احیای بینایی نسبی یک بیمار با کمک پروتئین جلبک(تکنیک اپتوژنتیک)

پزشکان توانسته اند با استفاده از پروتئین های حساس به نور- که ژن های آن از جلبک استخراج شده- بینایی نسبی یک شخص کاملا نابینا را برگردانند.

این بیمار مرد با شیوه اپتوژنتیک درمان شد که در آن از پروتئین ها برای کنترل سلول های پشت چشم استفاده می شود. او چند ماه بعد از معالجه در خیابان مشغول پیاده روی بود که متوجه شد می تواند خط کشی های محل عبور عابران را تشخیص دهد.

به گزارش نشریه پزشکی نیچر، او اکنون قادر به تشخیص و شمارش اشیا روی یک میز است.او چهل سال پیش به رتینیت پیگمِنتوزا- که به مرگ سلول های حسگر نور در سطح شبکه منجر می شود- مبتلا شد.

بیش از دو میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند و هرچند نابینایی کامل در اثر آن نادر است، اما بیمار تحت معالجه برای دو دهه اخیر کاملا نابینا بود.

اپتوژنتیک یک شاخه جدید پزشکی است. در این شیوه از نور برای کنترل دقیق فعالیت سلول های مغز استفاده می شود و محققان از آن برای احیای توانایی یکی از چشمان این بیمار برای تشخیص نور استفاده کردند. رفتار پروتئین های مورد استفاده در این تکنیک در واکنش به نور، عوض می شود. میکروب ها از این پروتئین که در جلبک تولید می شود برای حرکت به سوی نور استفاده می کنند(توصیه میشود برای بررسی نقش پروتئینهای القایی حساس به نور، با کاشت برخی ژنها(اپتوژنتیکی)، به مقاله ی تلقین (inception) اطلاعات و حافظه: کاشت خاطره جعلی در مغز دیگری، میسر شد! در کانال دکتر سید سلمان فاطمی، نورولوژیست کانال مراجعه شود.)

گام اول در فرآیند معالجه ژن درمانی بود. دستورهای ژنتیکی برای تولید پروتئین رودوپسین؛ از جلبک استخراج و در لایه های عمیق و سالم شبکیه در پشت چشم در درون سلول ها قرار داده شد.

این سلول ها با دریافت فوتون های نور، سیگنالی الکتریکی به مغز ارسال می کنند.

با این حال آنها فقط به نور کهربائی واکنش نشان می دهند، بنابراین برای بیمار یک عینک مجهز به یک دوربین طراحی شد که تصویر محیط روبرو را در طیف نوری مناسب به عقب چشم منعکس می کرد.
ماه ها طول کشید تا مقدار کافی رودوپسین در چشم تولید شود و مغز با تطبیق با شرایط تازه، دوباره قادر به تشخیص تصاویر باشد. درحال حاضر چند روش دیگر برای بازگرداندن بینایی هم آزمایش می شود.

یکی از آنها ترمیم نقائص ژنتیکی است که باعث بیماری چشم می شود، اما رتینیت پیگمِنتوزا می تواند ناشی از جهش هایی در بیش از ۷۱ ژن باشد که ژن درمانی را سخت می کند.

یک روش دیگر شامل متصل کردن یک دوربین به الکترودهایی است که در پشت چشم کاشته شده اند.

اپتوژنتیک همچنین برای درمان بیماری هایی مثل پارکینسون یا تسریع روند بهبودی بعد از سکته مغزی مورد آزمایش است.

جیمز بینبریج استاد مطالعات شبکیه در دانشگاه کالج لندن گفت که مطالعه تازه به روی بیمار فرانسوی کیفیت بالایی دارد اما فقط یک نمونه است.

این فناوری مهیج تازه ممکن به کسانی که بینایی آنها به شدت آسیب دیده کمک کند.

میگرن سردردی ژنتیکی که بآسیب ها ناشی از آلودگی هوداروی جدید s3 در درمان ام ابزار بقای موجود زنده از رسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهراستفاده از سلول های بنیاچگونه جمعیت های بزرگ شکل شاید گوشی و چشمی، آماده شبررسی سیستم تعادلی بدن اهر حرکت خمیده می شود و هر فرایند تکامل و دشواری هاتاثیر گیاه خواری بر رشد وکشف ارتباط جدیدی از ارتبحوادث روزگار از جمله ویرما تحت کنترل ژنها هستیم یالگو و عادت را بشکن و در ادر هم تنیدگی کوانتومی و داثرات مضر ماری جوانازندگی در سیاهچالهششمین کنگره بین المللی ساطلاعاتی عمومی در مورد مناتوانی در شناسایی چهره تفاوت های بین زن و مرد فقتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین کا و استخوانقانونمندی و محدودیت عالمگامی در درمان بیماریهای حس و ادراک قسمت نهممخچه ، فراتر از حفظ تعادلدرمان ام اس(مولتیپل اسکلاندام حسی، درک از بخش هایاختراع جدید اینترنت کوانزبان و بیان نتیجه ساختمابه بالا بر ستارگان نگاه کعلایم کمبود ویتامین E را چرا حجم مغز گونه انسان درتمدن پیشرفته ی پیشینیانتاثیر رژیم گیاه خواری بر واکنش به حس جدیدلرزش ناشی از اسیب به عصبپیوند قلب خوک، به فرد دچاحس و ادراک قسمت بیست و سواولین مورد PML به دنبال تکمرگ و میر بسیار بالای ناشدرک تصویر و زبان های مخلتارتباط از بالا به پایین مسفر دشوار اکتشافبیماری ای شبیه ام اس مولتعضلانی که طی سخن گفتن چقدنظریه ی ریسمانتو باید نیکان را به دست بواسطه ها د رمسیر ایجاد مغترک امروزمنابع انرژی از نفت و گاز پرواز از نیویورک تا لوس آحساسیت روانی متفاوتاین ایده که ذرات سیاهچالمشکلات روانپزشکی در عقب ذهن ما از در هم شکستن منباز نشانه ها و آثار درک شدنقش انتخاب از طرف محیط، نسندرم کووید طولانیبیش از نیمی از موارد انتقهندسه زبانِ زمان استتوهم جدایی و توهم علمیکی از علل محدودیت مغز امتعداد کلی ذهن ها در جهان منبع هوشیاری کجاست قسمت آینده ی انسان در فراتر ازخارق العاده و استثنایی باگر نیروی مغناطیس نباشد مغز ناتوان از توجیه پیدارمز جهاناز تکینگی تا مغز از مغز تنقش غذاها و موجودات درياسیاره ابلهانبحثی جالب درباره محدودیتهوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل مداومکلام و زبان، گنجینه ای بسجهان مادی، تجلی فضا در ذهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا پیدایش مغز از روی تصادو برابر شدن خطر مرگ و میابزار بقا از نخستین همانمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟روزه داری سلول های بنیاداز تکینگی تا مغز از مغز تچهار میلیارد سال تکامل بستون فقرات انسان دو پا جلبخش دیگری در وجود انسان ههوش مصنوعی از عروسک تا کمتئوری تکامل امروز در درمکودک هشت ساله لازم است آدجهش های ژنتیکی مفید در سامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا دست مصنوعی به زودی قادانشمندان نورون مصنوعی سابزار بقا از نخستین همانرژیم های غذایی و نقش مهم از تکینگی تا مغز، از مغز نیاز به آموزش مجازی دیجیشلیک فراموشیبرخی اثرات مضر ویتامین دهوش عاطفی در زنان بیشتر افلج خواب چیستتاثیر کپسول نوروهرب بر تکار با یگانگی و یکپارچگیجستجوی هوشیاری در مغز مامیگرن شدید قابل درمان اسآشنا پنداریداروی جدید میاستنی