ارتباط هوش ساختار مغز و ژنها

ارتباط هوش، ساختار مغز و ژنها

در طول تکامل بشری مغزهای ما توسعه زیادی یافته است. از مناطقی- که طی چند میلیون سال اخیر توسعه یافته است- منطقه قشر مغز است. این منطقه اطلاعات حسی را پردازش میکند و منجر به حرکت میشود و مسئول عملکردهای سطح بالای ما مانند پردازش زبان و حل مشکلات است. دانشمندان در ساختار قشر مغز تمرکز میکنند و درباره دلایل موجود برای تکامل آن در طول زندگی ما و تکامل ما به عنوان یک گونه، بحث میکنند و تا بفهمیم وراثت در کجا با هوش ما برخورد دارد.

پژوهش جدیدی بر روی صدها مغز در حال رشد، وجود ترکیبی را در مناطق خاصی از قشر مغز- که از کودکی تا بلوغ رشد میکند و طی بلوغ ارتقا می یابد و مرتبط با وراثت است- نشان داد.

دانشمندان همچنین روابط وراثت بین درجات آزمون معدل هوش و مساحت سطح در مناطق مرتبط با هوش را پیدا کردند.

مساحت سطحی مغز تداخلی را بین ژنهای مغز، هوش و تکامل، نشان میدهد.

یک آنالیز روی مغز 600 کودک، ارتباطی را بین سطح مغز و قابلیت وراثت در مناطق مهم مغز برای شناخت را نشان میدهد.

طی تکامل انسان، مغزهای ما بسیار بزرگ شده است. یکی از این مناطق مهم- که خیلی توسعه یافته است- قشر مغز است. پژوهشگران همچنین ارتباطی ژنتیکی را بین درجات تست ای کیو و منطقه سطحی مرتبط با هوش یافتند و این مطلب در مجله نوروساینس منتشر شد.

راشل بروورنوروساینتیست در دانشگاه اوتریخت در هلند گفت: من فکر میکنم این کاری بسیار بزرگ است. نویسندگان پژوهش مناطقی از مغز را- که متغیرها به میزان زیادی با ژنها تعیین میشود- با بررسی ارتباطات عصبی و توسعه تکامل و تکامل عصبی، مشخص کردند.

این تلاشی برای مرتبط کردن وراثت با آن چیزی است که معنی وسیع تر وراثت است(یعنی هوش).نویسندگان مقاله تصویربرداری های مغزی با ام ار آی677 کودک را بررسی کردند. اسکن ها کمک کرد آنها مغز بچه ها را بررسی کنند و پیچ و تاب ها و فرورفتگی های قشر را بررسی کنند.

با ربط ساختارهای مغز و متغیرهای ژنتیکی در نمونه ها پژوهشگران میتوانند مشخص کنند کدام ژن ها مغز را طی تکامل و طی رشد سازماندهی میکند.

با استفاده از وسایل پردازش، پژوهشگران، قشر و سطح مقطع آن را مشخص کردند.این اندازه گیری ای است گویا بخشی از مغز را برداشته ای و چین های آن را برطرف کرده ای و مانند پیتزا آن را پهن کرده ای.جی اریک اشمیتنورولوژیست در دانشگاه پنسیلوانیا و یکی از نویسندگان مقاله این مطلب را بیان میکند.

بروور میگوید: نتایج پژوهش به اهمیت مساحت سطحی خاص در تکامل اشاره میکند در حالی که تا زمان کنونی توجه زیادی را در مقایسه با حجم کلی و ضخامت قشری جلب نکرده است.

پژوهشگران همچنین قابلیت وراثت این مشخصات را با مقایسه مغزها در نمونه ای- که شامل تعداد زیادی از دوقلوهای مشابه و غیر مشابه و اعضای خانواده است- انجام دادند. بر اساس ژنهای مشترک به وسیله نزدیکی خانوادگی آنها توانستند ارتباطات بین ژنتیکی و برخی ویژگی های مغزی را مشخص کنند.

سطح مقطع و ساختار مغزی در انسان، به میزان زیادی تغییر میکند و دانشمندان متوجه شدند سطح مقطع مغز تا حد زیادی وراثتی است.

فاکتورهای ژنتیکی، 85% متغیرها را تعیین میکند و این مشابه نتایج مطالعات قبلی است.

اشمیتمیگوید: این، بخش بزرگی از قابلیت تغییر است. ژن ها حقیقتا در تعیین سطح مقطع گلوبال نقش دارد. دانشمندان همچنین دیدند ضخامت قشر و سطح مقطع مغز از نظر ژنتیکی در این کودکان با هم مرتبط است و این برعکس اطلاعات قبل در بالغین است که فاکتورهای ژنتیکی متفاوت بهعنوان پایه ایجاد سطح مقطع در برابر ضخامت قشری است. این مطلب را جان گیلمورروانپزشک در دانشگاه کارولینای شمالی بیان کرد.

قبلا گیلمور،اشمیتو همکاران آنها ارتباط ژنتیکی ضخامت قشری و سطح مقطع را در نوزادان بررسی نموده بودند.

بروورمیگوید: اگر ما واقعا بتوانیم بفهمیم کدام ژن ها این ارتباط را ایجاد میکند و چرا وقتی مردم پیرتر میشوند، اینها به صورت جداگانه رشد میکنند، این حقیقتا به دگرگونی در درک تکامل کمک میکند.

بله این، یک تاثیر مهم به نظر میرسد ولی اگر سطح مقطع کوچک یا بزرگ داشته باشیم این چه ربطی با آی کیو دارد؟ پژوهشگران همچنین بر تفاوت های منطقه ای در مغز تمرکز کردند. پس از آنکه سطح مقطع مغز را به 80000 تکه کوچک تقسیم کردند آنها توانستند سطح مقطع ها را در مناطق مختلف مغز مقایسه کنند. بررسی این اطلاعات با اطلاعات ژنتیکی به پژوهشگران اجازه داد تعیین کنند تفاوت ها تا چه حد مرتبط با وراثت است. وقتی دانشمندان تفاوت ها در سطح مقطع را به طور دقیق محاسبه کردند توانستند ببینند کدام مناطق مغز ارتباط تنگاتنگ و عمیقی با وراثت و ژنتیک دارد. این مناطق- که خیلی با وراثت در ارتباط است- شامل نوارهای باریکی از لوب فرونتال و تمپورال است و اینها با پردازش زبان و هوش در ارتباط هستند و به طو

ر قوی مرتبط با قسمت هایی از مغز هستند- که طی تکامل توسعه پیدا میکند.

بر اساس پژوهش های دیگر، این قسمت ها در نخستی های غیر از انسان بسیار متفاوت هستند. اشمیتمیگوید: این سبب شد ما تصور کنیم یک فاکتور ژنتیکی وجود دارد که بر همه این مناطق- که یک داستان تکاملی است- تاثیر می گذارد. این مناطق بخش هایی است که طی کودکی به سرعت رشد میکنند و این، نشان میدهد ممکن است برخی ژنهایی- که تفاوت های فردی را در انسان ایجاد میکند- مواردی باشد که طی زمان، تکامل یافته است.

من آن را بسیار جالب دیدم من میخواهم بدانم آن ژنها کدام هستند. این مطالعه دقیقا مشخص نمیکند کدام ژنها این کار را انجام میدهند. برای تعیین آن ژنها شاید لازم است نمونههای وسیع تری گرفته شود.

با آنالیز کردن نقشه های توصیفی مغز، در کنار نتایج تست های ای کیو- که بر کودکان استفاده میشد- پژوهشگران توانستند مشخص کنند کدام مناطق کورتکس مرتبط با عملکرد بالاتر در ادراک است و ممکن است مرتبط با وراثت باشد. نتایج آنها مناطق اندکی را مشخص کرد ولی یک منطقه یعنی منطقه ژایروس سوپرامارجیتنالچپ حقیقتا مرتبط با ساختار ژنتیکی باقی ماند و این منطقه زبانی حسی و دریافتی در بیشتر مردم است. ارتباطات یکی است یعنی یک اورلپ ژنتیکی بین ای کیو و سطح مقطع وجود دارد. این، مرتبه اول نیست که ارتباط با هوش را نشان میدهد. اشمیت میگوید هرچند ای کیو یک وسیله سودمند و ارزشمند است، اندازه گیری مستقیم هوش نیست.(هوش، محدود به ای کیو و قدرت محاسبات ریاضی و حتی تفکر انتزاعی خاص انسان نیست. هوش عاطفی- که اهمیت آن کمتر از هوش انتزاعی نیست- بسیار تحت تاثیر ژنتیک، آموزش و محیط است ولی تحت کنترل کامل اندازه مغز یا سطح مقطع قسمت های مختلف مغز و ژنها نیست. گاهی کوچک شدن اندازه ی مغز، با ایجاد نیاز در فرد، منجر به توسعه هوش عاطفی میشود زیرا انسان ضعیف، در اینجا به جای اعتماد به توانایی های خود کوشش میکند از قدرت جمعی و همکاری با دیگران در حل مشکلات خود، استفاده کند.)

این نتایج تا حدی جالب است زیرا کار زیادی انجام نشده است تا ببینند ارتباط سطح مقطع با هوش چگونه است. بیشتر تاثیرات به نظر میرسد کلی باشد و به نظر میرسد یک فاکتور ژنتیکی کلی وجود دارد که مثلا برای مغز و هوش تو خوب است.

هرچند تصور مثبتی در مورد مطالعه و یافته های آن وجود دارد دیوید گلانروانپزشک بیمارستان کودکان در بوستون و دانشگاه هاروارد در مورد اهمیت نتایج به دست آمده، برای ارتباط ساختار مغز و هوش دچار تردید است.بله این ارتباط به نظر، مهم میرسد. اما اگر سطح نمونه و سطح مقطع مورد بررسی، بزرگتر یا کوچکتر باشد ارتباطات با ای کیو چگونه خواهد بود؟ او میگوید این سبب میشود دانشمندان ارتباطی بین ساختار مغز ببینند ولی هرچند دیگران هم چنین ارتباطی را بیان کرده اند ولی کسانی هم هستند که چنین نکرده اند و ارتباط در بالغین ضعیف است. اشمیتبیان میکند شالوده هوش یک موضوع حساس در علوم اعصاب است. او میگوید: من تصور میکنم این که چه چیزی توانایی های ذهنی ما را تحریک میکند یکی از سوالات اساسی در علوم اعصاب است و از مسائلی است که مرا علاقه مند به علوم اعصاب کرده است. چرا ما چنین چیزی را داریم که انرژی زیادی را از ما میگیرد؟ این مطلب قطعا فواید زیادی برای ما خواهد داشت.

1:
نتیجه گیری: نقش ژنها در توسعه مغز- که کاملا جهت گیرانه و خاص است- هدفمندی نقشه ژنتیکی را حتی فراتر از توسعه ناگهانی و بدون مقدمه اندازه مغز در دو میلیون سال اخیر، ثابت میکند.

توسعه مغز پیشینیان انسان در دو میلیون سال اخیر، جهشی تکاملی و ناگهانی است که نشان دهنده قانون و برنامه در برنامه ژنهاست و این قانون مندی- که سبب میشود گاهی سرعت توسعه و بزرگ شدن مغز در دوره ای، ناگهان بیشتر شود و گاهی کند شود و گاهی رو به افول برود و وارد سیر برگشتی شود- نشانه دهنده قانون مند و هدفمند بودن نقشه ژنهاست.

فراتر از این نگاه، کشفیات جدید نشان می دهد توسعه اندازه مغز، به صورت جریانی کلی و تصادفی و کور نیست بلکه این توسعه در جهت توسعه بخش خاصی از مغز مربوط به ادراک و فهم زبانی است(فهم زبانی، فقط محدود به درک لغات و زبان های رایج دنیا نیست بلکه مفهومی عمیقتر به معنی درک معانی و مقصود از حوادث و جریانات و رسیدن از جزییات به کلیات و تفکر انتزاعی ... است)؛ یعنی این بخش خاص از مغز، طی برنامه ای قبلی و مستقل از هزاران بخش دیگر مغز، توسعه می یابد.

اگر در میان هزاران انتخاب، و هزاران گزینش فقط یکی از گزینش ها بارها تکرار شود، انسان عاقل، تصور نخواهد کرد این تکرار، طی فرایندی کور و تصادفی ایجاد شده است.

