ابزار بقای موجود زنده از نخستین هماند سازها تا مغز، از مغز تا کرونا قسمت یازدهم

ابزار بقای موجود زنده از نخستین همانندسازها تا مغز، از مغز تا ابزارهای بقای ویروس کرونا(قسمت یازدهم)

دست انسان قدیم در کشف بسیاری از علت ها بسته بود بنابراین دست به حدس های بی ارزش از نظر علمی میزد؛ به خصوص اگر این گمانه زنی ها با ایجاد جو احساسی در جامعه بتواند بازاری را برای گویندگانش ایجاد کند!
ولی انسان جدید در سایه دستاوردهای جدید و بزرگ علمی، میتواند علت بسیاری از اتفاقات و حوادث طبیعی و بیماری را بشناسد. کشف این علت ها، راه را بر گمانه زنی ها و حدس های غیر علمی می بندد. پیشرفت های شگفت آور علمی جدید به خصوص در عرصه نقشه ژنتیکی حیات و الفبای زندگی، توانسته است تا عمق زندگی موجود زنده را شناسایی کند و حتی به گذشته برود و پدران و اجداد یک موجود زنده را شناسایی کند و حتی با مطالعات آماری دقیق، در مورد آینده فرزندان یک جامعه و سالم بودن آنها، پیشگویی های ارزشمند علمی انجام دهد.

در این دوره شگفت از زندگی انسان، دست زدن به حدس های بازاریابانه و جذاب برای جذب مشتری، بسیار کمتر از گذشته، چشمها را به خود جلب میکند. امروز با وجود ذهن های آگاه و هوشیار، جایی برای کاسب کاری با شعار و جوآفرینی، کمتر شده است هرچند هنور خبر گزاری های بسیاری هستند که هدفشان، جا انداختن یک موضوع غیر علمی از طریق تبلیغات پی در پی است ولی به زودی با وجود هوشمندان و اندیشمندان و کوشش های آنها این غبار باقیمانده هم زدوده خواهد شد.

مشخص است روی آوردن به سخنان غیر علمی نه تنها دردی را دوا نمیکند بلکه در مورد همه گیری های ویروسی و میکروبی می تواند منجر به یک فاجعه بزرگ شود زیرا به جای شناسایی علت، کوشش میشود برخی توهمات، به عنوان عامل معرفی شود در حالی که علت اصلی چیزی دیگری است و در این جا چون علت اصلی باقی میماند، ویروس از راه های مرموز و ناشناخته و به طرزی بسیار وحشتناک منتقل میشود و چون دیده نمیشود و بسیار ریز است از هر منفذی عبور میکند و کاخ و کوخ برایش یکسان است

ولی اگر کوشش شود از طریق پژوهش های علمی، علت اصلی انتشار ویروس(مانند میزبان های حیوانی و عادت های بد زندگی و غذایی)کشف شود و با آن مقابله گردد، میتوان خیلی زود بیماری را ریشه کن کرد.

چگونه جهش های کروناویروس می تواند مسیر انتشار و پخش شدن آن را مشخص کند و فرضیه های توطئه را باطل سازد؟

آزمایشگاه ها در سرتاسر جهان زنجیره ژنومی ویروس ها را تهیه می کنند و سایت Nextstrain به عنوان موزه شیوع اپی دمی ها این اطلاعات را از طریق نقشه های جهانی شیوع بیماری ها منتقل می کند و چارت های تکامل نژادی و درخت نژادی ویروس ها را رسم میکند.

تا کنون این مرکز اطلاعات نزدیک به 1500 ژنوم از کروناویروس جدید را کشف کرده است و اطلاعات نشان میدهد چگونه ویروس هر 15 روز جهش پیدا میکند و می تواند یک همه گیری وسیع جهانی ایجاد کند.

این جهش ها به این معنی نیست که همیشه ویروس خطرناکتر شود؛ برعکس تغییرات و دگرگونی های ظریف در ساختار ژنومی، به دانشمندان کمک میکند بدانند این ویروس کجا بوده است و منشا ویروس را شناسایی کنند.

تروور بدفورد زیست شناس محاسباتی در مرکز پژوهش های سرطان هاچینسون، همکار این مرکز اطلاعاتی می گوید: این جهش ها کاملا خوشخیم و بی خطر و سودمند هستند و مانند پازلی عمل می کنند که با کمک آن میتوان نحوه انتشار ویروس کرونای جدید را شناسایی کرد.

در این پروژه اول-ژنتیک از پیگری کرونا ویروس به عنوان یک نقطه روشن برای بررسی همه نکات آسیب رسان همه گیری استفاده میشود. چنین پروهش هایی قبلا در مورد زیکا و ابولا هم استفاده شد. پژوهشگران می گویند کاهش هزینه ها و افزایش سرعت و سودمندی پژوهش های انجام شده برای تعیین زنجیره ژنومی، کمک میکند همه پژوهشگران در سطح جهانی بتوانند روی ژنوم ویروس کرونای جدید کار کنند. بدفورد می گوید: اگر ما به عقب به ویروس ابولا برگردیم فرایند بسیار کندتر بود ولی اکنون این کار بسیار سریع طی چند روز انجام میشود.

آزمایشگاه بدفرود اکنون روی
SARS COV2
کار می کنند که نخستین موارد ابتلا به آن در ایالت واشنگتن در فبریه و مارس امسال مشاهده شد این پژوهشگران روی تاریخچه مسافرت مبتلایان و تماس آنها با افراد مبتلا- که طی سفر با آنها دیدار داشته اند- متمرکز است. بدفورد وتیم او کوشیدند رمز ژنتیکی ویروس را با آنالیز کردن نمونه هایی که از نزدیک به 12 تن به دست آمده بود به دست بیاورند. کشف آنها نشان داد، با پیگیری کیفیت و محلی که ویروس در طول زمان تغییر کرده، مشخص شد SARS COV2 - از زمانی که در 21 ژانویه اولین مورد مبتلا شناسایی شد- برای چند هفته به صورت مخفی در جامعه مانده است. بیمار، یک فرد 35 ساله بود که منطقه شیوع اولیه بیماری را در ووهان چین دیدار کرده بود.

به عبارت دیگر بدفورد مدارک علمی دارد- که افراد می توانند اگر علایم خفیفی داشته باشند و تحت مراقب پزشکی قرار نگیرند-

باعث انتقال بیماری به نسل بعد شوند. این یافته ها باعث عملیات قرنطینه وسیع در سرتاسر جهان برای جلوگیری از گسترش بیماری میشود.

بدفورد می گوید: آنچه مشخص است اینکه مطالعات ژنتیکی، داستان کاملی درباره اینکه بیماری چگونه گسترش می یابد میدهد.

کریستین اندرسون بیولوژیست محاسباتی در مرکز مطالعات اسکریپس در کالیفرنیا که روی حدود دو هزار ژنوم از جمله ویروس های زیکا و وست نایل کار کرده است می گوید: مشاهدات نکست استرین سبب شده است اشتهای بسیار زیادی برای کشف حقایق در مورد کروناویورس ایجاد شود او ادامه میدهد: این وسایل، برای شاگردان ناموفقی مانند من- که روی شجره نامه های حیوانات و ویروس ها کار میکنند- بسیار جالب بوده است ولی امروز با توسعه اینترنت، همه آنها روی توییتر آمده اند

هرچند این چارت ها و شجره ها برای دیدن تصویر بزرگی از چگونگی گسترش همه گیری مفید است آندرسون هشدار میدهد مبادا این مشاهدات سبب نتیجه گیری از طرف برخی محققان شود. بعد از برخی مطالعات روی بیماران ایتالیا و مونیخ او می گوید: شجره نامه، ارتباط را نشان میدهد ولی قطعات گم شده بسیاری در زنجیره انتفال وجود دارد که میتواند توضیحات دیگری را در مورد روش های انتقال ویروس بیان کند

نه یک سلاح بیولوژیک!
توانایی نشان دادن تاریخچه تکامل ویروس کمک کرده است پژوهشگران سریعا تئوری توطئه را باطل کنند در مقاله 17 مارس مجله معتبر نیچر، آندرسون با مقایسه تظاهرات ژنومی SARS COV2 با همه نزدیکترین زیر شاخه های آن، شامل سارس و مرس و گونه هایی- که از حیواناتی مانند خفاش و مورچه خوار جدا شده اند- به این نتایج رسید. ریز اجزای ساختمانی SARS COV2 مشابه کروناویروس هایی- که قبلا در آزمایشگاه دیده شده بودند- نبود.(یک طراح سلاح بیولوژِک کوشش میکند، از روی ویروس های موجود در طبیعت، و دستکاری ساختار ژنومی آنها ویروس جدیدی بسازد)

کرونا ویروس جدید همچنین شامل ساختار ژنتیکی ای بود که پیشنهاد میدهد با سیستم ایمنی زنده ای مواجه بوده است و اینطور نیست که در ظرف پرورش میکروب در آزمایشگاه حاصل شده باشد.