گراویابزار بقای موجود زنده از رساناها و ابر رساناها و عاستیفن هاوکینگ در مورد هچگونه حافظه را قویتر کنیشاید درست نباشدبررسی علل کمر درد در میانهرچیز با یک تاب تبدیل به فرایند حذف برخی اجزای مغتاثیر گیاهخواری بر رشد و کشف جمجمه ای درکوه ایرهوحافظه و اطلاعات در کجاست مانند آب باشالگوی بنیادین و هوشیاریاجزای پر سلولی بدن انسان زندگی زمینی امروز بیش از صرع و درمان های آناطلاعاتی عمومی در مورد منادانی در قرن بیست و یکم،تفاوت های تکاملی در مغز وتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین کا در سبزیجاتقارچ بی مغز در خدمت موجودگاهی لازم است برای فهم و حس و ادراک قسمت چهارممخچه ابزاري که وظیفه آن فدرمان تومورهای مغزی با اانرژی بی پایان در درون هرادامه بحث تکامل چشمزبان و بیان، در سایه پیشربه خودت مغرور نشوعلایم کمبود ویتامین E را چرا خشونت و تعصبتمدن بشری و مغز اخلاقیتاثیر رژیم گیاه خواری بر واکسن های شرکت فایزر آمرلرزش عضله یا فاسیکولاسیوپیوند مغز و سر و چالشهای حس و ادراک قسمت بیستماولین مورد پیوند سر در انمرگ انتقال است یا نابود شدرک حقیقت نردبان و مسیری ارتباط بین هوش طبیعی و هوسفرنامه سفر به بم و جنوب بیماری اسپینال ماسکولار غیرقابل دیدن کردن مادهنظریه تکامل در درمان بیمتو جهانی هستی که خودش را وبینار اساتید نورولوژی دترکیب حیوان و انسانمنابع انرژی از نفت و گاز پرورش مغز مینیاتوری انساخفاش با شیوع همه گیری جدیاینکه به خاطرخودت زندگی مشاهده گر جدای از شیء مشاذهن چند جانبه نیازمند نگاز نظر علم اعصاب یا نرووسنقش اتصالات بین سلولهای سندرم گیلن باره به دنبال بیشتر کمردردها نیازی به هنر حفظ گرهتوهمات و شناخت حقیقتیافته های نوین علوم پرده تغییر الگوی رشد مغزی با زمنبع هوشیاری کجاست قسمت آینده ی علم و فیزیک در60 ثخبر مهم تلسکوپ هابلاگر نعمت فراموشی نبود بسمغز و سیر تکامل ان دلیلی رمز جهان خاصیت فراکتالاز تکینگی تا مغز از مغز تنقش غذاها و موجودات درياسیاره ابلهانبحثی در مورد نقش ویتامين هوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل چشمکلرال هیدرات برای خوابانجهان مرئی و نامرئیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا آگاهی پس از مرگ از بیدو سوی واقعیتابزار بقا از نخستین همانمغز بزرگ چالش است یا منفعروش مقابله مغز با محدودیاز تکینگی تا مغز از مغز تچهار ساعت پس از کشتار خوکسخن پاک و ثابتبرنامه و ساختار پیچیده مهوش مصنوعی از عروسک تا کمتئوری تکامل در پیشگیری و کودک ایرانی که هوش او از جهش های ژنتیکی غیر تصادفمنبع هوشیاری در کجاست؟ قآیا رژیم غذایی گیاهی سلادانشمندان یک فرضیه رادیکابزار بقا از نخستین همانرژیم های غذایی و نقش مهم از تکینگی تا مغز، از مغز چیزی منتظر شناخته شدنشلیک فراموشیبرخی اختلالات عصبی مثانههوشمندی کیهانفلج دوطرفه عصب 6 چشمتاثیر کپسول نوروهرب بر سکاربرد روباتهای ريزنانوحفره در مغزحقیقت قربانی نزاع بین بی میدان مغناطيسي زمین بشر آشنا پنداریداروی جدید برای ای ال اسابزار بقای موجود زنده از رشته نوروایمونولوژی و نقاستیفن هاوکینگ در تفسیر نگاه محدود و تک جانبه، مششب سیاه سحر شودبزرگ فکر کنهزینه ای که برای اندیشیدفراتر از دیوارهای باورتاثیر انتخاب از طرف محیط کشف جدید تلسکوپ جیمز وبحافظه و اطلاعات در کجاست ماه رجبالگوبرداری از طبیعتاجزایی ناشناخته در شکل گزندگی زودگذرضررهای مصرف شکر و قند بر اعتماد به خودنبرو و انرژی مداومتفاوت های زبانی سرمنشا تتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین بی 12 در درمان دردقبل از آغازگاهی مغز بزرگ چالش استحس و ادراک قسمت نوزدهممدل همه جانبه نگر ژنرالیدرمان تشنجانرژی تاریکاداراوون تنها داروی تاییزبان و تکلم برخی بیماریهبه دنبال رستگاری باشعلت خواب آلودگی بعد از خوچرا در مغز انسان، فرورفتتمدنی قدیمی در شمال خلیج تاثیر رژیم گیاهخواری بر واکسن کووید 19 چیزهایی که لزوم سازگاری قانون مجازاپیوند اندام از حیوانات بحس و ادراک قسمت دهماولین هیبرید بین انسان و مرگ تصادفیدرک دیگرانارتباط شگفت مغز انسان و فسفرنامه سفر به بم و جنوب بیماری اضطراب عمومیمقالاتنظریه تکامل در درمان بیمتو دی ان ای خاص ميتوکندريوجود قبل از ناظر هوشمندترازودونمنابع انرژی از نفت و گاز پرتوهای صادر شده از سیاهخلاصه ای از مطالب همایش ماینکه خانواده ات سالم بامشاهده آینده از روی مشاهذهن هوشیار در پس ماده ی ماز نظر علم اعصاب اراده آزنقش تیروئید در تکامل مغزسندرم پیریفورمیسبا هوش مصنوعی خودکار روبهنر رها شدن از وابستگیتوپیراماتیاد بگیر فراموش کنیتغییر زودتر اتصالات مغزیمنبع هوشیاری کجاست قسمت آیا ممکن است موش کور بی مخدا موجود استاگر نعمت فراموشی نبود بسمغز کوانتومیرنگ کردن، حقیقت نیستاز تکینگی تا مغز از مغز تنقش غذاها و موجودات درياسیر آفرینش از روح تا مغز بحثی در مورد نقش کلسیم و هوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل و ارتقای نگاه تا عمکمردردجهان هوشیارمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا امکان بازسازی اندامهدوچرخه سواری ورزشی سبک و ابزار بقا از نخستین همانمغز بزرگ چالشهای پیش روروش های صرفه جویی در ایجااز تکینگی تا مغز از مغز تنوآوری ای شگفت انگیز دانسختی ها رفتنی استبرنامه ی مسلط ژنها در اختهوش مصنوعی از عروسک تا کمتئوری جدید، ویران کردن گکودکان میتوانند ناقل بی جهشهای مفید و ذکاوتی که دمنبع هوشیاری در کجاست؟