جهان در حال نوسان و چرخش

جهان در حال چرخش از ویلیام براون
(ویلیام براون، فیزیکدان زیستی یا بیوفیزیکدان و دانشمند و پژوهشگر انگلیسی در بنیاد بین المللی علوم طنین که پژوهش هایی تئوریک و آزمایشی را برای درک بهتر فیزیک سیستم های پیچیده ی بازسازی کننده ی خود و به خصوص سیستم های زیستی انجام میدهد. او دیدگاه های جدیدی در مورد فرایندهای بیوژنز(ایجاد حیات)، تکامل، هوش بیولوژیک و هوشیاری دارد.
در عرصه ی آزمایشگاهی و کاربردی، کاربردهای احتمالی پژوهش های او در سلامت نوین و تکنولوژی هایی برای سلامت، صنعت و کشاورزی است. هدف اصلی او مطرح کردن ایده ها و تکنولوژی هایی است که به انسانیت کمک می کند و تمدن را توسعه می دهد.)
از تکینگی تا مغز از مغز تا سیاهچاله ی فضایی قسمت پنجاه و دوم
تلاش برای بازکردن رمز ماده و انرژی تاریک با ابزارهای جدید تکنولوژیک برای سنجش
مقاله:
وقتی به گذشته ی دور جهان مینگری- که به معنی نگریستن بر فاصله های وسیع کیهانی است- کهکشان های خاصی دیده می شود که مقدار زیادی انرژی آزاد می کند. این کهکشان های ابتدایی- که به عنوانکوازار، بلازار، کهکشان های رادیویی و کوازارهای پر از امواج رادیویی خوانده می شود- همه اش به عنوان اجسامی تحت عنوان
active galactic nuclei AGN
خوانده می شود. این ها برخی از پرانرژی ترین پدیده ها در کیهان هستند.

AGN، تاییدی بر پیشبینی فیزیکدان ایتالیایی نسیم هرمیان است که سیاه چاله ها ساختار فضا-زمان هستند و هسته ای را شکل میدهند که در اطراف آن کهکشان ها و ستارگان، شکل می گیرد.(سیاهچاله ها فقط نابود کننده نیستند بلکه همین سیاهچاله ی مهلک، از دید ناظر دیگری- که از بیرون مجموعه می نگرد- ممکن است کاملا ایجاد کننده ی حیات و زندگی و کاملا روشن و سفید باشند.)
در حقیقت این اکنون به طور وسیع درک شده است که تشکیل زودرس کهکشان ها- که هسته های کهکشانی فعالی را ایجاد میکند- در حقیقت به علت فعالیت سیاه چاله های غول پیکر است و اینها سیاهچاله هایی با توده ای متشکل از یک میلیون یا حتی یک میلیارد توده ی خورشیدی است.
در آناتومی بزرگ این سیاه چاله های کهکشانی مرکزی اشاره هایی معماگونه و بسیار جذاب در میدان عمیق فضا وجود دارد.
هرچند همه ی کهکشان های اصلی شاید یک سیاه چاله ی بزرگ داشته باشند و این ساختاری است- که تشکیل کهکشان ها را در مرحله ی اول پیدایش، آغاز کرده است- هسته های کهکشانی فعال، به نظر می رسد فاز ابتدایی متفاوتی از این فرایند را نمایش دهد و این، زمانی است که سیاهچاله های غول آسا بسیار فعال هستند و مقدار زیادی از انرژی و شاید ماده را صادر می کنند و نخستین کهکشان ها را شکل می دهند.

فضا – زمان بطور دائم در حال نوسان است!
به علاوه به عنوان نتیجه ی افزایش ماده ی پیش کهکشانی، مقادیر زیاد ماده هم به سمت سیاه چاله های مرکزی جذب میشود و نیز از قطب آن، صادر میشود.
ماده که به داخل میرود یک دیسک افزایشی فوق العاده داغ و فوران های نسبیتی را در اطراف منطقه ی استوایی سیاه چاله تشکیل میدهد(ذرات باردار یا پلاسمای الکترون-پوزیترون که با سرعت های نسبیتی حرکت می کنند.)و در طول محور چرخش، جریان می یابد و می تواند تا صدها یا هزاران سال نوری توسعه یابد.(سیاهچاله ی خورنده، در بخش دیگری از وجودش، کاملا تولید کننده و صادر کننده ی ماده و انرژی است و این میتواند همان پرتوهای هاوکینگ تابش شده از سیاهچاله باشد که بر اساس اصل عدم قطعیت هایزنبرگ برای سیاهچاله ها فرض شده است.)

سازمان یافتن ضمنی محورهای چرخش سیاه چاله ها- که منجر به فوران های رادیویی می شود- وجود یکپارچگی و انسجام فضایی در مقیاس بزرگ را در تکانه ی زاویه ای پیشنهاد می دهد. این ساختارهای بسیار عظیم و پر انرژی، به سادگی- در زمانی که بر تصاویر عمیق فضایی گرفته شده در باند موج رادیویی طیف الکترومفناطیس نگاه میشود- شناسایی می گردد. مقیاس مشاهده، بزرگ است و نور را از کهکشان های فراوانی در طول میلیون ها پارسک فضا، جمع آوری میکند.
به طور مشابه، ابزاری- که استفاده میشود تا نور را از چنین منابع وسیع و دوری جمع کند- غول پیکر است. در مورد تلسکوپ رادیوییآرسیبو فکر کن تا بتوانی تصور کنی این تلسکوپ ها چقدر عظیم هستند. یکی از آن تلسکوپ ها Square Kilometer Array است که یکی از بزرگترین ابزارهای مشاهداتی علمی است که تاکنون ساخته شده است. لنز های این تلسکوپ یک کیلومتر مربع، وسعت دارند.
این تلسکوپ وقتی کامل شود در تعیین پارامترهای کیهان شناسی بنیادین، کاربرد دارد و ابتدایی ترین دوره های تشکیل کهکشان ها را بررسی میکند.

سرعت انبساط کیهان چقدر است؟ | ایندیپندنت فارسی
در مطالعه ی اخیر- که از تلسکوپ رایویی Giant Meterwave Radio Telescope استفاده می کند- ستاره شناسان آفریقای جنوبی کشف مهمی داشته اند و این، زمانی بود که ترتیب محور چرخشی 64 کهکشان را تحلیل نمودند.
جهت گیری محور چرخش هسته های فعال کهکشانی به طورمستقیم قابل مشاهده است و این به خاطر فوران های بلند پلاسما است که از قطب های سیاه چاله ی غول پیکر مرکزی، با صدور قدرتمند امواج الکترومغناطیس در طیف فرکانس رادیویی منشا می گیرد. در گزارشی از جامعه ی ستاره شناسی رویال، تیم ستاره شناسی جهت گیری زاویه های موقعیت فوران رادویی را تحلیل کردند و دیدند مقدار بسیار زیادی از سیاه چاله های غول پیکر در محورهای چرخشی خود قرار گرفته اند.
تحلیل آماری نشان داد 0.1% احتمال رخداد و وجود چنین نظم و ساختاری هست و این، به قدرت نشان می دهد هنوز نیروی نادیده ای هست که هماهنگی قدرتمندی بین اشیا در مقیاس کیهانی ایجاد میکند.(نیروی ناشناخته ای که تا 67% انرژی جهان قابل مشاهده را تشکیل میدهد)
به علاوه این شاید نشان دهد شرایط طی ابتدایی ترین دوره های تشکیل کهکشان از ایزوتروپی- که همشکلی توزیع ماده را نشان میدهد- منحرف می شود. برای دوره ای طولانی، تصور شده است که جهان، هموژن و ایزوتروپیک است یعنی در همه محل ها مشابه است و محور یا جهتگیری قابل مشاهده ای وجود ندارد.(ایزوتروپی و همسانی مورد تصور ما که مطالعات بیشتر و یافته های دقیق تر، آن را رد می کند و جهان را نه فقط محدود به نیروهای شناخته شده ی کیهان و هم شکل بر اساس این نیروها نمی داند، بلکه انرژی و ماده ی تاثیر گذار و ناشناخته کیهان را تا 96% کیهان معرفی می کند.)
در حقیقت این به عنوان اصلی در کیهان شناسی شناخته شده است.
یکی از بزرگترین ذهن های قرن بیستم کورت گودل یک راه حل دقیق را برای معادلات میدانی اینشتین فراهم کرده است که یک جهان در حال چرخش را توصیف میکند.
در توصیف تلاش های گودل، فیزیکدان استیفن هاوکینگ میگوید: این مدل ها به خوبی می تواند توصیفی ارزشمند از جهانی باشد که مشاهده می کنیم. با این همه اطلاعات مشاهداتی، فقط سازگار با سرعت بسیار پایین چرخش است. کیفیت این مشاهدات تا زمان مرگ گودل به طور پیوسته، بهبود پیدا کرد و او همیشه می پرسید آیا جهان هنوز چرخش میکند؟ و او به خودش پاسخ میداد، نه اینگونه نیست!

در رخدادهای جدید، یافته های متعدد دیگری وجود داشته است که پیشنهاد میدهد جهان در حقیقت به طور کامل، هموژن وایزوتروپ نیست. این نمونه ها ازمحور شرارتآمده است که طی یک تحلیل از اشعه ی پس زمینه ای میکروویو کیهانی و جریان تاریک، شناسایی شده است.
گزارش شامیر بر Sloan Digital Sky Survey نشان میدهد تعداد کهکشان های چپ گرد، بیشتر از کهکشان های راست گرد است. پس ارتباط قوی محور چرخشی سیاهچاله های فراوان و غول پیکر در فاصله های کیهانی ممکن است ابهام برانگیز باشد زیرا با تصورات استاندارد باید واکنش اندکی از هسته های کهکشانی در چنین فاصله هایی وجود داشته باشد یا اساسا چنین واکنشی وجود نداشته باشد.
هرمیان در دوره ی طولانی، دینامیک و خصوصیات فضا-زمان را توصیف کرده است که بر اساس آخرین مطالعه، به طور طبیعی چنین جهت گیری و درهم تنیدگی منسجم و پکپارچه ای از اشیا را تولید میکند.