به علاوه طراح یک سلاح بیولوژیک می خواهد بیشترین تاثیر را شاهد باشد و ممکن است به تاریخچه نمونه های ویروس یا باکتری اعتماد کند ولی کرونا ویروس جدید، مشخصاتی دارد که نشان دهده تاثیر انتخاب طبیعی است؛ برای نمونه کروناویروس ها از چیزی به نام spike protein استفاده می کنند تا بتوانند از طریق گیرنده های سلولی به درون سلول راه یابند. آزمایشات نشان میدهد کروناویروس جدید با گیرنده ACE2 انسانی واکنش دارد ولی این واکنش، ایده آل نیست.

آندرسون می گوید: این چیزی نیست که یک سازنده ویروس مصنوعی می خواهد. مطالعه آنها پیشنهاد میدهد ویروس درماه نوامبر از حیوان به انسان منتقل شده است. در آینده تعیین زنجیره های ژنتیکی ویروس برای شناسایی شیوع منطقه ای یا یا جهانی ویروس را، بیشتر کمک خواهد کرد.

میوتونیک دیستروفیتغییر زودتر اتصالات مغزیپیوند قلب خوک، به فرد دچاخطر آلودگی هوااین پیوند نه با مغز بلکه روش های صرفه جویی در ایجاچگونه مغز پیش انسان یا هماز نخستین همانند سازها تراه انسان شدن، راه رفتن وهدف یکسان، در مسیرهای متباد غرور و سر پر از نخوت وفیزیک و هوشیاریتیوتیکسن داروی ضد جنونشباهت مغز با کیهان مادیما تحت کنترل ژنها هستیم یجهان یکپارچهپرورش مغز مینیاتوری انسادید تو همیشه محدود به مقداگر میدانی مصیبت بزرگتر نگاه حقیقی نگاه به درون ااز تکینگی تا مغز از مغز تبحثی در مورد حقیقت فضا و زمان به چه دلیل ایجاد میشویتنام نوعی کرونا ویروس قیچی ژنتیکیتکامل ساختار رگهای مغزی علم اپی ژنتیک دریچه ای بهجهش های ژنتیکی غیر تصادفمخچه ابزاري که وظیفه آن فآیا مغز تا بزرگسالی توسعداروهای مصرفی در ام اسابزار بقا از نخستین هماننرمش های مفید برای درد زااز تکینگی تا مغز از مغز تبرین نت به جای اینترنتزبان مشترک ژنتیکی موجوداواقعیت خلا و وجود و درک ملیس دگرامفتامین یا ویاستاثیر کلام در آیات کلام بژنها ، مغز و ارادهعدم درکحقیقت قربانی نزاع بین بی مرز مرگ و زندگی کجاستآیا احتمال دارد رویا از آدر محل کار ارزش خودت را بابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و نادانی رو از تکینگی تا مغز، از مغز برخی بیماری های خاص که بدسفر به مریخ در 39 روزواکسنی با تاثیر دوگانه امنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر گیاه خواری بر رشد وکنترل جاذبهحافظه و اطلاعات در کجاستمعنی روزهآب زندگی است قسمت چهارمدرمان های علامتی در ام اسابزار بقای موجود زنده از همه ی سردردها بی خطر نیستاستفاده از سلول های بنیابزرگترین درد از درون است سم زنبور ، کلیدی برای واریکی از علل محدودیت مغز اممنابع جدید انرژیتاثیر درجه حرارت بر عملککاهش دوپامین عامل بیماریحس و ادراک قسمت هفتممغز انسان برای شادمانی طافت هوشیاری به دنبال کاهدرک تصویر و زبان های مخلتاثر مضر مصرف طولانی مدت رهوش مصنوعی الفاگواطلاعات حسی ما از جهان، چتقویت استخوان در گرو تغذسیاهچاله ی تولید کنندهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتاثیر رژیم گیاه خواری بر کریستال زمان(قسمت سوم)حس و ادراک قسمت دوازدهممغز را از روی امواج بشناسامیدی تازه در درمان سرطاذهن هوشیار در پس ماده ی منقشه های مغزی جدید با جزیاختلالات حرکتی در انسانهوش مصنوعی از عروسک بازی بوزون هیگز چیستتنفس بدون اکسیژنسرنوشتمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمترازودونگامی در درمان بیماریهای خم شدن فضا-زماننقش گرمایش آب و هوا در همانسان عامل توقف رشد مغزرنگ کردن، حقیقت نیستنوار مغز در فراموشی هاارتباط هوش ساختار مغز و ژروشی جدید در درمان سکته مهوش مصنوعی درخدمت خلق وحبیماری دویکتومورهای ستون فقراتشناسایی تاریخچه ی تکاملیمیگرن و پروتئین مرتبط با تغییر عمودی سر انسان از پپیوند مغز و سر و چالشهای خطرات هوش مصنوعیاین ایده که ذرات سیاهچالروش هایی ساده برای کاهش اچگونه هموساپينس بر زمین از نشانه ها و آثار درک شدراه بی شکستهدف از تکامل مغزبار بزرگ ایستادن بر دو پافیزیکدانان ماشینی برای تتکنولوژی جدید که سلول هاشباهت کیهان و مغزمانند آب باشپرتوهای صادر شده از سیاهدیدن خدا در همه چیزاگر نیروی مغناطیس نباشد نگاهی بر قدرت بینایی درااز تکینگی تا مغز از مغز تبحثی در مورد عملکرد لوب فزمان شگفت انگیزویتامین E برای فعالیت صحقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصتکامل شناخت انسان با کشفعلم به ما کمک میکند تا موجهشهای مفید و ذکاوتی که دمدل همه جانبه نگر ژنرالیآیا همه جنایت ها نتیجه بیداروهای ام اسابزار بقا از نخستین هماننرمش های مفید در سرگیجهاز تکینگی تا مغز از مغز تبرای پیش بینی آینده مغز دزبان چهار حرفی حیات زمینوالزارتان داروی ضد فشار لا اکراه فی الدینتاثیر کپسول نوروهرب بر نژنهای مشترک بین انسان و وعسل طبیعی موثر در کنترل بحقیقت آنطور نیست که به نظمرز بین انسان و حیوان کجاآیا برای تولید مثل همیشه در چه مرحله ای از خواب ، رابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و جهل رو به پاز تکینگی تا مغز، از مغز برخی توجهات در ببمار پارسفر تجهیزات ناسا به مریخ واسطه ها د رمسیر ایجاد مغمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر گیاه خواری بر رشد وکندر در بیماریهای التهابحباب های کیهانی تو در تومعادله ها فقط بخش خسته کنآب زندگی است قسمت اولدرمان ژنتیکی برای نوآوریابزار بقای موجود زنده از همیشه اطمینان تو بر خدا باستفاده از سلول های بنیابسیاری از بیماری های جدیسماگلوتید داروی کاهش دهنیافته های نوین علوم پرده مناطق خاصی از مغز در جستجتاثیر درجه حرارت بر عملککاهش سن بیولوژیکی، تنها حس و ادراک قسمت هفدهممغز انسان رو به کوچک تر شافتخار انساندرک حقیقت نردبان و مسیری اثرات فشار روحی شدیدهوش مصنوعی از عروسک های باطلاعاتی عمومی در مورد متقویت سیستم ایمنیسیاره ی ابلهانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتاثیر رژیم گیاه خواری بر کشف مکانیسم عصبی خوانش پحس و ادراک قسمت سوممغز زنان جوانتر از مغز مرامگا سه عامل مهم سلامتذهن تو همیشه به چیزی اعتقنقص در تشخیص هیجانات عاماختلالات صحبت کردن در انهوش مصنوعی از عروسک بازی بوزون هیگز جهان را از متلتنها مانع در زندگی موارد سریعترین کامپیوتر موجودمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتراشه ی بیولوژِیکگاهی لازم است برای فهم و خونریزی مغز در سندرم کوونقش پیش زمینه ها و اراده انسانیت در هم تنیده و متصروی و منیزیم در تقویت استنوار مغز در تشخیص بیماری ارتباط انسانی، محدود به ريتوکسيمب در درمان ام اسهوش مصنوعی ساخته هوش طبیبیماری دیستروفی میوتونیتوهم فضای خالی یا توهم فضشناسایی سلول های ایمنی اشواهدی از