حتی احتمال ایجاد یک زنجیره پروتئین ساده مانند هموگلوبین، طی میل

یاردها سال زندگی زمین، به صورت کور و تصادفی ممکن نیست (برای تشکیل زنجیره ساده 32 اسید امينه ای پروتئین، باید بیشتر از ده به توان 41 آزمون انجام بشه تا احتمال تشکیل این زنجيره پروتئین ممکن بشه .

هر ساعت 3600 ثانیه است هر روز 84600 ثانیه است و یک سال 31536000 ثانیه است یعنی تقریبا 3*10 به توان هفت .
در یک میلياد سال چند ثانیه هست؟

تقریبا 3*10 به توان شانزده

و در سيزده ميليارد سال حدود 4*10 به توان هفده .
اگر در هر ثانیه یک آزمون انجام بشه کل آزمون های این سیزده میلیارد سال میشه حدودا 4* 10 به توان هفده . که خیلی کمتر از ازمونهاي لازم برای تشکیل یک زنجیره پروتئینی با 32 اسید امینه است . یعنی اصلا احتمال تشکیل تصادفی حتی یک زنجیره 32 اسید امینه ای در کل عمر کيهان وجود نداره چه برسه به عمر زمین)

چگونه سازماندهی پیچیده ساختار مغز با میلیون ها زنجیره پروتئینی و زنجیره های چربی و کربوهیدرات به صورت تصادفی ممکن باشد؟؛ آن هم در حالی که ساختار مغز، ساختاری ثابت و غیر قابل انعطاف نیست و دائما میتواند تحت تاثیر ژنها و تغییرات محیطی و با داشتن سیستم های پیچیده ای مانند ارتباطات بین نورونی دچار تحول و دگرگونی شود!

اینکه چرا گروه زیادی از انسان ها امروز به این نتیجه یعنی تصادفی بودن خلقت، رسیدهاند به خود آنها مربوط است!!