دکتر سید سلمان فاطمی . نورولوژیست, [3/11/2022 12:27 PM]
هرمیان خصوصیات هندسی و ساختاری فضا و ماده را از کوچکترین تا بزرگترین مقیاس، توصیف کرده است و این تا بزرگترین مقیاس کهکشانی یعنی خود جهان، ادامه می یابد و ما درکی از چگونگی و چرایی آرایش های وسیع کهکشان ها به یک شکل در محور چرخش خود مرتب شده اند حس می کنیم.
با نامی که قبلا بیان شد محور شرارت، یعنی جریان تاریک، دیوار بزرگ و خلا بزرگ جهان، ایزوتروپ و همسان نیست بلکه به جای آن، جهتگیری مشخصی دارد.( هنگام بررسی تابش پس زمینه کیهانی، ستاره شناسان نوسانات حرارتی سردی را کشف کردند. این درجه حرارت های مختلف و یا مناطق ناهمسانگرد، مناطقی هستند که در آن چگالی های مختلف ماده در جهان اولیه تا مقیاسی عظیم با گسترش مداوم کوچک شده اند. در حالی که بسیاری از این تفاوت های دمایی با نظریه های کیهان شناختی فعلی این جهان توضیح داده می شود، ناحیه ای وجود دارد که با این نظریه ها سازگاری ندارد. خیلی عجیب است، محققانی که آن را کشف کردند آن را به نام “محور شرارت” نامیدند. برای اینکه بدانیم محور شرارت چیست، ایده هایی وجود دارد. یکی از این ایده ها واقعا جذاب است.
به گفته ی محققان در واقع ما شاهد منطقه ای هستیم که در آن جهان ما به جهان دیگر، ضربه می زند و قوانین فیزیک، همدیگر را نقض می کنند. بنابراین اگر این مورد باشد و ستاره شناسان شاهد تعامل جهانی دیگر هستند، برای ناظرانی دیگر بیرون از مجموعه ی جهان ما و قوانین فیزیکی آن، این محور شرارت به چه معنی است؟
آیا آنها هم این منطقه را سرد و بی روح و بیرون از قوانین فیزیکی خود می بینند؟

حیرت دانشمندان از «چرخش مورب» یک سیاه‌چاله | ایندیپندنت فارسی
آیا از نظر آنها این محور، شرور است یا محور حیات و زندگی؟

ما هیچ ایده ای نداریم، اما تصور کنید وقتی قوانین فیزیک دو جهان کاملا متفاوت، با هم همپوشانی داشته باشند، چه چیزی ممکن است رخ دهد؟
اصطلاح محور شرارت، برای آن چیزی که نمیدانیم و برای ما ناشناس است شبیه اصطلاح تاریکبرای ماده و انرژی تاریک است و شاید این شرارت و تاریکی فقط از دید ماست و کیهان با همه ی وجود، وابسته به این بخش تاریک و نادیدنی و یا به قول برخی شرور است.

هرمیان این ساختار دارای مقیاس بزرگ را به عنوان هندسه ی ناهمسوگرد دو تروسی شناسایی کرده است. بنابراین نه فقط پدیده هایی مانند جریان تاریک و توسعه ی شتابان فضا مشاهده شده است بلکه با کشف جدید: محور قدرتمند کهکشان ها هم مشاهده می شود. علت آن، چرخش هم شکل جهان است که تاثیر ارتباطی قوی(درهم تنیدگی)بر اشیا دارد و به صورت همشکل به وسیله ی نیروهای کوریولیسِ ساختار چرخشی، تحت تاثیر هستند.( نیروی کوریولیس یا اثر کوریولیس (به انگلیسی: Coriolis effect) یک شبه نیرو است که باعث انحراف اجسام در حال حرکت به بیرون از راستای خط راست، از دید یک ناظر درون یک دستگاه مرجع چرخان است. تأثیرات این نیرو را می‌توان به‌ وضوح در تعیین جهت جریانات جبهه‌های آب و هوایی سیارات دید. این اثر توسط گاسپار گوستاو کوریولیس مهندس و ریاضیدان فرانسوی در قرن ۱۹ میلادی کشف شد.
در فیزیک، اثر نیروی کوریولیس یک انحراف مشهود حرکت اشیا- هنگامی که اشیا در یک محور مختصات چرخش قرار دارد- می‌باشد. برای مثال، دو بچه را در دو سمت مخالف یک چرخ فلک گردان در نظر بگیرید، که دو توپ نیز در اطراف آن متصل بوده و می‌چرخند. از دید کودکان، مسیر توپ از پهلو به صورت منحنی درآمده و به وسیله نیروی کوریولیس انحنا پیدا کرده‌است. از دید سه بعدی انحراف با چرخش پاد ساعت‌گرد چرخ و فلک، به سمت راست است.(مشاهده از بالا) و در صورت چرخش ساعت‌گرد چرخ و فلک، انحراف به سمت چپ است. قوانین حرکت نیوتن حرکت شی در یک دستگاه مرجع لخت را توصیف می‌کند. هنگامی که قوانین نیوتن به مختصات چرخشی تعمیم داده می‌شود، نیروی کوریولیس و نیروی گریز از مرکز ظاهر می‌شود.)
دینامیک چرخشی، طبیعتا همراهی و انسجامی قوی را ایجاد میکند.
از این تئوری عمیق، ما می بینیم چرخش، نتیجه ی زیاد شدن ماده در جهان نخستین نیست بلکه به جای آن، چرخش درونی و انحنای شدید فضا-زمان است که باعث افزایش جاذبه ی ماده ی درون ساختارهای قابل مشاهده، میشود. چون چرخش، اول، آمده است ما انتظار داریم یک مقدار زیاد ارتباط محورهای چرخشی هسته های کهکشانی ابتدایی وجود داشته باشد.
در مقاله ی منشا چرخش آمده است: با در نظر گرفتن نیروهای کوریولیس و ترک در معادله های میدان اینشتین و تئوری یکپارچه سازی گراند هرمیان و الیزابت روشر، مشارکت تاثیرهای کوریولیس و ترک را در معادله های میدان اینشتین و هندسه فضا-زمان (جاذبه) ارزیابی کردند. نتیجه ی مهم چنین کاری اینکه چرخش یک خصوصیت درونی خود فضا-زمان است و تشکیل کهکشان ها، فوران های قطبی افزایش صفحات و بازوهای مارپیچی و هاله های کهکشانی را بدون نیاز به شکل های خارجی ساختار ماده ی تاریک توضیح می دهد.

مستند جهان متصل با حضور فیزیکدان نسیم حرمین
مهم اینکه این یک جنبه ی ابزاریِ تئوری متحد سازی بزرگ به عنوان تاثیرات کوریولیس و ترکِ فضا-زمان است که اجسام و واکنش های ذره را تولید میکند و در مقیاس هادرون و اتمی مشاهده می شود.(گشتاور نیرو-Torque
عامل مؤثر در گشتن هر جسم به دور محوری را گَشتاوَر نیرو یا لنگر می‌نامند.
گشتاور یک کمیت فیزیکی است در حرکت چرخشی که به بزرگی نیرو و مسیر و مکان اثر نیرو بستگی دارد. گشتاور یک کمیت بُرداری بوده و یکای آن درسامانه استاندارد بین‌المللی یکاها، نیوتن متر است.)

با دقت بیشتر آیا ممکن است که نیروهای بیشتری باشد که اجازه حفظ چنین جهتگیری قدرتمندی را طی زمان بدهد؟
برای نمونه ممکن است واکنش های میدان مغناطیسی کهکشانی- که در مقیاس های کیهان شناسی مشاهده شده است- بتواند نقشی را در پایدار کردن جهتگیری قدرتمند فوران های رادیویی قطبی سیاهچاله های غول پیکر داشته باشد و باعث حفظ آنیزتروپی در دوره های طولانی زمان شود. در حقیقت ابزاری مانند تلسکوپ رادیویی کیلومتر مربع، اجازه ی مطالعه و تحلیل واکنش های میدان مغناطیسی کهکشانی را میدهد. باید ببینیم چه مقدار می تواند در واکنش های مقیاس بزرگ کهکشانی استفاده شود.
همچنین واکنش مهم دیگری وجود دارد که ممکن است در ارتباط قوی محورهای چرخش مشاهده شده در سیاهچاله های غول پیکر درگیر شود و مانند چرخش درونی فضا-زمان است که به وسیله ی هرمیان توصیف شده است. این یک شیء هندسی مورد توجه دیگر در فضا-زمان است. از نظر تکنیکی به عنوان پل های اینشتین روزن ER bridges شناخته شده است واین نام گذاری از روی نام دو فیزیکدانی است که در ابتدا خصوصیات آنها را از طریق راه حل شوراتزشیلد معادله های میدان اینشتین، مطرح کردند و ما آنها را به صورت غیررسمی به عنوان کرمچاله می نامیم.
هرمیان توضیح داده است چگونه سیاهچاله ها که قلب اجرام کهکشانی و ستارگان را تشکیل می دهد، در شبکه ی کرمچاله ای و وسیع فضا-زمان متصل شده اند. یعنی آن سیاهچاله ها در طول فاصله های زمانی و فضایی وسیع، در هم تنیده می شوند و این بیشتر شبیه چیزی است که در فوران رادیویی ساختار چرخشی مشاهده شده است.
جالب اینکه پبشرفت های بیشتر در فیزیک متحد- که اخیرا به دست آمده است-، کرمچاله های فضا-زمان را با پدیده ی در هم تنیدگی کوانتومی محاسبه کرده است و با این بیان- که پل های اینشتین_روزن، رابطه ی اینشتین_روزن را ایجاد میکند- خلاصه شده و مختصرا با اصلاح ER = EPR توصیف شده است.( در سال 1935، اینشتین و دانشجوی او ناتان روزِن، موفق شدند کرمچاله ها را به دنیای فیزیک معرفی کنند. آنها سعی داشتند از پاسخ سیاهچاله، به عنوان مدلی برای ذرات بنیادی استفاده کنند. اینشتین هیچگاه از این ایده که گرانش یک ذره، بانزدیک شدن به آن ذره (جرم مورد نظر)، بی نهایت می شود، راضی نبود. اینشتین عقیده داشت که این تکینگی باید برطرف شود، زیرا بی معناست.

ایده جدید اینشتین و روزن توصیف یک الکترون (که اغلب به صورت یک نقطه کوچک بدون ساختار درونی تصور می شد) به عنوان یک سیاهچاله بود. با استفاده از این روش، این امکان به وجود می آمد تا بتوان از نسبیت عام، برای توصیف رموز دنیای کوانتوم در یک نظریۀ میدان یکپارچه، استفاده کرد.

آنها با پاسخ استاندارد سیاهچاله شروع کردند که به یک کوزه بزرگ با گلوگاهی دراز شباهت دارد. آنگاه آن را از محل گلوگاه بریده و با سیاهچاله دیگر واژگون شده ای، ادغام کردند. اینشتین معتقد بود این ترکیب عجیب ولی در عین حال پیوسته و هموار، در اصل سیاهچاله ای مستقل از تکینگی است و شاید بتواند مثل یک الکترون عمل کند.

ایده اینشتین در توصیف یک الکترون به صورت سیاهچاله، با شکست مواجه شد. اما امروزه کیهان شناسان عقیده دارند که پل اینشتین- روزن می تواند به صورت دروازه ای بین دو جهان عمل کند. به این ترتیب که احتمال دارد ما روزی هنگام حرکت آزادانه در یک جهان، تصادفاً درون یک سیاهچاله بیفتیم، ناگهان به داخل سوراخ کشیده شویم و از اطراف دیگر(از طریق یک سفید چاله) بیرون بیاییم.)
این یعنی نه فقط هندسه ی فضا-زمان، سیاهچاله های دارای مقیاس ستاره شناسی را متحد و یکپارچه میکند بلکه موارد مینیاتوری را مانند آنچه به عنوان ذرات بنیادین خوانده میشود در بردارد.
آنچه ما در آخرین مطالعه، مشاهده می کنیم ممکن است در مقیاس کیهان شناسی، خیلی ساده در هم تنیدگی کوانتومی در نتیجه ی دینامیک سیالات فضا-زمان باشد و با هم با جهان پیوسته، مرتبط باشد.