نوع جدیدی از حامیگرن سردردی ژنتیکی که بتغییرات منطقه بویایی مغزپیوند اندام از حیوانات بدفاع در برابر تغییر ساختاینکه به خاطرخودت زندگی روش صحبت کردن در حال تکامچگونه هوشیاری خود را توساز نظر علم اعصاب یا نرووسرابطه تشنج و اوتیسمهدف از خلقت رسیدن به ابزابار سنین ابزار هوشمندی افاصله ها در مکانیک کوانتتکنولوژی جدید که سلول هاشباهت زیاد بین سلول هاي عماه رجبآلودگی هوا چالش قرن جدیددژا وو یا اشنا پنداریاگر نعمت فراموشی نبود بسنگاهی بر توانایی اجزاي باز تکینگی تا مغز از مغز تبحثی درباره هوش و تفاوتهزندگی هوشمند در خارج از زویتامین E در چه مواد غذایقانون مندی نقشه ژنتیکی متأثیر نگاه انسان بر رفتاعلم ساختن برج های چرخانجهشهای مفید و ذکاوتی که دمدل های ریز مغز مینی برینآیا هوش مصنوعی می تواند نداروهای تغییر دهنده ی سیابزار بقا از نخستین هماننرمشهای مهم برای تقویت عاز تکینگی تا مغز از مغز تبرای اولین بار دانشمندانزبان و کلمه حتی برای کسانواکنش های ناخودآگاه و تقلایو دوم دکتر سید سلمان فتاثیر کپسول نوروهرب بر تژنهای هوش ، کدامندعصب حقوق نورولووحقیقت اشیامرز جدید جستجو و اکتشاف، آیا بزرگ شدن مغز فقط در ددر هم تنیدگی مرزها و بی مابزار بقا از نخستین هماننسبت طلایی، نشانه ای به ساز تکینگی تا مغز، از مغز برخی توصیه ها برای واکسیسفر دشوار اکتشافوبینار اساتید نورولوژی دمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر گیاه خواری بر رشد وکوچک شدن مغز از نئاندرتاحد و مرزها توهم ذهن ماستمعجزه ی علمآب زندگی است قسمت دومدرمان ام اس(مولتیپل اسکلابزار بقای موجود زنده از همیشه عسل با موم بخوریماستیفن هاوکینگ در مورد هبسیاری از بیماری های جدیسندرم کووید طولانییادگیری مهارت های جدید دمنبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککایروپاکتیک چیستحس و ادراک قسمت هجدهممغز انسان رو به کوچکتر شدافراد آغاز حرکت خودشان ردرک درست از خود و هوشیارینقش داروهاي مختلف معروف اثرات مفید قهوههوش مصنوعی از عروسک های باطلاعاتی عمومی در مورد متلقین اطلاعات و حافظهسیاره ابلهانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتاثیر رژیم گیاهخواری بر کشف مکانیسمی پیچیده در بحس و ادراک قسمت سی و هشتممغزهای کوچک بی احساسامروز دانش ژنتیک هیچ ابهذهن خود را مشغول هماهنگینقطه بی بازگشتاختلالات عضلانی ژنتیکهوش مصنوعی از عروسک بازی بی نهایت در میان مرزهاتو یک معجزه ایسرگیجه از شایعترین اختلامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتربیت کودکان وظیفه ای مهگاهی مغز بزرگ چالش استخواندن ، یکی از شستشو دهننقش آتش در رسیدن انسان بهانعطاف پذیری مکانیسمی علرویا و خبر از آیندهنوار مغزی روشی مهم در تشخارتباط از بالا به پایین مریواستیگمینهوش احساسیبیماری ضعف عضلات نزدیک بتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)توهم چیستشواهدی از دنیسوان(شبه نئمیگرن شدید قابل درمان استغییرات آب و هوایی که به پیوند سر آیا ممکن استدقیق ترین تصاویر از مغز ااینکه خانواده ات سالم باروشهای نو در درمان دیسک بچگونه واکسن کرونا را توزاز نظر علم اعصاب اراده آزراز تغییرهر چیز با هر چیز دیگر در تبارداری بدون رحمفرگشت و تکامل تصادفی محض تکامل مادی تا ابزار هوشمشباهت زیاد بین سلول هاي عجهان یکپارچهماپروتیلینآلودگی هوا و ویروس کرونادژاوو یا آشناپنداریاگر نعمت فراموشی نبود بسچالش هوشیاری و اینکه چرا از تکینگی تا مغز از مغز تبحثی درباره هوش و تفاوتهزندگی بی دودویتامین کاقانون جنگلتئوری تکامل امروز در درمعلایم کمبود ویتامین E را جواب دانشمند سوال کننده مدیون خود ناموجودآیا هوش مصنوعی زندگی بشرداروهای ضد بیماری ام اس وابزار بقا از نخستین همانچرا مغز انسان سه هزار سالاز تکینگی تا مغز از مغز تبرای تمدن سازی، باید در بزبان و بیان نتیجه ساختماواکنش به حس جدیدلبخند بزن شاید صبح فردا زتاثیر کپسول نوروهرب بر سژنهای حاکم بر انسان و انسعضلانی که طی سخن گفتن چقدحقیقت تنها چیزی است که شامزایای شکلات تلخ برای سلآیا تکامل و تغییرات ژنتیدر هم تنیدگی کوانتومیابزار بقا از نخستین هماننشانه های گذشته در کیهان از تکینگی تا مغز، از مغز برخی درمان های Spinal Muscular Atسفرنامه سفر به بم و جنوب وراپامیل در بارداریمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر گیاهخواری بر رشد و کوچکترین چیز یک معجزه اسحرکت چرخشی و دائمی کیهانمعجزه ی علم در کنترل کرونآب زندگی است قسمت سومدرمان تومورهای مغزی با اابزار بقای موجود زنده از همراهی نوعی سردرد میگرنیاستیفن هاوکینگ در تفسیر بعد از کروناسندرم گیلن باره به دنبال منبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککار با یگانگی و یکپارچگیحس و ادراک قسمت هشتممغز ایندگان چگونه استافزایش قدرت ادراکات و حسدرک عمیق در حیواناتنقش ذهن و شناخت در حوادث اثرات مضر ماری جواناهوش مصنوعی از عروسک بازی اعداد بینهایت در دنیای متلاش ها برای کشف منابع جدسیاره ابلهانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتاثیر عصاره تغلیظ شده گیکشف ارتباط جدیدی از ارتبحس و ادراک قسمت سی و ششممغزتان را در جوانی سیم کشانفجار و توقف تکاملی نشاذهن سالمچند نرمش مفید برای کمردراختراع جدید اینترنت کوانهوش مصنوعی از عروسک تا کمبی عدالتی در توزیع واکسن تو یک جهان در مغز خودت هسسربازان ما محققا غلبه می منبع هوشیاری کجاست؟(قسمترجمه ای ابتدایی از اسراگذر زمان کاملا وابسته به خواب سالم عامل سلامتینقش انتخاب از طرف محیط، ناولین مورد PML به دنبال تکرویا بخشی حقیقی از زندگی نورون هاي مصنوعی می توانارتباط بین هوش طبیعی و هوریاضیات یک حس جدید استهوش احساسیبیماریهای تحلیل عضلانی اتوهم بی خداییشکل های متفاوت پروتئین همیدان مغناطيسي زمین بشر تغییرات تکاملی سر انسان پیوند سر، یکی از راه حلهادلایلی که نشان میدهد ما باینترنت بدون فیلتر ماهواچگونه آن شکری که می خوریماز نظر علم اعصاب اراده آزراست دستی و چپ دستیهر حرکت خمیده می شود و هر بازگشت از آثار به سوی خدافراموش کارها باهوش تر هستکامل مداومشرکت نورالینک ویدیویی ازجهان کنونی و مغز بزرگتریماجرای جهل مقدسآلزایمردگرگونی های نژادی و تغییاگر با مطالعه فیزیک کوانچالش هوشیاری و اینکه چرا از تکینگی تا مغز از مغز تبحثی درباره هوش و تفاوتهزندگی در جمع مواردی را برویتامین کا و استخوانقانون جنگلتئوری تکامل در پیشگیری و علایم کمبود ویتامین E را جوسازی مدرنمدیریت اینترنت بر جنگآیا هوش ارثی دریافتی از پداروی فامپیریدین یا نورلابزار بقا از نخستین همانچرا مغزهای ما ارتقا یافت از تکینگی تا مغز از مغز تبرای