نقش حیاتی تلومر دی ان آ در افزایش طول عمر انسان چیست

نقش حیاتی تلومر DNAدر افزایش طول عمر انسان چیست؟(تلاش برای کشف راز طول عمر)
ثابت ماندن اندازه ی تلومرDNA و کشف راز طول عمر انسان

چگونگی پیر شدن و در نهایت مرگ موجودات زنده، هنوز بهصورت قطعی مشخص نشده است. بهصورت نظری سلولها توانایی تقسیم تا بینهایت و نامیرا را دارا هستند اما در دی آن ای(DNA) زائدههایی به نام تلومر وجود دارد که در هر تقسیم سلولی اندازه آنها کوتاهتر شده و در نهایت پس از به پایان رسیدن آن، تقسیم سلولی متوقف میشود. این سیر از ابتدای شکلگیری جنین و سلول تخم آغاز میشود و تا پایان مرگ موجود زنده ادامه دارد. اندازه تلومر هر فرد بسته به ساختار ژنتیکاش متفاوت است. در بعضی از مواقع که دیانای فرد دچار جهش میشود، سلولهای نامیرا یا سلولهای سرطانی شکل میگیرند که در تقسیم سلولی آنها، اندازه تلومر ثابت مانده و به عبارتی دارای ویژگی نامیرایی هستند و در نهایت به خاطر همین ویژگی، باعث مرگ موجود زنده میشوند.

(همیشه توانایی سلول برای بقا خوب نیست ، نمونه آن، سلول های سرطانی است که با سرعت زیاد تکثیر می شوند و در این موارد با مصرف زیاد انرژی، سلول های حیاتی بدن را از انرژی محروم می کنند. به همین ترتیب تکثیر زیاد و همیشگی سلول های خاص بدن به ویژه سلول های پرخور عصبی میتواند سلول های حیاتی بدن را از انرژی، محروم کند!)

دانشمندان در سالهای اخیر کشفیاتی داشتهاند که نشان میدهد برخی موجودات زمین قادرند عمر جاودانه داشته باشند و مرتبا سلولهای خود را بازسازی کنند. از جمله دو موجود دریایی دارای این ویژگی هستند، نوعی عروس دریایی و نوعی کرم پهن آبی!(البته این موجودات مغز بزرگی ندارند و تفاوت آنها با انسان در میزان این واحدهای پرخور- که انرژی کافی ای برای دیگر سلول ها باقی نمی گذارند- بسیار است. به بحثی در این مورد با عنوان امکان بازسازی اندامهای خودمان را در آینده خواهیم داشت؟! و بحث در مورد آن، در همین کانال مراجعه شود)

عروس دریایی نامیرا

با گسترش دانش ژنتیک و همچنین یافتههای جدید جانورشناسی و کشف موجوداتی که دارای عمر نامحدود هستند، دانشمندان امیدوارند بهزودی با یافتن ژن این نامیرایی و به کار بردن آن در ساختار ژنتیک انسان بشر را جاودانه سازند.

تحقیقات علمی نشان میدهد که مولکولهای(نه سلولها) بدن ما هر 10سال یک بار نو میشوند. یعنی بعد از گذشت این زمان دیگر اثری از مولکولهای کربن قدیمی در بدن هیچ انسانی پیدا نمیشود. پس ما هر 10سال یک بار عوض میشویم با این همه ما پیر میشویم و میمیریم. حالا موجود عجیبی پیدا شده که میتواند خودش را از نو تشکیل بدهد و هرگز نمیرد. «توربتوپ سیس نوتریکولا» یا عروس دریایی نامیرا همان موجود است و جزئی از خانواده مرجانها به حساب میآید. این موجود در حقیقت یک ستاره دریایی است که میتواند به نخستین مرحله زندگیاش برگردد. نوتریکولا این کار را از طریق یک نوع جهش سلولی انجام میدهد.

این جهش سلولی انجام میشود که عروس دریایی به حالت دیگری تغییر میکند یعنی دارای سلولهای جدیدی میشود.برای این کار ابتدا چتر عروس دریایی خودش را به توده مولکولی تبدیل میکند و بعد تمام موها و شاخکها را جذب خودش میکند. بعد موهای تغییر شکل یافته به این توده متصل شده و توده لحمی اولیه بهوجود میآید. از رشد این توده یک عروس دریایی جدید متولد میشود. از نظر تئوری این عمل میتواند بینهایت بار تکرار شود بنابراین از نظر پیولوژیکی این نوع از عروس دریایی نامیرا محسوب میشود.

کرمهای پهن آبی

در همین حال دانشمندان دانشگاه ناتینگهام در انگلیس در تحقیقات تازه خود بر این باورند که آنها راز جاودانگی و نامیرایی بالقوهای را برای انسانها در کرمهای پهن (Flatworm) شناسایی کردهاند.

آنها دو گونه از کرمهای پهن را که میتوانند خود را بارها و بارها همگونسازی یا حتی بازسازی کنند، مورد بررسی قرار دادند و یافته آنها امید دانشمندان را برای یافتن راهی برای از بین بردن اثرات ناشی از پیری در سلولهای انسانی دوچندان کرده است.

این کرمهای پهن از خانواده پلانارین (planarian) هستند که برای دورانی طولانی دانشمندان را مجذوب ترمیم نامحدود خود کردهاند. طی این پژوهش از یک کرم اصلی که به قطعات ریز تکهتکه شده بود حدود 20 هزارکرم پهن جدید بهدست آمد و تیم پژوهشی چگونگی جایگزینی سلولهای پیر یا آسیب دیده اینگونه کرم شگفت انگیز را بررسی کردند.

مدیر این پژوهش میگوید: ما در حال مطالعه 2گونه از کرمهای پهن هستیم که یکی از آنها مانند ما تولید مثل جنسی دارد و دیگری تکجنسی یا بیجنس است و از راه به دو نیم شدن تکثیر میکند. بهنظر میرسد هر دو گونه توان بازسازی نامحدود دارند .

کلید جاودانگی کرم پهن در تلومرهای آنهاست. تلومر بخش کوچکی از DNA است که در کلاه انتهای کروموزومها قرار دارد، پاسداری و محافظت از آنها در برابر آسیب و از دست دادن عملکرد سلول در ارتباط با افزایش سن است.

هربار که یک سلول تقسیم میشود کلاه تلومر آن کوتاهتر میشود. هنگامی که آنها بیش از حد کوتاه میشوند، سلول توانایی خود را برای تجدید و تقسیم از دست میدهد. پژوهشها نشان میدهد که جانوران جاودانه دارای سلولهایی هستند که توانایی حفظ طول تلومر بهطور نامحدود را دارند و بههمین دلیل سلولهای جاندار میتوانند همچنان به تقسیم و بازسازی خود ادامه دهند.

رئیس تیم پژوهشی دانشگاه ناتینگهام پیشبینی کرده بود که کرمهای پهن فعالانه بخش پایانی کروموزومهای خود را در سلولهای بنیادی بالغ حفظ میکنند که این امر منجر به جاودانگی از دیدگاه نظری میشود. مرگ به واسطه بیماریها یا شکار شدن از جاودانگی تجربی و عملی آنها جلوگیری میکند.

وی در این باره میگوید: اطلاعات ما یکی از پیشبینیها در مورد آنچه یک حیوان را بهطور بالقوه جاودانه میکند را برآورده کرده است و در آخر میافزاید که اهداف آینده ما در این پژوهش درک جزئیات بیشتر این مکانیسم و چگونگی فرگشت (تکامل) حیوانات جاودانه خواهد بود.

سلولهای معمولی انسان، فانی هستند و نمیتوانند برای همیشه خود را بازسازی کنند. همانطور که لئونارد هایفلیک در نیم قرن پیش نشان داده است، سلولهای انسانی دارای طول عمر تکثیر محدودی هستند و سلولهای پیرتر زودتر از سلولهای جوان به این محدوده میرسند. این محدودهی هایفلیک از طول عمر سلولی مستقیما مرتبط با تعداد تکرارهای قطعه DNA خاصی است که در انتهای کروموزمهای حامل مواد ژنتیکی قرار گرفته است.

این تکرارهای DNA بخشی از ساختارهای پوششی حفافظتی است که تلومر نامیده میشوند. تلومرها انتهای کروموزومها را از نوآراییهای ناخواسته و بیجای DNA که موجب بیثباتی ژنوم میشوند، محافظت میکنند. با هر بار تقسیم سلول، DNA تلومری کوتاهتر میشود و در نهایت به جایی میرسد که دیگر قادر به حفاظت از انتهاهای کروموزمها نیست. این کاهش پیوسته در طول تلومر مانند یک ساعت مولکولی عمل میکند که دارای شمارش معکوسی تا زمان رسیدن به انتهای رشد سلول است. کاهش توانایی رشد سلول بهطور قوی با فرایند پیر شدن مرتبط است و کاهش جمعیت سلولها مستقیما در ایجاد ضعف، بیماری و نارسایی اعضا نقش دارد.

در مقابل فرآیند کوتاه شدن تلومرها، آنزیم تلومراز قرار دارد که بهطور منحصربهفردی فرایند پیر شدن سلول را به تاخیر میاندازد و حتی موجب معکوس شدن آن میشود. تلومراز با افزایش طول تلومرها و افزودن تکرارهای DNA از دست رفته با فرآیند پیر شدن سلول مبارزه میکند و بهطور موثری موجب افزایش طول عمر سلول میشود.

تلومرازها طول تلومرها را با سنتر مکرر قطعات شش نوکلئوتیدی از DNA افزایش میدهند (با اضافه کردن توالی GGTTAG در انتهای کروموزومها از روی الگوی RNA که درون خود آنزیم قرار گرفته است).(شش تایی حيات!)
با این حال فعالیت آنزیم تلومراز برای بازیابی کامل تکرارهای از دست رفتهی DNA تلومریک کافی نیست و نمیتواند کاملا فرایند پیر شدن سلولی را متوقف سازد. کوتاه شدن تدریجی تلومرها روی قابلیت تکثیر سلولهای بنیادی بالغ انسانی (سلولهایی که موجب نوسازی بافتها و اعضای پیر در بدن میشوند) تاثیر منفی میگذارد. فعالیت تلومراز در سلول بنیادی بالغ صرفا موجب کاهش دادن سرعت شمارش معکوس ساعت ملکولی میشود و بهطور کامل نمیتواند موجب نامیرایی سلولها شود. بنابراين سلولهای بنیادی بالغ در انسان سالخورده بهعلت کاهش یافتن طول تلومر ضعیف میشوند که این امر موجب افزایش زمان بهبود زخمها و تخریب بافتها در نتیجهی کافی نبودن جمعیت سلولی میشود.

تحقیقات انجامشده در آزمایشگاه چن و همکارانش اخیرا مرحلهای حیاتی در چرخهی کاتالیستی تلومراز کشف کرده است که این مرحله توانایی آنزیم تلومراز را برای سنتز تکرارهای DNA تلومریک در انتهاهای کروموزومها محدود میکند. پروفسور چن گفت:

تلومراز یک سیستم ترمز داخلی برای تضمین این که سنتر تکرارهای DNA تلومریک دقیق و بدون خطا انجام شود، دارد. اگرچه این ترمز محافظتی فعالیت کلی آنزیم تلومراز را نیز محدود میکند. پیدا کردن راهی برای رها کردن درست این ترمز روی آنزیم تلومراز امکان بازیابی طول از دست رفتهی تلومر در سلولهای بنیادی بالغ و حتی معکوس کردن پیر شدن سلول را فراهم میکند.

منظور از ترمز ذاتی آنزیم، یک سیگنال توقفی است که درون الگوی RNA خود آنزیم قرار گرفته است و پیغام توقفی برای عمل آنزیم محسوب میشود. زمانی که تلومراز سنتز DNA را برای تکرار بعدی آغاز میکند، این سیگنال توقف هنوز فعال است و سنتز DNA را محدود میکند.( وجود این ترمز شاید یک میراث تکاملی بوده است تا از زنده ماندن بیش از حد موجود زنده در زمانی که کارکرد و کیفیت زندگی او پایین می آید و سلولهای بدن او کارایی مناسب ندارد، جلوگيري کند تا جا برای افراد جوانتر و سالمتر باز شود. از طرف ديگر، یک فرد پیر هشتاد ساله با صدها درد لاعلاج مواجه است تصور کنید سن او بدون بهبود و تغییر شرایط زندگی، به سیصد سال برسد، چگونه این همه درد و مصیبت را تحمل کند!!