ارتباط شگفت انگیز مغز اننوآوری ای شگفت انگیز دانمسئولیت در برابر محیط زیروش مقابله مغز با محدودیبیماری گیلن باره و بیمارسیر آفرینش از روح تا مغز هوش مصنوعی از عروسک بازی تمایل زیاد به خوردن بستنکلمات بلند نه صدای بلندتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا مغز تا بزرگسالی توسعحمایت از طبیعتایا بدون زبان میتوانیم تمنبع هوشیاری کجاست قسمت داروی تشنجی دربارداریاز نظر علم اعصاب اراده آزچیز جدید را بپذیرمعجزه در هر لحظه زندگیریسدیپلام تنها داروی تایبیهوشی در بیماران دچار اسخن پاک و ثابتهوش مصنوعی به شناسایی کاتو پیچیده ترین تکنولوژی کوچکترین چیز یک معجزه استاثیر رژیم گیاه خواری بر حس و ادراک قسمت 67آیا احتمال دارد رویا از آابتذال با شعار دینمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدخالت در ساختار ژنهارابطه تشنج و اوتیسماز تکینگی تا مغز از مغز تچگونه جمعیت های بزرگ شکل مغز انسان برای شادمانی طبازگشت از آثار به سوی خداشنا در ابهای گرم جنوب نیاتولید سلولهای جنسی از سلهیچ چیز همیشگی نیستکاهش دوپامین عامل بیماریتری فلوپرازینحس و ادراک قسمت پنجاهآب زندگی است قسمت چهارمابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری در کجاست؟ قدرمان های بیماری آلزایمراز تکینگی تا مغز از مغز تزمان و مکان، ابعاد کیهان چالش دیدگاه های سنتی در ببحثی درباره هوش و تفاوتهشاید درست نباشدتوازن مهمتر از فعالیت زیهز ذره، یک دنیاستکریستال زمان(قسمت سوم)تصویر زیبای اصفهانآشنا پنداریفیزیک مولکولها و ذرات در حس و ادراک قسمت ششمابزار بقای موجود زنده از میوتونیک دیستروفیدرهای اسرارآمیز و پوشیدهاز تکینگی تا مغز، از مغز زیباترین چیز در افزایش سچرا مغز انسان سه هزار سالبرای پیش بینی آینده مغز دویتامین کاصرع و درمان های آنتکامل و ارتقای نگاه تا عمگیاه بی عقل به سوی نور میجلوتر را دیدنالکتروتاکسی(گرایش و حرکفضای قلب منبع نبوغ استخواندن ، یکی از شستشو دهنابزارهای بقای موجود زندهنقش نگاه از پایین یا نگاهما با کمک مغز خود مختاريمدرگیری مغزی در سندرم کوواستفاده از سلول های بنیازبان و شناخت حقیقت قسمت دنسبت ها در کیهانبرخی توجهات در ببمار پاروالزارتان داروی ضد فشار علم و ادراک فقط مشاهده ی تئوری تکامل در پیشگیری و پنج اکتشاف شگفت آور در موجهان یکپارچهانواع سکته های مغزیقدم زدن و حرکت دید را تغیخدای رنگین کماناحیای بینایی نسبی یک بیمنقش داروهاي مختلف معروف محل درک احساسات روحانی دذرات کوانتومی زیر اتمی قاطلاعات حسی ما از جهان، چسفرنامه سفر به بم و جنوب همه ی سردردها بی خطر نیستبزرگترین خطایی که مردم مواکسنی با تاثیر دوگانه اعامل کلیدی در کنترل کارآتاثیر کپسول نوروهرب بر تپیشینیان انسان از هفت میجهش های ژنتیکی غیر تصادفانسان خطرناکترین موجودلزوم سازگاری قانون مجازادو برابر شدن خطر مرگ و میادراک ما درک ارتعاشی است نقص در تشخیص هیجانات عاممرکز حافظه کجاسترویا و واقعیتبه امید روزهای بهترسندرم پس از ضربه به سرهوش فوق العاده، هر فرد استفاوت های تکاملی در مغز ویک رژیم غذایی جدید، می توسوالات پزشکیتاثیر گیاه خواری بر رشد وآلزایمرجستجوی هوشیاری در مغز ماای نعمت من در زندگیممنابع انرژی از نفت و گاز دانشمندان موفق به بازگردارتباط غیرکلامی بین انسانوار مغز مشاهده ی غیر مستمستند جهان متصلروش های صرفه جویی در ایجابیماری آلزایمر، استیل کوسیستم تعادلی بدنهوش مصنوعی از عروسک بازی تمدن قدیمی ای در جنوب ایرکلوزاپین داروی ضد جنونتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا همه جنایت ها نتیجه بیحوادث روزگار از جمله ویرایا تکامل هدفمند استمنبع هوشیاری کجاست قسمت داروی جدید ALSاز واقعیت امروز تا حقیقتچیزی منتظر شناخته شدنمغز فکر میکند مرگ برای دیبیوگرافیسختی ها رفتنی استهوش مصنوعی در کامپیوترهاتو افق رویداد جهان هستیکووید نوزده و خطر بیماری تاثیر رژیم گیاهخواری بر حس و ادراک قسمت 74آیا برای تولید مثل همیشه ابداع دی ان ای بزرگترین دمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدر مانهای کمر دردرادیوی مغز و تنظیم فرکاناز تکینگی تا مغز از مغز تچگونه جمعیت های بزرگ شکل مغز انسان رو به کوچک تر شبازگشت به ریشه های تکاملشناخت و معرفت، و نقش آن دتولترودینهیچ وقت خودت را محدود به کاهش سن بیولوژیکی، تنها ترک امروزحس و ادراک قسمت پنجاه و یآب زندگی است قسمت اولابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری در کجاست؟(قدرمان های جدید میگرناز تکینگی تا مغز از مغز تزمان و صبرچاالش ها در تعیین منبع هوبحثی درباره احساسات متفاشب سیاه سحر شودتوسعه هوش مصنوعی قادر اسهزینه ای که برای اندیشیدکشف مکانیسم عصبی خوانش پتصویربرداری فضاپیمای آمآشنا پنداریفیزیک و هوشیاریحس و ادراک قسمت شصت و هشتابزار بقای موجود زنده از مغز بزرگ چالش است یا منفعمیگرن و پروتئین مرتبط با دریای خدااز تکینگی تا مغز، از مغز زیر فشار کووید چه باید کرچرا مغزهای ما ارتقا یافت برای اولین بار دانشمندانویتامین کا و استخوانضرورت زدودن افکارتکامل و ریشه ی مشترک خلقتگیاه خواری و گوشت خوار کدجمجمه انسان های اولیهالگو و عادت را بشکن و در اقفس ذهنخواب سالم عامل سلامتیابزارهای بقای از نخستین نقش نظام غذایی در تکامل مما بخشی از این جهان مرتبطدرگیری اعصاب به علت میتواستفاده از سلول های بنیازبان و شناخت حقیقت قسمت سنسبت طلایی، نشانه ای به سبرخی توصیه ها برای واکسیواکنش های ناخودآگاه و تقعلم و روحتئوری جدید، ویران کردن گپول و شادیجهان کنونی و مغز بزرگتریانگشت ماشه ایقدرت کنترل خودخسته نباشی بابااحساس گذر سریعتر زماننقش درختان در تکاملمحدودیت چقدر موثر استذرات کوانتومی زیر اتمی قاطلاعاتی عمومی در مورد مسفری به آغاز کیهانهمیشه چشمی مراقب و نگهبابزرگترین درد از درون است واسطه ها د رمسیر ایجاد مغعادت کردن به نعمتتاثیر کپسول نوروهرب بر سپیشرفت های جدید علوم اعصجهش تمدنی عجیب و شگفت انسانسان عامل توقف رشد مغزلزوم عدم وابستگی به گوگل دو سوی واقعیتادغام میان گونه های مختلنقطه بی بازگشتمرکز خنده در کجای مغز استرویا و کابوسبه بالا بر ستارگان نگاه کسندرم سردرد به دلیل افت فهوش مصنوعی می تواند بر احتفاوت های زبانی سرمنشا تیکی از علل محدودیت مغز امپیامهای کاربرانتاثیر گیاهخواری بر رشد و آملودیپین داروی ضد فشار حفره در مغزای آنکه نامش درمان و یادشمنابع انرژی از نفت و گاز دانشمندان نورون مصنوعی سمنابع انرژی از نفت و گاز دانشمندان یک فرضیه رادیکارتروز یا خوردگی و التهانوار مغز در فراموشی هامشکلات نخاعیروش هایی برای جلوگیری از بیماری الزایمرسیستم دفاعی بدن علیه مغز هوش مصنوعی از عروسک بازی تمدن پیشرفته ی پیشینیانکلام و زبان، گنجینه ای بستاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هوش مصنوعی می تواند نحکمت الهی در پس همه چیزایجاد احساساتمنبع هوشیاری کجاست قسمت داروی جدید s3 در درمان ام از کجا آمده ام و به کجا میچیزی خارج از مغزهای ما نیمغز قلببیوگرافیسرنوشتهوش مصنوعی در خدمت خلق وحتو انسانی و انسان، شایستکودک هشت ساله لازم است آدتاثیر عصاره تغلیظ شده گیحس و ادراک قسمت 75آیا بزرگ شدن مغز فقط در دابزار هوش در حال ارتقا ازمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدر محل کار ارزش خودت را براز تغییراز تکینگی تا مغز از مغز تچگونه حافظه را قویتر کنیمغز انسان رو به کوچکتر شدبازخورد یا فیدبکشناخت درون، شناخت بیرون؛تومورها و التهاب مغزی عاهیچ کاری نکردن به معنی چیکایروپاکتیک چیستترکیب حیوان و انسانحس و ادراک قسمت پنجاه و دآب زندگی است قسمت دومابزار بقا از نخستین همانمنبع خواب و رویادرمان های جدید در بیماری از تکینگی تا مغز از مغز تزمان واقعیت است یا توهمناتوانی از درمان برخی ویبحثی درباره احساساتی غیرشبیه سازی میلیون ها جهان توسعه برخی شغل ها با هوش کشف مکانیسمی پیچیده در بتصور از زمان و مکانآغاز فصل سرما و دوباره تکفیزیکدانان ماشینی برای تحس و ادراک قسمت شصت و دوابزار بقای موجود زنده از مغز بزرگ چالشهای پیش رومیگرن سردردی ژنتیکی که بدرک فرد دیگر و رفتارهای ااز تکینگی تا مغز، از مغز زیرفون داروی ضد ام اسچرا ویروس کرونای دلتا وابرای تمدن سازی، باید در بویتامین کا در سبزیجاتضررهای مصرف شکر و قند بر تکامل ابزار هوش ، راه پر گیرنده باید سازگار با پیجنبه های موجی واقعیتالگوی بنیادین و هوشیاریقلب و عقلخواب سالم عامل سلامتی و یابزارهای دفاعی و بقای