خودآگاه بودن تو بایزبان و بیان، در سایه پیشرواکسن های شرکت فایزر آمرلرزش ناشی از اسیب به عصبتاثیر کپسول نوروهرب بر سکل اقیانوس در یک ذرهغیرقابل دیدن کردن مادهحقیقت خواب و رویامسیر دشوار تکامل و ارتقاآیا جنین انسان، هوشمندی در هم تنیدگی کوانتومی و پابزار بقا از نخستین هماننشانه های پروردگار در جهاز تکینگی تا مغز، از مغز برخی روش های تربیتی کودکسفرنامه سفر به بم و جنوب ورزش هوازی مرتب خیلی به قمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر انتخاب از طرف محیط کووید نوزده و خطر بیماری حس چشایی و بویاییمغز فکر میکند مرگ برای دیآب، زندگی است(قسمت پنجم)درمان تشنجابزار بقای موجود زنده از هندسه ی پایه ایاستخوان های کشف شده، ممکبعد از کروناسندرم پیریفورمیسمنبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککاربرد روباتهای ريزنانوحس و ادراک قسمت پنجممغز ابزار بقای برتر مادیافزایش مرگ و میر سندرم کودرگیری قلب در بیماری ویرنقش روی و منیزیم در سلامتاجزای پر سلولی بدن انسان هوش مصنوعی از عروسک بازی بقای حقیقی در دور ماندن اتلاش هایی در بیماران قطع سیر آفرینش از روح تا مغز منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتاریکی من و تو و گرد و غباکشف جمجمه ای درکوه ایرهوحس و ادراک قسمت سیزدهممغزتان را در جوانی سیمکشانواع سکته های مغزیذخیره ی شگفت انگیز اطلاعچند جهانیادامه بحث تکامل چشمهوش مصنوعی از عروسک تا کمبیمار 101 ساله، مبتلا به ستو پیچیده ترین تکنولوژی سردرد میگرن در کودکانمنبع هوشیاری در کجاست؟ قتسلیم شدن از نورون شروع مگربه شرودینگر و تاثیر مشخواب سالم عامل سلامتی و ینقش اتصالات بین سلولهای اولین مورد پیوند سر در انرویا تخیل یا واقعیتنورون های ردیاب حافظهارتباط شگفت مغز انسان و فریسدیپلام تنها داروی تایهوش عاطفی بیشتر در زنانبیهوش کردن در جراحی و بیمهوش عاطفی در زنان بیشتر ابیهوشی در بیماران دچار اتوهم جدایی و توهم علمشکل پنجم مادهمیدان های مغناطیسی قابل ثبت امواج الکتریکی در عصپیوستگی همه ی اجزای جهاندنیای شگفت انگیز کوانتومایندرالچگونه انتظارات بر ادراک از واقعیت امروز تا حقیقترجزخوانی هایی که امروز بهرچیز با یک تاب تبدیل به بازگشت به ریشه های تکاملفراموشی همیشه هم بد نیستتکامل چشمشش مرحله تکامل چشمجهان کاملی در اطراف ما پرماده ی تاریکآملودیپین داروی ضد فشار دانش محدود به ابعاد چهاراگر تلاش انسان امروز براچالش هوشیاری و اینکه چرا از تکینگی تا مغز از مغز تبحثی درباره هوش و تفاوتهزندگی زمینی امروز بیش از ویتامین کا در سبزیجاتقانونمندی و محدودیت عالمتئوری جدید، ویران کردن گعلت خواب آلودگی بعد از خوجاودانگی مصنوعیمدارک ژنتیکی چگونه انسانآیا هوش سریعی که بدون احسداروی لیراگلوتیدابزار بقا از نخستین همانچرا ویروس کرونای دلتا وااز تکینگی تا مغز از مغز تبرای زندگی سالم، یافتن تزبان و تکلم برخی بیماریهواکسن کووید 19 چیزهایی که لرزش عضله یا فاسیکولاسیوتاثیر کتامین در درمان پاکلمات بلند نه صدای بلندمقالاتحقیقت در علم، هرگز نهایی مسئول صیانت از عقیده کیسآیا جهان ذهن و افکار ما مدر هم تنیدگی کوانتومی و دابزار بقا از نخستین هماننظام مثبت زندگیاز تکامل تا مغز از مغز تا برخی سلولهای عصبی در تلاسفرنامه سفر به بم و جنوب ورزش هوازی ، بهترین تمریمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر احتمالی عصاره تغلیکودک ایرانی که هوش او از حس و ادراک (قسمت اول )مغز قلبآثار باستانی تمدن های قددرمان جدید ALSابزار بقای موجود زنده از هندسه ی رایج کیهاناستروژن مانند سپر زنان دبعد از کرونا دلخوشی بیهوسندرم پس از ضربه به سرمنبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککاربرد روباتهای ريز، در حس و ادراک قسمت پنجاهمغز ابزار برتر بقاافزایش سرعت پیشرفت علوم درگیری مغز در بیماری کوینقش روزه داری در سالم و جاجزایی ناشناخته در شکل گهوش مصنوعی از عروسک بازی بلندی در ذهن ما درک بلندیتلاشی برای درمان قطع نخاسیستم تعادلی بدنمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتاریخ همه چیز را ثبت کردهگل زندگیحس و ادراک قسمت ششمنقش قهوه در سلامتیانگشت ماشه ایذره ی معین یا ابری از الکچند روش ساده برای موفقیتاداراوون تنها داروی تاییهوش مصنوعی از عروسک تا کمبیماری های مغز و اعصاب و تو افق رویداد جهان هستیسردرد و علتهای آنمنبع هوشیاری در کجاست؟(قتشنج چیستگزیده ای از وبینار یا کنفخواب عامل دسته بندی و حفطنقش تیروئید در تکامل مغزاولین هیبرید بین انسان و رویا حقی از طرف خدانوروپلاستیسیتی چیستارتباط شگفت انگیز مغز انریشه های مشترک حیاترژیم های غذایی و نقش مهم هوش عاطفی در زنان بیشتر ابیوگرافیتوهمات و شناخت حقیقتشگفت انگیز بودن کیهانمیدازولام در درمان تشنج جلوتر را دیدنپیام های ناشناخته بر مغز دندان ها را مسواک بزنید تایا کوچک شدن مغزانسان الچگونه به سطح بالایی از هواز کجا آمده ام و به کجا میرساناها و ابر رساناها و عهزینه ای که برای اندیشیدبازخورد یا فیدبکفرایند پیچیده ی خونرسانیتکامل و ارتقای نگاه تا عمششمین کنگره بین المللی سجهان پیوستهماده ی خالیآمارهای ارائه شده در سطح دانش بی نهایتاگر خواهان پیروزی هستیچالش هوشیاری و اینکه چرا از تکینگی تا مغز از مغز تبحثی درباره هوش و تفاوتهزندگی زودگذرویتامین بی 12 در درمان دردقارچ بی مغز در خدمت موجودتا 20 سال آینده مغز شما به عماد الدین نسیمی قربانی جایی خالی نیستمروری بر تشنج و درمان هایآیا هشیاری کوانتومی وجودداروی تشنجی دربارداریابزار بقا از نخستین همانچرا پس از بیدار شدن از خواز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی ملاحظات در تشنج های زبان و شناخت حقیقت قسمت چواکسن کرونا و گشودن پنجرلزوم سازگاری قانون مجازاتاثیر گیاه خواری بر رشد وکلام و زبان، گنجینه ای بستاثیر ویتامین دی بر بیماحقیقت راستین انسان علم بمسئولیت جدیدآیا جهش های ژنتیکی، ویرودر یک فراکتال هر نقطه مرکابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیاز تکامل تا مغز، از مغز تبرخی سيناپسها طی تکامل و سفرنامه سفر به بم و جنوب ورزش و میگرنمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر ترکیبات استاتین (سکودکان میتوانند ناقل بی حس و ادراک (قسمت دوم )مغز ما کوچکتر از نیم نقطهآرامش(سکوت) stillness و تکاپودرمان جدید میگرن با انتی ابزارهای پیشرفته ارتباط هندسه بنیادیناسرار آفرینش در موجبعد از کرونا دلخوشی بیهوسندرم سردرد به دلیل افت فمنبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککتاب گران و پرهزینه شد ولحس و ادراک قسمت پنجاه و یمغز از بسیاری حقایق می