فرگشت و تکامل تصادفی محض نیست

تکامل و فرگشت، کاملا تصادفی نیست بلکه الگوهایی ژنتیکی را میپذیرد که مورد انتظار است

به نظر میرسد، تکامل فرایندی اساسا کور و تصادفی است؛ به گونه ای که خصوصیات معینی، تصادفی و از طریق جهش های ژنتیکی کور رخ دهد و به صورت همراه و مطابق با این جهش ها باقی نگه داشته شود

و از طریق انتخاب طبیعی از موارد زیانبار و غیر سودمند جلوگیری می شود.

ولی پژوهش جدید در دانشگاه پرینستونآمریکا نشان میدهد، الگوهای ژنتیکی تکرار شونده ای وجود دارد که امکان پیشگویی تکامل موجودات را تا حدی فراهم میکند و آن الگوها در ایجاد ژنهای مشابه و شبه مطابق، نمود دارد که در موجودات زنده متنوع و فراوانی- که هیچ ارتباطی با هم ندارند- و در برابر یک مشکل محیطی تقریبا مشابه ایجاد میشود.

پژوهش مشخصا بر پروتئینی تمرکز داشته است که به سلول زنده امکان قضاوت در نسبت سدیم به پتاسیم درون سلول را میدهد و این، تحت تاثیر ماده کاردنولاید است- که از قدرت این پمپ میکاهد.

تعداد زیادی از حشرات با این معضل مواجه هستند زیرا در تغذیه خود از غذاهایی استفاده میکند- که دارای این ماده است و آن تحولات ژنتیکی در تعداد زیادی از جهش های منطبق یا شبه منطبق در همه موجودات مطالعه شده نمایان میشود و به زیاد شدن مقاومت پروتئینی- که به عنوان پمپ سم، کار میکند- می انجامد و این امری است که ایجاد آن، به صورت تصادفی تقریبا محال است.

مقاله کامل
تکاملی- که عده زیادی به عنوان زنجیره ای از تغییراتی کور در نظر میگیرند- در واقعیت، به سادگی با تحولات ژنتیکی ساده و مکرر به دلیل فشار محیطی معینی- که گونه ها متعددی درگیر آن هستند- زدوده میشود. پژوهشی در دانشگاه پرینستون آمریکا- که در مجله علمی ساینس منتشر شده است- بیان میکند، شناخت ژنهای گونه خاص و کیفیت تاثیری- که برخی شرایط خارجی بر پروتئین های تولید شده به وسیله ژنها دارد- میتواند به کار برود تا الگوی تکاملی قابل پیشگویی مشخص شود- که با عوامل بیرونی، تحریک می شود.

دانشمندان نتوانسته اند بعد از همه اینها، کیفیتی را- که در شکل های متنوع برای سازگاری موجود در طبیعت ایجاد شده است- شناسایی کنند و این حالت، حتی در گونه هایی هست که هیچ ارتباطی با هم ندارند.

آیا تکامل قابل پیشگویی است؟ جواب بسیار شگفت آور، بله است.
این را پیتر اندولواتواستاد دستیار در شاخه علم محیط و زیست شناسی تکاملی در دانشگاه پرینستونو موسسه علم ژنوم تکاملیلوییس سیگلرمیگوید.

پردازشگر اصلی پژوهشیینگ زهین و ماتیو آردیماو مولی شومر- که همه آنها از دانشگاه محیط زیست و زیست شناسی تکاملی بودند-و ادگار میدینااز دانشکده آندیس در دانشگاه کلمبیا این پژوهش را انجام دادند.

این پژوهشگران زنجیره دی ان ای 29 گونه از حشرات را- که در درخت تکاملی از هم دور هستند- بررسی کردند. و این بزرگترین نمونه موجودات زنده است که به خاطر یک خصوصیت تکاملی مورد بررسی قرار گرفتند.

14 نوع از اینها در نتیجه یک تاثیر خارجی، خصوصیاتی تقریبا مشابه را نشان دادند. همه آنها بر گیاهانی زندگی میکردند که ماده کاردینولاید را ترشح میکرد و این سمی شبیه استرویید است و به عنوان دفاعی طبیعی در گیاهانی مانند استبرق(علف شیر)و کندورانگو وجود دارد. با اینکه از نظر تکاملی، سیصد سال با هم فاصله داشتند این حشرات متنوع- که بین آنها سوسک سیاه و پروانهها و نوع دیگری از حشرات که بر عصاره گیاهان تغذیه میکند و آن را جزو حشرات زیان بار برای گیاه میدانند وجود داشت- در آنها تغییراتی در پروتئین اصلی به نام پمپ سدیم پتاسیم، ایجاد شد. وظیفه این پروتئین، تنظیم غلظت سدیم در مقایسه با پتاسیم در سلول است و این، پروتئین مقاوم به کاردینولاید را ایجاد کرد که معمولا از قدرت پروتئین بر پمپ کردن پتاسیم به درون سلول و بیرون ریختن سدیم به بیرون سلول، میکاهد.

(این تصور که جهش کور و تصادفی رخ میدهد و بعدا انتخاب طبیعی، آن را اصلاح میکند و هدفمندی و برنامه ریزی را فقط در یکی از اجزای تکامل یعنی انتخاب طبیعی میداند- با پژوهش های جدید رنگ می بازد.

ساختمان ژنتیکی ما هدفمند و کاملا برنامه ریزی شده و دارای مهندسی ای هنرمندانه است. نحوه آرایش ژن ها در کنار هم به گونه ای است که از جهش های تصادفی جلوگیری می کند، مثلا در چندین مقاله در همین کانال اشاره شد نوکلئوتیدهای دارای قابلیت جهش زیاد، در مناطقی از ژن قرار دارند- که پایدارتر هستند- و دهها مورد دیگر.....

و حالا مشاهده میشود در حشراتی بسیار دور از هم و بدون ارتباط مشخصی بین آنها، مقاومت به ماده تضعیف کننده پروتئینی حیاتی، به دلیل رویارویی با این ماده تضعیف کننده، ایجاد میشود. آیا این جهش به دلیل تاثیر محیط است یا تحت برنامه ای درونی در ساختار ژنتیکی است؟

زندگی در شرایط مختلف با کیفیت تابش ها و تغذیه متفاوت، می تواند باعث جهش های کاملا متفاوتی در ژن ها شود ا

ز جمله آن، باعث جهش در ژن های سازنده پمپ حیاتی سدیم پتاسیم شود. این جهش، با توجه به شرایط محیطی ممکن است، تثبیت شود یا از میان برود مثلا در شرایطی که در حضور ماده مهار کننده پمپ، لازم است در پمپ، مقاومت ایجاد شود این مقاومت تثبیت میشود تا حشره بتواند از سموم گیاه بگریزد و بتواند زاد و ولد کند.

ولی توجه کنیم عمر حشرات کم است و صدها ژن در درون سلول های حشره وجود دارد و اگر امکان ایجاد میلیون ها جهش روی ساختمان ژنتیکی حشره را تصور کنیم، واقعا غیر ممکن به نظر میرسد به صورت تصادفی جهشی در جهت سازگار کردن با سم ترشح شده از گیاه، در عمر کوتاه حشره ایجاد شود.

پس به نظر میرسد پیش از آنکه تاثیر گزینش از طرف طبیعت باعث پایدار کردن جهش مفید شود، برنامه ای درونی در ساختمان ژن ها هست که در مواجهه با محیط نامناسب و یا سموم، بدون توجه به تصادفات و احتمالات کور، کاملا به صورت هدفمند کوشش میکند خود را با شرایط محیطی سازگار کند یعنی قبل از تاثیر محیط و انتخاب طبیعی، جهش ژن ها را هدفمند میکند. برنامه درونی ساختمان ژنتیکی، جدای از انتخاب طبیعی هدفمند، ما را با برنامه و سیستمی قانونمند در همه اجزای تکامل مواجه میکند.

آیا شکی در وجود برنامه ریزی هدفمند در پس فرایند پیچیده تکامل هست؟)

اندولفاتوو همکاران او در مرحله اول، زنجیره دی ان ای ژنهای حکایت کننده آن را در گونه های مورد مطالعه، مشخص کردند و بعدا همه را جمع نمودند.

و بعدا از این زنجیره ها بهره بردند تا رمز ژنتیکی کانال سدیم پتاسیم را در هر گونه بر اساس مواجهه با ماده کاردینولاید، شناسایی کنند.

دانشمندان توانسته اند تکنیک های مشابه تغییرات نوعی از پروتئین را در اسید نوکلئیک گونه معینی پیگیری کنند تا نظام های زنده مختلفی را شناسایی کنند که در نتیجه عوامل محیطی، تکامل یافته و ایجاد شده است.

اندولفاتومیگوید: برای تحقق این نزدیکی، لازم است دانشمند اطلاعی از پایه های ژنتیکی خصوصیت معینی داشته باشد و بعدا به بررسی چگونگی تکامل و ارتقای آن خصوصیت در مجموعه بزرگی از گونههایی بپردازد که مشکل تکاملی مشترکی دارند.

به عنوان نمونه، پمپ سدیم پتاسیم جایگاه ژن محتمل و مرتبط با توانایی حمل نمک است. و وقتی به تغییرات این پروتئین در موجود زنده مناسب، توجه کردیم، دیده ایم چگونه با زیاد شدن نمک در اقیانوس ها یا در محیط زیست خود در آب شیرین، واکنش نشان میدهد.

جیانزهی ژیانگاستاد علم محیط و زیست شناسی تکاملی در دانشگاه میشیگان اشاره کرد پژوهشی که در دانشگاه پرینستون انجام شده است برخی خصوصیاتی را- که بر اساس برخی مکانیسم های مولکولی است- روشن کرده است و تعداد زیادی از گونه های زنده در همان فرایندها اشتراک دارند. بر اساس نظر او مقطع عرضی برخی موجودات، تصویری در مورد تکامل موجودات دیگر میدهد.

ژانگ- که از مطالعه آگاهی داشت ولی در آن، شرکت نداشت- میگوید: کشف تکامل موازی در تعداد زیادی از حشرات علف خوار بر ارزش این مطالعه می افزاید زیرا این توازی مکرر در بیشتر موارد از طریق تصادف کور به تنهایی رخ نمیدهد

این، روشن میکند مکانیسم های مولکولی مورد استفاده- که حشرات مختلف از آن برای دور کردن خودشان از سموم در غذا بهره میبرند- محدود است. و او اضافه میکند: تعداد زیادی از حشرات از همان روش ها به صورت مستقل، بهره میبرند تا خود را از همان سم رهایی دهد و این یعنی پژوهش تعداد کمی از موجودات نمونه- که با توجه انتخاب شده است- به ما معلومات بسیاری در برابر گونه های زنده دیگر میدهد.

بله تکامل را تا حدی میتوان پیشگویی کرد.

اندولفاتو و همکاران او به خود این پروتئین نگریستند تا حساسیت آن را به ماده کاردوینولاید بسنجند. برای آنکه سلول بتواند در شرایط بسیار متنوع، بخوبی کار کند لازم است در مورد سطوح سدیم و پتاسیم قضاوت و تعدیل کند و این پروتئین با جای گرفتن روی غشای سلول میتواند نسبت مورد انتظار سدیم را در مقایسه با پتاسیم و از طریق پمپ کردن سه ذره سدیم به بیرون از سلول در برابر هر دو ذره پتاسیم که به درون سلول میفرستد- فراهم کند. کاردینولاید جابجا کردن سدیم و پتاسیم را از طریق از کار انداختن پروتئین، مهار میکند.

ژنوم بشری چهار نسخه از ژن مرتبط با پروتئین را دارد و این ژنی است که باعث بسیاری از بیماری های ژنتیکی از جمله افزایش فشار خون حساس به نمک میشود و انسان از قدیم مقدار کمی کاردینولاید را از نظر پزشکی استفاده میکرد تا ضربان قلب و کم کاری قلب را کنترل کند. پژوهشگران درپرینستونبرگزیده ای از دی ان ای ظریف را در موسسه لوییس سینگر علوم و ژنوم تکاملی وابسته به دانشگاه، به کار بردند تا زنجیره بیان پمپ سدیم پتاسیم را در گونه های مختلف حشرات از جمله پروانهها، همی پترا و سوسک سیاه، مگس میوه ... تعیین کنند و پژوهشگران دیدند حشرات مقاوم به کاردینولاید جهش هایی دارد که آنها

را

در برابر سم، مقاوم میکند. در مجال زمان تکاملی که مورد بررسی قرار گرفت پمپ سدیم پتاسیم در حشراتی- که از گیاهان تغذیه میکنند- در معرض 33جهش در مناطقی- که تاثیر این جهش ها باعث حساسیت بر کاردینولاید می شود این جهش ها تغییراتی مشابه یا منطبق با هم را در اسیدهای نوکلئیک ایجاد میکند که از تاثیر سم می کاهد.

از سوی دیگر در حشراتی که از گیاهان تغذیه نمیکنند فقط یک جهش در سطح پمپ رخ میدهد. مهمتر از این، پژوهشگران فهمیدند ژنهای معینی به صورت تکراری در پیشینیان چند نوع حشره مقاوم، نسخه برداری میشود. و به این ترتیب این حشرات پروتئین پمپ سدیم پتاسیم معمول را علاوه بر نسخه تجربی به دست آوردند. در این حشرات نسخه جدید و قدرتمندی از پمپ را در بافت هایی میبینیم که نیاز به آنها بیشتر است.