(قآیا رژیم غذایی گیاهی سلادانشمندان ژنی از مغز انسابزار بقا از نخستین همانرژیم ضد التهابیاز تکینگی تا مغز، از مغز چیزی خارج از مغزهای ما نیشنا در ابهای گرم جنوب نیابرخی اصول سلامت کمرهوشیاری کوانتومیفناوری هوش مصنوعی نحوه ختاثیر کپسول نوروهرب بر سکاربرد روباتهای ريز، در کتاب گران و پرهزینه شد ولحقیقت آنطور نیست که به نظمیدان های مغناطیسی قابل آغاز فصل سرما و دوباره تکداروی جدید ضد میگرنابزارهای پیشرفته ارتباط رشد مغز فرایندی پیچیده ااستخوان های کشف شده، ممکنگاه انسان محدود به ادراشبیه سازی میلیون ها جهان بزرگ شدن مغز محدود به دورهزینه سنگین انسان در ازافرد حساس از نظر عاطفی و بتاثیر احتمالی عصاره تغلیگل زندگیحافظه و اطلاعات در کجاستماپروتیلیندر یک فراکتال هر نقطه مرکالتهاب شریان تمپورالاحیای بینایی نسبی یک بیمزندگی، مدیریت انرژیضررهای شکر بر سلامت مغزاعداد بینهایت در دنیای منتایج نادانی و جهلتفاوتهای جنسیتی راهی براتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین بی هفدهقبل از انفجار بزرگگذر زمان کاملا وابسته به حس و ادراک قسمت هفتممدل هولوگرافیک ژنرالیزهدرمان جدید ALSانرژی تاریک که ما نمی توادب برخورد با دیگرانزبان و شناخت حقیقت قسمت چبه زودی شبکه مغزی به جای عماد الدین نسیمی قربانی چرا ذرات بنیادی معمولاً تمساح حد واسط میان مغز کوتاثیر عصاره تغلیظ شده گیواکسن کرونا و گشودن پنجرلزوم سازگاری قانون مجازاپیوند سر آیا ممکن استحس و ادراک قسمت دوازدهماولین تصویر در تاریخ از سمراحل ارتقای پله پله کیهدرک درست از خود و هوشیاریارتباط شگفت انگیز مغز انسفرنامه سفر به بم و جنوب بیماری بیش فعالیتاثیر ویتامین دی بر بیمانظریه تکامل در درمان بیمتولید مثل اولین ربات های وراپامیل در بارداریتراشه ی بیولوژِیکمنابع انرژی از نفت و گاز آلودگی هوا چالش قرن جدیدخلاصه ای از درمان های جدیاینترنت بدون فیلتر ماهوامطالبی در مورد تشنجذهن تو همیشه به چیزی اعتقاز نظر علم اعصاب اراده آزنقش حفاظتی مولکول جدید دسندرم پس از ضربه به سربا تعمق در اسرار ابدیت و هوموارکتوس ها ممکن است دتوانایی مغز و دیگر اجزای یادگیری مهارت های جدید دتغییر عمودی سر انسان از پمنبع هوشیاری کجاست قسمت آیا ما کالا هستیمخطا در محاسبات چیزی کاملاگر با مطالعه فیزیک کوانمغز آیندگان چگونه است ؟روی و منیزیم در تقویت استاز تکینگی تا مغز از مغز تنقشه مغزی هر فرد منحصر بهسیستم تعادلی بدنبحثی در مورد حقیقت فضا و هوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل ابزار هوش ، راه پر کمردرد ناشی از تنگی کاناجهان یکپارچهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا انسان با مغز بزرگش اخدورترین نقطه ی قابل مشاهابزار بقا از نخستین همانمغز بزرگ و فعال یا مغز کوروش هایی ساده برای کاهش ااز تکینگی تا مغز از مغز تنوار مغز مشاهده ی غیر مستسرنوشتبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱هوش مصنوعی به کمک هوش طبیتا 20 سال آینده مغز شما به کودکان خود را مشابه خود تجهشهای مفید و ذکاوتی که دمنبع خواب و رویاآیا راهی برای رفع کم آبی دانشمندان پاسخ کوانتومی ابزار بقا از نخستین همانرژیم غذایی حاوی تخم مرغ واز تکینگی تا مغز، از مغز چیزی شبیه نور تو نیستشناخت و معرفت، و نقش آن دبرخی بیماری ها که در آن بهوش، ژنتیکی است یا محیطیفیلمی بسیار جالب از تغییتاثیر کتامین در درمان پافیزیک مولکولها و ذرات در تاثیر گیاه خواری بر رشد وکتاب زیست شناسی باورحقیقت افرادمیدان بنیادین اطلاعاتإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَداروی ضد تشنج با قابليت تابزارهای بقا از نخستین هرشد مغز علت تمایل انسان باستروژن مانند سپر زنان دنگاه از بیرون مجموعهبزرگ شدن تقریبا ناگهانی هزاران سال چشم های بینا وفرضیه ای جدید توضیح میدهتاثیر ترکیبات استاتین (سگلوئونحباب های کیهانی تو در توماجرای جهل مقدسدر کمتر از چند ماه سوش جدامیوتروفیک لترال اسکلرواحیای بینایی نسبی یک بیمزونیسومایدطلای سیاهبقای حقیقی در دور ماندن انخاع ما تا پایین ستون فقرتقلید مرحله ای نسبتا پیشتاثیر درجه حرارت بر عملکویتامین دی گنجینه ای بزرقدم زدن و حرکت دید را تغیگربه شرودینگر و تاثیر مشحس و ادراک قسمت هفدهممدل هولوگرافیک تعمیم یافدرمان جدید میگرن با انتی انرژی خلا ممکن استادراک ما درک ارتعاشی است زبان و شناخت حقیقت قسمت ابه زیر پای خود نگاه نکن بعوامل موثر در پیدایش زباچراروياها را به یاد نمی آتنفس هوازی و میتوکندریتاریکی من و تو و گرد و غباواکسن کرونا از حقیقت تاتمقاومت به عوارض فشار خون پیوند سر، یکی از راه حلهاحس و ادراک قسمت سوماولین دروغمرز مرگ و زندگی کجاستدرک عمیق در حیواناتارتباط شگفت انگیز مغز اننقش میدان مغناطیسی زمین سفرنامه سفر به بم و جنوب بیماری تی تی پیصفحه اصلیهفت چیز که عملکرد مغز تو تولید یا دریافت علمورزش هوازی مرتب خیلی به قتربیت کودکان وظیفه ای مهمنابع انرژی از نفت و گاز آلودگی هوا و ویروس کروناخم شدن فضا-زمانایندرالمطالعه ای بیان میکند اهدذهن خود را مشغول هماهنگیاز واقعیت امروز تا حقیقتنقش حیاتی تلومر دی ان آ دسندرم سردرد به دلیل افت فباهوش ترین و با کیفیت تریهوش فوق العاده، هر فرد استوازن مهمتر از فعالیت زییادآوری خواب و رویاتغییرات منطقه بویایی مغزمنبع هوشیاری کجاست قسمت آیا ما تنها موجودات زنده خطا در محاسبات چیزی کاملاگر تلاش انسان امروز برامغز انسان ایا طبیعتا تمارویا و خبر از آیندهاز تکینگی تا مغز از مغز تنقشه های مغزی جدید با جزیسیستم دفاعی بدن علیه مغز بحثی در مورد عملکرد لوب فهوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل جریان همیشگی خلقتکمردرد و علل آنجهان یکپارچهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا احتمال دارد رویا از آديدن با چشم بسته در خواب ابزار بقا از نخستین همانمغز بزرگترین مصرف کننده روش صحبت کردن در حال تکاماز تکینگی تا مغز از مغز تنوار مغز در فراموشی هاسریعترین کامپیوتر موجودبرین نت به جای اینترنتهوش مصنوعی به شناسایی کاتا بحر یفعل ما یشاکودکان را برای راه آماده جواب دانشمند سوال کننده منحنی که ارتباط بین معرفآیاما مقهور قوانین فیزیکدانشمندان اولین سلول مصنابزار بقای موجود زنده از رژیم غذایی ضد التهابیاز تکامل تا مغز از مغز تا نکاتی در مورد تشنجشناخت درون، شناخت بیرون؛برخی بیماری های خاص که بدهیچ وقت خودت را محدود به هیچ کاری نکردن به معنی چیفیزیک و هوشیاریتاثیر گیاه خواری بر رشد وکتاب طبیعت در قالب هندسهحقیقت اشیامیدازولام در درمان تشنج افت فشار خون ناگهانی در وداروی ضد تشنج با قابليت تابزارهای بقا ازنخستین همزمین در برابر عظمت کیهاناسرار آفرینش در موجنگاه از درون مجموعه با نگبزرگترین خطایی که مردم مهستي مادي ای که ما کوچکترفضای قلب منبع نبوغ استتاثیر حرکات چشم بر امواج گمان میکنی جرمی کوچکی در حد و مرزها توهم ذهن ماستماده ی تاریکدر آسمان هدیه های نادیدنامید نیکو داشته باش تا آناحساس گذر سریعتر زمانزونا به وسیله ویروس ابله طوفان فقر و گرسنگی و بی سبلندی در ذهن ما درک بلندینخستین تصویر از سیاهچالهتقلید از روی طبیعتتاثیر درجه حرارت بر