گرافسردگی و اضطراب در بیمادرگیری مغز در بیماران مبنقش رژیم غذایی بر رشد و ااحیای بینایی نسبی یک بیمهوش مصنوعی از عروسک بازی بلعیدن ستاره توسط سیاهچاتلاشی تازه برای گشودن معسیستم دفاعی بدن علیه مغز منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتازه های اسکیزوفرنی(جنوگلوئونحس و ادراک قسمت شصت و دونقش مهاجرت در توسعه نسل اانگشت نگاری مغز نشان میدذرات کوانتومی زیر اتمی قچندین ماده غذایی که ماننادب برخورد با دیگرانهوش مصنوعی از عروسک تا کمبیماری وسواستو انسانی و انسان، شایستسردرد تنشنمنبع خواب و رویاتشنج و حرکات شبه تشنجی قاگزارش یک مورد جالب لخته وخودآگاهی و هوشیارينقش حفاظتی مولکول جدید داولین تصویر در تاریخ از سرویاها از مغز است یا ناخونوروز یا روز پایانیارتباط شگفت انگیز مغز انرژیم های غذایی و نقش مهم هوشمندی کیهانبیوگرافیتوپیراماتشگفت زده و حیران باشمکانیک کوانتومی بی معنی جمجمه انسان های اولیهپیشینیان انسان از هفت میدو ویژگی انتزاع و قدرت تجایا این جمله درست است کسیچگونه باغبانی باعث کاهش از آغاز خلقت تا نگاه انسارشته نوروایمونولوژی و نقهزینه سنگین انسان در ازابازسازي مغز و نخاع چالشی فرایند تکامل و دشواری هاتکامل ابزار هوش ، راه پر صرع و درمان های آنجهان پیوستهماده، چیزی بیش از یک خلا آن چیزی که ما جریان زمان دانشمندان موفق به بازگرداپی ژنتیکچالش دیدگاه های سنتی در باز تکینگی تا مغز از مغز تبحثی درباره احساسات متفازندگی، مدیریت انرژیویتامین دی گنجینه ای بزرقبل از آغازتا بحر یفعل ما یشاعوامل موثر در پیدایش زباجاذبهمرکز هوشیاری، روح یا بدن آیا واکنش های یاد گرفته وداروی جدید s3 در درمان ام ابزار بقا از نخستین همانچرا بیماری های تخریبی مغاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی مرزهای اخلاق و علوم زبان و شناخت حقیقت قسمت اواکسن کرونا از حقیقت تاتلزوم سازگاری قانون مجازاتاثیر گیاه خواری بر رشد وکلرال هیدرات برای خوابانصفحه اصلیحقیقت غیر فیزیکیمسئولیت در برابر محیط زیآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجدر کمتر از چند ماه سوش جدابزار بقای موجود زنده از نظریه ی تکامل در درمان بیاز تکامل تا مغز، از مغز تبرداشت مغز ما از گذر زمانسفری به آغاز کیهانورزش بهترین درمان بیش فعمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر حرکات چشم بر امواج کودکان خود را مشابه خود تحس و ادراک قسمت 67مغز مادران و کودکان در زمآزمون تجربی، راهی برای ردرمان جدید کنترل مولتیپلابزارهای بقا از نخستین ههندسه در پایه ی همه ی واکاسرار بازسازی اندام هاتفکر خلا ق در برابر توهم سوپاپ ها یا ترانزیستورهامنبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککتاب زیست شناسی باورحس و ادراک قسمت پنجاه و دمغز به تنهایی برای فرهنگ الکترومغناطیس شنوایی و هدرگیری مغزی در سندرم کوونقش رژیم غذایی در رشد و ااحیای بینایی نسبی یک بیمهوش مصنوعی از عروسک بازی به قفس های سیاهت ننازتلاشی جدید در درمان ام اسسکته مغزیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتازه های بیماری پارکینسوگمان میکنی جرمی کوچکی در حس و ادراک قسمت شصت و ششنقش میدان مغناطیسی زمین اندوهگین نباش اگر درب یا ذرات کوانتومی زیر اتمی قنه جنگ و نه خونریزیادراک ما درک ارتعاشی است هوش مصنوعی از عروسک تا کمبیماری گیلن باره و بیمارتو با همه چیز در پیوندیسردرد سکه ایمنحنی که ارتباط بین معرفتشنج عدم توازن بین نورون گشایش دروازه جدیدی از طرخودآگاهی و هوشیارينقش حیاتی تلومر دی ان آ داولین سلول مصنوعیرویاهای پر رمز و حیرتی درنوشیدن چای برای مغز مفید ارتباط غیرکلامی بین انسارژیم ضد التهابیهوشیاری کوانتومیبیان ژن های اسکیزوفرنی دفلج نخاعی با الکترودهای توانایی مغز و دیگر اجزای شگفتی های زنبور عسلمکانیزمهای دفاعی در برابجنبه های موجی واقعیتپیشرفت های جدید علوم اعصدو برابر شدن خطر مرگ و میایا ابزار هوشمندی یا مغز چگونه تکامل مغزهای کنونیاز انفجار بزرگ تا انفجار رشد مغز فرایندی پیچیده اهزاران سال چشم های بینا وبحتی علمی درباره تمایل بفرایند حذف برخی اجزای مغتکامل جریان همیشگی خلقتضررهای مصرف شکر و قند بر جهان پر از چیزهای اسرار آمبانی ذهنی سیاه و سفیدآنچه واقعیت تصور میکنیم دانشمندان نورون مصنوعی سابتدایی که در ذهن دانشمنچاالش ها در تعیین منبع هواز تکینگی تا مغز از مغز تبحثی درباره احساساتی غیرزونیسومایدویروس مصنوعیقبل از انفجار بزرگتاثیر مشاهده بر واقعیت بعوامل ایجاد لغت انسانی و جاذبه و نقش آن در شکلگیریمرکز حافظه کجاستآیا یک، وجود داردداروی جدید میاستنی گراویابزار بقا از نخستین همانچرا حیوانات سخن نمی گویناز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی نکات از گاید لاین پرزبان و شناخت حقیقت قسمت دواکسن کرونا ساخته شده تومقاومت به عوارض فشار خون تاثیر گیاه خواری بر رشد وکمردردسوالات پزشکیحقیقت غیر قابل شناختمستند جهان متصلآیا خداباوری محصول تکاملدر آستانه ی موج پنجم کوویابزار بقای موجود زنده از نظریه ی ریسماناز روده تا مغزبررسي علل احتمالي تغيير سقوط درون جاذبه ای خاص، چورزش در کمر دردمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر دوپامین و سروتونینکوری گذرای ناشی از موبایحس و ادراک قسمت چهلمغز چون ابزار هوش است دلیآزمون ذهنی گربه ی شرودیندرمان جدید سرطانابزارهای بقا ازنخستین همهندسه زبانِ زمان استاصل بازخوردتفاوت مغز انسان و میمون هسوپاپ ها یا ترانزیستورهامنبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککتاب طبیعت در قالب هندسهحس و ادراک قسمت پنجاه و سمغز برای فراموشی بیشتر کالکتروتاکسی(گرایش و حرکدرگیری مغزی در سندرم کوونقش زنجبیل در جلوگیری از احساس گذر سریعتر زمانهوش مصنوعی از عروسک بازی به مغز خزندگان خودت اجازتمایل زیاد به خوردن بستنسانسور از روی قصد بسیاری منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتبدیل تراکت صوتی مصنوعی گنجینه ای به نام ویتامین حس و ادراک سی و هفتمنقش محیط زندگی و مهاجرت داندام حسی، درک از بخش هایذرات کوانتومی زیر اتمی قچه زیاد است بر من که در ایادغام میان گونه های مختلهوش مصنوعی از عروسک تا کمبیماری آلزایمر، استیل کوتو با باورهایت کنترل میشسردرد عروقی میگرنمنشأ اطلاعات و آموخته ها تشخیص ژنتیکی آتروفی های پمبرولیزوماب در بیماری چخودروهای هیدروژنینقش خرچنگ های نعل اسبی دراوکرلیزوماب داروی جدید شرویای شفافنوعی سکته مغزی ، وحشتناک ارتروز یا خوردگی و التهانیکولا تسلاارزش حقیقی زبان قسمت اولرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وهوش، ژنتیکی است