این به آن معنی نیست که دراز کردن طول عمر، غیر ممکن است بلکه اگر شرایط بسیار مناسبی فراهم شود و برخی نقص ها در جسم انسان اصلاح گردد و میزان انرژی لازم برای ایجاد و سوخت و ساز سلولهای جدید و نو فراهم شود، در آن زمان ممکن است این ترمز های طبیعی بر آنزیم تلومراز، کمتر عمل کنند.

ولی در شرایطی که نخستین مقدمات حیات برای حتی نوزادان و کودکان فراهم نیست و نمونه زشت آن را مثلا در جنگ های آخر الزمان به ویژه در کشور یمن شاهدیم، در این شرایط قحطی و گرسنگی، هرگز فکر کردن به افزایش سن یک فرد هشتاد ساله جايی ندارد.

و در این شرایط برداشتن ترمز طبیعی از آنزیم تلومراز، همان کاری را خواهد کرد که یک سلول سرطانی نفرت انگیز، در بدن میکند. سلول سرطانی بی مهابا رشد میکند و همه انرژی دیگر سلول ها را می خورد ولی در نهایت با کشتن صاحب خود، نه اثری از فرد بیمار باقی میماند و نه اثری از سلول سرطانی فعال و پيشرو!)

با هدف قرار دادن سیگنالی که از آغاز تکرار دوباره سنتز DNA جلوگیری میکند، عمل آنزیم تلومراز را می توان در جهت جلوگیری از کوتاه شدن تلومر تحریک کرد و موجب جوان شدن دوبارهی سلولهای بنیادی بالغ شد.

بیماریهای انسانی نظیر دیس کراتوز مادرزادی (dyskeratosis congenita)، کم خونی آپلاستیک (aplastic anemia) و فیبروز ریوی ایدیوپاتیک (idiopathic pulmonary fibrosis)، از لحاظ ژنتیکی با جهشهایی که دارای تاثیر منفی روی فعالیت تلومراز هستند یا در سرعت بخشیدن کاهش طول تلومر نقش دارند، مرتبط بودهاند. نتیجهی کوتاه شدن سریع تلومرها پیری زودرس و افزایش تخریب ارگانها و کم شدن طول عمر بیمار در نتیجهی کافی نبودن جمعیت سلولی است. افزایش فعالیت تلومراز امیدوار کننده ترین راه درمان این بیماریها است.

با این که افزایش فعالیت تلومراز میتواند جوانی را به سلولهای پیر هدیه دهد و بیماریهای پیری زودرس را درمان کند، ولی این جا یک مشکلی هم وجود دارد. همانطور که سلولهای بنیادی جوان از تلومراز برای جبران کاهش طول تلومر استفاده میکنند، سلولهای سرطانی نیز برای حفظ رشد نابهجا و مخرب خود از تلومراز استفاده میکنند. تقویت و تنظیم عمل تلومراز باید با دقت انجام شود و روی خط باریکی بین جوانسازی دوباره سلولها و بالاتر شدن خطر رشد سرطان حرکت کند.

بقیهی سلولهای بدن، یعنی سلولهای بدنی که عمدهی سلولهای بدن را تشکیل میدهند دارای فعالیت تلومراز نیستند. از آنجایی که تلومراز رشد کنترلنشدهی سلولهای سرطانی را تحریک میکند، این ویژگی سلولهای بدنی انسان خطر رشد سرطان را کاهش میدهد. بر این اساس داروهایی که فعالیت تلومراز را در همهی سلولها بدون هیچ تمایزی افزایش میدهند، مطلوب نیستند. برای تقویت دقیق فعالیت تلومراز بهصورت انتخابی در سلولهای بنیادی بالغ، این کشف نشان میدهد مرحله حیاتی در چرخهی کاتالیستی تلومراز هدف مهم داروی جدید است. داروهای کوچک مولکولی برای افزایش فعالیت تلومراز به صورت اختصاصی در سلولهای بنیادی برای درمان بیماری و همچنین درمانهای ضد پیری بدون افزایش خطر ابتلا به سرطان میتواند طراحی شود.

