سوپاپ ها یا ترانزیستورهای زیستی(قسمت سوم)

آیا رادیوهای ترازیستوری را به خاطر دارید؟ در گذشته ی نه چندان دور رادیوها فقط دارای چند ترانزیستور محدود بودند و مرد، قدرت و قوت آن ها را نظر به تعداد ترانزیستورهایشان اندازه می گرفتند.

ترانزیستور چیست و در مورد آن چی می دانید؟
آیا می دانید که در یک میکرو چیپس ساده ی کامپیوتر چند ترانزیستور جا بجا شده است؟

برای نخستین بار در سال 1907 لوله های الکترونی (thermionic triode) ساخته شد که نخستین گام برای ساختن ترازیستور محسوب می شد. از این لوله ها یا تیوب های شیشهء (thermionic triode) که سیگنال های الکترونیک را تقویت می کردند در تکنولوژی رادیویی و تلگراف راه دور استفاده می شد، اما مصرف برق و تولید آن ها زیاد و این تیوب ها خیلی شکننده بودند.

فقط در دهه ی پنجاه بود که ترازیستور، دنیای تکنولوژی الکترونیک را کاملاً دگرگون کرد و راه را برای تولید رادیوها، ماشین های حساب و بالاخره کامپیوتر های ارزان تر هموار ساخ. ترازیستور یک وسیلهء نیمه هادی برق است که سیگنال های الکترونیک را سوییچ و تقویت میکند و دارای حداقل سه ترمینال است.

فقط بیست سال قبل، وسایل الکترونیک دارای چند ترازیستور محدود بودند و در تولید آن ها از مواد و عناصر قیمتی استفاده می شد. به همین دلیل قدرت و توانایی آن ها هم محدود بود.

زمانی که میکروچیپ ها به دنیای تکنولوژی الکترونیک معرفی شدند، یک انقلاب غیر قابل تصور در تکنولوژی الکترونیک رخ داد. تصور می شد که دیگر برای تغییر در ساختار میکروچپ های الکترونیک جایی باقی نمانده باشد. اما با گذشت زمان، تعداد ترازیستورهای جابجا شده در میکروچیپ ها افزایش یافت
این روزها کامپوتر های معمولی دارای میکروچیپ هایی هستند که در آن ها ملیارد ها ترازیستور جابجا شده است و تصور می شود که میکروچیپ ها به ظرفیت نهایی شان رسیده اند.

اما اعلان اخیر پوهنتون سوتویلس استرالیا (South Wales in Australia) نشان داد که هنوز هم تغییر در تکنولوژی الکترونیک ممکن است. یک تیم مشترک پوهنتون هلسنکی و پوهنتون سوتویلس استرالیا بعد از دوسال تحقیقات موفق به ساختن ترازیستور هایی شده اند که اندازه آن فقط یک اتم می باشد.

این دانشمندان یک اتم فسفور (phosphorus) را در محیط سلیکون به شیوه یی جابجا کرده اند که همه ی قطب های الکترونیک آن دقیقاً جابجا شده و کاملاً فعال اند.

به این ترتیب با ساختن ترازیستورهای یک اتمی بازهم پایه های اساسی تکنولوژی الکترونیک یک بار دیگر دگرگون می شود و ظرفیت میکروچیپس ها به تریلیونها ترازیستور افزایش می یابد و رویای ساختن کمپیوترهای کوانتومی (quantum) به حقیقت نزدیک تر می شود.
ولی آیا قضیه در اینجا تمام می شود؟
آیا ارتباط های الکتریکی فقط در میان کابل مدارهای الکترونیک وجود دارد؟
این ارتباط ها در میان همه ی سلول های بدن هم هست. این سلول ها از طریق سیناپس ها با هم در ارتباطند و این سیناپس ها در سلول های عصبی به تکامل و ارتقایی واقعی می رسند؛ به طوری که یک سلول عصبی میتواند با ده ها سلول دیگر در یک لحظه در ارتباط باشد. در این سیناپس ها ترشحاتی وجود دارد که باعث ارتباط با سلول مجاور میشود. تغییر در میزان این ماده یا نوع آن و سرعت ترشح آن، میتواند نوع ارتباط را تغییر دهد.

به این ترتیب برای یک سیناپس عصبی، میلیون ها انتخاب وجود دارد: از تغییر مولکول های ترشحی تا زیاد و کم کردن ترانسمیترها یا ایجاد یا حذف هزاران گیرنده ای که کاملا میتواند تاثیر ترانسمیترها را بر سلول مجاور تغییر دهد. این قابلیت، به سلول های عصبی امکان انعطاف زیادی را میدهد که میتواند مغز را سازگار با محیط و تغییرات مجاور کند.(برای بررسی سیناپس یا عصبی و نقش مهم تکاملی آن به مقاله ی برخی سيناپسها طی تکامل و رشد از بین میرونددر کانال تلگرام دکتر سید سلمان فاطمی مراجعه شود.)

چنین عرصه ی وسیعی از توانایی برای انتقال، از سیناپس ها ترانزیستورهای بسیار قوی ای میسازد- که به خوبی به وسیله ی انسان قابل دستکاری و تنظیم است. جالب اینکه از این هم میتوان فراتررفت و در سطح مولکولی روی واسطه های اصلی ترشح و ساخت پروتئین کار کرد. این واسطه ها مولکول های RNA polymerase هستند که روی DNA حرکت می کنند و RNA می سازند.

این فرایند به وسیله ی آنزیم های دیگری به نام اینتگراز کنترل و تنظیم میشود. یعنی اینتگرازها با تنظیم حرکت RNA polymerase روی دی ان ای، نقش مهمی را در پروتئین سازی بر عهده دارند و میتواند این حرکت و فعالیت را کم و زیاد کند. تاثیر این تنظیم کننده ها با توجه به پایه ای و ریشه ای بودن آن و نقش آن در تولید میلیون ها میلیون پروتئین، بسیار بیشتر و قدرتمندتر از تنظیم کننده های درشت است.

با کشف ترانزیستور اتمی(فسفوری) و یا انتقال مادی پیام به شکلی فراتر به وسیله ی انتقال الکترومغناطیس و حتی انتقال فرامادی پیام از طریق تاثیری- که نگاه و هوشیاری بر رفتار ذرات کوانتومی دارد- از این، باز هم میتوان فراتر رفت. اینها راه را برای کارهای بسیار پیچیده تر و بزرگتر و قدرتمندتر باز میکند.(توصیه میشود به مقاله ی کشف شکل جدیدی از ارتباط نورون‌ها در مغز: ارتباط وایرلس و نیز مقاله ی ارتباط شگفت انگیز مغز انسان و فیزیک کوانتوم در همین کانال مراجعه شود.)