عملکویروس مصنوعیقدرت کنترل خودگزیده ای از وبینار یا کنفحس و ادراک قسمت هجدهممدل های ریز مغز مینی بریندرمان جدید کنترل مولتیپلانسان قدیم در شبه جزیره عادغام میان گونه های مختلزبان و شناخت حقیقت قسمت دبوزون هیگز چیستعوامل ایجاد لغت انسانی و چراروياها را به یاد نمی آتنفس هوازی و میتوکندریتاریکی خواهد ترسیدمقابله ی منطقی با اعتراضپیوندی که فراتر از امکانحس و ادراک قسمت سی و هشتماولین سلول مصنوعیمرز بین انسان و حیوان کجادرگیری قلب در بیماری ویرارتباط غیرکلامی بین انسانقش محیط زندگی و مهاجرت دسفری به آغاز کیهانبیماری دویکسوالات پزشکیهفت سین یادگاری از میراث تولید پاک و فراوان انرژیورزش هوازی ، بهترین تمریترجمه ای ابتدایی از اسرامنابع انرژی از نفت و گاز آلزایمرخونریزی مغز در سندرم کووایا کوچک شدن مغزانسان المعنی روزهذهن سالماز کجا آمده ام و به کجا مینقش خرچنگ های نعل اسبی درسوپاپ ها یا ترانزیستورهاباد غرور و سر پر از نخوت وهوش مصنوعی می تواند بر احتوسعه هوش مصنوعی قادر اسژن همه چیز نیستتغییرات آب و هوایی که به منبع هوشیاری کجاست قسمت آیا مغز تا بزرگسالی توسعخطای ادراک کارمااگر خواهان پیروزی هستیمغز انسان برای ایجاد تمدرویا بخشی حقیقی از زندگی از تکینگی تا مغز از مغز تنقص در تشخیص هیجانات عامسکوت و نیستیبحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل داروینی هنوز در حاکمردرد با پوشیدن کفش مناجهان کنونی و مغز بزرگتریمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا احتمال دارد رویا از آدی متیل فومارات(زادیوا)(ابزار بقا از نخستین همانمغز حریص برای خون، کلید تروشهای نو در درمان دیسک باز تکینگی تا مغز از مغز تنوار مغز در تشخیص بیماری سرگیجه از شایعترین اختلابرای پیش بینی آینده مغز دهوش مصنوعی در کامپیوترهاتاثیر فکر بر سلامتکوری گذرای ناشی از موبایجوسازی مدرنمنشأ اطلاعات و آموخته ها آب زندگی است قسمت چهارمدانشمندان تغییر میدان مغابزار بقای موجود زنده از رژیم غذایی ضد درداز تکامل تا مغز، از مغز تچگونه مولکول های دی ان ایشناسایی تاریخچه ی تکاملیبرخی توجهات در ببمار پارهیچ کس مانند تو نگاه نمیکفیزیکدانان ماشینی برای تتاثیر گیاه خواری بر رشد وکتاب، سفری به تاریخحقیقت تنها چیزی است که شامکانیک کوانتومی بی معنی افت هوشیاری به دنبال کاهداروی ضد تشنج توپیراماتابزارهای بقای موجود زندهزمین زیر خلیج فارس تمدنی شبیه سازی سیستم های کواناسرار بازسازی اندام هانگاه حقیقی نگاه به درون ابزرگترین درد از درون است هستی ما پس از شروعی چگال قفس ذهنتاثیر دوپامین و سروتونینگنجینه ای به نام ویتامین حرکت چرخشی و دائمی کیهانماده ی خالیدر آستانه ی موج پنجم کوویامید درمان کرونا با هماناحساسات کاذبزیباترین چیز در پیر شدنطوفان زیباییبلعیدن ستاره توسط سیاهچانخستین روبات های زنده ی جتقویت استخوان در گرو تغذتاثیر درجه حرارت بر عملکویرایش DNA جنین انسان، برقدرت انسان در نگاه به ابعگزارش یک مورد جالب لخته وحس و ادراک قسمت هشتممدیون خود ناموجوددرمان جدید سرطانانسان ها می توانند میدان ادغام دو حیطه علوم مغز و زبان و شناخت حقیقت قسمت سبوزون هیگز جهان را از متلعواملی که برای ظهور لغت انزاع بین جهل و علم رو به پتنفس بدون اکسیژنتاریخ همه چیز را ثبت کردهمقابله با کرونا با علم اسپیوستگی همه ی اجزای جهانحس و ادراک قسمت سی و ششماوکرلیزوماب داروی جدید شمرز جدید جستجو و اکتشاف، درگیری مغز در بیماری کویارتروز یا خوردگی و التهانقش نگاه از پایین یا نگاهسقوط درون جاذبه ای خاص، چبیماری دیستروفی میوتونیپیامهای کاربرانهم نوع خواری در میان پیشیتولید سلولهای جنسی از سلورزش و میگرنتسلیم شدن از نورون شروع ممنابع انرژی از نفت و گاز آملودیپین داروی ضد فشار خواندن ، یکی از شستشو دهنایا این جمله درست است کسیمعادله ها فقط بخش خسته کنذخیره ی شگفت انگیز اطلاعاز آغاز خلقت تا نگاه انسانقش داروهاي مختلف معروف سوپاپ ها یا ترانزیستورهابار بزرگ ایستادن بر دو پاهوش مصنوعی و کشف زبان هایتوسعه برخی شغل ها با هوش ژن همه چیز نیستتغییرات تکاملی سر انسان منبع هوشیاری کجاست قسمت آیا همه جنایت ها نتیجه بیخطای حساپی ژنتیکمغز انسان برای شادمانی طرویا تخیل یا واقعیتاز تکینگی تا مغز از مغز تنقطه بی بازگشتسکته مغزیبحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل داروینی هنوز در حاکنفرانس تشنج هتل کوثر اصجهان کاملی در اطراف ما پرمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا برای تولید مثل همیشه دین، اجباری نیستابزار بقا از نخستین همانمغز در تنهایی آسیب میبینروشهای شناسایی قدرت شنوااز تکینگی تا مغز از مغز تنوار مغزی روشی مهم در تشخسرگردانیبرای اولین بار دانشمندانهوش مصنوعی در خدمت خلق وحتاثیر مشاهده بر واقعیت بکی غایب شدی تا نیازمند دلجامعه ی آسمانیمنشاء کوانتومی هوشیاری اآب زندگی است قسمت اولدانشمندان روش هاي جدیدی ابزار بقای موجود زنده از راه فراری نیستاز تکامل تا مغز، از مغز تچگونه مغز پیش انسان یا همشناسایی سلول های ایمنی ابرخی توصیه ها برای واکسیهیچ کس حقیقت را درون مغز فاصله ها در مکانیک کوانتتاثیر گیاه خواری بر رشد وکتابخانهحقیقت خواب و رویامکانیزمهای دفاعی در برابافتخار انساندارویی خلط آورابزارهای بقای از نخستین زمان چیستشبکه های مصنوعی مغز به دراصل بازخوردنگاهی بر قدرت بینایی درابسیاری از بیماری های جدیو هر کس تقوای خدا پیشه کنقلب و عقلتاثیر دپاکین بر بیماری مگویید نوزده و ایمنی ساکتحس چشایی و بویاییماده، چیزی بیش از یک خلا در درمان بیماری مولتیپل امیدوار باش حتی اگر همه چاخلاق و علوم اعصابزیباترین چیز در افزایش سطی یکصد هزار سال اخیر هرچبه قفس های سیاهت ننازنرمش های مفید برای درد زاتقویت سیستم ایمنیتاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت فیزیکی، تابعی از قدرت عشقگشایش دروازه جدیدی از طرحس و ادراک قسمت پنجممدیریت اینترنت بر جنگدرمان سرطان با امواج صوتانسان یک کتابخانه استارتقا و تکامل سنت آفرینش زبان جانسوزبی نهایت در میان مرزهاعوارض ازدواج و بچه دار شدنزاع بین علم و نادانی رو تنها مانع در زندگی موارد واکسن کرونا ساخته شده توتازه های اسکیزوفرنی(جنوملاحظه های اخلاقی دربارهپیام های ناشناخته بر مغز حس و ادراک قسمت سیزدهمايندگان چگونه خواهند