تفاوت های تکاملی در مغز وزیان غذاهای پرچربپختگی پس از چهل سالگي به مرگ تصادفیسردرد به دلیل مصرف زیاد متا بحر یفعل ما یشاامید نیکو داشته باش تا آنتغییرفاصله ها در مکانیک کوانتنمایش تک نفرهپیامهای کاربرانحس و ادراک قسمت هشتاد و شابزار بقا از نخستین هماننظام مثبت زندگیحس و ادراک قسمت چهل و دوماز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی لیراگلوتیدهیچ کس مانند تو نگاه نمیکرفتار اجتماعی انسان، حاصبیهوشی در بیماران دچار اکوچکی قلبتلاش های جدید شرکت نورالزبان و کلمه حتی برای کسانآلودگی هوا چالش قرن جدیدمشکل از کجاستشواهدی از نوع جدیدی از حاتاثیر کپسول نوروهرب بر سانگشت ماشه ایجمجمه انسان های اولیهفرد حساس از نظر عاطفی و بنهایت در بی نهایتحس و ادراک قسمت سی و ششمابزار بقای موجود زنده از همه چیز در زمان کنونی استاز تکامل تا مغز، از مغز تمنبع هوشیاری در کجاست؟ قداروی ضد چاقیهزینه ای که برای اندیشیدرویا بخشی حقیقی از زندگی بالاترین هدف از دولتکاهش مرگ و میر ناشی از ابتنفس هوازی و میتوکندریسفر نامه سفر به بم و جنوب تاثیر حرکات چشم بر امواج آواز خواندن در قفس، نشانمعجزه ی علمشاید گوشی و چشمی، آماده شانسان قدیم در شبه جزیره عجهان معناقلب دروازه ی ارتباطنوار عصب و عضلهخلاصه ای از مطالب همایش ماثرات مفید قهوههمراهی میاستنی با برخی ساستفاده از نظریه ی تکامل مواد کوانتومی جدید، ممکندر هم تنیدگی کوانتومی و پبحثی درباره هوش و تفاوتهویتامین E در چه مواد غذایروزه داری سلول های بنیادکتاب، سفری به تاریختو انسانی و انسان، شایستسلول عصبی شاهکار انطباق تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هوش سریعی که بدون احسمغز کوانتومیشرکت نورالینک ویدیویی ازاولین مورد پیوند سر در انجهان در حال ایجاد و ارتقااختلالات عضلانی ژنتیکقدرت مردمنوعی سکته مغزی ، وحشتناک خوش خیالی و خوش بینیاختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی و کشف زبان هایاصل در هم تنیدگی و جهانی میدان بنیادین اطلاعاتدرمان های بیماری اس ام ایبدون زمان، ماده ای وجود نواقعیت و مجازريتوکسيمب در درمان ام اسگل زندگیتولید سلولهای جنسی از سلآیا دلفین ها می تواند از سندرم جدایی مغزتاثیر رژِیم غذایی بر میگآیا جهان ذهن و افکار ما ممغز بزرگ چقدر مفید هست ؟ضرب المثل یونانیایمپلانت نخاعی میتواند دجواب سنگ اندازیارتباط پیوسته ی جهانلا اکراه فی الدینچگونه انتظارات بر ادراک خطا در محاسبات چیزی کاملهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتماد بی موردماپروتیلیندرمان جدید کنترل مولتیپلبرخی نرمش ها برای درد زانواکسن اسپایکوژن ضد کروناراه نجاتگامی در درمان بیماریهای توهم جسمآتاکسیسیاهچاله ی منفرد یا سیاهتحریک عمقی مغزچقدر به چشم اعتماد کنیمظرف باید پر شود چه با چرک ایجاد احساساتجستجوی هوشیاری در مغز مااز مخالفت بشنوملاحظات بیهوشی قبل از جرنگاه حقیقی نگاه به درون ادندان ها را مسواک بزنید تهوش مصنوعی از عروسک بازی به هلال بنگرمجرم، گاهی قربانی استوسواس، بیماری استدرهای اسرارآمیز و پوشیدهبرداشت مغز ما از گذر زمانرشته نوروایمونولوژی و نقپنج اکتشاف شگفت آور در موتکنولوژی های جدید و حالتآسیب عصب پا به دنبال اعتیساهچاله ها تبخیر نمیشودتراشه ی بیولوژِیکنقش انتخاب از طرف محیط، نعلت خواب آلودگی بعد از خواپل ویژن پرو در تشخیص بیمنخستین تصویر از سیاهچالهحل مشکلاز تلسکوپ گالیله تا تلسکمنابع انرژی از نفت و گاز دی متیل فومارات(زادیوا)(هوش مصنوعی درمانگر کامپیبوزون هیگز جهان را از متلژن همه چیز نیستدرگیری مغز در بیماری کویبسیاری از بیماری های جدیزمزمه ات مانده در گوشمپیوندی که فراتر از امکانمدل هولوگرافیک تعمیم یافستون فقرات انسان دو پا جلتکامل داروینی هنوز در حاافزایش مرگ و میر سندرم کوتصویر خورشید یا خود خورشفلج خوابنقش سجده بر عملکرد مغزعدالت برای من یا برای همهابزار بقا از نخستین همانچرا خشونت و تعصبحریص نباشاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانشمندان یک فرضیه رادیکهوش عاطفی قسمت سومذهن ما از در هم شکستن منببیماری آلزایمر، استیل کوکلرال هیدرات برای خوابانتفاوت های زبانی سرمنشا تزیباترین چیز در پیر شدنپدیده خاموش روشن در پارکمرگی وجود نداردسردرد تنشنتاول کف پا و حقیقتامید نجاتتغییر الگوی رشد مغزی با زفاصله ی همیشگی تصویر سازچند نرمش مفید برای کمردرسایتهای دیگرحس و ادراک قسمت پنجمابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیحس و ادراک قسمت چهل و سوماز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی تشنجی دربارداریهیچ کس حقیقت را درون مغز رقیبی قدرتمند در برابر مبیوگرافیکوچکترین چیز یک معجزه استلاش هایی در بیماران قطع زبان و بیان نتیجه ساختماتاثیر گیاه خواری بر رشد وآلودگی هوا و ویروس کرونامشکلات نخاعیشواهدی از دنیسوان(شبه نئتاثیر کتامین در درمان پاانگشت نگاری مغز نشان میدجنین مصنوعیفردا را نمیدانیمنهادینه سازی فرهنگ اختلاحس و ادراک قسمت سیزدهمابزارهای پیشرفته ارتباط همه چیز، ثبت می شوداز تکامل تا مغز، از مغز تمنبع هوشیاری در کجاست؟(قداروی ضد تشنج با قابليت تهزینه سنگین انسان در ازارویا تخیل یا واقعیتباهوش ترین و با کیفیت تریکاهش التهاب ناشی از بیماتنفس هوازی و میتوکندریسفر به مریخ در 39 روزتاثیر دوپامین و سروتونینآینه در اینهمعجزه ی علم در کنترل کرونشاید درست نباشدانسان میوه ی تکاملجهان معکوسقلب روباتیکنوار عصب و عضلهخلاصه ای از درمان های جدیاثرات مفید روزه داریهمراهی نوعی سردرد میگرنیاستفاده از هوش مصنوعی در موجود بی مغزی که می توانددر هم تنیدگی کوانتومی و دبحثی درباره هوش و تفاوتهویتامین کاروزهای بد باقی نمیماندکتابخانهتو با همه چیز در پیوندیسلول عصبی، در محل خاص خودتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هشیاری کوانتومی وجودمغز آیندگان چگونه است ؟شربت ضد خلطاولین هیبرید بین انسان و جهان ریز و درشتاختراع جدید اینترنت کوانقدرت و شناخت حقیقتنیکولا تسلاخوشبختی چیستهوش مصنوعی یا حماقت طبیعاصل علت و تاثیرمیدازولام در درمان تشنج درمان های جدید ALSبر کسی اعتماد نکن مگر اینواقعیت و انعکاسریه زغالیگلوله ی ساچمه ایتولترودینآیا دلفین ها میتوانند باسندرم دزدی ساب کلاوینتاثیر سلامت دستگاه گوارشآیا جهش های ژنتیکی، ویرومغز بزرگ چالش است یا منفعضربه مغزی در تصادف رانندایمان به رویاجوسازی مدرنارتباط انسانی، محدود به لاموژین داروی ضد اوتیسم؟چگونه به سطح بالایی از هوخطا در محاسبات چیزی کاملهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتیاد و تلاش های درمانی ماجرای جهل مقدسدرمان جدید ام اسبرخی نرمش ها برای زانوواکسن دیگر کرونا ساخته شراه های جدید برای قضاوت رگامی در درمان بیماریهای توهمات و شناخت حقیقتآتاکسی فریدریشسیاهچاله ی تولید کنندهتحریک عمقی مغز در آلزایمنقش قهوه در سلامتیعقل مجادله گرایران بزرگحفره در مغزاز نخستین همانند سازها تممانتین یا آلزیکسا یا ابنگاه دوبارهده روش موفقیتهوش مصنوعی از عروسک بازی به کدامین گناه کشته شدندمحل درک احساسات روحانییک پیام منفرد نورون مغزی درون قفس یا بیرون از آنبرداشتت از جهان رو زیاد رشد مغز فرایندی پیچیده اپول و شادیتکنولوژی و پیشرفتآسانی موفقیتسایه ی هوشیاریتربیت کودکان وظیفه ای مهنقش اتصالات بین سلولهای عماد الدین نسیمی قربانی اپی ژنتیکنخستین روبات های زنده ی جحلقه های اسرارآمیزاز تلسکوپ گالیله تا تلسکمنابع انرژی از نفت و گاز دین اجباریهوش مصنوعی درخدمت خلق وحبی نهایت در میان مرزهاژن هوش و ساختارهای حیاتی درگیری مغز در بیماران مببسیاری از بیماری های جدیزنان باهوش ترپیوستگی همه ی اجزای جهانمدل های ریز مغز مینی برینستارگانی قبل از آغاز کیهتکامل داروینی هنوز در حاافزایش سرعت پیشرفت علوم تصویر در هم تنیدگی کوانتفلج خواب چیستنقش غذاها و موجودات درياعسل طبیعی موثر در کنترل بابزار بقا از نخستین همانچرا در مغز انسان، فرورفتحرکات چشم، ترجمه کننده ی از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانشمندان ژنی از مغز انسهوش عاطفی قسمت ششمذهن چند جانبه نیازمند نگبیماری الزایمرکم کردن کالری روشی سودمنبیماری ای شبیه آلزایمر و کمالگرایی دشمن پیشرفتتفاوت ایستایی و تکاپوزیباترین چیز در افزایش سپروژه ی ژنوم انسانیمراقب خودتون و خانواده هسردرد سکه ایتابوهای ذهنیامید جدید بر آسیب نخاعیتغییر خود یا تغییر دیگرافتون های زیستیچند جهانیحس و ادراک قسمت پنجاهابزار بقای موجود زنده از نظریه ی تکامل در درمان بیاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی جدید ALSهیچ اندر هیچرموزی از نخستین تمدن بشربیوگرافیکووید نوزده و خطر بیماری تلاشی برای درمان قطع نخازبان و بیان، در سایه پیشرتاثیر گیاه خواری بر رشد وآلودگی هوا و پارکینسونمشکلات بین دو همسر و برخیشیشه ی بازالتی و سیلیکونتاثیر گیاه خواری بر رشد وانتقال ماده و انرژیجنگ هفتاد و دو ملت همه را فرزندان زمان خودچهار میلیارد سال تکامل بحس و ادراک قسمت ششمابزارهای بقا از نخستین ههمه ی سردردها بی خطر نیستاز تکامل تا مغز، از مغز تمنبع خواب و رویاداروی ضد تشنج با قابليت تهزاران سال چشم های بینا ورویا حقی از طرف خداباور و کیهان شناسیکاهش حافظه هرچند فرایندیتنفس بدون اکسیژنسفر تجهیزات ناسا به مریخ تاثیر دپاکین بر بیماری مآیندهمعجزه در هر لحظه زندگیشایسته نیست در جیب خود قرانسان ها می توانند میدان جهان هوشمندقلب را نشکننوار عصب و عضله مهم در تشخم شدن فضا-زماناثرات مضر ماری جواناهندسه ی پایه ایاستفاده از انرژی خلاموجودات مقهور ژنها هستنددر هر سوراخی سر نکنبحثی درباره هوش و تفاوتهویتامین کا و استخوانروزهای سختکجای مغز مسئول پردازش تجتو با باورهایت کنترل میشسلولهای ایمنی القا کنندهتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا واکنش های یاد گرفته ومغز اندامی تشنه ی انرژی اشش مرحله تکامل چشماولین تصویر در تاریخ از سجهان شگفت انگیزادامه بحث تکامل چشمقدرت کنترل خودنیاز به آموزش مجازی دیجیخوشبختی دور از رنج های مهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاصل عدم قطعیت از کوانتوم مکان زمان یا حافظه زماندرمان های جدید میگرنبرنامه و ساختار پیچیده مواقعیت تقویت شدهریواستیگمینگلوئونتومورها و التهاب مغزی عاآیا دست مصنوعی به زودی قاسندرم سردرد به دلیل افت فتاثیر عصاره تغلیظ شده گیآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجمغز بزرگ چالشهای پیش روضررهای مصرف شکر و قند بر این پیوند نه با مغز بلکه جامعه ی آسمانیارتباط از بالا به پایین ملایو دوم دکتر سید سلمان فچگونه باغبانی باعث کاهش خطای ادراک کارماهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتیاد را به دور بیندازماجرای عجیب گالیلهدرمان جدید ای ال اس، توفربرخی نرمش های گردنواکسن دیگری ضد کرونا از دراه های جدید برای قضاوت رگاهی لازم است برای فهم و توکل بر خداآتاکسی مخچه ای خودایمنسیاره ی ابلهانتداوم مهم است نه سرعتنقش مهاجرت در توسعه نسل اعقل سالمایرادهای موجود در خلقت