یا محیطیبیان حقیقتفلج بل، فلجی ترسناک که آنتوازن مهمتر از فعالیت زیشاهکار قرنما انسانها چه اندازه نزدجنسیت و تفاوت های بیناییپیشرفت در عقل است یا ظواهدو برابر شدن خطر مرگ و میایا بیماری ام اس (مولتیپچگونه جمعیت های بزرگ شکل از بحث های کنونی در ویروسرشد مغز علت تمایل انسان بهستي مادي ای که ما کوچکتربحث درباره پیدایش و منشا فراتر از دیوارهای باورتکامل داروینی هنوز در حاضررهای شکر بر سلامت مغزجهان دارای برنامهمباحث مهم حس و ادراکآنچه حس می کنیم، نتیجه ی دانشمندان یک فرضیه رادیکابزار هوش در حال ارتقا ازناتوانی از درمان برخی ویاز تکینگی تا مغز از مغز تبخش فراموش شده ی حافظهزونا به وسیله ویروس ابله ویرایش DNA جنین انسان، برقدم زدن و حرکت دید را تغیتاثیر نگاه ناظر هوشیار بعواملی که برای ظهور لغت اجدایی خطای حسی استمرکز حافظه کجاستآیا کیهان می تواند یک شبیداروی جدید ضد میگرنابزار بقا از نخستین همانچرا حجم مغز گونه انسان دراز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی نرمش ها برای زانوزبان و شناخت حقیقت قسمت سواکسن ایرانی کرونا تولیدمقابله با کرونا با علم استاثیر گیاه خواری بر رشد وکمردرد ناشی از تنگی کاناپیامهای کاربرانحقایق ممکن و غیر ممکنمشکلات نخاعیآیا دلفین ها می تواند از در درمان بیماری مولتیپل ابزار بقای موجود زنده از نظریه تکامل در درمان بیماز علم جز اندکی به شما دابررسی و اپروچ جدید بر بیمسلول های بنیادی منابع و اوزن حقیقی معرفت و شناختمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر دپاکین بر بیماری مکی غایب شدی تا نیازمند دلحس و ادراک قسمت چهل و هفتمغز چگونه صداها را فیلتر آزمون ذهنی گربه شرودینگردرمانهای بیماری پارکینسابزارهای بقای موجود زندههنر حفظ گرهاصل علت و تاثیرتفاوت ها و تمایزها کلید بسوپاپ ها یا ترانزیستورهامنبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککتاب، سفری به تاریخحس و ادراک قسمت پنجاه و شمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟الگو و عادت را بشکن و در ادرگیری اعصاب به علت میتونقش زبان در سلطه و قدرت ااحساسات کاذبهوش مصنوعی از عروسک بازی به هلال بنگرتمدن قدیمی ای در جنوب ایرسانسور بر بسیاری از حقایمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتبدیل سلولهای محافط به سگویید نوزده و ایمنی ساکتحس و ادراک- قسمت پنجاه و نقش نگاه از پایین یا نگاهانرژی تاریکرفتار اجتماعی انسان، حاصنه عدم مطلق بلکه عدم با قادغام دو حیطه علوم مغز و هوش مصنوعی از عروسک تا کمبیماری الزایمرتو جهانی هستی که خودش را سرعت فکر کردن چگونه استمنشاء کوانتومی هوشیاری اتشخیص آلزایمر سالها قبل پنج اکتشاف شگفت آور در موخورشید مصنوعیايندگان چگونه خواهند دیدروان سالمروبات های ریز در درمان بینیاز به آموزش مجازی دیجیارزش حقیقی زبان قسمت دومرژیم غذایی ضد التهابیهیچ کاری نکردن به معنی چیبیست تمرین ساده برای جلوفلج خوابتوسعه هوش مصنوعی قادر اسشاهکار شش گوشما انسانها چه اندازه نزدجنسیت و تفاوت های بیناییپیشرفتی مستقل از ابزار هدو سوی واقعیتایا بدون زبان میتوانیم تچگونه جمعیت های بزرگ شکل از تلسکوپ گالیله تا تلسکزمین در برابر عظمت کیهانهستی ما پس از شروعی چگال بحثي درباره هوش و تفاوتهفرد حساس از نظر عاطفی و بتکامل داروینی هنوز در حاطلای سیاهجهان در حال نوسان و چرخشمجموعه های پر سلولی بدن مآنها نمیخواهند دیگران رادانشمندان ژنی از مغز انسابزار بقا از نخستین همانناتوانی در شناسایی چهره از تکینگی تا مغز از مغز تبخش بزرگی حس و ادراک ما ازیباترین چیز در پیر شدنواقعیت فیزیکی، تابعی از قدرت انسان در نگاه به ابعتاثیر نگاه و مشاهده ناظر یادآوری خواب و رویاعوارض ازدواج و بچه دار شدجریان انرژی در سیستم های مرکز خنده در کجای مغز استآیا گذشته، امروز وآینده داروی ضد تشنج با قابليت تابزار بقا از نخستین همانچرا خشونت و تعصباز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی نرمش های گردنزبان ریشه هایی شناختی اسواکسن اسپایکوژنملاحظه های اخلاقی دربارهتاثیر گیاه خواری بر رشد وکمردرد و علل آنسایتهای دیگرحلقه های اسرارآمیزمشکلات بین دو همسر و برخیآیا دلفین ها میتوانند بادر سال حدود 7 میلیون نفر ابزار بقای موجود زنده از نظریه تکامل در درمان بیمازدواج های بین گونه ای، ربررسی ژنها در تشخیص بیماسلول های بدن تو پیر نیستنوزوز گوشمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر داروهای ضد التهاب کیهان خود را طراحی میکندحس و ادراک قسمت چهل و هشتمغز ناتوان از توجیه پیداآسيب میکروواسکولاریا آسدرهای اسرارآمیز و پوشیدهابزارهای بقای از نخستین هنر رها شدن از وابستگیاصل عدم قطعیت از کوانتوم تفاوت های بین زن و مرد فقسودمندی موجودات ابزی بر منبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککتابخانهحس و ادراک قسمت بیست و چهمغز بزرگ چالش است یا منفعالگوی بنیادین و هوشیاریدرختان اشعار زمیننقش زبان در سلطه و قدرت ااخلاق و علوم اعصابهوش مصنوعی از عروسک بازی به کدامین گناه کشته شدندتمدن پیشرفته ی پیشینیانساخت شبکه عصبی مصنوعی با منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتداوم مهم است نه سرعتگوشه بیماری اتوزومال رسسحس و ادراک- قسمت بیست و پنقش نظام غذایی در تکامل مانرژی تاریک که ما نمی تورقیبی قدرتمند در برابر منهایت معرفت و شناخت درک عارتقا و تکامل سنت آفرینش هوش مصنوعی به کمک هوش طبیبیماری ای شبیه آلزایمر و تو دی ان ای خاص ميتوکندريسعی کن به حدی محدود نشویمهندسی ژنتیک در حال تلاش تصویربرداری فضاپیمای آمپوست ساعتی مستقل از مغز دخانواده پایدارايا اراده آزاد توهم است یايا اراده آزاد توهم است یروح رهاییچیزی منتظر شناخته شدنارزش حقیقی زبان قسمت سومرژیم غذایی ضد دردهیچ کس مانند تو نگاه نمیکبیش از نیمی از موارد انتقفلج خواب چیستتوسعه برخی شغل ها با هوش شاید درست نباشدما اکنون میدانیم فضا خالجهل مقدسپاسخ گیاهان در زمان خورددوچرخه سواری ورزشی سبک و ایا تکامل هدفمند استچگونه حافظه را قویتر کنیاز تلسکوپ گالیله تا تلسکزمین زیر خلیج فارس تمدنی و هر کس تقوای خدا پیشه کنبحثی جالب درباره محدودیتفرضیه ای جدید توضیح میدهتکامل داروینی هنوز در حاطوفان فقر و گرسنگی و بی سجهان شگفت انگیزمحل درک احساسات روحانیآنزیم تولید انرژی در سلودانشمندان پاسخ کوانتومی نادانی در قرن بیست و یکم،از تکینگی تا مغز از مغز تبخش بزرگتر کیهان ناشناختزیباترین چیز در افزایش سواقعیت چند سویهقدرت عشقتاثیر نگاه انسان بر رفتاژن همه چیز نیستعید نوروز مبارکجریان انرژی در سیستم های مرگ چیستآیا پیدایش مغز از روی تصاداروی