تقویت استخوان در گرو تغذمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآمارهای ارائه شده در سطح در ناامیدی بسی امید استمعماری، هندسه ی قابل مشاتاثیر ویتامین دی بر بیماانتقال ماده و انرژیروزه داری متناوب، مغز را تغییرات منطقه بویایی مغزنوار مغز، ترجمه ی فعالیت ابزارهای بقا از نخستین هسلول بنیادی و ای ال اسهمیشه اطمینان تو بر خدا بحس و ادراک قسمت هشتماز تکامل تا مغز، از مغز تشجاعت و ترسوقاحت و تمسخر دیگرانقله برای دیدن نه برای به بالاترین هدف از دولتکاهش دوپامین عامل بیماریخودآگاهی و هوشیاريتمدن پیشرفته ی پیشینیانمهربانی، شرط موفقیتآیا ممکن است موش کور بی مدرمان های اسرار آمیز در آمغز ناتوان از توجیه پیداتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان ها می توانند میدان روشی جدید در درمان قطع نخجنسیت و تفاوت های بینایینوشیدن چای برای مغز مفید اثرات مضر ماری جواناسندرم پای بی قرارهندسه زبانِ زمان استحس و ادراک قسمت سوماسکار، لگوی هوشمندضرب المثل یونانیویروس های باستانی، مغز مقارچ بی مغز در خدمت موجودبحتی علمی درباره تمایل بکریستال هاخدا بخشنده است پس تو هم بتهدیدهای هوش مصنوعیمیگرن شدید قابل درمان اسآیا آگاهی پس از مرگ از بیدرمان جدید میگرن با انتی مغز ابزار برتر بقاتاثیر درجه حرارت بر مغزاولین تصویر در تاریخ از سرژیم غذایی ضد دردجهان کنونی و مغز بزرگتریچگونه آن شکری که می خوریماختلالات صحبت کردن در انسیاهچاله ها، دارای پرتو هوش مصنوعی از عروسک های باصفهان زیباعقل سالمواکسن کووید 19 چیزهایی که لوب فرونتال یا پیشانی مغبخش های تنظیمی ژنومگنجینه ای به نام ویتامین دنیا فریب و سرگرمیتو در میانه ی جهان نیستی ما بخشی از این جهان مرتبطتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا رژیم غذایی گیاهی سلادرون آشفته ی تو و ظاهر خنمغزتان را در جوانی سیم کشاین پیوند نه با مغز بلکه رساناها و ابر رساناها و عجهش های ژنتیکی غیر تصادفنگاه از درون مجموعه با نگارتباط هوش ساختار مغز و ژسانسور از روی قصد بسیاری هوش مصنوعی از عروسک بازی اعتماد به خودعوامل موثر در پیدایش زبابرای پیش بینی آینده مغز دواسطه ها د رمسیر ایجاد مغمقاومت به عوارض فشار خون گاهی جهت را عوض کندوچرخه سواری ورزشی سبک و توهم و خیالمباحث مهم حس و ادراکتاریک ترین بخش شبآثار باستانی تمدن های قددرگیری مغزی در سندرم کوونقش ویتامین K در ترمیم اسایرادهای موجود در خلقت بزمان به چه دلیل ایجاد میشجبران از دست رفته هاارزش حقیقی زبان قسمت سومنادیدنی ها واقعی هستندستون فقرات انسان دو پا جلهوش مصنوعی از عروسک تا کمبه نقاش بنگرعشق درونی به یگانگی خلقتبرخی اطلاعات روانشناسی ممنابع انرژی از نفت و گاز پوشاندن خود از نوردانش محدود به ابعاد چهارتوصیه های غیر دارویی در سآشنا پنداریمدل های ریز مغز مینی برینتداخل مرزها و صفات با بیندستورالعمل مرکز کنترل بینقش رژیم غذایی بر رشد و اابتدا سخت ترین استزونیسومایدنرمش های مفید در سرگیجهحقیقت تنها چیزی است که شااز انفجار بزرگ تا انفجار سردرد به دلیل مصرف زیاد مهوش عاطفی قسمت 11بهداشت خوابژن ضد آلزایمربررسی علل کمر درد در میانمنبع هوشیاری کجاست قسمت پیر شدن حتمی نیستداروهای تغییر دهنده ی سیمرکز خنده در کجای مغز استتکامل و ارتقای نگاه تا عمافسردگی و اضطراب در بیماتسلیم شدن از نورون شروع مرفتار وابسته به شکلنقطه ای بود و دگر هیچ نبوابزار بقا از نخستین همانزبان چهار حرفی حیات زمینچراروياها را به یاد نمی آحافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تشواهدی از نوع جدیدی از حاهوشیاری کوانتومیفیزیک و هوشیاریبیماری گیلن باره و بیمارکمردردبعد از کرونا دلخوشی بیهومنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمپرواز از نیویورک تا لوس آداروی جدید ضد الزایمرمسیر دشوار تکامل و ارتقاتأثیر نیکوتین سیگار بر مامید جدید بر آسیب نخاعیتصور از زمان و مکانرویا و خبر از آیندهنه جنگ و نه خونریزیابزار بقای موجود زنده از زدودن نقص از هوش مصنوعینظریه تکامل در درمان بیمحس و ادراک قسمت 74از تکینگی تا مغز از مغز تشاهکار قرنهدف یکسان، در مسیرهای متفرایند پیچیده ی خونرسانیبیهوش کردن در جراحی و بیمکودک هشت ساله لازم است آدتقویت حافظه یا هوش مصنوعمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآن چیزی که ما جریان زمان در هم تنیدگی مرزها و بی ممعنی روزهتاثیر ویروس کرونا بر مغز انتروپی و هوشیاریروزه داری و التهاب زیانبتغییرات مغز پس از 40 سالگینوار عصب و عضلهابزارهای بقا ازنخستین همسلول بنیادین از مخاط بینهمیشه به آنچه داری، خوشنحس و ادراک قسمت هشتاد و ناز تکامل تا مغز، از مغز تشرکت نورالینک ویدیویی ازوقت نهيب هاي غير علمي گذشقله سقوطباهوش ترین و با کیفیت تریکاهش سن بیولوژیکی، تنها خودآگاهی و هوشیاريتمدن بشری و مغز اخلاقیموفقیت هوش مصنوعی در امتآیا ما کالا هستیمدرمان های بیماری آلزایمرمغز و قلب در جنین موش مصنتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان یک کتابخانه استروشی جدید در درمان نابینجهل مقدسنوعی سکته مغزی ، وحشتناک اجزای پر سلولی بدن انسان سندرم پس از ضربه به سرهندسه، نمایشی از حقیقتحس و ادراک قسمت سی و هشتماساس انسان اندیشه و باور ضررهای مصرف شکر و قند بر ویرایش DNA جنین انسان، برقبل از آغازبحث درباره پیدایش و منشا کریستال زمان(قسمت اولخدای رنگین کمانتو یک معجزه ایمیدان مغناطيسي زمین بشر آیا امکان بازسازی اندامهدرمان جدید کنترل مولتیپلمغز از بسیاری حقایق می گرتاثیر درجه حرارت بر عملکاولین دارو برای آتاکسی فراه فراری نیستجهان کاملی در اطراف ما پرچگونه انتظارات بر ادراک اختلالات عضلانی ژنتیکسیاهچاله و تکینگی ابتدایهوش مصنوعی از عروسک بازی اصل بازخوردعقلانیت بدون تغییرواکسن کرونا و گشودن پنجرلوتیراستامبخش بزرگی حس و ادراک ما اگوهر با نظر دیگران سنگ نمدنیای شگفت انگیز کوانتومتوقف؛ شکستما تحت کنترل ژنها هستیم یتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا رژیم غذایی گیاهی سلادروغ نگو به خصوص به خودتمغزتان را در جوانی سیمکشاین اندوه چیسترستگاری محدود به یک راه نجهش های بیماری زا، معمولنگاه حقیقی نگاه به درون اارتباط پیوسته ی جهانسانسور بر بسیاری از حقایهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتماد به خودعوامل ایجاد لغت انسانی و برای اولین بار دانشمندانوبینار اساتید نورولوژی دمقایسه رقابت و همکاریگذر زمان کاملا وابسته به دوپامین قابل حل در آبتوهم وجودمبتکران خودشکوفاتاریکی من و تو و گرد و غباآرامش و دانشدرگیری مغزی در سندرم کوونقش ژنتیک در درمان اختلاایستادن در برابر آزادی بزمان شگفت انگیزجدا کردن ناخالصی هاارزش خود را چگونه میشناسنادانی در قرن بیست و یکم،ستارگانی قبل از آغاز کیههوش مصنوعی از عروسک تا کمبه نادیدنی ایمان بیاورعشق، شلوغ کردن نیستیک جهش ممکن است ذهن انسانبرخی بیماری ها که در آن بمنابع انرژی از نفت و گاز پیموزایددانش بی نهایتتوصیه هایی در مصرف ماهیآشنا پنداریمدیون خود ناموجودترقی واقعی یا شعار ترقیدغدغه نتیجه ی نادانی استنقش رژیم غذایی در رشد و اابتدایی که در ذهن دانشمنزونا به وسیله ویروس ابله نرمش های موثر در کمردردحقیقت خواب و رویااز بار خود بکاه تا پرواز سردرد تنشنهوش عاطفی قسمت نهمبوزون هیگز چیستژنها نقشه ایجاد ابزار هوبرطرف کردن خشونت را از خامنبع هوشیاری کجاست قسمت پیشینیان انسان از هفت میداروهای ضد بیماری ام اس ومرگ چیستتکامل و ریشه ی مشترک خلقتافسردگی و ساختار مغزتست آر ان اس دز میاستنی گرفتار اجتماعی انسان، حاصنقطه بی بازگشتابزار بقا از نخستین همانزبان نیاز تکاملی استچراروياها را به یاد نمی آحافظه و اطلاعات در کجاست از تکینگی تا مغز از مغز تشواهدی از دنیسوان(شبه نئهوشیاری سنتی یا هوشیاری فیزیک آگاهیبیماری آلزایمر، استیل کوکمردرد ناشی از تنگی کاناتفکر قبل از کارمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتپروتئین های ساده ی ابتداداروی سل سپتمسئول صیانت از عقیده کیستأثیر نگاه انسان بر رفتاامید درمان کرونا با همانتصادف یا قوانین ناشناختهرویا بخشی حقیقی از زندگی چه زیاد است بر من که در ایابزار بقای موجود زنده از سفر فقط مادی نیستنظریه تکامل در درمان بیمحس و ادراک قسمت 75از تکینگی تا مغز از مغز تشاهکار شش گوشهدف از تکامل مغزفرایند تکامل و دشواری هابیهوشی در بیماران دچار اکودک ایرانی که هوش او از فرایند حذف برخی اجزای مغبیوگرافیکودکان میتوانند ناقل بی تقویت سیستم ایمنیمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآنچه ناشناخته است باید شدر هم تنیدگی کوانتومیمعادله ها فقط بخش خسته کنتاثیر ژنها بر اختلالات خانتظار گذر تندباد؟روزه داری و بیمار ی ام اس تغییرات آب و هوایی که به نوار عصب و عضلهابزارهای بقای موجود زندهسلول عصبی شاهکار انطباق همیشه داناتر از ما وجود دحس و ادراک قسمت هشتاد و شاز تکامل تا مغز، از مغز تشربت ضد خلطوقتی فهمیدی خطا کردی برگقلب های سادهباور و کیهان شناسیکایروپاکتیک چیستخودت را از اندیشه هایت حفتمدن زیر آبموفقیت در تفکر استآیا ما تنها موجودات زنده درمان های بیماری اس ام ایمغز و اخلاقتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان باشروشی جدید در درمان سکته مجهان فراکتالنیکولا تسلااجزایی ناشناخته در شکل گسندرم جدایی مغزهنر فراموشیحس و ادراک قسمت سی و ششماستفاده از مغز، وزن را کمضررهای شکر بر سلامت مغزویشن پروقبل از انفجار بزرگبحثي درباره هوش و تفاوتهکریستال زمان(قسمت دوم)خدایی که ساخته ی ذهن بشر تو یک جهان در مغز خودت هسمیدان های مغناطیسی قابل آیا انسان با مغز بزرگش اخدرمان جدید ای ال اس، توفرمغز به تنهایی برای فرهنگ تاثیر درجه حرارت بر عملکاولین دروغراه نجاتجهان پیوستهچگونه به سطح بالایی از هواختراع جدید اینترنت کوانسیاهچاله ی منفرد یا سیاههوش مصنوعی از عروسک بازی اصل در هم تنیدگی و جهانی عقیده ی بی عملواکسن کرونا از حقیقت تاتلوزالمعده(پانکراس)مصنوعبخش بزرگتر کیهان ناشناختگویید نوزده و ایمنی ساکتدنیایی پر از سیاهچاله تولید مولکول جدید توسط همانند آب باشتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا راهی برای رفع کم آبی دریای خدامغط یک گیرنده استاین ایده که ذرات سیاهچالرشته نوروایمونولوژی و نقجهش تمدنی عجیب و شگفت انسنگاه دوبارهارتباط انسانی، محدود به ساهچاله ها تبخیر نمیشودهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتماد بی موردعواملی که برای ظهور لغت ابرای تمدن سازی، باید در بوجود قبل از ناظر هوشمندمقابله ی منطقی با اعتراضگذشته را دفن کندورترین نقطه ی قابل مشاهتوهم وجودمتواضع باشتاریکی و نوردرگیری اعصاب به علت میتونقش گرمایش آب و هوا در هماکنون را با همه ی نقص هایزمزمه ات مانده در گوشمجدایی خطای حسی استاز فرد ایستا و متعصب