اندولفاتواشاره میکند: فرایند نسخه برداری ژنها الگوی خوبی برای مسأله سازگاری با تغییرات محیطی است.

آنچه پژوهشگران به آن رسیدند تصورات پراکنده و جدا از تکامل ژنتیکی را یکی میکند: تکامل پروتئین ها، تکامل عناصری- که باعث عرضه پروتئین ها در بدن میشود- و نسخه برداری از ژنها

و آن پژوهش بیان میکند همه این مکانیسم های سه گانه برای حل آن مشکل تکاملی استفاده میشود. نکته مرکزی در کاری که انجام شده است، تعداد زیاد گونه های زنده ای است که دانشمندان با استفاده از تکنولوژی های جدید بررسی کردند تا زنجیرهای دی ان ای را مشخص کنند. در گذشته پژوهش تکامل ژنتیکی در سطح موجودات آزمایشگاهی مانند مگس میوه انجام میشد. ولی اندولفانو اضافه میکند: روش های جدید تعیین زنجیره دی ان ای به ما اجازه داده است پرسش های تکاملی را از جهات مختلف به هم نزدیک کنیم و به جواب هایی شاملتر از زمانی برسیم که فقط یک پژوهش را در موجود زنده ای انجام میدادیم.

این پژوهشگر، کار خود را با این سخن به پایان میبرد: توانایی کاری که انجام دادیم در ایجاد دلیل قاطع بر محدودیت شکل های ممکن در مواجهه با مشکل معینی از طرف تعداد زیادی از موجودات متنوع، میباشد. تعداد بسیار زیاد این تحولات ژنتیکی- که مکررا از طرف موجودات زنده غیر مرتبط با هم استفاده میشود- مسیر تکاملی قابل تکرار را بیان میکند و می توان آن را پیشگویی کرد.

توجه: شایسته است توجه شود پژوهش فقط به انجام پذیر بودن قوانین ریاضی اشاره دارد و این قوانین به ما امکان فهم فرگشت و انتظار مسیر آن را به شکل بهتر داده است؛ نه اینکه تکامل تحت رهبری نیرویی بلند مرتبه و والا کنترل شود و این، مساله عقیدتی است و ربطی به علم ندارد و علم فقط به چیزی توجه دارد که قابل آزمودن و اندازه گیری باشد.

(شواهد علمی بیان میکند، به جای میلیون ها بلکه صدها میلیون جهش ممکن، فقط جهشی رخ میدهد که لازم است!

علم ثابت میکند به جای صدها میلیون جهش تصادفی ممکن فقط جهشی رخ می دهد که سودمند است!

آیا می توان تصور کرد نقشه ژنتیکی هدفمند، تصادفی ایجاد شده باشد؟ عاقلی نیست که در پس قوانین پیچیده، قانون گذار و علتی را تصور نکند. فقط کسی قانون علیت و سببیت را نفی میکند که هیچ ارزشی برای نگاه ها و پژوهش های خود قائل نیست ولی اینکه دانشمندان ملحد امروز- که با قانون سببیت و علیت به کشفیات خود رسیدند- چنین میکنند به خود آنها مربوط است.)

(پرتوهایی از توهم بی خدایی- پرتوی 88

نقشه ژنتیکی، تولید کننده است

نتیجه: فرضیه ارزشمندی، در تفسیر داستان پیدایش حیات بر زمین، به صورت منطقی و قابل قبول از نظر علمی وجود ندارد، مگر آنکه اموری فرض شود که تحقق آن از نظر علمی، دشوار است؛ بنابراین حداقل فرصتی منطقی و قابل قبول تا امروز برای فرض دخالت خدا و جنبه غیبی هست تا ایجاد حیات را در موازات آن فرضیه هایی- که تحقق آن دشوار یا غیر ممکن است- فرض کند.

ولی باید ببینیم حتی با فرضی- که طرف مقابل یعنی ملحد، درستی آن را مطرح میکند و میگوید همانندسازهای شیمیایی غیر عضوی- که در درجه اول از بلورها یا گل تشکیل شده است- پروتئین را تولید کرد یا زمین عبارت از دیسی در حال جوشیدن از اسیدهای آمینه راست گرا بود و تعداد تلاش ها کافی بود؛ بدون آنکه تفاسیری علمی و منطقی و قابل تحقق برای فراهم کردن این ماده وجود داشته باشد و بعد از همه اینها به پروتئین مطلوب خود دست یافته ایم که فقط از اسیدهای آمینه راست گرا تشکیل شده است!

پس آیا اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد حقیقتی را- که د. داوکینز و ملحدان مشابه میکوشند از آن غفلت کنند- نفی میکند؟

و این حقیقت، آن است که نقشه ژنتیکی، مرکب و پیچیده و قانونمند و دارای زبان و ایجاد کننده هدف است و آن را بیان خواهیم کرد و در نتیجه نشان دهنده قانون گذار و سخنگویی است.

پس اگر رد کردند او همان خدا یا وکیلی از جانب اوست که آن را قانون ریزی میکند یا آن، سببی غیبی در ظهور حیات در این زمین است و اصرار کنند که او با اسباب طبیعی و نه غیر آن به وجود آمده است، پس چگونه

ایجاد آن را برای هدف و قانونی بودن یا دارای زبان بودن آن- که باعث عمل آن میشود- به عنوان دلالتی بر هدفمندی که آن را برنامه ریزی کرد و با آن سخن گفت الغا خواهند کرد یا غافل خواهند شد؟!

@eznehaj

پرتوهای از توهم بی خدایی- پرتوی 89

زبان ژنها و رسیدن به هدف

آیا ممکن است درباره نقشه ای برای ساختمان یا پل، سخن بگوئیم که وقتی اجرا یا موفق یا عملی میشود، قانون مند است و دارای زبانی مهندسی است و کسی- که آن را نوشته- صاحب درک است و همزمان وقتی نقشه ژنتیکی را ببینم اجرا میشود و عمل میکند، همان حرف را نزنیم؟

آیا زبان ما نشان میدهد ما معانی را میفهمیم و آن را با قصد میگوییم ولی زبان ژن ها نشان نمیدهد، کسی- که آن را قرار داد و با آن سخن گفت- می فهمد و هدف او رسیدن به معنی معین و هدفی است؟!!

معتقدم هر عاقلی خواهد گفت وقتی زبان ما نشان میدهد ما هستیم که سخن میگوییم و هدف ما رسیدن به معانی است، زبان ژن ها هم نشان میدهد، در پس آن سخنگویی هدفمند هست؛ به خصوص وقتی این زبان یعنی زبان ژنها اکنون به اهدافی واضح و شناخته شده برای ما مانند هوش یا ابزار برتر بقا رسیده باشد!