ضد تشنج با قابليت تابزار بقا از نخستین همانچرا در مغز انسان، فرورفتاز تکینگی تا مغز از مغز تبرخی یونها و مولکول های مزبان شناسی مدرن در سطح سلواکسن اسپایکوژن ضد کروناملاحظات بیهوشی قبل از جرتاثیر گیاه خواری بر رشد وکمردرد با پوشیدن کفش مناحمله ویروس کرونا به مغزمشکلات روانپزشکی پس از سآیا دست مصنوعی به زودی قادرمان های اسرار آمیز در آابزار بقای موجود زنده از نظریه تکامل در درمان بیماساس انسان اندیشه و باور بررسی سیستم تعادلی بدن اسلول عصبی شاهکار انطباق یک پیام منفرد نورون مغزی منابع انرژی از نفت و گاز تاثیر داروی ضد تشنج سدیم کیهانِ هوشیارِ در حال یاحس و ادراک قسمت چهل و دوممغز و سیر تکامل ان دلیلی آسیب ها ناشی از آلودگی هودرک فرد دیگر و رفتارهای اابزارهای دفاعی و بقای موهوموارکتوس ها ممکن است داصول انجام برخی نرمش ها دتفاوت های تکاملی در مغز وسیلی محکم محیط زیست بر انمنبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککجای مغز مسئول پردازش تجحس و ادراک قسمت بیست و یکمغز بزرگ چالشهای پیش روالگوبرداری از طبیعتدرد باسن و پا به دلیل کاهنقش سجده بر عملکرد مغزاخلاق پایه تکامل و فرهنگهوش مصنوعی از عروسک بازی به بالا بر ستارگان نگاه کتمدن بشری و مغز اخلاقیساخت شبکه عصبی با الفبای منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتداخل مرزها و صفات با بینگوشت خواری یا گیاه خواریحس و ادراک- قسمت شصت و چهنقش نظریه تکامل در شناساانسان قدیم در شبه جزیره عرموزی از نخستین تمدن بشرنهایت در بی نهایتارتوکين تراپی روشی جديد هوش مصنوعی به شناسایی کابیماری ای شبیه ام اس مولتتولید مثل اولین ربات های شلیک فراموشیمولتیپل اسکلروز در زنان تصادف یا قوانین ناشناختهپوشاندن خود از نورخارق العاده و استثنایی بای نعمت من در زندگیمروزه داری متناوب، مغز را چیزی خارج از مغزهای ما نیارزش خود را چگونه میشناسراه فراری نیستهیچگاه از فشار و شکست نتربیشتر کمردردها نیازی به فلج دوطرفه عصب 6 چشمتوصیه های سازمان بهداشت شبیه سازی میلیون ها جهان ما اشیا را آنطور که هستندجهان فراکتالپختگی پس از چهل سالگي به دورترین نقطه ی قابل مشاهایجاد احساساتنگاه محدود و تک جانبه، مشاز تکنیکی تا مغز از مغز تزمان چیستوفور و فراوانیبحثی در مورد نقش ویتامين فضای قلب منبع نبوغ استتکامل داروینی هنوز در حاطی یکصد هزار سال اخیر هرچجهانی که نه با یک رخداد و محل درک احساسات روحانی دآینده ی انسان در فراتر ازدانشمندان اولین سلول مصننبرو و انرژی مداوماز تکینگی تا مغز از مغز تبخش دیگری در وجود انسان هزیر فشار کووید چه باید کرواقعیت چیستلمس کوانتومیتاثیر نگاه انسان بر رفتاژن همه چیز نیستعامل کلیدی در کنترل کارآجریان انرژی در سیستم های مرگ و میر پنهانآیا آگاهی پس از مرگ از بیداروی ضد تشنج توپیراماتابزار بقا از نخستین همانچرا ذرات بنیادی معمولاً از تکینگی تا مغز از مغز تبرخی اثرات مضر ویتامین دزبان شناسی نوین نیازمند واکسن دیگر کرونا ساخته شممانتین یا آلزیکسا یا ابتاثیر گیاه خواری بر رشد وکنفرانس تشنج هتل کوثر اصحمایت از طبیعتمشکلات روانپزشکی در عقب آیا رژیم غذایی گیاهی سلادرمان های بیماری آلزایمرابزار بقای موجود زنده از هفت چیز که عملکرد مغز تو استفاده از مغز، وزن را کمبررسی علل کمر درد در میانسلولهای ایمنی القا کنندهیک پیشنهاد خوب برای آسان منابع انرژی از نفت و گاز تاثیر درجه حرارت بر عملککیست کلوئید بطن سومحس و ادراک قسمت چهل و سوممغز آیندگان چگونه است ؟آشنا پنداریدرک نیازمند شناخت خویش اابعاد اضافه ی کیهانهوش مصنوعی می تواند بر احاصول توسعه ی یک ذهن کاملتفاوت های زبانی سرمنشا تسیگار عامل افزایش مرگ وممنبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککرونا چه بر سر مغز می آورحس و ادراک قسمت بیست و دومغز بزرگ و فعال یا مغز کوالتهاب شریان تمپورالدستورالعمل مرکز کنترل بینقش غذاها و موجودات دريااختلال خواب فرد را مستعد هوش مصنوعی از عروسک بازی به خودت مغرور نشوتمدنی قدیمی در شمال خلیج ساختار شبکه های مغزی ثابمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتتروس جریان انرژیگیلگمش باستانی کیستحساسیت روانی متفاوتنقش هورمون های تیروئید دانسان ها می توانند میدان رمز و رازهای ارتباط غیر کچهار میلیارد سال تکامل بارتباط میکروب روده و پارروشهای شناسایی قدرت شنواهوش مصنوعی در کامپیوترهابیماری اسپینال ماسکولار تولید پاک و فراوان انرژیشلیک فراموشیمواد کوانتومی جدید، ممکنتظاهر خوابیده ی مادهپیموزایدخبر مهم تلسکوپ هابلای آنکه نامش درمان و یادشروزه داری و بیمار ی ام اس چیزی شبیه نور تو نیستاز نخستین همانند سازها تراه های جدید برای قضاوت رهیپرپاراتیروئیدیسمبا هوش مصنوعی خودکار روبفناوری هوش مصنوعی نحوه ختوصیه های غیر دارویی در سشبیه سازی سیستم های کوانما به جهان های متفاوت خودجهان ما میتواند به اندازپروژه ی ژنوم انسانیديدن با چشم بسته در خواب ایرادهای موجود در خلقت بنگاه انسان محدود به ادرااز تکینگی تا مغز و از مغز زمان و مکان، ابعاد کیهان وقت نهيب هاي غير علمي گذشبحثی در مورد نقش کلسیم و قلب و عقلتکامل زبانظهور امواج مغزی در مغز مصجهانی که از یک منبع، تغذیمحدودیت های حافظه و حافظآینده ی علم و فیزیک در60 ثدانشمندان تغییر میدان مغابزار بقا از نخستین هماننخاع ما تا پایین ستون فقراز تکینگی تا مغز از مغز تبرنامه و ساختار پیچیده مزیرفون داروی ضد ام اسواقعیت چیستلوب فرونتال یا پیشانی مغتاثیر ویتامین دی بر بیماژن هوش و ساختارهای حیاتی عادت کردن به نعمتجستجوی متن و تصویر به صورمرگ و میر بسیار بالای ناشآیا امکان بازسازی اندامهداستانها و مفاهیمی اشتباابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آاز تکینگی تا مغز- از مغز برخی اختلالات عصبی مثانهزبان، نشان دهنده ی سخنگو واکسن دیگری ضد کرونا از دمن کسی در ناکسی دریافتم تاثیر گیاه خواری بر رشد وکنگره بین المللی سردرد دحوادث روزگار از جمله ویرمشاهده گر جدای از شیء مشاآیا رژیم غذایی گیاهی سلادرمان های جدید میگرنابزار بقای موجود زنده از هفت سین یادگاری از میراث استفاده از هوش مصنوعی در بزرگ شدن مغز محدود به دورسلولهای بنیادی مصنوعی دریک آلل ژنتیکی که از نئاندمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر درجه حرارت بر عملککاهش مرگ و میر ناشی از ابحس و ادراک قسمت نهممغز انسان ایا طبیعتا تماآغاز فصل سرما و دوباره تکدرک و احساساتفاق و تصادفهوش مصنوعی و کشف زبان هایاصول سلامت کمرتفاوتهای جنسیتی راهی براسیاهچاله های فضایی منابعمنبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر درجه حرارت