بگذرنازوکلسینسخن نیکو مانند درخت نیکوهوش مصنوعی به کمک هوش طبیبه هلال بنگرعصب حقوق نورولوویک رژیم غذایی جدید، می توبرخی بیماری های خاص که بدمنابع انرژی از نفت و گاز پیموزایددانشمندان موفق به بازگردتوضیحی ساده در مورد هوش مآشناپنداری چیستمدیریت اینترنت بر جنگتروس جریان انرژیذهن ما از در هم شکستن منبنقش زنجبیل در جلوگیری از ابتذال با شعار دینزیان غذاهای پرچربنرمشهای مهم برای تقویت عحقیقت در علم، هرگز نهایی از بحث های کنونی در ویروسسردرد سکه ایهوش عاطفی قسمت هفتمبوزون هیگز جهان را از متلژنها ، مغز و ارادهبزرگ فکر کنمنبع هوشیاری کجاست قسمت پیشرفت های جدید علوم اعصداروی فامپیریدین یا نورلمرگ و میر پنهانتکامل ابزار هوش ، راه پر اقلیت خلاقتشنچ پانایوتوپولوس تشنج رقیبی قدرتمند در برابر منمیتوان با بیرون انداختنابزار بقا از نخستین همانزبان و کلمه حتی برای کساننزاع بین جهل و علم رو به پحافظه و اطلاعات در کجاستاز تکینگی تا مغز از مغز تشیشه ی بازالتی و سیلیکونهوش، ژنتیکی است یا محیطیفیزیکدانان ماشینی برای تبیماری الزایمرکمردرد و علل آنتفکر ترکیبی در هوش مصنوعمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتپروتز چشمداروی ضد چاقیمسئولیت جدیدتأثیر شیرینی های حاوی لوامیدوار باش حتی اگر همه چتضادهای علمیرویا تخیل یا واقعیتنه عدم مطلق بلکه عدم با قابزار بقای موجود زنده از سفر نامه سفر به بم و جنوب نظریه تکامل در درمان بیمحس و ادراک قسمت 78از تکینگی تا مغز از مغز تشاید گوشی و چشمی، آماده شهدف از خلقت رسیدن به ابزافراتر از دیوارهای باوربیوگرافیکودکان خود را مشابه خود تتلقین اطلاعات و حافظهمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآنچه واقعیت تصور میکنیم در هم تنیدگی کوانتومی و پمعجزه های هر روزهتاثیر کلام در آیات کلام باندوه در دنیا استروزه داری سلول های بنیادتغییرات تکاملی سر انسان نوار عصب و عضلهابزارهای بقای از نخستین سلول عصبی، در محل خاص خودهمیشه راهی هستحس و ادراک قسمت پنجماز تکامل تا مغز، از مغز تشش مرحله تکامل چشموقتی پر از گل شدی خودت را قلب و عقلباید از انسان ترسیدکار امروز را به فردا نیندخودروهای هیدروژنیتمدنی قدیمی در شمال خلیج مولکول ضد پیریآیا مصرف مولتی ویتامین هدرمان های جدید میگرنمغز و اخلاقتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان جدید از چه زمانی پاريتوکسيمب در درمان ام اسجهان قابل مشاهده بخش کوچنیاز به آموزش مجازی دیجیاحیای بینایی نسبی یک بیمسندرم دزدی ساب کلاوینهنر حفظ گرهحس و ادراک قسمت سیزدهماستفاده از نظریه ی تکامل ضعیف و قویواقعیت فیزیکی، تابعی از قبرستان ها با بوی شجاعتبحثی جالب درباره محدودیتکریستال زمان(قسمت سوم)خدایا جز تو که را دارمتو کجای جهانیمیدان های کوانتومی خلاآیا احتمال دارد رویا از آدرمان جدید سرطانمغز بیش از آنچه تصور میشوتاثیر درجه حرارت بر عملکاولین سلول مصنوعیراه های جدید برای قضاوت رجهان پیوستهچگونه باغبانی باعث کاهش ادامه بحث تکامل چشمسیاهچاله ی تولید کنندههوش مصنوعی از عروسک بازی اصل علت و تاثیرعلم و ادراک فقط مشاهده ی واکسن کرونا ساخته شده تولیروپریم داروی ترکیبی ضدبخش دیگری در وجود انسان هگوش دادن بهتر از حرف زدندنیا، هیچ استتولید مثل اولین ربات های ماه رجبتاثیر درجه حرارت بر عملکآیاما مقهور قوانین فیزیکدرک فرد دیگر و رفتارهای انفرت، اسیب به خود استاین ابتدای تناقض هاسترشد مغز فرایندی پیچیده اجهشهای مفید و ذکاوتی که دنگاهی بر قدرت بینایی دراارتباط از بالا به پایین مسایه ی هوشیاریهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتیاد و تلاش های درمانی عوارض ازدواج و بچه دار شدبرای خودآگاه بودن تو بایوراپامیل در بارداریمقابله با کرونا با علم اسگریه ی ابر، رمز طراوت باغديدن با چشم بسته در خواب توهم بی خداییمجموعه های پر سلولی بدن متاریکی خواهد ترسیددرب بسته با غیر خود باز منقش پیش زمینه ها و اراده اکوییفلکسزنان باهوش ترجریان انرژی در سیستم های از مخالفت بشنونباید صبر کرد آتش را بعد سخن و سکوتهوش مصنوعی به شناسایی کابه کدامین گناه کشته شدندعصب سیاتیکیکی از علل محدودیت مغز امبرخی توجهات در ببمار پارمنابع انرژی از نفت و گاز پیچیدگی های مغزمگسدانشمندان نورون مصنوعی ستیوتیکسن داروی ضد جنونآشتی بهتر استمداخله ی زیانبار انسانتری فلوپرازینذهن چند جانبه نیازمند نگنقش زبان در سلطه و قدرت اابداع دی ان ای بزرگترین دزیباترین چیز در پیر شدنچرا ماشین باید نتایج را پحقیقت راستین انسان علم باز تلسکوپ گالیله تا تلسکسردرد عروقی میگرنهوش عاطفی قسمت یازدهALS نگاهی کامل بر بیماری وبی نهایت در میان مرزهاژنهای مشترک بین انسان و وبزرگ شدن مغز محدود به دورمنبع هوشیاری کجاست قسمت پیشرفت در عقل است یا ظواهداروی لیراگلوتیدمرگ و میر بسیار بالای ناشتکامل تکنولوژیاقیانوس نادانیتشنج چیسترموزی از نخستین تمدن بشرنمیتوان بر سیاه سیاه نوشابزار بقا از نخستین همانزبان و بیان نتیجه ساختمانزاع بین علم و نادانی رو حافظه ی هوش مصنوعیاز تکینگی تا مغز از مغز تشکل های متفاوت پروتئین ههیچ نقطه ای مرکزی تر از افال نیکوبیماری ای شبیه آلزایمر و کمردرد با پوشیدن کفش مناتفکر خلا ق در برابر توهم منبع هوشیاری کجاست؟ قسمتپروتز عصبی برای تکلمداروی ضد چاقیمسئولیت در برابر محیط زیتئوری تکامل امروز در درمامیدواریتظاهر خوابیده ی مادهرویا حقی از طرف خدانهایت معرفت و شناخت درک عابزار بقای موجود زنده از سفر به مریخ در 39 روزنعناعحس و ادراک قسمت 82از تکینگی تا مغز از مغز تشاید درست نباشدهر چیز با هر چیز دیگر در تهر جا که جات میشه، جات نیفرد موفقبیان ژن های اسکیزوفرنی دکودکان را برای راه آماده تلاش ها برای کشف منابع جدمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآنچه حس می کنیم، نتیجه ی در هم تنیدگی کوانتومی و دمعجزه ی چشمتاثیر کپسول نوروهرب بر ناندوه دردی را دوا نمیکندروزهای بد باقی نمیماندتغذیه بر ژنها تاثیر داردنوار عصب و عضله مهم در تشابزارهای دفاعی و بقای موسلولهای ایمنی القا کنندههمیشه عسل با موم بخوریمحس و ادراک قسمت پنجاهاز تکامل تا مغز، از مغز تششمین کنگره بین المللی سوقتی تو از یاد گرفتن باز قلب یا مغزبابا زود بیاکار با یگانگی و یکپارچگیخورشید مصنوعیتمرکز و مدیتیشنمولتیپل اسکلروز در زنان آیا مغز تا بزرگسالی توسعدرمان های جدید در بیماری مغز و سیر تکامل ان دلیلی تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان خطرناکترین موجودریه زغالیجهان موازی و حجاب هاچیز جدید را بپذیراحیای بینایی نسبی یک بیمسندرم سردرد به دلیل افت فهنر رها شدن از وابستگیحس و ادراک قسمت ششماستفاده از هوش مصنوعی در طلوع و حقیقتواقعیت چند سویهقدم زدن و حرکت دید را تغیبحثی در مورد نقش ویتامين کشف مکانیسم عصبی خوانش پخسته نباشی باباتو کز محنت دیگران بی غمیمیدان بنیادین اطلاعاتآیا احتمال دارد رویا از آدرمان جدید سرطانمغز برای فراموشی بیشتر کتاثیر درجه حرارت بر عملکاوکرلیزوماب داروی جدید شراه های جدید برای قضاوت رجهان پر از چیزهای اسرار آچگونه تکامل مغزهای کنونیاداراوون تنها داروی تاییسیاره ی ابلهانهوش مصنوعی از عروسک بازی اصل عدم قطعیت از کوانتوم علم و روحواکسن آلزایمرلیس دگرامفتامین یا ویاسبخشیدن دیگران یعنی آرامشگوشه بیماری اتوزومال رسسدندان ها را مسواک بزنید تتولید یا دریافت علمماپروتیلینتاثیر درجه حرارت بر عملکآگاهی فراتر از آگاهیدرک نیازمند شناخت خویش انقاشی هایی با بوی گذشته یاینکه به خاطرخودت زندگی رشد مغز علت تمایل انسان بجهشهای مفید و ذکاوتی که دنگاهی بر توانایی اجزاي بارتباط بین هوش طبیعی و هوسایه را اصالت دادن، جز فرهوش مصنوعی از عروسک بازی اعتیاد را به دور بیندازعید نوروز مبارکبرای رشد، باید از مسیر خطورزش هوازی مرتب خیلی به قملاحظه های اخلاقی دربارهگربه شرودینگر و تاثیر مشدی متیل فومارات(زادیوا)(توهم تنهاییآرامش و سکونمجرم، گاهی قربانی استتاریخ همه چیز را ثبت کردهدرختان چگونه بر تشکیل ابنقش آتش در رسیدن انسان بهاکسی توسین و تکامل پیش ازنجیرها را ما باید پاره کجریان انرژی در سیستم های از نخستین همانند سازها تنبرو و انرژی مداومسخن پاک و ثابتهوش مصنوعی تعاملیبه امید روزهای بهترعضلانی که طی سخن گفتن چقدیافته های نوین علوم پرده برخی توصیه ها برای واکسیمنابع انرژی از نفت و گاز پیچیدگی های مغزی در درک زدانشمندان یک فرضیه رادیکتیک و اختلال حرکتیآغاز فرایند دانستنتری فلوپرازینذهن هوشیار در پس ماده ی منقش زبان در سلطه و قدرت اابزار هوش در حال ارتقا اززیباترین چیز در افزایش سچرا مردم با زندگی میجنگنحقیقت غیر فیزیکیاز تلسکوپ گالیله تا تلسکسرطان کمیت گراییهوش عاطفی قسمت پنجمفقر داده ها در هوش مصنوعیبی هیچ می ایی و بی هیچ میرژنهای هوش ، کدامندبزرگ شدن تقریبا ناگهانی منبع هوشیاری کجاست قسمت پیشرفت ذهن در خلاقیت استداروی تشنجی دربارداریمرگ و سوال از قاتلتکامل جریان همیشگی خلقتالکترومغناطیس شنوایی و هتشنج و حرکات شبه تشنجی قارمز و رازهای ارتباط غیر کنمای موفقیتابزار بقا از نخستین همانزبان و بیان، در سایه پیشرنزاع بین علم و جهل رو به پحافظه انسان و حافظه ی هوشاز تکینگی تا مغز از مغز تشکل پنجم مادههیچ چیز همیشگی نیستفاکسیبتبیماری ای شبیه ام اس مولتکنفرانس تشنج هتل کوثر اصتفاوت مغز انسان و میمون همنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتپرورش مغز مینیاتوری انساداروی ضد تشنج با قابليت تمستند جهان متصلتئوری تکامل در پیشگیری و امیدواری و مغزتظاهری از ماده است که بیدرویاها از مغز است یا ناخونهایت در بی نهایتابزار بقای موجود زنده از سفر تجهیزات ناسا به مریخ هفت چیز که عملکرد مغز تو حس و ادراک قسمت 87از تکینگی تا مغز از مغز تشایسته نیست در جیب خود قرهر حرکت خمیده می شود و هر فرد یا اندیشهبیان حقیقتکوری گذرای ناشی از موبایخفاش با شیوع همه گیری جدیتلاش های جدید در ALSمنبع هوشیاری در کجاست؟ قآنها نمیخواهند دیگران رادر هر سوراخی سر نکنمعجزه ی علمتاثیر کپسول نوروهرب بر تاندوهگین نباش اگر درب یا روزهای سختثبت و دستکار ی حافظهنوار عصب و عضله تعیین محلابعاد و نیازهای تکاملیسلولهای بنیادی مصنوعی درهمیشه، آنطور نیست که هستحس و ادراک قسمت پنجاه و یاز تکامل تا مغز، از مغز تصبور باشوقتی ریشه ها عمیقند از چیقلب دروازه ی ارتباطباد و موجکارهای کوچک، بی ارزش نیسخوش قلبی و مهربانیتمرکز بر هدفمواد کوانتومی جدید، ممکنآیا همه جنایت ها نتیجه بیدرمان های جدید سرطانمغز کوانتومیتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان عامل توقف رشد مغزریواستیگمینجهان ما میتواند به اندازچیزی منتظر شناخته شدناحتیاط در تعویض داروهاسوپاپ ها یا ترانزیستورهاهنر، پر کردن است نه فحش دحس و ادراک قسمت شصت و هشتاستفاده از انرژی خلاطلای سیاهواقعیت چیستقدرت مردمبحثی در مورد نقش کلسیم و کشف مکانیسمی پیچیده در بخطا در محاسبات چیزی کاملتو پیچیده ترین تکنولوژی میدازولام در درمان تشنج آیا برای تولید مثل همیشه درمان دارویی سرطان رحم بمغز بزرگ چقدر مفید هست ؟