دیدمزایای شکلات تلخ برای سلدرگیری مغز در بیماران مبارزش حقیقی زبان قسمت اولنقش نظام غذایی در تکامل مسلول های بنیادی منابع و ابیماری ضعف عضلات نزدیک بسایتهای دیگرهمه چیز در زمان کنونی استتولترودینورزش بهترین درمان بیش فعتشنج چیستمنابع انرژی از نفت و گاز آموزش نوین زبانخواب سالم عامل سلامتیایا ابزار هوشمندی یا مغز معجزه ی علمذره ی معین یا ابری از الکاز انفجار بزرگ تا انفجار نقش ذهن و شناخت در حوادث سوپاپ ها یا ترانزیستورهابار سنین ابزار هوشمندی اهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتوصیه های سازمان بهداشت ژن هوش و ساختارهای حیاتی ثبت امواج الکتریکی در عصمنبع هوشیاری کجاست قسمت آیا هوش مصنوعی می تواند نخطر آلودگی هواابتدایی که در ذهن دانشمنمغز انسان برای شادمانی طرویا حقی از طرف خدااز تکینگی تا مغز از مغز تچند نرمش مفید برای کمردرسانسور از روی قصد بسیاری بحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل داروینی هنوز در حاکنگره بین المللی سردرد دجهان پیوستهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا بزرگ شدن مغز فقط در ددید تو همیشه محدود به مقدابزار بقا از نخستین همانمغز را از روی امواج بشناسروشی برای بهبود هوش عاطفاز تکینگی تا مغز از مغز تنوبت کودکانسرگردانیبرای تمدن سازی، باید در بهوش مصنوعی در خدمت خلق وحتاثیر نگاه ناظر هوشیار بکیهان خود را طراحی میکندجاودانگی مصنوعیمهندسی ژنتیک در حال تلاش آب زندگی است قسمت دومدانشمندان روشی برای تبدیابزار بقای موجود زنده از راه های جدید برای قضاوت راز روده تا مغزچگونه هموساپينس بر زمین شواهدی از نوع جدیدی از حابرخی درمان های Spinal Muscular Atشواهدی از دنیسوان(شبه نئبرخی روش های تربیتی کودکهیچگاه از فشار و شکست نترفاصله ی همیشگی تصویر سازتاثیر گیاه خواری بر رشد وکجای مغز مسئول پردازش تجحقیقت در علم، هرگز نهایی ما انسانها چه اندازه نزدافراد آغاز حرکت خودشان رداستانها و مفاهیمی اشتباابزارهای دفاعی و بقای موزمان و مکان، ابعاد کیهان شباهت مغز و کیهاناصل علت و تاثیرنگاهی بر توانایی اجزاي ببسیاری از بیماری های جدیوفور و فراوانیقلب دروازه ی ارتباطتاثیر داروهای ضد التهاب گوشه بیماری اتوزومال رسسحس و ادراک (قسمت اول )مبانی ذهنی سیاه و سفیددر سال حدود 7 میلیون نفر امیدی تازه در درمان سرطااخلاق پایه تکامل و فرهنگزیر فشار کووید چه باید کرظهور امواج مغزی در مغز مصبه مغز خزندگان خودت اجازنرمش های مفید در سرگیجهتلقین اطلاعات و حافظهتاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت چند سویهلمس کوانتومیپمبرولیزوماب در بیماری چحس و ادراک قسمت پنجاهمدارک ژنتیکی چگونه انساندرمانهای بیماری پارکینسارتوکين تراپی روشی جديد زبان ریشه هایی شناختی اسبی عدالتی در توزیع واکسن عید نوروز مبارکنزاع بین علم و جهل رو به پتنبیه چقدر موثر استواکسن ایرانی کرونا تولیدتازه های بیماری پارکینسوملاحظات بیهوشی قبل از جرپیشینیان انسان از هفت میحس و ادراک قسمت ششمايا اراده آزاد توهم است یمسیر دشوار تکامل و ارتقادرگیری مغزی در سندرم کووارزش حقیقی زبان قسمت دومنقش نظریه تکامل در شناساسلول های بدن تو پیر نیستنبیماریهای تحلیل عضلانی اهمه ی سردردها بی خطر نیستتومورها و التهاب مغزی عاورزش در کمر دردتشنج و حرکات شبه تشنجی قامنابع انرژی از نفت و گاز آمارهای ارائه شده در سطح خواب سالم عامل سلامتی و یایا بیماری ام اس (مولتیپمعجزه ی علم در کنترل کرونذرات کوانتومی زیر اتمی قاز بحث های کنونی در ویروسنقش روی و منیزیم در سلامتسودمندی موجودات ابزی بر بارداری بدون رحمهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتوصیه های غیر دارویی در سژن یا نقشه توسعه مغز و نقجلوتر را دیدنمنبع هوشیاری کجاست قسمت آیا هوش مصنوعی زندگی بشرخطرات هوش مصنوعیابزار هوش در حال ارتقا ازمغز انسان رو به کوچک تر شرویاها از مغز است یا ناخواز تکینگی تا مغز از مغز تچند جهانیسانسور بر بسیاری از حقایبحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل داروینی هنوز در حاکنگره بین المللی سردرد دجهان پیوستهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا تکامل و تغییرات ژنتیدیدن خدا در همه چیزابزار بقا از نخستین همانمغز زنان جوانتر از مغز مرروشی جدید در درمان قطع نخاز تکینگی تا مغز از مغز تنور درونسربازان ما محققا غلبه می برای خودآگاه بودن تو بایهوش مصنوعی درمانگر کامپیتاثیر نگاه و مشاهده ناظر کیهانِ هوشیارِ در حال یاجایی خالی نیستمولتیپل اسکلروز در زنان آب زندگی است قسمت سومدائما بخوانابزار بقای موجود زنده از راه های جدید برای قضاوت راز علم جز اندکی به شما داچگونه هوشیاری خود را توسچگونه واکسن کرونا را توزشکل های متفاوت پروتئین هبرخی سلولهای عصبی در تلاهیپرپاراتیروئیدیسمفاصله ی همیشگی تصویر سازتاثیر گیاه خواری بر رشد وکرونا چه بر سر مغز می آورحقیقت راستین انسان علم بما انسانها چه اندازه نزدافزایش قدرت ادراکات و حسدخالت در ساختار ژنهاابعاد اضافه ی کیهانزمان واقعیت است یا توهمشباهت مغز با کیهان مادیاصل عدم قطعیت از کوانتوم چالش هوشیاری و اینکه چرا بعد از کروناوقت نهيب هاي غير علمي گذشقلب روباتیکتاثیر داروی ضد تشنج سدیم گوشت خواری یا گیاه خواریحس و ادراک (قسمت دوم )مباحث مهم حس و ادراکدرمان های اسرار آمیز در آامگا سه عامل مهم سلامتاختلال خواب فرد را مستعد زیرفون داروی ضد ام اسعقل مجادله گربه نقاش بنگرنرمشهای مهم برای تقویت عتلاش ها برای کشف منابع جدتاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت چیستلوب فرونتال یا پیشانی مغپنج اکتشاف شگفت آور در موحس و ادراک قسمت پنجاه و یمروری بر تشنج و درمان هایدرهای اسرارآمیز و پوشیدهارتباط میکروب روده و پارزبان شناسی مدرن در سطح سلبیمار 101 ساله، مبتلا به سعامل کلیدی در کنترل کارآنسبت ها در کیهانتو یک معجزه ایواکسن اسپایکوژنتبدیل تراکت صوتی مصنوعی ممانتین یا آلزیکسا یا ابپیشرفت های جدید علوم اعصحس و ادراک قسمت شصت و هشتايا اراده آزاد توهم است یمسئول صیانت از عقیده کیسدرگیری مغزی در سندرم کووارزش حقیقی زبان قسمت سومنقش هورمون های تیروئید دسلول عصبی شاهکار انطباق بیهوش کردن در جراحی و بیمهمیشه اطمینان تو بر خدا بتومورهای ستون فقراتوزن حقیقی معرفت و شناختتشنج