مونقش نظریه تکامل در شناساما تحت کنترل ژنها هستیم یدرختان اشعار زمیناستیفن هاوکینگ در مورد هزبان جانسوزنشانه های گذشته در کیهان برخی درمان های Spinal Muscular Atواکنش به حس جدیدعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهتا 20 سال آینده مغز شما به پوست ساعتی مستقل از مغز دجهان کاملی در اطراف ما پرانگشت نگاری مغز نشان میدقدرت انسان در نگاه به ابعخطا در محاسبات چیزی کاملاحساسات کاذبنقش ذهن و شناخت در حوادث محدودیت های حافظه و حافظذرات کوانتومی زیر اتمی قاطلاعاتی عمومی در مورد مسقوط درون جاذبه ای خاص، چهمیشه اطمینان تو بر خدا ببسیاری از بیماری های جدیوبینار اساتید نورولوژی دعارضه جدید ویروس کرونا ستاثیر کپسول نوروهرب بر سپیشرفت در عقل است یا ظواهجهشهای مفید و ذکاوتی که دانسانیت در هم تنیده و متصمقاومت به عوارض فشار خون دولت یا گروهکادغام دو حیطه علوم مغز و نمیتوان با بیرون انداختنمرگ چیسترویا و خبر از آیندهبه بالاتر از ماده بیندیشسوپاپ ها یا ترانزیستورهاهوش مصنوعی و کشف زبان هایتفاوت ایستایی و تکاپویافته های نوین علوم پرده سایتهای دیگرتاثیر انتخاب از طرف محیط آموزش نوین زبانحقیقت قربانی نزاع بین بی ایمپلانت مغزی کمک میکند منابع انرژی از نفت و گاز دانشمندان ژنی از مغز انسارزش حقیقی زبان قسمت اولنوار مغز در تشخیص بیماری مشکلات بین دو همسر و برخیروش هایی ساده برای کاهش ابیماری ای شبیه آلزایمر و سکوت و نیستیهوش مصنوعی از عروسک بازی تمدن بشری و مغز اخلاقیکلرال هیدرات برای خوابانتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هوش مصنوعی زندگی بشرحافظه میتواند بزرگترین دایرادهای موجود در خلقت بمنبع هوشیاری کجاست قسمت داروی جدید میاستنی گراویریشه های مشترک حیاتاز آغاز خلقت تا نگاه انساچیزی شبیه نور تو نیستمغز ما کوچکتر از نیم نقطهبیان ژن های اسکیزوفرنی دسریعترین کامپیوتر موجودهوش مصنوعی در خدمت خلق وحتو با همه چیز در پیوندیکودک ایرانی که هوش او از تاریک ترین بخش شبحس و ادراک قسمت چهلآیا تکامل و تغییرات ژنتیابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدر چه مرحله ای از خواب ، رراست دستی و چپ دستیاز تکینگی تا مغز از مغز تنگاه محدود و تک جانبه، مشمغز ایندگان چگونه استبازسازي مغز و نخاع چالشی شناسایی تاریخچه ی تکاملیتومورهای ستون فقراتهیچ کس مانند تو نگاه نمیککار با یگانگی و یکپارچگیترازودونحس و ادراک قسمت پنجاه و سآب زندگی است قسمت سومابزار بقا از نخستین همانمنتظر نمان چیزی نور را بهدرمان های رایج ام اساز تکینگی تا مغز از مغز تزمان پلانکناتوانی در شناسایی چهره بخش فراموش شده ی حافظهشبیه سازی سیستم های کوانتوصیه های سازمان بهداشت کشف ارتباط جدیدی از ارتبتصادف یا قوانین ناشناختهآغاز مبهم آفرینشفاصله ها در مکانیک کوانتحس و ادراک قسمت شصت و ششابزار بقای موجود زنده از مغز بزرگ و فعال یا مغز کومیگرن شدید قابل درمان اسدرک نیازمند شناخت خویش ااز تکامل تا مغز از مغز تا زیرک ترین مردمچرا پس از بیدار شدن از خوبرای خودآگاه بودن تو بایویتامین بی 12 در درمان دردضررهای شکر بر سلامت مغزتکامل جریان همیشگی خلقتگالکانزوماب، دارویی جدیجنسیت و تفاوت های بیناییالگوبرداری از طبیعتقلب دروازه ی ارتباطخواب عامل دسته بندی و حفطابعاد و نیازهای تکاملینقش هورمون های تیروئید دمانند آب باشدرد باسن و پا به دلیل کاهاستیفن هاوکینگ در تفسیر زبان ریشه هایی شناختی اسنشانه های پروردگار در جهبرخی روش های تربیتی کودکواکسن های شرکت فایزر آمرعلم به ما کمک میکند تا موتا بحر یفعل ما یشاپوشاندن خود از نورجهان پیوستهانتقال ماده و انرژیقدرت عشقخطا در محاسبات چیزی کاملاخلاق و علوم اعصابنقش روی و منیزیم در سلامتمخچه فراتر از حفظ تعادلرفتار مانند بردهاعتماد به خودسلول های بنیادی منابع و اهمیشه راهی هستبسیاری از بیماری های جدیوجود قبل از ناظر هوشمندعدم توقف تکامل در یک انداتاثیر کتامین در درمان پاپیشرفت ذهن در خلاقیت استجهشهای مفید و ذکاوتی که دانسان، گونه ای پر از تضادمقابله ی منطقی با اعتراضدوچرخه سواری ورزشی سبک و ارتقا و تکامل سنت آفرینش نمیتوان بر سیاه سیاه نوشمرگ و میر پنهانرویا بخشی حقیقی از زندگی به خودت مغرور نشوسوپاپ ها یا ترانزیستورهاهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتفاوت ارباب و رهبر حقیقییاد بگیر فراموش کنیتاثیر احتمالی عصاره تغلیآمارهای ارائه شده در سطح حقیقت آنطور نیست که به نظایمپلانت نخاعی میتواند دحقیقت افرادایمان به رویامنابع انرژی از نفت و گاز دانشمندان پاسخ کوانتومی ارزش حقیقی زبان قسمت دومنوار مغزی روشی مهم در تشخمشکلات روانپزشکی پس از سروش جدید تولید برقبیماری ای شبیه ام اس مولتسکته مغزیهوش مصنوعی از عروسک بازی تمدنی قدیمی در شمال خلیج کمردردتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هوش ارثی دریافتی از پحافظه و اطلاعات در کجاست اکسی توسین و تکامل پیش امنبع هوشیاری کجاست قسمت داروی جدید برای ای ال اسرژیم های غذایی و نقش مهم از انفجار بزرگ تا انفجار نکاتی در مورد تشنجمغز مانند تلفن استبیان حقیقتسرگیجه از شایعترین اختلاهوش مصنوعی درمانگر کامپیتو با باورهایت کنترل میشکودکان میتوانند ناقل بی تاریکی من و تو و گرد و غباحس و ادراک قسمت چهل و هفتآیا جنین انسان، هوشمندی ابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدر هم تنیدگی مرزها و بی مرجزخوانی هایی که امروز باز تکینگی تا مغز از مغز تنگاه انسان محدود به ادرامغز ابزار بقای برتر مادیبحتی علمی درباره تمایل بشناسایی سلول های ایمنی اتوهم فضای خالیهیچ کس حقیقت را درون مغز کاربرد روباتهای ريزنانوتراشه ی بیولوژِیکحس و ادراک قسمت پنجاه و شآب، زندگی است(قسمت پنجم)ابزار بقا از نخستین همانمنحنی که ارتباط بین معرفدرمان های علامتی در ام اساز تکینگی تا مغز از مغز تزمان به چه دلیل ایجاد میشنادیدنی ها واقعی هستندبخش های تنظیمی ژنومهزینه سنگین انسان در ازاشبکه های مصنوعی مغز به درتوصیه های غیر دارویی در سکشف جمجمه ای درکوه ایرهوتظاهر خوابیده ی مادهإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَفاصله ی همیشگی تصویر سازحس و ادراک سی و هفتمابزار بقای موجود زنده از مغز بزرگترین مصرف کننده میدان مغناطيسي زمین بشر درک و احساساز تکامل تا مغز، از مغز تزیست شناسی کل در جزء فراکچرا ارتعاش بسیار مهم استبرای زندگی سالم، یافتن تویتامین بی هفدهطلای سیاهتکامل داروینی هنوز در حاگام کوچک ولی تاثیرگذارجنسیت و تفاوت های بیناییالتهاب شریان تمپورالقلب روباتیکخودآگاهی و هوشیاريابعاد اضافه ی کیهاننقش هورمون زنانه استروژنماه رجبدردی که سالهاست درمان نشاستخوان های کشف شده، ممکزبان شناسی مدرن در سطح سلنظام مثبت زندگیبرخی سلولهای عصبی در تلاواکسن کووید 19 چیزهایی که علم در حال توسعهتابوهای ذهنیپیموزایدجهان پیوستهاندوه دردی را دوا نمیکندلمس کوانتومیخطای ادراک کارمااخلاق پایه تکامل و فرهنگنقش روزه داری در سالم و جمخچه ، فراتر از حفظ تعادلرفتار اجتماعی انسان، حاصاعتماد به خودسلول های بدن تو پیر نیستنهمیشه عسل با موم بخوریمبشکه ای که ته نداره پر نموراپامیل در بارداریعدم درکتاثیر گیاه خواری بر رشد وپیشرفتی مستقل از ابزار هجواب دانشمند سوال کننده انعطاف پذیری مکانیسمی علمقابله با کرونا با علم اسدورترین نقطه ی قابل مشاهارتوکين تراپی روشی جديد چند نرمش مفید برای کمردرمرگ و میر بسیار بالای ناشرویا تخیل یا واقعیتبه دنبال رستگاری باشسوپاپ ها یا ترانزیستورهاهوش مصنوعی گوگل به کمک تشتفاوتهای جنسیتی راهی برایادگیری مهارت های جدید دتاثیر ترکیبات استاتین (سآن چیزی که ما جریان زمان حقیقت اشیااین پیوند نه با مغز بلکه منابع انرژی از نفت و گاز دانشمندان اولین سلول مصنارزش حقیقی زبان قسمت سومنوار عصب و عضلهمشکلات روانپزشکی در عقب روش صحبت کردن در حال تکامبیماری اسپینال ماسکولار سانسور از روی قصد بسیاری هوش مصنوعی از عروسک بازی تمرکز و مدیتیشنکمردرد ناشی از تنگی کاناتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هوش سریعی که بدون احسحافظه و اطلاعات در کجاست اگر فقط مردم میفهمیدند کمنبع هوشیاری کجاست قسمت داروی جدید برای دیابترژیم های غذایی و نقش مهم از بحث های کنونی در ویروسچگونه مولکول های دی ان ایمغز مادران و کودکان در زمبیست تمرین ساده برای جلوسرگردانیهوش مصنوعی درخدمت خلق وحتو باید نیکان را به دست بکودکان خود را مشابه خود تتاریکی و