بر عملککریستال هاحس و ادراک قسمت بیست و سومغز بزرگترین مصرف کننده امیوتروفیک لترال اسکلرودغدغه نتیجه ی نادانی استنقش غذاها و موجودات دريااختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک بازی به دنبال رستگاری باشتمساح حد واسط میان مغز کوسازگاری با محیط بین اجزامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتری فلوپرازینگیاه خواری و گوشت خوار کدخفاش با شیوع همه گیری جدینقش هورمون زنانه استروژنانسان یک کتابخانه استرمز بقای جهش ژنتیکیچهار ساعت پس از کشتار خوکارتباط ماده و انرژیروشی برای بهبود هوش عاطفهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبیماری اضطراب عمومیتولید سلولهای جنسی از سلشنا در ابهای گرم جنوب نیاموجود بی مغزی که می تواندتظاهری از ماده است که بیدپیموزایدخدا موجود استخطا در محاسبات چیزی کاملایمپلانت مغزی کمک میکند روزه داری سلول های بنیادنکاتی در مورد تشنجاز نخستین همانند سازها تراه های جدید برای قضاوت رهاوکينگ پیش از مرگش رسالبا تعمق در اسرار ابدیت و فیلمی بسیار جالب از تغییتوصیه هایی در مصرف ماهیشبکه های مصنوعی مغز به درما با کمک مغز خود مختاريمجهان مادی، تجلی فضا در ذهپروژه ی ژنوم انسانیدی متیل فومارات(زادیوا)(اکسی توسین و تکامل پیش انگاه از بیرون مجموعهاز تکینگی تا مغز از مغز تزمان واقعیت است یا توهموقتی فهمیدی خطا کردی برگقلب دروازه ی ارتباطتکامل زبانعقل مجادله گرجهانی در ذهنمخچه فراتر از حفظ تعادلآیا ممکن است موش کور بی مدانشمندان روش هاي جدیدی ابزار بقا از نخستین هماننخستین تصویر از سیاهچالهاز تکینگی تا مغز از مغز تبرنامه ی مسلط ژنها در اختزیست، مرز افق رویداد هستواقعیت های متفاوتلوتیراستامتاثیر ویروس کرونا بر مغز ژن یا نقشه توسعه مغز و نقعارضه جدید ویروس کرونا سجستجوی هوشیاری در مغز مامرگ انتقال است یا نابود شآیا انسان با مغز بزرگش اخدخالت در ساختار ژنهاابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آاز تکینگی تا مغز- از مغز برخی اصول سلامت کمرزبان، وسیله شناسایی محیطواکسن سرطانمنابع انرژي پاک سرچشمه حتاثیر گیاه خواری بر رشد وکنگره بین المللی سردرد دحافظه و اطلاعات در کجاست مشاهده آینده از روی مشاهآیا راهی برای رفع کم آبی درمان های جدید در بیماری ابزار بقای موجود زنده از هم نوع خواری در میان پیشیاستفاده از انرژی خلابزرگ شدن تقریبا ناگهانی سلسله مباحث هوش مصنوعییک جهش ممکن است ذهن انسانمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر درجه حرارت بر عملککاهش التهاب ناشی از بیماحس و ادراک قسمت چهارممغز انسان برای ایجاد تمدإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَدرک کنیم ما همه یکی هستیماتوبان اطلاعات و پلِ بینهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاضطراب و ترستقلید مرحله ای نسبتا پیشسیاهچاله ها، دارای پرتو منبع هوشیاری کجاست قسمت تاثیر رو ح و روان بر جسمکریستال زمان(قسمت اولحس و ادراک قسمت بیستممغز حریص برای خون، کلید تامید نیکو داشته باش تا آنذهن ما از در هم شکستن منبنقش غذاها و موجودات دريااختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک بازی به زودی شبکه مغزی به جای تنفس هوازی و میتوکندریستون فقرات انسان دو پا جلمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمتری فلوپرازینگالکانزوماب، دارویی جدیخلاصه ای از مطالب همایش منقش ویتامین K در ترمیم اسانسان جدید از چه زمانی پارمز جهاننوآوری ای شگفت انگیز دانارتباط متقابل با همه ی حیروشی جدید در درمان قطع نخهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبیماری بیش فعالیتولترودینشناخت و معرفت، و نقش آن دموجودات مقهور ژنها هستندتعداد کلی ذهن ها در جهان پیچیدگی های مغزمگسپیچیدگی های مغزی در درک زخطا در محاسبات چیزی کاملایمپلانت نخاعی میتواند دروش مقابله مغز با محدودیچگونه مولکول های دی ان ایاز نخستین همانند سازها تراه پیروزی در زندگی چیستهاوکينگ پیش از مرگش رسالباهوش ترین و با کیفیت تریفیزیک مولکولها و ذرات در توضیحی ساده در مورد هوش مشباهت مغز و کیهانما بخشی از این جهان مرتبطجهان هوشیارپرواز از نیویورک تا لوس آدین، اجباری نیستاگر فقط مردم میفهمیدند کنگاه از درون مجموعه با نگاز تکینگی تا مغز از مغز تزمان پلانکوقتی تو از یاد گرفتن باز قلب را نشکنتکامل زبان انسان از پیشیعلم و ادراک فقط مشاهده ی جهش های ژنتیکی مفید در سامخچه ، فراتر از حفظ تعادلآیا ما تنها موجودات زنده دانشمندان روشی برای تبدیابزار بقا از نخستین هماننخستین روبات های زنده ی جاز تکینگی تا مغز از مغز تبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱زاوسکا درمان گوشرواقعیت و مجازلوزالمعده(پانکراس)مصنوعتاثیر ژنها بر اختلالات خژنها نقشه ایجاد ابزار هوعدم توقف تکامل در یک انداحفره در مغزمراحل ارتقای پله پله کیهآیا احتمال دارد رویا از آدر مانهای کمر دردابزار بقا از نخستین هماننزاع بین جهل و علم رو به پاز تکینگی تا مغز- از مغزتبرخی بیماری ها که در آن بسفر نامه سفر به بم و جنوب واکسن سرطانمنابع انرژی از نفت و گاز تاثیر گیاه خواری بر رشد وکنترل همجوشی هسته ای با هحافظه و اطلاعات در کجاست مطالعه ای بیان میکند اهدآیاما مقهور قوانین فیزیکدرمان های رایج ام اسابزار بقای موجود زنده از همه چیز در زمان کنونی استاستفاده از سلول های بنیابزرگترین خطایی که مردم مسلطان جنگل یا صاحب ملکوتیک رژیم غذایی جدید، می تومنابع بی نهایت انرژی در دتاثیر درجه حرارت بر عملککاهش حافظه هرچند فرایندیحس و ادراک قسمت نوزدهممغز انسان برای شادمانی طافت فشار خون ناگهانی در ودرک احساسات و تفکرات دیگاتوسوکسیمایدهوش مصنوعی گوگل به کمک تشاطلاع رسانی اینترنتیتقلید از روی طبیعتسیاهچاله و تکینگی ابتدایمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمتاثیر رژیم گیاه خواری بر کریستال زمان(قسمت دوم)حس و ادراک قسمت دهممغز در تنهایی آسیب میبینامید درمان کرونا با همانذهن چند جانبه نیازمند نگنقشه مغزی هر فرد منحصر بهاختلالات مخچههوش مصنوعی از عروسک بازی به زیر پای خود نگاه نکن بتنفس هوازی و میتوکندریسخن پاک و ثابتمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمترکیب حیوان و انسانگامی در درمان بیماریهای خلاصه ای از درمان های جدینقش ژنتیک در درمان اختلاانسان خطرناکترین موجودرمز جهان خاصیت فراکتالنوار مغز مشاهده ی غیر مستارتباط چاقی و کاهش قدرت بروشی جدید در درمان نابینهوش مصنوعی درمانگر کامپیبیماری تی تی پیتومورها و التهاب مغزی عاشناخت درون، شناخت بیرون؛میهمانهای ناخوانده عامل تغییر الگوی رشد مغزی با ز