کوچک شدن مغز از نئاندرتال تا انسان جدید

کوچک شدن مغز، از نئاندرتال تا انسان جدید

چه عواملی دخالت کرد موجودات باهوش و پرمغزی مانند نئاندرتال منقرض شوند و انسان جدید با مغز کوچکتر، جهان را پر کند؟

مغز بزرگ، فقط سودمند نیست بلکه با مصرف زیاد انرژی، می تواند چالشی در برابر موجود زنده باشد. اگر بتوان به جای بزرگ کردن مغز، همکاری های اجتماعی میان اعضای جامعه یا استفاده از حیوانات را برای به دست آوردن غذا و انرژی توسعه داد، این برای بقا سودمندتر است.

از آن نمونه ها همکاری میان انسان جدید و حیوانات از جمله سگهاست. پیوند و بهره دو جانبه میان سگ و انسان یک همکاری دو جانبه سودمند برای هر دو بوده است. وفادارترین حیوان به انسان، سگ است و فواید استفاده از سگ در نگهبانی و چوپانی هرگز پوشیده نیست.

آیا ارتباط انسان جدید و سگ، باعث انقراض نئاندرتال شد؟

با کمک سگ های وحشی انسان های جدید توانستند بیشتر از نئاندرتال عمر کنند.

در فرهنگ عمومی نئاندرتال به عنوان یکی از اعضای گروه هوی متال به حساب می آید!: بدن پرمو با موهایی به هم ریخته شبیه نخستی ها. ولی با این حال موجودی مانند من و شماست. آن ها از آتش استفاده میکردند، وسایلی میساختند و در جوامع اجتماعی می زیستند و گوشت قرمز را دوست داشتند.

اما چرا نئاندرتال ها منقرض شدند؟ فرضیه قبلی، تغییرات آب و هوایی زمین بود. آتشفشانی وسیعی بود که در آتشفشان campi flegrie نزدیک ناپل رخ داد و سبب شد درجه حرارت دوره یخی، پایین تر بیاید.(در دورههای اخیر، کامپی فلگری دو فوران بزرگ داشته است، یکی 35 هزار سال قبل و دیگری 12 هزار سال قبل. فوران 35 هزار سال قبل را به انقراض نئاندرتال نسبت میدهند. در حالی که زمان انقراض نئاندرتال، انطباق دقیقی بااین فوران ندارد.)

(اولین نشانهها از نئاندرتالهای اولیه به حدود ۱۳۰٫۰۰۰ تا ۲۳۰٫۰۰۰ سال پیش در اروپا برمیگردد.)(de:Jean-Jacques Hublin. The origin of Neandertals. PNAS. Band 106, Nr. 38, 2009, S. 1602216027)

(http://ngm.nationalgeographic.com/print/2005/04/dmanisi-find/fischman-text)

و نیز ما تاریخی از فسیل شناسی داریم که شاخه ای از هموارکتوس به نام هموهايدلبرگ را تقریبا هشتصد هزار سال قبل نشان ميدهد و این موجود، نیزه می ساخت و شکارهاي بزرگی صید میکرد و مغز نسبتا بزرگی داشت و این جاندار از آفریقا مهاجرت کرد و به نئاندرتال، تکامل یافت و در اروپا ماند تا تقریبا 24 هزار سال قبل، در آنجا منقرض شود.

و هموساپينس هم تقريبا دويست هزار سال قبل از هموارکتوس یا هموهايدلبرگ منشعب شد. و هموساپينس بیش از يکصد هزار سال، در آفریقا ماند و ابتدایی بود و حتی در ابتدای پیدایش خود، مردگان خود را دفن نميکرد و حتی تا يکصد هزار سال قبل، به شکل کامل مطابق با انسان جدید، تکامل نیافت.

انسان جدید عاقل کجا ظاهر شد؟
ما امروز اطمینان کامل علمي داريم که انسان جدید، اول در آفریقا ظاهر شدهاست و از آنجا به همه عالم منتشر گردید و به خصوص با ظهور الگوبرداری ژنتیکی و تکنولوژیهای کار با زنجیره های ژنی، همراه با دلایل باستان شناسی، همه اینها تا حد زیادی تاکید می کند که آن موجود، اصل افريقايي بدن انسان عاقل است و نیز مي توانيم از طریق پیشرفت تکنولوژی، به سوالات دقيق تري در خصوص تاريخ انسان جدید، پاسخ دهيم مثلا کی، هموساپينس برای اولین بار از آفریقا مهاجرت کرد؟

و آیا یک هجرت بود یا چندین مهاجرت بود و راه یا راههایی- که پیمود- کجا بود و مهاجران برای اولین بار در کجا مستقر شدند؟)(پایان نامه دکتر توفیق مسرور در دانشکده تحقیقات برتر زبانی و دینی در نجف اشرف)

(بنابر شواهد سنگواره اي، انسان امروزی(انسان خردمند یا هموساپينس) پس از مهاجرت به سمت اروپا، برای حدود 15 هزار سال با انسان دیگری به نام نئاندرنال -که بر اساس مطالب گذشته از همان نیاکان هموساپينس یعنی هموارکتوس یا انسان هايدلبرگ در آفریقا ظهور یافته بودند- برخورد و همزمانی داشته است.

ولی مهاجرت هوموارکتوس از آفریقا، از نواحی شمالی بوده و وی به بیشتر مناطق آسیا رسیده است.

حتی بقایای انسان تباران تکامل یافته از هموارکتوس، در اندونزی، و چین نیز کشف شده است. نئاندرتال تکامل یافته از انسان هایدلبرگي از آتش استفاده می کرده و گاهی مردگان خود را دفن مي نموده است.

نئاندرتال تقریبا 24 هزار سال قبل منقرض شد، تا فقط انسان خردمند امروزی به تنهایی بر زمین باقی بماند.)(کتاب توهم الحاد- احمد الحسن- فصل سوم)

آتشفشان 35 هزار سال قبل رخ داده است و انقراض در حدود 24 هزار سال قبل رخ داد و پیش از انقراض، نئاندرتال در حدود 15هزار سال در کنار هموساپینس زندگی کردند. یعنی با این حساب، چند سال قبل از آتشفشان بزرگ ناپل اروپا، انسان جدید هموساپینس ایجاد شد و تاثیر آتشفشان بر هر دو گونه نئاندرتال و هموساپینس بوده است. پس چرا هموساپینس باقی ماند و نئاندرتال از میان اید؟

کاملا مشخص است

نئاندرتال قوی تر از هموساپینس با مغزی بزرگتر، در برابر سردی ناشی از آتشفشان، و ساختمان بدنی سازگار با سرما، در برابر تاثیرات زیان بار آتشفشان، بسیار مقاومتر از هموساپینس است. به خصوص که مدت طولانی 11 هزار ساله از زمان آتشفشان ناپل تا انقراض نئاندرتال زمانی بسیار کافی برای ایجاد سازگاری های لازم در نئاندرتالهاست به علاوه توجه شود هر چه از آتشفشان دور میشویم تاثیرات خطرناک آتشفشان کمتر میشود.

پس اصلا منطقی نیست آتشفشان را عامل اصلی انقراض نئاندرتال بدانیم.)

پات شیبمانپروفسور آنتروپولوژی دانشگاه ایالت پنسیلوانیا در این مورد توضیح میدهد. او از منزل خود در کاریلونای شمالی سخن میگوید و توضیح میدهد در دوره استراحت خود در جزایر کارائیب، در مورد گونه های وحشی م

طالعه میکرده است و میگوید روش های جدید تعیین سن با کربن، تاریخ انقراض نئاندرتال ها را تغییر داده است.

او توصیه میدهد، چگونه پیدایش سگ گرگی در سایت ماموت ها در قسمت مرکزی و شرقی اروپا ممکن است کلیدی برای فهم این مطلب باشد که انسان، نمازخانه سیستین را در واتیکان میسازد و فضاپیما به مریخ میفرستد ولی نئاندرتال در فرهنگ عمومی تبدیل به یک پانوشت انتهای داستان شد.

همسر من میگوید من موی سرخ دارم و هیکلی هستم آیا ممکن است ژنومی از نئاندرتال داشته باشم؟ من می خندم و میگویم: تو هم ممکن است بخش از ژنوم آن را داشته باشی ولی مطمئن هستم همه آن را نداری.

میزان آمیزش بین نئاندرتال و انسان جدید، زیاد نیست. من دو معادله را به کار بردم تا ببینم چگونه آمیزش انجام شده، سبب شده است ما در بیرون از آفریقا یک تا چهار درصد ژنوم نئاندرتال را داشته باشیم. ممکن است فقط 50 تا 80 مورد آمیزش اتفاق افتاده باشد که خیلی کم است.

نام نئاندرتال از نئاندر می آید و نئاندر والی، منطقه ای نزدیک دوسلدورف در آلمان است. همچنین نئاندر به معنی انسان جدید هم هست.

پس آن منطقه، بر اساس آنچه فسیل ها نشان میدهد، دره انسان جدید است. و این موجود، از نگاه هر فردی حقیقتا انسان جدید است زیرا قبلا اصلا فسیل مشابه پیدا نشده بود که اینقدر به انسان ها نزدیک باشد ولی انسان نباشد.

بنابراین نئاندرتال جای خود را در تصور عموم باز کرد و در فیلم های بد و کارتون و موسیقی، تصویر شد. بسیاری از متخصصان علت انقراض نئاندرتال را به تغییرات آب و هوایی نسبت داده اند. من نمیگویم تغییرات آب و هوایی هیچ نقشی در این مورد نداشته است. تغییرات اب و هوایی به خصوص در مناطقی- که نئاندرتال و انسان اولیه در زمان انقراض خود ساکن بودند- پایدار و ثابت نبود.

و این، سبب تغییراتی در جنگلها، گیاهان و حیوانات شد. اما آنچه ما درک نکردیم ارتباط خیلی محکم بین آب و هوا و حوادثی مانند انقراض است.(در بالا تا حدی توضیح داده شد) این تا حدی به دلیل پیشرفت های شگفت انگیز در تاریخ نگاری با رادیو کربن است و ما باید از آزمایشگاه دانشگاه آکسفورد به خاطر آن، سپاسگذار باشیم. آنها کار کرده اند تا نمونه ها را آلودگی زدایی کنند و آنها را کاملا صاف کنند. پس در گذر زمان تو نمونهها را پردازش کرده ای و آلودگی آن را زدوده ای.

یکی از نمونه هایی- که به وسیله تام هیگهامرهبر آزمایشگاه آکسفورد، بررسی شده است- استخوانی با قدمت 50000 سال است و این استخوان فقط به وسیله یک درصد کربن جدید آلوده شده است و این، ممکن است بسیار خوب باشد و در این صورت استخوان 37000 ساله به نظر میرسد و این یک اشتباه بزرگ در تاریخ نگاری است.

تا زمانی که بسیاری از سایت ها با این تکنیک جدید نوآوری شدند به نظر میرسید وقتی هوا سردتر، خشنتر و خشک تر شد، نئاندرتال بیشتر و بیشتر به جنوب و مناطق مدیترانه ای عقب نشینی کرده اند.

اکنون این نتیجه گیری مورد تردید است زیرا تاریخ مناطق جنوبی تر- که بر اساس آن، این فرضیه مطرح شد- درست نیست.

کتاب، با لحظه تاریخی کشف کردم و دور از منطقه نئاندرتال در جزایر کیمن در دریای کارائیب شروع میشود. بیایید داخل آن لحظه برویم! شوهر من و من خیلی خوش شانس بودیم که در کیمن کوچک، اسب کوچکی داشتیم و این جزیره در غرب جاماییکا است و فقط ده مایل فاصله دارد و با مناطق استوایی زیبایی با انواع ماهیان و حلزون ها احاطه شده است. چند سال قبل ماهی شیری، شروع به تهاجم به منطقه کارائیب کرد و به منطقه کوچک کیمن وارد شد.

ماهی شیر(ماهی زبرا یا ماهی آتش)از ماهیان بسیار زیباست و بیشتر برای آکواریوم استفاده میشود ولی از اقیانوس آرام آمده است و ربطی به کارائیب ندارد. آنها تولید مثل میکنند و هر چیزی را در مسیر مهاجرت خود میخورند.

برای منطقه زیبای دارای صخره های مرجانی، وجود این ماهی یک فاجعه است!!در تلاشی برای کم کردن تعداد آنها کارهای زیادی در بیولوژی تهاجمی انجام شد.