نورحس و ادراک قسمت چهل و هشتآیا جهان ذهن و افکار ما مابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدر هم تنیدگی کوانتومیرحم مصنوعیاز تکینگی تا مغز از مغز تنگاه از بیرون مجموعهمغز ابزار برتر بقابحث درباره پیدایش و منشا شواهدی از نوع جدیدی از حاتوهم فضای خالی یا توهم فضهیچگاه از فشار و شکست نترکاربرد روباتهای ريز، در تربیت کودکان وظیفه ای مهحس و ادراک قسمت بیست و چهابزار بقا از نخستین همانمنشأ اطلاعات و آموخته ها درمان ژنتیکی برای نوآوریاز تکینگی تا مغز از مغز تزمان شگفت انگیزنادانی در قرن بیست و یکم،بخش بزرگی حس و ادراک ما اهزاران سال چشم های بینا وشباهت مغز و کیهانتوصیه هایی در مصرف ماهیکشف جدید تلسکوپ جیمز وبتظاهری از ماده است که بیدافت فشار خون ناگهانی در وفروتنی و غرورحس و ادراک- قسمت پنجاه و ابزار بقای موجود زنده از مغز حریص برای خون، کلید تمیدان های مغناطیسی قابل درک کنیم ما همه یکی هستیماز تکامل تا مغز، از مغز تزیست، مرز افق رویداد هستچرا بیماری های تخریبی مغبرخی ملاحظات در تشنج های ویتامین دی گنجینه ای بزرطوفان فقر و گرسنگی و بی ستکامل داروینی هنوز در حاگامی در درمان بیماریهای جهل مقدسامیوتروفیک لترال اسکلروقلب را نشکنخودآگاهی و هوشیاريابعاد بالاترنقش ویتامین K در ترمیم اسماپروتیلیندست آسماناستروژن مانند سپر زنان دزبان شناسی نوین نیازمند نظریه ی تکامل در درمان بیبرخی سيناپسها طی تکامل و واکسن کرونا و گشودن پنجرعلم راهی برای اندیشیدن اتاثیر فکر بر سلامتپیموزایدجهان پر از چیزهای اسرار آاندوهگین نباش اگر درب یا لوب فرونتال یا پیشانی مغخطای حساختلال خواب فرد را مستعد نقش رژیم غذایی بر رشد و امخچه ابزاري که وظیفه آن فرقیبی قدرتمند در برابر ماعداد بینهایت در دنیای مسلول عصبی شاهکار انطباق همجوشی هسته ای، انرژِی ببشریت از یک پدر و مادر نیورزش هوازی مرتب خیلی به قعسل طبیعی موثر در کنترل بتاثیر گیاه خواری بر رشد وپاسخ گیاهان در زمان خوردجوسازی مدرناهرام مصر از شگفتی های جهملاحظه های اخلاقی دربارهديدن با چشم بسته در خواب ارتباط میکروب روده و پارچند جهانیمرگ انتقال است یا نابود شرویا حقی از طرف خدابه زودی شبکه مغزی به جای سوخت هیدروژنی پاکهوش مصنوعی الفاگوتقلید مرحله ای نسبتا پیشیادآوری خواب و رویاتاثیر حرکات چشم بر امواج آنچه واقعیت تصور میکنیم آنچه حس می کنیم، نتیجه ی حقیقت تنها چیزی است که شااین اندوه چیستمنابع انرژی از نفت و گاز دانشمندان تغییر میدان مغارزش خود را چگونه میشناسنوبت کودکانمشاهده گر جدای از شیء مشاروشهای نو در درمان دیسک ببیماری اضطراب عمومیسانسور بر بسیاری از حقایهوش مصنوعی از عروسک بازی تمساح حد واسط میان مغز کوکمردرد و علل آنتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا هشیاری کوانتومی وجودحافظه و اطلاعات در کجاستاگر میدانی مصیبت بزرگتر منبع هوشیاری کجاست قسمت داروی جدید ضد میگرنرژیم ضد التهابیاز تلسکوپ گالیله تا تلسکچگونه میتوان با قانون جنمغز چون ابزار هوش است دلیبیش از نیمی از موارد انتقسربازان ما محققا غلبه می هوش مصنوعی ساخته هوش طبیتو تغییر و تحولیکودکان را برای راه آماده تاریکی خواهد ترسیدحس و ادراک قسمت چهل و دومآیا جهش های ژنتیکی، ویروابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدر هم تنیدگی کوانتومی و پرسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهراز تکینگی تا مغز از مغز تنگاه از دور و نگاه از نزدمغز از بسیاری حقایق می گربحثي درباره هوش و تفاوتهشواهدی از دنیسوان(شبه نئتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)هیپرپاراتیروئیدیسمکتاب گران و پرهزینه شد ولترجمه ای ابتدایی از اسراحس و ادراک قسمت بیست و یکابزار بقا از نخستین همانمنشاء کوانتومی هوشیاری ادرمان پوکی استخواناز تکینگی تا مغز از مغز تزندگی هوشمند در خارج از زنازوکلسینبخش بزرگتر کیهان ناشناختهستي مادي ای که ما کوچکترشباهت مغز با کیهان مادیتوضیحی ساده در مورد هوش مکشتن عقیده ممکن نیستتعداد کلی ذهن ها در جهان افت هوشیاری به دنبال کاهفرگشت و تکامل تصادفی محض حس و ادراک- قسمت بیست و پابزار بقای موجود زنده از مغز در تنهایی آسیب میبینمیدان بنیادین اطلاعاتدرک احساسات و تفکرات دیگاز تکامل تا مغز، از مغز تزاوسکا درمان گوشرچرا حیوانات سخن نمی گوینبرخی مرزهای اخلاق و علوم ویروس مصنوعیطوفان زیباییتکامل داروینی هنوز در حاگامی در درمان بیماریهای جهان فراکتالامید نیکو داشته باش تا آنقیچی ژنتیکیخودروهای هیدروژنیاتفاق و تصادفنقش ژنتیک در درمان اختلاماجرای جهل مقدسدستورالعمل مرکز کنترل بیاسرار آفرینش در موجزبان، نشان دهنده ی سخنگو نظریه ی تکامل در درمان بیبرداشت مغز ما از گذر زمانواکسن کرونا از حقیقت تاتعلم ساختن برج های چرخانتاثیر مشاهده بر واقعیت بپیچیدگی های مغزمگسجهان پر از چیزهای جادویی اندام حسی، درک از بخش هایلوتیراستامخطر آلودگی هوااختلال در شناسایی حروف و نقش رژیم غذایی در رشد و امدل همه جانبه نگر ژنرالیرموزی از نخستین تمدن بشربقای حقیقی در دور ماندن اسلولهای ایمنی القا کنندههمراهی نوعی سردرد میگرنیبعد از کروناورزش هوازی ، بهترین تمریعشق درونی به یگانگی خلقتتاثیر گیاه خواری بر رشد وپختگی پس از چهل سالگي به جامعه ی آسمانیاولین مورد PML به دنبال تکملاحظات بیهوشی قبل از جردی متیل فومارات(زادیوا)(ارتباط ماده و انرژیچند روش ساده برای موفقیتمرگ تصادفیرویاها از مغز است یا ناخوبه زیر پای خود نگاه نکن بسودمندی موجودات ابزی بر هوش مصنوعی از عروسک های بتقلید از روی طبیعتژن همه چیز نیستتاثیر دوپامین و سروتونینآنها نمیخواهند دیگران راحقیقت خواب و رویااین ایده که ذرات سیاهچالمنابع انرژی از نفت و گاز دانشمندان روش هاي جدیدی از فرد ایستا و متعصب بگذرنور درونمشاهده آینده از روی مشاهروشهای شناسایی قدرت شنوابیماری بیش فعالیسایه را اصالت دادن، جز فرهوش مصنوعی از عروسک بازی تنفس هوازی و میتوکندریکمردرد با پوشیدن کفش مناتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا واکنش های یاد گرفته وحباب های کیهانی تو در تواگر نیروی مغناطیس نباشد منبع هوشیاری کجاست قسمت داروی جدید ضد الزایمررژیم غذایی حاوی تخم مرغ واز تلسکوپ گالیله تا تلسکچگونه مغز پیش انسان یا هممغز چگونه صداها را فیلتر بیشتر کمردردها نیازی به سردرد میگرن در کودکانهوش احساسیتو جهانی هستی که خودش را کوری گذرای ناشی از موبایتاریخ همه چیز را ثبت کردهحس و ادراک قسمت چهل و سومآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدر هم تنیدگی کوانتومی و درساناها و ابر رساناها و عاز تکینگی تا مغز از مغز تنگاه از درون مجموعه با نگمغز به تنهایی برای فرهنگ بحثی جالب درباره محدودیتشکل های متفاوت پروتئین هتوهم چیستهاوکينگ پیش از مرگش رسالکتاب زیست شناسی باورترس و آرمان هاآثار باستانی تمدن های قدحس و ادراک قسمت بیست و دوابزار بقا از نخستین همانمهندسی ژنتیک در حال تلاش درمان ام اس(مولتیپل اسکلاز تکینگی تا مغز از مغز تزندگی بی دودنبرو و انرژی مداومبخش دیگری در وجود انسان ههستی ما پس از شروعی چگال شباهت کیهان و مغزتیوتیکسن داروی ضد جنونگل زندگیتعذیه ی ذهنافتخار انسانفراموش کارها باهوش تر هسحس و ادراک- قسمت شصت و چهابزار بقای موجود زنده از مغز را از روی امواج بشناسمیدازولام در درمان تشنج درک تصویر و زبان های مخلتاز روده تا مغززبان مشترک ژنتیکی موجوداچرا حجم مغز گونه انسان دربرخی نکات از گاید لاین پرویرایش DNA جنین انسان، برطولانی ترین شبتکامل داروینی هنوز در حاگاهی لازم است برای فهم و جهان قابل مشاهده بخش کوچامید نجاتقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصخورشید مصنوعیاتوبان اطلاعات و پلِ بیننقش گرمایش آب و هوا در همماده ی تاریکدغدغه نتیجه ی نادانی استاسرار بازسازی اندام هازبان، وسیله شناسایی محیطنظریه ی ریسمانبررسي علل احتمالي تغيير واکسن کرونا ساخته شده توعلایم کمبود ویتامین E را تاثیر نگاه ناظر هوشیار بپیچیدگی های مغزی در درک زجهان دارای برنامهانرژی بی پایان در درون هرلوزالمعده(پانکراس)مصنوعخطرات هوش مصنوعیاختلال در شناسایی حروف و نقش زنجبیل در جلوگیری از مدل هولوگرافیک ژنرالیزهرمز و رازهای ارتباط غیر کبلندی در ذهن ما درک بلندیسلولهای بنیادی مصنوعی درهندسه ی پایه ایبعد از کروناورزش و میگرنعصب حقوق نورولووتاثیر گیاه خواری بر رشد وپروژه ی ژنوم انسانیجاودانگی مصنوعیاولین مورد پیوند سر در انممانتین