نظریه تکامل در درمان بیمتولید مثل اولین ربات های وراپامیل در بارداریتراشه ی بیولوژِیکمنبع هوشیاری کجاست قسمت آلودگی هوا چالش قرن جدیدزندگی در جمع مواردی را برخلاصه ای از درمان های جدیمغز کوانتومیاینترنت بدون فیلتر ماهواشش مرحله تکامل چشماز نظر علم اعصاب اراده آزنقش حفاظتی مولکول جدید دبا تعمق در اسرار ابدیت و هوموارکتوس ها ممکن است دتوانایی مغز و دیگر اجزای یادگیری مهارت های جدید ددرمان ژنتیکی برای نوآوریتغییر عمودی سر انسان از پمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا ما کالا هستیمزبان و کلمه حتی برای کسانخطا در محاسبات چیزی کاملمغز بزرگ چالشهای پیش رواگر با مطالعه فیزیک کوانعلم ساختن برج های چرخاناز تکینگی تا مغز از مغز تنقشه مغزی هر فرد منحصر بهبحثی در مورد حقیقت فضا و هوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل ابزار هوش ، راه پر کمردرد ناشی از تنگی کانادرک احساسات و تفکرات دیگجهان یکپارچهمنبع هوشیاری در کجاست؟(قآیا انسان با مغز بزرگش اخسفر تجهیزات ناسا به مریخ دورترین نقطه ی قابل مشاهابزار بقا از نخستین همانعصب حقوق نورولوواز تکینگی تا مغز از مغز تنوار مغز مشاهده ی غیر مستبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱فناوری هوش مصنوعی نحوه خهوش مصنوعی به کمک هوش طبیتا 20 سال آینده مغز شما به کودکان خود را مشابه خود تدغدغه نتیجه ی نادانی استجهشهای مفید و ذکاوتی که دمیدان مغناطيسي زمین بشر آیا راهی برای رفع کم آبی سماگلوتید داروی کاهش دهندانشمندان پاسخ کوانتومی ابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز چیزی شبیه نور تو نیستبرخی بیماری ها که در آن بفراتر از دیوارهای باورهوش، ژنتیکی است یا محیطیتاثیر کتامین در درمان پاکتاب گران و پرهزینه شد ولرمز بقای جهش ژنتیکیحقیقت آنطور نیست که به نظماه رجبآغاز فصل سرما و دوباره تکسیاره ی ابلهانداروی جدید ضد میگرنابزارهای پیشرفته ارتباط استخوان های کشف شده، ممکنگاه انسان محدود به ادرابزرگ شدن مغز محدود به دورقبل از آغازهزینه سنگین انسان در ازاتاثیر احتمالی عصاره تغلیگل زندگیروزه داری و بیمار ی ام اس حافظه و اطلاعات در کجاستمدل همه جانبه نگر ژنرالیالتهاب شریان تمپورالسازگاری با محیط بین اجزااحیای بینایی نسبی یک بیماعداد بینهایت در دنیای منتایج نادانی و جهلتفاوتهای جنسیتی راهی براتاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم سازگاری قانون مجازاویتامین بی هفدهگذر زمان کاملا وابسته به ریشه های مشترک حیاتحس و ادراک قسمت هفتممرگ تصادفیانرژی تاریک که ما نمی توسعی کن به حدی محدود نشویادب برخورد با دیگرانبه زودی شبکه مغزی به جای چرا ذرات بنیادی معمولاً تمساح حد واسط میان مغز کوتاثیر عصاره تغلیظ شده گیمنابع انرژی از نفت و گاز واکسن کرونا و گشودن پنجرپیوند سر آیا ممکن استرجزخوانی هایی که امروز بحس و ادراک قسمت دوازدهممشاهده آینده از روی مشاهاولین تصویر در تاریخ از سشاهکار شش گوشارتباط شگفت انگیز مغز انبیماری بیش فعالیبیماری تی تی پیهفت چیز که عملکرد مغز تو تولید یا دریافت علمورزش هوازی مرتب خیلی به قتربیت کودکان وظیفه ای مهمنبع هوشیاری کجاست قسمت آلودگی هوا و ویروس کرونازندگی در سیاهچالهخم شدن فضا-زمانمغز آیندگان چگونه است ؟ایندرالششمین کنگره بین المللی ساز واقعیت امروز تا حقیقتنقش حیاتی تلومر دی ان آ دباهوش ترین و با کیفیت تریهوش فوق العاده، هر فرد استوازن مهمتر از فعالیت زییادآوری خواب و رویادرمان ام اس(مولتیپل اسکلتغییرات منطقه بویایی مغزمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا ما تنها موجودات زنده زبان و بیان نتیجه ساختماخطا در محاسبات چیزی کاملمغز بزرگ و فعال یا مغز کواگر تلاش انسان امروز براعلایم کمبود ویتامین E را از تکینگی تا مغز از مغز تنقشه های مغزی جدید با جزیبحثی در مورد عملکرد لوب فهوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل جریان همیشگی خلقتکمردرد و علل آندرک تصویر و زبان های مخلتجهان یکپارچهمنبع خواب و رویاآیا احتمال دارد رویا از آسفر دشوار اکتشافديدن با چشم بسته در خواب ابزار بقا از نخستین همانعضلانی که طی سخن گفتن چقداز تکینگی تا مغز از مغز تنوار مغز در فراموشی هابرین نت به جای اینترنتفیلمی بسیار جالب از تغییهوش مصنوعی به شناسایی کاتا بحر یفعل ما یشاکودکان را برای راه آماده ذهن ما از در هم شکستن منبجواب دانشمند سوال کننده میدان های مغناطیسی قابل آیاما مقهور قوانین فیزیکسندرم کووید طولانیدانشمندان اولین سلول مصنابزار بقای موجود زنده از از تکامل تا مغز از مغز تا نکاتی در مورد تشنجبرخی بیماری های خاص که بدفرد حساس از نظر عاطفی و بهیچ وقت خودت را محدود به تاثیر گیاه خواری بر رشد وکتاب زیست شناسی باوررمز جهانحقیقت افرادماپروتیلینإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَسیاره ابلهانداروی ضد تشنج با قابليت تابزارهای بقا از نخستین هاستروژن مانند سپر زنان دنگاه از بیرون مجموعهبزرگ شدن تقریبا ناگهانی قبل از انفجار بزرگهزاران سال چشم های بینا وتاثیر ترکیبات استاتین (سگلوئونروزه داری سلول های بنیادحباب های کیهانی تو در تومدل هولوگرافیک ژنرالیزهامیوتروفیک لترال اسکلروستون فقرات انسان دو پا جلاحیای بینایی نسبی یک بیمبقای حقیقی در دور ماندن انخاع ما تا پایین ستون فقرتقلید مرحله ای نسبتا پیشتاثیر درجه حرارت بر عملکلزوم سازگاری قانون مجازاویتامین دی گنجینه ای بزرگربه شرودینگر و تاثیر مشرژیم های غذایی و نقش مهم حس و ادراک قسمت هفدهممراحل ارتقای پله پله کیهانرژی خلا ممکن استشلیک فراموشیادراک ما درک ارتعاشی است به زیر پای خود نگاه نکن بچراروياها را به یاد نمی آتنفس هوازی و میتوکندریتاریکی من و تو و گرد و غبامنابع انرژی از نفت و گاز واکسن کرونا از حقیقت تاتپیوند سر، یکی از راه حلهارسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرحس و ادراک قسمت سوممطالبی در مورد تشنجاولین دروغشاید گوشی و چشمی، آماده شارتباط شگفت انگیز مغز اننقش میدان مغناطیسی زمین نقش محیط زندگی و مهاجرت دبیماری دویکهفت سین یادگاری از میراث تولید پاک و فراوان انرژیورزش هوازی ، بهترین تمریترجمه ای ابتدایی از اسرامنبع هوشیاری کجاست قسمت آلزایمرزندگی زمینی امروز بیش از خونریزی مغز در سندرم کوومغز انسان ایا طبیعتا تماایا کوچک شدن مغزانسان الصرع و درمان های آناز کجا آمده ام و به کجا مینقش خرچنگ های نعل اسبی درباد غرور و سر پر از نخوت وهوش مصنوعی می تواند بر احتوسعه هوش مصنوعی قادر اسژن همه چیز نیستدرمان تومورهای مغزی با اتغییرات آب و هوایی که به منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا مغز تا بزرگسالی توسعزبان و بیان، در سایه پیشرخطای ادراک کارمامغز بزرگترین