورون هاي مصنوعی می توانتفاوت مغز انسان و میمون ههوش احساسیتاثیر درجه حرارت بر عملککتاب طبیعت در قالب هندسهحس و ادراک قسمت پنجاه و سمنابع انرژی از نفت و گاز الکتروتاکسی(گرایش و حرکدرگیری مغزی در سندرم کوواحساس گذر سریعتر زمانمعادله ها فقط بخش خسته کنسلسله مباحث هوش مصنوعیبه مغز خزندگان خودت اجازچگونه واکسن کرونا را توزتمایل زیاد به خوردن بستنهر چیز با هر چیز دیگر در تتبدیل تراکت صوتی مصنوعی گنجینه ای به نام ویتامین حس و ادراک سی و هفتممناطق خاصی از مغز در جستجاندام حسی، درک از بخش هایذرات کوانتومی زیر اتمی قادغام میان گونه های مختلمغز انسان رو به کوچک تر شسیاهچاله ها، دارای پرتو بیماری آلزایمر، استیل کوچالش هوشیاری و اینکه چرا تو با باورهایت کنترل میشویتامین کاتشخیص ژنتیکی آتروفی های پمبرولیزوماب در بیماری چخودروهای هیدروژنیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتاوکرلیزوماب داروی جدید شرویای شفافارتروز یا خوردگی و التهامغز زنان جوانتر از مغز مرمغزهای کوچک بی احساسسخن پاک و ثابتبیان حقیقتچرا مغزهای ما ارتقا یافت توازن مهمتر از فعالیت زیواکسن های شرکت فایزر آمرجنسیت و تفاوت های بیناییپیشرفت در عقل است یا ظواهدو برابر شدن خطر مرگ و میمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمروشی جدید در درمان نابینایا بیماری ام اس (مولتیپاز بحث های کنونی در ویروسنقش آتش در رسیدن انسان بهشناخت درون، شناخت بیرون؛بحث درباره پیدایش و منشا نشانه های پروردگار در جهتکامل داروینی هنوز در حاجهان دارای برنامهورزش هوازی مرتب خیلی به قآنچه حس می کنیم، نتیجه ی دانشمندان یک فرضیه رادیکمیگرن سردردی ژنتیکی که براه پیروزی در زندگی چیستابزار هوش در حال ارتقا ازاز تکینگی تا مغز از مغز تشباهت مغز و کیهانبخش فراموش شده ی حافظههندسه ی پایه ایتاثیر نگاه ناظر هوشیار بجدایی خطای حسی استفاصله ها در مکانیک کوانتآیا کیهان می تواند یک شبیداروی جدید ضد میگرنابزار بقا از نخستین همانماه رجبزمان پلانکاز تکینگی تا مغز از مغز تنقش روی و منیزیم در سلامتعلم و ادراک فقط مشاهده ی برخی نرمش ها برای زانوهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وکمردرد ناشی از تنگی کاناحقایق ممکن و غیر ممکنقانون مندی نقشه ژنتیکی مآیا دلفین ها می تواند از در درمان بیماری مولتیپل ابزار بقای موجود زنده از مدل های ریز مغز مینی برینزاوسکا درمان گوشراز علم جز اندکی به شما داچند جهانیعدم توقف تکامل در یک اندابررسی و اپروچ جدید بر بیمهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر دپاکین بر بیماری مکی غایب شدی تا نیازمند دلحس و ادراک قسمت چهل و هفتلایو دوم دکتر سید سلمان فآزمون ذهنی گربه شرودینگردرمانهای بیماری پارکینسابزارهای بقای موجود زندهمرز جدید جستجو و اکتشاف، سفر نامه سفر به بم و جنوب اصل علت و تاثیرنورون های ردیاب حافظهتفاوت ها و تمایزها کلید بهوش عاطفی بیشتر در زنانتاثیر درجه حرارت بر عملککتاب، سفری به تاریخحس و ادراک قسمت پنجاه و شمنابع انرژی از نفت و گاز الگو و عادت را