یا آلزیکسا یا ابدین، اجباری نیستارتباط متقابل با همه ی حیچندین ماده غذایی که ماننمرگی وجود نداردرویاهای پر رمز و حیرتی دربوزون هیگز چیستسیلی محکم محیط زیست بر انهوش مصنوعی از عروسک های بتقویت استخوان در گرو تغذژن همه چیز نیستتاثیر دپاکین بر بیماری متاثیر داروهای ضد التهاب آنان که در قله اند هرگز خحقیقت در علم، هرگز نهایی اینکه به خاطرخودت زندگی منابع انرژی از نفت و گاز دانشمندان روشی برای تبدیاز مخالفت بشنونورون هاي مصنوعی می توانمطالبه ی حق خودروشی برای بهبود هوش عاطفبیماری تی تی پیساخت شبکه عصبی مصنوعی با هوش مصنوعی از عروسک تا کمتنفس هوازی و میتوکندریکنفرانس تشنج هتل کوثر اصتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا یک، وجود داردحد و مرزها توهم ذهن ماستاگر نعمت فراموشی نبود بسمنبع هوشیاری کجاست قسمت داروی سل سپترژیم غذایی ضد التهابیاز تکنیکی تا مغز از مغز تچگونه هموساپينس بر زمین مغز ناتوان از توجیه پیدابا هوش مصنوعی خودکار روبسردرد و علتهای آنهوش احساسیتو دی ان ای خاص ميتوکندريکی غایب شدی تا نیازمند دلتازه های اسکیزوفرنی(جنوحس و ادراک قسمت نهمآیا خداباوری محصول تکاملابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدر هر سوراخی سر نکنرشته نوروایمونولوژی و نقنگاه حقیقی نگاه به درون امغز برای فراموشی بیشتر کبحثی در مورد نقش ویتامين شکل پنجم مادهتوهم وجودهاوکينگ پیش از مرگش رسالکتاب طبیعت در قالب هندسهتسلیم شدن از نورون شروع مآرامش و دانشحس و ادراک قسمت بیست و سوابزار بقا از نخستین همانمهربانی، شرط موفقیتدرمان تومورهای مغزی با ااز تکینگی تا مغز از مغز تزندگی در جمع مواردی را برنتایج نادانی و جهلبخشیدن دیگران یعنی آرامشو هر کس تقوای خدا پیشه کنشباهت زیاد بین سلول هاي عتیک و اختلال حرکتیگلوله ی ساچمه ایتغییر الگوی رشد مغزی با زافراد آغاز حرکت خودشان رفراموشی همیشه هم بد نیستحساسیت روانی متفاوتابزار بقای موجود زنده از مغز زنان جوانتر از مغز مرمکانیک کوانتومی بی معنی درک حقیقت نردبان و مسیری از سایه بگذرزبان چهار حرفی حیات زمینچرا خشونت و تعصببرخی نرمش ها برای زانوواقعیت فیزیکی، تابعی از طی یکصد هزار سال اخیر هرچتکامل زبانگاهی مغز بزرگ چالش استجهان موازی و حجاب هاامید درمان کرونا با همانقانون مندی نقشه ژنتیکی مخوش قلبی و مهربانیاتوسوکسیمایدنقش پیش زمینه ها و اراده ماده ی خالیذهن ما از در هم شکستن منباصل بازخوردسفر فقط مادی نیستنظریه تکامل در درمان بیمبررسی و اپروچ جدید بر بیمواکسن ایرانی کرونا تولیدعلایم کمبود ویتامین E را تاثیر نگاه و مشاهده ناظر پیوند قلب خوک، به فرد دچاجهان در حال نوسان و چرخشانرژی تاریکلیس دگرامفتامین یا ویاسدفاع در برابر تغییر ساختاختلالات مخچهنقش زبان در سلطه و قدرت امدل هولوگرافیک تعمیم یافرمز پیشرفت تواضع است نه طبلوغ چیستسلام تا روشناییهندسه ی رایج کیهانبعد از کرونا دلخوشی بیهوورزش بهترین درمان بیش فععضلانی که طی سخن گفتن چقدتاثیر گیاه خواری بر رشد وپروژه ی ژنوم انسانیجایی خالی نیستاولین هیبرید بین انسان و من کسی در ناکسی دریافتم دید تو همیشه محدود به مقدارتباط چاقی و کاهش قدرت بنه به اعداممراحل ارتقای پله پله کیهرویای شفافبوزون هیگز جهان را از متلسیگار عامل افزایش مرگ ومهوش مصنوعی از عروسک بازی تقویت حافظه یا هوش مصنوعژن هوش و ساختارهای حیاتی تاثیر داروی ضد تشنج سدیم آنزیم تولید انرژی در سلوحقیقت راستین انسان علم باینکه خانواده ات سالم بامنابع انرژی از نفت و گاز دائما بخواناز نخستین همانند سازها تنورون های ردیاب حافظهمطالبی در مورد تشنجروشی جدید در درمان قطع نخبیماری دویکساخت شبکه عصبی با الفبای هوش مصنوعی از عروسک تا کمتنفس بدون اکسیژنکنگره بین المللی سردرد دتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا کیهان می تواند یک شبیحریص نباشاگر نعمت فراموشی نبود بسمنبع هوشیاری کجاست قسمت داروی ضد چاقیرژیم غذایی ضد درداز تکینگی تا مغز و از مغز چگونه هوشیاری خود را توسمغز و اخلاقبا تعمق در اسرار ابدیت و سردرد تنشنهوش در طبیعتتو در میانه ی جهان نیستی کیهان خود را طراحی میکندتازه های بیماری پارکینسوحس و ادراک قسمت چهارمآیا دلفین ها می تواند از ابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدر یک فراکتال هر نقطه مرکرشد مغز فرایندی پیچیده انگاه دوبارهمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟بحثی در مورد نقش کلسیم و شگفت انگیز بودن کیهانتوهم بی خداییهدف یکسان، در مسیرهای متکتاب، سفری به تاریختشنج چیستآرامش و سکونفلج نخاعی با الکترودهای حس و ادراک قسمت بیستمابزار بقا از نخستین همانمولتیپل اسکلروز در زنان درمان تشنجاز تکینگی تا مغز از مغز تزندگی در سیاهچالهنجات در راستگوییبخشش، عقلانی یا غیر عاقلوفور و فراوانیشباهت زیاد بین سلول هاي عتکنولوژی جدید که سلول هاگلوئونتغییر زودتر اتصالات مغزیافراد بی دلیل دوستدار تو فرایند پیچیده ی خونرسانیخفاش با شیوع همه گیری جدیابزار بقای موجود زنده از مغزهای کوچک بی احساسمکانیزمهای دفاعی در برابدرک دیگراناز علم جز اندکی به شما دازبان نیاز تکاملی استچرا در مغز انسان، فرورفتبرخی نرمش های گردنواقعیت چند سویهطبیعت موجی جهانتکامل زبانگذر زمان کاملا وابسته به جهان ما میتواند به اندازامیدوار باش حتی اگر همه چقانون گذاری و تکاملخوشبختی دور از رنج های ماثر مضر مصرف طولانی مدت رنقش آتش در رسیدن انسان بهماده ای ضد التهابیذهن چند جانبه نیازمند نگاصل علت و تاثیرسفر نامه سفر به بم و جنوب نظریه تکامل در درمان بیمبررسی ژنها در تشخیص بیماواکسن اسپایکوژنعلت خواب آلودگی بعد از خوتاثیر نگاه انسان بر رفتاپیوند مغز و سر و چالشهای جهان ریز و درشتانرژی تاریک که ما نمی تولا اکراه فی الدیندقیق ترین تصاویر از مغز ااختلالات حرکتی در انساننقش زبان در سلطه و قدرت امدل های ریز مغز مینی برینرمز بقای جهش ژنتیکیبلعیدن ستاره توسط سیاهچاسلسله مباحث هوش مصنوعیهندسه بنیادینبعد از کرونا دلخوشی بیهوورزش در کمر دردغم بی پایانتاثیر گیاه خواری بر رشد وپروانه ی آسمانیجاذبهاولین تصویر در تاریخ از سمنابع انرژي پاک سرچشمه حدیدن خدا در همه چیزارتباط هوش ساختار مغز و ژنه جنگ و نه خونریزیمرز مرگ و زندگی کجاستروان سالمبی نهایت در میان مرزهاسیاهچاله های فضایی منابعهوش مصنوعی از عروسک بازی تقویت سیستم ایمنیژن یا نقشه توسعه مغز و نقتلقین اطلاعات و حافظهژنها نقشه ایجاد ابزار هوتاثیر درجه حرارت بر عملکآیندهحقیقت غیر فیزیکیاینترنت بدون فیلتر ماهوامنابع بی نهایت انرژی در دداروهای مصرفی در ام اساز نخستین همانند سازها تنوروپلاستیسیتی چیستمطالعه ای بیان میکند اهدروشی جدید در درمان نابینبیماری دیستروفی میوتونیساختن آیندههوش مصنوعی از عروسک تا کمتنها مانع در زندگی موارد کنگره بین المللی سردرد دتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا گذشته، امروز وآینده حرکت چرخشی و دائمی کیهاناگر با مطالعه فیزیک کوانمنبع هوشیاری کجاست قسمت53داروی ضد چاقیراه فراری نیستاز تکینگی تا مغز از مغز تچگونه واکسن کرونا را توزمغز و سیر تکامل ان دلیلی باهوش ترین و با کیفیت تریسردرد سکه ایهوش عاطفی بیشتر در زنانتوقف؛ شکستکیهانِ هوشیارِ در حال یاتبدیل تراکت صوتی مصنوعی حس و ادراک قسمت نوزدهمآیا دلفین ها میتوانند باابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدر کمتر از چند ماه سوش جداز تکینگی تا مغز از مغز ترشد مغز علت تمایل انسان بنگاهی بر قدرت بینایی درابحثی در مورد حقیقت فضا و شگفت زده و حیران باشتوهم تنهاییهدف از تکامل مغزکتابخانهتشنج و حرکات شبه تشنجی قاآرامش(سکوت) stillness و تکاپوفلج بل، فلجی ترسناک که آنحس و ادراک قسمت دهمابزار بقا از نخستین همانمواد کوانتومی جدید، ممکندرمان جدید ALSاز تکینگی تا مغز از مغز تزندگی زمینی امروز بیش از نخاع ما تا پایین ستون فقربدون پیر فلکوقت نهيب هاي غير علمي گذششجاعت و ترستکنولوژی جدید که سلول هاگمان میکنی جرمی کوچکی در تغییر عمودی سر انسان از پافزایش قدرت ادراکات و حسفرایند تکامل و دشواری هاخلا، حقیقی نیستابزار بقای موجود زنده از مغزتان را در جوانی سیم کشما انسانها چه اندازه نزددرک درست از خود و هوشیاریازدواج های بین گونه ای، رزبان و کلمه حتی برای کسانچرا ذرات بنیادی معمولاً برخی یونها و مولکول های مواقعیت چیستطبیعت بر اساس هماهنگیتکامل زبان انسان از پیشیگذشته را دفن کنجهان مادی، تجلی فضا در