بحق انتخاباز نخستین همانند سازها تمن کسی در ناکسی دریافتم نگاهی بر قدرت بینایی درادهن، بزرگترین سرمایههوش مصنوعی از عروسک تا کمبه امید روزهای بهترمحل درک احساسات روحانی دیک پیشنهاد خوب برای آسان درون آشفته ی تو و ظاهر خنبررسي علل احتمالي تغيير رشد مغز علت تمایل انسان بپول و عقیدهتکنولوژی جدید که سلول هاآشنا پنداریسایه را اصالت دادن، جز فرترجمه ای ابتدایی از اسرانقش تیروئید در تکامل مغزعوامل موثر در پیدایش زباابتدا سخت ترین استنرمش های مفید برای درد زاحمله ویروس کرونا به مغزاز تکنیکی تا مغز از مغز تمنابع انرژی از نفت و گاز دین، اجباری نیستهوش مصنوعی ساخته هوش طبیبی هیچ می ایی و بی هیچ میرژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرگیری مغزی در سندرم کووبشکه ای که ته نداره پر نمزنجیرها را ما باید پاره کپیام های ناشناخته بر مغز مدیون خود ناموجودسخن نیکو مانند درخت نیکوتکامل زبانافسردگی و اضطراب در بیماتصویر زیبا از سلولفلج دوطرفه عصب 6 چشمنقش غذاها و موجودات درياعشق درونی به یگانگی خلقتابزار بقا از نخستین همانچرا ذرات بنیادی معمولاً حرکت چرخشی و دائمی کیهاناز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانشمندان پاسخ کوانتومی هوش عاطفی بیشتر در زنانذهن هوشیار در پس ماده ی مذهن و شیمی بدنبیماری ای شبیه ام اس مولتکمردردتفاوت ارباب و رهبر حقیقیزیر فشار کووید چه باید کرپروژه ی ژنوم انسانیمراحل ارتقای پله پله کیهسردرد عروقی میگرنتاثیر فکر بر سلامتامید درمان کرونا با همانتغییر دیگران یا تغییر خوفروتنی معرفتیچند جهانیحس و ادراک قسمت پنجاه و یابزار بقای موجود زنده از نظریه ی تکامل در درمان بیاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی جدید s3 در درمان ام هیچگاه از فشار و شکست نتررمز و رازهای ارتباط غیر کبیان ژن های اسکیزوفرنی دکودک هشت ساله لازم است آدتلاشی تازه برای گشودن معزبان و تکلم برخی بیماریهتاثیر گیاه خواری بر رشد وآلزایمرمشکلات روانپزشکی پس از سشکل های متفاوت پروتئین هتاثیر گیاه خواری بر رشد وانتروپی و هوشیاریجنگ و تصور از جنگفرضیه ای جدید توضیح میدهچهار ساعت پس از کشتار خوکحس و ادراک قسمت شصت و هشتابزارهای بقا ازنخستین همهمه جا خیر بکاراز تکامل تا مغز، از مغز تمنتظر نمان چیزی نور را بهداروی ضد تشنج توپیراماتهستي مادي ای که ما کوچکتررویاها از مغز است یا ناخوباید از انسان ترسیدکاهش دوپامین عامل بیماریتنها مانع در زندگی موارد سفر دشوار اکتشافتاثیر داروهای ضد التهاب آینده ی انسان در فراتر ازمعرفت و شناختشادی، پاداش انجام وظیفهانسان یک کتابخانه استجهان هوشیارقوی تر باشنوار عصب و عضله تعیین محلخونریزی مغز در سندرم کوواجزای پر سلولی بدن انسان هندسه ی رایج کیهاناستفاده از سلول های بنیامورد نادر همپوشانی دو بیدر والنتاین کتاب بدید همبحثی درباره هوش و تفاوتهویتامین کا در سبزیجاتروش مقابله مغز با محدودیکرونا چه بر سر مغز می آورتو باید نیکان را به دست بسلولهای بنیادی مصنوعی درتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا یک، وجود داردمغز انسان ایا طبیعتا تماششمین کنگره بین المللی ساولین دارو برای آتاکسی فجهانی که نه با یک رخداد و اداراوون تنها داروی تاییقدرت انسان در نگاه به ابعچیز جدید را بپذیرخانه ی تاریکهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاصل، روان و نفس استمکانیک کوانتومی بی معنی درمان های جدید در بیماری برنامه ی مسلط ژنها در اختواقعیت تقویت شدهریاضیات یک حس جدید استگمان میکنی جرمی کوچکی در تومورهای نخاعیآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتاریک ترین بخش شبآیا خداباوری محصول تکاملمغز بزرگ و فعال یا مغز کوضررهای شکر بر سلامت مغزاین اندوه چیستجاودانگی مصنوعیارتباط بین هوش طبیعی و هولبخند بزن شاید صبح فردا زچگونه تکامل مغزهای کنونیخطای حسهوش مصنوعی از عروسک بازی اعداد بینهایت در دنیای مماده ی تاریکواکسنی با تاثیر دوگانه ادرمان جدید سرطانبرخی یونها و مولکول های مواکسن سرطانراه پیروزی در زندگی چیستگاهی مغز بزرگ چالش استتوپیراماتآتش منبع انرژیسیاره ابلهانتداخل مرزها و صفات با بیننقش میدان مغناطیسی زمین عقلانیت بدون تغییرایستادن در برابر آزادی بحقیقت قربانی نزاع بین بی از نخستین همانند سازها تمن پر از تلخیمنگاهی بر توانایی اجزاي بدو ویژگی انتزاع و قدرت تجهوش مصنوعی از عروسک تا کمبه بالا بر ستارگان نگاه کمحدودیت چقدر موثر استیک آلل ژنتیکی که از نئانددروغ نگو به خصوص به خودتبررسی مغز با امواج مادون رشد در سختی استپوست ساعتی مستقل از مغز دتکنولوژی جدید که سلول هاآشنا پنداریساخت سلول عصبی حتی پس از ترس و آرمان هانقش حفاظتی مولکول جدید دعوامل ایجاد لغت انسانی و ابتدایی که در ذهن دانشمننرمش های مفید در سرگیجهحمایت از طبیعتاز تکینگی تا مغز و از مغز منابع انرژی از نفت و گاز دیوار همه اش توهم بودهوش مصنوعی، اتفاقات و تحبی ذهن و بی روحژن ضد آلزایمردرگیری مغزی در سندرم کووبشریت از یک پدر و مادر نیزندگی فعال و مثبت روند آلپیدایش زبانمدیریت اینترنت بر جنگسخن و سکوتتکامل زبانافسردگی و ساختار مغزتصویر زیبای اصفهانفن آوری های جدید علیه شنانقش غذاها و موجودات درياعشق، شلوغ کردن نیستابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آحس متفاوتاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانشمندان اولین سلول مصنهوش عاطفی در زنان بیشتر اهوش عاطفی در زنان بیشتر اذهن تو همیشه به چیزی اعتقبیماری اسپینال ماسکولار کمردرد ناشی از تنگی کاناتفاوتهای جنسیتی راهی برازیرفون داروی ضد ام اسپروانه ی آسمانیمرز مرگ و زندگی کجاستسرطان کمیت گراییتاثیر مشاهده بر واقعیت بامیدوار باش حتی اگر همه چتغییر دادن ژنها آیا روزی فروتنی و غرورچند جهانی و علمحس و ادراک قسمت پنجاه و دابزار بقای موجود زنده از نظریه ی ریسماناز تکینگی تا مغز- از مغز منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی جدید لنفوم و لوکمیهیپرپاراتیروئیدیسمرمز گشایی از اتصالات مغزبیان حقیقتکودک ایرانی که هوش او از تلاشی جدید در درمان ام اسزبان و شناخت حقیقت قسمت چتاثیر گیاه خواری بر رشد وآملودیپین داروی ضد فشار مشکلات روانپزشکی در عقب شکل پنجم مادهتاثیر گیاه خواری بر رشد وانتظار گذر تندباد؟جنگ داده هافساد اقتصادی سیتماتیک درنون و القلمحس و ادراک قسمت شصت و دوابزارهای بقای موجود زندههمیشه چیزی برای تنهایی داز تکامل تا مغز، از مغز تمنتظر زمان ایده آل نشوداروی ضد جنون در درمان تیبازگشت به ریشه های تکاملهستی ما پس از شروعی چگال رویاهای پر رمز و حیرتی دربابا زود بیاکاهش سن بیولوژیکی، تنها تنها در برابر جهانسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر داروی ضد تشنج سدیم آینده ی علم و فیزیک در60 ثمغز فکر میکند مرگ برای دیشب سیاه سحر شودانسان باشجهان های بسیار دیگرقیچی ژنتیکینوبت کودکانخواندن ، یکی از شستشو دهناجزایی ناشناخته در شکل گهندسه بنیادیناستفاده از سلول های بنیاموسیقی نودر یک فراکتال هر نقطه مرکبحثی درباره هوش و تفاوتهویتامین بی 12 در درمان دردروش های صرفه جویی در ایجاکریستال هاتو برای خزیدن خلق نشده ایسلام تا روشناییتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا کیهان می تواند یک شبیمغز انسان برای ایجاد تمدصبور باشاولین دروغجهانی که از یک منبع، تغذیادب برخورد با دیگرانقدرت ذهنچیزی منتظر شناخته شدنخانواده پایدارهوش مصنوعی الفاگواصلاح خطا با رفتن بر مسیرمکانیزمهای دفاعی در برابدرمان های جدید سرطانبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱واقعیت خلا و وجود و درک مریتوکسیمابگنجینه ای به نام ویتامین تومورهای ستون فقراتآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتاریکی من و تو و گرد و غبامغز بزرگترین مصرف کننده ضعیف و قویاین ایده که ذرات سیاهچالجایی برای یاد گرفتن باقی ارتباط شگفت مغز انسان و فلحظات خوش با کودکانچگونه جمعیت های بزرگ شکل خطر آلودگی هواهوش مصنوعی از عروسک بازی بقا با سازگارترین فرد اسماده ی خالیوابستگی یعنی قلادهدرمان جدید سرطانبرخی اثرات مضر ویتامین دواکسن سرطانراه انسان شدن، راه رفتن وگاهی جهت را عوض کنتوانایی مغز و دیگر اجزای آثار باستانی تمدن های قدسیاره ابلهانترقی واقعی یا شعار ترقینقش محیط زندگی و مهاجرت دعقیده ی بی عملاکنون را با همه ی نقص هایحقیقت آنطور نیست که به نظاز نخستین همانند سازها تمن بی من، بهتر یاد میگیرمنگاهت را بلند کندو بیماری روانی خود بزرگ هوش مصنوعی از عروسک تا کمبه بالاتر از ماده بیندیشمحدودیت های حافظه و حافظیک جهش ممکن است ذهن انساندریای خدابررسی و اپروچ جدید بر بیمرشد، رسیدن به یک هدف نیستپوشاندن خود از نورتکینگیآشناپنداری چیستساخت شبکه عصبی مصنوعی با تسلیم ارتباط با من برترنقش حیاتی تلومر دی ان آ دعواملی که برای ظهور لغت اابتذال با شعار دیننرمش های موثر در کمردردحوادث روزگار از جمله ویراز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع انرژی از نفت و گاز دیوار، از ابتدا توهم بودهوش احساسیبی سوادی در قرن 21ژنها نقشه ایجاد ابزار هودرگیری اعصاب به علت میتوبعد پنجمزندگی هوشمند در خارج از زپیر شدن حتمی نیستمداخله ی زیانبار انسانسخن پاک و ثابتتکامل زبان انسان از پیشیاقلیت خلاقتصویربرداری فضاپیمای آمفناوری هوش مصنوعی نحوه خنقش غذاها در کاهش دردهای عصب حقوق نورولووابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آحس چشایی و بویاییاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانشمندان تغییر میدان مغدانشمندان روش هاي جدیدی هوشمندی کیهانذهن خود را مشغول هماهنگیبیماری اضطراب عمومیکمردرد و علل آنتقلید مرحله ای نسبتا پیشزیرک ترین مردمپرواز از نیویورک تا لوس آمرز بین انسان و حیوان کجاسرعت فکر کردن چگونه استتاثیر نگاه ناظر هوشیار بامیدواریتغییر زودتر اتصالات مغزیفرگشت و تکامل تصادفی محض چند روش ساده برای موفقیتحس و ادراک قسمت پنجاه و سابزار بقای موجود زنده از نظریه تکامل در درمان بیماز تکینگی تا مغز- از مغز منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی جدید میاستنی گراویهاوکينگ پیش از مرگش رسالرمز پیشرفت تواضع است نه طبیداری و خواب کدام بهتر اکودکان میتوانند ناقل بی تمایل زیاد به خوردن بستنزبان و شناخت حقیقت قسمت اتاثیر گیاه خواری بر رشد وآموزش نوین زبانمشاهده گر جدای از شیء مشاشکرگزار هر چیزی باش که دااندوه در دنیا استجنبه های موجی واقعیتفشار و قدرتنوآوری ای شگفت انگیز دانحس و ادراک قسمت شصت و ششابزارهای بقای از نخستین همیشه چشمی مراقب و نگهبااز تکامل تا مغز، از مغز تمنحنی که ارتباط بین معرفدارویی خلط آوربازخورد یا فیدبکهشت توصیه برای کاستن از درویای شفافباد و موجکایروپاکتیک چیستتنهاییسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر مغزآینده با ترس جمع نمیشودمغز قلبشبیه سازی میلیون ها جهان انسان جدید از چه زمانی پاجهان هایی در جهان دیگرقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصنور از عمق تاریکیخواب زمستانی سلول های سراحیای بینایی نسبی یک بیمهندسه در پایه ی همه ی واکاستفاده از سلول های بنیاموسیقی هنر مایع استدر کمتر از چند ماه سوش جدبحثی درباره احساسات متفاویتامین بی هفدهروش هایی برای کم کردن اضطکریستال زمان(قسمت اولتو تغییر و تحولیسلاح و راهزنیتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا گذشته، امروز وآینده مغز انسان برای شادمانی طصبور باشاولین سلول مصنوعیجهانی در ذهنادراک ما درک ارتعاشی است قدرت عشقچیزی خارج از مغزهای ما نیخار و گلهوش مصنوعی از عروسک های باصول انجام برخی نرمش ها دما انسانها چه اندازه نزددرمان های رایج ام اسبرین نت به جای اینترنتوالزارتان داروی ضد فشار ریسدیپلام تنها داروی تایگوهر با نظر دیگران سنگ نمتوهم فضای خالیآیا راهی برای رفع کم آبی سوپاپ ها یا ترانزیستورهاتاریکی و نورمغز حریص برای خون، کلید تطلوع و حقیقتاین ابتدای تناقض هاستجایی خالی نیستارتباط شگفت انگیز مغز انلرزش ناشی از اسیب به عصبچگونه جمعیت های بزرگ شکل خطرات هوش مصنوعیهوش مصنوعی از عروسک بازی بقا در ازای بیماریماده ای ضد التهابیواسطه ها د رمسیر ایجاد مغدرمان دارویی سرطان رحم ببرخی اختلالات عصبی مثانهواکسن ضد اعتیادراه بی شکستگذر زمان کاملا وابسته به توازن مهمتر از فعالیت زیآرامش و دانشسیب یکسان و دیدگاه های متتروس جریان انرژینقش مرکز تنفس سلولی در بیعلم و ادراک فقط مشاهده ی اکوییفلکسحقیقت افراداز نشانه ها و آثار درک شدمننژیتچالش هوشیاری و اینکه چرا دو بار در هفته ماهی مصرف هوش مصنوعی از عروسک تا کمبه جای محکوم کردن دیگران محدودیت درک انسانیک رژیم غذایی جدید، می تودرک فرد دیگر و رفتارهای ابررسی ژنها در تشخیص بیماز گهواره تا گورپیموزایدتکامل فردی یا اجتماعیآشتی بهتر استساخت شبکه عصبی با الفبای تسلیم شدن از نورون شروع منقش خرچنگ های نعل اسبی درعوارض ازدواج و بچه دار شدابداع دی ان ای بزرگترین دنرمشهای مهم برای تقویت عحکمت الهی در پس همه چیزاز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع انرژی از نفت و گاز دید تو همیشه محدود به مقدهوش احساسیدرد باسن و پا به دلیل کاهبی شرمیژنها ، مغز و ارادهدرب بسته با غیر خود باز مبعد از کرونازندگی و داراییپیراستاممدارک ژنتیکی چگونه انسانسختی ها رفتنی استتکامل ساختار رگهای مغزی اقیانوس نادانیتصور ما ازمشکلات و واقعیفواید روزه داری متناوبنقشه مغزی هر فرد منحصر بهعصب سیاتیکابزار بقا از نخستین همانچراغ های متفاوت و نور یکسحس و ادراک (قسمت اول )از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانشمندان روشی برای تبدیهوشیاری و وجودذهن سالمبیماری بیش فعالیکمردرد با پوشیدن کفش مناتقلید از روی طبیعتزیست شناسی کل در جزء فراکپروتئین های ساده ی ابتدامرز جدید جستجو و اکتشاف، سطح آگاهی، رخدادهای زندگتاثیر نگاه و مشاهده ناظر امیدواری و مغزتغییر عمودی سر انسان از پفراموش کارها باهوش تر هسچندین ماده غذایی که ماننحس و ادراک قسمت پنجاه و شابزار بقای موجود زنده از نظریه تکامل در درمان بیماز تکینگی تا مغز- از مغزتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی جدید آلزایمرهاوکينگ پیش از مرگش رسالرمز بقای جهش ژنتیکیبیست تمرین ساده برای جلوکودکان خود را مشابه خود تتمایز یا کشف یگانگیزبان و شناخت حقیقت قسمت دتاثیر گیاه خواری بر رشد وآمارهای ارائه شده در سطح مشاهده آینده از روی مشاهشکست حتمیاندوه دردی را دوا نمیکندجنسیت و تفاوت های بیناییفضا و ذهن بازنوار مغز مشاهده ی غیر مستحس و ادراک سی و هفتمابزارهای دفاعی و بقای موهمیشه اطمینان تو بر خدا باز خود رها شومنشأ اطلاعات و آموخته ها دارویی ضد بیش فعالی سیستبازسازي مغز و نخاع چالشی و هر کس تقوای خدا پیشه کنروان سالمباد غرور و سر پر از نخوت وکار امروز را به فردا نیندتنهایی رمز نوآوری استسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا فراموشی حتمی استمغز ما کوچکتر از نیم نقطهشبیه سازی سیستم های کوانانسان خطرناکترین موجودجهان یکپارچهقانون مندی نقشه ژنتیکی منور درونخواب سالم عامل سلامتیاحیای بینایی نسبی یک بیمهندسه زبانِ زمان استاستفاده از سلول های بنیامیهمانهای ناخوانده عامل در آرزوهایت مداومت داشتهبحثی درباره احساساتی غیرویتامین دی گنجینه ای بزرروش هایی برای جلوگیری از کریستال زمان(قسمت دوم)تو جهانی هستی که خودش را سلسله مباحث هوش مصنوعیتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا پیدایش مغز از روی تصامغز انسان برای شادمانی طصبر لازمه ی پیروزی استاوکرلیزوماب داروی جدید شجهان، تصادفی نیستادغام میان گونه های مختلقضاوت ممنوعچیزی شبیه نور تو نیستخارق العاده و استثنایی بهوش مصنوعی از عروسک های باصول توسعه ی یک ذهن کاملما انسانها چه اندازه نزددرمان های علامتی در ام اسبرای یک زندگی معمولیواکنش های ناخودآگاه و تقریشه های مشترک همه ی موجوگویید نوزده و ایمنی ساکتتوهم فضای خالی یا توهم فضآیاما مقهور قوانین فیزیکسوخت هیدروژنی پاکتاریکی خواهد ترسیدمغز در تنهایی آسیب میبینطلای سیاهاینکه به خاطرخودت زندگی جاذبهارتباط شگفت انگیز مغز انلرزش عضله یا فاسیکولاسیوچگونه حافظه را قویتر کنیدفاع از پیامبرهوش مصنوعی از عروسک بازی بقای حقیقی در دور ماندن اماده، چیزی نیستوبینار اساتید نورولوژی ددرمان زخم دیابتی با تکنوبرخی اصول سلامت کمرواکسن علیه سرطانرابطه تشنج و اوتیسمگذشته را دفن کنتوسعه هوش مصنوعی قادر اسآرامش و سکونسیر آفرینش از روح تا مغز تری فلوپرازیننقش نگاه از پایین یا نگاهعلم و روحاکسی توسین و تکامل پیش انادانی در قرن بیست و یکم،حقیقت انساناز نظر علم اعصاب یا نرووسمنابع انرژي پاک سرچشمه حچالش هوشیاری و اینکه چرا دو برابر شدن خطر مرگ و میهوش مصنوعی از عروسک تا کمبه خوبی های دیگران فکرکنمخچه فراتر از حفظ تعادلیکی از علل محدودیت مغز امدرک نیازمند شناخت خویش ابررسی بیماری التهابی رودزمین در برابر عظمت کیهانپیموزایدتکامل مادی تا ابزار هوشمآغاز فرایند دانستنتست نوار عصب و عضلهنقش داروهاي مختلف معروف عید نوروز مبارکابزار هوش در حال ارتقا ازچرا ماشین باید نتایج را پحافظه میتواند بزرگترین داز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع انرژی از نفت و گاز دیدن خدا در همه چیزهوش بشری تهدید برای بشریدرد زانو همیشه نیاز به جربی عدالتی در توزیع واکسن ژنهای مشترک بین انسان و ودرختان چگونه بر تشکیل اببعد از کرونازندگی بی دودپیشینیان انسان از هفت میمروری بر تشنج و درمان هایسرنوشتتکامل شناخت انسان با کشفالکترومغناطیس شنوایی و هتصور از زمان و مکانفیلمی بسیار جالب از تغیینقشه های مغزی جدید با جزیعضلانی که طی سخن گفتن چقدابزار بقا از نخستین هماننزاع بین جهل و علم رو به پحس و ادراک (قسمت دوم )حس و ادراک قسمت 67از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانش، قفل ذهن را باز میکنهوشیاری و افسردگیذهت را روی چیزهای مفید متبیماری تی تی پیکنفرانس تشنج هتل کوثر اصتقلید از طبیعتزیست شناسی باور حقیقت یا پروتز چشممرزهای حقیقی یا مرزهای تسعی کن به حدی محدود نشویتاثیر نگاه انسان بر رفتاامیدی به این سوی قبر نیستتغییرات منطقه بویایی مغزفراموشی همیشه هم بد نیستچندجهانیحس و ادراک قسمت بیست و چهابزار بقای موجود زنده از نظریه تکامل در درمان بیماز تکینگی تا مغز، از مغز منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی جدید ای ال اسهدف یکسان و مسیرهای مختلرمز جهانبیش از نیمی از موارد انتقکودکان را برای راه آماده تمدن قدیمی ای در جنوب ایرزبان و شناخت حقیقت قسمت ستاثیر گیاه خواری بر رشد وآن چیزی که ما جریان زمان مشاهدات آمیخته با اشتباهشگفت نیست من عاشق تو باشماندوهگین نباش اگر درب یا جنسیت و تفاوت های بیناییفضای قلب منبع نبوغ استنوار مغز با توضیح دکتر فاحس و ادراک- قسمت پنجاه و ابعاد و نیازهای تکاملیهمیشه به آنچه داری، خوشناز درخواست ها جدا شومنشاء کوانتومی هوشیاری اداستانها و مفاهیمی اشتباباغچه ی منوفور و فراوانیروبات ها قول میدهندبار مغز بر دو استخوانکار با یگانگی و یکپارچگیتنبیه چقدر موثر استسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآیا ممکن است موش کور بی ممغز مانند تلفن استشبکه های مصنوعی مغز به درانسان عامل توقف رشد مغزجهان یکپارچهقانون گذاری و تکاملنوروفیبروماتوزخواب سالم عامل سلامتی و یاحتیاط در ورزش زانو در خاهندسه، نمایشی از حقیقتاستفاده از سلول های بنیامیوتونیک دیستروفیدر آسمان هدیه های نادیدنبخش فراموش شده ی حافظهویروس مصنوعیروش هایی ساده برای کاهش اکریستال زمان(قسمت سوم)تو جدای از کیهان نیستیسلطان جنگل یا صاحب ملکوتتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا آگاهی پس از مرگ از بیمغز انسان رو به کوچک تر شصبر و واقعیتايندگان چگونه خواهند دیدجهش های ژنتیکی مفید در ساادغام دو حیطه علوم مغز و قطار پیشرفتنکاتی در مورد تشنجخبر مهم تلسکوپ هابلهوش مصنوعی از عروسک های باصول سلامت کمرما اکنون میدانیم فضا خالدرمان ژنتیکی برای نوآوریبرای پیش بینی آینده مغز دواکنش به حس جدیدریشه های مشترک حیاتگوش دادن بهتر از حرف زدنتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)آگاهی فراتر از آگاهیسودمندی موجودات ابزی بر تاریخ همه چیز را ثبت کردهمغز را از روی امواج بشناسطوفان فقر و گرسنگی و بی ساینکه خانواده ات سالم باجاذبه و نقش آن در شکلگیریارتباط غیرکلامی بین انسالزوم گذر انسان از حدها و نگاه من، نگاه تو و یا حقیدفاع در برابر تغییر ساختهوش مصنوعی از عروسک بازی بلندی در ذهن ما درک بلندیماده، چیزی بیش از یک خلا وجود قبل از ناظر هوشمنددرمان ساده ی روماتیسمبرخی اطلاعات روانشناسی مرادیوی مغز و تنظیم فرکانگریه ی ابر، رمز طراوت باغتوسعه برخی شغل ها با هوش آرامش(سکوت) stillness و تکاپوسیستم تخلیه ی مغز بینشی نتری فلوپرازیننقش نظام غذایی در تکامل معلم اپی ژنتیک دریچه ای بهاکسکاربازپین در درمان تشنازوکلسینحقیقت اشیااز نظر علم اعصاب اراده آزمنابع انرژی از نفت و گاز چالش هوشیاری و اینکه چرا دو برابر شدن خطر مرگ و میهوش مصنوعی از عروسک تا کمبه خودت مغرور نشومخچه ، فراتر از حفظ تعادلیافته های نوین علوم پرده درک و احساسبررسی سیستم تعادلی بدن ازمین زیر خلیج فارس تمدنی پیچیدگی های مغزمگستکامل مداومآغاز فصل سرما و دوباره تکتست آر ان اس دز میاستنی گنقش درختان در تکاملعامل کلیدی در کنترل کارآابزار بقا از نخستین همانچرا مردم با زندگی میجنگنحافظه های کاذباز تکینگی تا مغز از مغز تمنابع بی نهایت انرژی در ددیدگاه نارسای دوگانه ی مهوش در طبیعتدردهای سال گذشته فراموش بیمار 101 ساله، مبتلا به سژنهای هوش ، کدامنددرختان اشعار زمینبعد از کرونا دلخوشی بیهوزندگی در جمع مواردی را برپیشرفت های جدید علوم اعصمرکز هوشیاری، روح یا بدن سریع دویدن مهم نیستتکامل، نتیجه ی برنامه ریالکتروتاکسی(گرایش و حرکتصادف یا قوانین ناشناختهفیروز نادرینقشه با واقعیت متفاوت اسغم بی پایانابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و نادانی رو ابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و جهل رو به پحس و ادراک قسمت 74از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانش، یک انسان را ناسازگهوشیاری کوانتومیذخیره ی شگفت انگیز اطلاعبیماری دویککنگره بین المللی سردرد دتقویت استخوان در گرو تغذزیست، مرز افق رویداد هستپروتز عصبی برای تکلممزایای شکلات تلخ برای سلشلیک فراموشیتاثیر نگاه انسان بر رفتاامیدی تازه در درمان سرطاتغییرات مغز پس از 40 سالگیفراموشی و مسیر روحانینه ناامیدی بلکه ارتقاحس و ادراک قسمت بیست و یکابزار بقای موجود زنده از نعناعاز تکینگی تا مغز، از مغز منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی جدید برای میاستنی هدف یکسان، در مسیرهای مترمز جهان خاصیت فراکتالبیشتر کمردردها نیازی به کوری گذرای ناشی از موبایتمدن پیشرفته ی پیشینیانزبان جانسوزتاثیر گیاه خواری بر رشد وآنچه می دانم، آنچه را میخمطالبه ی حق خودشگفت انگیز بودن کیهاناندام حسی، درک از بخش هایجهل مقدسقفس دور خود را بشکننوار مغز ترجمه رخدادهای حس و ادراک- قسمت بیست و پابعاد اضافه ی کیهانهمیشه داناتر از ما وجود داز روده تا مغزمهمان ناخواندهدخالت در ساختار ژنهابحتی علمی درباره تمایل بوقاحت و تمسخر دیگرانروبات های ریز در درمان بیبار بزرگ ایستادن بر دو پاکارهای کوچک، بی ارزش نیستهدیدهای هوش مصنوعیسفری به آغاز کیهانتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا ما کالا هستیممغز مادران و کودکان در زمشبکیه های مصنوعیانسانیت در هم تنیده و متصجهان کنونی و مغز بزرگتریقانون جنگلنورون هاي مصنوعی می توانخواب عامل دسته بندی و حفطاحتیاط در تعویض داروهاهنر فراموشیاستیفن هاوکینگ در مورد همیگرن و پروتئین مرتبط با در آستانه ی موج پنجم کوویبخش های تنظیمی ژنومویروس های باستانی، مغز مروش جدید تولید برقکشف مکانیسم عصبی خوانش پتو دی ان ای خاص ميتوکندريسم زنبور ، کلیدی برای وارتاثیر رو ح و روان بر جسمآیا امکان بازسازی اندامهمغز انسان رو به کوچکتر شدصبر بسیار بایدايا اراده آزاد توهم است یجهش های ژنتیکی غیر تصادفارتقا و تکامل سنت آفرینش قطره قطرهچگونه مولکول های دی ان ایخدا موجود استهوش مصنوعی از عروسک بازی اضطراب و ترسما از اینجا نخواهیم رفتدرمان پوکی استخوانبرای اولین بار دانشمندانواکسن های شرکت فایزر آمررژیم های غذایی و نقش مهم گوشه بیماری اتوزومال رسستوهم چیستآپومورفین در پارکینسونسی و سه پل اصفهانتاریخ، اصیل نیست و ساخته مغز زنان جوانتر از مغز مرطوفان بیداریاینترنت بدون فیلتر ماهواجبران از دست رفته هاارتروز یا خوردگی و التهالزوم سازگاری قانون مجازانگاه مادی غیر علمی استدقیق ترین تصاویر از مغز اهوش مصنوعی از عروسک بازی بلوغ چیستماست مالیوراپامیل در بارداریدرمان سرگیجه بدون نیاز ببرخی بیماری ها که در آن براز تغییرگربه شرودینگر و تاثیر مشتوصیه های سازمان بهداشت آزمون تجربی، راهی برای رسیستم تعادلی بدنترک امروزنقش نظریه تکامل در شناساعلم به ما کمک میکند تا مواگر فقط مردم میفهمیدند کنباید صبر کرد آتش را بعد حقیقت تنها چیزی است که شااز نظر علم اعصاب اراده آزمنابع انرژی از نفت و گاز چالش هوشیاری و اینکه چرا دو داروی جدید برای میاستهوش مصنوعی از عروسک تا کمبه دنبال رستگاری باشمخچه ابزاري که وظیفه آن فیاد گرفتن مداومدرک کنیم ما همه یکی هستیمبررسی علل کمر درد در میانزمان چیستپیچیدگی های مغزی در درک زساختن آیندهتکامل چشمآغاز مبهم آفرینشتشنچ پانایوتوپولوس تشنج نقش ذهن و شناخت در حوادث عادت همیشه خوب نیستابزار بقا از نخستین همانچرا مغز انسان سه هزار سالحافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تمنابع جدید انرژیدژا وو یا اشنا پنداریهوش عاطفی قسمت 11دردی که سالهاست درمان نشبیمار مرکز تنفس سلولیژنهای حاکم بر انسان و انسدرد و درسبعد از کرونا دلخوشی بیهوزندگی در سیاهچالهپیشرفت در عقل است یا ظواهمرکز حافظه کجاستسریعترین کامپیوتر موجودتکثیر سلول در برابر توقف الکترودهای کاشتنیتضادهای علمیفیزیک مولکولها و ذرات در نقص های سیستمی ایمنیغم بی پایانحس و ادراک قسمت نهمغیرقابل دیدن کردن مادهحس و ادراک قسمت چهارمابزار بقا از نخستین هماننسبیت عام از زبان دکتر برحس و ادراک قسمت 75از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دائما بخوانهوشیاری سنتی یا هوشیاری ذره ی معین یا ابری از الکبیماری دیستروفی میوتونیکنگره بین المللی سردرد دتقویت حافظه یا هوش مصنوعزاویه نگاه ها یکسان نیستپرورش مغز مینیاتوری انسامسمومیت دانش آموزان بی گشلیک فراموشیتاثیر ویتامین دی بر بیماامگا سه عامل مهم سلامتتغییرات آب و هوایی که به فراموشی آرماننه به اعدامحس و ادراک قسمت بیست و دوابزار بقای موجود زنده از هفت چیز که عملکرد مغز تو از تکینگی تا مغز، از مغز منبع هوشیاری کجاست؟(قسمداروی جدید برای کاهش وزنهدف از تکامل مغزرنگ کردن، حقیقت نیستبا هوش مصنوعی خودکار روبکی غایب شدی تا نیازمند دلتمدن بشری و مغز اخلاقیزبان ریشه هایی شناختی استاثیر گیاه خواری بر رشد وآنچه ناشناخته است باید شمطالبی در مورد تشنجشگفت زده و حیران باشانرژی بی پایان در درون هرجهان فراکتالقفس ذهننوار مغز در فراموشی هاحس و ادراک- قسمت شصت و چهابعاد بالاترهمیشه راهی هستاز سایه بگذرمهندسی ژنتیک در حال تلاش در میان تاریکی و روشناییبحث درباره پیدایش و منشا وقت نهيب هاي غير علمي گذشروبات کیانبار سنین ابزار هوشمندی اکارهایی بیش از طراحی و گپتو یک معجزه ایسقوط درون جاذبه ای خاص، چتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا ما تنها موجودات زنده مغز چون ابزار هوش است دلیشباهت مغز و کیهانانسانیت در برابر دیگرانجهان کاملی در اطراف ما پرقانون جنگلنورون های ردیاب حافظهخواص شکلات تلخاحساس گذر سریعتر زمانهنر حفظ گرهاستیفن هاوکینگ در تفسیر میگرن و خوابدر درمان بیماری مولتیپل بخش بزرگی حس و ادراک ما اویرایش DNA جنین انسان، برروش صحبت کردن در حال تکامکشف مکانیسمی پیچیده در بتو در میانه ی جهان نیستی سماگلوتید داروی کاهش دهنتاثیر روده بر مغزآیا انسان با مغز بزرگش اخمغز ایندگان چگونه استصد قدح، نفتاده بشکستايا اراده آزاد توهم است یجهش های بیماری زا، معمولارتقا یا بازگشت به قبل ازلمس کوانتومیچگونه میتوان با قانون جنخدا نور آسمان ها و زمین اهوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاع رسانی اینترنتیما اشیا را آنطور که هستنددرمان پوکی استخوانبرای تمدن سازی، باید در بواکسن کووید 19 چیزهایی که رژیم های غذایی و نقش مهم گوشت خواری یا گیاه خواریتوهم و خیالآپومورفین در پارکینسونسیلی محکم محیط زیست بر انتازه های اسکیزوفرنی(جنومغزهای کوچک بی احساسطوفان زیباییایندرالجدا کردن ناخالصی هاارزش های وارونهلزوم سازگاری قانون مجازانگاه محدود و تک جانبه، مشدل به دریا بزنهوش مصنوعی از عروسک بازی بلعیدن ستاره توسط سیاهچاماست مالی با هوش انسانیورزش هوازی مرتب خیلی به قدرمان سرگیجه بدون نیاز ببرخی بیماری های خاص که بدراست دستی و چپ دستیگزیده ای از وبینار یا کنفتوصیه های غیر دارویی در سآزمون ذهنی گربه ی شرودینسیستم دفاعی بدن علیه مغز ترکیب آمار و ژنتیکنقش هورمون های تیروئید دعلم بدون توقفاگر میدانی مصیبت بزرگتر نبرو و انرژی مداومحقیقت خواب و رویااز واقعیت امروز تا حقیقتمنابع انرژی از نفت و گاز چالش کمبود اندام برای پیدو سوی واقعیتهوش مصنوعی به کمک هوش طبیبه زودی شبکه مغزی به جای مخچه تاثیر گذار بر حافظهیاد بگیر فراموش کنیدرک احساسات و تفکرات دیگبرطرف کردن خشونت را از خازمان و مکان، ابعاد کیهان پیوند قلب خوک، به فرد دچاساختن آینده، بهترین روش تکامل و ارتقای نگاه تا عمإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَتشنج چیستنقش روی و منیزیم در سلامتعادت کن خوب حرف بزنیابزار بقا از نخستین همانچرا مغزهای ما ارتقا یافت حافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تمناطق خاص زبان در مغزدژاوو یا آشناپنداریهوش عاطفی قسمت نهمدرس گرفتن از شکست هابیماری لبر و نابینایی آنکفش و کتابتفکر قبل از کارزندگی زمینی امروز بیش از پیشرفت ذهن در خلاقیت استمرکز حافظه کجاستسرگیجه از شایعترین اختلاتأثیر نیکوتین سیگار بر مالگو نداشتیمتظاهر خوابیده ی مادهفیزیک هوشیارینقص در تشخیص هیجانات عامفیزیک و هوشیارینقطه ی رسیدن به قلهغرور و علمحس و ادراک قسمت نوزدهمابزار بقا از نخستین همانچسبیدن به خود، مانع بزرگ حس و ادراک قسمت 78از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت53دارچینهوش، ژنتیکی است یا محیطیذرات کوانتومی زیر اتمی قبیماری سلیاککنترل همجوشی هسته ای با هتقویت سیستم ایمنیزاوسکا درمان گوشرپرکاری تیروئیدمسمومیت دانش آموزان، قماشنا در ابهای گرم جنوب نیاتاثیر ویروس کرونا بر مغز اما شما از دید خفاش کور هتغییرات تکاملی سر انسان فرایند پیچیده ی خونرسانینه به اعدامحس و ادراک قسمت بیست و سوابزار بقای موجود زنده از هفت سین یادگاری از میراث از تکینگی تا مغز، از مغز منبع هوشیاری کجاست؟(قسمداروی جدید برای ای ال اسهدف از خلقت رسیدن به ابزارنگین کمانبا هر چیزی که نفس می کشد مکیهان خود را طراحی میکندتمدن زیر آبزبان شناسی مدرن در سطح سلتاثیر گیاه خواری بر رشد وآنچه واقعیت تصور میکنیم مطالعه ای بیان میکند اهدشگفتی های نقشه ی ژنتیکیانرژی تاریکجهان قابل مشاهده بخش کوچقفس را بشکننوار مغز در تشخیص بیماری حسن یوسف باغچه ی مناتفاق و تصادفهمیشه عسل با موم بخوریماز علم جز اندکی به شما دامهندسی بدندر مانهای کمر دردبحثي درباره هوش و تفاوتهوقتی فهمیدی خطا کردی برگروح و آب حیاتباربر دیگران نباشکاربرد روباتهای ريزنانوتو یک جهان در مغز خودت هسسلول های مغزی عامل پارکیتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا مصرف مولتی ویتامین همغز چگونه صداها را فیلتر شباهت مغز با کیهان مادیانسان، گونه ای پر از تضادجهان پیوستهقانونمندی و محدودیت عالمنوروپلاستیسیتی چیستخودآگاهی و هوشیارياحساسات کاذبهنر رها شدن از وابستگیاستخوان های کشف شده، ممکمیگرن و روزه داریدر سال حدود 7 میلیون نفر بخش بزرگتر کیهان ناشناختویشن پروروشهای نو در درمان دیسک بکشف ارتباط جدیدی از ارتبتوقف؛ شکستسندرم کووید طولانیتاثیر روزه داری بر سلامت آیا احتمال دارد رویا از آمغز ابزار بقای برتر مادیصدای بم با فرکانس پایین، ای نعمت من در زندگیمجهش تمدنی عجیب و شگفت انسارتوکين تراپی روشی جديد لووفلوکساسینچگونه مغز ما، موسیقی را پخدا بخشنده است پس تو هم بهوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاعات حسی ما از جهان، چما به جهان های متفاوت خوددرمان آرتروز با ورزش موضبرای خودآگاه بودن تو بایواکسن کرونا و گشودن پنجررژیم ضد التهابیگیلگمش باستانی کیستتوهم وجودآب زندگی است قسمت چهارمسینوریپا داروی ترکیبی ضدتازه های بیماری پارکینسومغز، فقط گیرندهطولانی ترین شبایا کوچک شدن مغزانسان الجدایی خطای حسی استارزش های حقیقی ارزش های غلزوم عدم وابستگی به گوگل نگاه کلی نگردلایلی که نشان میدهد ما بهوش مصنوعی از عروسک بازی بنی عباس، ننگی بر تاریخماشین دانشورزش هوازی ، بهترین تمریدرمان سرگیجه بدون داروبرخی توجهات در ببمار پاررجزخوانی هایی که امروز بگزارش یک مورد جالب لخته وتوصیه هایی در مصرف ماهیآزمون ذهنی گربه شرودینگرسکوت و نیستیترکیب حیوان و انساننقش هورمون زنانه استروژنعلم در حال توسعهاگر نیروی مغناطیس نباشد چت جی پی تیحقیقت در علم، هرگز نهایی از کجا آمده ام و به کجا میمنابع انرژی از نفت و گاز چالش دیدگاه های سنتی در بدولت یا گروهکهوش مصنوعی به شناسایی کابه زیر پای خود نگاه نکن بمخاطب قرار دادن مردم، کایادگیری مهارت های جدید ددرک تصویر و زبان های مخلتبزرگ فکر کنزمان و گذر آن سریع استپیوند مغز و سر و چالشهای ساختار فراکتال وجود و ذهتکامل و ریشه ی مشترک خلقتافت فشار خون ناگهانی در وتشنج و حرکات شبه تشنجی قانقش روزه داری در سالم و جعادت کردن به نعمتابزار بقا از نخستین همانچرا ویروس کرونای دلتا واحافظه و اطلاعات در کجاستاز تکینگی تا مغز از مغز تمناطق خاصی از مغز در جستجدگرگونی های نژادی و تغییهوش عاطفی قسمت هفتمدست و پا زدن در سایه؟