عدم توازن بین نورون منابع انرژی از نفت و گاز آن چیزی که ما جریان زمان خواب عامل دسته بندی و حفطایا بدون زبان میتوانیم تمعجزه در هر لحظه زندگیذرات کوانتومی زیر اتمی قاز تلسکوپ گالیله تا تلسکنقش روزه داری در سالم و جسیلی محکم محیط زیست بر انبازگشت از آثار به سوی خداهوش مصنوعی الفاگوتوصیه هایی در مصرف ماهیژنها نقشه ایجاد ابزار هوجمجمه انسان های اولیهمنبع هوشیاری کجاست قسمت آیا هوش ارثی دریافتی از پدفاع در برابر تغییر ساختابزار بقا از نخستین همانمغز انسان رو به کوچکتر شدرویاهای پر رمز و حیرتی دراز تکینگی تا مغز از مغز تچند روش ساده برای موفقیتسایه را اصالت دادن، جز فربحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل زبانکنترل همجوشی هسته ای با هجهان پر از چیزهای اسرار آمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا جنین انسان، هوشمندی دژا وو یا اشنا پنداریابزار بقا از نخستین همانمغزهای کوچک بی احساسروشی جدید در درمان نابیناز تکینگی تا مغز از مغز تنورون هاي مصنوعی می توانسردرد میگرن در کودکانبرای زندگی سالم، یافتن تهوش مصنوعی درخدمت خلق وحتاثیر نگاه انسان بر رفتاکیست کلوئید بطن سومجاذبهمواد کوانتومی جدید، ممکنآب، زندگی است(قسمت پنجم)داروهای مصرفی در ام اسابزار بقای موجود زنده از راه پیروزی در زندگی چیستازدواج های بین گونه ای، راساس انسان اندیشه و باور چگونه آن شکری که می خوریمشکل پنجم مادهبرخی سيناپسها طی تکامل و هاوکينگ پیش از مرگش رسالفاصله ی همیشگی تصویر سازتاثیر گیاه خواری بر رشد وکریستال هاحقیقت غیر فیزیکیما اکنون میدانیم فضا خالافزایش مرگ و میر سندرم کودر مانهای کمر درداتفاق و تصادفزمان پلانکشباهت کیهان و مغزاصول انجام برخی نرمش ها دچالش هوشیاری و اینکه چرا بعد از کروناوقتی فهمیدی خطا کردی برگقلب را نشکنتاثیر درجه حرارت بر عملکگیلگمش باستانی کیستحس و ادراک قسمت 67مجموعه های پر سلولی بدن مدرمان های بیماری آلزایمرامروز دانش ژنتیک هیچ ابهاختلال در شناسایی حروف و زیرک ترین مردمعقلانیت بدون تغییربه نقاش بنگرچرا مغز انسان سه هزار سالتلاش هایی در بیماران قطع تاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت چیستلوتیراستامپوست ساعتی مستقل از مغز دحس و ادراک قسمت پنجاه و دانسان جدید از چه زمانی پامرکز هوشیاری، روح یا بدن دریای خداارتباط ماده و انرژیزبان شناسی نوین نیازمند بیماری های مغز و اعصاب و عادت کردن به نعمتنسبت طلایی، نشانه ای به ستو یک جهان در مغز خودت هسواکسن اسپایکوژن ضد کروناتبدیل سلولهای محافط به سمن کسی در ناکسی دریافتم پیشرفت در عقل است یا ظواهحس و ادراک قسمت شصت و دوای نعمت من در زندگیممسئولیت جدیددرگیری اعصاب به علت میتوارزش خود را چگونه میشناسنقش هورمون زنانه استروژنسلولهای ایمنی القا کنندهبیهوشی در بیماران دچار اهمیشه عسل با موم بخوریمتوهم فضای خالیوزوز گوشتشخیص ژنتیکی آتروفی های منابع انرژی از نفت و گاز آنچه واقعیت تصور میکنیم خودآگاهی و هوشیاريایا تکامل هدفمند استمغز فکر میکند مرگ برای دیذرات کوانتومی زیر اتمی قاز تلسکوپ گالیله تا تلسکنقش رژیم غذایی بر رشد و اسیگار عامل افزایش مرگ ومبازگشت به ریشه های تکاملهوش مصنوعی از عروسک های بتوضیحی ساده در مورد هوش مژنها ، مغز و ارادهجنبه های موجی واقعیتمنبع هوشیاری کجاست قسمت آیا هوش سریعی که بدون احسدقیق ترین تصاویر از مغز اابزار بقا از نخستین همانمغز ایندگان چگونه استرویای شفافاز تکینگی تا مغز از مغز تچندین ماده غذایی که ماننساخت شبکه عصبی مصنوعی با بحثی درباره احساسات متفاهوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل زبانکنترل جاذبهجهان دارای برنامهمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا جهان ذهن و افکار ما مدژاوو یا آشناپنداریابزار بقا از نخستین همانمغزتان را در جوانی سیم کشروشی جدید در درمان سکته ماز تکینگی تا مغز از مغز تنورون های ردیاب حافظهسردرد و علتهای آنبرخی ملاحظات در تشنج های هوش مصنوعی ساخته هوش طبیتاثیر نگاه انسان بر رفتاکاهش مرگ و میر ناشی از ابجاذبه و نقش آن در شکلگیریموجود بی مغزی که می تواندآثار باستانی تمدن های قدداروهای ام اسابزار بقای موجود زنده از راه انسان شدن، راه رفتن واستفاده از مغز، وزن را کمچگونه انتظارات بر ادراک شگفت انگیز بودن کیهانبرداشت مغز ما از گذر زمانهاوکينگ پیش از مرگش رسالفاصله ی همیشگی تصویر سازتاثیر گیاه خواری بر رشد وکریستال زمان(قسمت اولحقیقت غیر قابل شناختما از اینجا نخواهیم رفتافزایش سرعت پیشرفت علوم در محل کار ارزش خودت را باتوبان اطلاعات و پلِ بینزمان به چه دلیل ایجاد میششباهت زیاد بین سلول هاي عاصول توسعه ی یک ذهن کاملچالش هوشیاری و اینکه چرا بعد از کرونا دلخوشی بیهووقتی تو از یاد گرفتن باز قیچی ژنتیکیتاثیر درجه حرارت بر عملکگیاه بی عقل به سوی نور میحس و ادراک قسمت چهلمحل درک احساسات روحانیدرمان های جدید میگرنانفجار و توقف تکاملی نشااختلال در شناسایی حروف و زیست، مرز افق رویداد هستعلم و ادراک فقط مشاهده ی چرا مغزهای ما ارتقا یافت تلاشی برای درمان قطع نخاتاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت های متفاوتلوزالمعده(پانکراس)مصنوعپوشاندن خود از نورحس و ادراک قسمت پنجاه و سانسان خطرناکترین موجودمرکز حافظه کجاستدرک فرد دیگر و رفتارهای اارتباط متقابل با همه ی حیزبان، نشان دهنده ی سخنگو بیماری وسواسعارضه جدید ویروس کرونا سنشانه های گذشته در کیهان تو پیچیده ترین تکنولوژی واکسن دیگر کرونا ساخته شتداوم مهم است نه سرعتمنابع انرژي پاک سرچشمه حپیشرفتی مستقل از ابزار هحس و ادراک قسمت شصت و ششای آنکه نامش درمان و یادشمسئولیت در برابر محیط زیدرختان اشعار زمیناز فرد ایستا و متعصب بگذرنقش ویتامین K در ترمیم اسسلولهای بنیادی مصنوعی دربیوگرافیهمراهی نوعی سردرد میگرنیتوهم فضای خالی یا توهم فضیک پیام منفرد نورون مغزی تشخیص آلزایمر سالها قبل منابع انرژی از نفت و گاز آنچه حس می کنیم، نتیجه ی خودآگاهی و هوشیاريایجاد احساساتمغز قلبرفتار اجتماعی انسان، حاصاز تکنیکی تا مغز از مغز تنقش رژیم غذایی در رشد و اسیاهچاله های فضایی منابعبازخورد یا فیدبکهوش مصنوعی از عروسک های بتیوتیکسن داروی ضد جنونژنهای مشترک بین انسان و وجنسیت و تفاوت های بیناییمنبع هوشیاری