بشکن و در ادرگیری اعصاب به علت میتواحساسات کاذبمعجزه ی علمسلطان جنگل یا صاحب ملکوتبه هلال بنگرچگونه آن شکری که می خوریمتمدن قدیمی ای در جنوب ایرهر حرکت خمیده می شود و هر تبدیل سلولهای محافط به سگویید نوزده و ایمنی ساکتحس و ادراک- قسمت پنجاه و منبع هوشیاری کجاست قسمت انرژی تاریکرفتار اجتماعی انسان، حاصادغام دو حیطه علوم مغز و مغز انسان رو به کوچکتر شدسیاهچاله و تکینگی ابتدایبیماری الزایمرچالش هوشیاری و اینکه چرا تو جهانی هستی که خودش را ویتامین کا و استخوانتشخیص آلزایمر سالها قبل پنج اکتشاف شگفت آور در موخورشید مصنوعیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتايندگان چگونه خواهند دیدروان سالمارزش حقیقی زبان قسمت اولروبات های ریز در درمان بیارزش حقیقی زبان قسمت دوممغزتان را در جوانی سیم کشسرنوشتبیست تمرین ساده برای جلوچرا ویروس کرونای دلتا واتوسعه هوش مصنوعی قادر اسواکسن کووید 19 چیزهایی که جنسیت و تفاوت های بیناییپیشرفتی مستقل از ابزار هدو سوی واقعیتمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمروشی جدید در درمان سکته مایا بدون زبان میتوانیم تاز تلسکوپ گالیله تا تلسکنقش انتخاب از طرف محیط، نشناسایی تاریخچه ی تکاملیبحثي درباره هوش و تفاوتهنظام مثبت زندگیتکامل داروینی هنوز در حاجهان در حال نوسان و چرخشورزش هوازی ، بهترین تمریآنها نمیخواهند دیگران رادانشمندان ژنی از مغز انسمیگرن شدید قابل درمان اسراه انسان شدن، راه رفتن وابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز از مغز تشباهت مغز با کیهان مادیبخش بزرگی حس و ادراک ما اهندسه ی رایج کیهانتاثیر نگاه و مشاهده ناظر یادآوری خواب و رویاجریان انرژی در سیستم های فرگشت و تکامل تصادفی محض آیا گذشته، امروز وآینده داروی ضد تشنج با قابليت تابزار بقا از نخستین همانماپروتیلینزمان به چه دلیل ایجاد میشاز تکینگی تا مغز از مغز تنقش روزه داری در سالم و جعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهبرخی نرمش های گردنهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وکمردرد و علل آنحلقه های اسرارآمیزقانون جنگلآیا دلفین ها میتوانند بادر سال حدود 7 میلیون نفر ابزار بقای موجود زنده از مدیون خود ناموجودزبان مشترک ژنتیکی موجوداازدواج های بین گونه ای، رچند روش ساده برای موفقیتعدم درکبررسی ژنها در تشخیص بیماهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر داروهای ضد التهاب کیهان خود را طراحی میکندحس و ادراک قسمت چهل و هشتلبخند بزن شاید صبح فردا زآسيب میکروواسکولاریا آسدرهای اسرارآمیز و پوشیدهابزارهای بقای از نخستین مزایای شکلات تلخ برای سلسفر به مریخ در 39 روزاصل عدم قطعیت از کوانتوم نوروپلاستیسیتی چیستتفاوت های بین زن و مرد فقهوش عاطفی در زنان بیشتر اتاثیر درجه حرارت بر عملککتابخانهحس و ادراک قسمت بیست و چهمنابع انرژی از نفت و گاز الگوی بنیادین و هوشیاریدرختان اشعار زمیناخلاق و علوم اعصابمعجزه ی علم در کنترل کرونسم زنبور ، کلیدی برای واربه کدامین گناه کشته شدندچگونه انتظارات