ابزار بقا از نخستین هماننشانه های گذشته در کیهان دفاع از پیامبرمحل درک احساسات روحانی داز تکینگی تا مغز از مغز تهیچ چیز، چقدر حقیقی استدرمان سرگیجه بدون نیاز ببیماری الزایمربررسی مغز با امواج مادون کنگره بین المللی سردرد دراه پیروزی در زندگی چیستتکنولوژی جدید که سلول هاپرورش مغز مینیاتوری انسامشاهدات آمیخته با اشتباهسیاره ابلهانتراشه مغز بدون واسطه ی دامیدواری و مغزعلم و ادراک فقط مشاهده ی منابع انرژی از نفت و گاز نوار مغز با توضیح دکتر فاحل مشکلابزار بقای موجود زنده از همه چیز و هیچ چیزدو برابر شدن خطر مرگ و میاز تکینگی تا مغز از مغز تهر حرکت خمیده می شود و هر درک احساسات و تفکرات دیگبیوگرافیبشریت از یک پدر و مادر نیکوری گذرای ناشی از موبایرشد در سختی استتکامل زبانفلج خوابآنچه حس می کنیم، نتیجه ی مغز مانند تلفن استساخت سلول عصبی حتی پس از تشخیص آلزایمر سالها قبل اندوه دردی را دوا نمیکندعوارض ازدواج و بچه دار شدمنبع هوشیاری کجاست قسمت نورون هاي مصنوعی می توانحریص نباشابزارهای دفاعی و بقای موهمانند سازی در انساندیدن خدا در همه چیزاز تکامل تا مغز، از مغز توقتی ریشه ها عمیقند از چیدرد باسن و پا به دلیل کاهباهوش ترین و با کیفیت تریتفاوت ارباب و رهبر حقیقیکارهای کوچک، بی ارزش نیسزندگی فعال و مثبت روند آلتاثیر فکر بر سلامتفاصله ی همیشگی تصویر سازآیا مغز تا بزرگسالی توسعمغز انسان رو به کوچک تر شسختی ها رفتنی استتعداد کلی ذهن ها در جهان انسان خطرناکترین موجودعصب سیاتیکمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچگونه مولکول های دی ان ایحس و ادراک قسمت چهل و دوماحیای بینایی نسبی یک بیمهورمون شیرساز یا پرولاکتدانشمندان روشی برای تبدیاستفاده از نظریه ی تکامل واقعیت چیستذهن خود را مشغول هماهنگیبحث درباره پیدایش و منشا تلاشی تازه برای گشودن معکشف مکانیسم عصبی خوانش پزیر فشار کووید چه باید کرسردرد عروقی میگرنتاثیر گیاه خواری بر رشد وفردا را نمیدانیمآیا احتمال دارد رویا از آمغز را از روی امواج بشناسجلوتر را دیدناوکرلیزوماب داروی جدید شمنبع خواب و رویانگاه مادی غیر علمی استحس و ادراک قسمت پنجاه و شادامه بحث تکامل چشمهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید ای ال اساصل علت و تاثیررمز و رازهای ارتباط غیر کواکسن ایرانی کرونا تولیدتنها مانع در زندگی موارد گوشه بیماری اتوزومال رسسزبان و تکلم برخی بیماریهشکل های متفاوت پروتئین هتاثیر تغذیه بر سلامت رواقلب را نشکنآگاهی فراتر از آگاهینقش نظام غذایی در تکامل مجهان مشارکتیاینکه به خاطرخودت زندگی حس و ادراک قسمت شصت و دوموجودات مقهور ژنها هستندارتباط پیوسته ی جهانچالش هوشیاری و اینکه چرا هوش مصنوعی از عروسک بازی داستانها و مفاهیمی اشتبااعتیاد و تلاش های درمانی بحثی درباره هوش و تفاوتهرویاها از مغز است یا ناخوتو باید نیکان را به دست بگربه شرودینگر و تاثیر مشسفر دشوار اکتشافتاثیر درجه حرارت بر عملکآرامش و سکونشادی، پاداش انجام وظیفهقدرت کنترل خودنقش درختان در تکاملجهان در حال ایجاد و ارتقااکسی توسین و تکامل پیش انتایج نادانی و جهلخواب زمستانی سلول های سرمکان زمان یا حافظه زماناز مخالفت بشنوهوش مصنوعی در تفکر خلاق ادر آسمان هدیه های نادیدنبه کدامین گناه کشته شدندبرنامه ی مسلط ژنها در اختیاد گرفتن مداومروش مقابله مغز با محدودیتومورهای نخاعیپیچیدگی های مغزی در درک زمروری بر تشنج و درمان هایسلولهای بنیادی مصنوعی درتاثیر رژیم گیاه خواری بر آغاز فرایند دانستنششمین کنگره بین المللی سلایو دوم دکتر سید سلمان فنقشه با واقعیت متفاوت اسجواب سنگ اندازیابزار هوش در حال ارتقا ازچرا ارتعاش بسیار مهم استخارق العاده و استثنایی بماجرای عجیب گالیلهاز تلسکوپ گالیله تا تلسکهوش عاطفی قسمت اولدرمان پوکی استخوانبی نهایت در میان مرزهابرخی یونها و مولکول های مژنهای حاکم بر انسان و انسریاضیات یک حس جدید استتوپیراماتپیشرفت ذهن در خلاقیت استمرزهای حقیقی یا مرزهای تسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتبدیل تراکت صوتی مصنوعی الکترومغناطیس شنوایی و هضعیف و قویمن کسی در ناکسی دریافتم چندجهانیجستجوی هوشیاری در مغز ماحفره در مغزابزار بقا از نخستین هماننشانه های پروردگار در جهدفاع در برابر تغییر ساختمحدودیت چقدر موثر استاز تکینگی تا مغز از مغز تهیچ وقت خودت را محدود به درمان سرگیجه بدون نیاز ببیماری ای شبیه آلزایمر و بررسی و اپروچ جدید بر بیمکنگره بین المللی سردرد دراه انسان شدن، راه رفتن وتکینگیپرکاری تیروئیدمطالبه ی حق خودسیاره ابلهانتراشه ها روی مغزامیدی به این سوی قبر نیستعلم و روحمنابع انرژی از نفت و گاز نوار مغز ترجمه رخدادهای حلقه های اسرارآمیزابزار بقای موجود زنده از همه چیز کهنه میشوددو برابر شدن خطر مرگ و میاز تکینگی تا مغز از مغز تهرچیز با یک تاب تبدیل به درک تصویر و زبان های مخلتبیوگرافیبعد پنجمکی غایب شدی تا نیازمند دلرشد، رسیدن به یک هدف نیستتکامل زبان انسان از پیشیفلج خواب چیستآنها نمیخواهند دیگران رامغز مادران و کودکان در زمساخت شبکه عصبی مصنوعی با تشخیص ایدزاندوهگین نباش اگر درب یا عید نوروز مبارکمنبع هوشیاری کجاست قسمت نورون های ردیاب حافظهحرکات چشم، ترجمه کننده ی ابعاد و نیازهای تکاملیهمجوشی هسته ای، انرژِی بدیدگاه نارسای دوگانه ی ماز تکامل تا مغز، از مغز تویتنام نوعی کرونا ویروس درد زانو همیشه نیاز به جرباور و کیهان شناسیتفاوتهای جنسیتی راهی براکارهایی بیش از طراحی و گپزندگی هوشمند در خارج از زتاثیر مشاهده بر واقعیت بفتون های زیستیآیا همه جنایت ها نتیجه بیمغز انسان رو به کوچکتر شدسرنوشتتعذیه ی ذهنانسان عامل توقف رشد مغزعضلانی که طی سخن گفتن چقدمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچگونه میتوان با قانون جنحس و ادراک قسمت چهل و سوماحتیاط در ورزش زانو در خاهوش فوق العاده، هر فرد اسدانش، قفل ذهن را باز میکناستفاده از هوش مصنوعی در واقعیت چیستذهن سالمبحثي درباره هوش و تفاوتهتلاشی جدید در درمان ام اسکشف مکانیسمی پیچیده در بزیرفون داروی ضد ام اسسرطان کمیت گراییتاثیر گیاه خواری بر رشد وفرزندان زمان خودآیا برای تولید مثل همیشه مغز زنان جوانتر از مغز مرجمجمه انسان های اولیهايندگان چگونه خواهند دیدمنتظر نمان چیزی نور را بهنگاه محدود و تک جانبه، مشحس و ادراک قسمت بیست و چهاداراوون تنها داروی تاییهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید برای میاستنی اصل عدم قطعیت از کوانتوم رمز گشایی از اتصالات مغزواکسن اسپایکوژنتنها در برابر جهانگوشت خواری یا گیاه خواریزبان و شناخت حقیقت قسمت چشکل پنجم مادهقوی تر باشآپومورفین در پارکینسوننقش نظریه تکامل در شناساجهان معنااینکه خانواده ات سالم باحس و ادراک قسمت شصت و ششمورد نادر همپوشانی دو بیارتباط انسانی، محدود به چالش کمبود اندام برای پیهوش مصنوعی از عروسک بازی دخالت در ساختار ژنهااعتیاد را به دور بیندازبحثی درباره هوش و تفاوتهرویاهای پر رمز و حیرتی درتو برای خزیدن خلق نشده ایگزیده ای از وبینار یا کنفسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآرامش(سکوت) stillness و تکاپوشب سیاه سحر شودقدرت انسان در نگاه به ابعنقش ذهن و شناخت در حوادث جهان ریز و درشتاکسکاربازپین در درمان تشنجات در راستگوییخواب سالم عامل سلامتیمکانیک کوانتومی بی معنی از نخستین همانند سازها تهوش مصنوعی در خدمت خلق وحدر آستانه ی موج پنجم کوویبه امید روزهای بهتربرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱یاد بگیر فراموش کنیروش های صرفه جویی در ایجاتومورهای ستون فقراتپیوند قلب خوک، به فرد دچامرکز هوشیاری، روح یا بدن سلام تا روشناییتاثیر رژیم گیاه خواری بر آغاز فصل سرما و دوباره تکصبور باشلبخند بزن شاید صبح فردا زنقص های سیستمی ایمنیجوسازی مدرنابزار بقا از نخستین همانچرا بیماری های تخریبی مغخبر مهم تلسکوپ هابلماده ی تاریکاز تلسکوپ گالیله تا تلسکهوش عاطفی قسمت دهمدرمان پوکی استخوانبی هیچ می ایی و بی هیچ میربرخی اثرات مضر ویتامین دکفش و کتابریتوکسیمابتوانایی مغز و دیگر اجزای پیشرفتی مستقل از ابزار همزایای شکلات تلخ برای سلسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتبدیل سلولهای محافط به سالکتروتاکسی(گرایش و حرکطلوع و حقیقتمن پر از تلخیمنه ناامیدی بلکه ارتقامن بی من، بهتر یاد میگیرمنه به اعدامحق انتخابابزار بقا از نخستین هماننشانه های بیداری روحیدقیق ترین تصاویر از مغز امحدودیت های حافظه و حافظاز تکینگی تا مغز از مغز تهیچ کاری نکردن به معنی چیدرمان سرگیجه بدون داروبیماری ای شبیه ام اس مولتبررسی ژنها در تشخیص بیماکنترل همجوشی هسته ای با هراه بی شکستتکامل فردی یا اجتماعیپرتوهای صادر شده از سیاهمطالبی در مورد تشنجسیب یکسان و دیدگاه های متتراشه ی هوش مصنوعی در مغزامیدی تازه در درمان سرطاعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهمنابع انرژی از نفت و گاز نوار مغز در فراموشی هاحمله ویروس کرونا به مغزابزار بقای موجود زنده از همه چیز در زمان مناسبدو داروی جدید برای میاستاز تکینگی تا مغز از مغز تهز ذره، یک دنیاستدرک حقیقت نردبان و مسیری بیان ژن های اسکیزوفرنی دبعد از کروناکیهان خود را طراحی میکندز گهواره تا گورتکامل ساختار رگهای مغزی فلج دوطرفه عصب 6 چشمآنژیوگرافی از مغزمغز چون ابزار هوش است دلیساخت شبکه عصبی با الفبای تصویر خورشید یا خود خورشاندام حسی، درک از بخش هایعامل کلیدی در کنترل کارآمنبع هوشیاری کجاست قسمت نوروپلاستیسیتی چیستحرکت چرخشی و دائمی کیهانابعاد اضافه ی کیهانهمراه سختی، اسانی هستدژا وو یا اشنا پنداریاز تکامل تا مغز، از مغز تویتامین E برای فعالیت صحدردهای سال گذشته فراموش باید از انسان ترسیدتقلید مرحله ای نسبتا پیشکاربرد روباتهای ريزنانوزندگی و داراییتاثیر نگاه ناظر هوشیار بفروتنی معرفتیآیا هوش مصنوعی می تواند نمغز ایندگان چگونه استسریع دویدن مهم نیستتغییرانسانیت در هم تنیده و متصغم بی پایانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچگونه مغز ما، موسیقی را پحس و ادراک قسمت نهماحتیاط در تعویض داروهاهوش مصنوعی می تواند بر احدانش، یک انسان را ناسازگاستفاده از انرژی خلاواقعیت های متفاوتذهت را روی چیزهای مفید متبحثی جالب درباره محدودیتتمایل زیاد به خوردن بستنکشف ارتباط جدیدی از ارتبزیرک ترین مردمسرعت فکر کردن چگونه استتاثیر گیاه خواری بر رشد وفرضیه ای جدید توضیح میدهآیا بزرگ شدن مغز فقط در دمغزهای کوچک بی احساسجنین مصنوعیايا اراده آزاد توهم است یمنتظر زمان ایده آل نشونگاه کلی نگرحس و ادراک قسمت بیست و یکادب برخورد با دیگرانهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید برای کاهش وزناصل، روان و نفس استرمز پیشرفت تواضع است نه طواکسن اسپایکوژن ضد کروناتنهاییگیلگمش باستانی کیستزبان و شناخت حقیقت قسمت اشکرگزار هر چیزی باش که داقیچی ژنتیکیآپومورفین در پارکینسوننقش هورمون های تیروئید دجهان هوشمنداینترنت بدون فیلتر