چون من میکوشیدم پدیده ماهی شیری را بفهمم من شروع به مطالعه زیست شناسی تهاجم (invasion biology) کردم

و ناگهان چیزی را فهمیدم!!این، چیزی است که بر سر انسان جدید و نئاندرتال هم گذشته است. نئاندرتال در اروپا و درون آسیا برای دویست هزار سال زندگی کردند پیش از آنکه انسان از آفریقا بیرون بیاید و وارد منطقه زندگی آنها شود. این سوال بوده است: اینجا این دو گونه یعنی ما و نئاندرتال بوده ایم در حالی که ما خیلی به هم وابسته و مرتبط هستیم. ما هر دو، وسیله، آتش و رفتارهای خوب و اجتماعی داشته ایم پس چرا یکی باقی ماند و دیگری منقرض شد؟ به خصوص وقتی یکی از آنها برای مدت ها و صدها هزار سال و در منطقه ای بیرون از منطقه ما زندگی کرده است و منطقه و حیوانات آن را بهتر میشناخت و راه های بقا را آموخته بود. چگونه موجود سازگارتر با سرما، با مغز بزرگتر و بدن قویتر- که تجربه بیشتر هم برای

زیستن داشت- قادر به بقا نیست ولی ما باقی ماندیم؟

نیرومندی تنها و یا قدرت ذهنی تنها کافی نیست. گاهی ناتوانی بیشتر، سبب میشود انسان جدید از امکانات کنار خود و از حیوانات و انسان های اطراف خود، بیشتر استفاده کند، تقسیم مسئولیت بیشتر و ایجاد شغل های مختلف در محیط زندگی و روابط اجتماعی قویتر و عاطفی تر و استفاده از قدرت حیوانات برای بار بردن و نگهبانی و شکار، قدرت زیادی را به انسان جدید داد که قابل مقایسه با بدن عضلانی و مغز بزرگ نئاندرتال نبود. و در این رقابت، مغز بزرگ ولی فاقد قدرت انعطاف و فاقد هوش عاطفی، نه تنها سودمندی کمتری نسبت به زندگی منظم اجتماعی دارد بلکه با مصرف زیاد انرژی، شرایط حیات صاحب خود را با دشواری مواجه میکند.

کلید فرضیه در مورد انقراض نئاندرتال، اهلی کردن گرگ به وسیله انسان است.

توضیح بیشتر:
اول از همه چیز من میخواهم بگویم وقتی من از کلمه سگ گرگی استفاده میکنم منظور من هیبرید بین گرگ و سگ جدید نیست و معلوم نیست اصطلاح درستی باشد.

آنها سگ جدیدی نیستند و گرگ های جدید هم نیستند. آنها گرگ های قدیمی هم نیستند. آنها گونه ای مجزا هستند. چهل نمونه از چندین منطقه این سگ های گرگی را یافته است. آنها هیکلی، با دندان های بزرگ هستند و مشخصات گرگ و سگ را دارند.

تو از روی آناتومی میتوانی تصور کنی آنها خیلی خوب میتوانستند رد یک حیوان دیگر را بگیرند. آنها میتوانستند مانند گرگ خوب بدوند ولی انسان ها نمیتوانستند خوب بدوند. ما حس بویایی ضعیفی داریم.

ما با هم همراه و هماهنگ شدیم و این ارتباطی سودمند بود. ما سلاح هایی برای تیراندازی به مناطق دور داشتیم مانند تیر و کمان.

نئاندرتال عادت داشتند از فاصله نزدیک به شکار ضربه و چاقو بزنند ما سلاح هایی داشتیم که میشد از فاصله زیاد، پرتاب کرد و این یک مزیت بسیار بزرگ بود و باعث آسیب کمتر به شکارچی میشد. به اینها توانایی سگ برای دویدن خیلی سریع در مسافت های خیلی زیاد را هم اضافه کنیم.

همچنین سگ میتواند ردیابی کند و همراه با گروهی از سگ های گرگی، حیوانی را محاصره کند و آن را به جایی بیاورد که بتوانی آن را شکار کنی.

مزیت سگ های گرگی آن است که انسان میتواند وارد شود و از فاصله زیاد، حیوان شکار را بزند. سگ های گرگی لازم نیست نزدیک شکار شوند و آن را با دندان خود پاره کنند و این سبب کاهش آسیب سگ ها به وسیله حیوانات بزرگی مانند ماموت میشد. این یعنی تو میتوانستی حیوانات سریعتر را پیدا کنی و آنها را به شکلی سودمندتر بکشی.
غذای بیشتر، خطر کمتر، شکار سریعتر.

بیشتر مدارک برای این ادعا از سایت باستان شناسی در پردموستی در جمهوری چک به دست آمده است. توضیحات این محل و اینکه چگونه اینها پیدا
شدند، دانش ما را در مورد نئاندرتال ها بیشتر کرده است. پردموستی یکی از مناطق باستان شناسی در اروپای شرقی و مرکزی است اینها مناطقی پر از حیوانات مرده هستند. قبل از ورود انسان جدید، به اوراسیا مدارک کمی بود که نشان دهد نئاندرتال به طور مرتب ماموت میخوردند و حمله به ماموت با سلاح های دستی بسیار خطرناک بود مگر آنکه به یک بچه ماموت حمله می کردند.

ولی وقتی انسان جدید به این منطقه رسید در این منطقه ده ها یا صدها ماموت مرده پیدا شد، گاهی استخوان ها آنقدر سالم و مورد توجه است که اگر ماموت ها زنده بودند نمیتوانستند آنقدر- که استخوانها منطقه را اشغال کرده است- آنجا را اشغال کنند. این مناطق بزرگ ماموتی مقادیر بسیاری ماموت دارد پس چه تغییری رخ داد تا انسان جدید بتواند اینقدر ماموت را بکشد؟

نئاندرتال نمیتوانست اینقدر بکشد. سلاح های راه دور انسان جدید کمک کرد ولی باید حیوانی که میمیرد، دنبال شود. و در اینجا سگ های گرگی وارد میشود زیرا سگ های گرگی در همراهی با استخوان های ماموت پیدا شده است.

برخی از این مناطق وسایل زینتی زیبایی دارد که با استخوان ماموت درست شده است این، یعنی مردم برای مدت طولانی در این مناطق بوده اند. آنها آنجا زندگی میکردند و وقتی حیوانات می مردند با استخوان های آنها این زینت ها را دست میکردند.

یک ماموت

مرده قابل حمل نیست، جابجا کردن آن بسیار دشوار است زیرا درندگان وارد میشوند و این بسیار مهیب و ترسناک است که حیوانات گوشت خوار اطراف تو باشند؛ گرگ ها و شیرهای غار- که بزرگ تر از شیرهای امروز بودند- کفتار و گربه های دارای دندان تیز و خرس های غار.

در کنار یک لاشه مرده بودن، بسیار خطرناک است رویارویی با حیانات بسیاری رخ میدهد و انسان با این رویارویی ها مواجه میشده است مگر آنکه راهی جدید برای آن بیابد.

شانس زندگی انسان جدید، سگ های گرگی بوده است. قانون جاگر میگوید تو همیشه نمیتوانی چیزی را به دست بیاوری که میخواهی ولی گاهی میبینی چیزی را به دست آورده ای که نیاز داری

زندگی ممکن است کامل نباشد، زندگی ممکن است آسان نباشد ولی با کمی شانس، تو ممکن است چیز

ی را به دست بیاوری که نیاز داری. من این قانون را به عنوان اصل اکولوژیک بسیار مهم تصور میکنم. انسان های جدید واقعا راهی را برای مقابله با خطرات شکار پیدا کردند و این، اساسی بود ولی نئاندرتال ها نتوانستند چنین کنند.(قدر انعطاف و عاطفی کمتر نئاندرتال)

آنها با وجود آنکه زندگی سخت تر و هوا سرد تر میشد، به همان روش های قدیمی اکتفا کردند. آنها با همان وسایل سنتی به شکار میپرداختند. و وقتی شکارچیان جدید آمدند این عدم قابلیت انعطاف، باعث شکست شد و اگر سگ های گرگی را هم اضافه کنیم نئاندرتال ها واقعا کم آوردند.

چون ما خیلی خشن و تهاجمی هستیم؛ چون ما به تهاجم خود به اقلیم و ساکنان جدی ادامه دادیم و این در همراهی با سگ ها، و تغیرات مداوم و کمپرسی و ماشین ها و تغیرات در اکوسیستم در هر منطقه ای در جهان بوده است. میتوانیم تصور کنیم ما همه ساکنان را بجز مناطق زیر دریا یا نزدیک قطب جنوب نابود خواهیم کرد.

ما همه جا هستیم و هر جا میرویم خشن هستیم و ما در آنجا به خوبی میمانیم!! پس ما به بسیاری از گونه های سودمند آسیب میزنیم و جهت گیری زیستی جهان را با آوردن ماهی زبرا و زنبور های کشنده و کودزو- که باعث آسیب به اکوسیستم میشوند- تغییر میدهیم.

میتوانیم بگوییم بهترین حرکت زیستی و جغرافیایی همه موجودات زنده کنونی، ممکن است از میان بردن انسان باشد! جنگ هیچگاه تمام نمیشود ولی هیچ کدام از ما نمیخواهد همه انسان ها از میان بروند.

واقعا نیاز است قدری مهربان باشیم تا اکوسیستم را کارا نگه داریم و موجودات زیبا و سودمند و شگفت آور را حفظ کنیم و آنها با ما زندگی کنند. ولی این کاری دشوار است و هر چه جمعیت ما بیشتر شود این دشواتر هم خواهد بود.