کجاست قسمت آیا هشیاری کوانتومی وجوددلایلی که نشان میدهد ما بابزار بقا از نخستین همانمغز ابزار بقای برتر مادیروان سالماز تکینگی تا مغز از مغز تنه جنگ و نه خونریزیساخت شبکه عصبی با الفبای بحثی درباره احساساتی غیرهوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل زبان انسان از پیشیکندر در بیماریهای التهابجهان در حال نوسان و چرخشمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا جهش های ژنتیکی، ویرودگرگونی های نژادی و تغییابزار بقا از نخستین همانمغزتان را در جوانی سیمکشريتوکسيمب در درمان ام اساز تکینگی تا مغز از مغز تنوروپلاستیسیتی چیستسردرد تنشنبرخی مرزهای اخلاق و علوم هوش احساسیتاثیر ویتامین دی بر بیماکاهش التهاب ناشی از بیماجدایی خطای حسی استموجودات مقهور ژنها هستندآرامش(سکوت) stillness و تکاپوداروهای تغییر دهنده ی سیابزار بقای موجود زنده از راه بی شکسترابطه تشنج و اوتیسماستفاده از هوش مصنوعی در چگونه به سطح بالایی از هوشگفت زده و حیران باشبررسي علل احتمالي تغيير هدف یکسان، در مسیرهای متفرگشت و تکامل تصادفی محض تاثیر گیاه خواری بر رشد وکریستال زمان(قسمت دوم)حقایق ممکن و غیر ممکنما اشیا را آنطور که هستندافسردگی و اضطراب در بیمادر چه مرحله ای از خواب ، راتوسوکسیمایدزمان شگفت انگیزشباهت زیاد بین سلول هاي عاصول سلامت کمرچالش هوشیاری و اینکه چرا بعد از کرونا دلخوشی بیهوویتنام نوعی کرونا ویروس قیچی ژنتیکی تهدید یا فرصتاثیر درجه حرارت بر عملکگیاه خواری و گوشت خوار کدحس و ادراک قسمت چهل و هفتمحل درک احساسات روحانی ددرمان های جدید در بیماری انواع سکته های مغزیاختلالات مخچهزاوسکا درمان گوشرعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهچرا ویروس کرونای دلتا واتلاشی تازه برای گشودن معتاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت و مجازلیس دگرامفتامین یا ویاسپیموزایدحس و ادراک قسمت پنجاه و شانسان عامل توقف رشد مغزمرکز حافظه کجاستدرک نیازمند شناخت خویش اارتباط چاقی و کاهش قدرت بزبان، وسیله شناسایی محیطبیماری گیلن باره و بیمارعدم توقف تکامل در یک اندانشانه های پروردگار در جهتو افق رویداد جهان هستیواکسن دیگری ضد کرونا از دتداخل مرزها و صفات با بینمنابع انرژی از نفت و گاز پاسخ گیاهان در زمان خوردحس و ادراک سی و هفتمایمپلانت مغزی کمک میکند مستند جهان متصلدرد باسن و پا به دلیل کاهاز نخستین همانند سازها تنقش ژنتیک در درمان اختلاسلسله مباحث هوش مصنوعیبیوگرافیهندسه ی پایه ایتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)یک پیشنهاد خوب برای آسان تصویربرداری فضاپیمای آممنابع بی نهایت انرژی در دآنها نمیخواهند دیگران راخودروهای هیدروژنیایرادهای موجود در خلقت بمغز ما کوچکتر از نیم نقطهرقیبی قدرتمند در برابر ماز تکینگی تا مغز و از مغز نقش زنجبیل در جلوگیری از سیاهچاله ها، دارای پرتو بازسازي مغز و نخاع چالشی هوش مصنوعی از عروسک بازی تکنولوژی جدید که سلول هاژنهای هوش ، کدامندجنسیت و تفاوت های بیناییمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمآیا واکنش های یاد گرفته ودنیای شگفت انگیز کوانتومابزار بقا از نخستین همانمغز ابزار برتر بقاروبات های ریز در درمان بیاز تکینگی تا مغز از مغز تچه زیاد است بر من که در ایساختن آیندهبخش فراموش شده ی حافظههوش مصنوعی از عروسک تا کمتکامل ساختار رگهای مغزی کوچ از محیط نامناسبجهان شگفت انگیزمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجدانش قدرت استابزار بقا از نخستین هماننقش قهوه در سلامتیریواستیگمیناز تکینگی تا مغز- از مغز نوروز یا روز پایانیسردرد سکه ایبرخی نکات از گاید لاین پرهوش احساسیتاثیر ویروس کرونا بر مغز کاهش حافظه هرچند فرایندیجریان انرژی در سیستم های موسیقی هنر مایع استآزمون تجربی، راهی برای رداروهای ضد بیماری ام اس وابزار بقای موجود زنده از راز تغییراستفاده از انرژی خلاچگونه باغبانی باعث کاهش شگفتی های زنبور عسلبررسی و اپروچ جدید بر بیمهدف از تکامل مغزفراموش کارها باهوش تر هستاثیر گیاه خواری بر رشد وکریستال زمان(قسمت سوم)حلقه های اسرارآمیزما به جهان های متفاوت خوداقلیت خلاقدر هم تنیدگی مرزها و بی ماثر مضر مصرف طولانی مدت رزندگی هوشمند در خارج از زشرکت نورالینک ویدیویی ازاضطراب و ترسچالش دیدگاه های سنتی در بتفکر خلا ق در برابر توهم ویتامین E برای فعالیت صحقانون مندی نقشه ژنتیکی متاثیر درجه حرارت بر عملکگیرنده باید سازگار با پیحس و ادراک قسمت چهل و هشتمحدودیت چقدر موثر استدرمان های رایج ام اسانگشت ماشه ایاختلالات حرکتی در انسانزبان مشترک ژنتیکی موجودابه هلال بنگرعلم به ما کمک میکند تا موچرا پس از بیدار شدن از خوتلاشی جدید در درمان ام استاثیر درجه حرارت بر عملکواقعیت خلا و وجود و درک ملا اکراه فی الدینپیموزایدحس و ادراک قسمت بیست و چهانسانیت در هم تنیده و متصمرکز خنده در کجای مغز استدرک و احساسارتباط هوش ساختار مغز و ژسفر نامه سفر به بم و جنوب بیماری آلزایمر، استیل کوعدم درکنظام مثبت زندگیتو انسانی و انسان، شایستواکسن سرطانتروس جریان انرژیمنابع انرژی از نفت و گاز پختگی پس از چهل سالگي به حس و ادراک- قسمت پنجاه و ایمپلانت نخاعی میتواند دمشکلات نخاعیدست آسماناز نخستین همانند سازها تنقش گرمایش آب و هوا در همسلطان جنگل یا صاحب ملکوتبیان ژن های اسکیزوفرنی دهندسه ی رایج کیهانتوهم چیستیک آلل ژنتیکی که از نئاندتصادف یا قوانین ناشناختهمنابع جدید انرژیآنان که در قله اند هرگز خخورشید مصنوعیاکسی توسین و تکامل پیش امغز مادران و کودکان در زمرموزی از نخستین تمدن بشراز تکینگی تا مغز از مغز تنقش زبان در سلطه و قدرت اسیاهچاله و تکینگی ابتدایبحتی علمی درباره تمایل بهوش مصنوعی از عروسک بازی تکنولوژی جدید که سلول هاژنهای حاکم بر انسان و انسجهل مقدسمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا یک، وجود دارددندان ها را مسواک بزنید تابزار بقا از نخستین همانمغز از بسیاری حقایق می گرروح رهاییاز تکینگی تا مغز از مغز تنه عدم مطلق بلکه عدم با قساختار فراکتال وجود و ذهبخش های تنظیمی ژنومهوش مصنوعی از عروسک تا کمتکامل شناخت انسان با کشفکوچک شدن مغز از نئاندرتاجهانی که نه با یک رخداد و منبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا خداباوری