ذهامیدی به این سوی قبر نیستقانون جنگلخانه ی تاریکاثرات فشار روحی شدیدنقش انتخاب از طرف محیط، نماده، چیزی بیش از یک خلا ذهن هوشیار در پس ماده ی ماصل عدم قطعیت از کوانتوم سفر به مریخ در 39 روزنظریه تکامل در درمان بیمبررسی بیماری التهابی رودواکسن اسپایکوژن ضد کروناعماد الدین نسیمی قربانی تاثیر نگاه انسان بر رفتاپیوند اندام از حیوانات بجهان شگفت انگیزانرژی خلا ممکن استلایو دوم دکتر سید سلمان فدل به دریا بزناختلالات صحبت کردن در اننقش سجده بر عملکرد مغزمدیون خود ناموجودرمز جهانبه قفس های سیاهت ننازسلطان جنگل یا صاحب ملکوتهندسه در پایه ی همه ی واکتفکر قبل از کاروزن حقیقی معرفت و شناختغم بی پایانتاثیر گیاه خواری بر رشد وپرواز از نیویورک تا لوس آجاذبه و نقش آن در شکلگیریاولین دروغمنابع انرژی از نفت و گاز دژا وو یا اشنا پنداریارتباط پیوسته ی جهانچه زیاد است بر من که در ایمرز بین انسان و حیوان کجاروبات های ریز در درمان بیبی شرمیسیاهچاله ها، دارای پرتو هوش مصنوعی از عروسک بازی تلاش ها برای کشف منابع جدژنها ، مغز و ارادهتاثیر درجه حرارت بر عملکآینده ی انسان در فراتر ازحقیقت غیر قابل شناختایندرالمنابع جدید انرژیداروهای ام اساز نخستین همانند سازها تنوروز یا روز پایانیمعماری، هندسه ی قابل مشاروشی جدید در درمان سکته مبیماری ضعف عضلات نزدیک بساختار فراکتال وجود و ذههوش مصنوعی از عروسک تا کمتنها در برابر جهانکنترل همجوشی هسته ای با هتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا پیدایش مغز از روی تصاحس چشایی و بویاییاگر تلاش انسان امروز برامنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمداروی ضد تشنج با قابليت تراه های جدید برای قضاوت راز تکینگی تا مغز از مغز تچگونه آن شکری که می خوریممغز کوانتومیباور و کیهان شناسیسردرد عروقی میگرنهوش عاطفی در زنان بیشتر اکیست هیداتید مغزتبدیل سلولهای محافط به سحس و ادراک قسمت هفتمآیا دست مصنوعی به زودی قاابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدر آسمان هدیه های نادیدناز تکینگی تا مغز از مغز ترشد در سختی استنگاهی بر توانایی اجزاي ببحثی در مورد عملکرد لوب فشگفتی های زنبور عسلتوهم جدایی و توهم علمهدف از خلقت رسیدن به ابزاکجای مغز مسئول پردازش تجتشنج عدم توازن بین نورون آزمون تجربی، راهی برای رفلج خوابحس و ادراک قسمت دوازدهمابزار بقا از نخستین همانموجود بی مغزی که می توانددرمان جدید میگرن با انتی از تکینگی تا مغز- از مغز زندگی زودگذرنخستین تصویر از سیاهچالهبرنامه و ساختار پیچیده موقتی فهمیدی خطا کردی برگشرکت نورالینک ویدیویی ازتکینگیگنجینه ای به نام ویتامین تغییرات منطقه بویایی مغزافزایش مرگ و میر سندرم کوفرایند حذف برخی اجزای مغخلا، خالی نیستابزار بقای موجود زنده از مغزتان را در جوانی سیمکشما انسانها چه اندازه نزددرک عمیق در حیواناتاساس انسان اندیشه و باور زبان و بیان نتیجه ساختماچراروياها را به یاد نمی آبرخی اثرات مضر ویتامین دواقعیت چیستطعمه ی شبکه های ارتباط اجتکامل ساختار رگهای مغزی گربه شرودینگر و تاثیر مشجهان مرئی و نامرئیامیدی تازه در درمان سرطاقانون جنگلخانواده پایداراثرات مفید قهوهنقش اتصالات بین سلولهای ماشین دانشذهن تو همیشه به چیزی اعتقاصول انجام برخی نرمش ها دسفر تجهیزات ناسا به مریخ هفت چیز که عملکرد مغز تو بررسی سیستم تعادلی بدن اواکسن دیگر کرونا ساخته شعوامل موثر در پیدایش زباتاثیر ویتامین دی بر بیماپیوند سر آیا ممکن استجهانی که نه با یک رخداد و انسان قدیم در شبه جزیره علبخند بزن شاید صبح فردا زدلایلی که نشان میدهد ما باختلالات عضلانی ژنتیکنقش غذاها و موجودات دريامدیریت اینترنت بر جنگرمز جهان خاصیت فراکتالبه مغز خزندگان خودت اجازسم زنبور ، کلیدی برای وارهندسه زبانِ زمان استتفکر خلا ق در برابر توهم وزوز گوشغیرقابل دیدن کردن مادهتاثیر گیاه خواری بر رشد وپروتز عصبی برای تکلمجدایی خطای حسی استاولین سلول مصنوعیمنابع انرژی از نفت و گاز دژاوو یا آشناپنداریارتباط انسانی، محدود به نه عدم مطلق بلکه عدم با قمرز جدید جستجو و اکتشاف، روبات کیانبی عدالتی در توزیع واکسن سیاهچاله و تکینگی ابتدایهوش مصنوعی از عروسک بازی هوش مصنوعی از عروسک بازی تلاش هایی در بیماران قطع ژنهای مشترک بین انسان و وتاثیر درجه حرارت بر عملکآینده ی علم و فیزیک در60 ثحقایق ممکن و غیر ممکنایا کوچک شدن مغزانسان المناطق خاصی از مغز در جستجداروهای تغییر دهنده ی سیاز نخستین همانند سازها تنوشیدن چای برای مغز مفید معنی روزهريتوکسيمب در درمان ام اسبیماریهای تحلیل عضلانی اساختار شبکه های مغزی ثابهوش مصنوعی از عروسک تا کمتنبیه چقدر موثر استکنترل جاذبهتاثیر رو ح و روان بر جسمآیا آگاهی پس از مرگ از بیحس و ادراک (قسمت اول )اگر خواهان پیروزی هستیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی ضد تشنج با قابليت تراه های جدید برای قضاوت راز تکینگی تا مغز از مغز تچگونه انتظارات بر ادراک مغز آیندگان چگونه است ؟باد غرور و سر پر از نخوت وسرعت فکر کردن چگونه استهوش عاطفی در زنان بیشتر اکیست کلوئید بطن سومتداوم مهم است نه سرعتحس و ادراک قسمت هفدهمآیا رژیم غذایی گیاهی سلاابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدر آستانه ی موج پنجم کوویاز تکینگی تا مغز از مغز تز گهواره تا گورچالش هوشیاری و اینکه چرا بحثی درباره هوش و تفاوتهشانس یا تلاشتوهم جسمهر چیز با هر چیز دیگر در تکرونا چه بر سر مغز می آورتشویق خواندن به کودکانآزمون ذهنی گربه ی شرودینفلج خواب چیستحس و ادراک قسمت سومابزار بقا از نخستین همانموجودات مقهور ژنها هستنددرمان جدید کنترل مولتیپلاز تکینگی تا مغز- از مغز زندگی، مدیریت انرژینخستین روبات های زنده ی جبرنامه ی مسلط ژنها در اختوقتی تو از یاد گرفتن باز شربت ضد خلطتکامل فردی یا اجتماعیگویید نوزده و ایمنی ساکتتغییرات آب و هوایی که به افزایش سرعت پیشرفت علوم فراتر از دیوارهای باورخلاصه ای از مطالب همایش مابزار بقای موجود زنده از نقش قهوه در سلامتیما اکنون میدانیم فضا خالدرگیری قلب در بیماری ویراستفاده از مغز، وزن را کمزبان و بیان، در سایه پیشرچراروياها را به یاد نمی آبرخی اختلالات عصبی مثانهواقعیت های متفاوتظهور امواج مغزی در مغز مصتکامل شناخت انسان با کشفگزیده ای از وبینار یا کنفجهان هوشیارامگا سه عامل مهم سلامتقانونمندی و محدودیت عالمخار و گلاثرات مضر ماری جوانانقش تیروئید در تکامل مغزمبانی ذهنی سیاه و سفیدذهن خود را مشغول هماهنگیاصول توسعه ی یک ذهن کاملسفر دشوار اکتشافهفت سین یادگاری از میراث بررسی علل کمر درد در میانواکسن دیگری ضد کرونا از دعوامل ایجاد لغت انسانی و تاثیر ویروس کرونا بر مغز پیوند سر، یکی از راه حلهاجهانی که از یک منبع، تغذیانسان میوه ی تکامللحظات خوش با کودکاندنیای شگفت انگیز کوانتوماختراع جدید اینترنت کواننقش غذاها و موجودات دريامدارک ژنتیکی چگونه انسانرنگ کردن، حقیقت نیستبه نقاش بنگرسماگلوتید داروی کاهش دهنهنر حفظ گرهتفاوت مغز انسان و میمون هیک پیام منفرد نورون مغزی غرور و علمتاثیر گیاه خواری بر رشد وپرورش مغز مینیاتوری انساجریان انرژی در سیستم های اوکرلیزوماب داروی جدید شمنابع انرژی از نفت و گاز دگرگونی های نژادی و تغییارتباط از بالا به پایین منهایت معرفت و شناخت درک عمزایای شکلات تلخ برای سلروح رهاییبیمار 101 ساله، مبتلا به سسیاهچاله ی تولید کنندهسیاره ی ابلهانهوش مصنوعی از عروسک بازی تلاشی برای درمان قطع نخاژنهای هوش ، کدامندتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا ممکن است موش کور بی محل مشکلایا این جمله درست است کسیمنبع هوشیاری کجاست قسمت داروهای ضد بیماری ام اس واز نشانه ها و آثار درک شدنوعی سکته مغزی ، وحشتناک معادله ها فقط بخش خسته کنریه زغالیبیماری، رساله ای برای سلسازگاری با محیط بین اجزاهوش مصنوعی از عروسک تا کمتو یک معجزه ایکندر در بیماریهای التهابتاثیر روده بر مغزآیا امکان بازسازی اندامهحس و ادراک (قسمت دوم )اپی ژنتیکمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداروی ضد تشنج توپیراماتراه پیروزی در زندگی چیستاز تکینگی تا مغز از مغز تچگونه به سطح بالایی از هومغز انسان ایا طبیعتا تمابار بزرگ ایستادن بر دو پاسعی کن به حدی محدود نشویتولید مثل اولین ربات های هوشمندی کیهانکاهش مرگ و میر ناشی از ابتداخل مرزها و صفات با بینحس و ادراک قسمت هجدهمآیا رژیم غذایی گیاهی سلاابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدر درمان بیماری مولتیپل از تکینگی تا مغز از مغز تزمین در برابر عظمت کیهانچالش هوشیاری و اینکه چرا بحثی درباره هوش و تفاوتهشاهکار قرنتوهمات و شناخت حقیقتهر جا که جات میشه، جات نیکریستال هاتشخیص ژنتیکی آتروفی های آزمون ذهنی گربه شرودینگرفلج دوطرفه عصب 6 چشمحس و ادراک قسمت سی و هشتمابزار بقا از نخستین همانموسیقی نودرمان جدید سرطاناز تکینگی تا مغز- از مغزتزونیسومایدنرمش های مفید برای درد زابرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱ویتنام نوعی کرونا ویروس شش مرحله تکامل چشمتکامل مادی تا ابزار هوشمگوشه بیماری اتوزومال رسستغییرات تکاملی سر انسان افسردگی و اضطراب در بیمافرد حساس از نظر عاطفی و بخلاصه ای از درمان های جدیابزارهای پیشرفته ارتباط نقش مهاجرت در توسعه نسل اما از اینجا نخواهیم رفتدرگیری مغز در بیماری کویاستفاده از هوش مصنوعی در زبان و تکلم برخی بیماریهنزاع بین جهل و علم رو به پبرخی اصول سلامت کمرواقعیت و مجازعقل مجادله گرتکامل، نتیجه ی برنامه ریگزارش یک مورد جالب لخته وجهان های بسیار دیگرامروز دانش ژنتیک هیچ ابهقارچ بی مغز در خدمت موجودخارق العاده و استثنایی باجزای پر سلولی بدن انسان نقش حفاظتی مولکول جدید دمباحث مهم حس و ادراکذهن سالماصول سلامت کمرسفرنامه سفر به بم و جنوب هم نوع خواری در میان پیشیبزرگ فکر کنواکسن سرطانعواملی که برای ظهور لغت اتاثیر ژنها بر اختلالات خپیوندی که فراتر از امکانجهانی در ذهنانسان ها می توانند میدان لرزش ناشی از اسیب به عصبدندان ها را مسواک بزنید تادامه بحث تکامل چشمنقش غذاها و موجودات دريامروری بر تشنج و درمان هایرنگین کمانبه نقاش بنگرسندرم کووید طولانیهنر رها شدن از وابستگیتفاوت ها و تمایزها کلید بیک پیشنهاد خوب برای آسان مقالاتتاثیر گیاه خواری بر رشد وپرتوهای صادر شده از سیاهجریان انرژی در سیستم های ايندگان چگونه خواهند دیدمنابع انرژی از نفت و گاز دانش قدرت استارتباط بین هوش طبیعی و هونهایت در بی نهایتمسیر دشوار تکامل و ارتقاروزه داری متناوب، مغز را بیماری های مغز و اعصاب و بیماری وسواسسیاره ابلهانهوش مصنوعی از عروسک بازی تلاشی تازه برای گشودن معژنهای حاکم بر انسان و انستاثیر درجه حرارت بر عملکآیا ما کالا هستیمحلقه های اسرارآمیزایا ابزار هوشمندی یا مغز منبع هوشیاری کجاست قسمت داروی فامپیریدین یا نورلاز نظر علم اعصاب یا نرووسنیکولا تسلامعجزه ی علمریواستیگمینبیندیشستون فقرات انسان دو پا جلهوش مصنوعی از عروسک تا کمتو یک جهان در مغز خودت هسکوچ از محیط نامناسبتاثیر رژیم گیاه خواری بر آیا انسان با مغز بزرگش اخابتدا سخت ترین استمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتدارویی خلط آورراه انسان شدن، راه رفتن واز تکینگی تا مغز از مغز تچگونه باغبانی باعث کاهش مغز انسان برای ایجاد تمدبار سنین ابزار هوشمندی اشلیک فراموشیتولید یا دریافت علمهوشیاری کوانتومیکاهش التهاب ناشی از بیماتروس جریان انرژیحس و ادراک قسمت هشتمآیا راهی برای رفع کم آبی ابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدر سال حدود 7 میلیون نفر از تکینگی تا مغز از مغز تزمین زیر خلیج فارس تمدنی چالش هوشیاری و اینکه چرا بحثی درباره هوش و تفاوتهشاهکار شش گوشتوپیراماتهر حرکت خمیده می شود و هر کریستال زمان(قسمت اولتشخیص آلزایمر سالها قبل آسيب میکروواسکولاریا آسفناوری هوش مصنوعی نحوه خحس و ادراک قسمت سی و ششمابزار بقای موجود زنده از موسیقی هنر مایع استدرمان سرطان با امواج صوتاز تکینگی تا مغز، از مغز زونا به وسیله ویروس ابله نرمش های مفید در سرگیجهبرین نت به جای اینترنتویتامین E برای فعالیت صحششمین کنگره بین المللی ستکامل مداومگوشت خواری یا گیاه خواریثبت و دستکار ی حافظهاقلیت خلاقفرضیه ای جدید توضیح میدهخم شدن فضا-زمانابزارهای بقا از نخستین هنقش میدان مغناطیسی زمین ما اشیا را آنطور که هستنددرگیری مغز در بیماران مباستفاده از انرژی خلازبان و شناخت حقیقت قسمت چنزاع بین علم و نادانی رو برخی بیماری ها که در آن بواقعیت و انعکاسعقلانیت بدون تغییرتأثیر نگاه انسان بر رفتاگشایش دروازه جدیدی از طرجهان هایی در جهان دیگرانفجار و توقف تکاملی نشاقبل از آغازخبر مهم تلسکوپ هابلاجزایی ناشناخته در شکل گنقش حیاتی تلومر دی ان آ دمجموعه های پر سلولی بدن مذخیره ی شگفت انگیز اطلاعاضطراب و ترسسفرنامه سفر به بم و جنوب همه چیز در زمان مناسببزرگ شدن مغز محدود به دورواکسن سرطانعوارض ازدواج و بچه دار شدتاثیر کلام در آیات کلام بپیوستگی همه ی اجزای جهانجهان، تصادفی نیستانسان یک کتابخانه استلرزش عضله یا فاسیکولاسیودو ویژگی انتزاع و قدرت تجاداراوون تنها داروی تایینقشه مغزی هر فرد منحصر بهمرکز هوشیاری، روح یا بدن رهبر حقیقیبه هلال بنگرسندرم گیلن باره به دنبال هنر، پر کردن است نه فحش دتفاوت ها را به رسمیت بشنایک آلل ژنتیکی که از نئاندتاثیر ویتامین دی بر بیماتاثیر گیاه خواری بر رشد وآلودگی هوا چالش قرن جدیدجریان انرژی در سیستم های ايا اراده آزاد توهم است یمنابع انرژی از نفت و گاز دانش محدود به ابعاد چهارارتباط شگفت مغز انسان و فچهار میلیارد سال تکامل بمسئول صیانت از عقیده کیسروزه داری و بیمار ی ام اس مسئولیت جدیدروزه داری سلول های بنیادبیماری کروتز فیلد جاکوبسیاره ابلهانهوش مصنوعی از عروسک بازی تلاشی جدید در درمان ام اسکل اقیانوس در یک ذرهتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا ما تنها موجودات زنده حمله ویروس کرونا به مغزایا بیماری ام اس (مولتیپمنبع هوشیاری کجاست قسمت داروی لیراگلوتیداز نظر علم اعصاب اراده آزنیاز به آموزش مجازی دیجیمعجزه ی علم در کنترل کرونریاضیات یک حس جدید استبیهوش کردن در جراحی و بیمسخن و سکوتهوش مصنوعی به کمک هوش طبیتو کز محنت دیگران بی غمیکوچک شدن مغز از نئاندرتاتاثیر رژیم گیاه خواری بر آیا احتمال دارد رویا از آابتدایی که در ذهن دانشمنمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتداستانها و مفاهیمی اشتباراه بی شکستاز تکینگی تا مغز از مغز تچگونه تکامل مغزهای کنونیمغز انسان برای شادمانی طبارداری بدون رحمشلیک فراموشیتولید پاک و فراوان انرژیهوش، ژنتیکی است یا محیطیکاهش حافظه هرچند فرایندیتری فلوپرازینحس و ادراک قسمت پنجمآیاما مقهور قوانین فیزیکابزار بقا از نخستین همانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمدرمان های اسرار آمیز در آاز تکینگی تا مغز از مغز تزمان چیستچالش هوشیاری و اینکه چرا بحثی درباره هوش و تفاوتهشاید گوشی و چشمی، آماده شتوانایی مغز و دیگر اجزای هرچیز با یک تاب تبدیل به کریستال زمان(قسمت دوم)تصویر زیبا از سلولآسیب ها ناشی از آلودگی هوفیلمی بسیار جالب از تغییحس و ادراک قسمت سیزدهمابزار بقای موجود زنده از میهمانهای ناخوانده عامل درمانهای بیماری پارکینساز تکینگی تا مغز، از مغز زیباترین چیز در پیر شدننرمشهای مهم برای تقویت عبرای یک زندگی معمولیویتامین E در چه مواد غذایصبر بسیار بایدتکامل چشمگیلگمش باستانی کیستثبت امواج الکتریکی در عصالکترومغناطیس شنوایی و هفشار و قدرتخونریزی مغز در سندرم کووابزارهای بقا ازنخستین همنقش محیط زندگی و مهاجرت دما به جهان های متفاوت خوددرگیری مغزی در سندرم کوواستفاده از سلول های بنیازبان و شناخت حقیقت قسمت انزاع بین علم و جهل رو به پبرخی بیماری های خاص که بدواقعیت خلا و وجود و درک معقیده ی بی عملتئوری تکامل امروز در درمپمبرولیزوماب در بیماری چجهان یکپارچهانقراض را انتخاب نکنیدقبل از انفجار بزرگخدا موجود استاحیای بینایی نسبی یک بیمنقش خرچنگ های نعل اسبی درمحل درک احساسات روحانیذره ی معین یا ابری از الکاطلاع رسانی اینترنتیسفرنامه سفر به بم و جنوب همه چیز در زمان کنونی استبزرگ شدن تقریبا ناگهانی واکسن ضد اعتیادعید نوروز مبارکتاثیر کپسول نوروهرب بر نپیام های ناشناخته بر مغز جهش های ژنتیکی مفید در ساانسان جدید از چه زمانی پالزوم سازگاری قانون مجازادو برابر شدن خطر مرگ و میادب برخورد با دیگراننقشه های مغزی جدید با جزیمرکز حافظه کجاستروی و منیزیم در تقویت استبه کدامین گناه کشته شدندسندرم پیریفورمیسهوموارکتوس ها ممکن است دتفاوت های بین زن و مرد فقیک جهش ممکن است ذهن انسانصفحه اصلیتاثیر گیاه خواری بر رشد وآلودگی هوا و ویروس کروناجستجوی متن و تصویر به صورايا اراده آزاد توهم است یمنابع انرژی از نفت و گاز دانش بی نهایتارتباط شگفت انگیز مغز انچهار ساعت پس از کشتار خوک