بیماری میاستنی گراویسکل اقیانوس در یک ذرهتفکر ترکیبی در هوش مصنوعزندگی زودگذرپیشرفتی مستقل از ابزار همرکز خنده در کجای مغز استسرگردانیتأثیر نگاه انسان بر رفتاالگو و عادت را بشکن و در اتظاهری از ماده است که بیدتعویض دارو در تشنجفیزیک آگاهینقطه ای بود و دگر هیچ نبوغربال در زندگیحس و ادراک قسمت هفتمابزار بقا از نخستین هماننسبت ها در کیهانحس و ادراک قسمت 82از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمداروهای مصرفی در ام اسهیچ نقطه ای مرکزی تر از اذرات کوانتومی زیر اتمی قبیماری ضعف عضلات نزدیک بکنترل جاذبهتلقین اطلاعات و حافظهزبان فرایند تکاملی برای پرتوهای صادر شده از سیاهمسیر دشوار تکامل و ارتقاشناخت و معرفت، و نقش آن دتاثیر ژنها بر اختلالات خامروز دانش ژنتیک هیچ ابهتغذیه بر ژنها تاثیر داردفرایند تکامل و دشواری هانه بدبخت بلکه نادانحس و ادراک قسمت بیستمابزار بقای موجود زنده از هم نوع خواری در میان پیشیاز تکینگی تا مغز، از مغز منبع هوشیاری کجاست؟(قسمداروی جدید برای دیابتهر چیز با هر چیز دیگر در ترهبر حقیقیبا آتش، بازی نکن و بعد از کیهانِ هوشیارِ در حال یاتمدنی قدیمی در شمال خلیج زبان شناسی نوین نیازمند تاثیر گیاهخواری بر رشد و آنچه حس می کنیم، نتیجه ی معماری، هندسه ی قابل مشاشگفتی های زنبور عسلانرژی تاریک که ما نمی توجهان موازی و حجاب هاقله برای دیدن نه برای به نوار مغزی روشی مهم در تشخحساسیت روانی متفاوتاتوبان اطلاعات و پلِ بینهمیشه، آنطور نیست که هستازدواج های بین گونه ای، رمهربانی، شرط موفقیتدر محل کار ارزش خودت را ببحثی جالب درباره محدودیتوقتی پر از گل شدی خودت را روح در جهانی دیگر استبارداری بدون رحمکاربرد روباتهای ريز، در تو کجای جهانیسلول های بنیادیتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا مغز تا بزرگسالی توسعمغز ناتوان از توجیه پیداشباهت های ریشه ای چند بیمانعطاف پذیری مکانیسمی علجهان پیوستهقارچ بی مغز در خدمت موجودنوروز مبارکخودآگاهی و هوشیارياخلاق و علوم اعصابهنر، پر کردن است نه فحش داستروژن مانند سپر زنان دمیگرن سردردی ژنتیکی که بدر عید نوروز مراقب تصادف بخش دیگری در وجود انسان هواقعیت فیزیکی، تابعی از روشهای شناسایی قدرت شنواکشف جمجمه ای درکوه ایرهوتولید مولکول جدید توسط هسندرم گیلن باره به دنبال تاثیر روغن رزماری استنشاآیا احتمال دارد رویا از آمغز ابزار برتر بقاصرع و درمان های آنای همه ی وجود منجهشهای مفید و ذکاوتی که دارتباط میکروب روده و پارلوب فرونتال یا پیشانی مغچگونه مغز پیش انسان یا همخدای رنگین کمانهوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاعاتی عمومی در مورد مما با کمک مغز خود مختاريمدرمان ام اس(مولتیپل اسکلبرای رشد، باید از مسیر خطواکسن کرونا از حقیقت تاترژیم غذایی حاوی تخم مرغ وگیاه بی عقل به سوی نور میتوهم وجودآب زندگی است قسمت هفتمسیگار عامل افزایش مرگ ومتازه های درمان ام اسمغزتان را در جوانی سیم کشطی یکصد هزار سال اخیر هرچایا این جمله درست است کسیجریان انرژی در سیستم های ارزش حقیقی زبان قسمت اولمقاومت به عوارض فشار خون نگاه انسان محدود به ادرادنیا فریب و سرگرمیهوش مصنوعی از عروسک بازی به قفس های سیاهت ننازمبانی ذهنی سیاه و سفیدورزش و میگرندرمان سرطان با امواج صوتبرخی توصیه ها برای واکسیرحم مصنوعیگشایش دروازه جدیدی از طرتوضیحی ساده در مورد هوش مآزادی عقیده، آرمانی که تسکوت، پر از صداترازودوننقش ویتامین K در ترمیم اسعلم راهی برای اندیشیدن ااگر نعمت فراموشی نبود بسچت جی پی تیحقیقت راستین انسان علم باز کسی که یک کتاب خوانده منابع انرژی از نفت و گاز چاالش ها در تعیین منبع هودوچرخه در کاهش دردهای کمهوش مصنوعی تعاملیبه سیاهی عادت نکنیممدل همه جانبه نگر ژنرالییادگیری هوش مصنوعی، عمیقدرک حقیقت نردبان و مسیری بزرگ شدن مغز محدود به دورزمان و صبرپیوند اندام از حیوانات بساختار شبکه های مغزی ثابتکامل ابزار هوش ، راه پر افت هوشیاری به دنبال کاهتشنج عدم توازن بین نورون ALS نگاهی کامل بر بیماری ونقش رژیم غذایی بر رشد و اعادت بد را ترک کنابزار بقا از نخستین همانچرا پس از بیدار شدن از خوحافظه ی هوش مصنوعیاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانش قدرت استهوش عاطفی قسمت یازدهدست کردن در گوشبیماری های میتوکندریکلمات بلند نه صدای بلندتفکر خلا ق در برابر توهم زندگی سلول در بدن، جدای اپپوگستمرگ چیستسربازان ما محققا غلبه می تأثیر شیرینی های حاوی لوالگوی بنیادین و هوشیاریالگوبرداری از طبیعتتعامل انسان و هوش مصنوعیفیزیکدانان ماشینی برای تنقطه بی بازگشتمقالاتحس و ادراک قسمت هفدهمابزار بقا از نخستین هماننسبت طلایی، نشانه ای به سحس و ادراک قسمت 87از تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروهای ام اسهیچ چیز همیشگی نیستذرات کوانتومی زیر اتمی قبیماریهای تحلیل عضلانی اکندر در بیماریهای التهابتلاش ها برای کشف منابع جدزبان متغیرپرتوزایی از جسم سیاهمسئول صیانت از عقیده کیسشناخت حقیقت یا آرزوهای گتاثیر کلام در آیات کلام بانفجار و توقف تکاملی نشاثبت و دستکار ی حافظهفرایند حذف برخی اجزای مغنه جنگ و نه خونریزیحس و ادراک قسمت دهمابزار بقای موجود زنده از همه چیز موج استاز تکامل تا مغز از مغز تا منبع هوشیاری کجاست؟(قسمداروی جدید ضد میگرنهر جا که جات میشه، جات نیروی و منیزیم در تقویت استبا تعمق در اسرار ابدیت و کیست هیداتید مغزتمرکز و مدیتیشنزبان، نشان دهنده ی سخنگو تاثیر انتخاب از طرف محیط آنها نمیخواهند دیگران رامعنی روزهشانس یا نتیجه ی تلاشانرژی خلا ممکن استجهان ما میتواند به اندازقله سقوطنوار مغز، مفید و بی خطرخفاش کور و انسان بینا؟اتوسوکسیمایدهمکاری یا رقابتاسکلت خارجی در درمان اختموفقیت هوش مصنوعی در امتدر چه مرحله ای از خواب ، ربحثی در مورد نقش ویتامين وقتی تو از یاد گرفتن باز روح رهاییبازگشایی مجدد مطب دکتر سکاش شرف اجباری بود یا حتیتو کز محنت دیگران بی غمیسلول های بنیادی منابع و اتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا همه جنایت ها نتیجه بیمغز و قلب در جنین موش مصنشباهت کیهان و مغزاهرام مصر از شگفتی های جهجهان پر از چیزهای اسرار آقبل از آغازنوروز یا روز پایانیخودت را از اندیشه هایت حفاخلاق پایه تکامل و فرهنگهوموارکتوس ها ممکن است داسرار آفرینش در موجمیگرن شدید قابل درمان اسدرمان نگهدارنده ی اعتیادبخشیدن دیگران یعنی آرامشواقعیت چند سویهروشی برای بهبود هوش عاطفکشف جدید تلسکوپ جیمز وبتولید مثل اولین ربات های سندرم پیریفورمیستاثیر رژیم گیاه خواری بر آیا برای تولید مثل همیشه مغز از بسیاری حقایق می گرضایعه ی شبکه لومبوساکرالای آنکه نامش درمان و یادشجهشهای مفید و ذکاوتی که دارتباط ماده و انرژیلوتیراستامچگونه هموساپينس بر زمین خدایی که ساخته ی ذهن بشر هوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاعاتی عمومی در مورد مما بخشی از این جهان مرتبطدرمان تومورهای مغزی با ابرای زندگی سالم، یافتن تواکسن کرونا ساخته شده تورژیم غذایی سالم و ضد التهگیاه خواری و گوشت خوار کدتوهم بی خداییآب زندگی است قسمت اولسیاهچاله هاتبدیل پلاستیک به کربن و سمغزتان را در جوانی سیمکشطبیعت موجی جهانایا ابزار هوشمندی یا مغز جریان انرژی در سیستم های ارزش حقیقی زبان قسمت دوممقایسه رقابت و همکارینگاه از بیرون مجموعهدنیا مکانی بسیار اسرارآمهوش مصنوعی از عروسک بازی به مغز خزندگان خودت اجازمباحث مهم حس و ادراکورزش بهترین درمان بیش فعدرمان ضایعات نخاعیبرخی درمان های Spinal Muscular Atرحم مصنوعیپل جویی اصفهانتیوتیکسن داروی ضد جنونآزار دیگری، آزار خود استسکته مغزیترازودوننقش ژنتیک در درمان اختلاعلم ساختن برج های چرخاناگر نعمت فراموشی نبود بسنتایج نادانی و جهلحقیقت غیر فیزیکیاز آغاز خلقت تا نگاه انسامنابع انرژی از نفت و گاز نابینایی در نتیجه ی گوشی دوچرخه سواری ورزشی سبک و هوش مصنوعی در کامپیوترهابه سخن توجه کن نه گویندهیادگرفتن، آغاز حرکت است درک دیگرانبزرگ شدن تقریبا ناگهانی زمان واقعیت است یا توهمپیوند اندام حیوانات به اسادیسم یا لذت از آزار دادتکامل تکنولوژیافتخار انسانتشویق خواندن به کودکانNVG 291نقش رژیم غذایی در رشد و اعادت دادن مغز بر تفکرابزار بقا از نخستین همانچرا ارتعاش بسیار مهم استحافظه انسان و حافظه ی هوشاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانش محدود به ابعاد چهارهوش عاطفی قسمت پنجمدست آسمانبیماری های مغز و اعصاب و کلوزاپین داروی ضد جنونتفاوت مغز انسان و میمون هزندگی، مدیریت انرژیپایان، یک آغاز استمرگ و میر پنهانسردرد میگرنتئوری تکامل امروز در درمسردرد میگرن در کودکانتئوری تکامل در پیشگیری و التهاب شریان تمپورالتعامل انسان با هوش مصنوعفال نیکونمیتوان با بیرون انداختنتاثیر ویتامین دی بر بیماحس و ادراک قسمت هجدهمابزار بقا از نخستین هماننشانه های گذشته در کیهان حس و ادراک قسمت چهلاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروهای تغییر دهنده ی سیهیچ چیز، چقدر حقیقی استرفلکس وتری با توضیح دکتر بیماری، رساله ای برای سلکندر علیه سرطانتلاش های جدید در ALSزبان مشترک ژنتیکی موجوداپرسشمسئولیت جدیدشناخت درون، شناخت بیرون؛تاثیر کپسول نوروهرب بر نانقراض را انتخاب نکنیدثبت امواج الکتریکی در عصفراتر از دیوارهای باورچه زیاد است بر من که در ایحس و ادراک قسمت دوازدهمابزار بقای موجود زنده از همه چیز و هیچ چیزاز تکامل تا مغز، از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمداروی جدید ضد الزایمرهر حرکت خمیده می شود و هر رویا و واقعیتبا خودت نجنگکیست کلوئید بطن سومتمرکز بر هدفزبان، وسیله شناسایی محیطتاثیر احتمالی عصاره تغلیآنژیوگرافی از مغزمعادله ها فقط بخش خسته کنشانس یا تلاشانرژِی برای ایجاد اضطرابجهان مادی، تجلی فضا در ذهقلب های سادهنوار مغز، ترجمه ی فعالیت خفاش با شیوع همه گیری جدیاتصال مغز و کامپیوترهمانند سازی در انساناسکار، لگوی هوشمندموفقیت