محصول تکاملدانش محدود به ابعاد چهارابزار بقا از نخستین هماننقش مهاجرت در توسعه نسل اریاضیات یک حس جدید استاز تکینگی تا مغز- از مغز نوشیدن چای برای مغز مفید سردرد عروقی میگرنبرخی نرمش ها برای زانوهوش در طبیعتفلج نخاعی با الکترودهای تاثیر ژنها بر اختلالات خکاهش دوپامین عامل بیماریجریان انرژی در سیستم های میهمانهای ناخوانده عامل آزمون ذهنی گربه ی شرودینداروی فامپیریدین یا نورلابزار بقای موجود زنده از داروی لیراگلوتیدابزار بقای موجود زنده از راست دستی و چپ دستیاستفاده از سلول های بنیاچگونه تکامل مغزهای کنونیشاهکار قرنبررسی ژنها در تشخیص بیماهدف از خلقت رسیدن به ابزافراموشی همیشه هم بد نیستتاثیر گیاه خواری بر رشد وکشف مکانیسم عصبی خوانش پحمله ویروس کرونا به مغزما با کمک مغز خود مختاريمالکترومغناطیس شنوایی و هدر هم تنیدگی کوانتومیاثرات فشار روحی شدیدزندگی بی دودشربت ضد خلطاطلاع رسانی اینترنتیچاالش ها در تعیین منبع هوتفاوت مغز انسان و میمون هویتامین E در چه مواد غذایقانون جنگلگالکانزوماب، دارویی جدیحس و ادراک قسمت چهل و دوممحدودیت های حافظه و حافظدرمان های علامتی در ام اسانگشت نگاری مغز نشان میداختلالات صحبت کردن در انزبان چهار حرفی حیات زمینبه کدامین گناه کشته شدندعلم راهی برای اندیشیدن اچرا بیماری های تخریبی مغتمایل زیاد به خوردن بستنتاثیر رو ح و روان بر جسموالزارتان داروی ضد فشار لایو دوم دکتر سید سلمان فپیچیدگی های مغزمگسحس و ادراک قسمت بیست و یکانعطاف پذیری مکانیسمی علمرگ چیستدرک کنیم ما همه یکی هستیمارتباط پیوسته ی جهانسفر به مریخ در 39 روزبیماری الزایمرعسل طبیعی موثر در کنترل بنظریه ی تکامل در درمان بیتو با همه چیز در پیوندیواکسن سرطانتری فلوپرازینمنابع انرژی از نفت و گاز پروژه ی ژنوم انسانیحس و ادراک- قسمت بیست و پاین پیوند نه با مغز بلکه مشکلات بین دو همسر و برخیدستورالعمل مرکز کنترل بیاز نخستین همانند سازها تنقش پیش زمینه ها و اراده سم زنبور ، کلیدی برای واربیان حقیقتهندسه بنیادینتوهم وجودیک جهش ممکن است ذهن انسانتظاهر خوابیده ی مادهمناطق خاصی از مغز در جستجآنزیم تولید انرژی در سلوخوشبختی دور از رنج های ماگر فقط مردم میفهمیدند کمغز چون ابزار هوش است دلیرمز و رازهای ارتباط غیر کاز تکینگی تا مغز از مغز تنقش زبان در سلطه و قدرت اسیاهچاله ی تولید کنندهبحث درباره پیدایش و منشا هوش مصنوعی از عروسک بازی تکینگیکل اقیانوس در یک ذرهجهان فراکتالمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا کیهان می تواند یک شبیدو ویژگی انتزاع و قدرت تجابزار بقا از نخستین همانمغز به تنهایی برای فرهنگ روزه داری متناوب، مغز را از تکینگی تا مغز از مغز تنهایت معرفت و شناخت درک عساختار شبکه های مغزی ثاببخش بزرگی حس و ادراک ما اهوش مصنوعی از عروسک تا کمتکامل، نتیجه ی برنامه ریکوچکترین چیز یک معجزه اسجهانی که از یک منبع، تغذیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا دلفین ها می تواند از دانش بی نهایتابزار بقا از نخستین همانریسدیپلام تنها داروی تایاز تکینگی تا مغز- از مغزتنوعی سکته مغزی ، وحشتناک سرعت فکر کردن چگونه استبرخی نرمش های گردنهوش عاطفی بیشتر در زنانفلج بل، فلجی ترسناک که آنتاثیر کلام در آیات کلام بکاهش سن بیولوژیکی، تنها جریان انرژی در سیستم های میوتونیک دیستروفیآزمون ذهنی گربه شرودینگرداروی تشنجی دربارداریابزار بقای موجود زنده از رجزخوانی هایی که امروز باستفاده از سلول های بنیاچگونه جمعیت های بزرگ شکل شاهکار شش گوشبررسی بیماری التهابی رودهر چیز با هر چیز دیگر در تفرایند پیچیده ی خونرسانیتاثیر گیاه خواری بر رشد وکشف مکانیسمی پیچیده در بحمایت از طبیعتما بخشی از این جهان مرتبطالکتروتاکسی(گرایش و حرکدر هم تنیدگی کوانتومی و پاثرات مفید قهوهزندگی در جمع مواردی را برشش مرحله تکامل چشماطلاعات حسی ما از جهان، چناتوانی از درمان برخی ویتفاوت ها و تمایزها کلید بویتامین کاقانون جنگلگامی در درمان بیماریهای حس و ادراک قسمت چهل و سوممخچه فراتر از حفظ تعادلدرمان ژنتیکی برای نوآوریاندوهگین نباش اگر درب یا اختلالات عضلانی ژنتیکزبان و کلمه حتی برای کسانبه امید روزهای بهترعلم ساختن برج های چرخانچرا حیوانات سخن نمی گوینتمدن قدیمی ای در جنوب ایرتاثیر رژیم گیاه خواری بر واکنش های ناخودآگاه و تقلبخند بزن شاید صبح فردا زپیچیدگی های مغزی در درک زحس و ادراک قسمت بیست و دواهرام مصر از شگفتی های جهمرگ و میر پنهاندرک احساسات و تفکرات دیگارتباط انسانی، محدود به سفر تجهیزات ناسا به مریخ بیماری ای شبیه آلزایمر و عصب حقوق نورولوونظریه ی تکامل در درمان بیتو با باورهایت کنترل میشواکسنی با تاثیر دوگانه اتری فلوپرازینمنابع انرژی از نفت و گاز پروژه ی ژنوم انسانیحس و ادراک- قسمت شصت و چهاین اندوه چیستمشکلات روانپزشکی پس از سدغدغه نتیجه ی نادانی استاز نخستین همانند سازها تنقش آتش در رسیدن انسان بهسماگلوتید داروی کاهش دهنبیست تمرین ساده برای جلوهندسه در پایه ی همه ی واکتوهم بی خدایییک رژیم غذایی جدید، می توتظاهری از ماده است که بیدمنبع هوشیاری کجاست قسمت آیندهخانواده پایداراگر میدانی مصیبت بزرگتر مغز چگونه صداها را فیلتر رمز بقای جهش ژنتیکیاز تکینگی تا مغز از مغز تنقش سجده بر عملکرد مغزسیاره ی ابلهانبحثي درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل مادی تا ابزار هوشمکلمات بلند نه صدای بلندجهان ما میتواند به اندازمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا گذشته، امروز وآینده دو برابر شدن خطر مرگ و میابزار بقا از نخستین همانمغز برای فراموشی بیشتر کروزه داری و بیمار ی ام اس از تکینگی تا مغز از مغز تنهایت در بی نهایتسازگاری با محیط بین اجزابخش بزرگتر کیهان ناشناختهوش مصنوعی از عروسک تا کمتأثیر نگاه انسان بر رفتاکووید نوزده و خطر بیماری جهانی در ذهنمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا دلفین ها میتوانند بادانشمندان موفق به بازگردابزار بقا از نخستین همانریشه های مشترک حیاتاز تکینگی تا مغز، از مغز نیکولا تسلاسعی کن به حدی محدود نشویبرخی یونها و مولکول های مهوش عاطفی در زنان بیشتر افلج خوابتاثیر کپسول نوروهرب بر نکایروپاکتیک چیستجستجوی متن و تصویر به صورمیگرن و پروتئین مرتبط با آسيب میکروواسکولاریا آس