بر ادراک تمدن پیشرفته ی پیشینیانهرچیز با یک تاب تبدیل به تداوم مهم است نه سرعتگوشه بیماری اتوزومال رسسحس و ادراک- قسمت بیست و پمنبع هوشیاری کجاست قسمت انرژی تاریک که ما نمی تورقیبی قدرتمند در برابر مارتقا و تکامل سنت آفرینش مغز ایندگان چگونه استسیاهچاله ی تولید کنندهبیماری ای شبیه آلزایمر و چالش هوشیاری و اینکه چرا تو دی ان ای خاص ميتوکندريویتامین کا در سبزیجاتتصویربرداری فضاپیمای آمپوست ساعتی مستقل از مغز دخانواده پایدارمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتايا اراده آزاد توهم است یروح رهاییارزش حقیقی زبان قسمت سوممغزتان را در جوانی سیمکشسریعترین کامپیوتر موجودبیش از نیمی از موارد انتقچرا پس از بیدار شدن از خوتوسعه برخی شغل ها با هوش واکسن کرونا و گشودن پنجرجهل مقدسپاسخ گیاهان در زمان خورددوچرخه سواری ورزشی سبک و منبع هوشیاری در کجاست؟ قريتوکسيمب در درمان ام اسایا تکامل هدفمند استاز تلسکوپ گالیله تا تلسکنقش اتصالات بین سلولهای شناسایی سلول های ایمنی ابحثی جالب درباره محدودیتنظریه ی تکامل در درمان بیتکامل داروینی هنوز در حاجهان شگفت انگیزورزش و میگرنآنزیم تولید انرژی در سلودانشمندان پاسخ کوانتومی میدان مغناطيسي زمین بشر راه بی شکستاز تکینگی تا مغز از مغز تشباهت کیهان و مغزبخش بزرگتر کیهان ناشناختهندسه بنیادینتاثیر نگاه انسان بر رفتاژن همه چیز نیستجریان انرژی در سیستم های فراموش کارها باهوش تر هسآیا پیدایش مغز از روی تصاداروی ضد تشنج با قابليت تابزار بقا از نخستین همانماجرای جهل مقدسزمان شگفت انگیزاز تکینگی تا مغز از مغز تنقش رژیم غذایی بر رشد و اعلم به ما کمک میکند تا موبرخی یونها و مولکول های مهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وکمردرد با پوشیدن کفش مناحمله ویروس کرونا به مغزقانون جنگلآیا دست مصنوعی به زودی قادرمان های اسرار آمیز در آابزار بقای موجود زنده از مدیریت اینترنت بر جنگزبان چهار حرفی حیات زمیناساس انسان اندیشه و باور چندین ماده غذایی که ماننعسل طبیعی موثر در کنترل ببررسی سیستم تعادلی بدن اهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر داروی ضد تشنج سدیم کیهانِ هوشیارِ در حال یاحس و ادراک قسمت چهل و دوملرزش ناشی از اسیب به عصبآسیب ها ناشی از آلودگی هودرک فرد دیگر و رفتارهای اابزارهای دفاعی و بقای مومسیر دشوار تکامل و ارتقاسفر تجهیزات ناسا به مریخ اصول انجام برخی نرمش ها دنوروز یا روز پایانیتفاوت های تکاملی در مغز وهوش عاطفی در زنان بیشتر اتاثیر درجه حرارت بر عملککجای مغز مسئول پردازش تجحس و ادراک قسمت بیست و یکمنابع انرژی از نفت و گاز الگوبرداری از طبیعتدرد باسن و پا به دلیل کاهاخلاق پایه تکامل و فرهنگمغز فکر میکند مرگ برای دیسماگلوتید داروی کاهش دهنبه بالا بر ستارگان نگاه کچگونه به سطح بالایی از هوتمدن بشری و مغز اخلاقیهزینه ای که برای اندیشیدتداخل مرزها و صفات با بینگوشت خواری یا گیاه خواریحس و ادراک- قسمت شصت و چهمنبع هوشیاری کجاست قسمت انسان قدیم در شبه جزیره عرموزی از نخستین تمدن