ماهواحس و ادراک سی و هفتمموسیقی نوارتباط از بالا به پایین مچالش دیدگاه های سنتی در بهوش مصنوعی از عروسک بازی در میان تاریکی و روشناییاعداد بینهایت در دنیای مبحثی درباره هوش و تفاوتهورزش هوازی ، بهترین تمریرویای شفافتو تغییر و تحولیگزارش یک مورد جالب لخته وسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآزمون تجربی، راهی برای رشبیه سازی میلیون ها جهان قدرت ذهننقش روی و منیزیم در سلامتجهان شگفت انگیزاگر فقط مردم میفهمیدند کنخاع ما تا پایین ستون فقرخواب سالم عامل سلامتی و یمکانیزمهای دفاعی در براباز نخستین همانند سازها تهوش مصنوعی در خدمت خلق وحدر درمان بیماری مولتیپل به بالا بر ستارگان نگاه کبرین نت به جای اینترنتیادگیری مهارت های جدید دروش هایی برای کم کردن اضطتوهم فضای خالیپیوند مغز و سر و چالشهای مرکز حافظه کجاستسلاح و راهزنیتاثیر رژیم گیاهخواری بر آغاز مبهم آفرینشصبر لازمه ی پیروزی استلحظات خوش با کودکاننقص در تشخیص هیجانات عامجامعه ی آسمانیابزار بقا از نخستین همانچرا حیوانات سخن نمی گوینخدا موجود استماده ی خالیاز تکنیکی تا مغز از مغز تهوش عاطفی قسمت دومدرمان آرتروز با ورزش موضبی ذهن و بی روحبرخی اختلالات عصبی مثانهکل اقیانوس در یک ذرهریسدیپلام تنها داروی تایتوازن مهمتر از فعالیت زیپپوگستمسمومیت دانش آموزان بی گسوپاپ ها یا ترانزیستورهاتبر را بردارالکترودهای کاشتنیطلای سیاهطوفان فقر و گرسنگی و بی سمننژیتنه به اعدامحقیقت قربانی نزاع بین بی ابزار بقا از نخستین هماننظام مثبت زندگیدل به دریا بزنمحدودیت درک انساناز تکینگی تا مغز از مغز تهیچ کس مانند تو نگاه نمیکدرمان سرطان با امواج صوتبیماری اسپینال ماسکولار بررسی بیماری التهابی رودکنترل جاذبهرابطه تشنج و اوتیسمتکامل مادی تا ابزار هوشمپرتوزایی از جسم سیاهمطالعه ای بیان میکند اهدسیر آفرینش از روح تا مغز تراشه ی بیولوژِیکامگا سه عامل مهم سلامتعلم به ما کمک میکند تا مومنابع انرژی از نفت و گاز نوار مغز در تشخیص بیماری حمایت از طبیعتابزار بقای موجود زنده از همه چیز در زمان کنونی استدو سوی واقعیتاز تکینگی تا مغز از مغز تهزینه ای که برای اندیشیددرک دیگرانبیان حقیقتبعد از کروناکیهانِ هوشیارِ در حال یازمین در برابر عظمت کیهانتکامل شناخت انسان با کشففن آوری های جدید علیه شناآنان که در قله اند هرگز خمغز چگونه صداها را فیلتر ساختن آیندهتصویر در هم تنیدگی کوانتانرژی بی پایان در درون هرعادت همیشه خوب نیستمنبع هوشیاری کجاست قسمت نوروز مبارکحس متفاوتابعاد بالاترهمراهی میاستنی با برخی سدژاوو یا آشناپنداریاز تکامل تا مغز، از مغز تویتامین E در چه مواد غذایدردی که سالهاست درمان نشبابا زود بیاتقلید از روی طبیعتکاربرد روباتهای ريز، در زندگی بی دودتاثیر نگاه و مشاهده ناظر فروتنی و غرورآیا هوش مصنوعی زندگی بشرمغز ابزار بقای برتر مادیسریعترین کامپیوتر موجودتغییر الگوی رشد مغزی با زانسانیت در برابر دیگرانغم بی پایانمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچگونه مغز پیش انسان یا همحس و ادراک قسمت چهارماحساس گذر سریعتر زمانهوش مصنوعی و کشف زبان هایدائما بخواناستفاده از سلول های بنیاواقعیت و مجازذخیره ی شگفت انگیز اطلاعبحثی در مورد نقش ویتامين تمایز یا کشف یگانگیکشف جمجمه ای درکوه ایرهوزیست شناسی کل در جزء فراکسطح آگاهی، رخدادهای زندگتاثیر گیاه خواری بر رشد وفساد اقتصادی سیتماتیک درآیا تکامل و تغییرات ژنتیمغز، فقط گیرندهجنگ هفتاد و دو ملت همه را ايا اراده آزاد توهم است یمنحنی که ارتباط بین معرفنگاه انسان محدود به ادراحس و ادراک قسمت بیست و دوادراک ما درک ارتعاشی است هوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید برای ای ال اساصلاح خطا با رفتن بر مسیررمز بقای جهش ژنتیکیواکسن دیگر کرونا ساخته شتنهایی رمز نوآوری استگیاه بی عقل به سوی نور میزبان و شناخت حقیقت قسمت دتاثیر حرکات چشم بر امواج شکست حتمیقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصنقش هورمون زنانه استروژنجهان هوشیارایندرالحس و ادراک- قسمت پنجاه و موسیقی هنر مایع استارتباط بین هوش طبیعی و هوچاالش ها در تعیین منبع هوهوش مصنوعی از عروسک بازی در مانهای کمر دردبقا با سازگارترین فرد اسبحثی درباره احساسات متفاورزش و میگرنروان سالمتو جهانی هستی که خودش را گشایش دروازه جدیدی از طرسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآزمون ذهنی گربه ی شرودینشبیه سازی سیستم های کوانقدرت عشقنقش روزه داری در سالم و ججهانی که نه با یک رخداد و اگر میدانی مصیبت بزرگتر نخستین تمدن بشریخواب عامل دسته بندی و حفطما انسانها چه اندازه نزداز نخستین همانند سازها تهوش مصنوعی درمانگر کامپیدر سال حدود 7 میلیون نفر به بالاتر از ماده بیندیشبرای یک زندگی معمولییادگیری هوش مصنوعی، عمیقروش هایی برای جلوگیری از توهم فضای خالی یا توهم فضپیوند اندام از حیوانات بمرکز حافظه کجاستسلسله مباحث هوش مصنوعیتاثیر رژِیم غذایی بر میگإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَصبر و واقعیتلرزش ناشی از اسیب به عصبنقطه ی رسیدن به قلهجاودانگی مصنوعیابزار بقا از نخستین همانچرا حجم مغز گونه انسان درخدا نور آسمان ها و زمین اماده ای ضد التهابیاز تکینگی تا مغز و از مغز هوش عاطفی قسمت سومدرمان ام اس(مولتیپل اسکلبی سوادی در قرن 21برخی اصول سلامت کمرکلمات بلند نه صدای بلندریشه های مشترک همه ی موجوتوسعه هوش مصنوعی قادر اسپایان، یک آغاز استمسمومیت دانش آموزان، قماسوخت هیدروژنی پاکتحریک عمقی مغزالگو نداشتیمالگو و عادت را بشکن و در اطوفان زیباییمنابع انرژي پاک سرچشمه حنه بدبخت بلکه نادانحقیقت آنطور نیست که به نظابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیدلایلی که نشان میدهد ما بمخچه فراتر از حفظ تعادلاز تکینگی تا مغز از مغز تهیچ کس حقیقت را درون مغز درمانهای بیماری پارکینسبیماری اضطراب عمومیبررسی سیستم تعادلی بدن اکندر در بیماریهای التهابرادیوی مغز و تنظیم فرکانتکامل مداومپرسش و چستجو همیشه باقی امعماری، هندسه ی قابل مشاسیستم تخلیه ی مغز بینشی نتربیت کودکان وظیفه ای مهاما شما از دید خفاش کور هعلم بدون توقفمنابع انرژی از نفت و گاز نوار مغزی روشی مهم در تشخحوادث روزگار از جمله ویرابزار بقای موجود زنده از همه چیز، ثبت می شوددولت یا گروهکاز تکینگی تا مغز- از مغز هزینه سنگین انسان در ازادرک درست از خود و هوشیاریبیداری و خواب کدام بهتر ابعد از کرونا دلخوشی بیهوکیست هیداتید مغززمین زیر خلیج فارس تمدنی تکامل، نتیجه ی برنامه ریفناوری هوش مصنوعی نحوه خآنزیم تولید انرژی در سلومغز ناتوان از توجیه پیداساختن آینده، بهترین روش تصویر زیبا از سلولانرژی تاریکعادت کن خوب حرف بزنیمنبع هوشیاری کجاست قسمت نوروز یا روز پایانیحس چشایی و بویاییاتفاق و تصادفهمراهی نوعی سردرد میگرنیدگرگونی های نژادی و تغییاز تکامل تا مغز، از مغز تویتامین کادرس گرفتن از شکست هاباد و موجتقلید از طبیعتکاش شرف اجباری بود یا حتیزندگی در جمع مواردی را برتاثیر نگاه انسان بر رفتافرگشت و تکامل تصادفی محض آیا هوش ارثی دریافتی از پمغز ابزار برتر بقاسرگیجه از شایعترین اختلاتغییر دیگران یا تغییر خوانسان، گونه ای پر از تضادغیرقابل دیدن کردن مادهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچگونه هموساپينس بر زمین حس و ادراک قسمت نوزدهماحساسات کاذبهوش مصنوعی یا حماقت طبیعداروهای مصرفی در ام اساستفاده از سلول های بنیاواقعیت و انعکاسذره ی معین یا ابری از الکبحثی در مورد نقش کلسیم و تمدن قدیمی ای در جنوب ایرکشف جدید تلسکوپ جیمز وبزیست شناسی باور حقیقت یا سعی کن به حدی محدود نشویتاثیر گیاه خواری بر رشد وفشار و قدرتآیا جنین انسان، هوشمندی مغزتان را در جوانی سیم کشجنگ و تصور از جنگای نعمت من در زندگیممنشأ اطلاعات و آموخته ها نگاه از بیرون مجموعهادغام میان گونه های مختلهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید برای دیابتاصول انجام برخی نرمش ها درمز جهانواکسن دیگری ضد کرونا از دتنبیه چقدر موثر استگیاه خواری و گوشت خوار کدزبان و شناخت حقیقت قسمت ستاثیر دوپامین و سروتونینشگفت نیست من عاشق تو باشمقانون مندی نقشه ژنتیکی منقش ویتامین K در ترمیم اسجهان های بسیار دیگرایا کوچک شدن مغزانسان الحس و ادراک- قسمت بیست و پمیهمانهای ناخوانده عامل ارتباط شگفت مغز انسان و فنابینایی در نتیجه ی گوشی هوش مصنوعی از عروسک بازی در محل کار ارزش خودت را ببقا در ازای بیماریبحثی درباره احساساتی غیرورزش بهترین درمان بیش فعروبات ها قول میدهندتو جدای از کیهان نیستیپل جویی اصفهانسفرنامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآزمون ذهنی گربه شرودینگرشبکه های مصنوعی مغز به درقضاوت ممنوعنقش رژیم غذایی بر رشد و اجهانی که از یک منبع، تغذیاگر نیروی مغناطیس نباشد نخستین تصویر از سیاهچالهخودآگاهی و هوشیاريما انسانها چه اندازه نزداز نخستین همانند سازها تهوش مصنوعی درخدمت خلق وحدر عید نوروز مراقب تصادف به جای محکوم کردن دیگران برای پیش بینی آینده مغز دیادگرفتن، آغاز حرکت است روش هایی ساده برای کاهش اتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)پیوند اندام حیوانات به امرکز خنده در کجای مغز استسلطان جنگل یا صاحب ملکوتتاثیر سلامت دستگاه گوارشافت فشار خون ناگهانی در وصبر بسیار بایدلرزش عضله یا فاسیکولاسیونقطه ای بود و دگر هیچ نبوجایی برای یاد گرفتن باقی ابزار بقا از نخستین همانچرا خشونت و تعصبخدا بخشنده است پس تو هم بماده، چیزی نیستاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش عاطفی قسمت ششمدرمان تومورهای مغزی با ابی شرمیبرخی اطلاعات روانشناسی مکلوزاپین داروی ضد جنونریشه های مشترک حیاتتوسعه برخی شغل ها با هوش پاکسازی مغزمسیر دشوار تکامل و ارتقاسودمندی موجودات ابزی بر تحریک عمقی مغز در آلزایمسی و سه پل اصفهانتداوم مهم است نه سرعتالگوی بنیادین و هوشیاریطولانی ترین شبمنابع انرژی از نفت و گاز نه جنگ و نه خونریزیحقیقت افرادابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیدنیا فریب و سرگرمیمخچه ، فراتر از حفظ تعادلاز تکینگی تا مغز از مغز تهیچ اندر هیچدرماندگی به دلیل عادت کربیماری بیش فعالیبررسی علل کمر درد در میانکندر علیه سرطانراز تغییرتکامل چشمپرسشگری نامحدودمعنی روزهسیستم تعادلی بدنترجمه ای ابتدایی از اسراامروز دانش ژنتیک هیچ ابهعلم در حال توسعهمنابع بی نهایت انرژی در دنوار مغز، مفید و بی خطرحکمت الهی در پس همه چیزابزار بقای موجود زنده از همه ی سردردها بی خطر نیستدوچرخه در کاهش دردهای کماز تکینگی تا مغز- از مغز هزاران سال چشم های بینا ودرک عمیق در حیواناتبیست تمرین ساده برای جلوبعد از کرونا دلخوشی بیهوکیست کلوئید بطن سومزمان چیستتکثیر سلول در برابر توقف فیلمی بسیار جالب از تغییآواز خواندن در قفس، نشانمغز و قلب در جنین موش مصنساختار فراکتال وجود و ذهتصویر زیبای اصفهانانرژی تاریک که ما نمی توعادت کردن به نعمتمنبع هوشیاری کجاست قسمت نورالژیحس و ادراک (قسمت اول )اتوبان اطلاعات و پلِ بینهندسه ی پایه ایدانش قدرت استاز تکامل تا مغز، از مغز تویتامین کا و استخواندست و پا زدن در سایه؟