تاثیر درجه حرارت بر عملکايندگان چگونه خواهند دیدراه پیروزی در زندگی چیستجهان پر از چیزهای جادویی چگونه جمعیت های بزرگ شکل ادب برخورد با دیگرانسیاره ابلهانهوش مصنوعی از عروسک بازی اصل، روان و نفس استعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهواکسن ایرانی کرونا تولیدلا اکراه فی الدینبخشش، عقلانی یا غیر عاقلگوشت خواری یا گیاه خواریده روش موفقیتتولید پاک و فراوان انرژیماجرای جهل مقدستاثیر رو ح و روان بر جسمآپومورفین در پارکینسوندرک و احساسچقدر به چشم اعتماد کنیماینکه خانواده ات سالم بارشد در سختی استجوانان وطننگاهت را بلند کنساخت سلول عصبی حتی پس از هوش مصنوعی از عروسک بازی اعداد بینهایت در دنیای معامل کلیدی در کنترل کارآبرای زندگی سالم، یافتن تورزش هوازی ، بهترین تمریملاحظات بیهوشی قبل از جرگزیده ای از وبینار یا کنفدین اجباریتوهم جداییآرامش(سکوت) stillness و تکاپومحل درک احساسات روحانیتاریخ، اصیل نیست و ساخته درختان اشعار زمیننقش انتخاب از طرف محیط، ناکسکاربازپین در درمان تشزندگی فعال و مثبت روند آلجریان انرژی در سیستم های از نخستین همانند سازها تچت جی پی تیسختی ها رفتنی استهوش مصنوعی در کامپیوترهابه بالا بر ستارگان نگاه کغم بی پایانیاد گرفتن مداومبرخی درمان های Spinal Muscular Atمنابع انرژی از نفت و گاز پیوند قلب خوک، به فرد دچادانشمندان ژنی از مغز انستیکاگرلور داروی ضد انعقاآغاز فصل سرما و دوباره تکترک امروزذهن و شیمی بدننقش سجده بر عملکرد مغزابزار بقا از نخستین همانزیر فشار کووید چه باید کرچرا مغز انسان سه هزار سالحقیقت غیر قابل شناختاز تکنیکی تا مغز از مغز تسرعت فکر کردن چگونه استهوش عاطفی قسمت اولفلج نخاعی با الکترودهای بی ذهن و بی روحژنهای حاکم بر انسان و انسبزرگترین خطایی که مردم ممنبع هوشیاری کجاست قسمت پیشرفتی مستقل از ابزار هداروی جدید ALSمرگ انتقال است یا نابود شتکامل داروینی هنوز در حاالکتروتاکسی(گرایش و حرکتشنج عدم توازن بین نورون رمز گشایی از اتصالات مغزنمایش تک نفرهابزار بقا از نخستین همانزبان و تکلم برخی بیماریهنسبیت عام از زبان دکتر برحباب های کیهانی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تشکرگزار هر چیزی باش که داهیچ چیز، چقدر حقیقی استفاجعه ی جهل مقدسبیماری اسپینال ماسکولار کنگره بین المللی سردرد دتفاوت ها و تمایزها کلید بمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتپرکاری تیروئیدداروی ضد تشنج با قابليت تمشکل از کجاستتئوری جدید، ویران کردن گامیدی به این سوی قبر نیستتعویض دارو در تشنجرویاهای پر رمز و حیرتی درنهادینه سازی فرهنگ اختلاابزار بقای موجود زنده از سفر دشوار اکتشافهفت سین یادگاری از میراث حس و ادراک قسمت چهلاز تکینگی تا مغز از مغز تشادی، پاداش انجام وظیفهاز تکینگی تا مغز از مغز تشب سیاه سحر شودهرچیز با یک تاب تبدیل به فرد حساس از نظر عاطفی و ببیداری و خواب کدام بهتر اکی غایب شدی تا نیازمند دلخلا، حقیقی نیستتلاش های جدید در درمان فرمنبع هوشیاری در کجاست؟(قآنژیوگرافی از مغزدر والنتاین کتاب بدید هممعجزه ی علم در کنترل کرونتاثیر کپسول نوروهرب بر ساندام حسی، درک از بخش هایروش مقابله مغز با محدودیثبت امواج الکتریکی در عصنوبت کودکانابعاد اضافه ی کیهانسلام تا روشناییهمکاری یا رقابتحس و ادراک قسمت پنجاه و داز تکامل تا مغز، از مغز تصبر لازمه ی پیروزی استویتنام نوعی کرونا ویروس قلب روباتیکباد غرور و سر پر از نخوت وکاربرد روباتهای ريزنانوخوش خیالی و خوش بینیتمرکز بر امروزموجود بی مغزی که می تواندآیا هوش مصنوعی می تواند ندرمان های رایج ام اسمغز آیندگان چگونه است ؟تاثیر گیاهخواری بر رشد و انسانیت در هم تنیده و متصریاضیات یک حس جدید استجهان مادی، تجلی فضا در ذهچیزی خارج از مغزهای ما نیاحساس گذر سریعتر زمانسوپاپ ها یا ترانزیستورهاهوموارکتوس ها ممکن است دحس و ادراک قسمت شصت و دواستفاده از سلول های بنیاطوفان فقر و گرسنگی و بی سواقعیت چیستقدرت و شناخت حقیقتبحثی در مورد حقیقت فضا و کشف ارتباط جدیدی از ارتبخطا در محاسبات چیزی کاملتو آرامش و صلحیمکان زمان یا حافظه زمانآیا بزرگ شدن مغز فقط در ددرمان زخم دیابتی با تکنومغز بزرگ چالش است یا منفعتاثیر درجه حرارت بر عملکايا اراده آزاد توهم است یراه انسان شدن، راه رفتن وجهان دارای برنامهچگونه جمعیت های بزرگ شکل ادراک ما درک ارتعاشی است سیاره ابلهانهوش مصنوعی از عروسک بازی اصلاح خطا با رفتن بر مسیرعلم به ما کمک میکند تا موواکسن اسپایکوژنلاموژین داروی ضد اوتیسم؟بدون پیر فلکگیلگمش باستانی کیستدهن، بزرگترین سرمایهتولید اندام با چاپ سه بعدماجرای عجیب گالیلهتاثیر روده بر مغزآپومورفین در پارکینسوندرک کنیم ما همه یکی هستیمنقش قهوه در سلامتیاینترنت بدون فیلتر ماهوارشد، رسیدن به یک هدف نیستجوانان وطنچالش هوشیاری و اینکه چرا ساخت شبکه عصبی مصنوعی با هوش مصنوعی از عروسک بازی بقا با سازگارترین فرد اسعادت همیشه خوب نیستبرخی ملاحظات در تشنج های ورزش و میگرنممانتین یا آلزیکسا یا ابگزارش یک مورد جالب لخته ودین، اجباری نیستتوهم جدایی و توهم علمآزمون تجربی، راهی برای رمحل درک احساسات روحانی دتازه های اسکیزوفرنی(جنودرد و درسنقش اتصالات بین سلولهای اگر فقط مردم میفهمیدند کزندگی هوشمند در خارج از زجراحی گردن همیشه برای دیاز نخستین همانند سازها تچت جی پی تیسرنوشتهوش مصنوعی در تفکر خلاق ابه بالاتر از ماده بیندیشغم بی پایانیاد بگیر فراموش کنیبرخی روش های تربیتی کودکمنابع انرژی از نفت و گاز پیوند مغز و سر و چالشهای دانشمندان پاسخ کوانتومی تیروفیبان موثر در سکته ی آغاز مبهم آفرینشترکیب آمار و ژنتیکذهن تو همیشه به چیزی اعتقنقش غذاها و موجودات درياابزار بقا از نخستین همانزیرفون داروی ضد ام اسچرا مغزهای ما ارتقا یافت حقیقت، آن چیزی نیست که جلاز تکینگی تا مغز و از مغز سطح آگاهی، رخدادهای زندگهوش عاطفی قسمت دهمفلج بل، فلجی ترسناک که آنبی سوادی در قرن 21کفش و کتاببزرگترین درد از درون است منبع هوشیاری کجاست قسمت پپوگستداروی جدید s3 در درمان ام مرگ تصادفیتکامل داروینی هنوز در حاالکترودهای کاشتنیتشویق خواندن به کودکانرمز پیشرفت تواضع است نه طچند نرمش مفید برای کمردرابزار بقا از نخستین همانزبان و شناخت حقیقت قسمت چچسبیدن به خود، مانع بزرگ حباب هایی تو در تواز تکینگی تا مغز از مغز تشکست حتمیهیچ وقت خودت را محدود به فاصله ها در مکانیک کوانتبیماری اضطراب عمومیکنگره بین المللی سردرد دتفاوت ها را به رسمیت بشنامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتپرتوهای صادر شده از سیاهداروی ضد تشنج توپیراماتمشکلات نخاعیتا 20 سال آینده مغز شما به امیدی تازه در درمان سرطاتعامل انسان و هوش مصنوعیچهار میلیارد سال تکامل بابزار بقای موجود زنده از سفرنامه سفر به بم و جنوب هم نوع خواری در میان پیشیحس و ادراک قسمت چهل و هفتحس و ادراک قسمت چهل و هشتاز تکینگی تا مغز- از مغز شبیه سازی میلیون ها جهان هز ذره، یک دنیاستفردا را نمیدانیمبیست تمرین ساده برای جلوکیهان خود را طراحی میکندخلا، خالی نیستتلاش های جدید در درمان سرمنبع خواب و رویاآنان که در قله اند هرگز خدر یک فراکتال هر نقطه مرکمعجزه در هر لحظه زندگیتاثیر کپسول نوروهرب بر سانرژی بی پایان در درون هرروش های صرفه جویی در ایجاجلو رفتن یا عقبگردنور از عمق تاریکیابعاد بالاترسلاح و راهزنیهمانند سازی در انسانحس و ادراک قسمت پنجاه و ساز تکامل تا مغز، از مغز تصبر و واقعیتویتامین E برای فعالیت صحقلب را نشکنبار مغز بر دو استخوانکاربرد روباتهای ريز، در خوشبختی چیستتمساح حد واسط میان مغز کوموجودات مقهور ژنها هستندآیا هوش مصنوعی زندگی بشردرمان های علامتی در ام اسمغز اندامی تشنه ی انرژی اتاثیر انتخاب از طرف محیط انسانیت در برابر دیگرانریتوکسیمابجهان مرئی و نامرئیچیزی شبیه نور تو نیستاحساسات کاذبسوپاپ ها یا ترانزیستورهاهورمون شیرساز یا پرولاکتحس و ادراک قسمت شصت و ششاستفاده از سلول های بنیاطوفان زیباییواقعیت های متفاوتقدرت کنترل خودبحثی در مورد عملکرد لوب فکشف جمجمه ای درکوه ایرهوخطای ادراک کارماتو افق رویداد جهان هستیمکانیک کوانتومی بی معنی آیا تکامل و تغییرات ژنتیدرمان سرگیجه بدون نیاز بمغز بزرگ چالشهای پیش روتاثیر درجه حرارت بر عملکايا اراده آزاد توهم است یراه بی شکستجهان در حال نوسان و چرخشچگونه حافظه را قویتر کنیادغام میان گونه های مختلسیب یکسان و دیدگاه های متهوش مصنوعی از عروسک بازی اصول انجام برخی نرمش ها دعلم بدون توقفواکسن اسپایکوژن ضد کرونالایو دوم دکتر سید سلمان فبدون بار گذشتهگیاه بی عقل به سوی نور میدو ویژگی انتزاع و قدرت تجتولید سلولهای جنسی از سلماده ی تاریکتاثیر روزه داری بر سلامت آب زندگی است قسمت چهارمدرک احساسات و تفکرات دیگنقش مهاجرت در توسعه نسل اایندرالز گهواره تا گورجواب دانشمند سوال کننده ارتباط شگفت مغز انسان و فچالش هوشیاری و اینکه چرا ساخت شبکه عصبی با الفبای هوش مصنوعی از عروسک بازی بقا در ازای بیماریعادت کن خوب حرف بزنیبرخی مرزهای اخلاق و علوم ورزش بهترین درمان بیش فعمن کسی در ناکسی دریافتم گشایش دروازه جدیدی از طردیوار همه اش توهم بودتوهم جسمآزمون ذهنی گربه ی شرودینمحدودیت چقدر موثر استتازه های بیماری پارکینسودرد باسن و پا به دلیل کاهنقش تیروئید در تکامل مغزاگر میدانی مصیبت بزرگتر زندگی و داراییجستجوی متن و تصویر به صوراز نخستین همانند سازها تنتایج نادانی و جهلسریع دویدن مهم نیستهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبه جای محکوم کردن دیگران غیرقابل دیدن کردن مادهیادگیری مهارت های جدید دبرخی سلولهای عصبی در تلامنابع انرژی از نفت و گاز پیوند اندام از حیوانات بدانشمندان اولین سلول مصنتکنولوژی های جدید و حالتإِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَترکیب حیوان و انسانذهن خود را مشغول هماهنگینقش غذاها و موجودات درياابزار بقا از نخستین همانزیرک ترین مردمچرا ویروس کرونای دلتا واحقایق ممکن و غیر ممکناز تکینگی تا مغز از مغز تسعی کن به حدی محدود نشویهوش عاطفی قسمت دومفلج خواببی شرمیکل اقیانوس در یک ذرهبسیاری از مجرمان، خودشانمنبع هوشیاری کجاست قسمت پایان، یک آغاز استداروی جدید لنفوم و لوکمیمرگی وجود نداردتکامل داروینی هنوز در حاالگو نداشتیمتشخیص ژنتیکی آتروفی های رمز بقای جهش ژنتیکیچند جهانیابزار بقا از نخستین همانزبان و شناخت حقیقت قسمت انسبت ها در کیهانحد و مرزها توهم ذهن ماستاز تکینگی تا مغز از مغز تشگفت نیست من عاشق تو باشمهیچ کاری نکردن به معنی چیفاصله ی همیشگی تصویر سازبیماری بیش فعالیکنترل همجوشی هسته ای با