ابزار بقای موجود زنده از همه چیز، ثبت می شودمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک قسمت 75از تکینگی تا مغز- از مغز دانشمندان نورون مصنوعی سهزینه سنگین انسان در ازابیداری و خواب کدام بهتر اکیست هیداتید مغزدستورالعمل مرکز کنترل بیتلاش ها برای کشف منابع جدزونا به وسیله ویروس ابله آنزیم تولید انرژی در سلومغز ناتوان از توجیه پیداسردرد و علتهای آنتاثیر کلام در آیات کلام بانرژی تاریکقله سقوطتغییرات مغز پس از 40 سالگینوروز یا روز پایانیسایتهای دیگراتفاق و تصادفهمراهی نوعی سردرد میگرنیموفقیت هوش مصنوعی در امتحس و ادراک قسمت هشتاد و ناز تکامل تا مغز، از مغز تداروی لیراگلوتیدویتامین کارفتار وابسته به شکلباد و موجکاش شرف اجباری بود یا حتیتمرکز و مدیتیشنزبان نیاز تکاملی استآیا هوش ارثی دریافتی از پمغز ابزار برتر بقاشناسایی سلول های ایمنی اتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان، گونه ای پر از تضادقبل از آغازجهل مقدسچگونه هموساپينس بر زمین حس و ادراک قسمت دوازدهماحساسات کاذبهوش مصنوعی یا حماقت طبیعمیگرن شدید قابل درمان اساستفاده از سلول های بنیاداروی ضد چاقیواقعیت و انعکاسرویا و خبر از آیندهبحثی در مورد نقش کلسیم و کشف جدید تلسکوپ جیمز وبتو کز محنت دیگران بی غمیسفر فقط مادی نیستتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا جنین انسان، هوشمندی مغزتان را در جوانی سیم کششاهکار شش گوشای نعمت من در زندگیملوتیراستامجهان کاملی در اطراف ما پرنگاه از بیرون مجموعهخلا، حقیقی نیستادغام میان گونه های مختلهوش مصنوعی از عروسک بازی ما بخشی از این جهان مرتبطاصول انجام برخی نرمش ها ددر هم تنیدگی کوانتومی و پبخش دیگری در وجود انسان هواکسن دیگری ضد کرونا از دروزه داری و بیمار ی ام اس گیاه خواری و گوشت خوار کدتولید مثل اولین ربات های سلول بنیادین از مخاط بینتاثیر درجه حرارت بر عملکنقش ویتامین K در ترمیم اسشجاعت و ترسایا کوچک شدن مغزانسان المقایسه رقابت و همکاریجهش های بیماری زا، معمولارتباط شگفت مغز انسان و فنابینایی در نتیجه ی گوشی خوش قلبی و مهربانیهوش مصنوعی از عروسک بازی مباحث مهم حس و ادراکبقا در ازای بیماریورزش بهترین درمان بیش فعدرمان های بیماری اس ام ایبرای زندگی سالم، یافتن تروشی جدید در درمان سکته مپل جویی اصفهانتوهم بی خداییآزمون ذهنی گربه شرودینگرسندرم پس از ضربه به سرتاریکی خواهد ترسیدنقش رژیم غذایی بر رشد و اضرب المثل یونانیاگر نیروی مغناطیس نباشد نخستین تصویر از سیاهچالهمنابع انرژی از نفت و گاز جدا کردن ناخالصی هااز نخستین همانند سازها تخسته نباشی باباهوش مصنوعی درخدمت خلق وحمدل هولوگرافیک ژنرالیزهبه جای محکوم کردن دیگران یادگرفتن، آغاز حرکت است درمان جدید ام اسبرخی درمان های Spinal Muscular Atراه فراری نیستپیوند اندام حیوانات به امرکز خنده در کجای مغز استتیوتیکسن داروی ضد جنونافت فشار خون ناگهانی در وسیاهچاله و تکینگی ابتدایتری فلوپرازیننقطه ای بود و دگر هیچ نبوعقل مجادله گرابزار بقا از نخستین همانچرا خشونت و تعصبمنبع هوشیاری کجاست قسمت حقیقت خواب و رویااز تکینگی تا مغز از مغز تدنیا، هیچ استهوش عاطفی قسمت ششمبی شرمیکلوزاپین داروی ضد جنوندرون آشفته ی تو و ظاهر خنبزرگ شدن تقریبا ناگهانی رستگاری محدود به یک راه نپاکسازی مغزمسیر دشوار تکامل و ارتقاتکامل تکنولوژیالگو و عادت را بشکن و در اسانسور بر بسیاری از حقایفیزیک آگاهیتست آر ان اس دز میاستنی گنه بدبخت بلکه نادانعماد الدین نسیمی قربانی ابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تديدن با چشم بسته در خواب هیچ کس حقیقت را درون مغز بیماری اضطراب عمومیکندر در بیماریهای التهابدرگیری مغزی در سندرم کووتفاوت مغز انسان و میمون هزمان شگفت انگیزپرسش و چستجو همیشه باقی امعماری، هندسه ی قابل مشاتئوری تکامل امروز در درماما شما از دید خفاش کور هستارگانی قبل از آغاز کیهفرایند تکامل و دشواری هاتصادف یا قوانین ناشناختهنوار مغزی روشی مهم در تشخعسل طبیعی موثر در کنترل بنوار مغز، مفید و بی خطرعشق درونی به یگانگی خلقتابزار بقای موجود زنده از همه ی سردردها بی خطر نیستمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک قسمت 78از تکینگی تا مغز- از مغز دانشمندان یک فرضیه رادیکهزاران سال چشم های بینا وبیست تمرین ساده برای جلوکیست کلوئید بطن سومدغدغه نتیجه ی نادانی استتلاش های جدید در ALSزیان غذاهای پرچربآواز خواندن در قفس، نشانمغز و قلب در جنین موش مصنسردرد به دلیل مصرف زیاد متاثیر کپسول نوروهرب بر نانرژی تاریک که ما نمی توقلب های سادهتغییرات آب و هوایی که به نورالژیاتوبان اطلاعات و پلِ بینهندسه ی پایه ایموفقیت در تفکر استحس و ادراک قسمت هشتاد و شاز تکامل تا مغز، از مغز تداروی تشنجی دربارداریویتامین کا و استخوانرفتار اجتماعی انسان، حاصباد غرور و سر پر از نخوت وکتاب گران و پرهزینه شد ولتمرکز بر هدفزبان و کلمه حتی برای کسانآیا هوش سریعی که بدون احسمغز از بسیاری حقایق می گرشواهدی از نوع جدیدی از حاتاثیر گیاه خواری بر رشد وانعطاف پذیری مکانیسمی علقبل از انفجار بزرگجهان فراکتالچگونه هوشیاری خود را توسحس و ادراک قسمت سوماخلاق و علوم اعصابهوش مصنوعی گوگل به کمک تشمیدان مغناطيسي زمین بشر استفاده از سلول های بنیاداروی ضد تشنج با قابليت تواقعیت تقویت شدهرویا بخشی حقیقی از زندگی بحثی در مورد حقیقت فضا و کشتن عقیده ممکن نیستتو پیچیده ترین تکنولوژی سفر نامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا جهان ذهن و افکار ما ممغزتان را در جوانی سیمکششاید گوشی و چشمی، آماده شای همه ی وجود منلوزالمعده(پانکراس)مصنوعجهان پیوستهنگاه از دور و نگاه از نزدخلا، خالی نیستادغام دو حیطه علوم مغز و هوش مصنوعی از عروسک بازی ما تحت کنترل ژنها هستیم یاصول توسعه ی یک ذهن کاملدر هم تنیدگی کوانتومی و دبخشیدن دیگران یعنی آرامشواکسن سرطانروزه داری سلول های بنیادگیرنده باید سازگار با پیتولید یا دریافت علمآب زندگی است قسمت چهارمسلول عصبی شاهکار انطباق تاثیر درجه حرارت بر عملکنقش ژنتیک در درمان اختلاشرکت نورالینک ویدیویی ازایا این جمله درست است کسیمقابله ی منطقی با اعتراضجهش تمدنی عجیب و شگفت انسارتباط شگفت انگیز مغز انناتوانی از درمان برخی ویخوش خیالی و خوش بینیهوش مصنوعی از عروسک تا کممبتکران خودشکوفابقای حقیقی در دور ماندن اورزش در کمر درددرمان های جدید میگرنبرخی ملاحظات در تشنج های ريتوکسيمب در درمان ام اسپل خواجو اصفهانتوهم تنهاییآزادی عقیده، آرمانی که تسندرم جدایی مغزتاریخ همه چیز را ثبت کردهنقش رژیم غذایی در رشد و اضربه مغزی در تصادف راننداگر نعمت فراموشی نبود بسنخستین روبات های زنده ی جمنابع انرژی از نفت و گاز جدایی خطای حسی استاز نشانه ها و آثار درک شدخطا در محاسبات چیزی کاملهوش مصنوعی ساخته هوش طبیمدل هولوگرافیک تعمیم یافبه خوبی های دیگران فکرکنیادآوری خواب و رویادرمان جدید ای ال اس، توفربرخی روش های تربیتی کودکراه نجاتپیوند سر آیا ممکن استمرگ چیستتیک و اختلال حرکتیافت هوشیاری به دنبال کاهسیاهچاله ی منفرد یا سیاهتری فلوپرازیننقطه بی بازگشتعقل سالمابزار بقا از نخستین همانچرا در مغز انسان، فرورفتمنبع هوشیاری کجاست قسمت حقیقت در علم، هرگز نهایی از تکینگی تا مغز از مغز تدندان ها را مسواک بزنید تهوش عاطفی بیشتر در زنانبی عدالتی در توزیع واکسن کلید نزدیک و نگاه تو بر فدروغ نگو به خصوص به خودتبزرگترین خطایی که مردم مرشته نوروایمونولوژی و نقپارادوکس ها در علممسئول صیانت از عقیده کیستکامل جریان همیشگی خلقتالگوی بنیادین و هوشیاریساهچاله ها تبخیر نمیشودفیزیکدانان ماشینی برای تتشنچ پانایوتوپولوس تشنج نه جنگ و نه خونریزیعوامل موثر در پیدایش زباابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحافظه و اطلاعات در کجاستاز تکینگی تا مغز از مغز تدی متیل فومارات(زادیوا)(هیچ اندر هیچبیماری بیش فعالیکندر علیه سرطاندرگیری مغزی در سندرم کووتفاوت ها و تمایزها کلید بزمزمه ات مانده در گوشمپرسشگری نامحدودمعنی روزهتئوری تکامل در پیشگیری و امروز دانش ژنتیک هیچ ابهسخن نیکو مانند درخت نیکوفرایند حذف برخی اجزای مغتضادهای علمیفراتر از دیوارهای باورتظاهر خوابیده ی مادهنوار مغز، ترجمه ی فعالیت عشق، شلوغ کردن نیستابزار بقای موجود زنده از همه جا خیر بکارمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک قسمت 82از تکینگی تا مغز- از مغزتدانشمندان ژنی از مغز انسهستي مادي ای که ما کوچکتربیش از نیمی از موارد انتقکپسول ژری لاکتذهن ما از در هم شکستن منبتلاش های جدید در درمان فرزیباترین چیز در پیر شدنآینه در اینهمغز و اخلاقسردرد تنشنتاثیر کپسول نوروهرب بر تانرژی خلا ممکن استقلب و عقلتغییرات تکاملی سر انسان نوسانات کوانتومی منبع مااتوسوکسیمایدهندسه ی رایج کیهانمولکول ضد پیریحس و ادراک قسمت پنجماز خود رها شوداروی جدید ALSویتامین کا در سبزیجاترقیبی قدرتمند در برابر مبار مغز بر دو استخوانکتاب زیست شناسی باورتمرکز بر امروززبان و بیان نتیجه ساختماآیا هشیاری کوانتومی وجودمغز به تنهایی برای فرهنگ شواهدی از دنیسوان(شبه نئتاثیر گیاه خواری بر رشد واهرام مصر از شگفتی های جهقبرستان ها با بوی شجاعتجهان قابل مشاهده بخش کوچچگونه واکسن کرونا را توزحس و ادراک قسمت سی و هشتماخلاق پایه تکامل و فرهنگهوش مصنوعی گوگل به کمک تشمیدان های مغناطیسی قابل استفاده از سلول های بنیاداروی ضد تشنج با قابليت تواقعیت خلا و وجود و درک مرویا تخیل یا واقعیتبحثی در مورد عملکرد لوب فگل خاردار، زیباستتو آرامش و صلحیسفر به مریخ در 39 روزتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا جهش های ژنتیکی، ویرومغط یک گیرنده استشاید درست نباشدای آنکه نامش درمان و یادشلیروپریم داروی ترکیبی ضدجهان پیوستهنگاه از درون قفس یا بیرونخلاصه ای از مطالب همایش مهوش مصنوعی از عروسک بازی مانند آب باشاصول سلامت کمردر هر سوراخی سر نکنبخشش، عقلانی یا غیر عاقلواکسن سرطانروزهای بد باقی نمیماندگالکانزوماب، دارویی جدیتولید پاک و فراوان انرژیآب زندگی است قسمت هفتمسلول عصبی، در محل خاص خودتاثیر رو ح و روان بر جسمنقش گرمایش آب و هوا در همشربت ضد خلطایا ابزار هوشمندی یا مغز مقابله با کرونا با علم اسجهشهای مفید و ذکاوتی که دارتباط شگفت انگیز مغز انناتوانی در شناسایی چهره خوشبختی چیستهوش مصنوعی از عروسک تا کممتواضع باشبلندی در ذهن ما درک بلندیوزن حقیقی معرفت و شناختدرمان های جدید در بیماری برخی مرزهای اخلاق و علوم ریه زغالیپلاسمای غالبتوهم جداییآزار دیگری، آزار خود استسندرم دزدی ساب کلاوینتاریخ، اصیل نیست و ساخته نقش زنجبیل در جلوگیری از ضررهای مصرف شکر و قند بر اگر نعمت فراموشی نبود بسنرمش های مفید برای درد زامنابع انرژی از نفت و گاز جریان انرژی در سیستم های از نظر علم اعصاب یا نرووسخطا در محاسبات چیزی کاملهوش مصنوعی، اتفاقات و تحمدل های ریز مغز مینی برینبه خودت مغرور