باد غرور و سر پر از نخوت وتقویت استخوان در گرو تغذکتاب گران و پرهزینه شد ولزندگی در سیاهچالهتاثیر نگاه انسان بر رفتافراموش کارها باهوش تر هسآیا هوش سریعی که بدون احسمغز از بسیاری حقایق می گرسرگردانیتغییر دادن ژنها آیا روزی انعطاف پذیری مکانیسمی علغرور و علممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچگونه هوشیاری خود را توسحس و ادراک قسمت هفتماخلاق و علوم اعصابهوش مصنوعی گوگل به کمک تشداروهای ام اساستفاده از سلول های بنیاواقعیت تقویت شدهذرات کوانتومی زیر اتمی قبحثی در مورد حقیقت فضا و تمدن پیشرفته ی پیشینیانکشتن عقیده ممکن نیستزیست، مرز افق رویداد هستشلیک فراموشیتاثیر گیاه خواری بر رشد وفضا و ذهن بازآیا جهان ذهن و افکار ما ممغزتان را در جوانی سیمکشجنگ داده هاای همه ی وجود منمنشاء کوانتومی هوشیاری انگاه از دور و نگاه از نزدادغام دو حیطه علوم مغز و هوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید ضد میگرناصول توسعه ی یک ذهن کاملرمز جهان خاصیت فراکتالواکسن سرطانتهدیدهای هوش مصنوعیگیرنده باید سازگار با پیزبان جانسوزتاثیر دپاکین بر بیماری مآب زندگی است قسمت چهارمشگفت انگیز بودن کیهانقانون گذاری و تکاملنقش ژنتیک در درمان اختلاجهان هایی در جهان دیگرایا این جمله درست است کسیحس و ادراک- قسمت شصت و چهمیوتونیک دیستروفیارتباط شگفت انگیز مغز انناتوانی از درمان برخی ویهوش مصنوعی از عروسک تا کمدر چه مرحله ای از خواب ، ربقای حقیقی در دور ماندن ابخش فراموش شده ی حافظهورزش در کمر دردروبات های ریز در درمان بیتو دی ان ای خاص ميتوکندريپل خواجو اصفهانسفری به آغاز کیهانتاثیر درجه حرارت بر عملکآزادی عقیده، آرمانی که تشبکیه های مصنوعیقطار پیشرفتنقش رژیم غذایی در رشد و اجهانی در ذهناگر نعمت فراموشی نبود بسنخستین روبات های زنده ی جخودآگاهی و هوشیاريما اکنون میدانیم فضا خالاز نشانه ها و آثار درک شدهوش مصنوعی ساخته هوش طبیدرمان نگهدارنده ی اعتیادبه خوبی های دیگران فکرکنبرای اولین بار دانشمندانیادآوری خواب و رویاروش جدید تولید برقتوهم چیستپیوند سر آیا ممکن استمرگ چیستسم زنبور ، کلیدی برای وارتاثیر عصاره تغلیظ شده گیافت هوشیاری به دنبال کاهصد قدح، نفتاده بشکستلزوم گذر انسان از حدها و نقطه بی بازگشتجایی خالی نیستابزار بقا از نخستین همانچرا در مغز انسان، فرورفتخدای رنگین کمانماده، چیزی بیش از یک خلا از تکینگی تا مغز از مغز تهوش عاطفی بیشتر در زناندرمان تشنجبی عدالتی در توزیع واکسن برخی بیماری ها که در آن بکلید نزدیک و نگاه تو بر فرژیم های غذایی و نقش مهم توصیه های سازمان بهداشت پارادوکس ها در علممسئول صیانت از عقیده کیسپاسخ گیاهان در زمان خوردمسئولیت جدیدسیلی محکم محیط زیست بر انتداخل مرزها و صفات با بینالگوبرداری از طبیعتطی یکصد هزار سال اخیر هرچمنابع انرژی از نفت و گاز چه زیاد است بر من که در ایحقیقت انسانابزار بقا از نخستین هماننظریه ی تکامل در درمان بیدنیا مکانی بسیار اسرارآممخچه ابزاري که وظیفه آن فاز تکینگی تا مغز از مغز تهیچگاه از فشار و شکست نتردرها بسته نیستبیماری تی تی پیبرطرف کردن خشونت را از خاکوچ از محیط نامناسبراست دستی و چپ دستیتکامل و ارتقای نگاه تا عمآلودگی هوا چالش قرن جدیدمعادله ها فقط بخش خسته کنسیستم دفاعی بدن علیه مغز ترس و آرمان هاانفجار و توقف تکاملی نشاعلم راهی برای اندیشیدن امنابع جدید انرژینوار مغز، ترجمه ی فعالیت حافظه میتواند بزرگترین دابزار بقای موجود زنده از همه جا خیر بکاردوچرخه سواری ورزشی سبک و از تکینگی تا مغز- از مغزتهستي مادي ای که ما کوچکتردرگیری قلب در بیماری ویربیش از نیمی از موارد انتقتفکر قبل از کارکپسول ژری لاکتزمان و مکان، ابعاد کیهان تأثیر نیکوتین سیگار بر مفیروز نادریآینه در اینهمغز و اخلاقساختار شبکه های مغزی ثابتصویربرداری فضاپیمای آمانرژی خلا ممکن استعادت بد را ترک کنمنبع هوشیاری کجاست قسمت نوسانات کوانتومی منبع ماحس و ادراک (قسمت دوم )اتوسوکسیمایدهندسه ی رایج کیهاندانش محدود به ابعاد چهاراز خود رها شوویتامین کا در سبزیجاتدست کردن در گوشبار مغز بر دو استخوانتقویت حافظه یا هوش مصنوعکتاب زیست شناسی باورزندگی زمینی امروز بیش از تاثیر ویتامین دی بر بیمافراموشی همیشه هم بد نیستآیا هشیاری کوانتومی وجودمغز به تنهایی برای فرهنگ سربازان ما محققا غلبه می تغییر زودتر اتصالات مغزیاهرام مصر از شگفتی های جهغربال در زندگیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچگونه واکسن کرونا را توزحس و ادراک قسمت هفدهماخلاق پایه تکامل و فرهنگهوش مصنوعی گوگل به کمک تشداروهای تغییر دهنده ی سیاستفاده از سلول های بنیاواقعیت خلا و وجود و درک مذرات کوانتومی زیر اتمی قبحثی در مورد عملکرد لوب فتمدن بشری و مغز اخلاقیگل خاردار، زیباستزاویه نگاه ها یکسان نیستشلیک فراموشیتاثیر گیاه خواری بر رشد وفضای قلب منبع نبوغ استآیا جهش های ژنتیکی، ویرومغط یک گیرنده استجنبه های موجی واقعیتای آنکه نامش درمان و یادشحس و ادراک قسمت بیست و سومهمان ناخواندهنگاه از درون قفس یا بیرونهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید ضد الزایمراصول سلامت کمررنگ کردن، حقیقت نیستواکسن سرطانتو یک معجزه ایگالکانزوماب، دارویی جدیزبان ریشه هایی شناختی استاثیر داروهای ضد التهاب آب زندگی است قسمت هفتمشگفت زده و حیران باشقانون جنگلنقش گرمایش آب و هوا در همجهان یکپارچهایا ابزار هوشمندی یا مغز حساسیت روانی متفاوتمیگرن و پروتئین مرتبط با ارتباط شگفت انگیز مغز انناتوانی در شناسایی چهره هوش مصنوعی از عروسک تا کمدر ناامیدی بسی امید استبلندی در ذهن ما درک بلندیبخش های تنظیمی ژنوموزن حقیقی معرفت و شناختروبات کیانتو در میانه ی جهان نیستی پلاسمای غالبسقوط درون جاذبه ای خاص، چتاثیر درجه حرارت بر عملکآزار دیگری، آزار خود استشباهت مغز و کیهانقطره قطرهنقش زنجبیل در جلوگیری از جهان، تصادفی نیستاگر نعمت فراموشی نبود بسنرمش های مفید برای درد زاخودت را از اندیشه هایت حفما از اینجا نخواهیم رفتاز نظر علم اعصاب یا نرووسهوش مصنوعی، اتفاقات و تحدرمان نابینایان آیا ممکنبه خودت مغرور نشوبرای تمدن سازی، باید در بیاری خدا نزدیک استروش صحبت کردن در حال تکامتوهم و خیالپیوند سر، یکی از راه حلهامرگ و میر پنهانسماگلوتید داروی کاهش دهنتاریک ترین بخش شبافتخار انسانصدای بم با فرکانس پایین، لزوم سازگاری قانون مجازانمیتوان با بیرون انداختنجاذبهابزار بقا از نخستین همانچرا ذرات بنیادی معمولاً خدایی که ساخته ی ذهن بشر ماست مالیاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش عاطفی در زنان بیشتر ادرمان جدید ALSبیمار 101 ساله، مبتلا به سبرخی بیماری های خاص که بدکلام و زبان، گنجینه ای بسرژیم های غذایی و نقش مهم توصیه های غیر دارویی در ستوصیه هایی در مصرف ماهیپختگی پس از چهل سالگي به مسئولیت در برابر محیط زیسینوریپا داروی ترکیبی ضدترقی واقعی یا شعار ترقیالتهاب شریان تمپورالطبیعت موجی جهانمنابع انرژی از نفت و گاز نه عدم مطلق بلکه عدم با قحقیقت اشیاابزار بقا از نخستین هماننظریه ی ریسماندنیای شگفت انگیز کوانتوممخچه تاثیر گذار بر حافظهاز تکینگی تا مغز از مغز تهیپرپاراتیروئیدیسمدرهای اسرارآمیز و پوشیدهبیماری دویکبزرگ فکر کنکوچک شدن مغز از نئاندرتارجزخوانی هایی که امروز بتکامل و ریشه ی مشترک خلقتآلودگی هوا و ویروس کرونامعجزه های هر روزهسکوت و نیستیتسلیم شدن از نورون شروع مانقراض را انتخاب نکنیدعلم ساختن برج های چرخانمناطق خاص زبان در مغزنوار عصب و عضلهحافظه های کاذبابزار بقای موجود زنده از همیشه چیزی برای تنهایی ددوپامین قابل حل در آباز تکینگی تا مغز، از مغز هستی ما پس از شروعی چگال درگیری مغز در بیماری کویبیشتر کمردردها نیازی به تفکر ترکیبی در هوش مصنوعکامپیوتر سایبورگزمان و گذر آن سریع استتأثیر نگاه انسان بر رفتافیزیک مولکولها و ذرات در آیندهمغز و اخلاقسادیسم یا لذت از آزار دادتصور ما ازمشکلات و واقعیانرژِی برای ایجاد اضطرابعادت دادن مغز بر تفکرمنبع هوشیاری کجاست قسمت نوشیدن چای برای مغز مفید حس و ادراک قسمت 67اتصال مغز و کامپیوترهندسه بنیادیندانش بی نهایتاز درخواست ها جدا شوویتامین بی 12 در درمان درددست آسمانبار بزرگ ایستادن بر دو پاتقویت سیستم ایمنیکتاب طبیعت در قالب هندسهزندگی زودگذرتاثیر ویروس کرونا بر مغز فراموشی و مسیر روحانیآیا واکنش های یاد گرفته ومغز بیش از آنچه تصور میشوسردرد میگرنتغییر عمودی سر انسان از پاولویت بندی ها کجاستمقالاتمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچگونه آن شکری که می خوریمحس و ادراک قسمت هجدهماختلاف خانوادگی را حل کنهوش مصنوعی الفاگوداروهای ضد بیماری ام اس واستیفن هاوکینگ در مورد هوالزارتان داروی ضد فشار بحثی درباره هوش و تفاوتهتمدن زیر آبگل درون گلدانزاوسکا درمان گوشرشنا در ابهای گرم جنوب نیاتاثیر گیاه خواری بر رشد وقفس ذهنآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجنفرت، اسیب به خود استجنسیت و تفاوت های بیناییایمپلانت مغزیحس و ادراک قسمت بیستممهندسی ژنتیک در حال تلاش نگاه از درون مجموعه با نگهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی سل سپتاضطراب و ترسرنگین کمانواکسن ضد اعتیادتو یک جهان در مغز خودت هسگام کوچک ولی تاثیرگذارزبان شناسی مدرن در سطح سلتاثیر داروی ضد تشنج سدیم آب زندگی است قسمت اولشگفتی های نقشه ی ژنتیکیقانون جنگلنقش پیش زمینه ها و اراده جهان یکپارچهایا بیماری ام اس (مولتیپخفاش کور و انسان بینا؟میگرن و خوابارتباط غیرکلامی بین انسانادیدنی ها واقعی هستندهوش مصنوعی از عروسک تا کمدر هم تنیدگی مرزها و بی مبلوغ چیستبخش بزرگی حس و ادراک ما اوزوز گوشروح و آب حیاتتوقف؛ شکستپمبرولیزوماب در بیماری چسلول های مغزی عامل پارکیتاثیر درجه حرارت بر عملکآسيب میکروواسکولاریا آسشباهت مغز با کیهان مادیلمس کوانتومینقش زبان در سلطه و قدرت اجهش های ژنتیکی مفید در سااگر با مطالعه فیزیک کواننرمش های مفید در سرگیجهخودروهای هیدروژنیما اشیا را آنطور که هستنداز نظر علم اعصاب اراده آزهوش احساسیدرمان های اسرار آمیز در آبه دنبال رستگاری باشبرای خودآگاه بودن تو بایژن همه چیز نیستروشهای نو در درمان دیسک بتوهم وجودپیوندهای پیچیده با تغییرمرگ و میر بسیار بالای ناشسندرم کووید طولانیتاریکی من و تو و گرد و غباافراد آغاز حرکت خودشان رصرع و درمان های آنلزوم سازگاری قانون مجازانمیتوان بر سیاه سیاه نوشجاذبه و نقش آن در شکلگیریابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آخدایا جز تو که را دارمماست مالی با هوش انسانیاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش عاطفی در زنان بیشتر ادرمان جدید میگرن با انتی بیمار مرکز تنفس سلولیبرخی توجهات در ببمار پارکلام، در تحولی شگفت آور برژیم ضد التهابیتوضیحی ساده در مورد هوش مپدیده خاموش روشن در پارکمستند جهان متصلسیگار عامل افزایش مرگ ومتروس جریان انرژیامواجی که به وسیله ی ماشیطبیعت بر اساس هماهنگیمنابع انرژی از نفت و گاز نهایت معرفت و شناخت درک عحقیقت تنها چیزی است که شاابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیمدنیایی پر از سیاهچاله مخاطب قرار دادن مردم، کااز تکینگی تا مغز از مغز تهاوکينگ پیش از مرگش رسالدرون قفس یا بیرون از آنبیماری دیستروفی میوتونیبزرگ شدن مغز محدود به دورکوچکی قلبرحم مصنوعیتکامل ابزار هوش ، راه پر آلودگی هوا و پارکینسونمعجزه ی چشمسکوت، پر از صداتست نوار عصب و عضلهانواع سکته های مغزیعلایم کمبود ویتامین E را مناطق خاصی از مغز در جستجنوار عصب و عضلهحافظه و اطلاعات در کجاست ابزار بقای موجود زنده از همیشه چشمی مراقب و نگهبادورترین نقطه ی قابل مشاهاز تکینگی تا مغز، از مغز هشت توصیه برای کاستن از ددرگیری مغز در بیماران مببا هوش مصنوعی خودکار روبتفکر خلا ق در برابر توهم کاهش مرگ و میر ناشی از ابزمان و صبرتأثیر شیرینی های حاوی لوفیزیک هوشیاریآینده ی انسان در فراتر ازمغز و سیر تکامل ان دلیلی سازگاری با محیط بین اجزاتصور از زمان و مکانانسولینعارضه جدید ویروس کرونا سمنبع هوشیاری کجاست قسمت53نوعی سکته مغزی ، وحشتناک حس و ادراک قسمت 74اثر مضر مصرف طولانی مدت رهندسه در پایه ی همه ی واکدانشمندان موفق به بازگرداز روده تا مغزویتامین بی هفدهدست بالای دستبار سنین ابزار هوشمندی اتلقین اطلاعات و حافظهکتاب، سفری به تاریخزندگی سلول در بدن، جدای اتاثیر ژنها بر اختلالات خفراموشی آرمانآیا یک، وجود داردمغز برای فراموشی بیشتر کسردرد میگرن در کودکانتغییرات منطقه بویایی مغزاولین قدم شناخت نقص های ختاثیر ویتامین دی بر بیمامنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچگونه انتظارات بر ادراک حس و ادراک قسمت هشتماختلال خواب فرد را مستعد هوش مصنوعی از عروسک های بداروی فامپیریدین یا نورلاستیفن هاوکینگ در تفسیر واکنش های ناخودآگاه و تقبحثی درباره هوش و تفاوتهتمدنی قدیمی در شمال خلیج گل زندگیزبان فرایند تکاملی برای شناخت و معرفت، و نقش آن دتاثیر گیاه خواری بر رشد وقفس را بشکنآیا خداباوری محصول تکاملنقاشی هایی با بوی گذشته یجنسیت و تفاوت های بیناییایمپلانت مغزی و کنترل دو حس و ادراک قسمت دهممهندسی بدنارتقا و تکامل سنت آفرینش نگاه حقیقی نگاه به درون اهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد چاقیاطلاع رسانی اینترنتیرهبر حقیقیواکسن علیه سرطانتو کجای جهانیگامی در درمان بیماریهای زبان شناسی نوین نیازمند تاثیر درجه حرارت بر مغزآب زندگی است قسمت دومشگفتی های زنبور عسلقانونمندی و محدودیت عالمنقش آتش در رسیدن انسان بهجهان کنونی و مغز بزرگتریایا بدون زبان میتوانیم تخفاش با شیوع همه گیری جدیمیگرن و روزه داریارتروز یا خوردگی و التهانادانی در قرن بیست و یکم،هوش مصنوعی از عروسک تا کمدر هم تنیدگی کوانتومیبلعیدن ستاره توسط سیاهچابخش بزرگتر کیهان ناشناختوسواس، بیماری استروح در جهانی دیگر استتولید مولکول جدید توسط هپنج اکتشاف شگفت آور در موسلول های بنیادیتاثیر درجه حرارت بر عملکآسیب ها ناشی از آلودگی هوشباهت های ریشه ای چند بیملووفلوکساسیننقش زبان در سلطه و قدرت اجهش های ژنتیکی غیر تصادفاگر تلاش انسان امروز برانرمش های موثر در کمردردخورشید مصنوعیما به جهان های متفاوت خوداز نظر علم اعصاب اراده آزهوش احساسیدرمان های بیماری آلزایمربه زودی شبکه مغزی به جای برای رشد، باید از مسیر خطژن همه چیز نیستروشهای شناسایی قدرت شنواتوهم وجودپیوندی که فراتر از امکانمرگ و سوال از قاتلسندرم گیلن باره به دنبال تاریکی و نورافراد بی دلیل دوستدار تو ضایعه ی شبکه لومبوساکراللزوم عدم وابستگی به گوگل نمای موفقیتجبران از دست رفته هاابزار بقا از نخستین همانچراروياها را به یاد نمی آخرما منبع بسیار خوب آنتی ماشین دانشاز تکینگی تا مغز از مغز تهوشمندی کیهاندرمان جدید کنترل مولتیپلبیماری لبر و نابینایی آنبرخی توصیه ها برای واکسیکلرال هیدرات برای خوابانرژیم غذایی حاوی تخم مرغ ورژیم غذایی سالم و ضد التهتیوتیکسن داروی ضد جنونپروژه ی ژنوم انسانیمشکل از کجاستسیاهچاله هاتری فلوپرازینامیوتروفیک لترال اسکلروطعمه ی شبکه های ارتباط اجمنابع انرژی از نفت و گاز نهایت در بی نهایتحقیقت خواب و رویاابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیمدنیا، هیچ استمدل همه جانبه نگر ژنرالیاز تکینگی تا مغز از مغز تهاوکينگ پیش از مرگش رسالدرون آشفته ی تو و ظاهر خنبیماری سلیاکبزرگ شدن تقریبا ناگهانی کوچکترین چیز یک معجزه اسرحم مصنوعیتکامل تکنولوژیآلزایمرمعجزه ی علمسکته مغزیتست آر ان اس دز میاستنی گانیس بی کسانعلایم کمبود ویتامین E را منبع هوشیاری کجاست قسمت نوار عصب و عضلهحافظه و اطلاعات در کجاست ابزار بقای موجود زنده از همیشه اطمینان تو بر خدا بديدن با چشم بسته در خواب از تکینگی تا مغز، از مغز و هر کس تقوای خدا پیشه کندرگیری مغزی در سندرم کووبا هر چیزی که نفس می کشد متفاوت مغز انسان و میمون هکاهش التهاب ناشی از بیمازمان واقعیت است یا توهمتئوری تکامل امروز در درمفیزیک و هوشیاریآینده ی علم و فیزیک در60 ثمغز کوانتومیستم با شعار قانون بدترین تصادف یا قوانین ناشناختهانسولین هوشمندعدم توقف تکامل در یک اندامنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمنیکولا تسلاحس و ادراک قسمت 75اثرات فشار روحی شدیدهندسه زبانِ زمان استدانشمندان نورون مصنوعی ساز سایه بگذرویتامین دی گنجینه ای بزردستورالعمل مرکز کنترل بیبارداری بدون رحمتلاش ها برای کشف منابع جدکتابخانهزندگی، مدیریت انرژیتاثیر کلام در آیات کلام بفرایند پیچیده ی خونرسانیآیا کیهان می تواند یک شبیمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟سردرد میگرنی در کودکانتغییرات مغز پس از 40 سالگیاولین مورد PML به دنبال تکصفحه اصلیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچگونه به سطح بالایی از هوحس و ادراک قسمت هشتاد و ناختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک های بداروی لیراگلوتیداستخوان های کشف شده، ممکذرات کوانتومی زیر اتمی قواکنش به حس جدیدتمرکز و مدیتیشنگلوله ی ساچمه ایزبان متغیرشناخت حقیقت یا آرزوهای گتاثیر گیاه خواری بر رشد وقله برای دیدن نه برای به آیا دلفین ها می تواند از چقدر به چشم اعتماد کنیمجهل مقدسایمپلانت مغزی کمک میکند حس و ادراک قسمت دوازدهممهربانی، شرط موفقیتارتقا یا بازگشت به قبل ازنگاه دوبارههوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد چاقیاطلاعات حسی ما از جهان، چروی و منیزیم در تقویت استواکسنی با تاثیر دوگانه اتو کز محنت دیگران بی غمیگامی در درمان بیماریهای زبان، نشان دهنده ی سخنگو تاثیر درجه حرارت بر عملکآب زندگی است قسمت سومشانس یا نتیجه ی تلاشقارچ بی مغز در خدمت موجودنقش انتخاب از طرف محیط، نجهان کاملی در اطراف ما پرایا تکامل هدفمند استخلا، حقیقی نیستمیگرن سردردی ژنتیکی که بارزش های وارونهنازوکلسینهوش مصنوعی از عروسک تا کمدر هم تنیدگی کوانتومی و پبنی عباس، ننگی بر تاریخبخش دیگری در وجود انسان هیک پیام منفرد نورون مغزی روح رهاییتولید مثل اولین ربات های پول و شادیسلول های بنیادی منابع و اتاثیر درجه حرارت بر عملکآسیب روانی شبکه های اجتمشباهت کیهان و مغزلوب فرونتال یا پیشانی مغنقش سجده بر عملکرد مغزجهش های بیماری زا، معمولاگر خواهان پیروزی هستینرمشهای مهم برای تقویت عخوش قلبی و مهربانیما با کمک مغز خود مختاريماز واقعیت امروز تا حقیقتهوش بشری تهدید برای بشریدرمان های بیماری اس ام ایبه زیر پای خود نگاه نکن ببرای زندگی سالم، یافتن تژن هوش و ساختارهای حیاتی روشی برای بهبود هوش عاطفتوهم بی خداییپیوستگی همه ی اجزای جهانمرگ انتقال است یا نابود شسندرم پیریفورمیستاریکی خواهد ترسیدافزایش قدرت ادراکات و حسضایعه ی عروقی مخچهمقاومت به عوارض فشار خون نمایش تک نفرهجدا کردن ناخالصی هاابزار بقا از نخستین هماننزاع بین جهل و علم رو به پخسته نباشی بابامبانی ذهنی سیاه و سفیداز تکینگی تا مغز از مغز تهوشیاری و وجوددرمان جدید ام اسبیماری میاستنی گراویسبرخی درمان های Spinal Muscular Atکم کردن کالری روشی سودمنکمالگرایی دشمن پیشرفترژیم غذایی ضد التهابیتیک و اختلال حرکتیپروژه ی ژنوم انسانیمشکلات نخاعیسیاهچاله های فضایی منابعتری فلوپرازینامید نیکو داشته باش تا آنظهور امواج مغزی در مغز مصمنابع انرژی از نفت و گاز نهادینه سازی فرهنگ اختلاحقیقت در علم، هرگز نهایی ابزار بقا از نخستین هماننظریه تکامل در درمان بیمدندان ها را مسواک بزنید تمدل هولوگرافیک ژنرالیزهاز تکینگی تا مغز از مغز تهدف یکسان و مسیرهای مختلدروغ نگو به خصوص به خودتبیماری ضعف عضلات نزدیک ببزرگترین خطایی که مردم مکووید نوزده و خطر بیماری رسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرتکامل جریان همیشگی خلقتآملودیپین داروی ضد فشار معجزه ی علم در کنترل کرونسال سیزده ماههتشنچ پانایوتوپولوس تشنج انگشت ماشه ایعلائم عصبی آلزایمر، با امنبع هوشیاری کجاست قسمت نوار عصب و عضله مهم در تشحافظه و اطلاعات در کجاستابزار بقای موجود زنده از همیشه به آنچه داری، خوشندی متیل فومارات(زادیوا)(از تکینگی تا مغز، از مغز وفور و فراوانیدرگیری مغزی در سندرم کووبا آتش، بازی نکن و بعد از تفاوت ها و تمایزها کلید بکاهش حافظه هرچند فرایندیزمان پلانکتئوری تکامل در پیشگیری و فیزیک آگاهیآینده با ترس جمع نمیشودمغز آیندگان چگونه است ؟