هتفاوت های بین زن و مرد فقمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتپرتوزایی از جسم سیاهداروی ضد جنون در درمان تیمشکلات بین دو همسر و برخیتا بحر یفعل ما یشاامگا سه عامل مهم سلامتتعامل انسان با هوش مصنوعچهار ساعت پس از کشتار خوکابزار بقای موجود زنده از سفرنامه سفر به بم و جنوب همه چیز موج استابزار بقای موجود زنده از سفرنامه سفر به بم و جنوب همه چیز و هیچ چیزحس و ادراک قسمت چهل و دوماز تکینگی تا مغز- از مغز شبیه سازی سیستم های کوانهزینه ای که برای اندیشیدفرزندان زمان خودبیش از نیمی از موارد انتقکیهانِ هوشیارِ در حال یاخلاصه ای از مطالب همایش متلاش های جدید شرکت نورالمنتظر نمان چیزی نور را بهآنزیم تولید انرژی در سلودر کمتر از چند ماه سوش جدمعرفت و شناختتاثیر کتامین در درمان پاانرژی تاریکروش هایی برای کم کردن اضطجلوتر را دیدننور دروناتفاق و تصادفسلسله مباحث هوش مصنوعیهمجوشی هسته ای، انرژِی بحس و ادراک قسمت پنجاه و شاز تکامل تا مغز، از مغز تصبر بسیار بایدویتامین E در چه مواد غذایقوی تر باشبار بزرگ ایستادن بر دو پاکاش شرف اجباری بود یا حتیخوشبختی دور از رنج های متنفس هوازی و میتوکندریمورد نادر همپوشانی دو بیآیا هوش ارثی دریافتی از پدرمان ژنتیکی برای نوآوریمغز انسان ایا طبیعتا تماتاثیر احتمالی عصاره تغلیانسان، گونه ای پر از تضادریسدیپلام تنها داروی تایجهان مشارکتینکاتی در مورد تشنجاخلاق و علوم اعصابسوخت هیدروژنی پاکهوش فوق العاده، هر فرد اسحس و ادراک سی و هفتماستفاده از سلول های بنیاطولانی ترین شبواقعیت و مجازقدرت انسان در نگاه به ابعبحثی درباره هوش و تفاوتهکشف جدید تلسکوپ جیمز وبخطای حستو انسانی و انسان، شایستمکانیزمهای دفاعی در برابآیا جنین انسان، هوشمندی درمان سرگیجه بدون نیاز بمغز بزرگ و فعال یا مغز کوتاثیر درجه حرارت بر عملکای نعمت من در زندگیمرابطه تشنج و اوتیسمجهان در حال ایجاد و ارتقانگاه من، نگاه تو و یا حقیادغام دو حیطه علوم مغز و سیر آفرینش از روح تا مغز هوش مصنوعی از عروسک بازی اصول توسعه ی یک ذهن کاملعلم در حال توسعهواکسن دیگر کرونا ساخته شلبخند بزن شاید صبح فردا زگیاه خواری و گوشت خوار کددو بیماری روانی خود بزرگ تولترودینماده ی خالیتاثیر روغن رزماری استنشاآب زندگی است قسمت هفتمدرک تصویر و زبان های مخلتنقش میدان مغناطیسی زمین ایا کوچک شدن مغزانسان الزمین در برابر عظمت کیهانجواب سنگ اندازیارتباط شگفت انگیز مغز انچالش هوشیاری و اینکه چرا ساختن آیندههوش مصنوعی از عروسک بازی بقای حقیقی در دور ماندن اعادت کردن به نعمتبرخی نکات از گاید لاین پرورزش در کمر دردمن پر از تلخیمپل جویی اصفهاندیوار، از ابتدا توهم بودتوهمات و شناخت حقیقتآزمون ذهنی گربه شرودینگرمحدودیت های حافظه و حافظتازه های درمان ام اسدرد زانو همیشه نیاز به جرنقش حفاظتی مولکول جدید داگر نیروی مغناطیس نباشد زندگی بی دودجستجوی هوشیاری در مغز مااز نشانه ها و آثار درک شدنجات در راستگوییسریعترین کامپیوتر موجودهوش مصنوعی در خدمت خلق وحبه خوبی های دیگران فکرکنغرور و علمیادگیری هوش مصنوعی، عمیقبرخی سيناپسها طی تکامل و منابع انرژی از نفت و گاز پیوند اندام حیوانات به ادانشمندان تغییر میدان مغتکنولوژی و پیشرفتافت فشار خون ناگهانی در وترازودونذهن سالمنقش غذاها و موجودات درياابزار بقا از نخستین همانزیست شناسی کل در جزء فراکچرا پس از بیدار شدن از خوحل مشکلاز تکینگی تا مغز از مغز تشلیک فراموشیهوش عاطفی قسمت سومفلج خواب چیستبی عدالتی در توزیع واکسن کلمات بلند نه صدای بلندبسیاری از بیماری های جدیمنبع هوشیاری کجاست قسمت پاکسازی مغزداروی جدید میاستنی گراویمراحل ارتقای پله پله کیهتکامل داروینی هنوز در حاالگو و عادت را بشکن و در اتشخیص آلزایمر سالها قبل رمز جهانچند جهانیابزار بقا از نخستین همانزبان و شناخت حقیقت قسمت دنسبت طلایی، نشانه ای به سحریص نباشاز تکینگی تا مغز از مغز تشگفت انگیز بودن کیهانهیچ کس مانند تو نگاه نمیکفتون های زیستیبیماری تی تی پیکنترل جاذبهتفاوت های تکاملی در مغز ومنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتپرسش و چستجو همیشه باقی ادارویی خلط آورمشکلات روانپزشکی پس از ستاول کف پا و حقیقتاما شما از دید خفاش کور هرویای شفافتعداد کلی ذهن ها در جهان نون و القلمابزار بقای موجود زنده از سفرنامه سفر به بم و جنوب همه چیز کهنه میشودحس و ادراک قسمت چهل و سوماز تکینگی تا مغز- از مغزتشبکه های مصنوعی مغز به درهزینه سنگین انسان در ازافرضیه ای جدید توضیح میدهبیشتر کمردردها نیازی به کیست هیداتید مغزخلاصه ای از درمان های جدیتلاش هایی در بیماران قطع منتظر زمان ایده آل نشوآواز خواندن در قفس، نشاندر آرزوهایت مداومت داشتهمغز فکر میکند مرگ برای دیتاثیر گیاه خواری بر رشد وانرژی تاریک که ما نمی توروش هایی برای جلوگیری از جمجمه انسان های اولیهنوروفیبروماتوزاتوبان اطلاعات و پلِ بینسلطان جنگل یا صاحب ملکوتهمراه سختی، اسانی هستحس و ادراک قسمت بیست و چهاز خود رها شوصد قدح، نفتاده بشکستویتامین کاقیچی ژنتیکیبار سنین ابزار هوشمندی اکتاب گران و پرهزینه شد ولخانه ی تاریکتنفس هوازی و میتوکندریموسیقی نوآیا هوش سریعی که بدون احسدرمان پوکی استخوانمغز انسان برای ایجاد تمدتاثیر ترکیبات استاتین (سانعطاف پذیری مکانیسمی علریشه های مشترک همه ی موجوجهان معناچگونه مولکول های دی ان ایاخلاق پایه تکامل و فرهنگسودمندی موجودات ابزی بر هوش مصنوعی می تواند بر اححس و ادراک- قسمت پنجاه و استفاده از سلول های بنیاطی یکصد هزار سال اخیر هرچواقعیت و انعکاسقدرت ذهنبحثی درباره هوش و تفاوتهکشتن عقیده ممکن نیستخطر آلودگی هواتو با همه چیز در پیوندیما انسانها چه اندازه نزدآیا جهان ذهن و افکار ما مدرمان سرگیجه بدون دارومغز بزرگترین مصرف کننده تاثیر درجه حرارت بر عملکای همه ی وجود منرادیوی مغز و تنظیم فرکانجهان ریز و درشتنگاه مادی غیر علمی استارتقا و تکامل سنت آفرینش سیستم تخلیه ی مغز بینشی نهوش مصنوعی از عروسک بازی اصول سلامت کمرعلم راهی برای اندیشیدن اواکسن دیگری ضد کرونا از دلحظات خوش با کودکانگیرنده باید سازگار با پیدو بار در هفته ماهی مصرف تومورها و التهاب مغزی عاماده ای ضد التهابیتاثیر رژیم گیاه خواری بر آب زندگی است قسمت اولدرک حقیقت نردبان و مسیری نقش محیط زندگی و مهاجرت دایا این جمله درست است کسیزمین زیر خلیج فارس تمدنی جوسازی مدرنارتباط شگفت انگیز مغز انچالش هوشیاری و اینکه چرا ساختن آینده، بهترین روش هوش مصنوعی از عروسک بازی بلندی در ذهن ما درک بلندیعادت بد را ترک کنبرخی نرمش ها برای درد زانوزن حقیقی معرفت و شناختمن بی من، بهتر یاد میگیرمپل خواجو اصفهاندید تو همیشه محدود به مقدتوکل بر خداآزادی عقیده، آرمانی که تمخچه فراتر از حفظ تعادلتبدیل پلاستیک به کربن و سدردهای سال گذشته فراموش نقش حیاتی تلومر دی ان آ داگر نعمت فراموشی نبود بسزندگی در جمع مواردی را برحفره در مغزاز نظر علم اعصاب یا نرووسنخاع ما تا پایین ستون فقرسرگیجه از شایعترین اختلاهوش مصنوعی درمانگر کامپیبه خودت مغرور نشوغربال در زندگییادگرفتن، آغاز حرکت است برداشت مغز ما از گذر زمانمنابع انرژی از نفت و گاز پیوند سر آیا ممکن استدانشمندان روش هاي جدیدی تکنولوژی جدید که سلول هاافت هوشیاری به دنبال کاهترازودونذهت را روی چیزهای مفید متنقش غذاها در کاهش دردهای ابزار بقا از نخستین همانزیست شناسی باور حقیقت یا چرا ارتعاش بسیار مهم استحلقه های اسرارآمیزاز تکینگی تا مغز از مغز تشلیک فراموشیهوش عاطفی قسمت ششمفلج دوطرفه عصب 6 چشمبیمار 101 ساله، مبتلا به سکلوزاپین داروی ضد جنونبسیاری از بیماری های جدیمنبع هوشیاری کجاست قسمت پارادوکس ها در علمداروی جدید آلزایمرمرز مرگ و زندگی کجاستتکامل زبانالگوی بنیادین و هوشیاریتشخیص ایدزرمز جهان خاصیت فراکتالچند جهانی و علمابزار بقا از نخستین همانزبان و شناخت حقیقت قسمت سنشانه های گذشته در کیهان حرکات چشم، ترجمه کننده ی از تکینگی تا مغز از مغز تهیچ کس حقیقت را درون مغز فروتنی معرفتیبیماری دویککندر در بیماریهای التهابتفاوت های زبانی سرمنشا تمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتپرسشگری نامحدوددارویی ضد بیش فعالی سیستمشکلات روانپزشکی در عقب تابوهای ذهنیامروز دانش ژنتیک هیچ ابهروان سالمتعذیه ی ذهننوآوری ای شگفت انگیز داننوار مغز مشاهده ی غیر مستابزار بقای موجود زنده از سفری به آغاز کیهانهمه چیز در زمان مناسبحس و ادراک قسمت نهماز تکینگی تا مغز، از مغز شبکیه های مصنوعیهزاران سال چشم های بینا وفساد اقتصادی سیتماتیک دربا هوش مصنوعی خودکار روبکیست کلوئید بطن سومخم شدن فضا-زمانتلاشی برای درمان قطع نخامنحنی که ارتباط بین معرفآینه در اینهدر آسمان هدیه های نادیدنمغز قلبتاثیر گیاه خواری بر رشد وانرژی خلا ممکن استروش هایی ساده برای کاهش اجنین مصنوعینورون هاي مصنوعی می تواناتوسوکسیمایدسم زنبور ، کلیدی برای وارهمراهی میاستنی با برخی سحس و ادراک قسمت بیست و یکاز درخواست ها جدا شوصدای بم با فرکانس پایین، ویتامین کا و استخوانقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصبارداری بدون رحمکتاب زیست شناسی باورخانواده پایدارتنفس بدون اکسیژنموسیقی هنر مایع استآیا هشیاری کوانتومی وجوددرمان پوکی استخوانمغز انسان برای شادمانی طتاثیر تغذیه بر سلامت روااهرام مصر از شگفتی های جهریشه های مشترک حیاتجهان هوشمندچگونه میتوان با قانون جناختلاف خانوادگی را حل کنسی و سه پل اصفهانهوش مصنوعی و کشف زبان هایحس و ادراک- قسمت بیست و پاستیفن هاوکینگ در مورد هطبیعت موجی جهانواقعیت تقویت شدهقدرت عشقبحثی درباره هوش و تفاوتهگل خاردار، زیباستخطرات هوش مصنوعیتو با باورهایت کنترل میشما انسانها چه اندازه نزدآیا جهش های ژنتیکی، ویرودرمان سرطان با امواج صوتمغز حریص برای خون، کلید تتاثیر درجه حرارت بر عملکای آنکه نامش درمان و یادشراز تغییرجهان شگفت انگیزنگاه محدود و تک جانبه، مشارتقا یا بازگشت به قبل ازسیستم تعادلی بدنهوش مصنوعی از عروسک بازی اضطراب و ترسعلم ساختن برج های چرخانبدون زمان، ماده ای وجود نواکسن سرطانلرزش ناشی از اسیب به عصبگالکانزوماب، دارویی جدیدو برابر شدن خطر مرگ و میتومورهای نخاعیماده، چیزی نیستتاثیر رژیم گیاه خواری بر آب زندگی است قسمت دومدرک دیگراننقش مرکز تنفس سلولی در بیایا ابزار هوشمندی یا مغز زمان چیستجامعه ی آسمانیارتباط غیرکلامی بین انساچالش کمبود اندام برای پیساختار فراکتال وجود و ذههوش مصنوعی از عروسک بازی بلوغ چیستعادت دادن مغز بر تفکربرخی نرمش ها برای زانووزوز گوشمننژیتپلاسمای غالبدیدن خدا در همه چیزتوپیراماتآزار دیگری، آزار خود استمخچه ، فراتر از حفظ تعادلتبدیل تراکت صوتی مصنوعی دردی که سالهاست درمان نشنقش خرچنگ های نعل اسبی دراگر نعمت فراموشی نبود بسزندگی در سیاهچالهحق انتخاباز نظر علم اعصاب اراده آزنخستین تمدن بشریسرگردانیهوش مصنوعی درخدمت خلق وحبه دنبال رستگاری باشمقالاتیادآوری خواب و رویابررسي علل احتمالي تغيير منابع انرژی از نفت و گاز پیوند سر، یکی از راه حلهادانشمندان روشی برای تبدیتکنولوژی جدید که سلول هاافتخار انسانتراشه ها روی مغزذخیره ی شگفت انگیز اطلاعنقشه مغزی هر فرد منحصر بهابزار بقا از نخستین همانزیست، مرز افق رویداد هستچرا بیماری های تخریبی مغحمله ویروس کرونا به مغزاز تکینگی تا مغز از مغز تشنا در ابهای گرم جنوب نیاهوش عاطفی بیشتر در زنانفن آوری های جدید علیه شنابیمار مرکز تنفس سلولیکلید نزدیک و نگاه تو بر فبشکه ای که ته نداره پر نممنبع هوشیاری کجاست قسمت پاسخ گیاهان در زمان خوردداروی جدید ای ال اسمرز بین انسان و حیوان کجاتکامل زبانالگوبرداری از طبیعتتصویر خورشید یا خود خورشرنگ کردن، حقیقت نیستچند روش ساده برای موفقیتابزار بقا از نخستین همانزبان جانسوزنشانه های پروردگار در جهحرکت چرخشی و دائمی کیهاناز تکینگی تا مغز از مغز تهیچ اندر هیچفروتنی و غروربیماری دیستروفی میوتونیکندر علیه سرطانتفاوت ایستایی و تکاپومنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآلودگی هوا چالش قرن جدیدداستانها و مفاهیمی اشتبامشاهده گر جدای از شیء مشاتاثیر فکر بر سلامتانفجار و توقف تکاملی نشاروبات ها قول میدهندتغییرتغییر الگوی رشد مغزی با زنوار مغز ترجمه رخدادهای ابزار بقای موجود زنده از سقوط درون جاذبه ای خاص، چهمه چیز در زمان کنونی استحس و ادراک قسمت چهارماز تکینگی تا مغز، از مغز شباهت مغز و کیهانهستي مادي ای که ما کوچکترفشار و قدرتبا هر چیزی که نفس می کشد مکپسول ژری لاکتخونریزی مغز در سندرم کووتلاشی تازه برای گشودن معمنشأ اطلاعات و آموخته ها آیندهدر آستانه ی موج پنجم کوویمغز ما کوچکتر از نیم نقطهتاثیر گیاه خواری بر رشد وانرژِی برای ایجاد اضطرابروش جدید تولید برقجنگ هفتاد و دو ملت همه را نورون های ردیاب حافظهاتصال مغز و کامپیوترسماگلوتید داروی کاهش دهنهمراهی نوعی سردرد میگرنیحس و ادراک قسمت بیست و دواز روده تا مغزصرع و درمان های آنویتامین کا در سبزیجاتقانون مندی نقشه ژنتیکی مبازگشایی مجدد مطب دکتر سکتاب طبیعت در قالب هندسهخار و گلتنها مانع در زندگی موارد میهمانهای ناخوانده عامل آیا واکنش های یاد گرفته ودرمان آرتروز با ورزش موضمغز انسان برای شادمانی طتاثیر حرکات چشم بر امواج اولویت بندی ها کجاسترژیم های غذایی و نقش مهم جهان هوشیارچگونه مغز ما، موسیقی را پاختلال خواب فرد را مستعد سیلی محکم محیط زیست بر انهوش مصنوعی یا حماقت طبیعحس و ادراک- قسمت شصت و چهاستیفن هاوکینگ در تفسیر طبیعت بر اساس هماهنگیواقعیت خلا و وجود و درک مقضاوت ممنوعبحثی درباره هوش و تفاوتهگل درون گلداندفاع از پیامبرتو باید نیکان را به دست بما اکنون میدانیم فضا خالآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجدرمانهای بیماری پارکینسمغز در تنهایی آسیب میبینایمپلانت مغزیراست دستی و چپ دستیجهانی که نه با یک رخداد و نگاه کلی نگرارتوکين تراپی روشی جديد سیستم دفاعی بدن علیه مغز هوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاع رسانی اینترنتیعلایم کمبود ویتامین E را برنامه و ساختار پیچیده مواکسن سرطانلرزش عضله یا فاسیکولاسیوگام کوچک ولی تاثیرگذاردو برابر شدن خطر مرگ و میتومورهای ستون فقراتماده، چیزی بیش از یک خلا تاثیر رژیم گیاه خواری بر آب زندگی است قسمت سومدرک درست از خود و هوشیارینقش نگاه از پایین یا نگاهایا بیماری ام اس (مولتیپزمان و مکان، ابعاد کیهان جاودانگی مصنوعیارتروز یا خوردگی و التهاچالش دیدگاه های سنتی در بساختار شبکه های مغزی ثابهوش مصنوعی از عروسک تا کمبلعیدن ستاره توسط سیاهچاعارضه جدید ویروس کرونا سبرخی نرمش های گردنوسواس، بیماری استمنابع انرژي پاک سرچشمه حپمبرولیزوماب در بیماری چدیدگاه نارسای دوگانه ی متوانایی مغز و دیگر اجزای آسيب میکروواسکولاریا آسمخچه ابزاري که وظیفه آن فتبدیل سلولهای محافط به سدرس گرفتن از شکست هانقش داروهاي مختلف معروف اگر با مطالعه فیزیک کوانزندگی زمینی امروز بیش از حقیقت قربانی نزاع بین بی از نظر علم اعصاب اراده آزنخستین تصویر از سیاهچالهسربازان ما محققا غلبه می هوش مصنوعی ساخته هوش طبیبه زودی شبکه مغزی به جای تاثیر ویتامین دی بر بیمایاری خدا نزدیک استبررسی مغز با امواج مادون منابع انرژی از نفت و گاز پیوندهای پیچیده با تغییردانش، قفل ذهن را باز میکنمدارک ژنتیکی چگونه انسانتکینگیافراد آغاز حرکت خودشان رتراشه ی هوش مصنوعی در مغزذره ی معین یا ابری از الکنقشه های مغزی جدید با جزیابزار بقا از نخستین همانزاویه نگاه ها یکسان نیستچرا حیوانات سخن نمی گوینحمایت از طبیعتاز تکینگی تا مغز از مغز تشناخت و معرفت، و نقش آن دهوش عاطفی در زنان بیشتر افناوری هوش مصنوعی نحوه خبیماری لبر و نابینایی آنکلام و زبان، گنجینه ای بسبشریت از یک پدر و مادر نیمنبع هوشیاری کجاست قسمت پختگی پس از چهل سالگي به داروی جدید برای میاستنی مرز جدید جستجو و اکتشاف، تکامل زبان انسان از پیشیالتهاب شریان تمپورالتصویر در هم تنیدگی کوانترنگین کمانچندین ماده غذایی که ماننابزار بقا از نخستین همانزبان ریشه هایی شناختی اسنظام مثبت زندگیحس متفاوتاز تکینگی تا مغز از مغز تشگفت زده و حیران باشهیچگاه از فشار و شکست نترفرگشت و تکامل تصادفی محض بیماری سلیاککوچ از محیط نامناسبتفاوت ارباب و رهبر حقیقیمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآلودگی هوا و ویروس کرونادخالت در ساختار ژنهامشاهده آینده از روی مشاهتاثیر مشاهده بر واقعیت بانقراض را انتخاب نکنیدروبات های ریز در درمان بیانواع سکته های مغزیروبات کیانتغییر دیگران یا تغییر خونوار مغز در فراموشی هاابزار بقای موجود زنده از سلول های مغزی عامل پارکیهمه چیز، ثبت می شودحس و ادراک قسمت نوزدهماز تکینگی تا مغز، از مغز شباهت مغز با کیهان مادیهستی ما پس از شروعی چگال فضا و ذهن بازبا آتش، بازی نکن و بعد از کامپیوتر سایبورگخواندن ، یکی از شستشو دهنتلاشی جدید در درمان ام اسمنشاء کوانتومی هوشیاری اآینده ی انسان در فراتر ازدر درمان بیماری مولتیپل مغز مانند تلفن استتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسولینروش صحبت کردن در حال تکامجنگ و تصور از جنگنوروپلاستیسیتی چیستاثر مضر مصرف طولانی مدت رسندرم کووید طولانیهندسه ی پایه ایحس و ادراک قسمت بیست و سواز سایه بگذرضایعه ی شبکه لومبوساکرالویتامین بی 12 در درمان دردقانون گذاری و تکاملبازگشت از آثار به سوی خداکتاب، سفری به تاریخخارق العاده و استثنایی بتنها در برابر جهانمیوتونیک دیستروفیآیا یک، وجود دارددرمان ام اس(مولتیپل اسکلمغز انسان رو به کوچک تر شتاثیر دوپامین و سروتونیناولین قدم شناخت نقص های خرژیم های غذایی و نقش مهم جهان های بسیار دیگرچگونه مغز پیش انسان یا هماختلال در شناسایی حروف و سینوریپا داروی ترکیبی ضدهوش مصنوعی گوگل به کمک تشحساسیت روانی متفاوتاستخوان های کشف شده، ممکطعمه ی شبکه های ارتباط اجوالزارتان داروی ضد فشار قطار پیشرفتبحثی درباره هوش و تفاوتهگل زندگیدفاع در برابر تغییر ساختتو تغییر و تحولیما از اینجا نخواهیم رفتآیا خداباوری محصول تکاملدرماندگی به دلیل عادت کرمغز را از روی امواج بشناسایمپلانت مغزی و کنترل دو رجزخوانی هایی که امروز بجهانی که از یک منبع، تغذینگاه انسان محدود به ادراارتباط میکروب روده و پارسکوت و نیستیهوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاعات حسی ما از جهان، چعلایم کمبود ویتامین E را برنامه ی مسلط ژنها در اختواکسن ضد اعتیادلزوم گذر انسان از حدها و گامی در درمان بیماریهای دو داروی جدید برای میاستتوهم فضای خالیماست مالیتاثیر رژیم گیاهخواری بر آب، زندگی است(قسمت پنجم)درک عمیق در حیواناتنقش نظام غذایی در تکامل مایا بدون زبان میتوانیم تزمان و گذر آن سریع استجایی برای یاد گرفتن باقی ارزش های وارونهچاالش ها در تعیین منبع هوسادیسم یا لذت از آزار دادهوش مصنوعی از عروسک تا کمبنی عباس، ننگی بر تاریخعدم توقف تکامل در یک اندابرخی یونها و مولکول های میک پیام منفرد نورون مغزی منابع انرژی از نفت و گاز پنج اکتشاف شگفت آور در مودژا وو یا اشنا پنداریتوازن مهمتر از فعالیت زیآسیب ها ناشی از آلودگی هومخچه تاثیر گذار بر حافظهتبر را برداردست و پا زدن در سایه؟نقش درختان در تکاملاگر تلاش انسان امروز برازندگی زودگذرحقیقت آنطور نیست که به نظاز واقعیت امروز تا حقیقتسردرد میگرنهوش مصنوعی، اتفاقات و تحبه زیر پای خود نگاه نکن بصفحه اصلیژن همه چیز نیستبررسی و اپروچ جدید بر بیممنابع بی نهایت انرژی در دپیوندی که فراتر از امکاندانش، یک انسان را ناسازگمروری بر تشنج و درمان هایتکامل فردی یا اجتماعیافراد بی دلیل دوستدار تو تراشه ی بیولوژِیکذرات کوانتومی زیر اتمی قنقشه با واقعیت متفاوت اسابزار بقا از نخستین همانزاوسکا درمان گوشرچرا حجم مغز گونه انسان درحوادث روزگار از جمله ویراز تکینگی تا مغز از مغز تشناخت حقیقت یا آرزوهای گهوش عاطفی در زنان بیشتر افیلمی بسیار جالب از تغییبیماری های میتوکندریکلام، در تحولی شگفت آور ببعد پنجممنبع هوشیاری کجاست قسمت پدیده خاموش روشن در پارکداروی جدید برای کاهش وزنمرزهای حقیقی یا مرزهای تتکامل ساختار رگهای مغزی امواجی که به وسیله ی ماشیتصویر زیبا از سلولرهبر حقیقیچندجهانیابزار بقا از نخستین همانزبان شناسی مدرن در سطح سلنظریه ی تکامل در درمان بیحس چشایی و بویاییاز تکینگی تا مغز از مغز تشگفتی های نقشه ی ژنتیکیهیپرپاراتیروئیدیسمفراموش کارها باهوش تر هسبیماری ضعف عضلات نزدیک بکوچک شدن مغز از نئاندرتاتفاوتهای جنسیتی راهی برامنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآلودگی هوا و پارکینسوندر میان تاریکی و روشناییمشاهدات آمیخته با اشتباهتاثیر نگاه ناظر هوشیار بتاثیر نگاه و مشاهده ناظر انیس بی کسانروح و آب حیاتتغییر دادن ژنها آیا روزی نوار مغز در تشخیص بیماری ابزار بقای موجود زنده از سلول های بنیادیهمه ی سردردها بی خطر نیستحس و ادراک قسمت هفتماز تکینگی تا مغز، از مغز شباهت کیهان و مغزهشت توصیه برای کاستن از دفضای قلب منبع نبوغ استبا تعمق در اسرار ابدیت و کاهش مرگ و میر ناشی از ابخواب سالم عامل سلامتیتمایل زیاد به خوردن بستنمهمان ناخواندهآینده ی علم و فیزیک در60 ثدر سال حدود 7 میلیون نفر مغز مادران و کودکان در زمتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسولین هوشمندروشهای نو در درمان دیسک بجنگ داده هانوروز یا روز پایانیاثرات فشار روحی شدیدسندرم گیلن باره به دنبال هندسه ی رایج کیهانحس و ادراک قسمت بیستماز علم جز اندکی به شما داضایعه ی عروقی مخچهویتامین بی هفدهقانون جنگلبازگشت به ریشه های تکاملکتابخانهخبر مهم تلسکوپ هابلتنهاییمیگرن و پروتئین مرتبط با آیا کیهان می تواند یک شبیدرمان تومورهای مغزی با امغز انسان رو به کوچکتر شدتاثیر دپاکین بر بیماری ماولین مورد PML به دنبال تکرژیم ضد التهابیجهان هایی در جهان دیگرچگونه هموساپينس بر زمین اختلال در شناسایی حروف و سیگار عامل افزایش مرگ ومهوش مصنوعی گوگل به کمک تشخفاش کور و انسان بینا؟استروژن مانند سپر زنان دظهور امواج مغزی در مغز مصواکنش های ناخودآگاه و تققطره قطرهبحثی درباره احساسات متفاگلوله ی ساچمه ایدقیق ترین تصاویر از مغز اتو جهانی هستی که خودش را ما اشیا را آنطور که هستندتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دلفین ها می تواند از درها بسته نیستمغز زنان جوانتر از مغز مرایمپلانت مغزی کمک میکند رحم مصنوعیجهانی در ذهننگاه از بیرون مجموعهارتباط ماده و انرژیسکوت، پر از صداهوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاعاتی عمومی در مورد معلائم عصبی آلزایمر، با ابرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱واکسن علیه سرطانلزوم سازگاری قانون مجازاگامی در درمان بیماریهای دو سوی واقعیتتوهم فضای خالی یا توهم فضماست مالی با هوش انسانیتاثیر رژِیم غذایی بر میگآتاکسی فریدریشدرگیری قلب در بیماری ویرنقش نظریه تکامل در شناساایا تکامل هدفمند استزمان و صبرجایی خالی نیستارزش های حقیقی ارزش های غنابینایی در نتیجه ی گوشی سازگاری با محیط بین اجزاهوش مصنوعی از عروسک تا کمبه قفس های سیاهت ننازعدم درکبرخی اثرات مضر ویتامین دیک پیشنهاد خوب برای آسان منابع انرژی از نفت و گاز پول و شادیدژاوو یا آشناپنداریتوسعه هوش مصنوعی قادر اسآسیب روانی شبکه های اجتممدل همه جانبه نگر ژنرالیتحریک عمقی مغزدست کردن در گوشنقش ذهن و شناخت در حوادث اگر خواهان پیروزی هستیزندگی سلول در بدن، جدای احقیقت افراداز کجا آمده ام و به کجا میسردرد میگرن در کودکانهوش احساسیبه سیاهی عادت نکنیمسوالات پزشکیژن همه چیز نیستبررسی ژنها در تشخیص بیمامنابع جدید انرژیپیوستگی همه ی اجزای جهاندائما بخوانمرکز هوشیاری، روح یا بدن تکامل مادی تا ابزار هوشمافزایش قدرت ادراکات و حستربیت کودکان وظیفه ای مهذرات کوانتومی زیر اتمی قنقص های سیستمی ایمنیابزار بقا از نخستین همانزبان فرایند تکاملی برای چرا خشونت و تعصبحکمت الهی در پس همه چیزاز تکینگی تا مغز از مغز تشناخت درون، شناخت بیرون؛هوشمندی کیهانفیروز نادریبیماری های مغز و اعصاب و کلرال هیدرات برای خوابانبعد از کرونامنبع هوشیاری کجاست قسمت پروژه ی ژنوم انسانیداروی جدید برای ای ال اسمزایای شکلات تلخ برای سلتکامل شناخت انسان با کشفامیوتروفیک لترال اسکلروتصویر زیبای اصفهانروی و منیزیم در تقویت استنه ناامیدی بلکه ارتقاابزار بقا از نخستین همانزبان شناسی نوین نیازمند نظریه ی تکامل در درمان بیحس و ادراک (قسمت اول )از تکینگی تا مغز از مغز تشگفتی های زنبور عسلهاوکينگ پیش از مرگش رسالفراموشی همیشه هم بد نیستبیماریهای تحلیل عضلانی اکوچکی قلبتقلید مرحله ای نسبتا پیشمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتآلزایمردر مانهای کمر دردمطالبه ی حق خودآملودیپین داروی ضد فشار در محل کار ارزش خودت را بمطالبی در مورد تشنجتاثیر نگاه انسان بر رفتاانگشت ماشه ایروح در جهانی دیگر استتغییر زودتر اتصالات مغزینوار مغزی روشی مهم در تشخابزار بقای موجود زنده از سلول های بنیادی منابع و اهمه جا خیر بکارحس و ادراک قسمت هفدهماز تکینگی تا مغز، از مغز شباهت زیاد بین سلول هاي عو هر کس تقوای خدا پیشه کنقفس ذهنبا خدا باشکاهش التهاب ناشی از بیماخواب سالم عامل سلامتی و یتمایز یا کشف یگانگیمهندسی ژنتیک در حال تلاش آینده با ترس جمع نمیشوددرمان نگهدارنده ی اعتیادمغز چون ابزار هوش است دلیتاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان قدیم در شبه جزیره عروشهای شناسایی قدرت شنواجنبه های موجی واقعیتنورالژیاثرات مفید قهوهسندرم پیریفورمیسهندسه بنیادینحس و ادراک قسمت دهمازدواج های بین گونه ای، رضایعات در عصب زیر زبانیویتامین دی گنجینه ای بزرقانون جنگلبازخورد یا فیدبککجای مغز مسئول پردازش تجخدا موجود استتنهایی رمز نوآوری استمیگرن و خوابآیا گذشته، امروز وآینده درمان تشنجمغز ایندگان چگونه استتاثیر داروهای ضد التهاب اولین مورد پیوند سر در انرژیم غذایی حاوی تخم مرغ وجهان یکپارچهچگونه هوشیاری خود را توساختلالات مخچهسیاهچاله هاهوش مصنوعی الفاگواسرار آفرینش در موجظرف باید پر شود چه با چرک واکنش به حس جدیدلمس کوانتومیبحثی درباره احساساتی غیرگلوئوندل به دریا بزنتو جدای از کیهان نیستیما به جهان های متفاوت خودتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دلفین ها میتوانند بادرهای اسرارآمیز و پوشیدهمغزهای کوچک بی احساسایمپلانت نخاعی میتواند درحم مصنوعیجهان، تصادفی نیستنگاه از دور و نگاه از نزدارتباط متقابل با همه ی حیسکته مغزیهوش مصنوعی از عروسک بازی اطلاعاتی عمومی در مورد معلت خواب آلودگی بعد از خوبرین نت به جای اینترنتواکسنی با تاثیر دوگانه الزوم سازگاری قانون مجازاگاهی لازم است برای فهم و دولت یا گروهکتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)ماشین دانشتاثیر سلامت دستگاه گوارشآتاکسی مخچه ای خودایمندرگیری مغز در بیماری کوینقش هورمون های تیروئید دایجاد احساساتزمان واقعیت است یا توهمجاذبهارزش حقیقی زبان قسمت اولناتوانی از درمان برخی ویستم با شعار قانون بدترین هوش مصنوعی از عروسک تا کمبه مغز خزندگان خودت اجازعدالت برای من یا برای همهبرخی اختلالات عصبی مثانهیک آلل ژنتیکی که از نئاندمنابع انرژی از نفت و گاز پول و عقیدهدگرگونی های نژادی و تغییتوسعه برخی شغل ها با هوش آسیب عصب پا به دنبال اعتیمدل هولوگرافیک ژنرالیزهتحریک عمقی مغز در آلزایمدست آسماننقش روی و منیزیم در سلامتاپل ویژن پرو در تشخیص بیمزندگی، مدیریت انرژینخستین روبات های زنده ی جحقیقت انساناز کسی که یک کتاب خوانده سردرد میگرنی در کودکانهوش احساسیبه سخن توجه کن نه گویندهپیامهای کاربرانژن هوش و ساختارهای حیاتی بررسی بیماری التهابی رودمناطق خاص زبان در مغزپیام های ناشناخته بر مغز داروهای مصرفی در ام اسمرکز حافظه کجاستتکامل مداومافزایش مرگ و میر سندرم کوترجمه ای ابتدایی از اسراذرات کوانتومی زیر اتمی قنقص در تشخیص هیجانات عامابزار بقا از نخستین همانزبان متغیرچرا در مغز انسان، فرورفتحافظه میتواند بزرگترین داز تکینگی تا مغز از مغز تشناسایی تاریخچه ی تکاملیهوشیاری و وجودفیزیک مولکولها و ذرات در بیماری وسواسکم کردن کالری روشی سودمنبعد از کرونامنبع هوشیاری کجاست قسمت پروژه ی ژنوم انسانیداروی جدید برای دیابتمسمومیت دانش آموزان بی گتکامل، نتیجه ی برنامه ریامید نیکو داشته باش تا آنتصویربرداری فضاپیمای آمرویا و واقعیتنه به اعدامابزار بقا از نخستین همانزبان، نشان دهنده ی سخنگو نظریه ی تکامل در درمان بیحس و ادراک (قسمت دوم )از تکینگی تا مغز از مغز تشانس یا نتیجه ی تلاشهاوکينگ پیش از مرگش رسالفراموشی و مسیر روحانیبیماری، رساله ای برای سلکوچکترین چیز یک معجزه استقلید از روی طبیعتمنبع هوشیاری کجاست؟(قسممنبع هوشیاری کجاست؟(قسمآموزش نوین زباندر چه مرحله ای از خواب ، رمطالعه ای بیان میکند اهدتاثیر نگاه انسان بر رفتاانگشت نگاری مغز نشان میدروح رهاییتغییر عمودی سر انسان از پنوار مغز، مفید و بی خطرابزارهای پیشرفته ارتباط سلول های بدن تو پیر نیستنهمیشه چشمی مراقب و نگهباحس و ادراک قسمت هجدهماز تکامل تا مغز از مغز تا شباهت زیاد بین سلول هاي عوفور و فراوانیقفس را بشکنبا طبیعت بازی نکنکاهش حافظه هرچند فرایندیخواب عامل دسته بندی و حفطتمدن قدیمی ای در جنوب ایرمهندسی بدنآیا فراموشی حتمی استدرمان نابینایان آیا ممکنمغز چگونه صداها را فیلتر تاثیر گیاه خواری بر رشد وانسان میوه ی تکاملروشی برای بهبود هوش عاطفجنسیت و تفاوت های بینایینوسانات کوانتومی منبع مااثرات مفید روزه داریسندرم پیریفورمیسهندسه در پایه ی همه ی واکحس و ادراک قسمت دوازدهماسکلت خارجی در درمان اختضرورت زدودن افکارویروس مصنوعیقانونمندی و محدودیت عالمبازسازي مغز و نخاع چالشی کرونا چه بر سر مغز می آورخدا نور آسمان ها و زمین اتنبیه چقدر موثر استمیگرن سردردی ژنتیکی که بآیا پیدایش مغز از روی تصادرمان جدید ALSمغز ابزار بقای برتر مادیتاثیر داروی ضد تشنج سدیم اولین هیبرید بین انسان و رژیم غذایی ضد التهابیجهان یکپارچهچگونه واکسن کرونا را توزاختلالات حرکتی در انسانسیاهچاله های فضایی منابعهوش مصنوعی از عروسک های باسرار بازسازی اندام هاعقل مجادله گرواکسن های شرکت فایزر آمرلووفلوکساسینبخش فراموش شده ی حافظهگمان میکنی جرمی کوچکی در دلایلی که نشان میدهد ما بتو دی ان ای خاص ميتوکندريما با کمک مغز خود مختاريمتاثیر درجه حرارت بر عملکآیا دست مصنوعی به زودی قادرون قفس یا بیرون از آنمغز، فقط گیرندهایمان به رویارسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرجهش های ژنتیکی مفید در سانگاه از درون قفس یا بیرونارتباط چاقی و کاهش قدرت بسال سیزده ماهههوش مصنوعی از عروسک بازی اعتقاد اشتباه، نتیجه ی نعماد الدین نسیمی قربانی برای یک زندگی معمولیوابستگی یعنی قلادهلزوم عدم وابستگی به گوگل گاهی مغز بزرگ چالش استدوچرخه در کاهش دردهای کمتوهم چیستمبانی ذهنی سیاه و سفیدتاثیر عصاره تغلیظ شده گیآتش منبع انرژیدرگیری مغز در بیماران مبنقش هورمون زنانه استروژنایران بزرگزمان پلانکجاذبه و نقش آن در شکلگیریارزش حقیقی زبان قسمت دومناتوانی در شناسایی چهره ستم، بی پاسخ نیستهوش مصنوعی از عروسک تا کمبه نقاش بنگرعسل طبیعی موثر در کنترل ببرخی اصول سلامت کمرمنابع انرژی از نفت و گاز پوست ساعتی مستقل از مغز ددانش قدرت استتوصیه های سازمان بهداشت آسانی موفقیتمدل هولوگرافیک تعمیم یافتداوم مهم است نه سرعتدست بالای دستنقش روزه داری در سالم و جاپی ژنتیکزندان ذهنینرمش های مفید برای درد زاحقیقت اشیااز آغاز خلقت تا نگاه انساسردرد و علتهای آنهوش در طبیعتبهبود حافظه پس از رخدادهسایتهای دیگرژن یا نقشه توسعه مغز و نقبررسی سیستم تعادلی بدن امناطق خاصی از مغز در جستجپیدایش زبانداروهای ام اسمرکز حافظه کجاستتکامل چشمافزایش سرعت پیشرفت علوم ترس و آرمان هارفتار مانند بردهنقطه ی رسیدن به قلهابزار بقا از نخستین همانزبان مشترک ژنتیکی موجوداچرا ذرات بنیادی معمولاً حافظه های کاذباز تکینگی تا مغز از مغز تشناسایی سلول های ایمنی اهوشیاری و افسردگیفیزیک هوشیاریبیماری کروتز فیلد جاکوبکمالگرایی دشمن پیشرفتبعد از کرونا دلخوشی بیهومنبع هوشیاری کجاست قسمت53پروانه ی آسمانیداروی جدید ضد میگرنمسمومیت دانش آموزان، قماتکثیر سلول در برابر توقف امید نجاتتصور ما ازمشکلات و واقعیرویا و کابوسنه به اعدامابزار بقا از نخستین همانزبان، وسیله شناسایی محیطنظریه ی ریسمانحس و ادراک قسمت 67از تکینگی تا مغز از مغز تشانس یا تلاشهدف یکسان و مسیرهای مختلفراموشی آرمانبیندیشکووید نوزده و خطر بیماری تقلید از طبیعت