بشرارتوکين تراپی روشی جديد مغز ابزار بقای برتر مادیسیاره ی ابلهانبیماری ای شبیه ام اس مولتچالش هوشیاری و اینکه چرا تولید مثل اولین ربات های ویتامین بی 12 در درمان دردتصادف یا قوانین ناشناختهپوشاندن خود از نورخارق العاده و استثنایی بمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتايا اراده آزاد توهم است یای نعمت من در زندگیمروزه داری متناوب، مغز را ارزش خود را چگونه میشناسنقش قهوه در سلامتیسرگیجه از شایعترین اختلابیشتر کمردردها نیازی به چرا بیماری های تخریبی مغتوصیه های سازمان بهداشت واکسن کرونا از حقیقت تاتجهان فراکتالپختگی پس از چهل سالگي به دورترین نقطه ی قابل مشاهمنبع هوشیاری در کجاست؟(قریواستیگمینایجاد احساساتاز تکنیکی تا مغز از مغز تنقش تیروئید در تکامل مغزشواهدی از نوع جدیدی از حابحثی در مورد نقش ویتامين نظریه ی تکامل در درمان بیتکامل داروینی هنوز در حاجهانی که نه با یک رخداد و ورزش بهترین درمان بیش فعآینده ی انسان در فراتر ازدانشمندان اولین سلول مصنمیدان های مغناطیسی قابل رابطه تشنج و اوتیسماز تکینگی تا مغز از مغز تشباهت زیاد بین سلول هاي عبخش دیگری در وجود انسان ههندسه در پایه ی همه ی واکتاثیر نگاه انسان بر رفتاژن همه چیز نیستجریان انرژی در سیستم های فراموشی همیشه هم بد نیستآیا آگاهی پس از مرگ از بیداروی ضد تشنج توپیراماتابزار بقا از نخستین همانماده ی تاریکزندگی هوشمند در خارج از زاز تکینگی تا مغز از مغز تنقش رژیم غذایی در رشد و اعلم ساختن برج های چرخانبرخی اثرات مضر ویتامین دهوش مصنوعی از عروسک بازی تاثیر گیاه خواری بر رشد وکنفرانس تشنج هتل کوثر اصحمایت از طبیعتقانونمندی و محدودیت عالمآیا رژیم غذایی گیاهی سلادرمان های بیماری آلزایمرابزار بقای موجود زنده از مدارک ژنتیکی چگونه انسانزبان و کلمه حتی برای کساناستفاده از مغز، وزن را کمنه جنگ و نه خونریزیعصب حقوق نورولووبررسی علل کمر درد در میانهوش مصنوعی از عروسک تا کمتاثیر درجه حرارت بر عملککیست کلوئید بطن سومحس و ادراک قسمت چهل و سوملرزش عضله یا فاسیکولاسیوآشنا پنداریدرک نیازمند شناخت خویش اابعاد اضافه ی کیهانمسئول صیانت از عقیده کیسسفر دشوار اکتشافاصول توسعه ی یک ذهن کاملنوشیدن چای برای مغز مفید تفاوت های زبانی سرمنشا تهوشمندی کیهانتاثیر درجه حرارت بر عملککرونا چه بر سر مغز می آورحس و ادراک قسمت بیست و دومنابع انرژی از نفت و گاز التهاب شریان تمپورالدستورالعمل مرکز کنترل بیاختلال خواب فرد را مستعد مغز قلبسندرم کووید طولانیبه خودت مغرور نشوچگونه باغبانی باعث کاهش تمدنی قدیمی در شمال خلیج هزینه سنگین انسان در ازاتروس جریان انرژیگیلگمش باستانی کیستحساسیت روانی متفاوتمنبع هوشیاری کجاست قسمت انسان ها می توانند میدان رمز و رازهای ارتباط غیر کارتباط میکروب روده و پارمغز ابزار برتر بقاسیاره ابلهانبیماری اسپینال ماسکولار چالش دیدگاه های سنتی در بتولید پاک و فراوان انرژیویتامین دی گنجینه ای بزرتظاهر خوابیده ی مادهپیموزایدخبر مهم تلسکوپ هابلمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمت