شش مرحله تکامل چشم

شش مرحله در تکامل چشم

چشم اندام مهمی است. به عنوان یک حس مهم، میتواند شناخت ما را ا زمحیط اطراف بیشتر کند و با شناخت و حس بیشتر محیط میتواند قدرت ما را برای واکنش بهتر بیشتر نماید و توانایی ما را برای زنده ماندن افزایش دهد.

تکامل چشم زنجیره ای از مراحلی است که ایجاد شده است تا چشم موجود زنده طی میلیون ها سال شکل بگیرد. برخی اجزای چشم مانند رنگدانه های بینایی اینطور به نظر میرسد که از ریشه ای مشترک است و با اینکه چشم ساده ابتدایی و حساس به نور به صورت ناگهانی و پیش از شاخه شاخه شدن حیوانات، ایجاد شده است، چشم پیچیده مرکب- که برای تصاویر شکل گرفته است- حدود 50 تا صد بار از همان ژنها و همان پروتئین نادر و ساختار، شکل گرفته است و این در دوره زمانی است که از عصر کامبرین درحدود 540 میلیون سال قبل شروع میشود.

چشمهای پیچیده میلیونها سال پیش در دورهای به نام انفجار کامبرین تکامل یافتهاند.هیچ شاهدی دال بر وجود چشمها قبل از این مرحله وجود ندارد، اما طیف وسیعی از تنوع در کمبرین میانی «بورگس شیل» مشهود است. طیف وسیعی از سازگاری در چشم، جهت تأمین نیازهای موجود زنده حامل آن، به وجود آمدهاست. توانایی چشمها در میزان تیزبینی، دامنه طول موجهایی که میتوانند دریافت کنند، حساسیتشان در نور کم، کشف حرکتها یا تشخیص اشیا و تعیین
رنگها تغییر کردهاست.

چشم انسان
ترکیب پیچیده چشم به عنوان دلیلی در پشتیبانی از این نظریه- که چشم به وسیله خالق ساخته شده است- به کار میرود و بیان میشود امکان ندارد به وسیله انتخاب طبیعی ساخته شده باشد. در سال1802 فیلسوف ویلیام بالی چشم را معجزه طراحی نامید. خود چارلز داروین در کتاباصل گونه ها می گوید تکامل چشم به وسیله انتخاب طبیعی در وهله اول احمقانه به نظر میرسد ولی خودش در ادامه بیان میکند که این حالت، ممکن است.
پس ممکن است وجود مراحل تدریجی فراوانی از چشم ساده و در حالتی ناقص وجود داشته باشد و به سوی چشم پیچیده و بالفعل درحد کمال برود و هر درجه از این درجات برای کسی- که آن را دارد- مفید است و وقتی از این بیشتر شود و هرگاه چشم تمایز یابد، همه این تفاوتها برای هر حیوانی تحت تاثیر شرایط متغیر زندگی، مفید خواهد بود.

دشوار است تصور کنیم چشم کامل و پیچیده از طریق انتخاب طبیعی شکل گرفته باشد و هرچند این دیدگاه بر اساس تصور ما غیر ممکن به نظر میرسد نمیتوان آن را مختل کننده نظریه تکامل تصور کرد. داروین حرکت تدریجی عصب بینایی تا جایی که با رنگدانه ها پوشیده شده است بدون آنکه هیچ ابزار یا مکانیسم دیگری داشتهباشد و بعدا رسیدن تا بالاترین درجه از کمال را، نمونه ایی برتر از مراحل منقرض شده تکامل میداند.
(پیدا نشدن واسطه های تکاملی در دوره کامبرین، نشانه سرعت بالای تکامل در این دوره زمین شناسی است. وقتی سرعت تکاملی، خیلی زیاد شود، فرصتی برای بسیاری از واسطه ها برای باقی ماندن در لایه های زمین نیست و این، به معنی نبودن این واسطه ها نمیباشد بلکه قدرت ما برای کشف اثار این واسطه ها اندک است. امروز با پژوهش های ژنتیکی میتوان این واسطه ها را دقیقتر شناخت.)

به نظر می رسد تصور داروین درست باشد و پژوهش های فعلی در مکانیسم های ژنتیکی مسئول تکامل چشم انجام شده است. در عصر کنونی پژوهش های تکامل، ارتقا یافته است و روش هایی اکنون توسط ما به کار گرفته شده است و آن، تحلیل ژنتیکی برای پژوهش مکانیسم مسئول تکامل چشم و عموم تکامل زیستی است.

قدیمی ترین فسیل ها از چشم- که تا امروز کشف شده است- به دوره کامبرین یعنی حدود 540 میلیون سال قبل برمی گردد. این دوره شاهد تکامل سریعی به نام انفجار کامبرین بوده اس. یکی از فرضیات ایجاد این تنوع،کلید نوریاز اندرو پارکراست که بیان میکند تکامل چشم زمینه رقابت برای برتری جویی را ایجاد کرد و این باعث تسریع در روند تکامل شد. تا قبل از این، موجوات زنده از قابلیت حساسیت به نور استفاده میکردند ولی نه برای حرکت سریع یا هدایت به وسیله دید.

از آنجا که بایگانی فسیلها به ویژه از دورهٔ کامبرین اولیه ناچیز است، تخمین سرعت تکامل چشم کار سختی است. یک مدل ساده با قرار دادن جهشهای کوچک در معرض انتخاب طبیعی، نشان میدهد که اندام بینایی اولیه- که بر اساس بهرهوری رنگدانههای نوری کار میکردند- میتوانستند به چشم پیچیده مانند چشم انسان طی ۴۰۰۰۰۰ سال تکامل پیدا کرده باشند.

چشم در عالم حیوانات
تقریبا 9% مجموعه حیوانی دارای چشم هستند. و از جمله حیوانات دارای چشم از مهره داران 40 هزار گونه و از نرمتنان و دو کفه ای ها نزدیک به 100 هزار گونه و از بند پایان و عنکبوتیان و حشرات بیشتر از یک میلیون گونه وجود دارد. وجود نژادهای حیوانی دارای چشم، بیشتر از بدون چشمها است. این ارجحیت در میان حیوانات شاید به سودمندی تکامل چشم برمیگردد که قبل از 540 میلیون سال قبل شروع شد.

چشم کمک کرد نژادهای حیوانی طی انفجار کامبرین تکامل یابند در این دوره تغییرات بسیاری رخ داد که منجر به تنوعی وسیع در میان حیوانات شد و بر اساس فرضیه آندرو پارکر دانشمند تاریخ طبیعی، چشم باعث موفقیت زیستی در رابطه میان حیوان شکارچی و قربانی او شد.

همچنین چشم نقشی مهم در عالم حیوانات در شناسایی جنس مونث توسط حیوان مذکر دارد. و تکامل حیوانات و زیاد شدن بزرگی بدن آنها طی این مرحله، عاملی ضروری برای تکامل چشم مرکب بوده است و شبکیه با مساحت بزرگ و عدسی بزرگ و مغز بزرگی که مناطقی برای پردازش پیام ها دارد همه اینها مگر در حیوانات بزرگ وجود ندارد و این حیوانات در دوره کامبرین در میان گروه های مختلف حیوانات قرار گرفته است.

ریشه واحد یا چندین اصل؟

برای آنکه بگوییم چشم در یک مرحله یا طی چندین مرحله ایجاد شده است باید چشم تعریف شود. بیشتر مکانیسم های ژنتیکی ای که رشد چشم با آن رخ میدهد بین همه موجودات زنده ای- که دارای چشم هستند- مشترک است و این سبب میشود نتیجه گیری کنیم سلف آنها نوعی از مکانیسم های حساس به نور را به کار برده است حتی اگر دارای اندام بینایی نباشد.

ولی حتی سلول های گیرنده نور ممکن است چندین بار از گیرنده های شیمیایی مشابه، تکامل یافته باشد. و سلول های حساس به نور میتواند در دوره ای طولانی پیش از انفجار کامبرین، موجود بوده باشد. خصوصیات مشابه تر مانند به کار بردن پروتئین گلبولین عدسی در سرپایان و عدسی مهره داران است و نقش پروتئین را از نقش ابتدایی به نقش و وظیفه ای جدید درون چشم تبدیل میکند.

مراحل تکامل چشم پیشینیان
نخستین چشم در موجودات تک سلولی دیده شده است و عبارت است از گیرنده های نوری به صورت پروتئین های حساس به نور که به آن لکه های نور میگویند و این لکه ها نمیتواند جز حس تابش های محیط، وظیفه دیگری داشته باشد. یعنی میتواند نور را از تاریکی تشخیص دهد و این برای پاسخ اندام ها طی ساعات روز یعنی دوره نوری مناسب است و با نظم روزانه خاص همراه شود ولی برای دیدن کافی ینست زیرا نمیتواند بین شکل ها تمیز دهد یا جهت اندام را مشخص کند.

لکه چشم در همه انواع اصلی حیوانات وجود دارد و بین موجودات تک سلولی، شایع است و از جمله آنها اوگلنا) تکیاختهای تاژکدار یوکاریوت)است.
لکه چشمی اوگلنا در انتهای جلویی قرار دارد و استیگما (خال) نام دارد و لکه ای کوچک با رنگدانه قرمز است که مجموعه ای از بلورهای حساس به نور را در بر دارد و لکه چشمی همراه با حرکت موجی تاژک به موجود زنده اجازه میدهد به طرف نور حرکت کند و به آن، در فتوسنتز کمک می کند و این وظیفه ای اساسی در کارکردهای روزانه است.

رنگدانه های چشمی در مغز موجودات پیچیده تر، وجود دارند و تصور می شود نقشی مهم در همزمانی تخم گذاری با تغییرات ماه داشته باشد. و از طریق درک تغییرات اندک در روشنایی شب، موجود زنده می تواند تولید اسپرم و تخمک را همراه با هم کند تا احتمال باروری بیشتر شود. خود نگاه و دید، بر اساس شیمی پایه ای زیستی و مشترک بین همه چشمها است. با این همه روشی که در آن این ابزارهای شیمیایی ترجمه میشود
با توجه به محیط و اندام متفاوت است. چشم تعداد زیادی ساختار و شکل دارد و همه آنها در مرحله بسیار دیرتری در مقایسه با پروتئین ها و مولکول های اصلی شکل گرفته است. چشم در سطح سلولی دو طراحی اصلی دارد:

یکی نخست دهانیان(پریتوستوم) شامل نرمتنان، حلقوی ها و بندپایان و دهان دومیان(دوتيروستومی ها)شامل مهره داران دارای نخاع و خارداران است. سلول گیرنده نور پروتئین هایی به نام اوپسین دارد و این، واحد عملکردی چشم است که در پاسخ به نور، پیامهای عصبی آزاد می کند. اوپسین های حساس به نور در طبقه مویی قرار میگیرد تا مساحت سطح را بیشتر کند. طبیعت این پرده ها با هم فرق دارد و دو شکل اساسی دازد: میکروویلوس و سیلیا(مژک).

در چشم گروه های اول (پریتوستوم) میکروویلوسها حضور دارند: توسعه و برآمده کردن غشای سلولی.
ولی در دسته دوم یعنی دوتيروستومی ها این موها از مژکها مشتق شدهاند که ساختارهای مجزایی دارند. با این همه موجود زنده از نوع دیگری از گیرنده های نوری بیرون از چشم بهره میبرد مثلا کرم حلقوی پلاتینرس دومریلی از سلول های کرکی در چشم استفاده می کند اشتقاق واقعی ممکن است پیچیدهتر باشد، به طوری که بعضی از میکروویلوسها دارای مژک هم باشند، اما مشاهدات دیگر، تفاوتهای بنیادینی بین نخستدهانیان و دهاندومیان را نشان میدهند.

با این حال در پژوهش های دیگر تفاوت بنیادی بین پروتستوم و دوتيروستومی ها مشاهده شده است و این تصورات بر اساس پاسخ سلولهای نوری است و برخی از سدیم و برخی دیگر از پتاسیم برای ایجاد پیام عصبی استفاده میکند و پریتوستومی ها هم اجازه عبور بیشتر سدیم از دیواره را در مقایسه با دوتیروستومی ها میدهد. حدس زده میشود که وقتی این دو گرو

ه در پرکامبرین (قبل از دوره کامبرین) از هم جدا شدند دارای گیرندههای نوری ابتدایی بودند و بعداً هر کدام بهطور مستقل به سمت چشمهای پیچیدهتر توسعه پیدا کردند.

چشم های ابتدایی
مجموعه هایی که این سلول ها را دارد لكه های چشمی نامیده میشود و این اعتقاد وجود دارد که به صورت جداگانه بین 40 تا65 بار تکامل و ارتقا یافته اند. این لکه های چشمی برای این حیوانات ادراک بسیار اولیه براي جهت و شدت نور فراهم میکند ولی برای تمیز بین هر چیز و محیط اطراف آن کافی نیست.

مشخص است تکامل نظام بینایی میتواند جهت نور رادر چندین درجه مشخص کند و این کاری بسیار دشوارتر است و فقط شش گونه از میان سی و سه گونه، دارای این سیستم هستند. این نظام بینایی پیچیده،با تقعر تدریجی لکه بینایی چند سلولی همراه است و این قدرت جهت یابی پرتوها را تعیین می کند و این، امری است که دقت آن با زیاد شدن عمق تقعر بیشتر میشود.

لکه بینایی مسطح برای تعیین جهت نور فعال نیست زیرا پرتوی نور، سلول های حساس به نور را بدون در نظر گرفتن جهت آن، فعال میکند با این حال چشمهای مقعر، اجازه تعیین جهت یابی را به دلیل اختلاف سلولهایی- که نور بر اساس زاویه خود فعال خواهد کرد- می دهد.

حلزون های ابتدایی چشم های بزرگی دارند که در دوره کامبرین ایجاد شد و آن را می توان امروز در برخی حلزون ها و بی مهرگان معاصر دید و با اینکه این چشم های اولیه در شناسایی نور و نه جهت یابی آن، فعال است، نقش آن به تدریج با عمیق شدن حفره چشم تغییر کرد و تعداد سلول های گیرنده نور بیشتر شد و این امر به موجود زنده توانایی شناسایی دقیق تر نور را داد.

تکامل چشم طی انفجار کامبرین سرعت بسیار بیشتری گرفت و این یک تغییر ریشه ای در شناسایی تصویرها و جهت نور است.

نقش کوچک کردن دریچه ورود نور بعدا بیشتر از زیاد شدن عمق تقعر، باعث بهبود دقت بینایی شد: موجودات زنده از طریق آن توانستند به تصویر حقیقی برسند و این کمک کرد جهت نور کاملا معین شود. با اینحال شکل ها به صورت اندکی درک شد این نوع چشم اکنون در هسته داران هست ولی دقتی اندک و تصویری مبهم میدهد چون قرنیه وعدسی ندارد با این حال بهبودی واضح را نسبت به چشمان ابتدایی نشان میدهد. سلول های شفاف از تیرگی و درگیر شدن با موارد مزاحم جلوگیری میکند و این درون اتاق چشم باعث کند شدن سرعت نور میشود و می تواند به تصفیه رنگ و شکست بالای نور و ممانعت از ورود اشعه فرا بنفش و فعالیت درون و بیرون اب کمک کند.

قرنیه و عدسی دو بافت شفاف مسئول تجمع نور هستند و اینها در تمرکز آن در بخش پشتی شبکیه نقش دارد.
قرنیه از حفره چشم حفاظت میکند و همزمان مسئول دو سوم انکسار نور هم هست. یکی از دلایل اصلی محتمل برای توانایی چشم درجمع آوری مجموعه طول های موج نوری خاص از امواج الکترومغناطیسی یعنی طول موج نور مرئی، تکامل حساسیت نوری در گونه های آبزی در ابتدا است و فقط دو طیف نور سبز.و آبی میتوانند از محیط آبی بیرون بیاید.

تکامل ابزار تمرکز با استفاده از حرکت عضلات اطراف به سوی عقب و جلو است و برخی از این عضلات، عدسی را مسطح میکند. فرایند های دیگری جز این دو به عنوان فرآیندهای شیمیایی وجود دارد و از طریق تنظیم رشد چشم و محافظت بعد کانونی این کار را میکند و علاوه بر آن می توان شکل مردمک رادر تعیین نظام کانونی به کار برد مثلا شکاف طولی مردمک به ساختار مشترک چند کانونی اشاره دارد در حالی که مردمک حلقوی در نظام تک کانونی مشخص میشود. مردمک تحت تاثیر نور ساطع شده، به شکل حلقوی تنگ میشود و این، اندازه کانونی را زیاد میکند و در تاریکی گشاد میشود تا عمق تمرکز را کاهش دهد. به کاربردن ابزار تمرکز، شرط نیست و خطاهای کانونی با زیاد شدن وسعت مردمک بیشتر میشود .بنابراین بسیاری از حیوانات دارای چشم کوچک در نور مستقیم خورشید فعال میشوند و اساسا ابزاری برای تمرکز نور ندارند. ابزارهای نیاز به تمرکز نور فقط به صورت تدریجی ایجاد شد و هر وقت گونه بزرگتر باشد ایجاد میشود.

سیر تدریجی ارتقای ژنها و محصولات آن، به سوی شناخت بیشتر محیط، نشان دهنده هدفی است که در پس خلقت قرار گرفته است. هدف از خلقت، شناخت بیشتر برای واکنش کاملتر است و این سیر، متوقف نیست و اکنون هم ادامه دارد.

معنی روزهذهن هوشیار در پس ماده ی متوصیه های غیر دارویی در سبعد از کروناآیا جهان ذهن و افکار ما مزمزمه ات مانده در گوشمنون و القلمسایه ی هوشیاریتبدیل سلولهای محافط به سقدم زدن و حرکت دید را تغیانعطاف پذیری مکانیسمی علنسبیت عام از زبان دکتر برجواب دانشمند سوال کننده اثرات مفید روزه داریعقل در جهان جدید، عجیب اسموسیقی هنر مایع استهوش عاطفی قسمت ششمخواص هندوانهاز سایه نترسژن هوش و ساختارهای حیاتی داروی ضد تشنج با قابليت تبیش از نیمی از موارد انتقرفلکس وتری با توضیح دکتر پنج اکتشاف شگفت آور در مومغز چگونه صداها را فیلتر تکامل مادی تا ابزار هوشمآب زندگی است قسمت هفتمزونا به وسیله ویروس ابله نوار عصب و عضله تعیین محلسخن و سکوتلوزالمعده(پانکراس)مصنوعای نعمت من در زندگیمنعناعجراحی گردن همیشه برای دیاختلال در شناسایی حروف و عماد الدین نسیمی قربانی خوش قلبی و مهربانیمیدازولام در درمان تشنج استفاده از سلول های بنیاهیچ وقت خودت را محدود به کلام و زبان، گنجینه ای بسدر هم تنیدگی کوانتومی و پتفاوت ها را به رسمیت بشنابابا زود بیاپیوند اندام حیوانات به ارهبر حقیقیمغز ایندگان چگونه استتکامل شناخت انسان با کشفآرامش(سکوت) stillness و تکاپوزبان نیاز تکاملی استتسلیم شدن از نورون شروع ماین ابتدای تناقض هاستنوعی سکته مغزی ، وحشتناک سردرد میگرن در کودکانمقاومت به عوارض فشار خون همیشه داناتر از ما وجود دحقیقت غیر قابل شناختارتوکين تراپی روشی جديد هر جا که جات میشه، جات نیعجول نباشخدایی که ساخته ی ذهن بشر ماهیچه ی صبراصول انجام برخی نرمش ها دکندر در بیماریهای التهابدرمان نابینایان آیا ممکنتلاش های جدید در ALSبحث درباره پیدایش و منشا پیشرفتی مستقل از ابزار هروح و آب حیاتمغز زنان جوانتر از مغز مرتاثیر نگاه و مشاهده ناظر آشناپنداری چیستچگونه هوشیاری خود را توسسفر فقط مادی نیستتصویر زیبای اصفهانایران بزرگشناخت حقیقت یا آرزوهای گمنابع انرژی از منابع نهفهندسه، نمایشی از حقیقتحافظه ی هوش مصنوعیارزش های حقیقی ارزش های غوقتی ناراحتی چیکار میکنیغرور و علمدلایلی که نشان میدهد ما ببقا در ازای بیماریکی غایب شدی تا نیازمند دلمباحث مهم حس و ادراکدرمان با سلول های بنیادیتمرکز و مدیتیشنبخش های تنظیمی ژنومپرورش مغز مینیاتوری انساروش هایی ساده برای کاهش انقش نظام غذایی در تکامل متاثیر گیاه خواری بر رشد وفواید زیاد دوچرخه سواریافسردگی و ساختار مغزنگاه از بیرون مجموعهسلول های بدن تو پیر نیستنتغییر الگوی رشد مغزی با زاپی ژنتیکشگفت نیست من عاشق تو باشممنابع بی نهایت انرژی در دهوش مصنوعی اکنون می توانحس و ادراک قسمت 82از کجا آمده ام و به کجا میویروس مصنوعیدولت یا گروهکبه جای محکوم کردن دیگران کار با یگانگی و یکپارچگیمدل هولوگرافیک ژنرالیزهدرمان سرگیجه بدون داروتو کز محنت دیگران بی غمیبرای پیش بینی آینده مغز دآمارهای ارائه شده در سطح ریسدیپلام تنها داروی تاینقش داروهاي مختلف معروف تاثیر حرکات چشم بر امواج فروتنی معرفتیامید نیکو داشته باش تا آنچاالش ها در تعیین منبع هوسندرم گیلن باره به دنبال جنین مصنوعیابزار بقا از نخستین همانشبکه های مصنوعی مغز به درمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت پنجماز تکینگی تا مغز از مغز تواکنش به حس جدیددیسک گردنبی نهایت در میان مرزهاکریستال زمان(قسمت سوم)مرگ و سوال از قاتلدرک و احساستولید مثل فقط با یک مادر برخی اصول سلامت کمرآینده ی حمل و نقل هوایی دراه انسان شدن، راه رفتن ونقشه های مغزی جدید با جزیتاثیر درجه حرارت بر عملکفرزندان زمان خودانقراض را انتخاب نکنیدنجات در راستگوییسینوریپا داروی ترکیبی ضدجهان معکوسابزار بقا از نخستین همانصبور باشمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سیزدهماز تکینگی تا مغز از مغز تواکسنی با تاثیر دوگانه ادانشمندان روشی برای تبدیبیماری وسواسگندم بکاری، جو درو نمیکنمسئولیت جدیددرختان اشعار زمینتوهم وجودبررسی بیماری التهابی رودآیا یک، وجود داردرشد در سختی استچند روش ساده برای موفقیتتاثیر رژیم گیاهخواری بر قلب دروازه ی ارتباطانرژی خلا ممکن استچرا پس از بیدار شدن از خوسیستم تعادلی بدنجهان ریز و درشتابزارهای پیشرفته ارتباط ضعیف و قویمنحنی که ارتباط بین معرفهوش مصنوعی ساخته هوش طبیخلاصه ای از درمان های جدیاز تکینگی تا مغز، از مغز یک پیام منفرد نورون مغزی داروی جدید لنفوم و لوکمیبیماری ضعف عضلات نزدیک بگاهی جهت را عوض کنگاهی در پارکینسون باید پمعاینه قبل از نوار عصب و ذهن و زندگیتوصیه هایی در مصرف ماهیبعد از کرونا دلخوشی بیهوآیا جهش های ژنتیکی، ویروزنان باهوش ترنوآوری ای شگفت انگیز دانسایه را اصالت دادن، جز فرتبر را بردارقدرت مردماهمیت کنترل خشمچسبیدن به خود، مانع بزرگ جواب سنگ اندازیاثرات مضر ماری جواناعقل سالممیلر فیشر نوعی نادر از گیهوش عاطفی بیشتر در زنانخواص اناراز سایه بگذرژن یا نقشه توسعه مغز و نقداروی ضد تشنج با قابليت تبیشتر کمردردها نیازی به رفتار مانند بردهپول و شادیمغز ناتوان از توجیه پیداتکامل مداومآب زندگی است قسمت اولزیان غذاهای پرچربترازودوننوار عصب و عضله در مطب دکسخن پاک و ثابتلیروپریم داروی ترکیبی ضدهفت چیز که عملکرد مغز تو جز تو که را دارماختلال در شناسایی حروف و عنصر اصلی تعیین واقعیتخوش خیالی و خوش بینیمکان زمان یا حافظه زماناستفاده از سلول های بنیاهیچ کاری نکردن به معنی چیکلام، در تحولی شگفت آور بدر هم تنیدگی کوانتومی و دتفاوت های بین زن و مرد فقباد و موجپیوند سر آیا ممکن استروی و منیزیم در تقویت استمغز ابزار بقای برتر مادیتکامل، نتیجه ی برنامه ریآرزوها را کم کنزبان و کلمه حتی برای کسانتست نوار عصب و عضلهاین بیمار را باید چه کار نیوالینسردرد میگرنی در کودکانمقایسه رقابت و همکاریهمیشه راهی هستحقیقت، آن چیزی نیست که جلارتباط میکروب روده و پارهر حرکت خمیده می شود و هر عدم توقف تکامل در یک انداخدایا جز تو که را دارمماپروتیلیناصول توسعه ی یک ذهن کاملکندر علیه سرطاندرمان های اسرار آمیز در آتلاش های جدید در درمان فربحثي درباره هوش و تفاوتهپپوگستروح در جهانی دیگر استمغزهای کوچک بی احساستاثیر نگاه انسان بر رفتاآشتی بهتر استچگونه واکسن کرونا را توزسفر نامه سفر به بم و جنوب تصویربرداری فضاپیمای آمایرادهای موجود در خلقت بشناخت درون، شناخت بیرون؛منابع انرژی از نفت و گاز هنر فراموشیحافظه انسان و حافظه ی هوشارزش حقیقی زبان قسمت اولوقتی پر از گل شدی خودت را غربال در زندگیدنیا فریب و سرگرمیبقای حقیقی در دور ماندن اکیهان خود را طراحی میکندمبتکران خودشکوفادرمان تومورهای مغزی با اتمرکز بر هدفبخش بزرگی حس و ادراک ما اپرکاری تیروئیدروش استفاده از بالش طبینقش نظریه تکامل در شناساتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیلم کوتاه هیروشیما از هاقلیت خلاقنگاه از دور و نگاه از نزدسلول بنیادی و ای ال استغییر خود یا تغییر دیگراابتدا سخت ترین استشگفت انگیز بودن کیهانمنابع جدید انرژیهوش مصنوعی از عروسک های بحس و ادراک قسمت 87از کسی که یک کتاب خوانده ویروس های باستانی، مغز مدونپزیل در بیماران قلبی به جای تولید، بیشتر گوش ککارهای کوچک، بی ارزش نیسمدل هولوگرافیک تعمیم یافدرمان سرطان با امواج صوتتو پیچیده ترین تکنولوژی برای اولین بار دانشمندانآن چیزی که ما جریان زمان ریشه های مشترک همه ی موجونقش درختان در تکاملتاثیر دوپامین و سروتونینفروتنی و غرورامید نجاتنابینایی در نتیجه ی گوشی سندرم پیریفورمیسجنگ هفتاد و دو ملت همه را ابزار بقا از نخستین همانشبکیه های مصنوعیمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت پنجاهاز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن های شرکت فایزر آمردیستونی قابل درمانبی نظمی مقدمه شناختکشف مکانیسم عصبی خوانش پمرگ انتقال است یا نابود شدرک کنیم ما همه یکی هستیمتولید مثل اولین ربات های برخی اطلاعات روانشناسی مآینده ی علم و فیزیک در60 ثراه بی شکستنقشه با واقعیت متفاوت استاثیر درجه حرارت بر عملکفرضیه ای جدید توضیح میدهانواع سکته های مغزینخاع ما تا پایین ستون فقرسیناپس، شگفتی خلقتجهان هوشمندابزار بقای موجود زنده از صبر لازمه ی پیروزی استمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت ششماز تکینگی تا مغز از مغز توابسته به دوستی این و آن دانش، قفل ذهن را باز میکنبیماری کروتز فیلد جاکوبگوهر با نظر دیگران سنگ نممسئولیت در برابر محیط زیدرد و درستوهم بی خداییبررسی سیستم تعادلی بدن اآیا کیهان می تواند یک شبیرشد، رسیدن به یک هدف نیستچندین ماده غذایی که ماننتاثیر رژِیم غذایی بر میگقلب روباتیکانرژِی برای ایجاد اضطرابچرا ارتعاش بسیار مهم استسیستم دفاعی بدن علیه مغز جهان شگفت انگیزابزارهای بقا از نخستین هطلوع و حقیقتمنشأ اطلاعات و آموخته ها هوش مصنوعی، کیفیت فریب مخم شدن فضا-زماناز تکینگی تا مغز، از مغز یک پیشنهاد خوب برای آسان داروی جدید میاستنی گراویبیماریهای تحلیل عضلانی اگذر زمان کاملا وابسته به معادله ها فقط بخش خسته کنذهن و شیمی بدنتوضیحی ساده در مورد هوش مبعد از کرونا دلخوشی بیهوآیا جهش ژنتیکی و تنظیم اجزنجیرها را ما باید پاره کنوار مغز مشاهده ی غیر مستساخت سلول عصبی حتی پس از تحریک الکترومغناطیسی مغقدرت و شناخت حقیقتاهرام مصر از شگفتی های جهنسبت ها در کیهانجوسازی مدرناجزای پر سلولی بدن انسان عقلانیت بدون تغییرمیهمانهای ناخوانده عامل هوش عاطفی در زنان بیشتر ااز علم جز اندکی به شما داژن درمانی در درمان چاقیداروی ضد تشنج توپیراماتبیشتر علم، در نادانسته هرفتار وابسته به شکلپول و عقیدهمغز و قلب در جنین موش مصنتکامل چشمآب زندگی است قسمت دومزیباترین چیز در پیر شدنترازودوننوبت کودکانسخت ترین حصارلیس دگرامفتامین یا ویاسهفت سین یادگاری از میراث جستجوی متن و تصویر به صوراختلالات مخچهعوامل موثر در پیدایش زباخوشبختی چیستمکانیک کوانتومی بی معنی استفاده از سلول های بنیاهیچ کس مانند تو نگاه نمیککلرال هیدرات برای خواباندر هر سوراخی سر نکنتفاوت های تکاملی در مغز وباد غرور و سر پر از نخوت وپیوند سر برای چه بیمارانرویکردهای جدید ضایعات نخمغز ابزار برتر بقاتکثیر سلول در برابر توقف آزمون تجربی، راهی برای رزبان و بیان نتیجه ساختماتست کم هزینه ی بزاق برای اینکه به خاطرخودت زندگی نیکولا تسلاسردرد و علتهای آنمقابله ی منطقی با اعتراضهمیشه عسل با موم بخوریمحقایق ممکن و غیر ممکنارتباط ماده و انرژیهرچیز با یک تاب تبدیل به عدم تعادل دوپامین، فقط بخرما منبع بسیار خوب آنتی ماجرای جهل مقدساصول سلامت کمرکو کیو تن coQ10درمان های بیماری آلزایمرتلاش های جدید در درمان سربحثی جالب درباره محدودیتپایان، یک آغاز استروح رهاییمغز، فقط گیرندهتاثیر نگاه انسان بر رفتاآغاز فرایند دانستنچگونه آن شکری که می خوریمسفر به مریخ در 39 روزتصور ما ازمشکلات و واقعیایستادن در برابر آزادی بشناسایی تاریخچه ی تکاملیمنابع انرژی از نفت و گاز هنر حفظ گرهحباب های کیهانی تو در توارزش حقیقی زبان قسمت دوموقتی تو از یاد گرفتن باز مقالاتدنیا مکانی بسیار اسرارآمبلندی در ذهن ما درک بلندیکیهانِ هوشیارِ در حال یامتواضع باشدرمان تشنجتمرکز بر امروزبخش بزرگتر کیهان ناشناختپراسینزوماب در پارکینسوروش جدید تولید برقنقش هورمون های تیروئید دتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیلمی بسیار جالب از تغییاقیانوس نادانینگاه از درون قفس یا بیرونسلول بنیادی در درمان ایدتغییر دیگران یا تغییر خوابتدایی که در ذهن دانشمنشگفت زده و حیران باشمناطق خاص زبان در مغزهوش مصنوعی از عروسک های بحس و ادراک قسمت چهلاز آغاز خلقت تا نگاه انساویرایش DNA جنین انسان، بردوچرخه در کاهش دردهای کمبه خوبی های دیگران فکرکنکارهایی بیش از طراحی و گپمدل های ریز مغز مینی بریندرمان ضایعات نخاعیتو آرامش و صلحیبرای بقا به جایی فراتر ازآنچه می دانم، آنچه را میخریشه های مشترک حیاتنقش ذهن و شناخت در حوادث تاثیر دپاکین بر بیماری مفرگشت و تکامل تصادفی محض امید یا ناامیدی؟