نشویاری خدا نزدیک استدرمان جدید سرطانبرخی سلولهای عصبی در تلاراه های جدید برای قضاوت رپیوند سر، یکی از راه حلهامرگ و میر پنهانتیکاگرلور داروی ضد انعقاافتخار انسانسیاهچاله ی تولید کنندهALS نگاهی کامل بر بیماری وترک امروزنمیتوان با بیرون انداختنعقلانیت بدون تغییرابزار بقا از نخستین همانچرا ذرات بنیادی معمولاً منبع هوشیاری کجاست قسمت حقیقت راستین انسان علم باز تکینگی تا مغز از مغز تده روش موفقیتهوش عاطفی در زنان بیشتر ابیمار 101 ساله، مبتلا به سکلام و زبان، گنجینه ای بسدریای خدابزرگترین درد از درون است رشد مغز فرایندی پیچیده اپاسخ گیاهان در زمان خوردمسئولیت جدیدتکامل داروینی هنوز در حاالگوبرداری از طبیعتسایه ی هوشیاریفال نیکوتشنج چیستچه زیاد است بر من که در ایعوامل ایجاد لغت انسانی و ابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحافظه ی هوش مصنوعیاز تکینگی تا مغز از مغز تدین اجباریهیچگاه از فشار و شکست نتربیماری تی تی پیکوچ از محیط نامناسبدرگیری اعصاب به علت میتوتفاوت ها را به رسمیت بشنازنان باهوش ترآلودگی هوا چالش قرن جدیدمعادله ها فقط بخش خسته کنتئوری جدید، ویران کردن گانفجار و توقف تکاملی نشاسخن و سکوتانقراض را انتخاب نکنیدسخن پاک و ثابتفرد موفقتظاهری از ماده است که بیدنوار عصب و عضلهعصب حقوق نورولووابزار بقای موجود زنده از همیشه چیزی برای تنهایی دمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک قسمت 87از تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان پاسخ کوانتومی هستی ما پس از شروعی چگال بیشتر کمردردها نیازی به کامپیوتر سایبورگذهن چند جانبه نیازمند نگتلاش های جدید در درمان سرزیباترین چیز در افزایش سآیندهمغز و اخلاقسردرد سکه ایتاثیر کپسول نوروهرب بر سانرژِی برای ایجاد اضطرابقلب یا مغزتغذیه بر ژنها تاثیر داردنوشیدن چای برای مغز مفید اتصال مغز و کامپیوترهندسه بنیادینمولتیپل اسکلروز در زنان حس و ادراک قسمت پنجاهاز درخواست ها جدا شوداروی جدید s3 در درمان ام ویتامین بی 12 در درمان دردرموزی از نخستین تمدن بشربار بزرگ ایستادن بر دو پاکتاب طبیعت در قالب هندسهتمساح حد واسط میان مغز کوزبان و بیان، در سایه پیشرآیا واکنش های یاد گرفته ومغز بیش از آنچه تصور میشوشیشه ی بازالتی و سیلیکونتاثیر گیاهخواری بر رشد و اولویت بندی ها کجاستقدم زدن و حرکت دید را تغیجهان موازی و حجاب هاچگونه آن شکری که می خوریمحس و ادراک قسمت سی و ششماختلاف خانوادگی را حل کنهوش مصنوعی الفاگومیدان های کوانتومی خلااستیفن هاوکینگ در مورد هداروی ضد تشنج توپیراماتوالزارتان داروی ضد فشار رویا حقی از طرف خدابحثی درباره هوش و تفاوتهگل درون گلدانتو افق رویداد جهان هستیسفر تجهیزات ناسا به مریخ تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجنفرت، اسیب به خود استشایسته نیست در جیب خود قرایمپلانت مغزیلیس دگرامفتامین یا ویاسجهان پر از چیزهای اسرار آنگاه از درون مجموعه با نگخلاصه ای از درمان های جدیهوش مصنوعی از عروسک بازی ماه رجباضطراب و ترسدر والنتاین کتاب بدید همبدون پیر فلکواکسن ضد اعتیادروزهای سختگام کوچک ولی تاثیرگذارتولید اندام با چاپ سه بعدآب زندگی است قسمت اولسلولهای ایمنی القا کنندهتاثیر روده بر مغزنقش پیش زمینه ها و اراده شش مرحله تکامل چشمایا بیماری ام اس (مولتیپملاحظه های اخلاقی دربارهجهشهای مفید و ذکاوتی که دارتباط غیرکلامی بین انسانادیدنی ها واقعی هستندخوشبختی دور از رنج های مهوش مصنوعی از عروسک تا کممجموعه های پر سلولی بدن مبلوغ چیستوزوز گوشدرمان های جدید سرطانبرخی نکات از گاید لاین پرریواستیگمینپمبرولیزوماب در بیماری چتوهم جدایی و توهم علمآسيب میکروواسکولاریا آسسندرم سردرد به دلیل افت فتازه های اسکیزوفرنی(جنونقش زبان در سلطه و قدرت اضررهای شکر بر سلامت مغزاگر با مطالعه فیزیک کواننرمش های مفید در سرگیجهمنابع انرژی از نفت و گاز جریان انرژی در سیستم های از نظر علم اعصاب اراده آزخطای ادراک کارماهوش احساسیبه دنبال رستگاری باشژن همه چیز نیستدرمان جدید سرطانبرخی سيناپسها طی تکامل و راه های جدید برای قضاوت رپیوندهای پیچیده با تغییرمرگ و میر بسیار بالای ناشتیروفیبان موثر در سکته ی افراد آغاز حرکت خودشان رسیاره ی ابلهانفقر داده ها در هوش مصنوعیترکیب آمار و ژنتیکنمیتوان بر سیاه سیاه نوشعقیده ی بی عملابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آمنبع هوشیاری کجاست قسمت حقیقت غیر فیزیکیاز تکینگی تا مغز از مغز تدهن، بزرگترین سرمایههوش عاطفی در زنان بیشتر ابیمار مرکز تنفس سلولیکلام، در تحولی شگفت آور بدرک فرد دیگر و رفتارهای ابسیاری از مجرمان، خودشانرشد مغز علت تمایل انسان بپختگی پس از چهل سالگي به مسئولیت در برابر محیط زیتکامل داروینی هنوز در حاالتهاب شریان تمپورالسایه را اصالت دادن، جز فرفاکسیبتتشنج و حرکات شبه تشنجی قانه عدم مطلق بلکه عدم با قعواملی که برای ظهور لغت اابزار بقا از نخستین هماننظریه ی ریسمانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحافظه انسان و حافظه ی هوشاز تکینگی تا مغز از مغز تدین، اجباری نیستهیپرپاراتیروئیدیسمبیماری دویککوچک شدن مغز از نئاندرتادرب بسته با غیر خود باز متفاوت های بین زن و مرد فقزنجیرها را ما باید پاره کآلودگی هوا و ویروس کرونامعجزه های هر روزهتا 20 سال آینده مغز شما به تا بحر یفعل ما یشاانواع سکته های مغزیسختی ها رفتنی استفرد یا اندیشهتعویض دارو در تشنجنوار عصب و عضلهعصب سیاتیکابزار بقای موجود زنده از همیشه چشمی مراقب و نگهبامنبع هوشیاری در کجاست؟ قحس و ادراک قسمت چهلاز تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان اولین سلول مصنهشت توصیه برای کاستن از دبا هوش مصنوعی خودکار روبکاهش مرگ و میر ناشی از ابذهن هوشیار در پس ماده ی متلاش های جدید شرکت نورالزیر فشار کووید چه باید کرآینده ی انسان در فراتر ازمغز و سیر تکامل ان دلیلی سردرد عروقی میگرنتاثیر کپسول نوروهرب بر سانسولینقلب دروازه ی ارتباطثبت و دستکار ی حافظهنوعی سکته مغزی ، وحشتناک اثر مضر مصرف طولانی مدت رهندسه در پایه ی همه ی واکمواد کوانتومی جدید، ممکنحس و ادراک قسمت پنجاه و یاز روده تا مغزداروی جدید لنفوم و لوکمیویتامین بی هفدهرمز و رازهای ارتباط غیر کبار سنین ابزار هوشمندی اکتاب، سفری به تاریختنفس هوازی و میتوکندریزبان و تکلم برخی بیماریهآیا یک، وجود داردمغز برای فراموشی بیشتر کشکل های متفاوت پروتئین هتاثیر انتخاب از طرف محیط اولین قدم شناخت نقص های خقدرت مردمجهان ما میتواند به اندازچگونه انتظارات بر ادراک حس و ادراک قسمت سیزدهماختلال خواب فرد را مستعد هوش مصنوعی از عروسک های بمیدان بنیادین اطلاعاتاستیفن هاوکینگ در تفسیر داروی ضد جنون در درمان تیواکنش های ناخودآگاه و تقرویاها از مغز است یا ناخوبحثی درباره هوش و تفاوتهگل زندگیتو انسانی و انسان، شایستسفر دشوار اکتشافتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا خداباوری محصول تکاملنقاشی هایی با بوی گذشته یشادی، پاداش انجام وظیفهایمپلانت مغزی و کنترل دو لا اکراه فی الدینجهان پر از چیزهای جادویی ارتقا و تکامل سنت آفرینش نگاه حقیقی نگاه به درون اخم شدن فضا-زمانهوش مصنوعی از عروسک بازی ماپروتیلیناطلاع رسانی اینترنتیدر یک فراکتال هر نقطه مرکبدون بار گذشتهواکسن علیه سرطانروش مقابله مغز با محدودیگامی در درمان بیماریهای تولید سلولهای جنسی از سلآب زندگی است قسمت دومسلولهای بنیادی مصنوعی درتاثیر روزه داری بر سلامت نقش آتش در رسیدن انسان بهششمین کنگره بین المللی سایا بدون زبان میتوانیم تملاحظات بیهوشی قبل از جرجوانان وطنارتروز یا خوردگی و التهانادانی در قرن بیست و یکم،خانه ی تاریکهوش مصنوعی از عروسک تا کممجرم، گاهی قربانی استبلعیدن ستاره توسط سیاهچاوسواس، بیماری استدرمان های رایج ام اسبرخی نرمش ها برای درد زانریاضیات یک حس جدید استپنج اکتشاف شگفت آور در موتوهم جسمآسیب ها ناشی از آلودگی هوسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتازه های بیماری پارکینسونقش زبان در سلطه و قدرت اضعیف و قویاگر تلاش انسان امروز برانرمش های موثر در کمردردمنابع انرژی از نفت و گاز جریان انرژی در سیستم های از نظر علم اعصاب اراده آزخطای حسهوش احساسیبه زودی شبکه مغزی به جای ژن همه چیز نیستدرمان دارویی سرطان رحم ببرداشت مغز ما از گذر زمانراه پیروزی در زندگی چیستپیوندی که فراتر از امکانمرگ و سوال از قاتلتکنولوژی های جدید و حالتافراد بی دلیل دوستدار تو سیاره ابلهانفلج نخاعی با الکترودهای ترکیب حیوان و انساننمای موفقیتعلم و ادراک فقط مشاهده ی ابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آمنبع هوشیاری کجاست قسمت حقیقت غیر قابل شناختاز تکینگی تا مغز از مغز تدو ویژگی انتزاع و قدرت تجهوشمندی کیهانبیماری لبر و نابینایی آنکلرال هیدرات برای خواباندرک نیازمند شناخت خویش ابسیاری از بیماری های جدیرشد در سختی استپدیده خاموش روشن در پارکمستند جهان متصلتکامل داروینی هنوز در حاامواجی که به وسیله ی ماشیساخت سلول عصبی حتی پس از فاجعه ی جهل مقدستشنج عدم توازن بین نورون نهایت معرفت و شناخت درک ععوارض ازدواج و بچه دار شدابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحباب های کیهانی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تدیوار همه اش توهم بودهاوکينگ پیش از مرگش رسالبیماری دیستروفی میوتونیکوچکی قلبدرختان چگونه بر تشکیل ابتفاوت های تکاملی در مغز وزندگی فعال و مثبت روند آلآلودگی هوا و پارکینسونمعجزه ی چشمآلزایمرمعجزه ی علمتاول کف پا و حقیقتانیس بی کسانسرنوشتفرد حساس از نظر عاطفی و بتعامل انسان و هوش مصنوعینوار عصب و عضلهعضلانی که طی سخن گفتن چقدابزار بقای موجود زنده از همیشه اطمینان تو بر خدا بمنبع هوشیاری در کجاست؟(قحس و ادراک قسمت چهل و هفتاز تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان تغییر میدان مغو هر کس تقوای خدا پیشه کنبا هر چیزی که نفس می کشد مکاهش التهاب ناشی از بیماذهن و شیمی بدنتلاش هایی در بیماران قطع زیرفون داروی ضد ام اسآینده ی علم و فیزیک در60 ثمغز کوانتومیسرطان کمیت گراییتاثیر کتامین در درمان پاانسولین هوشمندقلب روباتیکثبت امواج الکتریکی در عصنیکولا تسلااثرات فشار روحی شدیدهندسه زبانِ زمان استموجود بی مغزی که می تواندحس و ادراک قسمت پنجاه و داز سایه بگذرداروی جدید میاستنی گراویویتامین دی گنجینه ای بزررمز گشایی از اتصالات مغزبارداری بدون رحمکتابخانهتنفس هوازی و میتوکندریزبان و شناخت حقیقت قسمت چآیا کیهان می تواند یک شبیمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟شکل پنجم مادهتاثیر احتمالی عصاره تغلیاولین مورد PML به دنبال تکقدرت و شناخت حقیقتجهان مادی، تجلی فضا در ذهچگونه به سطح بالایی از هوحس و ادراک قسمت ششماختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک های بمیدازولام در درمان تشنج استخوان های کشف شده، ممکدارویی خلط آورواکنش به حس جدیدرویاهای پر رمز و حیرتی درگلوله ی ساچمه ایتو با همه چیز در پیوندیسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دلفین ها می تواند از چقدر به چشم اعتماد کنیمشب سیاه سحر شودایمپلانت مغزی کمک میکند لاموژین داروی ضد اوتیسم؟جهان دارای برنامهارتقا یا بازگشت به قبل ازنگاه دوبارهخونریزی مغز در سندرم کووهوش مصنوعی از عروسک بازی ماجرای جهل مقدساطلاعات حسی ما از جهان، چدر کمتر از چند ماه سوش جدبدون زمان، ماده ای وجود نواکسنی با تاثیر دوگانه اروش های صرفه جویی در ایجاگامی در درمان بیماریهای تولترودینآب زندگی است قسمت سومسلام تا روشناییتاثیر روغن رزماری استنشانقش انتخاب از طرف محیط، نصبور باشایا تکامل هدفمند استممانتین یا آلزیکسا یا ابجوانان وطنارزش های وارونهنازوکلسینخانواده پایدارهوش مصنوعی از عروسک تا کممحل درک احساسات روحانیبنی عباس، ننگی بر تاریخیک پیام منفرد نورون مغزی درمان های علامتی در ام اسبرخی نرمش ها برای زانوریتوکسیمابپول و شادیتوهمات و شناخت حقیقتآسیب روانی شبکه های اجتمسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتازه های درمان ام اسنقش سجده بر عملکرد مغزطلوع و حقیقتاگر خواهان پیروزی هستینرمشهای مهم برای تقویت عمنابع انرژی از نفت و گاز جراحی گردن همیشه برای دیاز واقعیت امروز تا حقیقتخطر آلودگی هواهوش بشری تهدید برای بشریبه زیر پای خود نگاه نکن بژن هوش و ساختارهای حیاتی درمان زخم دیابتی با تکنوبرداشتت از جهان رو زیاد راه انسان شدن، راه رفتن وپیوستگی همه ی اجزای جهانمرگ انتقال است یا نابود شتکنولوژی و پیشرفتافزایش قدرت ادراکات و حسسیاره ابلهانفلج بل، فلجی ترسناک که آنترازودوننمایش تک نفرهعلم و روحابزار بقا از نخستین هماننزاع بین جهل و علم رو به پمنبع هوشیاری کجاست قسمت حقیقت، آن چیزی نیست که جلاز تکینگی تا مغز از مغز تدو بیماری روانی خود بزرگ هوشیاری و وجودبیماری میاستنی گراویسکم کردن کالری روشی سودمندرک و احساسبسیاری از بیماری های جدیرشد، رسیدن به یک هدف نیستپروژه ی ژنوم انسانیمشکل از کجاستتکامل داروینی هنوز در حاامیوتروفیک لترال اسکلروساخت شبکه عصبی مصنوعی با فاصله ها در مکانیک کوانتتشویق خواندن به کودکاننهایت در بی نهایتعید نوروز مبارکابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحباب هایی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تدیوار، از ابتدا توهم بودهاوکينگ پیش از مرگش رسالبیماری سلیاککوچکترین چیز یک معجزه اسدرختان اشعار زمینتفاوت های زبانی سرمنشا تزندگی هوشمند در خارج از زآملودیپین داروی ضد فشار معجزه ی علم در کنترل کرونتابوهای ذهنیانگشت ماشه ایسریع دویدن مهم نیستفردا را نمیدانیمتعامل انسان با هوش مصنوعنوار عصب و عضله مهم در تشغم بی پایانابزار بقای موجود زنده از همیشه به آنچه داری، خوشنمنبع خواب و رویاحس و ادراک قسمت چهل و هشتاز تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان روش هاي جدیدی وفور و فراوانیبا آتش، بازی نکن و بعد از کاهش حافظه هرچند فرایندیذهن تو همیشه به چیزی اعتقتلاشی برای درمان قطع نخازیرک ترین مردمآینده با ترس جمع نمیشودمغز آیندگان چگونه است ؟سرعت فکر کردن چگونه استتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان قدیم در شبه جزیره عقلب را نشکنجلو رفتن یا عقبگردنیاز به آموزش مجازی دیجیاثرات مفید قهوههندسه، نمایشی از حقیقتموجودات مقهور ژنها هستندحس و ادراک قسمت پنجاه و ساز علم جز اندکی به شما داداروی جدید آلزایمرویروس مصنوعیرمز پیشرفت تواضع است نه طبازگشایی مجدد مطب دکتر سکجای مغز مسئول پردازش تجتنفس بدون اکسیژنزبان و شناخت حقیقت قسمت اآیا گذشته، امروز وآینده مغز بزرگ چالش است یا منفعشکرگزار هر چیزی باش که داتاثیر ترکیبات استاتین (ساولین مورد پیوند سر در انقدرت کنترل خودجهان مرئی و نامرئیچگونه باغبانی باعث کاهش حس و ادراک قسمت شصت و هشتاختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک های بمکان زمان یا حافظه زماناستروژن مانند سپر زنان ددارویی ضد بیش فعالی سیستواکسن های شرکت فایزر آمررویای شفافگلوئونتو با باورهایت کنترل میشسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دلفین ها میتوانند بانقش قهوه در سلامتیشبیه سازی میلیون ها جهان ایمپلانت نخاعی میتواند دلایو دوم دکتر سید سلمان فجهان در حال نوسان و چرخشارتوکين تراپی روشی جديد نگاهی بر قدرت بینایی دراخواندن ، یکی از شستشو دهنهوش مصنوعی از عروسک بازی ماجرای عجیب گالیلهاطلاعاتی عمومی در مورد مدر آرزوهایت مداومت داشتهبرنامه و ساختار پیچیده موابستگی یعنی قلادهروش هایی برای کم کردن اضطگاهی لازم است برای فهم و تومورها و التهاب مغزی عاآب، زندگی است(قسمت پنجم)سلاح و راهزنیتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش اتصالات بین سلولهای صبر لازمه ی پیروزی استایجاد احساساتمن کسی در ناکسی دریافتم جواب دانشمند سوال کننده ارزش های حقیقی ارزش های غنباید صبر کرد آتش را بعد خار و گلهوش مصنوعی از عروسک تا کممحل درک احساسات روحانی دبه قفس های سیاهت ننازیک پیشنهاد خوب برای آسان درمان ژنتیکی برای نوآوریبرخی نرمش های گردنریسدیپلام تنها داروی تایپول و عقیدهتوکل بر خداآسیب عصب پا به دنبال اعتیسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتبدیل پلاستیک به کربن و سنقش غذاها و موجودات درياطلای سیاهاپل ویژن پرو در تشخیص بیمچرا ماشین باید نتایج را پمنابع انرژی از نفت و گاز جستجوی متن و تصویر به صوراز کجا آمده ام و به کجا میخطرات هوش مصنوعیهوش در طبیعتبه سیاهی عادت نکنیمژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرمان ساده ی روماتیسمبررسي علل احتمالي تغيير راه بی شکستپیام های ناشناخته بر مغز مرگ تصادفیتکنولوژی جدید که سلول هاافزایش مرگ و میر سندرم کوسیب یکسان و دیدگاه های متفلج خوابترازودونچند نرمش مفید برای کمردرعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و نادانی رو منبع هوشیاری کجاست قسمت حقایق ممکن و غیر ممکناز تکینگی تا مغز از مغز تدو بار در هفته ماهی مصرف هوشیاری و افسردگیبیماری های میتوکندریکمالگرایی دشمن پیشرفتدرک کنیم ما همه یکی هستیمبشکه ای که ته نداره پر نمز گهواره تا گورپروژه ی ژنوم انسانیمشکلات نخاعیتکامل زبانامید نیکو داشته باش تا آنساخت شبکه عصبی با الفبای فاصله ی همیشگی تصویر سازتشخیص ژنتیکی آتروفی های نهادینه سازی فرهنگ اختلاعامل کلیدی در کنترل کارآابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحد و مرزها توهم ذهن ماستاز تکینگی تا مغز از مغز تدید تو همیشه محدود به مقدهدف یکسان و مسیرهای مختلبیماری ضعف عضلات نزدیک بکووید نوزده و خطر بیماری درد و درستفاوت ایستایی و تکاپوزندگی و داراییزندگی بی دودآموزش نوین زبانمعجزه در هر لحظه زندگیتاثیر فکر بر سلامتانگشت نگاری مغز نشان میدسریعترین کامپیوتر موجودفرزندان زمان خودتعداد کلی ذهن ها در جهان نوار عصب و عضله تعیین محلغم بی پایانابزارهای پیشرفته ارتباط همیشه داناتر از ما وجود دمنتظر نمان چیزی نور را بهحس و ادراک قسمت چهل و دوماز تکینگی تا مغز، از مغز دانشمندان روشی برای تبدیوقاحت و تمسخر دیگرانبا تعمق در اسرار ابدیت و کاهش دوپامین عامل بیماریذهن خود را مشغول هماهنگیتلاشی تازه برای گشودن معزیست شناسی کل در جزء فراکآیا فراموشی حتمی استمغز اندامی تشنه ی انرژی اسطح آگاهی، رخدادهای زندگتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان میوه ی تکاملقوی تر باشجلوتر را دیدنچیز جدید را بپذیراثرات مفید روزه داریهنر فراموشیمورد نادر همپوشانی دو بیحس و ادراک قسمت پنجاه و شازدواج های بین گونه ای، رداروی جدید ای ال اسویروس های باستانی، مغز مرمز بقای جهش ژنتیکیبازگشت از آثار به سوی خداکرونا چه بر سر مغز می آورتنها مانع در زندگی موارد زبان و شناخت حقیقت قسمت دآیا پیدایش مغز از روی تصامغز بزرگ چالشهای پیش روشکست حتمیتاثیر تغذیه بر سلامت روااولین هیبرید بین انسان و قدرت انسان در نگاه به ابعجهان مشارکتیچگونه تکامل مغزهای کنونیحس و ادراک قسمت شصت و دواختلالات مخچههوش مصنوعی از عروسک بازی مکانیک کوانتومی بی معنی اسرار آفرینش در موجداستانها و مفاهیمی اشتبابحثی درباره هوش و تفاوتهواکسن کووید 19 چیزهایی که روان سالمگمان میکنی جرمی کوچکی در تو باید نیکان را به دست بسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دست مصنوعی به زودی قانقش مهاجرت در توسعه نسل اشبیه سازی سیستم های کوانایمان به رویالبخند بزن شاید صبح فردا زجهان در حال ایجاد و ارتقاارتباط میکروب روده و پارنگاهی بر توانایی اجزاي بخواب زمستانی سلول های سرهوش مصنوعی از عروسک بازی ماده ی تاریکاطلاعاتی عمومی در مورد مدر آسمان هدیه های نادیدنبرنامه ی مسلط ژنها در اختواسطه ها د رمسیر ایجاد مغروش هایی برای جلوگیری از گاهی مغز بزرگ چالش استتومورهای نخاعیآتاکسی فریدریشسلسله مباحث هوش مصنوعیتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش تیروئید در تکامل مغزصبر و واقعیتایران بزرگمن پر از تلخیمجواب سنگ اندازیارزش حقیقی زبان قسمت اولنبرو و انرژی مداومخارق العاده و استثنایی بهوش مصنوعی از عروسک تا کممحدودیت چقدر موثر استبه مغز خزندگان خودت اجازیک آلل ژنتیکی که از نئانددرمان پوکی استخوانبرخی یونها و مولکول های مریشه های مشترک همه ی موجوپوست ساعتی مستقل از مغز دتوپیراماتآسانی موفقیتسوخت هیدروژنی پاکتبدیل تراکت صوتی مصنوعی نقش غذاها و موجودات درياطوفان فقر و گرسنگی و بی ساپی ژنتیکچرا مردم با زندگی میجنگنمنابع انرژی از نفت و گاز جستجوی هوشیاری در مغز مااز کسی که یک کتاب خوانده دفاع از پیامبرهوش عاطفی قسمت 11به سخن توجه کن نه گویندهژن ضد آلزایمردرمان سرگیجه بدون نیاز ببررسی مغز با امواج مادون رابطه تشنج و اوتیسمپیدایش زبانمرگی وجود نداردتکنولوژی جدید که سلول هاافزایش سرعت پیشرفت علوم سیر آفرینش از روح تا مغز فلج خواب چیستتراشه مغز بدون واسطه ی دچند جهانیعلم به ما کمک میکند تا موابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و جهل رو به پمنبع هوشیاری کجاست قسمت حل مشکلاز تکینگی تا مغز از مغز تدو برابر شدن خطر مرگ و میهوشیاری کوانتومیبیماری های مغز و اعصاب و کمردرددرک احساسات و تفکرات دیگبشریت از یک پدر و مادر نیزمین در برابر عظمت کیهانپروانه ی آسمانیمشکلات بین دو همسر و برخیتکامل زبانامید نجاتساختن آیندهفتون های زیستیتشخیص آلزایمر سالها قبل چهار میلیارد سال تکامل بعادت همیشه خوب نیستابزار بقا از نخستین هماننعناعمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحریص نباشاز تکینگی تا مغز از مغز تدیدن خدا در همه چیزهدف یکسان، در مسیرهای متبیماریهای تحلیل عضلانی اکودک هشت ساله لازم است آددرد باسن و پا به دلیل کاهتفاوت ارباب و رهبر حقیقیدرد زانو همیشه نیاز به جرتفاوتهای جنسیتی راهی برازندگی در جمع مواردی را برآمارهای ارائه شده در سطح معرفت و شناختتاثیر مشاهده بر واقعیت بانتقال ماده و انرژیسرگیجه از شایعترین اختلافرضیه ای جدید توضیح میدهتعذیه ی ذهننوبت کودکانغیرقابل دیدن کردن مادهابزارهای بقا از نخستین ههمیشه راهی هستمنتظر زمان ایده آل نشوحس و ادراک قسمت چهل و سوماز تکامل تا مغز از مغز تا دانش، قفل ذهن را باز میکنوقت نهيب هاي غير علمي گذشبا خودت نجنگکاهش سن بیولوژیکی، تنها ذهن سالمتلاشی جدید در درمان ام اسزیست شناسی باور حقیقت یا آیا ممکن است موش کور بی ممغز انسان ایا طبیعتا تماسعی کن به حدی محدود نشویتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان ها می توانند میدان قیچی ژنتیکیجمجمه انسان های اولیهچیزی منتظر شناخته شدناثرات مضر ماری جواناهنر حفظ گرهموسیقی نوحس و ادراک قسمت بیست و چهاسکلت خارجی در درمان اختداروی جدید برای میاستنی ویرایش DNA جنین انسان، بررمز جهانبازگشت به ریشه های تکاملکریستال هاتنها در برابر جهانزبان و شناخت حقیقت قسمت سآیا آگاهی پس از مرگ از بیمغز بزرگ و فعال یا مغز کوشگفت نیست من عاشق تو باشماولین تصویر در تاریخ از سقدرت ذهنجهان معناچگونه جمعیت های بزرگ شکل حس و ادراک قسمت شصت و ششاختلالات حرکتی در انسانهوش مصنوعی از عروسک بازی مکانیزمهای دفاعی در براباسرار بازسازی اندام هادخالت در ساختار ژنهابحثی درباره هوش و تفاوتهواکسن کرونا و گشودن پنجرروبات ها قول میدهندگنجینه ای به نام ویتامین تو برای خزیدن خلق نشده ایسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا رژیم غذایی گیاهی سلانقش میدان مغناطیسی زمین شبکه های مصنوعی مغز به دراین پیوند نه با مغز بلکه لحظات خوش با کودکانجهان ریز و درشتارتباط ماده و انرژینگاهت را بلند کنخواب سالم عامل سلامتیهوش مصنوعی از عروسک بازی ماده ی خالیاعتقاد اشتباه، نتیجه ی ندر آستانه ی موج پنجم کوویبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱وبینار اساتید نورولوژی دروش هایی ساده برای کاهش اگاهی جهت را عوض کنتومورهای ستون فقراتآتاکسی مخچه ای خودایمنسلطان جنگل یا صاحب ملکوتتاثیر رژیم گیاه خواری بر نقش حفاظتی مولکول جدید دصبر بسیار بایدایرادهای موجود در خلقت بمن بی من، بهتر یاد میگیرمجوسازی مدرنارزش حقیقی زبان قسمت دومچت جی پی تیخبر مهم تلسکوپ هابلهوش مصنوعی به کمک هوش طبیمحدودیت های حافظه و حافظبه نقاش بنگریک جهش ممکن است ذهن انساندرمان پوکی استخوانبرخی اثرات مضر ویتامین دریشه های مشترک حیاتپوشاندن خود از نورمدیون خود ناموجودتوانایی مغز و دیگر اجزای آشنا پنداریسودمندی موجودات ابزی بر تبدیل سلولهای محافط به سنقش غذاها و موجودات درياطوفان زیباییابتدا سخت ترین استچرا مغز انسان سه هزار سالمنابع انرژی از نفت و گاز حفره در مغزاز آغاز خلقت تا نگاه انسادفاع در برابر تغییر ساختهوش عاطفی قسمت نهمبهبود حافظه پس از رخدادهژنها نقشه ایجاد ابزار هودرمان سرگیجه بدون نیاز ببررسی و اپروچ جدید بر بیمرادیوی مغز و تنظیم فرکانپیر شدن حتمی نیستمراحل ارتقای پله پله کیهتکینگیافسردگی و اضطراب در بیماسیستم تخلیه ی مغز بینشی نفلج دوطرفه عصب 6 چشمتراشه ها روی مغزچند جهانیعلم بدون توقفابزار بقا از نخستین هماننسبیت عام از زبان دکتر برمنبع هوشیاری کجاست قسمت حلقه های اسرارآمیزاز تکینگی تا مغز از مغز تدو برابر شدن خطر مرگ و میهوشیاری سنتی یا هوشیاری بیماری وسواسکمردرد ناشی از تنگی کانادرک تصویر و زبان های مخلتبعد پنجمزمین زیر خلیج فارس تمدنی پرواز از نیویورک تا لوس آمشکلات روانپزشکی پس از ستکامل زبان انسان از پیشیامید جدید بر آسیب نخاعیساختن آینده، بهترین روش فروتنی معرفتیتشخیص ایدزچهار ساعت پس از کشتار خوکعادت کن خوب حرف بزنیابزار بقای موجود زنده از هفت چیز که عملکرد مغز تو منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحرکات چشم، ترجمه کننده ی از تکینگی تا مغز از مغز تدیدگاه نارسای دوگانه ی مهدف از تکامل مغزبیماری، رساله ای برای سلکودک ایرانی که هوش او از کودکان میتوانند ناقل بی دردهای سال گذشته فراموش تقلید مرحله ای نسبتا پیشزندگی در سیاهچالهآن چیزی که ما جریان زمان مغز فکر میکند مرگ برای دیتاثیر نگاه ناظر هوشیار بانتروپی و هوشیاریسرگردانیفساد اقتصادی سیتماتیک درتغییرنور از عمق تاریکیغرور و علمابزارهای بقا ازنخستین همهمیشه عسل با موم بخوریممنحنی که ارتباط بین معرفحس و ادراک قسمت نهماز تکامل تا مغز، از مغز تدانش، یک انسان را ناسازگوقتی فهمیدی خطا کردی برگبا خدا باشکایروپاکتیک چیستذهت را روی چیزهای مفید متتمایل زیاد به خوردن بستنزیست، مرز افق رویداد هستآیا ما کالا هستیممغز انسان برای ایجاد تمدشلیک فراموشیتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان یک کتابخانه استقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصجنین مصنوعیچیزی خارج از مغزهای ما نیاجزای پر سلولی بدن انسان هنر رها شدن از وابستگیموسیقی هنر مایع استحس و ادراک قسمت بیست و یکاسکار، لگوی هوشمندداروی جدید برای کاهش وزنویشن پرورمز جهان خاصیت فراکتالبازخورد یا فیدبککریستال زمان(قسمت اولتنهاییزبان جانسوزآیا امکان بازسازی اندامهمغز بزرگترین مصرف کننده شگفت انگیز بودن کیهاناولین دارو برای آتاکسی فقدرت عشقجهان هوشمندچگونه جمعیت های بزرگ شکل حس و ادراک سی و هفتماختلالات صحبت کردن در انهوش مصنوعی از عروسک بازی ما انسانها چه اندازه نزداصفهان زیبادر میان تاریکی و روشناییبحثی درباره هوش و تفاوتهواکسن کرونا از حقیقت تاتروبات های ریز در درمان بیگوهر با نظر دیگران سنگ نمتو تغییر و تحولیسفری به آغاز کیهانتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا رژیم غذایی گیاهی سلانقش محیط زندگی و مهاجرت دشبکیه های مصنوعیاین اندوه چیستلرزش ناشی از اسیب به عصبجهان شگفت انگیزارتباط متقابل با همه ی حیچالش هوشیاری و اینکه چرا خواب سالم عامل سلامتی و یهوش مصنوعی از عروسک بازی ماده ای ضد التهابیاعتماد به خوددر درمان بیماری مولتیپل برین نت به جای اینترنتوجود قبل از ناظر هوشمندروش جدید تولید برقگذر زمان کاملا وابسته به توهم فضای خالیآتش منبع انرژیسم زنبور ، کلیدی برای وارتاثیر رژیم گیاهخواری بر نقش حیاتی تلومر دی ان آ دصد قدح، نفتاده بشکستایستادن در برابر آزادی بمننژیتجامعه ی آسمانیارزش حقیقی زبان قسمت سومخدا موجود استهوش مصنوعی به شناسایی کامحدودیت درک انسانبه نقاش بنگریک رژیم غذایی جدید، می تودرمان آرتروز با ورزش موضبرخی اختلالات عصبی مثانهرژیم های غذایی و نقش مهم پیموزایدمدیریت اینترنت بر جنگتوازن مهمتر از فعالیت زیآشنا پنداریسی و سه پل اصفهانتبر را بردارنقش غذاها در کاهش دردهای طولانی ترین شبابتدایی که در ذهن دانشمنچرا مغزهای ما ارتقا یافت منابع انرژی از نفت و گاز حق انتخاباز انفجار بزرگ تا انفجار دقیق ترین تصاویر از مغز اهوش عاطفی قسمت هفتمبهداشت خوابژنها ، مغز و ارادهدرمان سرگیجه بدون داروبررسی ژنها در تشخیص بیماراز تغییرپیشینیان انسان از هفت میمرز مرگ و زندگی کجاستتکامل فردی یا اجتماعیافسردگی و ساختار مغزسیستم تعادلی بدنفن آوری های جدید علیه شناتراشه ی هوش مصنوعی در مغزچند جهانی و علمعلم در حال توسعهابزار بقا از نخستین همانچسبیدن به خود، مانع بزرگ منبع هوشیاری کجاست قسمت حمله ویروس کرونا به مغزاز تکینگی تا مغز از مغز تدو داروی جدید برای میاستهوش، ژنتیکی است یا محیطیبیماری کروتز فیلد جاکوبکمردرد و علل آندرک حقیقت نردبان و مسیری بعد از کرونازمان چیستپروتئین های ساده ی ابتدامشکلات روانپزشکی در عقب تکامل ساختار رگهای مغزی امید درمان کرونا با همانساختار فراکتال وجود و ذهفروتنی و غرورتصویر خورشید یا خود خورشنون و القلمعادت کردن به نعمتابزار بقای موجود زنده از هفت سین یادگاری از میراث منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحرکت چرخشی و دائمی کیهاناز تکینگی تا مغز از مغز تدژا وو یا اشنا پنداریهدف از خلقت رسیدن به ابزابیندیشبیهوش کردن در جراحی و بیمکودکان خود را مشابه خود تدردی که سالهاست درمان نشتقلید از روی طبیعتزندگی زمینی امروز بیش از آنچه ناشناخته است باید شمغز قلبتاثیر نگاه و مشاهده ناظر انتظار گذر تندباد؟سربازان ما محققا غلبه می فشار و قدرتتغییر الگوی رشد مغزی با زنور درونغربال در زندگیابزارهای بقای موجود زندههمیشه، آنطور نیست که هستمنشأ اطلاعات و آموخته ها حس و ادراک قسمت چهارماز تکامل تا مغز، از مغز تدائما بخوانوقتی پر از گل شدی خودت را با طبیعت بازی نکنکار امروز را به فردا نیندذخیره ی شگفت انگیز اطلاعتمایز یا کشف یگانگیزاویه نگاه ها یکسان نیستآیا ما تنها موجودات زنده مغز انسان برای شادمانی طشلیک فراموشیتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان باشقانون مندی نقشه ژنتیکی مجنگ هفتاد و دو ملت همه را چیزی شبیه نور تو نیستاجزایی ناشناخته در شکل گهنر، پر کردن است نه فحش دمیهمانهای ناخوانده عامل حس و ادراک قسمت بیست و دواساس انسان اندیشه و باور داروی جدید برای ای ال اسواقعیت فیزیکی، تابعی از رنگ کردن، حقیقت نیستبازسازي مغز و نخاع چالشی کریستال زمان(قسمت دوم)تنهایی رمز نوآوری استزبان ریشه هایی شناختی استاثیر حرکات چشم بر امواج آیا انسان با مغز بزرگش اخمغز حریص برای خون، کلید تشگفت زده و حیران باشاولین دروغقضاوت ممنوعجهان هوشیارچگونه حافظه را قویتر کنیحس و ادراک- قسمت پنجاه و اختلالات عضلانی ژنتیکهوش مصنوعی از عروسک بازی ما انسانها چه اندازه نزداصل بازخورددر مانهای کمر دردبحثی درباره احساسات متفاواکسن کرونا ساخته شده توروبات کیانگویید نوزده و ایمنی ساکتتو جهانی هستی که خودش را سقوط درون جاذبه ای خاص، چتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا راهی برای رفع کم آبی نقش مرکز تنفس سلولی در بیشباهت مغز و کیهاناین ایده که ذرات سیاهچاللرزش عضله یا فاسیکولاسیوجهانی که نه با یک رخداد و ارتباط چاقی و کاهش قدرت بچالش هوشیاری و اینکه چرا خواب عامل دسته بندی و حفطهوش مصنوعی از عروسک بازی ماده، چیزی نیستاعتماد به خوددر سال حدود 7 میلیون نفر برای یک زندگی معمولیوراپامیل در بارداریروش صحبت کردن در حال تکامگذشته را دفن کنتوهم فضای خالی یا توهم فضآثار باستانی تمدن های قدسماگلوتید داروی کاهش دهنتاثیر رژِیم غذایی بر میگنقش خرچنگ های نعل اسبی درصدای بم با فرکانس پایین، اکنون را با همه ی نقص هایمنابع انرژي پاک سرچشمه حجاودانگی مصنوعیارزش خود را چگونه میشناسخدا نور آسمان ها و زمین اهوش مصنوعی تعاملیمخچه فراتر از حفظ تعادلبه نادیدنی ایمان بیاوریکی از علل محدودیت مغز امدرمان ام اس(مولتیپل اسکلبرخی اصول سلامت کمررژیم های غذایی و نقش مهم پیموزایدمداخله ی زیانبار انسانتوسعه هوش مصنوعی قادر اسآشناپنداری چیستسیلی محکم محیط زیست بر انتحریک عمقی مغزنقشه مغزی هر فرد منحصر بهطی یکصد هزار سال اخیر هرچابتذال با شعار دینچرا ویروس کرونای دلتا وامنابع انرژی از نفت و گاز حقیقت قربانی نزاع بین بی از بار خود بکاه تا پرواز دل به دریا بزنهوش