ستم، بی پاسخ نیستتضادهای علمیانسان قدیم در شبه جزیره ععدم درکمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنیاز به آموزش مجازی دیجیحس و ادراک قسمت 78اثرات مفید قهوههندسه، نمایشی از حقیقتدانشمندان یک فرضیه رادیکاز علم جز اندکی به شما داویروس مصنوعیدغدغه نتیجه ی نادانی استبازگشایی مجدد مطب دکتر ستلاش های جدید در ALSکجای مغز مسئول پردازش تجزندان ذهنیتاثیر کپسول نوروهرب بر نفرایند تکامل و دشواری هاآیا گذشته، امروز وآینده مغز بزرگ چالش است یا منفعتغییرات آب و هوایی که به اولین مورد پیوند سر در انسوالات پزشکیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچگونه باغبانی باعث کاهش حس و ادراک قسمت هشتاد و شاختلال در شناسایی حروف و هوش مصنوعی از عروسک های بداروی تشنجی دربارداریاستروژن مانند سپر زنان درفلکس وتری با توضیح دکتر واکسن های شرکت فایزر آمرتمرکز بر هدفگلوئونزبان مشترک ژنتیکی موجوداشناخت درون، شناخت بیرون؛تاثیر گیاه خواری بر رشد وقله سقوطآیا دلفین ها میتوانند بانقش قهوه در سلامتیجهان فراکتالایمپلانت نخاعی میتواند دحس و ادراک قسمت سومموفقیت هوش مصنوعی در امتارتوکين تراپی روشی جديد نگاهی بر قدرت بینایی دراهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد تشنج با قابليت تاطلاعاتی عمومی در مورد مرویا و واقعیتوابستگی یعنی قلادهتو پیچیده ترین تکنولوژی گاهی لازم است برای فهم و زبان، وسیله شناسایی محیطتاثیر درجه حرارت بر عملکآب، زندگی است(قسمت پنجم)شانس یا تلاشقبل از آغازنقش اتصالات بین سلولهای جهان پیوستهایجاد احساساتخلا، خالی نیستمیگرن شدید قابل درمان اسارزش های حقیقی ارزش های غنباید صبر کرد آتش را بعد هوش مصنوعی از عروسک تا کمدر هم تنیدگی کوانتومی و دبه قفس های سیاهت ننازبخشیدن دیگران یعنی آرامشیک پیشنهاد خوب برای آسان روزه داری متناوب، مغز را تولید یا دریافت علمپول و عقیدهسلول های بدن تو پیر نیستنتاثیر درجه حرارت بر عملکآسیب عصب پا به دنبال اعتیشباهت زیاد بین سلول هاي علوتیراستامنقش غذاها و موجودات درياجهش تمدنی عجیب و شگفت انساپل ویژن پرو در تشخیص بیمچرا ماشین باید نتایج را پخوش خیالی و خوش بینیما بخشی از این جهان مرتبطاز کجا آمده ام و به کجا میهوش در طبیعتدرمان های جدید میگرنبه سیاهی عادت نکنیمبرخی ملاحظات در تشنج های ژن یا نقشه توسعه مغز و نقروشی جدید در درمان قطع نختوهم تنهاییپیام های ناشناخته بر مغز مرگ تصادفیسندرم پیریفورمیستاریخ همه چیز را ثبت کردهافزایش مرگ و میر سندرم کوضایعات در عصب زیر زبانیمقایسه رقابت و همکاریچند نرمش مفید برای کمردرجدایی خطای حسی استابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و نادانی رو خطا در محاسبات چیزی کاملمباحث مهم حس و ادراکاز تکینگی تا مغز از مغز تهوشیاری و افسردگیدرمان جدید ای ال اس، توفربیماری های میتوکندریبرخی روش های تربیتی کودکدرمان جدید سرطانبیماری های مغز و اعصاب و برخی سلولهای عصبی در تلاکمردردرژیم غذایی ضد دردتیکاگرلور داروی ضد انعقاپروانه ی آسمانیمشکلات بین دو همسر و برخیسیاهچاله ها، دارای پرتو ترک امروزامید نجاتظرف باید پر شود چه با چرک منابع انرژی از نفت و گاز چهار میلیارد سال تکامل بحقیقت راستین انسان علم بابزار بقا از نخستین هماننعناعده روش موفقیتمدل هولوگرافیک تعمیم یافاز تکینگی تا مغز از مغز تهدف یکسان، در مسیرهای متدریای خدابیماریهای تحلیل عضلانی ابزرگترین درد از درون است کودک هشت ساله لازم است آدرساناها و ابر رساناها و عتکامل داروینی هنوز در حاآموزش نوین زبانمعجزه در هر لحظه زندگیسانسور از روی قصد بسیاری تشنج چیستانگشت نگاری مغز نشان میدعلت خواب آلودگی بعد از خومنبع هوشیاری کجاست قسمت نوار عصب و عضله تعیین محلحافظه ی هوش مصنوعیابزارهای پیشرفته ارتباط همیشه داناتر از ما وجود ددین اجباریاز تکینگی تا مغز، از مغز وقاحت و تمسخر دیگراندرگیری اعصاب به علت میتوبا تعمق در اسرار ابدیت و تفاوت ها را به رسمیت بشناکاهش دوپامین عامل بیماریزمان به چه دلیل ایجاد میشتئوری جدید، ویران کردن گفیزیکدانان ماشینی برای تآیا فراموشی حتمی استمغز اندامی تشنه ی انرژی استون فقرات انسان دو پا جلتظاهر خوابیده ی مادهانسان میوه ی تکاملعدالت برای من یا برای همهمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچیز جدید را بپذیرحس و ادراک قسمت 82اثرات مفید روزه داریهنر فراموشیدانشمندان ژنی از مغز انسازدواج های بین گونه ای، رویروس های باستانی، مغز مذهن ما از در هم شکستن منببازگشت از آثار به سوی خداتلاش های جدید در درمان فرکرونا چه بر سر مغز می آورزونیسومایدتاثیر کپسول نوروهرب بر تفرایند حذف برخی اجزای مغآیا پیدایش مغز از روی تصامغز بزرگ چالشهای پیش روتغییرات تکاملی سر انسان اولین هیبرید بین انسان و پیامهای کاربرانمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچگونه تکامل مغزهای کنونیحس و ادراک قسمت پنجماختلالات مخچههوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید ALSاسرار آفرینش در موجرفتار مانند بردهواکسن کووید 19 چیزهایی که تمرکز بر امروزگمان میکنی جرمی کوچکی در زبان چهار حرفی حیات زمینشناسایی تاریخچه ی تکاملیتاثیر گیاه خواری بر رشد وقلب های سادهآیا دست مصنوعی به زودی قانقش مهاجرت در توسعه نسل اجهان قابل مشاهده بخش کوچایمان به رویاحس و ادراک قسمت سی و هشتمموفقیت در تفکر استارتباط میکروب روده و پارنگاهی بر توانایی اجزاي بهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد تشنج با قابليت تاطلاعاتی عمومی در مورد مرویا و کابوسواسطه ها د رمسیر ایجاد مغتو آرامش و صلحیگاهی مغز بزرگ چالش استزدودن نقص از هوش مصنوعیتاثیر درجه حرارت بر عملکآتاکسی فریدریششاهکار قرنقبل از انفجار بزرگنقش تیروئید در تکامل مغزجهان پیوستهایران بزرگخلاصه ای از مطالب همایش ممیدان مغناطيسي زمین بشر ارزش حقیقی زبان قسمت اولنبرو و انرژی مداومهوش مصنوعی از عروسک تا کمدر هر سوراخی سر نکنبه مغز خزندگان خودت اجازبخشش، عقلانی یا غیر عاقلیک آلل ژنتیکی که از نئاندروزه داری و التهاب زیانبتولید پاک و فراوان انرژیپوست ساعتی مستقل از مغز دسلول بنیادی و ای ال استاثیر رو ح و روان بر جسمآسانی موفقیتشباهت زیاد بین سلول هاي علوزالمعده(پانکراس)مصنوعنقش غذاها و موجودات درياجهشهای مفید و ذکاوتی که داپی ژنتیکچرا مردم با زندگی میجنگنخوشبختی چیستما تحت کنترل ژنها هستیم یاز کسی که یک کتاب خوانده هوش عاطفی قسمت 11درمان های جدید در بیماری به سخن توجه کن نه گویندهبرخی مرزهای اخلاق و علوم ژن ضد آلزایمرروشی جدید در درمان نابینتوهم جداییپیدایش زبانمرگی وجود نداردسندرم پای بی قرارتاریخ، اصیل نیست و ساخته افزایش سرعت پیشرفت علوم ضرورت زدودن افکارمقابله ی منطقی با اعتراضچند جهانیجریان انرژی در سیستم های ابزار بقا از نخستین هماننزاع بین علم و جهل رو به پخطا در محاسبات چیزی کاملمبتکران خودشکوفااز تکینگی تا مغز از مغز تهوشیاری کوانتومیهوشیاری سنتی یا هوشیاری درمان جدید سرطانبیماری وسواسبرخی سيناپسها طی تکامل و کمردرد ناشی از تنگی کاناراه فراری نیستتیروفیبان موثر در سکته ی پرواز از نیویورک تا لوس آمشکلات روانپزشکی پس از سسیاهچاله و تکینگی ابتدایترکیب آمار و ژنتیکامید جدید بر آسیب نخاعیعقل مجادله گرمنابع انرژی از نفت و گاز چهار ساعت پس از کشتار خوکحقیقت غیر فیزیکیابزار بقای موجود زنده از هفت چیز که عملکرد مغز تو دهن، بزرگترین سرمایهمدل های ریز مغز مینی بریناز تکینگی تا مغز از مغز تهدف از تکامل مغزدرک فرد دیگر و رفتارهای ابیماری، رساله ای برای سلبسیاری از مجرمان، خودشانکودک ایرانی که هوش او از رستگاری محدود به یک راه نتکامل داروینی هنوز در حاALS نگاهی کامل بر بیماری وآمارهای ارائه شده در سطح معرفت و شناختسانسور بر بسیاری از حقایتشنج و حرکات شبه تشنجی قاانتقال ماده و انرژیعماد الدین نسیمی قربانی منبع هوشیاری کجاست قسمت نوبت کودکانحافظه انسان و حافظه ی هوشابزارهای بقا از نخستین ههمیشه راهی هستدین، اجباری نیستاز تکامل تا مغز از مغز تا وقت نهيب هاي غير علمي گذشدرب بسته با غیر خود باز مبا خودت نجنگتفاوت های بین زن و مرد فقکاهش سن بیولوژیکی، تنها زمان شگفت انگیزتا 20 سال آینده مغز شما به فال نیکوآیا ممکن است موش کور بی ممغز انسان ایا طبیعتا تماستارگانی قبل از آغاز کیهتظاهری از ماده است که بیدانسان ها می توانند میدان عسل طبیعی موثر در کنترل بمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچیزی منتظر شناخته شدنحس و ادراک قسمت 87اثرات مضر ماری جواناهنر حفظ گرهدانشمندان پاسخ کوانتومی اسکلت خارجی در درمان اختویرایش DNA جنین انسان، برذهن چند جانبه نیازمند نگبازگشت به ریشه های تکاملتلاش های جدید در درمان سرکریستال هازونا به وسیله ویروس ابله سردرد و علتهای آنتاثیر کپسول نوروهرب بر سفراتر از دیوارهای باورآیا آگاهی پس از مرگ از بیمغز بزرگ و فعال یا مغز کوتغذیه بر ژنها تاثیر دارداولین تصویر در تاریخ از سسایتهای دیگرمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچگونه جمعیت های بزرگ شکل حس و ادراک قسمت پنجاهاختلالات حرکتی در انسانهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید s3 در درمان ام اسرار بازسازی اندام هارفتار وابسته به شکلواکسن کرونا و گشودن پنجرتمساح حد واسط میان مغز کوگنجینه ای به نام ویتامین زبان نیاز تکاملی استشناسایی سلول های ایمنی اتاثیر گیاهخواری بر رشد و قلب و عقلآیا رژیم غذایی گیاهی سلانقش میدان مغناطیسی زمین جهان موازی و حجاب هااین پیوند نه با مغز بلکه حس و ادراک قسمت سی و ششممولکول ضد پیریارتباط ماده و انرژینگاهت را بلند کنهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد تشنج توپیراماتاعتقاد اشتباه، نتیجه ی نرویا و خبر از آیندهوبینار اساتید نورولوژی دتو افق رویداد جهان هستیگاهی جهت را عوض کنسفر فقط مادی نیستتاثیر درجه حرارت بر عملکآتاکسی مخچه ای خودایمنشاهکار شش گوشقبرستان ها با بوی شجاعتنقش حفاظتی مولکول جدید دجهان پر از چیزهای اسرار آایرادهای موجود در خلقت بخلاصه ای از درمان های جدیمیدان های مغناطیسی قابل ارزش حقیقی زبان قسمت دومچت جی پی تیهوش مصنوعی به کمک هوش طبیدر والنتاین کتاب بدید همبه نقاش بنگربدون پیر فلکیک جهش ممکن است ذهن انسانروزه داری و بیمار ی ام اس تولید اندام با چاپ سه بعدپوشاندن خود از نورمدیون خود ناموجودسلول بنیادین از مخاط بینتاثیر روده بر مغزآشنا پنداریشجاعت و ترسلیروپریم داروی ترکیبی ضدنقش غذاها و موجودات درياجهشهای مفید و ذکاوتی که دابتدا سخت ترین استچرا مغز انسان سه هزار سالخوشبختی دور از رنج های ممانند آب باشاز آغاز خلقت تا نگاه انساهوش عاطفی قسمت نهمدرمان های جدید سرطانبهبود حافظه پس از رخدادهبرخی نکات از گاید لاین پرژنها نقشه ایجاد ابزار هوروشی جدید در درمان سکته متوهم جدایی و توهم علمپیر شدن حتمی نیستمراحل ارتقای پله پله کیهسندرم پس از ضربه به سرتازه های اسکیزوفرنی(جنوافسردگی و اضطراب در بیماضرب المثل یونانیمقابله با کرونا با علم اسچند جهانیجریان انرژی در سیستم های ابزار بقا از نخستین هماننسبیت عام از زبان دکتر برخطای ادراک کارمامتواضع باشاز تکینگی تا مغز از مغز تهوش، ژنتیکی است یا محیطیدرمان دارویی سرطان رحم ببیماری کروتز فیلد جاکوببرداشت مغز ما از گذر زمانکمردرد و علل آنراه نجاتتکنولوژی های جدید و حالتپروتئین های ساده ی ابتدامشکلات روانپزشکی در عقب سیاهچاله ی منفرد یا سیاهترکیب حیوان و انسانامید درمان کرونا با همانعقل سالممنابع انرژی از نفت و گاز نون و القلمحقیقت غیر قابل شناختابزار بقای موجود زنده از هفت سین یادگاری از میراث دو ویژگی انتزاع و قدرت تجاز تکینگی تا مغز از مغز تهدف از خلقت رسیدن به ابزادرک نیازمند شناخت خویش ابیندیشبسیاری از بیماری های جدیکودکان میتوانند ناقل بی رشته نوروایمونولوژی و نقتکامل داروینی هنوز در حافقر داده ها در هوش مصنوعیآن چیزی که ما جریان زمان مغز فکر میکند مرگ برای دیساهچاله ها تبخیر نمیشودتشنج عدم توازن بین نورون انتروپی و هوشیاریعوامل موثر در پیدایش زبامنبع هوشیاری کجاست قسمت نور از عمق تاریکیحباب های کیهانی تو در توابزارهای بقا ازنخستین همهمیشه عسل با موم بخوریمدیوار همه اش توهم بوداز تکامل تا مغز، از مغز توقتی فهمیدی خطا کردی برگدرختان چگونه بر تشکیل اببا خدا باشتفاوت های تکاملی در مغز وکایروپاکتیک چیستزمزمه ات مانده در گوشمتا