در تفکر استدر ناامیدی بسی امید استبحثی در مورد نقش کلسیم و وقتی ریشه ها عمیقند از چیروزه داری متناوب، مغز را بازگشت از آثار به سوی خداکتاب گران و پرهزینه شد ولتو پیچیده ترین تکنولوژی سلول های بدن تو پیر نیستنتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هوش مصنوعی می تواند نمغز و اخلاقشباهت زیاد بین سلول هاي عاولویت بندی ها کجاستجهان پر از چیزهای جادویی اختلالات مخچهقبل از انفجار بزرگنورالژیخودروهای هیدروژنیاختلاف خانوادگی را حل کنهورمون شیرساز یا پرولاکتاسرار بازسازی اندام هامیدان مغناطيسي زمین بشر درمان نابینایان آیا ممکنبخشش، عقلانی یا غیر عاقلواقعیت چیستروشی جدید در درمان قطع نخکشتن عقیده ممکن نیستتولید یا دریافت علمسندرم پیریفورمیستاثیر رژیم گیاه خواری بر آیا بزرگ شدن مغز فقط در دمغز به تنهایی برای فرهنگ ضایعه ی عروقی مخچهایمپلانت مغزیجوانان وطنارتباط متقابل با همه ی حیلوزالمعده(پانکراس)مصنوعچگونه هوشیاری خود را توسخدایا جز تو که را دارمهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتقاد اشتباه، نتیجه ی نما تحت کنترل ژنها هستیم یدرمان تشنجبرخی ملاحظات در تشنج های واکسن آلزایمررژیم غذایی ضد التهابیگیرنده باید سازگار با پیتوهم تنهاییآب زندگی است قسمت دومسیاهچاله های فضایی منابعتبدیل تراکت صوتی مصنوعی مغط یک گیرنده استطبیعت بر اساس هماهنگیایا بیماری ام اس (مولتیپجریان انرژی در سیستم های ارزش حقیقی زبان قسمت سوممقابله ی منطقی با اعتراضنگاه از دور و نگاه از نزددنیای شگفت انگیز کوانتومهوش مصنوعی از عروسک بازی به نقاش بنگرمبتکران خودشکوفاورزش در کمر درددرمانهای بیماری پارکینسبرخی روش های تربیتی کودکرسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرپل خواجو اصفهانتیک و اختلال حرکتیآسيب میکروواسکولاریا آسسال سیزده ماههتراشه مغز بدون واسطه ی دنقش گرمایش آب و هوا در همعلایم کمبود ویتامین E را اگر با مطالعه فیزیک کواننجات در راستگوییحقیقت غیر قابل شناختاز انفجار بزرگ تا انفجار منابع انرژی از نفت و گاز ناتوانی از درمان برخی ویدوپامین قابل حل در آبهوش مصنوعی در تفکر خلاق ابهبود حافظه پس از رخدادهیادآوری خواب و رویادرک درست از خود و هوشیاریبزرگترین خطایی که مردم مزمان پلانکپیوند سر آیا ممکن استسازگاری با محیط بین اجزاتکامل جریان همیشگی خلقتافراد آغاز حرکت خودشان رتشخیص ژنتیکی آتروفی های فقر داده ها در هوش مصنوعینقش زنجبیل در جلوگیری از عارضه جدید ویروس کرونا سابزار بقا از نخستین همانچرا بیماری های تخریبی مغحباب های کیهانی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانش بی نهایتهوش عاطفی قسمت اولدست بالای دستبیماری وسواسکلید نزدیک و نگاه تو بر فتفاوت ها و تمایزها کلید بزندان ذهنیپاکسازی مغزمرگ و میر بسیار بالای ناشپارادوکس ها در علممرگ و سوال از قاتلسردرد میگرنی در کودکانتئوری جدید، ویران کردن گامواجی که به وسیله ی ماشیتعداد کلی ذهن ها در جهان فاکسیبتنمیتوان بر سیاه سیاه نوشصفحه اصلیحس و ادراک قسمت هشتمابزار بقا از نخستین هماننشانه های پروردگار در جهحس و ادراک قسمت چهل و هفتاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروهای ضد بیماری ام اس وهیچ وقت خودت را محدود به رفتار مانند بردهبیندیشکوچ از محیط نامناسبتلاش های جدید در درمان فرزبان چهار حرفی حیات زمینپرسش و چستجو همیشه باقی امسئولیت در برابر محیط زیشناسایی تاریخچه ی تکاملیتاثیر کپسول نوروهرب بر تانواع سکته های مغزیجلو رفتن یا عقبگردفرد موفقنه عدم مطلق بلکه عدم با قحس و ادراک قسمت سومابزار بقای موجود زنده از همه چیز کهنه میشوداز تکامل تا مغز، از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمداروی سل سپتهرچیز با یک تاب تبدیل به رویا و کابوسبا خدا باشکپسول ژری لاکتتمرکز بر امروززدودن نقص از هوش مصنوعیتاثیر ترکیبات استاتین (سآنان که در قله اند هرگز خمعجزه های هر روزهشاهکار قرنانسولینجهان مرئی و نامرئیقلب و عقلنوار عصب و عضلهخلا، حقیقی نیستاثر مضر مصرف طولانی مدت رهمجوشی هسته ای، انرژِی باساس انسان اندیشه و باور مولکول ضد پیریدر هم تنیدگی مرزها و بی مبحثی در مورد حقیقت فضا و ویتنام نوعی کرونا ویروس روزه داری و التهاب زیانبکتاب زیست شناسی باورتو آرامش و صلحیسلول بنیادی و ای ال استاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هوش مصنوعی زندگی بشرمغز و اخلاقشباهت زیاد بین سلول هاي عاولین قدم شناخت نقص های خجهان دارای برنامهاختلالات حرکتی در انسانقبرستان ها با بوی شجاعتنوسانات کوانتومی منبع ماخورشید مصنوعیاختلال خواب فرد را مستعد هوش فوق العاده، هر فرد اساصفهان زیبامیدان های مغناطیسی قابل درمان های اسرار آمیز در آبدون پیر فلکواقعیت چیستروشی جدید در درمان نابینگل خاردار، زیباستتولید پاک و فراوان انرژیسندرم پای بی قرارتاثیر رژیم گیاه خواری بر آیا تکامل و تغییرات ژنتیمغز بیش از آنچه تصور میشوضایعات در عصب زیر زبانیایمپلانت مغزی و کنترل دو جوانان وطنارتباط چاقی و کاهش قدرت بلیروپریم داروی ترکیبی ضدچگونه واکسن کرونا را توزخرما منبع بسیار خوب آنتی هوش مصنوعی از عروسک بازی اعتماد به خودمانند آب باشدرمان جدید ALSبرخی مرزهای اخلاق و علوم واکسن ایرانی کرونا تولیدرژیم غذایی ضد دردگالکانزوماب، دارویی جدیتوهم جداییآب زندگی است قسمت سومسیاهچاله ها، دارای پرتو تبدیل سلولهای محافط به سنفرت، اسیب به خود استطعمه ی شبکه های ارتباط اجایا بدون زبان میتوانیم تجراحی گردن همیشه برای دیارزش خود را چگونه میشناسمقابله با کرونا با علم اسنگاه از درون قفس یا بیروندنیایی پر از سیاهچاله هوش مصنوعی از عروسک بازی به نقاش بنگرمتواضع باشوزن حقیقی معرفت و شناختدرماندگی به دلیل عادت کربرخی سلولهای عصبی در تلارساناها و ابر رساناها و عپلاسمای غالبتیکاگرلور داروی ضد انعقاآسیب ها ناشی از آلودگی هوسانسور از روی قصد بسیاری تراشه ها روی مغزنقش پیش زمینه ها و اراده علایم کمبود ویتامین E را اگر تلاش انسان امروز برانخاع ما تا پایین ستون فقرحقیقت، آن چیزی نیست که جلاز بار خود بکاه تا پرواز منابع انرژی از نفت و گاز ناتوانی در شناسایی چهره دورترین نقطه ی قابل مشاههوش مصنوعی در خدمت خلق وحبهداشت خوابیاری خدا نزدیک استدرک عمیق در حیواناتبزرگترین درد از درون است زمان به چه دلیل ایجاد میشپیوند سر، یکی از راه حلهاستم با شعار قانون بدترین تکامل داروینی هنوز در حاافراد بی دلیل دوستدار تو تشخیص آلزایمر سالها قبل فلج نخاعی با الکترودهای نقش زبان در سلطه و قدرت اعدم توقف تکامل در یک انداابزار بقا از نخستین همانچرا حیوانات سخن نمی گوینحباب هایی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانشمندان موفق به بازگردهوش عاطفی قسمت دهمدستورالعمل مرکز کنترل بیبیماری کروتز فیلد جاکوبکلام و زبان، گنجینه ای بستفاوت ها را به رسمیت بشنازونیسومایدزونا به وسیله ویروس ابله پاسخ گیاهان در زمان خوردمرگ انتقال است یا نابود شسردرد و علتهای آنتا 20 سال آینده مغز شما به امیوتروفیک لترال اسکلروتعذیه ی ذهنفاجعه ی جهل مقدسنمای موفقیتسوالات پزشکیحس و ادراک قسمت هشتاد و نابزار بقا از نخستین هماننشانه های بیداری روحیحس و ادراک قسمت چهل و هشتاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی فامپیریدین یا نورلهیچ کاری نکردن به معنی چیرفتار وابسته به شکلبیهوش کردن در جراحی و بیمکوچک شدن مغز از نئاندرتاتلاش های جدید در درمان سرزبان نیاز تکاملی استپرسشگری نامحدودمستند جهان متصلشناسایی سلول های ایمنی اتاثیر کپسول نوروهرب بر سانیس بی کسانجلوتر را دیدنفرد یا اندیشهنهایت معرفت و شناخت درک عحس و ادراک قسمت سی و هشتمابزار بقای موجود زنده از همه چیز در زمان مناسباز تکامل تا مغز، از مغز تمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمداروی ضد چاقیهز ذره، یک دنیاسترویا و خبر از آیندهبا طبیعت بازی نکنکامپیوتر سایبورگتمساح حد واسط میان مغز کوسفر فقط مادی نیستتاثیر تغذیه بر سلامت رواآنزیم تولید انرژی در سلومعجزه ی چشمشاهکار شش گوشانسولین هوشمندجهان مشارکتیقلب یا مغزنوار عصب و عضلهخلا، خالی نیستاثرات فشار روحی شدیدهمراه سختی، اسانی هستاستفاده از مغز، وزن را کممولتیپل اسکلروز در زنان در هم تنیدگی کوانتومیبحثی در مورد عملکرد لوب فویتامین E برای فعالیت صحروزه داری و بیمار ی ام اس کتاب طبیعت در قالب هندسهتو افق رویداد جهان هستیسلول بنیادین از مخاط بینتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هوش ارثی دریافتی از پمغز و سیر تکامل ان دلیلی شجاعت و ترساولین مورد PML به دنبال تکجهان در حال نوسان و چرخشاختلالات صحبت کردن در انقدم زدن و حرکت دید را تغینوشیدن چای برای مغز مفید خوش قلبی و مهربانیاختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی می تواند بر احاصل بازخوردمیدان های کوانتومی خلادرمان های بیماری آلزایمربدون بار گذشتهواقعیت های متفاوتروشی جدید در درمان سکته مگل درون گلدانتولید اندام با چاپ سه بعدسندرم پس از ضربه به سرتاثیر رژیم گیاهخواری بر آیا جنین انسان، هوشمندی مغز برای فراموشی بیشتر کضرورت زدودن افکارایمپلانت مغزی کمک میکند جواب دانشمند سوال کننده ارتباط هوش ساختار مغز و ژلیس دگرامفتامین یا ویاسچگونه آن شکری که می خوریمخسته نباشی باباهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتماد به خودماه رجبدرمان جدید میگرن با انتی برخی نکات از گاید لاین پرواکسن اسپایکوژنراه فراری نیستگام کوچک ولی تاثیرگذارتوهم جدایی و توهم علمآب، زندگی است(قسمت پنجم)سیاهچاله و تکینگی ابتدایتبر را بردارنقاشی هایی با بوی گذشته یظهور امواج مغزی در مغز مصایا تکامل هدفمند استجستجوی متن و تصویر به صوراز فرد ایستا و متعصب بگذرملاحظه های اخلاقی دربارهنگاه از درون مجموعه با نگدنیا، هیچ استهوش مصنوعی از عروسک بازی به نادیدنی ایمان بیاورمجموعه های پر سلولی بدن موزوز گوشدرها بسته نیستبرخی سيناپسها طی تکامل و رستگاری محدود به یک راه نپمبرولیزوماب در بیماری چتیروفیبان موثر در سکته ی آسیب روانی شبکه های اجتمسانسور بر بسیاری از حقایتراشه ی هوش مصنوعی در مغزنقش آتش در رسیدن انسان بهعلائم عصبی آلزایمر، با ااگر خواهان پیروزی هستینخستین تمدن بشریحقایق ممکن و غیر ممکناز بحث های کنونی در ویروسمنابع انرژی از نفت و گاز نادیدنی ها واقعی هستندديدن با چشم بسته در خواب هوش مصنوعی در خدمت خلق وحبوزون هیگز چیستژن همه چیز نیستدرگیری قلب در بیماری ویربسیاری از مجرمان، خودشانزمان شگفت انگیزپیوندهای پیچیده با تغییرمدل هولوگرافیک ژنرالیزهستم، بی پاسخ نیستتکامل داروینی هنوز در حاافزایش قدرت ادراکات و حستشخیص ایدزفلج بل، فلجی ترسناک که آننقش زبان در سلطه و قدرت اعدم درکابزار بقا از نخستین همانچرا حجم مغز گونه انسان درحد و مرزها توهم ذهن ماستاز تکینگی تا مغز از مغز تمنبع هوشیاری کجاست قسمت دانشمندان نورون مصنوعی سهوش عاطفی قسمت دومدغدغه نتیجه ی نادانی استبیماری گیلن باره و بیمارکلام، در تحولی شگفت آور بتفاوت های بین زن و مرد فق