مصرف کننده اگر خواهان پیروزی هستیعلایم کمبود ویتامین E را از تکینگی تا مغز از مغز تنقص در تشخیص هیجانات عامبحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل داروینی هنوز در حاکمردرد با پوشیدن کفش منادرک حقیقت نردبان و مسیری جهان کنونی و مغز بزرگتریمنحنی که ارتباط بین معرفآیا احتمال دارد رویا از آسفرنامه سفر به بم و جنوب دی متیل فومارات(زادیوا)(ابزار بقا از نخستین همانغیرقابل دیدن کردن مادهاز تکینگی تا مغز از مغز تنوار مغز در تشخیص بیماری برای پیش بینی آینده مغز دفیزیک مولکولها و ذرات در هوش مصنوعی در کامپیوترهاتاثیر فکر بر سلامتکوری گذرای ناشی از موبایذهن چند جانبه نیازمند نگجوسازی مدرنمیدان بنیادین اطلاعاتآب زندگی است قسمت چهارمسندرم گیلن باره به دنبال دانشمندان تغییر میدان مغابزار بقای موجود زنده از از تکامل تا مغز، از مغز تچگونه مولکول های دی ان ایبرخی توجهات در ببمار پارفرضیه ای جدید توضیح میدههیچ کاری نکردن به معنی چیتاثیر گیاه خواری بر رشد وکتاب طبیعت در قالب هندسهرمز جهان خاصیت فراکتالحقیقت اشیاماجرای جهل مقدسافت فشار خون ناگهانی در وسیاره ابلهانداروی ضد تشنج با قابليت تابزارهای بقا ازنخستین هماسرار آفرینش در موجنگاه از درون مجموعه با نگبزرگترین خطایی که مردم مقدم زدن و حرکت دید را تغیهستي مادي ای که ما کوچکترتاثیر حرکات چشم بر امواج گمان میکنی جرمی کوچکی در روش مقابله مغز با محدودیحد و مرزها توهم ذهن ماستمدل هولوگرافیک تعمیم یافامید نیکو داشته باش تا آنسخن پاک و ثابتاحساس گذر سریعتر زمانبلندی در ذهن ما درک بلندینخستین تصویر از سیاهچالهتقلید از روی طبیعتتاثیر درجه حرارت بر عملکمقاومت به عوارض فشار خون ویروس مصنوعیگزیده ای از وبینار یا کنفرژیم های غذایی و نقش مهم حس و ادراک قسمت هجدهممرز مرگ و زندگی کجاستانسان قدیم در شبه جزیره عشلیک فراموشیادغام میان گونه های مختلبوزون هیگز چیستچراروياها را به یاد نمی آتنفس هوازی و میتوکندریتاریکی خواهد ترسیدمنابع انرژی از نفت و گاز پیوندی که فراتر از امکانرساناها و ابر رساناها و عحس و ادراک قسمت سی و هشتممطالعه ای بیان میکند اهداولین سلول مصنوعیشاید درست نباشدارتباط غیرکلامی بین انساارتروز یا خوردگی و التهانقش نگاه از پایین یا نگاهبیماری دیستروفی میوتونیهم نوع خواری در میان پیشیتولید سلولهای جنسی از سلورزش و میگرنتسلیم شدن از نورون شروع ممنبع هوشیاری کجاست قسمت آملودیپین داروی ضد فشار زندگی زودگذرخواندن ، یکی از شستشو دهنمغز انسان برای ایجاد تمدایا این جمله درست است کسیضررهای مصرف شکر و قند بر از آغاز خلقت تا نگاه انسانقش داروهاي مختلف معروف بار بزرگ ایستادن بر دو پاهوش مصنوعی و کشف زبان هایتوسعه برخی شغل ها با هوش ژن همه چیز نیستدرمان تشنجتغییرات تکاملی سر انسان منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا همه جنایت ها نتیجه بیزبان و تکلم برخی بیماریهخطای حسمغز حریص برای خون، کلید تاپی ژنتیکعلت خواب آلودگی بعد از خواز تکینگی تا مغز از مغز تنقطه بی بازگشتبحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل داروینی هنوز در حاکنفرانس تشنج هتل کوثر اصدرک دیگرانجهان کاملی در اطراف ما پرمنشأ اطلاعات و آموخته ها آیا برای تولید مثل همیشه سفرنامه سفر به بم و جنوب دین، اجباری نیستابزار بقا از نخستین همانمقالاتاز تکینگی تا مغز از مغز تنوار مغزی روشی مهم در تشخبرای اولین بار دانشمندانفیزیک و هوشیاریهوش مصنوعی در خدمت خلق وحتاثیر مشاهده بر واقعیت بکی غایب شدی تا نیازمند دلذهن هوشیار در پس ماده ی مجامعه ی آسمانیمیدازولام در درمان تشنج آب زندگی است قسمت اولسندرم پیریفورمیسدانشمندان روش هاي جدیدی ابزار بقای موجود زنده از از تکامل تا مغز، از مغز تچگونه مغز پیش انسان یا همبرخی توصیه ها برای واکسیفضای قلب منبع نبوغ استهیچ کس مانند تو نگاه نمیکتاثیر گیاه خواری بر رشد وکتاب، سفری به تاریخرنگ کردن، حقیقت نیستحقیقت تنها چیزی است که شاماده ی تاریکافت هوشیاری به دنبال کاهسیر آفرینش از روح تا مغز داروی ضد تشنج توپیراماتابزارهای بقای موجود زندهاسرار بازسازی اندام هانگاه حقیقی نگاه به درون ابزرگترین درد از درون است قدرت کنترل خودهستی ما پس از شروعی چگال تاثیر دوپامین و سروتونینگنجینه ای به نام ویتامین روش های صرفه جویی در ایجاحرکت چرخشی و دائمی کیهانمدل های ریز مغز مینی برینامید درمان کرونا با همانسختی ها رفتنی استاحساسات کاذببلعیدن ستاره توسط سیاهچانخستین روبات های زنده ی جتقویت استخوان در گرو تغذتاثیر درجه حرارت بر عملکمقابله ی منطقی با اعتراضویرایش DNA جنین انسان، برگزارش یک مورد جالب لخته ورژیم ضد التهابیحس و ادراک قسمت هشتممرز بین انسان و حیوان کجاانسان ها می توانند میدان شنا در ابهای گرم جنوب نیاادغام دو حیطه علوم مغز و بوزون هیگز جهان را از متلنزاع بین جهل و علم رو به پتنفس بدون اکسیژنتاریخ همه چیز را ثبت کردهمنابع انرژی از نفت و گاز پیوستگی همه ی اجزای جهانرشته نوروایمونولوژی و نقحس و ادراک قسمت سی و ششممعنی روزهاوکرلیزوماب داروی جدید ششب سیاه سحر شودشبیه سازی میلیون ها جهان ارزش حقیقی زبان قسمت اولنقش نظام غذایی در تکامل مبیماری ضعف عضلات نزدیک بهمه چیز در زمان کنونی استتولترودینورزش بهترین درمان بیش فعدر یک فراکتال هر نقطه مرکتشنج چیستمنبع هوشیاری کجاست قسمت آموزش نوین زبانزندگی، مدیریت انرژیخواب سالم عامل سلامتیمغز انسان برای شادمانی طایا ابزار هوشمندی یا مغز ضررهای شکر بر سلامت مغزاز انفجار بزرگ تا انفجار نقش ذهن و شناخت در حوادث بار سنین ابزار هوشمندی اهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتوصیه های سازمان بهداشت ژن هوش و ساختارهای حیاتی درمان جدید ALSثبت امواج الکتریکی در عصمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا هوش مصنوعی می تواند نزبان و شناخت حقیقت قسمت چخطر آلودگی هوامغز در تنهایی آسیب میبینابتدایی که در ذهن دانشمنعماد الدین نسیمی قربانی از تکینگی تا مغز از مغز تچند نرمش مفید برای کمردربحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل داروینی هنوز در حاکنگره بین المللی سردرد ددرک درست از خود و هوشیاریجهان پیوستهمنشاء کوانتومی هوشیاری اآیا بزرگ شدن مغز فقط در دسفرنامه سفر به بم و جنوب دید تو همیشه محدود به مقدابزار بقا از نخستین همانتاثیر ویتامین دی بر بیمااز تکینگی تا مغز از مغز تنوبت کودکانبرای تمدن سازی، باید در بفیزیکدانان ماشینی برای تهوش مصنوعی در خدمت خلق وحتاثیر نگاه ناظر هوشیار بکیهان خود را طراحی میکندذهن تو همیشه به چیزی اعتقجاودانگی مصنوعیمکانیک کوانتومی بی معنی آب زندگی است قسمت دومسندرم پس از ضربه به سردانشمندان روشی برای تبدیابزار بقای موجود زنده از از روده تا مغزچگونه