بحر یفعل ما یشافاکسیبتآیا ما کالا هستیممغز انسان برای ایجاد تمدسخن نیکو مانند درخت نیکوتعویض دارو در تشنجانسان یک کتابخانه استعشق درونی به یگانگی خلقتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچیزی خارج از مغزهای ما نیحس و ادراک قسمت چهلاجزای پر سلولی بدن انسان هنر رها شدن از وابستگیدانشمندان اولین سلول مصناسکار، لگوی هوشمندویشن پروذهن هوشیار در پس ماده ی مبازخورد یا فیدبکتلاش های جدید شرکت نورالکریستال زمان(قسمت اولزیان غذاهای پرچربسردرد به دلیل مصرف زیاد متاثیر کپسول نوروهرب بر سفرد موفقآیا امکان بازسازی اندامهمغز بزرگترین مصرف کننده ثبت و دستکار ی حافظهاولین دارو برای آتاکسی فمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمچگونه جمعیت های بزرگ شکل حس و ادراک قسمت پنجاه و یاختلالات صحبت کردن در انهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید لنفوم و لوکمیاصفهان زیبارفتار اجتماعی انسان، حاصواکسن کرونا از حقیقت تاتتنفس هوازی و میتوکندریگوهر با نظر دیگران سنگ نمزبان و کلمه حتی برای کسانشواهدی از نوع جدیدی از حاتاثیر انتخاب از طرف محیط قلب یا مغزآیا رژیم غذایی گیاهی سلانقش محیط زندگی و مهاجرت دجهان ما میتواند به اندازاین اندوه چیستحس و ادراک قسمت سیزدهممولتیپل اسکلروز در زنان ارتباط متقابل با همه ی حیچالش هوشیاری و اینکه چرا هوش مصنوعی از عروسک بازی داروی ضد جنون در درمان تیاعتماد به خودرویا بخشی حقیقی از زندگی وجود قبل از ناظر هوشمندتو انسانی و انسان، شایستگذر زمان کاملا وابسته به سفر نامه سفر به بم و جنوب تاثیر درجه حرارت بر عملکآتش منبع انرژیشاید گوشی و چشمی، آماده شقدم زدن و حرکت دید را تغینقش حیاتی تلومر دی ان آ دجهان پر از چیزهای جادویی ایستادن در برابر آزادی بخم شدن فضا-زمانمیدان های کوانتومی خلاارزش حقیقی زبان قسمت سومهوش مصنوعی به شناسایی کادر یک فراکتال هر نقطه مرکبه نقاش بنگربدون بار گذشتهیک رژیم غذایی جدید، می توروزه داری سلول های بنیادتولید سلولهای جنسی از سلپیموزایدمدیریت اینترنت بر جنگسلول عصبی شاهکار انطباق تاثیر روزه داری بر سلامت آشنا پنداریشرکت نورالینک ویدیویی ازلیس دگرامفتامین یا ویاسنقش غذاها در کاهش دردهای جوانان وطنابتدایی که در ذهن دانشمنچرا مغزهای ما ارتقا یافت خانه ی تاریکماه رجباز انفجار بزرگ تا انفجار هوش عاطفی قسمت هفتمدرمان های رایج ام اسبهداشت خواببرخی نرمش ها برای درد زانژنها ، مغز و ارادهريتوکسيمب در درمان ام استوهم جسمپیشینیان انسان از هفت میمرز مرگ و زندگی کجاستسندرم جدایی مغزتازه های بیماری پارکینسوافسردگی و ساختار مغزضربه مغزی در تصادف رانندملاحظه های اخلاقی دربارهچند جهانی و علمجریان انرژی در سیستم های ابزار بقا از نخستین همانچسبیدن به خود، مانع بزرگ خطای حسمجموعه های پر سلولی بدن ماز تکینگی تا مغز از مغز تهیچ نقطه ای مرکزی تر از ادرمان زخم دیابتی با تکنوبیماری گیلن باره و بیماربرداشتت از جهان رو زیاد کمردرد با پوشیدن کفش مناراه های جدید برای قضاوت رتکنولوژی و پیشرفتپروتز چشممشاهده گر جدای از شیء مشاسیاهچاله ی تولید کنندهترازودونامیدوار باش حتی اگر همه چعقلانیت بدون تغییرمنابع انرژی از نفت و گاز نوآوری ای شگفت انگیز دانحقیقت، آن چیزی نیست که جلابزار بقای موجود زنده از هم نوع خواری در میان پیشیدو بیماری روانی خود بزرگ از تکینگی تا مغز از مغز تهر چیز با هر چیز دیگر در تدرک و احساسبیهوش کردن در جراحی و بیمبسیاری از بیماری های جدیکودکان خود را مشابه خود ترشد مغز فرایندی پیچیده اتکامل داروینی هنوز در حافلج نخاعی با الکترودهای آنچه ناشناخته است باید شمغز قلبسایه ی هوشیاریتشویق خواندن به کودکانانتظار گذر تندباد؟عوامل ایجاد لغت انسانی و منبع هوشیاری کجاست قسمت نور درونحباب هایی تو در توابزارهای بقای موجود زندههمیشه، آنطور نیست که هستدیوار، از ابتدا توهم بوداز تکامل تا مغز، از مغز توقتی پر از گل شدی خودت را درختان اشعار زمینبا طبیعت بازی نکنتفاوت های زبانی سرمنشا تکار امروز را به فردا نیندزنان باهوش ترتاول کف پا و حقیقتفاجعه ی جهل مقدسآیا ما تنها موجودات زنده مغز انسان برای شادمانی طسخن و سکوتتعامل انسان و هوش مصنوعیانسان باشعشق، شلوغ کردن نیستمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتچیزی شبیه نور تو نیستحس و ادراک قسمت چهل و هفتاجزایی ناشناخته در شکل گهنر، پر کردن است نه فحش ددانشمندان تغییر میدان مغاساس انسان اندیشه و باور واقعیت فیزیکی، تابعی از ذهن و شیمی بدنبازسازي مغز و نخاع چالشی تلاش هایی در بیماران قطع کریستال زمان(قسمت دوم)زیباترین چیز در پیر شدنسردرد تنشنتاثیر کتامین در درمان پافرد یا اندیشهآیا انسان با مغز بزرگش اخمغز حریص برای خون، کلید تثبت امواج الکتریکی در عصاولین دروغمنبع هوشیاری در کجاست؟ قچگونه حافظه را قویتر کنیحس و ادراک قسمت پنجاه و داختلالات عضلانی ژنتیکهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید میاستنی گراویاصل بازخوردرقیبی قدرتمند در برابر مواکسن کرونا ساخته شده توتنفس هوازی و میتوکندریگویید نوزده و ایمنی ساکتزبان و بیان نتیجه ساختماشواهدی از دنیسوان(شبه نئتاثیر احتمالی عصاره تغلیقلب دروازه ی ارتباطآیا راهی برای رفع کم آبی نقش مرکز تنفس سلولی در بیجهان مادی، تجلی فضا در ذهاین ایده که ذرات سیاهچالحس و ادراک قسمت ششممواد کوانتومی جدید، ممکنارتباط چاقی و کاهش قدرت بچالش هوشیاری و اینکه چرا هوش مصنوعی از عروسک بازی دارویی خلط آوراعتماد به خودرویا تخیل یا واقعیتوراپامیل در بارداریتو با همه چیز در پیوندیگذشته را دفن کنسفر به مریخ در 39 روزتاثیر درجه حرارت بر عملکآثار باستانی تمدن های قدشاید درست نباشدقدرت مردمنقش خرچنگ های نعل اسبی درجهان دارای برنامهاکنون را با همه ی نقص هایخونریزی مغز در سندرم کوومیدان بنیادین اطلاعاتارزش خود را چگونه میشناسهوش مصنوعی تعاملیدر کمتر از چند ماه سوش جدبه نادیدنی ایمان بیاوربدون زمان، ماده ای وجود نیکی از علل محدودیت مغز امروزهای بد باقی نمیماندتولترودینپیموزایدمداخله ی زیانبار انسانسلول عصبی، در محل خاص خودتاثیر روغن رزماری استنشاآشناپنداری چیستشربت ضد خلطلا اکراه فی الدیننقشه مغزی هر فرد منحصر بهجوانان وطنابتذال با شعار دینچرا ویروس کرونای دلتا واخانواده پایدارماپروتیلیناز بار خود بکاه تا پرواز هوش عاطفی قسمت یازدهدرمان های علامتی در ام اسبوزون هیگز چیستبرخی نرمش ها برای زانوژنهای مشترک بین انسان و وریه زغالیتوهمات و شناخت حقیقتپیشرفت های جدید علوم اعصمرز بین انسان و حیوان کجاسندرم دزدی ساب کلاوینتازه های درمان ام اساقلیت خلاقضررهای مصرف شکر و قند بر ملاحظات بیهوشی قبل از جرچند روش ساده برای موفقیتجراحی گردن همیشه برای دیابزار بقا از نخستین هماننسبت ها در کیهانخطر آلودگی هوامجرم، گاهی قربانی استاز تکینگی تا مغز از مغز تخطرات هوش مصنوعیمحل درک احساسات روحانیاز تکینگی تا مغز از مغز تهیچ چیز همیشگی نیستدرمان ساده ی روماتیسمبیماری آلزایمر، استیل کوبررسي علل احتمالي تغيير کنفرانس تشنج هتل کوثر اصراه های جدید برای قضاوت رتکنولوژی جدید که سلول هاپروتز عصبی برای تکلممشاهده آینده از روی مشاهسیاره ی ابلهانترازودونامیدواریعقیده ی بی عملمنابع انرژی از نفت و گاز نوار مغز مشاهده ی غیر مستحقایق ممکن و غیر ممکنابزار بقای موجود زنده از همه چیز موج استدو بار در هفته ماهی مصرف از تکینگی تا مغز از مغز تهر جا که جات میشه، جات نیدرک کنیم ما همه یکی هستیمبیهوشی در بیماران دچار ابشکه ای که ته نداره پر نمکودکان را برای راه آماده رشد مغز علت تمایل انسان بتکامل زبانفلج بل، فلجی ترسناک که آنآنچه واقعیت تصور میکنیم مغز ما کوچکتر از نیم نقطهسایه را اصالت دادن، جز فرتشخیص ژنتیکی آتروفی های اندوه در دنیا استعواملی که برای ظهور لغت امنبع هوشیاری کجاست قسمت نوروفیبروماتوزحد و مرزها توهم ذهن ماستابزارهای بقای از نخستین همکاری یا رقابتدید تو همیشه محدود به مقداز تکامل تا مغز، از مغز توقتی تو از یاد گرفتن باز درد و درسبالاترین هدف از دولتتفاوت ایستایی و تکاپوکار با یگانگی و یکپارچگیزنجیرها را ما باید پاره کتابوهای ذهنیفاصله ها در مکانیک کوانتآیا مصرف مولتی ویتامین همغز انسان برای شادمانی طسخن پاک و ثابتتعامل انسان با هوش مصنوعانسان جدید از چه زمانی پاعصب حقوق نورولوومنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتنکاتی در مورد تشنجحس و ادراک قسمت چهل و هشتاحیای بینایی نسبی یک بیمهوموارکتوس ها ممکن است ددانشمندان روش هاي جدیدی استفاده از مغز، وزن را کمواقعیت چند سویهذهن تو همیشه به چیزی اعتقبحتی علمی درباره تمایل بتلاشی برای درمان قطع نخاکریستال زمان(قسمت سوم)زیباترین چیز در افزایش سسردرد سکه ایتاثیر گیاه خواری بر رشد وفرد حساس از نظر عاطفی و بآیا احتمال دارد رویا از آمغز در تنهایی آسیب میبینجلو رفتن یا عقبگرداولین سلول مصنوعیمنبع هوشیاری در کجاست؟(قنگاه من، نگاه تو و یا حقیحس و ادراک قسمت پنجاه و ساختراع جدید اینترنت کوانهوش مصنوعی از عروسک بازی داروی جدید آلزایمراصل در هم تنیدگی و جهانی رموزی از نخستین تمدن بشرواکسن آلزایمرتنفس بدون اکسیژنگوش دادن بهتر از حرف زدنزبان و بیان، در سایه پیشرشیشه ی بازالتی و سیلیکونتاثیر ترکیبات استاتین (سقلب روباتیکآیاما مقهور قوانین فیزیکنقش نگاه از پایین یا نگاهجهان مرئی و نامرئیاین ابتدای تناقض هاستحس و ادراک قسمت شصت و هشتموجود بی مغزی که می تواندارتباط هوش ساختار مغز و ژچالش هوشیاری و اینکه چرا هوش مصنوعی از عروسک بازی دارویی ضد بیش فعالی سیستاعتماد بی موردرویا حقی از طرف خداورزش هوازی مرتب خیلی به قتو با باورهایت کنترل میشگریه ی ابر، رمز طراوت باغسفر تجهیزات ناسا به مریخ تاثیر درجه حرارت بر عملکآرامش و دانششایسته نیست در جیب خود قرقدرت و شناخت حقیقتنقش داروهاي مختلف معروف جهان در حال نوسان و چرخشاکوییفلکسچت جی پی تیخواندن ، یکی از شستشو دهنمیدازولام در درمان تشنج از فرد ایستا و متعصب بگذرهوش مصنوعی در کامپیوترهادر آرزوهایت مداومت داشتهبه هلال بنگربرنامه و ساختار پیچیده میافته های نوین علوم پرده روزهای سختتومورها و التهاب مغزی عاپیچیدگی های مغزمگسمدارک ژنتیکی چگونه انسانسلولهای ایمنی القا کنندهتاثیر رژیم گیاه خواری بر آشتی بهتر استشش مرحله تکامل چشملاموژین داروی ضد اوتیسم؟نقشه های مغزی جدید با جزیجواب دانشمند سوال کننده ابداع دی ان ای بزرگترین دچرا پس از بیدار شدن از خوخار و گلماجرای جهل مقدساز بحث های کنونی در ویروسهوش عاطفی قسمت پنجمدرمان ژنتیکی برای نوآوریبوزون هیگز جهان را از متلبرخی نرمش های گردنژنهای هوش ، کدامندریواستیگمینتوکل بر خداپیشرفت در عقل است یا ظواهمرز جدید جستجو و اکتشاف، سندرم سردرد به دلیل افت فتبدیل پلاستیک به کربن و ساقیانوس نادانیضررهای شکر بر سلامت مغزممانتین یا آلزیکسا یا ابچندین ماده غذایی که ماننجستجوی متن و تصویر به صورابزار بقا از نخستین هماننسبت طلایی، نشانه ای به س