عاطفی قسمت یازدهبوزون هیگز چیستژنهای مشترک بین انسان و ودرمان سرطان با امواج صوتبررسی بیماری التهابی رودراست دستی و چپ دستیپیشرفت های جدید علوم اعصمرز بین انسان و حیوان کجاتکامل مادی تا ابزار هوشماقلیت خلاقسیستم دفاعی بدن علیه مغز فناوری هوش مصنوعی نحوه ختراشه ی بیولوژِیکچند روش ساده برای موفقیتعلم راهی برای اندیشیدن اابزار بقا از نخستین هماننسبت ها در کیهانمنبع هوشیاری کجاست قسمت حمایت از طبیعتاز تکینگی تا مغز از مغز تدو سوی واقعیتهیچ نقطه ای مرکزی تر از ابیماری گیلن باره و بیمارکمردرد با پوشیدن کفش منادرک دیگرانبعد از کرونازمان و مکان، ابعاد کیهان پروتز چشممشاهده گر جدای از شیء مشاتکامل شناخت انسان با کشفامیدوار باش حتی اگر همه چساختار شبکه های مغزی ثابفرگشت و تکامل تصادفی محض تصویر در هم تنیدگی کوانتنوآوری ای شگفت انگیز دانعادت بد را ترک کنابزار بقای موجود زنده از هم نوع خواری در میان پیشیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس متفاوتاز تکینگی تا مغز از مغز تدژاوو یا آشناپنداریهر چیز با هر چیز دیگر در تهر جا که جات میشه، جات نیبیهوشی در بیماران دچار اکودکان را برای راه آماده درس گرفتن از شکست هاتقلید از طبیعتزندگی زودگذرآنچه واقعیت تصور میکنیم مغز ما کوچکتر از نیم نقطهتاثیر نگاه انسان بر رفتااندوه در دنیا استسردرد میگرنفضا و ذهن بازتغییر دیگران یا تغییر خونوروفیبروماتوزمقالاتابزارهای بقای از نخستین همکاری یا رقابتمنشاء کوانتومی هوشیاری احس و ادراک قسمت نوزدهماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای مصرفی در ام اسوقتی تو از یاد گرفتن باز بالاترین هدف از دولتکار با یگانگی و یکپارچگیذره ی معین یا ابری از الکتمدن قدیمی ای در جنوب ایرزاوسکا درمان گوشرآیا مصرف مولتی ویتامین همغز انسان برای شادمانی طشنا در ابهای گرم جنوب نیاتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان جدید از چه زمانی پاقانون گذاری و تکاملجنگ و تصور از جنگنکاتی در مورد تشنجاحیای بینایی نسبی یک بیمهوموارکتوس ها ممکن است دمیوتونیک دیستروفیاستفاده از مغز، وزن را کمداروی جدید برای دیابتواقعیت چند سویهرنگین کمانبحتی علمی درباره تمایل بکریستال زمان(قسمت سوم)تنبیه چقدر موثر استزبان شناسی مدرن در سطح سلتاثیر دوپامین و سروتونینآیا احتمال دارد رویا از آمغز در تنهایی آسیب میبینشگفتی های نقشه ی ژنتیکیاولین سلول مصنوعیقطار پیشرفتجهان های بسیار دیگرنگاه من، نگاه تو و یا حقیحس و ادراک- قسمت بیست و پاختراع جدید اینترنت کوانهوش مصنوعی از عروسک بازی ما اکنون میدانیم فضا خالاصل در هم تنیدگی و جهانی در محل کار ارزش خودت را ببحثی درباره احساساتی غیرواکسن آلزایمرروح و آب حیاتگوش دادن بهتر از حرف زدنتو جدای از کیهان نیستیسلول های مغزی عامل پارکیتاثیر درجه حرارت بر عملکآیاما مقهور قوانین فیزیکنقش نگاه از پایین یا نگاهشباهت مغز با کیهان مادیاین ابتدای تناقض هاستلزوم گذر انسان از حدها و جهانی که از یک منبع، تغذیارتباط هوش ساختار مغز و ژچالش هوشیاری و اینکه چرا خودآگاهی و هوشیاريهوش مصنوعی از عروسک بازی ماده، چیزی بیش از یک خلا اعتماد بی مورددر عید نوروز مراقب تصادف برای پیش بینی آینده مغز دورزش هوازی مرتب خیلی به قروشهای نو در درمان دیسک بگریه ی ابر، رمز طراوت باغتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)آرامش و دانشسندرم کووید طولانیتاثیر سلامت دستگاه گوارشنقش داروهاي مختلف معروف صرع و درمان های آناکوییفلکسچت جی پی تیمنابع انرژی از نفت و گاز جایی برای یاد گرفتن باقی از فرد ایستا و متعصب بگذرخدا بخشنده است پس تو هم بهوش مصنوعی در کامپیوترهامخچه ، فراتر از حفظ تعادلبه هلال بنگریافته های نوین علوم پرده درمان تومورهای مغزی با ابرخی اطلاعات روانشناسی مرژیم ضد التهابیپیچیدگی های مغزمگسمدارک ژنتیکی چگونه انسانتوسعه برخی شغل ها با هوش آشتی بهتر استسینوریپا داروی ترکیبی ضدتحریک عمقی مغز در آلزایمنقشه های مغزی جدید با جزیطبیعت موجی جهانابداع دی ان ای بزرگترین دچرا پس از بیدار شدن از خومنابع بی نهایت انرژی در دحقیقت آنطور نیست که به نظاز بحث های کنونی در ویروسدلایلی که نشان میدهد ما بهوش عاطفی قسمت پنجمبوزون هیگز جهان را از متلژنهای هوش ، کدامنددرمانهای بیماری پارکینسبررسی سیستم تعادلی بدن ارجزخوانی هایی که امروز بپیشرفت در عقل است یا ظواهمرز جدید جستجو و اکتشاف، تکامل مداوماقیانوس نادانیسکوت و نیستیفیلمی بسیار جالب از تغییتربیت کودکان وظیفه ای مهچندین ماده غذایی که ماننعلم ساختن برج های چرخانابزار بقا از نخستین هماننسبت طلایی، نشانه ای به سمنبع هوشیاری کجاست قسمت حوادث روزگار از جمله ویراز تکینگی تا مغز از مغز تدولت یا گروهکهیچ چیز همیشگی نیستبیماری آلزایمر، استیل کوکنفرانس تشنج هتل کوثر اصدرک درست از خود و هوشیاریبعد از کرونا دلخوشی بیهوزمان و گذر آن سریع استپروتز عصبی برای تکلممشاهده آینده از روی مشاهتکامل، نتیجه ی برنامه ریامیدواریسادیسم یا لذت از آزار دادفراموش کارها باهوش تر هستصویر زیبا از سلولنوار مغز مشاهده ی غیر مستعادت دادن مغز بر تفکرابزار بقای موجود زنده از همه چیز موج استمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس چشایی و بویاییاز تکینگی تا مغز از مغز تدگرگونی های نژادی و تغییدانش قدرت استهر حرکت خمیده می شود و هر بیوگرافیکوری گذرای ناشی از موبایدست و پا زدن در سایه؟تقویت استخوان در گرو تغذزندگی سلول در بدن، جدای اآنچه حس می کنیم، نتیجه ی مغز مانند تلفن استتاثیر نگاه انسان بر رفتااندوه دردی را دوا نمیکندسردرد میگرن در کودکانفضای قلب منبع نبوغ استتغییر دادن ژنها آیا روزی نورون هاي مصنوعی می توانتاثیر ویتامین دی بر بیماابزارهای دفاعی و بقای موهمانند سازی در انسانمهمان ناخواندهحس و ادراک قسمت هفتماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای ام اسوقتی ریشه ها عمیقند از چیباهوش ترین و با کیفیت تریکارهای کوچک، بی ارزش نیسذرات کوانتومی زیر اتمی قتمدن پیشرفته ی پیشینیانزبان فرایند تکاملی برای آیا مغز تا بزرگسالی توسعمغز انسان رو به کوچک تر ششناخت و معرفت، و نقش آن دتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان خطرناکترین موجودقانون جنگلجنگ داده هاچگونه مولکول های دی ان ایاحیای بینایی نسبی یک بیمهورمون شیرساز یا پرولاکتمیگرن و پروتئین مرتبط با استفاده از نظریه ی تکامل داروی جدید ضد میگرنواقعیت چیسترهبر حقیقیبحث درباره پیدایش و منشا کشف مکانیسم عصبی خوانش پتهدیدهای هوش مصنوعیزبان شناسی نوین نیازمند تاثیر دپاکین بر بیماری مآیا احتمال دارد رویا از آمغز را از روی امواج بشناسشگفتی های زنبور عسلاوکرلیزوماب داروی جدید شقطره قطرهجهان هایی در جهان دیگرنگاه مادی غیر علمی استحس و ادراک- قسمت شصت و چهادامه بحث تکامل چشمهوش مصنوعی از عروسک بازی ما از اینجا نخواهیم رفتاصل علت و تاثیردر چه مرحله ای از خواب ، ربخش فراموش شده ی حافظهواکسن ایرانی کرونا تولیدروح در جهانی دیگر استگوشه بیماری اتوزومال رسستو دی ان ای خاص ميتوکندريسلول های بنیادیتاثیر درجه حرارت بر عملکآگاهی فراتر از آگاهینقش نظام غذایی در تکامل مشباهت های ریشه ای چند بیماینکه به خاطرخودت زندگی لزوم سازگاری قانون مجازاجهانی در ذهنارتباط پیوسته ی جهانچالش هوشیاری و اینکه چرا خودآگاهی و هوشیاريهوش مصنوعی از عروسک بازی ماست مالیاعتیاد و تلاش های درمانی درمان نگهدارنده ی اعتیادبرای اولین بار دانشمندانروشهای شناسایی قدرت شنواگربه شرودینگر و تاثیر مشتوهم چیستآرامش و سکونسندرم گیلن باره به دنبال تاثیر عصاره تغلیظ شده گینقش درختان در تکاملضایعه ی شبکه لومبوساکرالاکسی توسین و تکامل پیش انتایج نادانی و جهلمنابع انرژی از نفت و گاز جایی خالی نیستاز مخالفت بشنوخدای رنگین کمانهوش مصنوعی در تفکر خلاق امخچه ابزاري که وظیفه آن فبه کدامین گناه کشته شدندیاد گرفتن مداومدرمان تشنجبرخی بیماری ها که در آن برژیم غذایی حاوی تخم مرغ وپیچیدگی های مغزی در درک زمروری بر تشنج و درمان هایتوصیه های سازمان بهداشت آغاز فرایند دانستنسیگار عامل افزایش مرگ ومتداوم مهم است نه سرعتنقشه با واقعیت متفاوت اسطبیعت بر اساس هماهنگیابزار هوش در حال ارتقا ازچرا ارتعاش بسیار مهم استمنابع جدید انرژیحقیقت افراداز تلسکوپ گالیله تا تلسکدنیا فریب و سرگرمیهوش عاطفی قسمت اولبی نهایت در میان مرزهاژنهای حاکم بر انسان و انسدرماندگی به دلیل عادت کربررسی علل کمر درد در میانرحم مصنوعیپیشرفت ذهن در خلاقیت استمرزهای حقیقی یا مرزهای تتکامل چشمالکترومغناطیس شنوایی و هسکوت، پر از صدافیروز نادریترجمه ای ابتدایی از اسراچندجهانیعلایم کمبود ویتامین E را ابزار بقا از نخستین هماننشانه های گذشته در کیهان منبع هوشیاری کجاست قسمت حکمت الهی در پس همه چیزاز تکینگی تا مغز از مغز تدوچرخه در کاهش دردهای کمهیچ چیز، چقدر حقیقی استبیماری الزایمرکنگره بین المللی سردرد ددرک عمیق در حیواناتبعد از کرونا دلخوشی بیهوزمان و صبرپرورش مغز مینیاتوری انسامشاهدات آمیخته با اشتباهتکثیر سلول در برابر توقف امیدواری و مغزسازگاری با محیط بین اجزافراموشی همیشه هم بد نیستتصویر زیبای اصفهاننوار مغز با توضیح دکتر فاعارضه جدید ویروس کرونا سابزار بقای موجود زنده از همه چیز و هیچ چیزمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتحس و ادراک (قسمت اول )از تکینگی تا مغز از مغز تدانش محدود به ابعاد چهارهرچیز با یک تاب تبدیل به بیوگرافیکی غایب شدی تا نیازمند دلدست کردن در گوشتقویت حافظه یا هوش مصنوعزندگی، مدیریت انرژیآنها نمیخواهند دیگران رامغز مادران و کودکان در زمتاثیر ویتامین دی بر بیمااندوهگین نباش اگر درب یا سردرد میگرنی در کودکانقفس ذهنتغییر زودتر اتصالات مغزینورون های ردیاب حافظهصفحه اصلیابعاد و نیازهای تکاملیهمجوشی هسته ای، انرژِی بمهندسی ژنتیک در حال تلاش حس و ادراک قسمت هفدهماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای تغییر دهنده ی سیویتنام نوعی کرونا ویروس ذرات کوانتومی زیر اتمی قباور و کیهان شناسیکارهایی بیش از طراحی و گپذرات کوانتومی زیر اتمی قتمدن بشری و مغز اخلاقیزبان متغیرآیا همه جنایت ها نتیجه بیمغز انسان رو به کوچکتر شدشناخت حقیقت یا آرزوهای گتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان عامل توقف رشد مغزقانون جنگلجنبه های موجی واقعیتچگونه میتوان با قانون جنحس و ادراک قسمت بیست و سواحتیاط در ورزش زانو در خاهوش فوق العاده، هر فرد اسمیگرن و خواباستفاده از هوش مصنوعی در داروی جدید ضد الزایمرواقعیت چیستروی و منیزیم در تقویت استبحثي درباره هوش و تفاوتهکشف مکانیسمی پیچیده در بتو یک معجزه ایزبان، نشان دهنده ی سخنگو تاثیر داروهای ضد التهاب آیا برای تولید مثل همیشه مغز زنان جوانتر از مغز مرشانس یا نتیجه ی تلاشايندگان چگونه خواهند دیدلمس کوانتومیجهان یکپارچهنگاه محدود و تک جانبه، مشحساسیت روانی متفاوتاداراوون تنها داروی تاییهوش مصنوعی از عروسک بازی ما اشیا را آنطور که هستنداصل عدم قطعیت از کوانتوم در ناامیدی بسی امید استبخش های تنظیمی ژنومواکسن اسپایکوژنروح رهاییگوشت خواری یا گیاه خواریتو در میانه ی جهان نیستی سلول های بنیادی منابع و اتاثیر درجه حرارت بر عملکآپومورفین در پارکینسوننقش نظریه تکامل در شناساشباهت کیهان و مغزاینکه خانواده ات سالم بالزوم سازگاری قانون مجازاجهان، تصادفی نیستارتباط انسانی، محدود به چالش کمبود اندام برای پیخودت را از اندیشه هایت حفهوش مصنوعی از عروسک بازی ماست مالی با هوش انسانیاعتیاد را به دور بیندازدرمان نابینایان آیا ممکنبرای تمدن سازی، باید در بروشی برای بهبود هوش عاطفگزیده ای از وبینار یا کنفتوهم و خیالآرامش(سکوت) stillness و تکاپوسندرم پیریفورمیستاریک ترین بخش شبنقش ذهن و شناخت در حوادث ضایعه ی عروقی مخچهاکسکاربازپین در درمان تشنجات در راستگوییمنابع انرژی از نفت و گاز جاذبهاز نخستین همانند سازها تخدایی که ساخته ی ذهن بشر هوش مصنوعی در خدمت خلق وحمخچه تاثیر گذار بر حافظهبه امید روزهای بهتریاد بگیر فراموش کنیدرمان جدید ALSبرخی بیماری های خاص که بدرژیم غذایی سالم و ضد التهپیوند قلب خوک، به فرد دچامرکز هوشیاری، روح یا بدن توصیه های غیر دارویی در سآغاز فصل سرما و دوباره تکسیاهچاله هاتداخل مرزها و صفات با بیننقص های سیستمی ایمنیطعمه ی شبکه های ارتباط اجابزار بقا از نخستین همانچرا بیماری های تخریبی مغمناطق خاص زبان در مغزحقیقت انساناز تلسکوپ گالیله تا تلسکدنیا مکانی بسیار اسرارآمهوش عاطفی قسمت دهمبی هیچ می ایی و بی هیچ میرکفش و کتابدرها بسته نیستبرطرف کردن خشونت را از خارحم مصنوعیپیشرفتی مستقل از ابزار همزایای شکلات تلخ برای سلتکامل و ارتقای نگاه تا عمالکتروتاکسی(گرایش و حرکسکته مغزیفیزیک مولکولها و ذرات در ترس و آرمان هانه ناامیدی بلکه ارتقاعلایم کمبود ویتامین E را ابزار بقا از نخستین هماننشانه های پروردگار در جهمنبع هوشیاری کجاست قسمت حافظه میتواند بزرگترین داز تکینگی تا مغز از مغز تدوچرخه سواری ورزشی سبک و هیچ وقت خودت را محدود به بیماری ای شبیه آلزایمر و کنگره بین المللی سردرد ددرگیری قلب در بیماری ویرتفکر قبل از کارزمان واقعیت است یا توهمپرکاری تیروئیدمطالبه ی حق خودتأثیر نیکوتین سیگار بر مامیدی به این سوی قبر نیستستم با شعار قانون بدترین فراموشی و مسیر روحانیتصویربرداری فضاپیمای آمنوار مغز ترجمه رخدادهای عدم توقف تکامل در یک انداابزار بقای موجود زنده از همه چیز کهنه میشودمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک (قسمت دوم )از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک قسمت 67از تکینگی تا مغز از مغز تدانش بی نهایتهز ذره، یک دنیاستبیان ژن های اسکیزوفرنی دکیهان خود را طراحی میکنددست آسمانتقویت سیستم ایمنیزندان ذهنیآنژیوگرافی از مغزمغز چون ابزار هوش است دلیتاثیر ویروس کرونا بر مغز اندام حسی، درک از بخش هایقفس را بشکنتغییر عمودی سر انسان از پنوروپلاستیسیتی چیستسوالات پزشکیابعاد اضافه ی کیهانهمراه سختی، اسانی هستمهندسی بدنحس و ادراک قسمت هجدهماز تکامل تا مغز، از مغز تداروهای ضد بیماری ام اس وویتامین E برای فعالیت صحرفلکس وتری با توضیح دکتر باید از انسان ترسیدکاربرد روباتهای ريزنانوتمدن زیر آبزبان مشترک ژنتیکی موجوداآیا هوش مصنوعی می تواند نمغز ایندگان چگونه استشناخت درون، شناخت بیرون؛تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسانیت در هم تنیده و متصقانونمندی و محدودیت عالمجنسیت و تفاوت های بیناییچگونه مغز ما، موسیقی را پحس و ادراک قسمت بیستماحتیاط در تعویض داروهاهوش مصنوعی می تواند بر احمیگرن و روزه داریاستفاده از انرژی خلاداروی سل سپتواقعیت های متفاوترویا و واقعیتبحثی جالب درباره محدودیتکشف ارتباط جدیدی از ارتبتو یک جهان در مغز خودت هسزبان، وسیله شناسایی محیطتاثیر داروی ضد تشنج سدیم آیا بزرگ شدن مغز فقط در دمغزهای کوچک بی احساسشانس یا تلاشايا اراده آزاد توهم است یلووفلوکساسینجهان یکپارچهنگاه کلی نگرخفاش کور و انسان بینا؟ادب برخورد با دیگرانهوش مصنوعی از عروسک بازی ما به جهان های متفاوت خوداصل، روان و نفس استدر هم تنیدگی مرزها و بی مبخش بزرگی حس و ادراک ما اواکسن اسپایکوژن ضد کروناروزه داری متناوب، مغز را گیلگمش باستانی کیستتوقف؛ شکستسلول های بدن تو پیر نیستنتاثیر درجه حرارت بر عملکآپومورفین در پارکینسوننقش هورمون های تیروئید دشباهت زیاد بین سلول هاي عاینترنت بدون فیلتر ماهوالزوم عدم وابستگی به گوگل جهش های ژنتیکی مفید در ساارتباط از بالا به پایین مچالش دیدگاه های سنتی در بخودروهای هیدروژنیهوش مصنوعی از عروسک بازی ماشین دانشاعداد بینهایت در دنیای مورزش هوازی ، بهترین تمریدرمان های اسرار آمیز در آبرای خودآگاه بودن تو بایروشی جدید در درمان قطع نخگزارش یک مورد جالب لخته وتوهم وجودآزمون تجربی، راهی برای رسندرم پیریفورمیستاریکی من و تو و گرد و غبانقش روی و منیزیم در سلامتضایعات در عصب زیر زبانیاگر فقط مردم میفهمیدند کنخاع ما تا پایین ستون فقرمنابع انرژی از نفت و گاز جاذبه و نقش آن در شکلگیریاز نخستین همانند سازها تخدایا جز تو که را دارمهوش مصنوعی در خدمت خلق وحمخاطب قرار دادن مردم، کابه بالا بر ستارگان نگاه کیادگیری مهارت های جدید ددرمان جدید میگرن با انتی برخی توجهات در ببمار پاررژیم غذایی ضد التهابیپیوند مغز و سر و چالشهای مرکز حافظه کجاستتوصیه هایی در مصرف ماهیآغاز مبهم آفرینشسیاهچاله های فضایی منابعترقی واقعی یا شعار ترقینقص در تشخیص هیجانات عامظهور امواج مغزی در مغز مصابزار بقا از نخستین همانچرا حیوانات سخن نمی گوینمناطق خاصی از مغز در جستجحقیقت اشیااز تکنیکی تا مغز از مغز تدنیای شگفت انگیز کوانتومهوش عاطفی قسمت دومبی ذهن و بی روحکل اقیانوس در یک ذرهدرهای اسرارآمیز و پوشیدهبزرگ فکر کنرسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرپپوگستمسمومیت دانش آموزان بی گتکامل و ریشه ی مشترک خلقتالکترودهای کاشتنیسال سیزده ماههفیزیک هوشیاریتسلیم شدن از نورون شروع منه به اعدامعلائم عصبی آلزایمر، با اابزار بقا از نخستین هماننشانه های بیداری روحیمنبع هوشیاری کجاست قسمت53حافظه های کاذباز تکینگی تا مغز از مغز تدوپامین قابل حل در آبهیچ کاری نکردن به معنی چیبیماری ای شبیه ام اس مولتکنترل همجوشی هسته ای با هدرگیری مغز در بیماری کویتفکر ترکیبی در هوش مصنوعزمان پلانکپرتوهای صادر شده از سیاهمطالبی در مورد تشنجتأثیر نگاه انسان بر رفتاامیدی تازه در درمان سرطاستم، بی پاسخ نیستفراموشی آرمانتصور ما ازمشکلات و واقعینوار مغز در فراموشی هاعدم درکابزار بقای موجود زنده از همه چیز در زمان مناسبهمه چیز در زمان کنونی استمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمحس و ادراک قسمت 74از تکینگی تا مغز از مغز تدانشمندان موفق به بازگردهزینه ای که برای اندیشیدبیان حقیقتکیهانِ هوشیارِ در حال یادست بالای دستتلقین اطلاعات و حافظهزونیسومایدآنان که در قله اند هرگز خمغز چگونه صداها را فیلتر تاثیر ژنها بر اختلالات خانرژی بی پایان در درون هرقله برای دیدن نه برای به تغییرات منطقه بویایی مغزنوروز مبارکپیامهای کاربرانابعاد بالاترهمراهی میاستنی با برخی سمهربانی، شرط موفقیتحس و ادراک قسمت هشتماز تکامل تا مغز، از مغز تداروی فامپیریدین یا نورلویتامین E در چه مواد غذایرفتار مانند بردهبابا زود بیاکاربرد روباتهای ريز، در تمدنی قدیمی در شمال خلیج زبان چهار حرفی حیات زمینآیا هوش مصنوعی زندگی بشرمغز ابزار بقای برتر مادیشناسایی تاریخچه ی تکاملیتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسانیت در برابر دیگرانقارچ بی مغز در خدمت موجودجنسیت و تفاوت های بیناییچگونه مغز پیش انسان یا همحس و ادراک قسمت دهماحساس گذر سریعتر زمانهوش مصنوعی و کشف زبان هایمیگرن سردردی ژنتیکی که باستفاده از سلول های بنیاداروی ضد چاقیواقعیت و مجازرویا و کابوسبحثی در مورد نقش ویتامين کشف جمجمه ای درکوه ایرهوتو کجای جهانیزدودن نقص از هوش مصنوعیتاثیر درجه حرارت بر مغزآیا تکامل و تغییرات ژنتیمغز، فقط گیرندهشاهکار قرنايا اراده آزاد توهم است یلوب فرونتال یا پیشانی مغجهان کنونی و مغز بزرگترینگاه انسان محدود به ادراخفاش با شیوع همه گیری جدیادراک ما درک ارتعاشی است هوش مصنوعی از عروسک بازی ما با کمک مغز خود مختاريماصلاح خطا با رفتن بر مسیردر هم تنیدگی کوانتومیبخش بزرگتر کیهان ناشناختواکسن دیگر کرونا ساخته شروزه داری و التهاب زیانبگیاه بی عقل به سوی نور میتولید مولکول جدید توسط هسلول بنیادی و ای ال استاثیر درجه حرارت بر عملکنقش هورمون زنانه استروژنشباهت زیاد بین سلول هاي عایندرالمقاومت به عوارض فشار خون جهش های ژنتیکی غیر تصادفارتباط بین هوش طبیعی و هوچاالش ها در تعیین منبع هوخورشید مصنوعیهوش مصنوعی از عروسک بازی مبانی ذهنی سیاه و سفیدبقا با سازگارترین فرد اسورزش و میگرندرمان های بیماری آلزایمربرای رشد، باید از مسیر خطروشی جدید در درمان نابینگشایش دروازه جدیدی از طرتوهم وجودآزمون ذهنی گربه ی شرودینسندرم پای بی قرارتاریکی و نورنقش روزه داری در سالم و جضرورت زدودن افکاراگر میدانی مصیبت بزرگتر نخستین تمدن بشریمنابع انرژی از نفت و گاز جبران از دست رفته هااز نخستین همانند سازها تخرما منبع بسیار خوب آنتی هوش مصنوعی درمانگر کامپیمدل همه جانبه نگر ژنرالیبه بالاتر از ماده بیندیشیادگیری هوش مصنوعی، عمیقدرمان جدید کنترل مولتیپلبرخی توصیه ها برای واکسیرژیم غذایی ضد دردپیوند اندام از حیوانات بمرکز حافظه کجاستتوضیحی ساده در مورد هوش مإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَسیاهچاله ها، دارای پرتو تروس جریان انرژینقطه ی رسیدن به قلهظرف باید پر شود چه با چرک ابزار بقا از نخستین همانچرا حجم مغز گونه انسان درمنبع هوشیاری کجاست قسمت حقیقت تنها چیزی است که شااز تکینگی تا مغز و از مغز دنیایی پر از سیاهچاله هوش عاطفی قسمت سومبی سوادی در قرن 21کلمات بلند نه صدای بلنددرون قفس یا بیرون از آنبزرگ شدن مغز محدود به دوررساناها و ابر رساناها و عپایان، یک آغاز استمسمومیت دانش آموزان، قماتکامل ابزار هوش ، راه پر الگو نداشتیمسانسور از روی قصد بسیاری فیزیک و هوشیاریتست نوار عصب و عضلهنه به اعدامعلت خواب آلودگی بعد از خوابزار بقا از نخستین هماننظام مثبت زندگیمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمحافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تدورترین نقطه ی قابل مشاههیچ کس مانند تو نگاه نمیکبیماری اسپینال ماسکولار کنترل جاذبهدرگیری مغز در بیماران مبتفکر خلا ق در برابر توهم زمان به چه دلیل ایجاد میشپرتوزایی از جسم سیاهمطالعه ای بیان میکند اهدتأثیر شیرینی های حاوی لوامگا سه عامل مهم سلامتستون فقرات انسان دو پا جلفرایند پیچیده ی خونرسانیتصور از زمان و مکاننوار مغز در تشخیص بیماری عدالت برای من یا برای همهابزار بقای موجود زنده از