ناتوانی از درمان برخی ویسندرم پیریفورمیسجنگ و تصور از جنگابزار بقا از نخستین همانشباهت مغز و کیهانمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت پنجاه و یاز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن کووید 19 چیزهایی که دژا وو یا اشنا پنداریبی هیچ می ایی و بی هیچ میرکشف مکانیسمی پیچیده در بمرگ تصادفیدرک احساسات و تفکرات دیگتولید یا دریافت علمبرخی بیماری ها که در آن بآینده با ترس جمع نمیشودراه طولانی را به سلامت گذنقص های سیستمی ایمنیتاثیر درجه حرارت بر عملکفساد اقتصادی سیتماتیک درانیس بی کساننخاع درازتر یا کوتاهتر کسیگار عامل افزایش مرگ ومجهان هوشیارابزار بقای موجود زنده از صبر و واقعیتمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت شصت و هشتاز تکینگی تا مغز از مغز توابستگی یعنی قلادهدانش، یک انسان را ناسازگبیماری گیلن باره و بیمارگویید نوزده و ایمنی ساکتمستند جهان متصلدرد باسن و پا به دلیل کاهتوهم تنهاییبررسی علل کمر درد در میانآیا گذشته، امروز وآینده ز گهواره تا گورچندجهانیتاثیر سلامت دستگاه گوارشقلب را نشکنانسولینچرا به هم اعتماد نمیکنیمسکوت و نیستیجهان شگفت انگیز و بی زمانابزارهای بقا ازنخستین همطلای سیاهمنشاء کوانتومی هوشیاری اهوش مصنوعی، اتفاقات و تحخونریزی مغز در سندرم کوواز تکامل تا مغز از مغز تا یک آلل ژنتیکی که از نئاندداروی جدید کنترل قند خونبیماری، رساله ای برای سلبیمارستان هوش مصنوعیگذشته را دفن کنمعجزه های هر روزهذهن پر در برابر آگاهیتوضیحات دکتر فاطمی در موتفکر قبل از کارآیا خداباوری محصول تکاملزندگی فعال و مثبت روند آلنوار مغز با توضیح دکتر فاساخت شبکه عصبی مصنوعی با تحریک عمقی مغزقدرت کنترل خوداولویت بندی ها کجاستنسبت طلایی، نشانه ای به سجامعه ی آسمانیاجزایی ناشناخته در شکل گعقیده ی بی عملمیوپاتی و نوار عصب و عضلههوش عاطفی در زنان بیشتر اازدواج های بین گونه ای، رژن ضد آلزایمرداروی ضد جنون در درمان تیبا همه مهربان باشرفتار اجتماعی انسان، حاصپوست ساعتی مستقل از مغز دمغز و هوش، برترین ابزار بتکامل و ارتقای نگاه تا عمآب زندگی است قسمت سومزیباترین چیز در افزایش ستراشه مغز بدون واسطه ی دای همه ی وجود مننور از عمق تاریکیسخت ترین کار، شناخت خود الا اکراه فی الدینهم نوع خواری در میان پیشیجستجوی هوشیاری در مغز مااختلالات حرکتی در انسانعوامل ایجاد لغت انسانی و خوشبختی دور از رنج های ممکانیزمهای دفاعی در براباستیفن هاوکینگ در مورد ههیچ کس حقیقت را درون مغز کم کردن کالری روشی سودمندر والنتاین کتاب بدید همتفاوت های زبانی سرمنشا تبار مغز بر دو استخوانپیوند سر، یکی از راه حلهارویا و واقعیتمغز از بسیاری حقایق می گرتأثیر نیکوتین سیگار بر مآزمون ذهنی گربه ی شرودینزبان و بیان، در سایه پیشرتست آر ان اس دز میاستنی گاینکه خانواده ات سالم بانیاز به آموزش مجازی دیجیسردرد به دلیل مصرف زیاد ممقابله با کرونا با علم اسهمیشه، آنطور نیست که هستحل مشکلارتباط متقابل با همه ی حیهرگز از زندگی یا امکاناتعدم درکخسته نباشی باباماجرای عجیب گالیلهاضطراب و ترسکوچ از محیط نامناسبدرمان های بیماری اس ام ایتلاش های جدید شرکت نورالبحثی در مورد نقش ویتامين پاکسازی مغزروزه داری متناوب، مغز را مغز، همه ی واقعیت را نمیبتاثیر هوش مصنوعی بر مغزآغاز فصل سرما و دوباره تکچگونه انتظارات بر ادراک سفر به درون سفری زیباتصور از زمان و مکاناکنون را با همه ی نقص هایشناسایی زبان حیوانات با منابع انرژی از نفت و گاز هنر دانستنحباب هایی تو در توارزش حقیقی زبان قسمت سوموقتی خودت را در آینه دیدیتاثیر ویتامین دی بر بیمادنیای شگفت انگیز کوانتومبلوغ چیستکیست هیداتید مغزمجموعه های پر سلولی بدن مدرمان جدید ALSتمساح حد واسط میان مغز کوبخش دیگری در وجود انسان هپرتوهای صادر شده از سیاهروش صحبت کردن در حال تکامنقش هورمون زنانه استروژنتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیروز نادریالکترومغناطیس شنوایی و هنگاه از درون مجموعه با نگسلول بنیادین از مخاط بینتغییر دادن ژنها آیا روزی ابتذال با شعار دینشگفتی های نقشه ی ژنتیکیمناطق خاصی از مغز در جستجهوش مصنوعی از عروسک های بحس و ادراک قسمت چهل و هفتاز انفجار بزرگ تا انفجار ویشن پرودوچرخه سواری ورزشی سبک و به خودت مغرور نشوکاربرد روباتهای ريزنانومدیون خود ناموجوددرمانهای بیماری پارکینستو افق رویداد جهان هستیبرای تمدن سازی، باید در بآنچه ناشناخته است باید شریشه های اخلاقنقش روی و منیزیم در سلامتتاثیر داروهای ضد التهاب فراموش کارها باهوش تر هسامید جدید بر آسیب نخاعیناتوانی در شناسایی چهره سندرم پای بی قرارجنگ داده هاابزار بقا از نخستین همانشباهت مغز با کیهان مادیمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت پنجاه و داز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن کرونا و گشودن پنجردژاوو یا آشناپنداریبی ذهن و بی روحکشف ژن جدید، می تواند گستمرگ عاطفه و محبتدرک تصویر و زبان های مخلتتولید پاک و فراوان انرژیبرخی بیماری های خاص که بدآیا فراموشی حتمی استرابطه تشنج و اوتیسمنقص در تشخیص هیجانات عامتاثیر درجه حرارت بر عملکفشار و قدرتانگشت ماشه اینخستین تمدن بشریسیاهچاله هاجهان های بسیار دیگرابزار بقای موجود زنده از صبر بسیار بایدمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت شصت و دواز تکینگی تا مغز از مغز تواسطه ها د رمسیر ایجاد مغدائما بخوانبیماری آلزایمر، استیل کوگوش دادن بهتر از حرف زدنمشکل از کجاستدرد زانو همیشه نیاز به جرتوهم جداییبرطرف کردن خشونت را از خاآیا پیدایش مغز از روی تصازمین در برابر عظمت کیهاننه ناامیدی بلکه ارتقاتاثیر عصاره تغلیظ شده گیقوی تر باشانسولین هوشمندچرا بیماری های تخریبی مغسکوت، پر از صداجهانی که نه با یک رخداد و ابزارهای بقای موجود زندهطوفان فقر و گرسنگی و بی سمهمان ناخواندههوش احساسیخونریزی مغزی کشندهاز تکامل تا مغز، از مغز تیک جهش ممکن است ذهن انسانداروی جدید آلزایمرداروی جدید آلزایمر تاییدبیندیشگر جان به جز تو خواهد از خمعجزه ی چشمذهن تو همیشه به چیزی اعتقتیوتیکسن داروی ضد جنونتفکر ترکیبی در هوش مصنوعآیا دلفین ها می تواند از زندگی هوشمند در خارج از زنوار مغز ترجمه رخدادهای ساخت شبکه عصبی با الفبای تحریک عمقی مغز در آلزایمقدرت انسان در نگاه به ابعاولین قدم شناخت نقص های خنشانه های گذشته در کیهان جاودانگی مصنوعیاحیای بینایی نسبی یک بیمعلم و ادراک فقط مشاهده ی خواص اردهمیوتونیک دیستروفیهوش عاطفی رمز آزادگیژنها نقشه ایجاد ابزار هودارویی خلط آوربا هوش مصنوعی خودکار روبرقیبی قدرتمند در برابر مپوشاندن خود از نورمغز و اخلاقتکامل و ریشه ی مشترک خلقتآب، زندگی است(قسمت پنجم)زیر فشار کووید چه باید کرتراشه ها روی مغزای آنکه نامش درمان و یادشنور درونسختی ها رفتنی استلاموژین داروی ضد اوتیسم؟همه چیز موج استحفره در مغزاختلالات صحبت کردن در انعواملی که برای ظهور لغت اخیالپردازی نکنما انسانها چه اندازه نزداستیفن هاوکینگ در تفسیر هیچ اندر هیچکمی زاویه ی دیدت را عوض کدر یک فراکتال هر نقطه مرکتفاوت ایستایی و تکاپوبار بزرگ ایستادن بر دو پاپیوندهای پیچیده با تغییررویا و کابوسمغز به تنهایی برای فرهنگ تأثیر نگاه انسان بر رفتاآزمون ذهنی گربه شرودینگرزبان و تکلم برخی بیماریهتشنچ پانایوتوپولوس تشنج این، فقط راه توستچیز جدید را بپذیرسردرد تنشنملاحظه های اخلاقی دربارههمکاری یا رقابتحلقه های اسرارآمیزارتباط چاقی و کاهش قدرت بهز ذره، یک دنیاستعدالت برای من یا برای همهخطا در محاسبات چیزی کاملماده ی تاریکاطلاع رسانی اینترنتیکوچک شدن مغز از نئاندرتادرمان های جدید ALSتلاش هایی در بیماران قطع بحثی در مورد نقش کلسیم و پارادوکس ها در علمروزه داری و التهاب زیانبمغزتان را در جوانی سیم کشتاثیر ویتامین دی بر بیماALS نگاهی کامل بر بیماری وآغاز مبهم آفرینشچگونه به سطح بالایی از هوسفر تجهیزات ناسا به مریخ تصاویر زیبای رعد و برقاکوییفلکسشناسایی سلول های ایمنی امنابع انرژی از نفت و گاز هنر رها شدن از وابستگیحد و مرزها توهم ذهن ماستارزش خود را چگونه میشناسوقتی خورشید هست شمع به کاصفحه اصلیدنیایی پر از سیاهچاله بلعیدن ستاره توسط سیاهچاکیست کلوئید بطن سوممجرم، گاهی قربانی استدرمان جدید مولتیپل میلومتنفس هوازی و میتوکندریبخشیدن دیگران یعنی آرامشپرتوزایی از جسم سیاهروشهای نو در درمان دیسک بنقش ویتامین K در ترمیم استاثیر گیاه خواری بر رشد وفیزیک مولکولها و ذرات در الکتروتاکسی(گرایش و حرکنگاه حقیقی نگاه به درون اسلول عصبی شاهکار انطباق تغییر زودتر اتصالات مغزیابداع دی ان ای بزرگترین دشگفتی های زنبور عسلمنبع نور واقعی و ثابت، حقهوش مصنوعی از عروسک های بحس و ادراک قسمت چهل و هشتاز بار خود بکاه تا پرواز واقعیت فیزیکی، تابعی از دوپامین قابل حل در آببه خودت نگاه کنکاربرد روباتهای ريز، در مدیریت اینترنت بر جنگدرماندگی به دلیل عادت کرتو انسانی و انسان، شایستبرای خودآگاه بودن تو بایآنچه واقعیت تصور میکنیم رژیم های غذایی و نقش مهم نقش روزه داری در سالم و جتاثیر داروی ضد تشنج سدیم فراموشی همیشه هم بد نیستامید درمان کرونا با هماننادیدنی ها واقعی هستندسندرم پس از ضربه به سرجنبه های موجی واقعیتابزار بقا از نخستین همانشباهت های ریشه ای چند بیممنبع هوشیاری کجاست قسمت53هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت پنجاه و ساز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن کرونا از حقیقت تاتدگرگونی های نژادی و تغییبی سوادی در قرن 21کشف ارتباط جدیدی از ارتبمرگی وجود ندارددرک حقیقت نردبان و مسیری تولید اندام با چاپ سه بعدبرخی توجهات در ببمار پارآیا ممکن است موش کور بی مرادیوی مغز و تنظیم فرکاننقطه ی رسیدن به قلهتاثیر درجه حرارت بر عملکفشار روحی، همیشه بد نیست انگشت نگاری مغز نشان میدنخستین تصویر از سیاهچالهسیاهچاله های فضایی منابعجهان هایی در جهان دیگرابزار بقای موجود زنده از صد قدح، نفتاده بشکستمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت شصت و ششاز تکینگی تا مغز از مغز توبینار اساتید نورولوژی ددارچینبیماری الزایمرگوشه بیماری اتوزومال رسسمشکلات نخاعیدردهای سال گذشته فراموش توهم جدایی و توهم علمبزرگ فکر کنآیا آگاهی پس از مرگ از بیزمین زیر خلیج فارس تمدنی نه به اعدامتاریک ترین بخش شبقیچی ژنتیکیانسان قدیم در شبه جزیره عچرا حیوانات سخن نمی گوینسکوت، در برابر گزافه گویجهانی که از یک منبع، تغذیابزارهای بقای از نخستین طوفان بیداریمهندسی ژنتیک در حال تلاش هوش احساسیخونریزی مغزی کشنده ولی قاز تکامل تا مغز، از مغز تیک رژیم غذایی جدید، می تواز تکامل تا مغز، از مغز تیکی از علل محدودیت مغز امداروی جدید ای ال اسبیهوش کردن در جراحی و بیمگرفتار محدودیت ها و ابعامعجزه ی علمتیک و اختلال حرکتیتفکر خلا ق در برابر توهم آیا دلفین ها میتوانند بازندگی و دارایینوار مغز در فراموشی هاساختن آیندهتخریب مغز به دلیل کمبود بقدرت ذهناولین مورد PML به دنبال تکنشانه های پروردگار در جهجایی برای یاد گرفتن باقی احیای بینایی نسبی یک بیمعلم و روحخواص باداممیگرن و پروتئین مرتبط با هوشمندی کیهانژنها ، مغز و ارادهدارویی ضد بیش فعالی سیستبا هر چیزی که نفس می کشد مرقابتی بی هدف یا رقابتی هپیموزایدمغز و اخلاقتکامل ابزار هوش ، راه پر آتاکسیزیرفون داروی ضد ام استراشه ی هوش مصنوعی در مغزای جان جان بی تن مرونوروفیبروماتوزسختی در بلند شدن از روی صلایو دوم دکتر سید سلمان فهمه چیز و هیچ چیزحق انتخاباختلالات عضلانی ژنتیکعوارض ازدواج و بچه دار شدخانه ی تاریکما انسانها چه اندازه نزداستخوان های کشف شده، ممکهیچگاه از فشار و شکست نترکمالگرایی دشمن پیشرفتدر کمتر از چند ماه سوش جدتفاوت ارباب و رهبر حقیقیبار سنین ابزار هوشمندی اپیوندی که فراتر از امکانرویا و خبر از آیندهمغز بیش از آنچه تصور میشوتأثیر شیرینی های حاوی لوآزادی در چیستزبان و شناخت حقیقت قسمت چتشنج چیستاینترنت بدون فیلتر ماهواچیزی منتظر شناخته شدنسردرد سکه ایملاحظات بیهوشی قبل از جرهمانند سازی در انسانحمله ویروس کرونا به مغزارتباط هوش ساختار مغز و ژهزینه ای که برای اندیشیدعسل طبیعی موثر در کنترل بخطا در محاسبات چیزی کاملاطلاعات حسی ما از جهان، چکوچکی قلبدرمان های جدید میگرنتلاش در تولید انرژی به رنبحثی در مورد حقیقت فضا و پاسخ گیاهان در زمان خوردروزه داری و بیمار ی ام اس مغزتان را در جوانی سیمکشتاثیر ویروس کرونا بر مغز NVG 291إِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَچگونه باغبانی باعث کاهش سفر دشوار اکتشافتصادف یا قوانین ناشناختهاکسی توسین و تکامل پیش اشهر زیرزمینی در ژاپن برامنابع انرژی از نفت و گاز هنر، پر کردن است نه فحش دحریص نباشاز فرد ایستا و متعصب بگذروقتی ریشه ها عمیقند از چیسوالات پزشکیدنیا، هیچ استبنی عباس، ننگی بر تاریخکپسول ژری لاکتمحل درک احساسات روحانیدرمان جدید میگرن با انتی تنفس هوازی و میتوکندریبخشش، عقلانی یا غیر عاقلپرسشروشهای شناسایی قدرت شنوانقش ژنتیک در درمان اختلاتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیزیک هوشیاریالکترودهای کاشتنینگاه دوبارهسلول عصبی، در محل خاص خودتغییر عمودی سر انسان از پابزار هوش در حال ارتقا ازشانس یا نتیجه ی تلاشمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهل و دوماز بحث های کنونی در ویروسواقعیت چند سویهدورترین نقطه ی قابل مشاهبه دنبال رستگاری باشکاش شرف اجباری بود یا حتیمدیریت اضطراب، از مهمتریدرها بسته نیستتو با همه چیز در پیوندیبرای رشد، باید از مسیر خطآنچه حس می کنیم، نتیجه ی رژیم های غذایی و نقش مهم نقش رژیم غذایی بر رشد و اتاثیر درجه حرارت بر مغزفراموشی و مسیر روحانیامیدهای جدید برای بازیابنادیدنی ها بیشتر از دیدنسندرم جدایی مغزجنسیت و تفاوت های بیناییابزار بقا از نخستین همانشباهت کیهان و مغزمنبع هوشیاری کجاست؟ (قسمهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت پنجاه و شاز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن کرونا ساخته شده تودانش قدرت استبی شرمیکشف جمجمه ای درکوه ایرهومراقب خودتون و خانواده هدرک دیگرانتولید سلولهای جنسی از سلبرخی توصیه ها برای واکسیآیا ما کالا هستیمراز تغییرنقطه ای بود و دگر هیچ نبوتاثیر درجه حرارت بر عملکفضا و ذهن بازانتقال ماده و انرژینخستین روبات های زنده ی جسیاهچاله ها، دارای پرتو جهان یکپارچهابزار بقای موجود زنده از صداقتمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک سی و هفتماز تکینگی تا مغز از مغز توجود قبل از ناظر هوشمندداروهای مصرفی در ام اسبیماری ای شبیه آلزایمر و گوشت خواری یا گیاه خواریمشکلات بین دو همسر و برخیدردی که سالهاست درمان نشتوهم جسمبزرگ شدن مغز محدود به دورآیا امکان بازسازی اندامهزمان چیستنه به اعدامتاریکی من و تو و گرد و غباقیچی ژنتیکی تهدید یا فرصانسان میوه ی تکاملچرا حجم مغز گونه انسان درسکته مغزیجهانی پر از سیاهچاله یا پابزارهای دفاعی و بقای موطوفان زیباییمهندسی بدنهوش بشری تهدید برای بشریخواندن ، یکی از شستشو دهنخواندن، دوست روزهای سختاز تکامل تا مغز، از مغز تیافته های نوین علوم پرده داروی جدید برای میاستنی بیهوشی در بیماران دچار اگریه ی ابر، رمز طراوت باغمعجزه ی علم در کنترل کرونتیکاگرلور داروی ضد انعقاتفاوت قند طبیعی با قند و آیا دست مصنوعی به زودی قازندگی بی دودنوار مغز در تشخیص بیماری ساختن آینده، بهترین روش تداوم مهم است نه سرعتقدرت شناختی انسان، محدوداولین مورد پیوند سر در اننشانه های بیداری روحیجایی خالی نیستاحتیاط در ورزش زانو در خاعلم اپی ژنتیک دریچه ای بهخواص بادام زمینیمیگرن و خواباسکلت خارجی در درمان اختهوشمندسازی زندان هاژنهای مشترک بین انسان و وداستانها و مفاهیمی اشتبابا آتش، بازی نکن و بعد از رموزی از نخستین تمدن بشرپیموزایدمغز و سیر تکامل ان دلیلی تکامل تکنولوژیآتاکسی فریدریشزیرک ترین مردمتراشه ی بیولوژِیکایمونوگلوبولین وریدی IVIgنورون هاي مصنوعی می توانسدسازی روش مناسب برای مقلازم است هیچ کاری نکنیدهمه چیز کهنه میشودحقیقت قربانی نزاع بین بی اختراع جدید اینترنت کوانعید نوروز مبارکخانواده پایدارما اکنون میدانیم فضا خالاستروژن مانند سپر زنان دهیپرپاراتیروئیدیسمکمردرددر آرزوهایت مداومت داشتهتفاوتهای جنسیتی راهی براباربر دیگران نباشپیوستگی همه ی اجزای جهانرویا بخشی حقیقی از زندگی مغز باستانی، هنوز نقش هاتئوری تکامل امروز در درمآزادی عقیده، آرمانی که تزبان و شناخت حقیقت قسمت اتشنج و حرکات شبه تشنجی قااینترنت، حقیقت جامعه ی فچیزی خارج از مغزهای ما نیسردرد عروقی میگرنممانتین یا آلزیکسا یا ابهمجوشی هسته ای، انرژِی بحمایت از طبیعتارتباط پیوسته ی جهانهزینه سنگین انسان در ازاعشق به هفت مرتبه ی شناختیخطای ادراک کارمااطلاعاتی عمومی در مورد مکوچکترین چیز یک معجزه اسدرمان های جدید در بیماری تلاشی برای درمان قطع نخابحثی در مورد عملکرد لوب فپختگی پس از چهل سالگي به روزه داری سلول های بنیادمغط یک گیرنده استتاثیر ژنها بر اختلالات خفقر داده ها در هوش مصنوعیافت فشار خون ناگهانی در وچگونه تکامل مغزهای کنونیسفرنامه سفر به بم و جنوب تضادهای علمیاکسکاربازپین در درمان تششواهدی از نوع جدیدی از حامنابع انرژی از نفت و گاز هوموارکتوس ها ممکن است دحرکات چشم، ترجمه کننده ی از مخالفت بشنووقتی شروع به بیدار شدن میپیامهای کاربراندندان ها را مسواک بزنید تبه قفس های سیاهت ننازکامپیوتر سایبورگمحل درک احساسات روحانی ددرمان جدید کنترل مولتیپلتنفس بدون اکسیژنبدون پیر فلکپرسش و چستجو همیشه باقی اروشی برای بهبود هوش عاطفنقش گرمایش آب و هوا در همتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیزیک و هوشیاریالگو نداشتیمنگاهی بر قدرت بینایی دراسلولهای ایمنی القا کنندهتغییرات منطقه بویایی مغزابزار بقا از نخستین همانشانس یا تلاشمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهل و سوماز تلسکوپ گالیله تا تلسکواقعیت چیستديدن با چشم بسته در خواب به زودی شبکه مغزی به جای کتاب گران و پرهزینه شد ولمداخله ی زیانبار انساندرهای اسرارآمیز و پوشیدهتو با باورهایت کنترل میشبرای زندگی سالم، یافتن تآنها نمیخواهند دیگران رارژیم ضد التهابینقش رژیم غذایی در رشد و اتاثیر درجه حرارت بر عملکفراموشی آرمانامیدوار باش حتی اگر همه چنادانی در قرن بیست و یکم،سندرم دزدی ساب کلاوینجنسیت و تفاوت های بیناییابزار بقا از نخستین همانشباهت زیاد بین سلول هاي عمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و چهاز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن آلزایمردانش محدود به ابعاد چهاربی عدالتی در توزیع واکسن کشف جدید تلسکوپ جیمز وبمراحل ارتقای پله پله کیهدرک درست از خود و هوشیاریتولترودینبرخی درمان های Spinal Muscular Atآیا ما تنها موجودات زنده راست دستی و چپ دستینقطه بی بازگشتتاثیر درجه حرارت بر عملکفضای قلب منبع نبوغ استانتروپی و هوشیارینرمش های مفید برای درد زاسیاهچاله و تکینگی ابتدایجهان یکپارچهابزار بقای موجود زنده از صدای بم با فرکانس پایین، منبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی به کمک هوش طبیحس و ادراک- قسمت پنجاه و از تکینگی تا مغز از مغز توراپامیل در بارداریداروهای ام اسبیماری ای شبیه ام اس مولتگیلگمش باستانی کیستمشکلات روانپزشکی پس از سدرد، رمز موفقیتتوهمات و شناخت حقیقتبزرگ شدن تقریبا ناگهانی آیا انسان با مغز بزرگش اخزمان و مکان، ابعاد کیهان نه بدبخت بلکه نادانتاریکی و نورقانون مندی نقشه ژنتیکی مانسان ها می توانند میدان چرا خشونت و تعصبسکته ی مغزی در جوانانجهانی در ذهنابعاد و نیازهای تکاملیطولانی ترین شبمهربانی، شرط موفقیتهوش در طبیعتموفقیت هوش مصنوعی در امتهوش عاطفی قسمت 11خواب و بیداری نوسانی مغزاز تکامل تا مغز، از مغز تیاد گرفتن مداومداروی جدید برای کاهش وزنبیو الکترونیک؛ ترکیب موجذهن خود را مشغول هماهنگیگربه شرودینگر و تاثیر مشمعجزه در هر لحظه زندگیتیروفیبان موثر در سکته ی آیا رژیم غذایی گیاهی سلازندگی در جمع مواردی را برنوار مغزی روشی مهم در تشخساختار فراکتال وجود و ذهتداخل مرزها و صفات با بینقدرت عشقاولین هیبرید بین انسان و نظام مثبت زندگیجاذبهاحتیاط در تعویض داروهاعلم به ما کمک میکند تا موخواص شکلات تلخمیگرن و روزه داریاسکار، لگوی هوشمندهوشیاری و وجودژنهای هوش ، کدامنددخالت در ساختار ژنهابا تعمق در اسرار ابدیت و رمز و رازهای ارتباط غیر کپیچیدگی های مغزمگسمغز کوانتومیتکامل جریان همیشگی خلقتآتاکسی مخچه ای خودایمنزیست شناسی کل در جزء فراکتربیت کودکان وظیفه ای مهایمپلانت مغزینورون های ردیاب حافظهسرنوشتلبخند بزن شاید صبح فردا زهمه چیز در زمان مناسبحقیقت آنطور نیست که به نظادامه بحث تکامل چشمعامل کلیدی در کنترل کارآخاویار گیاهیما از اینجا نخواهیم رفتاسرار آفرینش در موجهاوکينگ پیش از مرگش رسالکمردرد ناشی از تنگی کانادر آسمان هدیه های نادیدنتقلید مرحله ای نسبتا پیشبارداری بدون رحمپیام های ناشناخته بر مغز رویا تخیل یا واقعیتمغز برای فراموشی بیشتر کتئوری تکامل در پیشگیری و آزار حقیقیزبان و شناخت حقیقت قسمت دتشنج به صورت اختلال رفتاایندرالچیزی شبیه نور تو نیستسرطان کمیت گراییمن و وجود توهمیهمدلی و هوش عاطفیحوادث روزگار از جمله ویرارتباط انسانی، محدود به هزاران سال چشم های بینا وعشق درونی به یگانگی خلقتخطای حساطلاعاتی عمومی در مورد مکووید نوزده و خطر بیماری ماده ی خالیدرمان های جدید سرطانتلاشی تازه برای گشودن معبحثی درباره هوش و تفاوتهپدیده خاموش روشن در پارکروزهای بد باقی نمیماندنفرت، اسیب به خود استتاثیر کلام در آیات کلام بفلج نخاعی با الکترودهای افت هوشیاری به دنبال کاهچگونه جمعیت های بزرگ شکل سفرنامه سفر به بم و جنوب تظاهر خوابیده ی مادهاگر فقط مردم میفهمیدند کشواهدی از دنیسوان(شبه نئمنابع انرژی از نفت و گاز هورمون شیرساز یا پرولاکتحرکت چرخشی و دائمی کیهاناز نخستین همانند سازها تویتنام نوعی کرونا ویروس سایتهای دیگرده روش موفقیتبه مغز خزندگان خودت اجازکانال یوتیوب دکتر سلمان محدودیت چقدر موثر استدرمان جدید ام استنها مانع در زندگی موارد بدون بار گذشتهپرسشگری نامحدودروشی جدید در درمان قطع نخنقش پیش زمینه ها و اراده تاثیر گیاه خواری بر رشد وفیزیک آگاهیالگو و عادت را بشکن و در انگاهی بر توانایی اجزاي بسلولهای بنیادی مصنوعی درتغییرات مغز پس از 40 سالگیابزار بقا از نخستین همانشاهکار قرنمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت نهماز تلسکوپ گالیله تا تلسکواقعیت چیستدی متیل فومارات(زادیوا)(به زیر پای خود نگاه نکن بکتاب زیست شناسی باورمدارک ژنتیکی چگونه انساندرون قفس یا بیرون از آنتو باید نیکان را به دست ببرخی ملاحظات در تشنج های آنژیوگرافی از مغزرژیم غذایی حاوی تخم مرغ ونقش زنجبیل در جلوگیری از تاثیر درجه حرارت بر عملکفرایند پیچیده ی خونرسانیامیدوارینازوکلسینسندرم سردرد به دلیل افت فجهل مقدسابزار بقا از نخستین همانشباهت زیاد بین سلول هاي عمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و یکاز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن ایرانی کرونا تولیددانش بی نهایتبیمار 101 ساله، مبتلا به سکشیدن مادی روشی برای جلومرز مرگ و زندگی کجاستدرک عمیق در حیواناتتومورها و التهاب مغزی عابرخی روش های تربیتی کودکآیا مصرف مولتی ویتامین هرجزخوانی هایی که امروز بنقطه، وجود است یا فاصلهتاثیر درجه حرارت بر عملکفضای خالی ای وجود نداردانتظار گذر تندباد؟نرمش های مفید در سرگیجهسیاهچاله ی منفرد یا سیاهجهان کنونی و مغز بزرگتریابزار بقای موجود زنده از صرع و درمان های آنمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی به شناسایی کاحس و ادراک- قسمت بیست و پاز تکینگی تا مغز از مغز تورزش هوازی مرتب خیلی به قداروهای تغییر دهنده ی سیبیماری اسپینال ماسکولار گیاه بی عقل به سوی نور میمشکلات روانپزشکی در عقب درس گرفتن از شکست هاتوکل بر خدابزرگترین خطایی که مردم مآیا انسان در آستانه ی انقزمان و گذر آن سریع استنه جنگ و نه خونریزیتاریکی خواهد ترسیدقانون گذاری و تکاملانسان یک کتابخانه استچرا در مغز انسان، فرورفتسکته ی چشمیجهان، تصادفی نیستابعاد اضافه ی کیهانطی یکصد هزار سال اخیر هرچموفقیت در تفکر استهوش عاطفی قسمت نهمخواب زمستانی سلول های سراز تکامل تا مغز، از مغز تیاد بگیر فراموش کنیداروی جدید برای ای ال اسبیوگرافیذهن خالی از شلوغی افکارگزیده ای از وبینار یا کنفمعرفی مورد نادر بیماری گتکلم در گیاهانآیا رژیم غذایی گیاهی سلازندگی در سیاهچالهنوار مغز، مفید و بی خطرساختار شبکه های مغزی ثابترقی واقعی یا شعار ترقیقسم به فقراولین تصویر در تاریخ از سنظریه ی تکامل در درمان بیجاذبه و نقش آن در شکلگیریاحساس گذر سریعتر زمانعلم بدون توقفخواص شگفت هویجمیگرن سردردی ژنتیکی که باسارت و پرخوریهوشیاری و افسردگیژنهای حاکم بر انسان و انسدر موج، راز خلقت نهفته اسبا خودت نجنگرمز گشایی از اتصالات مغزپیچیدگی های مغزی در درک زمغز آیندگان چگونه است ؟تکامل داروینی هنوز در حاآتش منبع انرژیزیست شناسی باور حقیقت یا ترجمه فعالیت های عضله به ایمپلانت مغزی و کنترل دو نوروپلاستیسیتی چیستسریع دویدن مهم نیستلحظات خوش با کودکانهمه چیز در زمان کنونی استحقیقت افراداداراوون تنها داروی تاییعادت همیشه خوب نیستخار و گلما اشیا را آنطور که هستنداسرار بازسازی اندام هاهاوکينگ پیش از مرگش رسالکمردرد و علل آندر آستانه ی موج پنجم کوویتقلید از روی طبیعتبازگشایی مجدد مطب دکتر سپیدایش زبانرویا حقی از طرف خدامغز بزرگ چقدر مفید هست ؟تئوری جدید، ویران کردن گآزار دیگری، آزار خود استزبان و شناخت حقیقت قسمت ستشنج عدم توازن بین نورون ایپیداکرینسرعت فکر کردن چگونه استمن کسی در ناکسی دریافتم همراه سختی، اسانی هستحکمت الهی در پس همه چیزارتباط از بالا به پایین مهستي مادي ای که ما کوچکترعشق، شلوغ کردن نیستخطر آلودگی هوااعتقاد اشتباه، نتیجه ی نکودک هشت ساله لازم است آدماده ای ضد التهابیدرمان های رایج ام استلاشی جدید در درمان ام اسبحثی درباره هوش و تفاوتهپروژه ی ژنوم انسانیروزهای سختنقاشی هایی با بوی گذشته یتاثیر کپسول نوروهرب بر نفلج بل، فلجی ترسناک که آنافتخار انسانچگونه جمعیت های بزرگ شکل سفرنامه سفر به بم و جنوب تظاهری از ماده است که بیداگر میدانی مصیبت بزرگتر شیر و دوغ باداممنابع انرژی از نفت و گاز هوش فوق العاده، هر فرد اسحس متفاوتاز نخستین همانند سازها تویتامین E برای فعالیت صحدهن، بزرگترین سرمایهبه نقاش بنگرکاهش میل جنسی در ام اسمحدودیت های حافظه و حافظدرمان جدید ای ال اس، توفرتنها در برابر جهانبدون زمان، ماده ای وجود نپس از اگو یا بعد از نفسروشی جدید در درمان نابیننقش پیشرفته ی سلول های بنتاثیر گیاه خواری بر رشد وفیزیکدانان ماشینی برای تالگوی بنیادین و هوشیارینگاهت را بلند کنسلام تا روشناییتغییرات آب و هوایی که به ابزار بقا از نخستین همانشاهکار شش گوشمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت چهارماز تکنیکی تا مغز از مغز تواقعیت های متفاوتدین اجباریبه سیاهی عادت نکنیمکتاب طبیعت در قالب هندسهمروری بر تشنج و درمان هایدرون و بیرون، جدای از هم تو برای خزیدن خلق نشده ایبرخی مرزهای اخلاق و علوم آنان که در قله اند هرگز خرژیم غذایی سالم و ضد التهنقش زبان در سلطه و قدرت اتاثیر درجه حرارت بر عملکفرایند تکامل و دشواری هاامیدواری و مغزنبودن مدرک و شاهد، مدرک سوی ما آید نداها را صداجهان فراکتالابزار بقا از نخستین همانشجاعت و ترسمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و دواز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن اسپایکوژندانشمندان موفق به بازگردبیمار مرکز تنفس سلولیکشتن عقیده ممکن نیستمرز بین انسان و حیوان کجادرگیری قلب در بیماری ویرتومورهای نخاعیبرخی سلولهای عصبی در تلاآیا مغز تا بزرگسالی توسعرحم مصنوعینمیتوان با بیرون انداختنتاثیر رو ح و روان بر جسمقفس دور خود را بشکنانحراف و حقیقتنرمش های موثر در کمردردسیاهچاله ی تولید کنندهجهان کاملی در اطراف ما پرابزار بقای موجود زنده از ضایعه ی شبکه لومبوساکرالمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی تعاملیحس و ادراک- قسمت شصت و چهاز تکینگی تا مغز از مغز تورزش هوازی ، بهترین تمریداروهای ضد بیماری ام اس وبیماری اضطراب عمومیگیاه خواری و گوشت خوار کدمشاهده گر جدای از شیء مشادست و پا زدن در سایه؟توپیراماتبزرگترین درد از درون است آیا احتمال دارد رویا از آزمان و صبرنه روش تقویت مغزتاریخ همه چیز را ثبت کردهقانون جنگلانسان باشچرا ذرات بنیادی معمولاً جهش های ژنتیکی مفید در ساابعاد بالاترطیف انسفالیت، گیلن باره اتفاق و تصادفطبیعت موجی جهانمولکول ضد پیریهوش عاطفی قسمت هفتمخواب سالم عامل سلامتیاز تکامل تا مغز، از مغز تیادگیری مهارت های جدید دداروی جدید برای دیابتبیوگرافیذهن سالمگزارش یک مورد جالب لخته ومعرفت و شناختتکنولوژی های جدید و حالتآیا راهی برای بهبود وضعیزندگی زمینی امروز بیش از نوار مغز، ترجمه ی فعالیت سادیسم یا لذت از آزار دادتروس جریان انرژیقضاوت ممنوعاولین دارو برای آتاکسی فنظریه ی تکامل در درمان بیجبران از دست رفته هااحساسات کاذبعلم در حال توسعهخواص عجیب لوبیامیگرن شدید قابل درمان اساساس انسان اندیشه و باور هوشیاری کوانتومیکفش و کتابدر میان تاریکی و روشناییبا خدا باشرمز پیشرفت تواضع است نه طپیوند قلب خوک، به فرد دچامغز اندامی تشنه ی انرژی اتکامل داروینی هنوز در حاآثار باستانی تمدن های قدزیست، مرز افق رویداد هستترجمه ی فعالیت های عضله بایمپلانت مغزی کمک میکند نوروز مبارکسریعترین کامپیوتر موجودلرزش ناشی از اسیب به عصبهمه چیز، ثبت می شودحقیقت انسانادب برخورد با دیگرانعادت کن از بالا نگاه کنیخارق العاده و استثنایی بما به جهان های متفاوت خوداصفهان زیباهدف یکسان و مسیرهای مختلکمردرد با پوشیدن کفش منادر برابر حقایق جدیدتقلید از طبیعتبازگشت از آثار به سوی خداپیر شدن حتمی نیسترویاها از مغز است یا ناخومغز بزرگ چالش است یا منفعتا 20 سال آینده مغز شما به آسيب میکروواسکولاریا آسزبان جانسوزتشویق خواندن به کودکانایا کوچک شدن مغزانسان السطح آگاهی، رخدادهای زندگمن پر از تلخیمهمراهی میاستنی با برخی سحافظه میتواند بزرگترین دارتباط بین هوش طبیعی و هوهستی ما پس از شروعی چگال عصب حقوق نورولووخطر حقیقی، خود انسان استاعتماد به خودکودک ایرانی که هوش او از ماده، چیزی نیستدرمان های علامتی در ام استمایل زیاد به خوردن بستنبحثی درباره هوش و تفاوتهپروژه ی ژنوم انسانیروزهای سخت میگذردچقدر به چشم اعتماد کنیمتاثیر کپسول نوروهرب بر تفلج خوابافراد آغاز حرکت خودشان رچگونه حافظه را قویتر کنیسفرنامه سفر به بم و جنوب تعویض دارو در تشنجاگر نیروی مغناطیس نباشد شیشه ی بازالتی و سیلیکونمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی می تواند بر اححس چشایی و بویاییاز نخستین همانند سازها تویتامین E در چه مواد غذایدو ویژگی انتزاع و قدرت تجبه نقاش بنگرکاهش مرگ و میر ناشی از ابمحدودیت درک انساندرمان جدید سرطانتنهاییبر کسی اعتماد نکن مگر اینآلودگی هوا چالش قرن جدیدروشی جدید در درمان سکته منقش آتش در رسیدن انسان بهتاثیر گیاه خواری بر رشد وفال نیکوالگوبرداری از طبیعتچالش هوشیاری و اینکه چرا سلاح و راهزنیتغییرات تکاملی سر انسان ابزار بقا از نخستین همانشاید گوشی و چشمی، آماده شمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت نوزدهماز تکینگی تا مغز و از مغز واقعیت و مجازدین، اجباری نیستبه سخن توجه کن نه گویندهکتاب، سفری به تاریخمرکز هوشیاری، روح یا بدن درون آشفته ی تو و ظاهر خنتو تغییر و تحولیبرخی نکات از گاید لاین پرآنتی بادی منوکلونال در درژیم غذایی ضد التهابینقش زبان در سلطه و قدرت اتاثیر درجه حرارت بر عملکفرایند حذف برخی اجزای مغامیدی به این سوی قبر نیستنباید صبر کرد آتش را بعد سوپاپ ها یا ترانزیستورهاجهان قابل مشاهده بخش کوچابزار بقا از نخستین همانشرکت نورالینک ویدیویی ازمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیست و سواز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن اسپایکوژن ضد کرونادانشمندان نورون مصنوعی سبیماری لبر و نابینایی آنگل خاردار، زیباستمرز جدید جستجو و اکتشاف، درگیری مغز در بیماری کویتومورهای ستون فقراتبرخی سيناپسها طی تکامل و آیا همه جنایت ها نتیجه بیرحم مصنوعینمیتوان بر سیاه سیاه نوشتاثیر روده بر مغزقفس ذهناندوه در دنیا استنرمشهای مهم برای تقویت عسیاهچاله، سیاه خالص یا پجهان پیوستهابزار بقای موجود زنده از ضایعه ی عروقی مخچهمنبع هوشیاری کجاست؟(قسمهوش مصنوعی در قضاوت های احسن یوسف باغچه ی مناز تکینگی تا مغز از مغز تورزش و میگرنداروهای ضد تشنج با توضیح بیماری بیش فعالیگیرنده باید سازگار با پیمشاهده آینده از روی مشاهدست کردن در گوشتوانایی مغز و دیگر اجزای بسیاری از مجرمان، خودشانآیا احتمال دارد رویا از آزمان واقعیت است یا توهمچه زیاد است بر من که در ایتاریخ، اصیل نیست و ساخته قانون جنگلانسان جدید از چه زمانی پاچراروياها را به یاد نمی آجهش های ژنتیکی غیر تصادفجهش های بیماری زا، معمولاتوبان اطلاعات و پلِ بینطبیعت بر اساس هماهنگیمولتیپل اسکلروز در زنان هوش عاطفی قسمت یازدهخواب سالم عامل سلامتی و یاز تکامل تا مغز، از مغز تیادگیری هوش مصنوعی، عمیقداروی جدید ضد فشار خونبیان ژن های اسکیزوفرنی دذهت را روی چیزهای مفید متگشایش دروازه جدیدی از طرمغز فکر میکند مرگ برای دیتکنولوژی و پیشرفتآیا راهی برای رفع کم آبی زندگی زودگذرنوار عصب و عضلهسازگاری با محیط بین اجزاتری فلوپرازینقطار پیشرفتاولین دروغنظریه ی تکامل در درمان بیجدا کردن ناخالصی هااخلاق و علوم اعصابعلم راهی برای اندیشیدن اخود جسم و یا تصویرمیاستنی گراویس بدون آنتیاستفاده از مغز، وزن را کمهوشیاری سنتی یا هوشیاری کفش بد، عامل مهم کمردرددر مانهای کمر دردبا طبیعت بازی نکنرمز امید، بی نیازی از مردپیوند مدفوعمغز انسان ایا طبیعتا تماتکامل داروینی هنوز در حاآدم عاقل، وقت خودش را هدرزاویه نگاه ها یکسان نیستترجمه ای ابتدایی از اسراایمپلانت نخاعی میتواند دنوروز یا روز پایانیسرکه انگبین عسلی مفید برلرزش دست ها و گردن و سر ETهمه ی سردردها بی خطر نیستحقیقت اشیاادراک ما درک ارتعاشی است عادت کن خوب حرف بزنیخبر مهم تلسکوپ هابلما با کمک مغز خود مختاريماصل بازخوردهدف یکسان، در مسیرهای متکنفرانس تشنج هتل کوثر اصدر جراحی کمر عجله نکنیدتقویت مغز با ورزشبازگشت به ریشه های تکاملپیراستامرویاهای پر رمز و حیرتی درمغز بزرگ چالشهای پیش روتا بحر یفعل ما یشاآسیب ها ناشی از آلودگی هونکاتی در مورد تشنجزبان ریشه هایی شناختی استشخیص ژنتیکی آتروفی های ایا این جمله درست است کسیسعی کن به حدی محدود نشویمن بی من، بهتر یاد میگیرمهمراهی نوعی سردرد میگرنیحافظه های کاذبارتباط شگفت مغز انسان و فهشت توصیه برای کاستن از دعصب سیاتیکخطر را بپذیراعتماد به خودکودکان مهاجرماده، چیزی بیش از یک خلا درمان ژنتیکی برای نوآوریتمایز یا کشف یگانگیبحثی درباره هوش و تفاوتهپروژه ی علمی پیوند مغز ساروش مقابله مغز با محدودینقش قهوه در سلامتیتاثیر کپسول نوروهرب بر سفلج خواب چیستافراد بی دلیل دوستدار تو نگاه من، نگاه تو و یا حقیسفری به آغاز کیهانتعیین پیش آگهی آسیب به عصاگر نعمت فراموشی نبود بسشکل های متفاوت پروتئین همنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی متصل با مغزحس و ادراک (قسمت اول )از نخستین همانند سازها تویتامین کادو بیماری روانی خود بزرگ به نادیدنی ایمان بیاورکاهش التهاب ناشی از بیمامخچه فراتر از حفظ تعادلدرمان جدید سرطانتنهایی رمز نوآوری استبرلیتیونآلودگی هوا و ویروس کروناريتوکسيمب در درمان ام اسنقش انتخاب از طرف محیط، نتاثیر گیاهخواری بر رشد و فاکسیبتالتهاب شریان تمپورالچالش هوشیاری و اینکه چرا سلسله مباحث هوش مصنوعیتغذیه بر ژنها تاثیر داردابزار بقا از نخستین همانشاید درست نباشدمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هفتماز تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت و انعکاسدیوار همه اش توهم بودبهبود حافظه پس از رخدادهکتابخانهمرکز حافظه کجاستدروغ نگو به خصوص به خودتتو جهانی هستی که خودش را برخی نرمش ها برای درد زانآنتروبات؛ ترکیب سلول زندرژیم غذایی ضد دردنقش سجده بر عملکرد مغزتاثیر درجه حرارت بر عملکفراتر از دیوارهای باورامیدی تازه در درمان سرطانبرو و انرژی مداومسوپاپ ها یا ترانزیستورهاجهان موازی و حجاب هاابزار بقا از نخستین همانشربت رب انارمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت بیستماز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن دیگر کرونا ساخته شدانشمندان یک فرضیه رادیکبیماری میاستنی گراویسگل درون گلدانمرزهای حقیقی یا مرزهای تدرگیری مغز در بیماران مبتوهم فضای خالیبرداشت مغز ما از گذر زمانآیا هوش مصنوعی می تواند نرسم عاشق کُشی و شیوهٔ شهرنمای موفقیتتاثیر روزه داری بر سلامت قفس را بشکناندوه دردی را دوا نمیکندچرا ماشین باید نتایج را پسیاره ی ابلهانجهان پیوستهابزار بقای موجود زنده از ضایعات در عصب زیر زبانیمنبع هوشیاری در کجاست؟ قهوش مصنوعی در کامپیوترهاحساسیت روانی متفاوتاز تکینگی تا مغز- از مغز ورزش بهترین درمان بیش فعداروی فامپیریدین یا نورلبیماری تی تی پیگالکانزوماب، دارویی جدیمشاهدات آمیخته با اشتباهدست آسمانتوانایی یک فرد، برای تغیبسیاری از بیماری های جدیآیا بدون ناظر هوشمند هم بزمان پلانکنه عدم مطلق بلکه عدم با قسال 2025 سال بین المللی علمتازه های اسکیزوفرنی(جنوقانونمندی و محدودیت عالمانسان خطرناکترین موجودچراروياها را به یاد نمی آقارچ بی مغز در خدمت موجودانسان در هستی یا هستی در چراغ های متفاوت و نور یکسجهش تمدنی عجیب و شگفت انساتوسوکسیمایدطعمه ی شبکه های ارتباط اجمواد کوانتومی جدید، ممکنهوش عاطفی قسمت پنجمخواب عامل دسته بندی و حفطاز تکامل تا مغز، از مغز تیادگرفتن، آغاز حرکت است داروی جدید ضد میگرنبیان حقیقتذخیره ی شگفت انگیز اطلاعپل جویی اصفهانمغز قلبتکنولوژی به طرز وحشتناکیآیاما مقهور قوانین فیزیکزندگی سلول در بدن، جدای انوار عصب و عضلهستم با شعار قانون بدترین تری فلوپرازینقطره قطرهاولین سلول مصنوعینظریه ی ریسمانجدایی خطای حسی استاخلاق پایه تکامل و فرهنگعلم ساختن برج های چرخانخودآگاهی و هوشیاريمیاستنی گراویس در جواناناستفاده از نظریه ی تکامل هوش، ژنتیکی است یا محیطیکل اقیانوس در یک ذرهدر محل کار ارزش خودت را ببالای هر دستی، دستی هسترمز بقای جهش ژنتیکیپیوند مدفوع در درمان بیممغز انسان برای ایجاد تمدتکامل داروینی هنوز در حاآرمانگرای تخیلی نباشزاوسکا درمان گوشرترس و آرمان هاایمپلانت استخوانی در آسینورالژیسرگیجه از شایعترین اختلالرزش عضله یا فاسیکولاسیوهمه جا خیر بکارحقیقت تنها چیزی است که شاادراک، فراتر از آنچه معمعادت کردن به نعمتخدا موجود استما بخشی از این جهان مرتبطاصل در هم تنیدگی و جهانی کنگره بین المللی سردرد ددر درمان بیماری مولتیپل تقویت استخوان در گرو تغذبازخورد یا فیدبکپیشینیان انسان از هفت میرویای شفافمغز بزرگ و فعال یا مغز کوتاول کف پا و حقیقتآسیب روانی شبکه های اجتمچگونه مولکول های دی ان ایزبان شناسی مدرن در سطح سلتشخیص آلزایمر سالها قبل ایا ابزار هوشمندی یا مغز شلیک فراموشیمننژیتهندسه ی پایه ایحافظه و اطلاعات در کجاست ارتباط شگفت انگیز مغز انو هر کس تقوای خدا پیشه کنعضلانی که طی سخن گفتن چقدخطرات هوش مصنوعیاعتماد بی موردکودکان میتوانند ناقل بی ماست مالیدرمان کارتی سل و تومور مغتمدن قدیمی ای در جنوب ایربحثی درباره هوش و تفاوتهپروانه ی آسمانیروش های صرفه جویی در ایجانقش مهاجرت در توسعه نسل اتاثیر کپسول نوروهرب بر سفلج دوطرفه عصب 6 چشمافزایش قدرت ادراکات و حسنگاه مادی غیر علمی استسقوط درون جاذبه ای خاص، چتعامل انسان و هوش مصنوعیاگر نعمت فراموشی نبود بسشکل پنجم مادهمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی و کشف زبان هایحس و ادراک (قسمت دوم )از نشانه ها و آثار درک شدویتامین کا و استخواندو بار در هفته ماهی مصرف به هلال بنگرکاهش حافظه هرچند فرایندیمخچه ، فراتر از حفظ تعادلدرمان دارویی سرطان رحم بتنبیه چقدر موثر استبرنامه و ساختار پیچیده مآلودگی هوا و پارکینسونریه زغالینقش اتصالات بین سلولهای تاثیر انتخاب از طرف محیط فاجعه ی جهل مقدسام آر آی جدید با قدرت شگفچالش هوشیاری و اینکه چرا سلطان جنگل یا صاحب ملکوتثبت و دستکار ی حافظهابزار بقا از نخستین همانشایسته نیست در جیب خود قرمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هفدهماز تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت تقویت شدهدیوار، از ابتدا توهم بودبهداشت خوابکجای مغز مسئول پردازش تجمرکز حافظه کجاستدریا آرام نخواهد شد کشتی تو جدای از کیهان نیستیبرخی نرمش ها برای زانوآنزیم تولید انرژی در سلوراه فراری نیستنقش غذاها و موجودات درياتاثیر درجه حرارت بر عملکفرار در فرار از میزبان، دامگا سه عامل مهم سلامتچت جی پی تیسوپاپ ها یا ترانزیستورهاجهان ما میتواند به اندازابزار بقا از نخستین همانشربت ضد خلطمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت دهماز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن دیگری ضد کرونا از ددانشمندان ژنی از مغز انسبیماری میاستنی گراویسگل زندگیمزایای شکلات تلخ برای سلدرگیری مغزی در سندرم کووتوهم فضای خالی یا توهم فضبرداشتت از جهان رو زیاد آیا هوش مصنوعی زندگی بشررساناها و ابر رساناها و عنمایش تک نفرهتاثیر روزها، ماه ها یا ساقله برای دیدن نه برای به اندوهگین نباش اگر درب یا چرا مردم با زندگی میجنگنسیاره ابلهانجهان پر از چیزهای اسرار آابزار بقای موجود زنده از ضرورت زدودن افکارمنبع هوشیاری در کجاست؟(قهوش مصنوعی در تفکر خلاق اخفاش کور و انسان بینا؟از تکینگی تا مغز- از مغز ورزش در کمر دردداروی لیراگلوتیدبیماری خود ایمن اعصاب محگام کوچک ولی تاثیرگذارمطالبه ی حق خوددست بالای دستتوازن مهمتر از فعالیت زیبسیاری از بیماری های جدیآیا برای تولید مثل همیشه زمان به چه دلیل ایجاد میشنهایت معرفت و شناخت درک عسال سیزده ماههتازه های بیماری پارکینسوتازه های درمان ام اسقبل و بعد از حقیقتانسان عامل توقف رشد مغزنزاع ها بیهوده استجهشهای مفید و ذکاوتی که داتصال مغز و کامپیوترظهور امواج مغزی در مغز مصموجود بی مغزی که می تواندهوش عاطفی قسمت اولخواص فلفل سبزاز خود رها شویادآوری خواب و رویاداروی جدید ضد الزایمربیداری معنوی یعنی دوستی ذره ی معین یا ابری از الکپل خواجو اصفهانمغز ما کوچکتر از نیم نقطهتکنولوژی جدید که سلول هاآگاهی فراتر از آگاهیزندگی، مدیریت انرژینوار عصب و عضلهستم، بی پاسخ نیستترک امروزلمس کوانتومیاوکرلیزوماب داروی جدید شنظریه ی ریسمان و هوشیاریجریان انرژی در سیستم های اختلا ل در خود عضلهعلایم کمبود ویتامین E را خودآگاهی و هوشیاريمیدان مغناطيسي زمین بشر استفاده از هوش مصنوعی در هوض مصنوعی زندهکلمات بلند نه صدای بلنددر چه مرحله ای از خواب ، ربالاترین هدف از دولترمز جهانپیوند مغز و سر و چالشهای مغز انسان برای شادمانی طتکامل زبانآرام باشزبان فرایند تکاملی برای ترسناک تر از کوریایمان به رویانورالژی تریژمینالسرگردانیلزوم گذر انسان از حدها و همیشه چیزی برای تنهایی دحقیقت خواب و رویاادغام میان گونه های مختلعادت بد را ترک کنخدا نور آسمان ها و زمین اما تحت کنترل ژنها هستیم یاصل علت و تاثیرکنگره بین المللی سردرد ددر دعواها چه میکنی؟تقویت حافظه یا هوش مصنوعبازسازي مغز و نخاع چالشی پیشرفت های باور نکردنی دروان سالممغز بزرگترین مصرف کننده تابوهای ذهنیآسیب عصب پا به دنبال اعتیچگونه میتوان با قانون جنزبان شناسی نوین نیازمند تشخیص ایدزایا بیماری ام اس (مولتیپشلیک فراموشیمن، ما یا چی؟هندسه ی رایج کیهانحافظه و اطلاعات در کجاست ارتباط شگفت انگیز مغز انوفور و فراوانیغم بی پایاندفاع از پیامبراعتیاد و تلاش های درمانی کودکان گذشته به آینده فکماست مالی با هوش انسانیدرمان پوکی استخوانتمدن پیشرفته ی پیشینیانبحثی درباره احساسات متفاپرواز از نیویورک تا لوس آروش های عملی برای رفع کمرنقش میدان مغناطیسی زمین تاثیر کتامین در درمان پافن آوری های جدید علیه شناافزایش میل جنسی با خوردن نگاه محدود و تک جانبه، مشسقوط زیگزاگی یا ناگهانیتعامل انسان با هوش مصنوعاگر با مطالعه فیزیک کوانشکرگزار هر چیزی باش که دامنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی یا حماقت طبیعحس و ادراک قسمت 67از نظر علم اعصاب یا نرووسویتامین کا در سبزیجاتدو برابر شدن خطر مرگ و میبه کدامین گناه کشته شدندکاهش دوپامین عامل بیماریمخچه ابزاري که وظیفه آن فدرمان زخم دیابتی با تکنوتهدیدهای هوش مصنوعیبرنامه ی مسلط ژنها در اختآلزایمرریواستیگمیننقش تیروئید در تکامل مغزتاثیر احتمالی عصاره تغلیفارغ التحصیلان، فقیر و دام اس و سرطانچالش هوشیاری و اینکه چرا سم زنبور ، کلیدی برای وارثبت امواج الکتریکی در عصابزار بقا از نخستین همانشادی، پاداش انجام وظیفهمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هجدهماز تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت تقویت شدهدید تو همیشه محدود به مقدبهداشت خواب، امروز در جهکرونا چه بر سر مغز می آورمرکز خنده در کجای مغز استدریافت هورمون امید با ورتو دی ان ای خاص ميتوکندريبرخی نرمش های گردنآواز خواندن در قفس، نشانراه نجاتنقش غذاها و موجودات درياتاثیر درجه حرارت بر عملکفرد موفقاما شما از دید خفاش کور هچت جی پی تیسوخت هیدروژنی پاکجهان مادی، تجلی فضا در ذهابزار بقا از نخستین همانشش مرحله تکامل چشممنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت دوازدهماز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن سرطاندانشمندان پاسخ کوانتومی بیماری های میتوکندریگلوله ی ساچمه ایمسمومیت دانش آموزان بی گدرگیری مغزی در سندرم کووتوهم لیلیپوتی(ریزبینی)بررسي علل احتمالي تغيير آیا هوش ارثی دریافتی از پرستگاری محدود به یک راه نچند نرمش مفید برای کمردرتاثیر روغن رزماری استنشاقله سقوطاندام حسی، درک از بخش هایچرا مغز انسان سه هزار سالسیاره ابلهانجهان پر از چیزهای جادویی ابزار بقای موجود زنده از ضرب المثل یونانیمنبع خواب و رویاهوش مصنوعی در خدمت خلق وحخفاش با شیوع همه گیری جدیاز تکینگی تا مغز- از مغزتوزن حقیقی معرفت و شناختداروی کنترل چربی خونبیماری دویکگامی در درمان بیماریهای مطالبی در مورد تشنجدستورالعمل مرکز کنترل بیتوت زیاد بخوریدبشکه ای که ته نداره پر نمآیا بزرگ شدن مغز فقط در دزمان شگفت انگیزنهایت در بی نهایتسانسور از روی قصد بسیاری نهادینه سازی فرهنگ اختلاسانسور بر بسیاری از حقایتاسف بار است انسان، حق خوقبل از آغازانسانیت در هم تنیده و متصنزاع بین جهل و علم رو به پجهشهای مفید و ذکاوتی که داثر مضر مصرف طولانی مدت رظرف باید پر شود چه با چرک موجودات مقهور ژنها هستندهوش عاطفی قسمت دهمخواص منیزیماز درخواست ها جدا شویاری خدا نزدیک استداروی سل سپتبیداری و خواب کدام بهتر اذرات کوانتومی زیر اتمی قپلاسمای غالبمغز مانند تلفن استتکنولوژی جدید که سلول هاآپومورفین در پارکینسونزندگی، مراتب هوشیاری استنوار عصب و عضلهستون فقرات انسان دو پا جلترکیب آمار و ژنتیکلووفلوکساسینايندگان چگونه خواهند دیدنظریه تکامل در درمان بیمجریان انرژی در سیستم های اختلاف خانوادگی را حل کنعلایم کمبود ویتامین E را خودت را از اندیشه هایت حفمیدان های مغناطیسی قابل استفاده از انرژی خلاهیچ نقطه ای مرکزی تر از اکلوزاپین داروی ضد جنوندر ناامیدی بسی امید استباهوش ترین و با کیفیت تریرمز جهان خاصیت فراکتالپیوند اندام از حیوانات بمغز انسان برای شادمانی طتکامل زبانآرامش و دانشزبان متغیرترسان نیستیاین پیوند نه با مغز بلکه نوزاد ناشنوای متولد شده،سربازان ما محققا غلبه می لزوم سازگاری قانون مجازاهمیشه چشمی مراقب و نگهباحقیقت در علم، هرگز نهایی ادغام دو حیطه علوم مغز و هدف از تکامل مغزعادت دادن مغز بر تفکرخدا بخشنده است پس تو هم بمانند کودکان باشیداصل عدم قطعیت از کوانتوم کنترل همجوشی هسته ای با هدر سال حدود 7 میلیون نفر تقویت سیستم ایمنیباغچه ی منپیشرفت های جدید علوم اعصروبات ها قول میدهندمغز حریص برای خون، کلید تتاثیر فکر بر سلامتآسانی موفقیتچگونه مغز ما، موسیقی را پزبان، نشان دهنده ی سخنگو تصویر خورشید یا خود خورشایا بدون زبان میتوانیم تشنا در ابهای گرم جنوب نیامن، خود تو هستمهندسه بنیادینحافظه و اطلاعات در کجاستارتباط غیرکلامی بین انساوقاحت و تمسخر دیگرانغم بی پایاندفاع در برابر تغییر ساختاعتیاد را به دور بیندازکودکان خود را مشابه خود تماشین های دارای روحدرمان پوکی استخوانتمدن بشری و مغز اخلاقیبحثی درباره احساساتی غیرپروتئین های ساده ی ابتداروش هایی برای مقابله با انقش محیط زندگی و مهاجرت دتاثیر گیاه خواری بر رشد وفناوری هوش مصنوعی نحوه خافزایش مرگ و میر سندرم کونگاه کلی نگرسلول های مغزی عامل پارکیتعداد کلی ذهن ها در جهان اگر تلاش انسان امروز براشکست حتمیمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی گوگل به کمک تشحس و ادراک قسمت 74از نظر علم اعصاب اراده آزویتامین بی 12 در درمان درددو برابر شدن خطر مرگ و میبه امید روزهای بهترکاهش سن بیولوژیکی، تنها مخچه تاثیر گذار بر حافظهدرمان ساده ی روماتیسمتو یک معجزه ایبرندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۱آلزایمر در جوانانریاضیات یک حس جدید استنقش حفاظتی مولکول جدید دتاثیر بینش و انتظارات فرفاصله ها در مکانیک کوانتام اس یا تومور؟چالش های ایستادن بر دو پاسماگلوتید داروی کاهش دهنجلو رفتن یا عقبگردابزار بقا از نخستین همانشب سیاه سحر شودمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هشتماز تکینگی تا مغز از مغز تواقعیت خلا و وجود و درک مدیدن خدا در همه چیزبهداشت خواب، رمز حافظه ی کریستال هامرگ چیستدریای خداتو در میانه ی جهان نیستی برخی یونها و مولکول های مآینه در اینهراه های جدید برای قضاوت رنقش غذاها و موجودات درياتاثیر درجه حرارت بر عملکفرد یا اندیشهامروز دانش ژنتیک هیچ ابهنتایج نادانی و جهلسودمندی موجودات ابزی بر جهان مرئی و نامرئیابزار بقا از نخستین همانششمین کنگره بین المللی سمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت سوماز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن سرطاندانشمندان اولین سلول مصنبیماری های مغز و اعصاب و گلوئونمسمومیت دانش آموزان، قمادرگیری اعصاب به علت میتوتوهم چیستبررسی مغز با امواج مادون آیا هوش سریعی که بدون احسرشته نوروایمونولوژی و نقچند جهانیتاثیر رژیم گیاه خواری بر قلب های سادهانرژی بی پایان در درون هرچرا مغزهای ما ارتقا یافت سیب یکسان و دیدگاه های متجهان دارای برنامهابزار بقای موجود زنده از ضربه مغزی در تصادف رانندمنتظر نمان چیزی نور را بههوش مصنوعی در خدمت خلق وحخلا، حقیقی نیستاز تکینگی تا مغز، از مغز وزوز گوشداروی تشنجی دربارداریبیماری دیستروفی میوتونیگامی در درمان بیماریهای مطالعه ای بیان میکند اهددغدغه نتیجه ی نادانی استتوسعه هوش مصنوعی قادر اسبشریت از یک پدر و مادر نیآیا تکامل و تغییرات ژنتیزمان طلایی سکته ی مغزی راچهار میلیارد سال تکامل بسانسور ذهنتبدیل پلاستیک به کربن و سقبل از انفجار بزرگانسانیت در برابر دیگراننزاع بین علم و نادانی رو جوانان وطناثرات فشار روحی شدیدظرفیت مغز چقدر استمورد نادر همپوشانی دو بیهوش عاطفی قسمت دومخواص میوه ی بهاز دست دادن دم در پیشینیاژن همه چیز نیستداروی ضد چاقیبیرون اصل است یا درونذرات کوانتومی زیر اتمی قپمبرولیزوماب در بیماری چمغز مادران و کودکان در زمتکینگیآپومورفین در پارکینسونزندان ذهنینوار عصب و عضله مهم در تشستارگانی قبل از آغاز کیهترکیب حیوان و انسانلوب فرونتال یا پیشانی مغايا اراده آزاد توهم است ینظریه تکامل در درمان بیمجریان انرژی در سیستم های اختلال حرکتی مانند لرزش علائم عصبی آلزایمر، با اخودروهای هیدروژنیمیدان های کوانتومی خلااستفاده از سلول های بنیاهیچ چیز همیشگی نیستکلید نزدیک و نگاه تو بر فدر هم تنیدگی مرزها و بی متفاوت مغز انسان و میمون هباور و کیهان شناسیرنگ کردن، حقیقت نیستمغز انسان رو به کوچک تر شتکامل زبان انسان از پیشیآرامش و سکونزبان مشترک ژنتیکی موجوداتزریق قیچی ژنتیکی کریسپراین اندوه چیستنوسانات کوانتومی منبع ماسربرولایزینلزوم سازگاری قانون مجازاهمیشه اطمینان تو بر خدا بحقیقت راستین انسان علم بارتقا و تکامل سنت آفرینش هدف از خلقت رسیدن به ابزاعارضه جدید ویروس کرونا سخدا تاس نمیریزدمانند آب باشاصل، روان و نفس استکنترل جاذبهدر عید نوروز مراقب تصادف تلقین اطلاعات و حافظهبترس از اینکه کسی، به درگپیشرفت در عقل است یا ظواهروبات های ریز در درمان بیمغز در تنهایی آسیب میبینتاثیر مشاهده بر واقعیت بآشنا پنداریچگونه مغز پیش انسان یا همزبان، وسیله شناسایی محیطتصویر در هم تنیدگی کوانتایا تکامل هدفمند استشناخت ناشناختهمنابع انرژي پاک سرچشمه حهندسه در پایه ی همه ی واکحافظه ی ما انسان ها چرا مارتروز یا خوردگی و التهاوقت نهيب هاي غير علمي گذشغیرقابل دیدن کردن مادهدقیق ترین تصاویر از مغز ااعداد بینهایت در دنیای مکودکان را برای راه آماده ماشین دانشدرمان آرتروز با ورزش موضتمدن زیر آببحران ذهن فیلمی قابل تامپروتز چشمروش هایی برای کم کردن اضطنقش مرکز تنفس سلولی در بیتاثیر گیاه خواری بر رشد وفواید روزه داری متناوبافزایش سرعت پیشرفت علوم نگاه انسان محدود به ادراسلول های بنیادیتعذیه ی ذهناگر خواهان پیروزی هستیشکستن مرز دور مغزمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی گوگل به کمک تشحس و ادراک قسمت 75از نظر علم اعصاب اراده آزویتامین بی هفدهدو داروی جدید برای میاستبه بالا بر ستارگان نگاه ککایروپاکتیک چیستمخاطب قرار دادن مردم، کادرمان سرگیجه بدون نیاز بتو یک جهان در مغز خودت هسبرین نت به جای اینترنتآملودیپین داروی ضد فشار ریتوکسیمابنقش حیاتی تلومر دی ان آ دتاثیر ترکیبات استاتین (سفاصله ی همیشگی تصویر سازامواجی که به وسیله ی ماشیچالش کمبود اندام برای پیسندرم میلر فیشرجلوتر را دیدنابزار بقا از نخستین همانشبیه سازی میلیون ها جهان منبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هشتاد و ناز تکینگی تا مغز از مغز توالزارتان داروی ضد فشار دیدگاه نارسای دوگانه ی مبوزون هیگز چیستکریستال زمان(قسمت اولمرگ و میر پنهاندرک فرد دیگر و رفتارهای اتوقف؛ شکستبرخی اثرات مضر ویتامین دآیندهراه های جدید برای قضاوت رنقش غذاها در کاهش دردهای تاثیر درجه حرارت بر عملکفرد حساس از نظر عاطفی و بانفجار و توقف تکاملی نشانتاران، جذب کنسی و سه پل اصفهانجهان مشارکتیابزار بقا از نخستین همانشعار و عملمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت سی و هشتماز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن ضد اعتیاددانشمندان تغییر میدان مغبیماری های ژنرالیزه ی عصگمان میکنی جرمی کوچکی در مسیر دشوار تکامل و ارتقادرب بسته با غیر خود باز متوهم و خیالبررسی و اپروچ جدید بر بیمآیا هشیاری کوانتومی وجودرشد مغز فرایندی پیچیده اچند جهانیتاثیر رژیم گیاه خواری بر قلب و عقلانرژی تاریکچرا ویروس کرونای دلتا واسیر آفرینش از روح تا مغز جهان در حال نوسان و چرخشابزار بقای موجود زنده از ضررهای مصرف شکر و قند بر منتظر نتیجه ی کارهایت باهوش مصنوعی درمانگر کامپیخلا، خالی نیستاز تکینگی تا مغز، از مغز وسواس، بیماری استداروی جدید ALSبیماری سلیاکگاهی لازم است برای فهم و معمای اخلاقی قطارذهن ما از در هم شکستن منبتوسعه برخی شغل ها با هوش بعد پنجمآیا تراشه ها داخل مغز، میزمان، واقعی نیستآیا جنین انسان، هوشمندی زمان، اندک استچهار ساعت پس از کشتار خوکساهچاله ها تبخیر نمیشودتبدیل تراکت صوتی مصنوعی قبرستان ها با بوی شجاعتانسان، گونه ای پر از تضادنزاع بین علم و جهل رو به پجوانان وطناثرات مفید قهوهعقل مجادله گرموسیقی نوهوش عاطفی قسمت سومخواص هلو برگ هلواز روده تا مغزژن همه چیز نیستداروی ضد چاقیبیست تمرین ساده برای جلوذرات کوانتومی زیر اتمی قپناه به بیابانمغز چون ابزار هوش است دلیتکامل فردی یا اجتماعیآب زندگی است قسمت چهارمزونیسومایدنوار عصب و عضله برای تاییسخن نیکو مانند درخت نیکولوتیراستامايا اراده آزاد توهم است ینظریه تکامل در درمان بیمجراحی هوشیار مغزاختلال خواب فرد را مستعد علت خواب آلودگی بعد از خوخورشید مصنوعیمیدان بنیادین اطلاعاتاستفاده از سلول های بنیاهیچ چیز، چقدر حقیقی استکلید، در ناشناخته هاستدر هم تنیدگی کوانتومیتفاوت ها و تمایزها کلید بباید از انسان ترسیدرنگین کمانمغز انسان رو به کوچکتر شدتکامل ساختار رگهای مغزی آرامش عقلزبان چهار حرفی حیات زمینتسلیم ارتباط با من برتراین ایده که ذرات سیاهچالنوشیدن چای برای مغز مفید سردرد میگرنلزوم عدم وابستگی به گوگل همیشه به آنچه داری، خوشنحقیقت غیر فیزیکیارتقا یا بازگشت به قبل ازهر چیز با هر چیز دیگر در تعبارت های مبهم مانند انرخدای رنگین کمانماه رجباصلاح خطا با رفتن بر مسیرکندن ریشه ی خوددرمان نگهدارنده ی اعتیادتلاش ها برای کشف منابع جدبحتی علمی درباره تمایل بپیشرفت ذهن در خلاقیت استروبات کیانمغز را از روی امواج بشناستاثیر نگاه ناظر هوشیار بآشنا پنداریچگونه هموساپينس بر زمین زدودن نقص از هوش مصنوعیتصویر زیبا از سلولایجاد احساساتشناخت و معرفت، و نقش آن دمنابع انرژی از نفت و گاز هندسه زبانِ زمان استحافظه ی ما انسان ها چرا مارزش های وارونهوقتی فهمیدی خطا کردی برگغار افلاطوندل به دریا بزنبقا با سازگارترین فرد اسکوری گذرای ناشی از موبایمبانی ذهنی سیاه و سفیددرمان ام اس(مولتیپل اسکلتمدنی قدیمی در شمال خلیج بخش فراموش شده ی حافظهپروتز عصبی برای تکلمروش هایی برای جلوگیری از نقش نگاه از پایین یا نگاهتاثیر گیاه خواری بر رشد وفواید روزه داری متناوبافسردگی و اضطراب در بیمانگاه از کنار و یا از روبرسلول های بنیادی منابع و اتغییراپل ویژن پرو در تشخیص بیمشکستگی لگن یا سکته ی مغزیمنابع انرژی از نفت و گاز هوش مصنوعی الفاگوحس و ادراک قسمت 78از واقعیت امروز تا حقیقتویتامین دی گنجینه ای بزردو سوی واقعیتبه بالاتر از ماده بیندیشکار امروز را به فردا نیندمدل همه جانبه نگر ژنرالیدرمان سرگیجه بدون نیاز بتو کجای جهانیبرای یک زندگی معمولیآموزش نوین زبانریسپریدوننقش خرچنگ های نعل اسبی درتاثیر تغذیه بر سلامت روافتون های زیستیامیوتروفیک لترال اسکلروچالش دیدگاه های سنتی در بسندرم کووید طولانیجمجمه انسان های اولیهابزار بقا از نخستین همانشبیه سازی سیستم های کوانمنبع هوشیاری کجاست قسمت هوش مصنوعی از عروسک بازی حس و ادراک قسمت هشتاد و شاز تکینگی تا مغز از مغز تواکنش های ناخودآگاه و تقدیروز و امروزبوزون هیگز جهان را از متلکریستال زمان(قسمت دوم)مرگ و میر بسیار بالای ناشدرک نیازمند شناخت خویش اتولید مولکول جدید توسط هبرخی اختلالات عصبی مثانهآینده ی انسان در فراتر ازراه پیروزی در زندگی چیستنقشه مغزی هر فرد منحصر بهتاثیر درجه حرارت بر عملکفردا را نمیدانیمانفجار بزرگ پایان بوده انجات در اعتماد به خودسیلی محکم محیط زیست بر انجهان معناابزار بقا از نخستین همانصبور باشمنبع هوشیاری کجاست؟ قسمتهوش مصنوعی از عروسک تا کمحس و ادراک قسمت سی و ششماز تکینگی تا مغز از مغز تواکسن علیه سرطاندانشمندان روش هاي جدیدی بیماری های روانی با تاثیگنجینه ای به نام ویتامین مسئول صیانت از عقیده کیسدرختان چگونه بر تشکیل ابتوهم وجودبررسی ژنها در تشخیص بیماآیا واکنش های یاد گرفته ورشد مغز علت تمایل انسان بچند جهانی و علمتاثیر رژیم گیاه خواری بر قلب یا مغزانرژی تاریک که ما نمی توچرا یک ساعت، 60 دقیقه و یک سیستم تخلیه ی مغز بینشی نجهان در حال ایجاد و ارتقاابزار بقای موجود زنده از ضررهای شکر بر سلامت مغزمنتظر زمان ایده آل نشوهوش مصنوعی درخدمت خلق وحخلاصه ای از مطالب همایش ماز تکینگی تا مغز، از مغز وسیله، فقط دعا نیستداروی جدید s3 در درمان ام بیماری شارکو ماری توثگاهی مغز بزرگ چالش استمعماری، هندسه ی قابل مشاذهن چند جانبه نیازمند نگتوصیه های سازمان بهداشت بعد از کرونا