هموساپينس بر زمین برخی درمان های Spinal Muscular Atقفس ذهنهیچ کس حقیقت را درون مغز تاثیر گیاه خواری بر رشد وکتابخانهروی و منیزیم در تقویت استحقیقت خواب و رویاماده ی خالیافتخار انسانسیستم تعادلی بدندارویی خلط آورابزارهای بقای از نخستین اصل بازخوردنگاهی بر قدرت بینایی درابسیاری از بیماری های جدیقدرت انسان در نگاه به ابعو هر کس تقوای خدا پیشه کنتاثیر دپاکین بر بیماری مگویید نوزده و ایمنی ساکتروش هایی ساده برای کاهش احس چشایی و بویاییمدیون خود ناموجودامیدوار باش حتی اگر همه چسرنوشتاخلاق و علوم اعصاببه قفس های سیاهت ننازنرمش های مفید برای درد زاتقویت سیستم ایمنیتاثیر درجه حرارت بر عملکمقابله با کرونا با علم اسواقعیت فیزیکی، تابعی از گشایش دروازه جدیدی از طررژیم غذایی حاوی تخم مرغ وحس و ادراک قسمت پنجممرز جدید جستجو و اکتشاف، انسان یک کتابخانه استشناخت و معرفت، و نقش آن دارتقا و تکامل سنت آفرینش بی نهایت در میان مرزهانزاع بین علم و نادانی رو تنها مانع در زندگی موارد واکسن کرونا ساخته شده توتازه های اسکیزوفرنی(جنومنابع انرژی از نفت و گاز پیام های ناشناخته بر مغز رشد مغز فرایندی پیچیده احس و ادراک قسمت سیزدهممعادله ها فقط بخش خسته کنايندگان چگونه خواهند دیدارزش حقیقی زبان قسمت دومنقش نظریه تکامل در شناسابیماریهای تحلیل عضلانی اهمه ی سردردها بی خطر نیستتومورها و التهاب مغزی عاورزش در کمر درددر کمتر از چند ماه سوش جدتشنج و حرکات شبه تشنجی قامنبع هوشیاری کجاست قسمت آمارهای ارائه شده در سطح زونیسومایدخواب سالم عامل سلامتی و یمغز انسان برای شادمانی طایا بیماری ام اس (مولتیپطلای سیاهاز بحث های کنونی در ویروسنقش روی و منیزیم در سلامتبارداری بدون رحمهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتوصیه های غیر دارویی در سژن یا نقشه توسعه مغز و نقدرمان جدید میگرن با انتی جلوتر را دیدنمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا هوش مصنوعی زندگی بشرزبان و شناخت حقیقت قسمت اخطرات هوش مصنوعیمغز را از روی امواج بشناسابزار هوش در حال ارتقا ازعوامل موثر در پیدایش زبااز تکینگی تا مغز از مغز تچند جهانیبحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل داروینی هنوز در حاکنگره بین المللی سردرد ددرک عمیق در حیواناتجهان پیوستهمهندسی ژنتیک در حال تلاش آیا تکامل و تغییرات ژنتیسفرنامه سفر به بم و جنوب دیدن خدا در همه چیزابزار بقا از نخستین همانصفحه اصلیاز تکینگی تا مغز از مغز تنور درونبرای خودآگاه بودن تو بایفاصله ها در مکانیک کوانتهوش مصنوعی درمانگر کامپیتاثیر نگاه و مشاهده ناظر کیهانِ هوشیارِ در حال یاذهن خود را مشغول هماهنگیجایی خالی نیستمکانیزمهای دفاعی در برابآب زندگی است قسمت سومسندرم سردرد به دلیل افت فدائما بخوانابزار بقای موجود زنده از از علم جز اندکی به شما داچگونه هوشیاری خود را توسبرخی روش های تربیتی کودکقلب و عقلهیچگاه از فشار و شکست نترتاثیر گیاه خواری بر رشد وکجای مغز مسئول پردازش تجرویا و خبر از آیندهحقیقت در علم، هرگز نهایی ماده، چیزی بیش از یک خلا افراد آغاز حرکت خودشان رسیستم دفاعی بدن علیه مغز داستانها و مفاهیمی اشتباابزارهای دفاعی و بقای مواصل علت و تاثیرنگاهی بر توانایی اجزاي ببسیاری از بیماری های جدیقدرت عشقوفور و فراوانیتاثیر داروهای ضد التهاب گوشه بیماری اتوزومال رسسروش صحبت کردن در حال تکامحس و ادراک (قسمت اول )مدیریت اینترنت بر جنگامیدی تازه در درمان سرطاسریعترین کامپیوتر موجوداخلاق پایه تکامل و فرهنگبه مغز خزندگان خودت اجازنرمش های مفید در سرگیجهتلقین اطلاعات و حافظهتاثیر درجه حرارت بر عملکملاحظه های اخلاقی دربارهواقعیت چند سویهپمبرولیزوماب در بیماری چرژیم غذایی ضد التهابیحس و ادراک قسمت پنجاهمزایای شکلات تلخ برای سلشناخت درون، شناخت بیرون؛ارتوکين تراپی روشی جديد بی عدالتی در توزیع واکسن نزاع بین علم و جهل رو به پتنبیه چقدر موثر استواکسن ایرانی کرونا تولیدتازه های بیماری پارکینسومنابع انرژی از نفت و گاز پیشینیان انسان از هفت میرشد مغز علت تمایل انسان بحس و ادراک قسمت ششممعجزه ی علمايا اراده آزاد توهم است یارزش حقیقی زبان قسمت سومنقش هورمون های تیروئید دبیهوش کردن در جراحی و بیمهمیشه اطمینان تو بر خدا بتومورهای ستون فقراتوزن حقیقی معرفت و شناختدر آسمان هدیه های نادیدنتشنج عدم توازن بین نورون منبع هوشیاری کجاست قسمت آن چیزی که ما جریان زمان زونا به وسیله ویروس ابله خواب عامل دسته بندی و حفطمغز انسان رو به کوچک تر شایا بدون زبان میتوانیم تطوفان فقر و گرسنگی و بی ساز تلسکوپ گالیله تا تلسکنقش روزه داری در سالم و جبازگشت از آثار به سوی خداهوش مصنوعی الفاگوتوصیه هایی در مصرف ماهیژنها نقشه ایجاد ابزار هودرمان جدید کنترل مولتیپلجمجمه انسان های اولیهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا هوش ارثی دریافتی از پزبان و شناخت حقیقت قسمت ددفاع در برابر تغییر ساختمغز زنان جوانتر از مغز مرابزار بقا از نخستین همانعوامل ایجاد لغت انسانی و از تکینگی تا مغز از مغز تچند روش ساده برای موفقیتبحثی درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل زبانکنترل همجوشی هسته ای با هدرگیری قلب در بیماری ویرجهان پر از چیزهای اسرار آمولتیپل اسکلروز در زنان آیا جنین انسان، هوشمندی سفری به آغاز کیهاندژا وو یا اشنا پنداریابزار بقا از نخستین همانسوالات پزشکیاز تکینگی تا مغز از مغز تنورون هاي مصنوعی می توانبرای زندگی سالم، یافتن تفاصله ی همیشگی تصویر سازهوش مصنوعی درخدمت خلق وحتاثیر نگاه انسان بر رفتاکیست کلوئید بطن سومذهن سالمجاذبهما انسانها چه اندازه نزدآب، زندگی است(قسمت پنجم)سوپاپ ها یا ترانزیستورهاداروهای مصرفی در ام اسابزار بقای موجود زنده از ازدواج های بین گونه ای، رچگونه واکسن کرونا را توزبرخی سلولهای عصبی در تلاقلب دروازه ی ارتباطهیپرپاراتیروئیدیسمتاثیر گیاه خواری بر رشد وکرونا چه بر سر مغز می آوررویا بخشی حقیقی از زندگی حقیقت راستین انسان علم بمبانی ذهنی سیاه و سفیدافزایش قدرت ادراکات و حسسکوت و نیستیدخالت در ساختار ژنهاابعاد اضافه ی کیهاناصل عدم قطعیت از کوانتوم چالش هوشیاری و اینکه چرا بعد از کرونالمس کوانتومیوقت نهيب هاي غير علمي گذشتاثیر داروی ضد تشنج سدیم گوشت خواری یا گیاه خواریروشهای نو در درمان دیسک بحس و ادراک (قسمت دوم )مدارک ژنتیکی چگونه انسانامگا سه عامل مهم سلامتسرگیجه از شایعترین اختلااختلال خواب فرد را مستعد به نقاش بنگرنرمشهای مهم برای تقویت عتلاش ها برای کشف منابع جدتاثیر درجه حرارت بر عملکملاحظات بیهوشی قبل از جرواقعیت چیستپنج اکتشاف شگفت آور در مورژیم غذایی ضد دردحس و ادراک قسمت پنجاه و یمسیر دشوار تکامل و ارتقاشناسایی تاریخچه ی تکاملیارتباط میکروب روده و پاربیمار 101 ساله، مبتلا به سنسبت ها در کیهانتو یک معجزه ایواکسن اسپایکوژنتبدیل تراکت صوتی مصنوعی منابع انرژی از نفت و گاز پیشرفت های جدید علوم اعصزمین در برابر عظمت کیهانحس و ادراک قسمت شصت و هشتمعجزه ی علم در کنترل کرونايا اراده آزاد توهم است یحس و ادراک قسمت شصت و دومعجزه در هر لحظه زندگیای نعمت من در زندگیمشبیه سازی سیستم های کوانارزش خود را چگونه میشناسنقش هورمون زنانه استروژنبیهوشی در بیماران دچار اهمیشه عسل با موم بخوریمتوهم فضای خالیوزوز گوشدر آستانه ی موج پنجم کوویتشخیص ژنتیکی آتروفی های منبع هوشیاری کجاست قسمت آنچه واقعیت تصور میکنیم زیباترین چیز در پیر شدنخودآگاهی و هوشیاريمغز انسان رو به کوچکتر شدایا تکامل هدفمند استطوفان زیباییاز تلسکوپ گالیله تا تلسکنقش رژیم غذایی بر رشد و ابازگشت به ریشه های تکاملهوش مصنوعی از عروسک های بتوضیحی ساده در مورد هوش مژنها ، مغز و ارادهدرمان جدید سرطانجنبه های موجی واقعیتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا هوش سریعی که بدون احسزبان و شناخت حقیقت قسمت سدقیق ترین تصاویر از مغز امغزهای کوچک بی احساسابزار بقا از نخستین همانعواملی که برای ظهور لغت ااز تکینگی تا مغز از مغز تچندین ماده غذایی که ماننبحثی درباره احساسات متفاهوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل زبانکنترل جاذبهدرگیری مغز در بیماری کویجهان دارای برنامهمواد کوانتومی جدید، ممکنآیا جهان ذهن و افکار ما مسقوط درون جاذبه ای خاص، چدژاوو یا آشناپنداریابزار بقا از نخستین همانپیامهای کاربراناز تکینگی تا مغز از مغز تنورون های ردیاب حافظهبرخی ملاحظات در تشنج های فاصله ی همیشگی تصویر سازهوش مصنوعی ساخته هوش طبیتاثیر نگاه انسان بر رفتاکاهش مرگ و میر ناشی از ابذخیره ی شگفت انگیز اطلاعجاذبه و نقش آن در شکلگیریما انسانها چه اندازه نزدآثار باستانی تمدن های قدسوپاپ ها یا ترانزیستورهاداروهای ام اسابزار بقای موجود زنده از اساس انسان اندیشه و باور چگونه آن شکری که می خوریمبرخی سيناپسها طی تکامل و قلب روباتیکهاوکينگ پیش از مرگش رسالتاثیر گیاه خواری بر رشد وکریستال هارویا تخیل یا واقعیتحقیقت غیر فیزیکیمباحث مهم حس و ادراکافزایش مرگ و میر سندرم کوسکته مغزیدر مانهای کمر درداتفاق و تصادفاصول انجام برخی نرمش ها دچالش هوشیاری و اینکه چرا بعد از کرونالوب فرونتال یا پیشانی مغوقتی فهمیدی خطا کردی برگتاثیر درجه حرارت بر عملکگیلگمش باستانی کیستروشهای شناسایی قدرت شنواحس و ادراک قسمت 67مروری بر تشنج و درمان هایامروز دانش ژنتیک هیچ ابهسرگردانیاختلال در شناسایی حروف و به نقاش بنگرچرا مغز انسان سه هزار سالتلاش هایی در بیماران قطع تاثیر درجه حرارت بر عملکممانتین یا آلزیکسا یا ابواقعیت چیستپوست ساعتی مستقل از مغز دراه فراری نیستحس و ادراک قسمت پنجاه و دمسئول صیانت از عقیده کیسانسان جدید از چه زمانی پاشناسایی سلول های ایمنی اارتباط ماده و انرژیبیماری های مغز و اعصاب و نسبت طلایی، نشانه ای به ستو یک جهان در مغز خودت هسواکسن اسپایکوژن ضد کروناتبدیل سلولهای محافط به سمنابع انرژی از نفت و گاز پیشرفت در عقل است یا ظواهزمین زیر خلیج فارس تمدنی زمان چیستحس و ادراک قسمت شصت و ششمغز فکر میکند مرگ برای دیای آنکه نامش درمان و یادششبکه های مصنوعی مغز به دراز فرد ایستا و متعصب بگذرنقش ویتامین K در ترمیم اسبیوگرافیهمراهی نوعی سردرد میگرنیتوهم فضای خالی یا توهم فضیک پیام منفرد نورون مغزی در درمان بیماری مولتیپل تشخیص آلزایمر سالها قبل منبع هوشیاری کجاست قسمت آنچه حس می کنیم، نتیجه ی زیباترین چیز در افزایش سخودآگاهی و هوشیاريمغز ایندگان چگونه استایجاد احساساتطی یکصد هزار سال اخیر هرچاز تکنیکی تا مغز از مغز تنقش رژیم غذایی در رشد و ابازخورد یا فیدبکهوش مصنوعی از عروسک های بتیوتیکسن داروی ضد جنونژنهای مشترک بین انسان و ودرمان سرطان با امواج صوتجنسیت و تفاوت های بیناییمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا هشیاری کوانتومی وجودزبان جانسوزدلایلی که نشان میدهد ما بمغزتان را در جوانی سیم کشابزار بقا از نخستین همانعوارض ازدواج و بچه دار شداز تکینگی تا مغز از مغز تنه جنگ و نه خونریزیبحثی درباره احساساتی غیرهوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل زبان انسان از پیشیکندر در بیماریهای التهابدرگیری مغز در بیماران مبجهان در حال نوسان و چرخشموجود بی مغزی که می تواندآیا جهش های ژنتیکی، ویروسلول های بنیادی منابع و ادگرگونی های نژادی و تغییابزار بقا از نخستین همانسایتهای دیگراز تکینگی تا مغز از مغز تنوروپلاستیسیتی چیستبرخی مرزهای اخلاق و علوم فاصله ی همیشگی تصویر سازهوش احساسیتاثیر ویتامین دی بر بیماکاهش التهاب ناشی از بیماذره ی معین یا ابری از الکجدایی خطای حسی استما اکنون میدانیم فضا خالآرامش(سکوت) stillness و تکاپوسوپاپ ها یا ترانزیستورهاداروهای تغییر دهنده ی سیابزار بقای موجود زنده از استفاده از مغز، وزن را کمچگونه انتظارات بر ادراک برداشت مغز ما از گذر زمانقلب را نشکنهاوکينگ پیش از مرگش رسالتاثیر گیاه خواری بر رشد وکریستال زمان(قسمت اولرویا حقی از طرف خداحقیقت غیر قابل شناختمجموعه های پر سلولی بدن مافزایش سرعت پیشرفت علوم سانسور از روی قصد بسیاری در محل کار ارزش خودت را باتوبان اطلاعات و پلِ بیناصول توسعه ی یک ذهن کاملچالش هوشیاری و اینکه چرا بعد از کرونا دلخوشی بیهولوتیراستاموقتی تو از یاد گرفتن باز تاثیر درجه حرارت بر عملکگیاه بی عقل به سوی نور میروشی برای بهبود هوش عاطفحس و ادراک قسمت چهلمرکز هوشیاری، روح یا بدن انفجار و توقف تکاملی نشاسرگردانیاختلال در شناسایی حروف و چرا مغزهای ما ارتقا یافت تلاشی برای درمان قطع نخاتاثیر درجه حرارت بر عملکمن کسی در ناکسی دریافتم واقعیت های متفاوتپوشاندن خود از نورراه های جدید برای قضاوت رحس و ادراک قسمت پنجاه و سمسئولیت جدیدانسان خطرناکترین موجودشواهدی از نوع جدیدی از حاارتباط متقابل با همه ی حیبیماری وسواسنشانه های گذشته در کیهان تو پیچیده ترین تکنولوژی واکسن دیگر کرونا ساخته شتداوم مهم است نه سرعتمنابع انرژی از نفت و گاز پیشرفتی مستقل از ابزار هپاسخ گیاهان در زمان خوردزمان و مکان، ابعاد کیهان حس و ادراک سی و هفتممغز قلبایمپلانت مغزی کمک میکند شباهت مغز و کیهاناز نخستین همانند سازها تنقش ژنتیک در درمان اختلابیوگرافیهندسه ی پایه ایتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)یک پیشنهاد خوب برای آسان در سال حدود 7 میلیون نفر تصویربرداری فضاپیمای آممنبع هوشیاری کجاست قسمت آنها نمیخواهند دیگران رازیر فشار کووید چه باید کرخودروهای هیدروژنیمغز ابزار بقای برتر مادیایرادهای موجود در خلقت بظهور امواج مغزی در مغز مصاز تکینگی تا مغز و از مغز نقش زنجبیل در جلوگیری از بازسازي مغز و نخاع چالشی هوش مصنوعی از عروسک بازی تکنولوژی جدید که سلول هاژنهای هوش ، کدامنددرمانهای بیماری پارکینسجنسیت و تفاوت های بیناییمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا واکنش های یاد گرفته وزبان ریشه هایی شناختی اسدنیای شگفت انگیز کوانتوممغزتان را در جوانی سیمکشابزار بقا از نخستین همانعید نوروز مبارکاز تکینگی تا مغز از مغز تچه زیاد است بر من که در ایبخش فراموش شده ی حافظههوش مصنوعی از عروسک تا کمتکامل ساختار رگهای مغزی کوچ از محیط نامناسبدرگیری مغزی در سندرم کووجهان شگفت انگیزموجودات مقهور ژنها هستندآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجسلول های بدن تو پیر نیستندانش قدرت استابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغز نوروز یا روز پایانیبرخی نکات از گاید لاین پرفاصله ی همیشگی تصویر سازهوش احساسیتاثیر ویروس کرونا بر مغز کاهش حافظه هرچند فرایندیذرات کوانتومی زیر اتمی قجریان انرژی در سیستم های ما از اینجا نخواهیم رفتآزمون تجربی، راهی برای رسودمندی موجودات ابزی بر داروهای ضد بیماری ام اس وابزار بقای موجود زنده از استفاده از هوش مصنوعی در چگونه به سطح بالایی از هوبررسي علل احتمالي تغيير قیچی ژنتیکیهدف یکسان، در مسیرهای متتاثیر گیاه خواری بر رشد وکریستال زمان(قسمت دوم)رویاها از مغز است یا ناخوحقایق ممکن و غیر ممکنمحل درک احساسات روحانیافسردگی و اضطراب در بیماسانسور بر بسیاری از حقایدر چه مرحله ای از خواب ، راتوسوکسیمایداصول سلامت کمرچالش هوشیاری و اینکه چرا بعد از کرونا دلخوشی بیهولوزالمعده(پانکراس)مصنوعویتنام نوعی کرونا ویروس تاثیر درجه حرارت بر عملکگیاه خواری و گوشت خوار کدروشی جدید در درمان قطع نخحس و ادراک قسمت چهل و هفتمرکز حافظه کجاستانواع سکته های مغزیسربازان ما محققا غلبه می اختلالات مخچهچرا ویروس کرونای دلتا واتلاشی تازه برای گشودن معتاثیر درجه حرارت بر عملکمنابع انرژي پاک سرچشمه حواقعیت و مجازپیموزایدراه های جدید برای قضاوت رحس و ادراک قسمت پنجاه و شمسئولیت در برابر محیط زیانسان عامل توقف رشد مغزشواهدی از دنیسوان(شبه نئارتباط چاقی و کاهش قدرت ببیماری گیلن باره و بیمارنشانه های پروردگار در جهتو افق رویداد جهان هستیواکسن دیگری ضد کرونا از دتداخل مرزها و صفات با بینمنابع انرژی از نفت و گاز پختگی پس از چهل سالگي به زمان واقعیت است یا توهمحس و ادراک- قسمت پنجاه و مغز ما کوچکتر از نیم نقطهایمپلانت نخاعی میتواند دشباهت مغز با کیهان مادیاز نخستین همانند سازها تنقش گرمایش آب و هوا در همبیان ژن های اسکیزوفرنی دهندسه ی رایج کیهانتوهم چیستیک آلل ژنتیکی که از نئانددرمان های اسرار آمیز در آتصادف یا قوانین ناشناختهمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمآنان که در قله اند هرگز خزیرفون داروی ضد ام اسخورشید مصنوعیمغز ابزار برتر بقااکسی توسین و تکامل پیش اعقل مجادله گراز تکینگی تا مغز از مغز تنقش زبان در سلطه و قدرت ابحتی علمی درباره تمایل بهوش مصنوعی از عروسک بازی تکنولوژی جدید که سلول هاژنهای حاکم بر انسان و انسدرهای اسرارآمیز و پوشیدهجهل مقدسمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا یک، وجود داردزبان شناسی مدرن در سطح سلدندان ها را مسواک بزنید تنقش قهوه در سلامتیابزار بقا از نخستین همانعامل کلیدی در کنترل کارآاز تکینگی تا مغز از مغز تنه عدم مطلق بلکه عدم با قبخش های تنظیمی ژنومهوش مصنوعی از عروسک تا کمتکامل شناخت انسان با کشفکوچک شدن مغز از نئاندرتادرگیری مغزی در سندرم کووجهانی که نه با یک رخداد و موسیقی هنر مایع استآیا خداباوری محصول تکاملسلول عصبی شاهکار انطباق دانش محدود به ابعاد چهارابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغز نوشیدن چای برای مغز مفید برخی نرمش ها برای زانوفرگشت و تکامل تصادفی محض هوش در طبیعتتاثیر ژنها بر اختلالات خکاهش دوپامین عامل بیماریذرات کوانتومی زیر اتمی قجریان انرژی در سیستم های ما اشیا را آنطور که هستندآزمون ذهنی گربه ی شرودینسیلی محکم محیط زیست بر انداروی فامپیریدین یا نورلابزار بقای موجود زنده از استفاده از انرژی خلاچگونه باغبانی باعث کاهش بررسی و اپروچ جدید بر بیمقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصهدف از تکامل مغزتاثیر گیاه خواری بر رشد وکریستال زمان(قسمت سوم)رویاهای پر رمز و حیرتی درحلقه های اسرارآمیزمحل درک احساسات روحانی داقلیت خلاقسایه را اصالت دادن، جز فردر هم تنیدگی مرزها و بی ماثر مضر مصرف طولانی مدت راضطراب و ترسچالش دیدگاه های سنتی در بتفکر خلا ق در برابر توهم لیس دگرامفتامین یا ویاسویتامین E برای فعالیت صحتاثیر درجه حرارت بر عملکگیرنده باید سازگار با پیروشی جدید در درمان نابینحس و ادراک قسمت چهل و هشتمرکز حافظه کجاستانگشت ماشه ایسردرد میگرن در کودکاناختلالات حرکتی در انسانبه هلال بنگرچرا پس از بیدار شدن از خوتلاشی جدید در درمان ام استاثیر درجه حرارت بر عملکمنابع انرژی از نفت و گاز واقعیت خلا و وجود و درک مپیموزایدراه پیروزی در زندگی چیستحس و ادراک قسمت بیست و چهمستند جهان متصلانسانیت در هم تنیده و متصشکل های متفاوت پروتئین هارتباط هوش ساختار مغز و ژبیماری آلزایمر، استیل کونظام مثبت زندگیتو انسانی و انسان، شایستواکسن سرطانتروس جریان انرژیمنابع بی نهایت انرژی در دتری فلوپرازینمنابع جدید انرژیپروژه ی ژنوم انسانیزمان پلانکحس و ادراک- قسمت بیست و پمغز مادران و کودکان در زماین پیوند نه با مغز بلکه شباهت کیهان و مغزاز نخستین همانند سازها تنقش پیش زمینه ها و اراده بیان حقیقتهندسه بنیادینتوهم وجودیک جهش ممکن است ذهن انساندرمان های بیماری آلزایمرتظاهر خوابیده ی مادهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآنزیم تولید انرژی در سلوزیرک ترین مردمخوشبختی دور از رنج های ممغز از بسیاری حقایق می گراگر فقط مردم میفهمیدند کعقلانیت بدون تغییراز تکینگی تا مغز از مغز تنقش زبان در سلطه و قدرت ابحث درباره پیدایش و منشا هوش مصنوعی از عروسک بازی تکینگیکل اقیانوس در یک ذرهدریای خداجهان فراکتالمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا کیهان می تواند یک شبیزبان شناسی نوین نیازمند دو ویژگی انتزاع و قدرت تجنقش مهاجرت در توسعه نسل اابزار بقا از نخستین همانعادت کردن به نعمتاز تکینگی تا مغز از مغز تنهایت معرفت و شناخت درک عبخش بزرگی حس و ادراک ما افلج نخاعی با الکترودهای هوش مصنوعی از عروسک تا کمتکامل، نتیجه ی برنامه ریکوچکترین چیز یک معجزه اسدرگیری اعصاب به علت میتوجهانی که از یک منبع، تغذیمیهمانهای ناخوانده عامل آیا دلفین ها می تواند از سلولهای ایمنی القا کنندهدانش بی نهایتابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز- از مغزتنوعی سکته مغزی ، وحشتناک برخی نرمش های گردنفراموش کارها باهوش تر هسهوش عاطفی بیشتر در زنانتاثیر کلام در آیات کلام بکاهش سن بیولوژیکی، تنها ذرات کوانتومی زیر اتمی قجریان انرژی در سیستم های ما به جهان های متفاوت خودآزمون ذهنی گربه شرودینگرسیگار عامل افزایش مرگ ومداروی لیراگلوتیدابزار بقای موجود زنده از استفاده از سلول های بنیاچگونه تکامل مغزهای کنونیبررسی ژنها در تشخیص بیماقانون مندی نقشه ژنتیکی مهدف از خلقت رسیدن به ابزاتاثیر گیاه خواری بر رشد وکشف مکانیسم عصبی خوانش پرویای شفافحمله ویروس کرونا به مغزمحدودیت چقدر موثر استالکترومغناطیس شنوایی و هساخت شبکه عصبی مصنوعی با در هم تنیدگی کوانتومیاثرات فشار روحی شدیداطلاع رسانی اینترنتیچاالش ها در تعیین منبع هوتفاوت مغز انسان و میمون هلا اکراه فی الدینویتامین E در چه مواد غذایگالکانزوماب، دارویی جدیروشی جدید در درمان سکته محس و ادراک قسمت چهل و دوممرکز خنده در کجای مغز استانگشت نگاری مغز نشان میدسردرد و علتهای آناختلالات صحبت کردن در انبه کدامین گناه کشته شدندچرا بیماری های تخریبی مغتمایل زیاد به خوردن بستنتاثیر رو ح و روان بر جسممنابع انرژی از نفت و گاز والزارتان داروی ضد فشار پیچیدگی های مغزمگسراه انسان شدن، راه رفتن وحس و ادراک قسمت بیست و یکمشکلات نخاعیانعطاف پذیری مکانیسمی علشکل پنجم مادهارتباط پیوسته ی جهانبیماری الزایمرنظریه ی تکامل در درمان بیتو با همه چیز در پیوندیواکسن سرطانتری فلوپرازینمناطق خاصی از مغز در جستجپروژه ی ژنوم انسانیزمان به چه دلیل ایجاد میشحس و ادراک- قسمت شصت و چهمغز چون ابزار هوش است دلیاین اندوه چیستشباهت زیاد بین سلول هاي عاز نخستین همانند سازها تنقش آتش در رسیدن انسان بهبیست تمرین ساده برای جلوهندسه در پایه ی همه ی واکتوهم بی خدایییک رژیم غذایی جدید، می تودرمان های جدید میگرنتظاهری از ماده است که بیدمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیندهزیست، مرز افق رویداد هستخانواده پایدارمغز به تنهایی برای فرهنگ اگر میدانی مصیبت بزرگتر علم و ادراک فقط مشاهده ی از تکینگی تا مغز از مغز تنقش سجده بر عملکرد مغزبحثي درباره هوش و تفاوتههوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل مادی تا ابزار هوشمکلمات بلند نه صدای بلنددرک فرد دیگر و رفتارهای اجهان ما میتواند به اندازمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا گذشته، امروز وآینده زبان، نشان دهنده ی سخنگو دو برابر شدن خطر مرگ و میابزار بقا از نخستین همانعارضه جدید ویروس کرونا ساز تکینگی تا مغز از مغز تنهایت در بی نهایتبخش بزرگتر کیهان ناشناختفلج بل، فلجی ترسناک که آنهوش مصنوعی از عروسک تا کمتأثیر نگاه انسان بر رفتاکووید نوزده و خطر بیماری درختان اشعار زمینجهانی در ذهنمیوتونیک دیستروفیآیا دلفین ها میتوانند باسلولهای بنیادی مصنوعی دردانشمندان موفق به بازگردابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز نیکولا تسلابرخی یونها و مولکول های مفراموشی همیشه هم بد نیستهوش عاطفی در زنان بیشتر اتاثیر کپسول نوروهرب بر نکایروپاکتیک چیسترفتار اجتماعی انسان، حاصجستجوی متن و تصویر به صورما با کمک مغز خود مختاريمآسيب میکروواسکولاریا آسسیاهچاله های فضایی منابعداروی تشنجی دربارداریابزار بقای موجود زنده از استفاده از سلول های بنیاچگونه جمعیت های بزرگ شکل بررسی بیماری التهابی رودقانون جنگلهر چیز با هر چیز دیگر در تتاثیر گیاه خواری بر رشد وکشف مکانیسمی پیچیده در بروان سالمحمایت از طبیعتمحدودیت های حافظه و حافظالکتروتاکسی(گرایش و حرکساخت شبکه عصبی با الفبای در هم تنیدگی کوانتومی و پاثرات مفید قهوهاطلاعات حسی ما از جهان، چناتوانی از درمان برخی ویتفاوت ها و تمایزها کلید بلایو دوم دکتر سید سلمان فویتامین کاگامی در درمان بیماریهای ريتوکسيمب در درمان ام اسحس و ادراک قسمت چهل و سوممرگ چیستاندوهگین نباش اگر درب یا سردرد تنشناختلالات عضلانی ژنتیکبه امید روزهای بهترچرا حیوانات سخن نمی گوینتمدن قدیمی ای در جنوب ایرتاثیر رژیم گیاه خواری بر منابع انرژی از نفت و گاز واکنش های ناخودآگاه و تقپیچیدگی های مغزی در درک زراه بی شکستحس و ادراک قسمت بیست و دومشکلات بین دو همسر و برخیاهرام مصر از شگفتی های جهشگفت انگیز بودن کیهانارتباط انسانی، محدود به بیماری ای شبیه آلزایمر و نظریه ی تکامل در درمان بیتو با باورهایت کنترل میشواکسنی با تاثیر دوگانه اتو باید نیکان را به دست بواسطه ها د رمسیر ایجاد مغترک امروزمنبع هوشیاری کجاست قسمت پرواز از نیویورک تا لوس آزمان شگفت انگیزحساسیت روانی متفاوتمغز چگونه صداها را فیلتر این ایده که ذرات سیاهچالشباهت زیاد بین سلول هاي عاز نشانه ها و آثار درک شدنقش انتخاب از طرف محیط، نبیش از نیمی از موارد انتقهندسه زبانِ زمان استتوهم جدایی و توهم علمیکی از علل محدودیت مغز امدرمان های جدید در بیماری تعداد کلی ذهن ها در جهان منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآینده ی انسان در فراتر اززاوسکا درمان گوشرخارق العاده و استثنایی بمغز برای فراموشی بیشتر کاگر نیروی مغناطیس نباشد علم اپی ژنتیک دریچه ای بهاز تکینگی تا مغز از مغز تنقش غذاها و موجودات دريابحثی جالب درباره محدودیتهوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل مداومکلام و زبان، گنجینه ای بسدرک نیازمند شناخت خویش اجهان مادی، تجلی فضا در ذهمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا پیدایش مغز از روی تصازبان، وسیله شناسایی محیطدو برابر شدن خطر مرگ و میابزار بقا از نخستین همانعدم توقف تکامل در یک اندااز تکینگی تا مغز از مغز تچهار میلیارد سال تکامل ببخش دیگری در وجود انسان هفلج خوابهوش مصنوعی از عروسک تا کمتئوری تکامل امروز در درمکودک هشت ساله لازم است آددرد باسن و پا به دلیل کاهجهش های ژنتیکی مفید در سامیگرن و پروتئین مرتبط با آیا دست مصنوعی به زودی قاسلسله مباحث هوش مصنوعیدانشمندان نورون مصنوعی سابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز نیاز به آموزش مجازی دیجیبرخی اثرات مضر ویتامین دفرایند پیچیده ی خونرسانیهوش عاطفی در زنان بیشتر اتاثیر کپسول نوروهرب بر تکار با یگانگی و یکپارچگیرقیبی قدرتمند در برابر مجستجوی هوشیاری در مغز ماما بخشی از این جهان مرتبطآسیب ها ناشی از آلودگی هوسیاهچاله ها، دارای پرتو داروی جدید s3 در درمان ام ابزار بقای موجود زنده از استفاده از سلول های بنیاچگونه جمعیت های بزرگ شکل بررسی سیستم تعادلی بدن اقانون جنگلهر حرکت خمیده می شود و هر تاثیر گیاه خواری بر رشد وکشف ارتباط جدیدی از ارتبروبات های ریز در درمان بیحوادث روزگار از جمله ویرمخچه فراتر از حفظ تعادلالگو و عادت را بشکن و در اساختن آیندهدر هم تنیدگی کوانتومی و داثرات مضر ماری جوانااطلاعاتی عمومی در مورد مناتوانی در شناسایی چهره تفاوت های بین زن و مرد فقتاثیر درجه حرارت بر عملکلبخند بزن شاید صبح فردا زویتامین کا و استخوانگامی در درمان بیماریهای ریواستیگمینحس و ادراک قسمت نهممرگ و میر پنهاناندام حسی، درک از بخش هایسردرد سکه ایاختراع جدید اینترنت کوانبه بالا بر ستارگان نگاه کچرا حجم مغز گونه انسان درتمدن پیشرفته ی پیشینیانتاثیر رژیم گیاه خواری بر منابع انرژی از نفت و گاز واکنش به حس جدیدپیوند قلب خوک، به فرد دچارابطه تشنج و اوتیسمحس و ادراک قسمت بیست و سومشکلات روانپزشکی پس از ساولین مورد PML به دنبال تکشگفت زده و حیران باشارتباط از بالا به پایین مبیماری ای شبیه ام اس مولتنظریه ی ریسمانتو جهانی هستی که خودش را وبینار اساتید نورولوژی دترکیب حیوان و انسانمنبع هوشیاری کجاست قسمت پرورش مغز مینیاتوری انسازندگی هوشمند در خارج از زخفاش با شیوع همه گیری جدیمغز ناتوان از توجیه پیدااینکه به خاطرخودت زندگی شرکت نورالینک ویدیویی ازاز نظر علم اعصاب یا نرووسنقش اتصالات بین سلولهای بیشتر کمردردها نیازی به هنر حفظ گرهتوهمات و شناخت حقیقتیافته های نوین علوم پرده درمان های رایج ام استغییر الگوی رشد مغزی با زمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآینده ی علم و فیزیک در60 ثزبان مشترک ژنتیکی موجوداخبر مهم تلسکوپ هابلمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟اگر نعمت فراموشی نبود بسعلم به ما کمک میکند تا مواز تکینگی تا مغز از مغز تنقش غذاها و موجودات دريابحثی در مورد نقش ویتامين هوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل چشمکلرال هیدرات برای خواباندرک و احساسجهان مرئی و نامرئیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآیا آگاهی پس از مرگ از بیسفر نامه سفر به بم و جنوب دو سوی واقعیتابزار بقا از نخستین همانعدم درکاز تکینگی تا مغز از مغز تچهار ساعت پس از کشتار خوکبرنامه و ساختار پیچیده مفلج خواب چیستهوش مصنوعی از عروسک تا کمتئوری تکامل در پیشگیری و کودک ایرانی که هوش او از دست آسمانجهش های ژنتیکی غیر تصادفمیگرن سردردی ژنتیکی که بآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسلطان جنگل یا صاحب ملکوتدانشمندان یک فرضیه رادیکابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز چیزی منتظر شناخته شدنبرخی اختلالات عصبی مثانهفرایند تکامل و دشواری هاهوشمندی کیهانتاثیر کپسول نوروهرب بر سکاربرد روباتهای ريزنانورموزی از نخستین تمدن بشرحفره در مغزما تحت کنترل ژنها هستیم یآشنا پنداریسیاهچاله و تکینگی ابتدایداروی جدید میاستنی گراویابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در مورد هچگونه حافظه را قویتر کنیبررسی علل کمر درد در میانقانونمندی و محدودیت عالمهرچیز با یک تاب تبدیل به تاثیر گیاهخواری بر رشد و کشف جمجمه ای درکوه ایرهوروح رهاییحافظه و اطلاعات در کجاست مخچه ، فراتر از حفظ تعادلالگوی بنیادین و هوشیاریساختار فراکتال وجود و ذهاجزای پر سلولی بدن انسان اطلاعاتی عمومی در مورد منادانی در قرن بیست و یکم،تفاوت های تکاملی در مغز وتاثیر درجه حرارت بر عملکلرزش ناشی از اسیب به عصبویتامین کا در سبزیجاتگاهی لازم است برای فهم و ریاضیات یک حس جدید استحس و ادراک قسمت چهارممرگ و میر بسیار بالای ناشانرژی بی پایان در درون هرسردرد عروقی میگرنادامه بحث تکامل چشمبه خودت مغرور نشوچرا خشونت و تعصبتمدن بشری و مغز اخلاقیتاثیر رژیم گیاه خواری بر منابع انرژی از نفت و گاز واکسن های شرکت فایزر آمرپیوند مغز و سر و چالشهای راز تغییرحس و ادراک قسمت بیستممشکلات روانپزشکی در عقب اولین مورد پیوند سر در انشگفتی های زنبور عسلارتباط بین هوش طبیعی و هوبیماری اسپینال ماسکولار نظریه تکامل در درمان بیمنظریه تکامل در درمان بیمتو دی ان ای خاص ميتوکندريوجود قبل از ناظر هوشمندترازودونمنبع هوشیاری کجاست قسمت پرتوهای صادر شده از سیاهزندگی بی دودخلاصه ای از مطالب همایش ممغز و سیر تکامل ان دلیلی اینکه خانواده ات سالم باشربت ضد خلطاز نظر علم اعصاب اراده آزنقش تیروئید در تکامل مغزبا هوش مصنوعی خودکار روبهنر رها شدن از وابستگیتوپیراماتیاد بگیر فراموش کنیدرمان های علامتی در ام استغییر زودتر اتصالات مغزیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآیا ممکن است موش کور بی مزبان چهار حرفی حیات زمینخدا موجود استمغز بزرگ چالش است یا منفعاگر نعمت فراموشی نبود بسعلم راهی برای اندیشیدن ااز تکینگی تا مغز از مغز تنقش غذاها و موجودات دريابحثی در مورد نقش کلسیم و هوش مصنوعی از عروسک بازی تکامل و ارتقای نگاه تا عمکمردرددرک کنیم ما همه یکی هستیمجهان هوشیارمنبع هوشیاری در کجاست؟ قآیا امکان بازسازی اندامهسفر به مریخ در 39 روزدوچرخه سواری ورزشی سبک و ابزار بقا از نخستین همانعسل طبیعی موثر در کنترل باز تکینگی تا مغز از مغز تنوآوری ای شگفت انگیز دانبرنامه ی مسلط ژنها در اختفلج دوطرفه عصب 6 چشمهوش مصنوعی از عروسک تا کمتئوری جدید، ویران کردن گکودکان میتوانند ناقل بی دستورالعمل مرکز کنترل بیجهشهای مفید و ذکاوتی که دمیگرن شدید قابل درمان اسآیا رژیم غذایی گیاهی سلاسم زنبور ، کلیدی برای واردانشمندان ژنی از مغز انسابزار بقا از نخستین هماناز تکینگی تا مغز، از مغز چیزی خارج از مغزهای ما نیبرخی اصول سلامت کمرفرایند حذف برخی اجزای مغهوشیاری کوانتومیتاثیر کپسول نوروهرب بر سکاربرد روباتهای ريز، در رمز و رازهای ارتباط غیر کحقیقت قربانی نزاع بین بی مانند آب باشآشنا پنداریسیاهچاله ی تولید کنندهداروی جدید برای ای ال اسابزار بقای موجود زنده از استیفن هاوکینگ در تفسیر نگاه محدود و تک جانبه، مشبزرگ فکر کنقارچ بی مغز در خدمت موجودهزینه ای که برای اندیشیدتاثیر انتخاب از طرف محیط کشف جدید تلسکوپ جیمز وبروزه داری متناوب، مغز را حافظه و اطلاعات در کجاست مخچه ابزاري که وظیفه آن فالگوبرداری از طبیعتساختار شبکه های مغزی ثاباجزایی ناشناخته در شکل گاعتماد به خودنبرو و انرژی مداومتفاوت های زبانی سرمنشا تتاثیر درجه حرارت بر عملکلرزش عضله یا فاسیکولاسیوویتامین بی 12 در درمان دردگاهی مغز بزرگ چالش استریسدیپلام تنها داروی تایحس و ادراک قسمت نوزدهممرگ انتقال است یا نابود شانرژی تاریکسرعت فکر کردن چگونه استاداراوون تنها داروی تاییبه دنبال رستگاری باشچرا در مغز انسان، فرورفتتمدنی قدیمی در شمال خلیج تاثیر رژیم گیاهخواری بر منابع انرژی از نفت و گاز واکسن کووید 19 چیزهایی که پیوند اندام از حیوانات براست دستی و چپ دستیحس و ادراک قسمت دهممشاهده گر جدای از شیء مشااولین هیبرید بین انسان و شاهکار قرنارتباط شگفت مغز انسان و فبیماری اضطراب عمومی